Thursday 30 July 2015

BETUL KE GANI PATAIL DIPECAT SEBAGAI PEGUAM NEGARA KERANA SUDAH RANGKA PERTUDUHAN RASUAH KEATAS NAJIB?????



Laporan terbaru dari Sarawak Report mendedahkan kononnya punca kenapa bekas peguam negara Tan Sri Gani Patail ditendang keluar dari jawatannya secara mengejut pada 27hb Julai 2015 bersamaan hari Isnin lepas.

Sarawak Report menghebahkan di lamanya betapa telah menerima beberapa bukti salinan dokumentasi yang menunjukkan Gani Patail sedang merangka pendakwaan ke atas Najib Razak atas pertuduhan rasuah sebelum ditamatkan jawatannya.

Salinan tersebut menurut Sarawak Report telah disahkan kesahihannya sebelum dipaparkan kepada umum untuk tujuan penyebaran.

Salinan di atas masih berstatus 'draf' (rangka) kerana Gani Patail telah ditamatkan perkhidmatan sebelum berjaya menghabiskan kertas siasatan dalam persediaan ke arah proses pendakwaan.

Menurut Sarawak Report lagi, pada pagi Isnin ketika Gani Patail mahu memasuki pejabatnya, dia telah dihalang dan dimaklumkan telah ditamatkan perkhidmatannya. Bukan sahaja dia gagal memasuki pejabatnya pada pagi itu bahkan tidak berhasil mengambil apa-apa dokumen sekalipun.

Cuba kita fikir secara logik .... jangan bersikap mudah tertipu dan terpukau hanya disebabkan ianya datang dari Sarawak Report.

Pertama .... dimana cop rasmi ataupun paling tidak tanda tangan Gani Patail sebagai bukti bahawa ini adalah draf (rangka) pertuduhan yang mau dikemukakan keatas Najib Razak.

Kedua ... siasatan masih belum lengkap dan sedang berjalan ... belum lengkap Peguam Negara sudah boleh membuat draf pertuduhan????

Ketiga ... ini adalah kes kepentingan umum yang melibatkan VVVIP .... atau paling tepatnya Ketua Eksekutif Negara ... mudah sangat ke bocornya maklumat sepenting ini????

Keempat ... masih ingat akan kes bekas Ketua AMK Sdr Ezam Mat Noor yang diheret ke mahkamah atas membocorkan rahsia kerajaan dituduh dibawah Akta Rahsia Rasmi???? ... cuba imbau kembali bentuk kertas pertuduhan yang disyorkan oleh Peguam Negara dan Gani Patail ketika itu ... ianya dirangka dalam kertas pertuduhan yang sah bukannya menggunakan kertas A4 seperti diatas ... siap dengan tanda tangan lagi serta cop.

Sebab itu kita jangan mudah ghairah, melatah dan percaya dengan menerima bulat-bulat apa jua yang disiarkan dilaman maya tanpa kita mencuit minda ajak berfikir secara rasional dan logik.

Hairan sungguh apabila ada warga kita mudah amat percaya tanpa menjemput minda yang waras dan tenang berfikir kemudiannya menilai secara akal logik.

16 comments:

  1. Apalagi omakkau...saman la kalau x betul. Haha...omakkau kejap jadi blogger kejap jadi lawyer. Tau je semua benda. Cepat melenting bila ada benda x kena melibatkan najib. Big mama bg angpow ke raya hari tu? Brape rm agaknya unit siber umno bagi blogger lalang mkn tiap2 bulan...atau kira ikut artikel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kompon banYak wang yang masyukk.. Sebenarnya saya pelik, omakkau nie kan blogger pembangkang.. bila masa pulak blogger pembangkang suka menpertahankan si Najib...melainkan ada wang besar.

      wan;-

      Delete
  2. Hoi bangang...draft tak payah le nak di cop..copkan. Kau ni mesti tak pernah kerja bahagian admin dan management syarikat atau organisasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah dah nama pun draft, apa barang nak cop2 , sign2 bagai.

      Delete
  3. Patutla dah awai2 kena hadi oleh bini semoh

    ReplyDelete
  4. Nama pun draft ....nak chop apa omakkau ..kecik2 tak nak mampus dah besar buat susah org. Chop bila dah daftar kat mahkamahlah baral ooiioo

    ReplyDelete
  5. Nampak bona kau sekolah sampai darjah tigo separuh jalan ...kok kono bayar kau buek kojo bangang ni ...anak bini kau mentedarah duit haramlah

    ReplyDelete
  6. Draf tak perlu cop, tanya tuang jepung kertas chai perlu cop dan tandatangan presideng amanat sushi?

    ReplyDelete
  7. Panggil balik jho low & nik faisal ariff balik malaysia..soalsiasat diorang sbg saksi penting 1mdb. Sampai skrg tak jumpa, tu pasal najib dah jadi sasau & terdesak. Tak pasal2 ahli task force kena berhenti & diberi tekanan. Sprm pulak kena psycho dicop nk tumbangkan kerajaan. Zeti aziz pun dituduh sakit jantung. Gila punya keje blogger murahan umno. Bos dah sasau, macai lagi la...tak boleh tido mlm.

    ReplyDelete
  8. mungking opis boi baru siap taip. tak sempat masok opis nak cop draf dah kena pecat.

    kita tunggu apa kata gani

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kata Mat Hassan mb n9. Najib yg disyaki mencuri kenapa opis boy yg ditangkap. Manalah opis boy tahu kira wang 2.6 bilion tu. Tangkaplah orang yg dituduh. Remanlah orang yg disyaki songlap 2.6 bilion.

      Delete
  9. moncong jongang ni betul2 dah gtl bureet,;cih. panggil le jeff babi atau kholid gugup tlg sototkan. tak pun report sama tuang presideng parti amanat sushi biar dia sikulututkan.

    ReplyDelete
  10. Rakyat Malaysia kena berfikir secara positif dan logik. Ketika ini, mana ada komen atau kupasan isu oleh Omak terhadap UMNO dan PAS bersikap negatif. Semuanya OK dan di bela habis habisan. Tapi kalau PKR, DAP atau GHB, pantang ada isu, semua di olah mcm berserabut, masalah dan menindas. Dunia politik Malaysia, semua boleh di beli tak kira Ulama duitan dan blogger duitan.

    ReplyDelete
  11. Mohon jgn ketawa kuat sgt .... Omakkau beriya2 bela najib skrg ni ... hihihi .. suda tukar kaaaaa

    ReplyDelete
  12. Tukar la pic profile y baru omakkau.....

    ReplyDelete
  13. Omakkau sila keluarkan logo pakatan dan masukkan logo umno.. lagi bagus letak gambar najib lagi best letak gambar omakkau tengah cium kaki rosmah. Haram jadah..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...