Thursday 16 July 2015

HENTI SEBAR MAKLUMAT PALSU SERANGAN PELAMPAU DI PLAZA LOW YAT.



Orang ramai diminta tidak terpengaruh dengan sebaran maklumat palsu melalui laman sosial kononnya beberapa lokasi di Kuala Lumpur akan menjadi sasaran serangan kumpulan pelampau.

Menurut kenyataan Polis Diraja Malaysia (PDRM) di laman Facebooknya, ia memaklumkan telah mengesan penyebaran maklumat berkenaan, yang dikaitkan dengan insiden pergaduhan di Plaza Low Yat minggu lalu.

“Selain itu, turut diviralkan bahawa ada perancangan untuk melakukan pertempuran kaum atas nama maruah bangsa dan agama,” petik kenyataan itu.

Menurut polis, penularan mesej palsu itu bertujuan untuk merosakkan keharmonian kaum dan ketenteraman awam di negara ini.

“Walaupun isu ini dilihat kian reda dan tidak terkesan sebarang perancangan untuk melakukan serangan kaum, namun tindakan tidak bertanggungjawab pengamal media sosial yang terus memanipulasi isu ini boleh menambahkan ketegangan kaum serta menyemarakkan kembali isu ini,” katanya.

Menurut kenyataan itu lagi, polis tidak akan teragak-agak mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang berbuat demikian di bawah Akta Hasutan 1948 dan Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

19 comments:

  1. Semua ini berpunca dari

    Peniaga yang tidak beretika & jujur
    Ko lah punca Segala galanya !!!! Haremmm

    Memperdaya pembeli atas kepercayaan yang diberikan.
    Menyusahkan Pembeli.
    Terpaksa berulang alik untuk menuntut hak.

    Kejadian ini tidak berlaku jika peniaga itu jujur.

    Pembelipun tidak akan datang kembali & berpuashati. Boleh menyambut Hari Raya dengan gembira.

    Pembeli yang teraniaya menuntut hak akhirnya dipersalahkan, dihina.

    Sedangankan penjual yang tidak jujur dijulang & dipuja. Terlepas dari tindakan.

    Seharusnya tindakan keras dikenakan pada Kedai & Si Penjual.
    Perosak kepercayaan sesama kaum & keharmonian Negara.

    Semuanya salah Peniaga Penipu & Berlagak Samseng.

    #boikotlowyat.

    Rekomen aku klu nk beli HP.

    www.satugaget.com.my
    Di menara PGRM Taman Shamelin

    Harga termurah ada Original & AP set.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boikot 7-11 dan maxis sekali ye! bakarlah semua kedai 7-11 dan berjaya times square. hapuskan guiness anchor sekali! ada telur tak? semua tu milik Cina kapir makan babi! Amacam! Gua tunggu je! kah! kah! kah! kah!

      Delete
  2. Kenapalah dgn kita ni, pencuri pun kita nak sanjung. Walau pun islam dan melayu, perbuatanya tetap salah. Kerana pencuri, bangsa kita hilang pedoman sampai nak jadikan pergaduhan perkauman. Mslulah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tidak mengaku salah. Barisan peguam dapati ada yang pelik dalam kes ni. Itu sebab peguam membantu tanpa bayaran.

      Diorang saja nak cover kes ni. Sekiranya didapati tidak bersalah mahu habis Cina diMalaysia kena belasah

      Delete
    2. peguam umno yang sponsor! orang kuat bukit bintang! konon nak mulakan 13 may tapi dah terkantoi! mengapa berjaya times square korang tak pergi bakar? takut pada vincent tan ke? kah! kah! kah! kah! cibailah korang! korang berani tak belasah vincent tan, francis yeoh tu semua? kah! kah! kah! kah!

      Delete
    3. sila belasah vincent tan dan yeoh tiong lai sekali ye! ini semua cina kapir makan babi! lu orang ada telur tak? kah! kah! kah! kah! gebang je lebih!

      Delete
    4. vincent tan dan yeoh tiong lai itu menipu dalam peniagaan 'aku sendiri akan belasa dia ada faham Tak, masalah apek lowyat banyak menipu, berapa ramai orang melayu di tipu plzar lowyat itu, sila jawab, adik aku penah kena tipu dengan peniaga cina konon barang ori tapi jual barang tiruan, bila bawa ke tibunal penguna turun naik tibunal tak ada gunanya hp rm800 tetap banyar rm 800 habis duit nak datang tutut, habis masa, habis tenaga, apa belaku di plaza hasil dari pada kemarahan penguna pada plaza itu ada faham bukan resis yg macam macai dap cakap itu. Kalau ori cakap ori kalau tiruan cakap tiruan, ini peniaga menipu pelangan ada faham tak

      Delete
    5. tolong belasah dan bakar 7-11 dulu lah tak payah nak melalak kat sini. ada telur ke tak bertelur?

      Delete
  3. Omakkau sokong tak Gerakan Harapan Baru(a DAP)?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami tidak menyokong anjing kurap UMNO yang suka makan tahi sendiri! kah! kah! kah! kah! duit raya tahun nie dapat tak? kah! kah! kah! kah!

      Delete
    2. Anon dah pergi rumah terbuka dap? sedap tak rendang babi dengan carlsberg ais? dah cium tangan kalipah guan eng dan tok gulu kit siang?

      Delete
    3. gua pergi rumah terbuka lebai al-vincent! kah! kah! kah! lepas tu rumah terbuka tok wan ananda plak! kah! kah! kah! gua jugak pergi guiness anchor untuk beraya! kah! kah! kah!

      Delete
  4. UMNO memang menyokong perompak! Kalau dah perompak haram jadah merembat RM42 billion di dewa dan dipuja inikan perompak handphone! Hantar lawyer panel UMNO sekali! Kah! Kah! Kah! Kah! Kad prepaid masih tak boleh settle! Ptuih! Kah! Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
  5. Semua tu mesti kerja UMNO! Parti haram jadah! Saja nak buat 13 may sebab tak boleh nak tanggung biawak hidup tu lagi! Cibai punya parti! parti biawak hidup!

    ReplyDelete
  6. bakar sahaja berjaya times square kalau nak pertahankan maruah bangsa dan agama! bakar sekali kedai 7-11! amacam ada telur ke tak ada? mana maruah melayu? dalam tangan vincent tan ke?

    ReplyDelete
  7. menara maxis apasal korang tak nak bakar? takut dengan ananda ke? kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  8. kilang arak pun korang tak nak musnahkan ke? takut tak dapat share korang ke? kah! kah! kah! kah! itulah ketuanan melayu! kah! kah! kah! kah! tau pun takut! peniaga kecilan kat low yat kau boleh buli tapi yang besar? kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  9. kalau tak ada orang macam vincent tan umno nak makan apa? tahi sendiri?kah! kah! kah! kah! bodohlah kalau umno nak gigit tangan yang beri dia makan tu. kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  10. Kalau gua suruh lebai al-vincent bersabda, korang jugak yang kena tibai! kah! kah! kah! kah! nak tunjuk kehebatan yang tak seberapa di lowyat! podahlah! tunjukkanlah kejantanan kamu di berjaya times square! gua mau tengok apa jadi kat korang! ptuih! kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...