Tuesday 21 July 2015

SECEBIS INGATAN BUAT SAHABAT YANG SEMAKIN JAUH MENINGGALKAN BAHTERA PERJUANGAN PAS OLEH TUAN IBRAHIM TUAN MAN TIMBALAN PRESIDEN PAS





Jangan melampau menghina PAS, Kerana PAS lah kamu dikenali umum.

Jangan melampau menghina PAS, Kerana parti inilah membesar dan mentarbiyah sehingga kita memahami perjuangan Islam dan berjuang bersamanya.

Jangan melampau menghina parti ini, kerana atas parti inilah kita diberi tempat bertanding dan memenangi pelbagai gelaraan dan jawatan.

Jangan melampau menghina parti ini, kerana atas nama parti PAS lah kamu menjadi YB dan menikmati elaun, gaji dan pencen.

Jangan melampau menghina parti ini kerana ribuan ahli yang ikhlas berjuang tanpa mendapat kesenangan sebagaimana yang kamu kecapi.

Jangan melampau menghina parti ini, kerana dengan parti inilah kamu mengecapi erti ukuhwah dalam berjamaah.

Jangan melampau menghina parti ini, hanya semata-mata kamu sudah tidak berkenan kepadanya.

Namun gunalah gaji, elaun dan pencenmu. Semoga setiap kali kamu menerimanya, kamu akan ingat bahawa inilah hasil jerik perit ahli parti yang kamu cerca ini berkorban bagi memenangimu.

Jangan melampau membenci parti ini, kerana rakyat sedang menilai bagaimana sikap kita, dan bagaimana kesudahan hidup kita di dunia ini.

Senyum melihat gelagat manusia. Hebatnya pengajaran Ilahi.

79 comments:

  1. Perkara pokoknya ialah kumpulan ulamak PAS adalah terdiri dari orang-orang yang berfikiran jumud. Mereka anti orang yang berlainan keupayaan dari mereka. Mereka anti ilmu moden. Anti cara baru dalam apa bidang profesyional. Tahap mereka masih tahap pondok. Itu adalah cara untuk mengawal otak orang ramai. Mereka menggunakan ugama untuk indoktrinasi masyarakat umum. Ini zaman moden ilmu ugama bukan lagi monopoli kumpulan ustad-ustad. Dan ulamak juga ada dimerata dunia sebagai rujukan!! Sedikit sebanyak PAS sudah tercemar oleh sikap segolongan ulamak yang gila kuasa, gila harta dunia dan lupa kepada penderitaan rakyat biasa. PAS sudah mula parah sejak lebih dari 2 tahun lalu. Perkara menjadi serious bila Almarhum Tuan Guru Nik Aziz meninggalkan kita!! Tiada siapa boleh membaiki PAS kerana sakitnya melebihi sakit MAS!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pokoknya semua macam cibai! rakyat kena main! khalasssss

      Delete
    2. APEKE BANGANG TUBUH PARTI BARU......MELAYU JE AKU TENGOK....MELAYU DAH PECAH 100, LAGI MAU PECAH? DAH MACAM KITA DAH AKU TENGOK GHB NI, BILA ZAID IBRAHIM TUBUH DULU KONON BERAPI NAK SELAMATKAN MALAYSIA, LAST2 HAMPEH. MALAM TADI MAT SABU KATA KAT WARTAWAN: "SATU SENPUN TAK GUNA DUIT DAP....SEMUA GUNA DUIT KITA..BANYAK KEDEKUT INI DAP"....SO, MEMANG ABANG MAT ADA MINTAK LAH YE?? HEHEHE...SILA NAFIKAN, KALO TAK SILA SAMAN! INGAT AKU TAKUT???

      Delete
    3. Fuyoooooo.....
      Sejak GBH tertubuh nih, ular2mak dah pandai pulok buat bahasa2 puitis.

      Delete
    4. ingatan buat timbalan presiden...
      jangan lupa, elaun dan pencen yang diterima tu juga hasil undi dan usaha golongan profesiona, ahli PKR dan juga ahli dap.

      Jangan lupa yer...

      Delete
    5. Halau keluar, dah keluar cakap macam-macam la pulok. Hati tak tenang le tu. Pecacai (OK) tak pula kata tak de sambutan, seperti posting dia dulu-dulu. Tak de post maknenya, GBH sah diterima orang ramai. Terus maju GBH. Jangan ambil berat sangat cakap pecacai-pecaci PAS ni. Hati mereka dah tak tenang dan jiwa mereka mula kacau sekarang ni.

      Delete
    6. JANGAN MENGHINA PARTI PAS KERANA DLM PARTI PAS SAHAJA USTAZ USTAZ MELABEL SESEORANG. PARTI ISLAM LAH NAMA NYA.

      Delete
    7. jangan hina parti pas kerana pas sokong TS KHALID IBRAHIM

      Delete
  2. Kenyataan yang ni macam kena hidung sendiri "Jangan melampau menghina parti ini, kerana dengan parti inilah kamu mengecapi erti ukuhwah dalam berjamaah." Bagaimana dengan ungkapan Jebon, Barua, Anti Ulama, dan berbagai lagi dengan Cai segala untuk mengecapi erti ukhuwah dalam berjemaah? Nampak sangat terdesak sehingga perlu menyatakan ungkapan2 sedemikian.Hanya perlunya kita berhijrah kalau tongkang yang kita tumpangi selama ini dikuasai oleh juragan yang tidak berpengalaman.Perlu kah baiah ceraikan isteri talak tiga jika sudah tidak berada bersama PAS? Amalan apakah semua itu? Dimanakah pengertian demokrasi dan kebebasan yang dilaung-laungkan jika hanya terikat tanpa pilihan walaupun sudah tidak sudi untuk bersama?Pemikiran yang tidak dibuka atas dasar peluang dan harapan menyekat akal untuk berfikir dan bertindak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik...

      Delete
    2. terbaik bahloul syabas inspector sahab! sendiri komen sendiri kata terbaik...traced your IP...sorry! :)

      Delete
    3. Yeh yeh.
      Bila tak ada jawatan baru kata pas tak baiklah, tak betullah , keluar perjuanganlah dan macam macam lagi. Ini perjuangan hipokrit namanya. Perjuangan untuk perut. Tak iklaslah tu.

      Delete
    4. correct...correct....correct Anon 8:37..betui dah tu.....depa ja syok sendiri....mai sejuta umat p ceramah depa pun, belum tentu semua pangkah GHB ye dak?

      Delete
    5. 08;45....
      memang bukan semua pangkah GBH
      Tapi tak semua jugak akan pangkah Pas lagi
      jadi yg Pas menang majoriti Pas menang bawah 5000 undi tu, kena2 la cepat bungkus kain baju. Lepas Pru14 nanti senang la nak berambooos.

      Tak gitu?

      Delete
    6. ORANG NAK MATI BIASANYA BUANG TEBIAT
      PAS NI DAH BUANG TEBIAT KOT

      Delete
    7. Kalau PAS dah tersasar seblum pemilihan lg diaorg GHB nih dah kuaq awal......kalau PAS dah sesat dah lama JAKIM kata PAS sesat kalau tak wibawa dah lama Pertubuhan Ulamak sedunia pecat TGHA dari jadi ahli...

      Delete
    8. KALAU PAS NAK SELAMAT AMBIL TS KHALID IBRAHIM JADI PRESIDEN PARTY.PERFECT MAN FOR OMK.

      Delete
    9. geng ghb jangan babel pasai yg sokong hangpa ajk tapi yg ikhlas, marhaen trus bersama pas.mrk ni doa mustajab dan sgt ikhlas bekerja.tunggulah kesannya.

      Delete
    10. geng ghb jangan babel pasai yg sokong hangpa ajk tapi yg ikhlas, marhaen trus bersama pas.mrk ni doa mustajab dan sgt ikhlas bekerja.tunggulah kesannya.

      Delete
  3. Jangan terlampau melabel-label dan guna kuasa veto tu.Ucapan yang sentiasa berunsur fitnah walau pun sukar untuk disaman dimahkamah ianya telah memecahbelah dan membawa kerosakkan kepada parti.Fikir dahulu sebelum hendak menyalahkan orang lain kerana jangan terlampau tunjuk diri sedang kepanasan gara2 kesilapan diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama jugak kat ko...pesan kat Mat Syabu muhasabah diri sendiri dulu...tengok apa salah sendiri kenapa sampai orang benci.....jangan salahkan orang lain....2 x 5 !!!!

      Delete
    2. Orang/ pengundi pilihanraya tak benci mat sabu. Yang benci cuma kaum kerabat ular2mak saja.

      Sebab mat sabu tak pakai serban.

      Delete
    3. Buang tebiat ker ulamak buat ayat puisi macam tu?

      Delete
  4. cantek nukilan tuan ibrahim tu..cuma dia terlupa yg tidak disukai bukan PARTI...tapi ORANG yg mentadbir parti tu........

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang ni kalau dah hati hitam busuk keladak....dia akan benci orang lain tak kira sapa....contohnya macam aku ni...cukuo benci Mat Sabu, Khalid Samad dan yang seangkatan...sebab apa? Sebab diorang ni berpolitik kebencian, menanam rasa benci pada saudara Islam yang lain....so apa beza pemimpin pujaan Geng Harapan Baru ko tu dengan aku yang hati kotor dan busuk ni?? Susah sangat ke pemimpin pujaan ko tu nak mengaku yang diorang jugak manusia biasa yang banyak dosa?? Hah?? Kalau dah hati hitam, benci pada yang mentadbir PAS sekarang ni, baik jadi syiah je lah!!! SIla jawab ANON 07:55!!!

      Delete
    2. Tahap berfikir penyokong pantai timur memang begitu.Menyokong buta tuli sebab pimpinan hadi awang mal'un

      Delete
    3. KESIAN KAT PAS.
      DARI ATAS SAMPAI KE BAWAH BAGI KOMEN TUNGGANG LANGGANG.
      ORANG DAH TAK SUDI BUAT APA DIRAYU LAGI.

      Delete
    4. lepas ni mintak tuan man cipta sajak pulak tentang serigala, jibon, anjing, pil kuda...... idea boleh mintak kat tuan presiden la

      Delete
  5. Lumrah akhir zaman..org yg perjuangkn islam dikatakan jumud, ketinggalan zaman dan konservatif. Tp mereka lebih suka bersama puak taghut dgn pelbagai alasan diberi..teruskan perjuangan wahai ulamak utk laksanakn hudud di Msia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca amanat ayoh ping dulu la.

      Delete
    2. SIBUK DENGAN HUDUD.
      MANGSA BANJIR APA CERITA..????????

      Delete
    3. mangsa banjir bukan puak ulamak
      mereka juga bukan wala'un
      biarlah kejaan pusat uruskan

      Delete
  6. Salam....dalam blog GoBlok (Greenboc) arini ada petik statement Abang Mat Syabu yang dia bukan proksi DAP....ye lah....orang kalau buat salah dia takkan mengaku...so apa beza Mat Syabu dengan Jibby??? Tolonglah....yang kata ulamak jumud lah...label melabel lah.....oooii...come on lah....yang geng Haprak Baru tu bajet progresif tu ingat bagus sangat???? seko2 perangai macam UMNGOK gila pangkat jawatan..weeii.....kentut sama busuk la weeeeiii.....jangan nak perasan bagus dan semuanya dia yang betul orang lain salah! -RakyatBiasa-

    ReplyDelete
    Replies
    1. cara ayat kmu pun dah tau kmu bukn seorg yg berakhlak..syg sekali masih ade org mcm kmu dlm PAS..sesungguhnya ALLAH merahmati org2 yg berakhlak mulia...bertobatlah kawan..

      Delete
    2. 08.05...
      tak payah nak bising2 la....
      Pas boleh terus bersendirian dgn ulamak2 dan wala'un2nya.
      GBH boleh terus dengan perjuangan rakyat marhaennya.

      kita tak ada hal punya.
      ko nak wala'un itu ko punya pasal la, jangan nak kait kitaorang dengan dap pulak. Kita orang bukan jenis kaki pil kuda la...

      Delete
  7. manusia kalau dah gila nak jadi boh..begitu lah perangai ,dia sendiri pun akal serabut,masih ahli tapi perangai dah jahat..apa lagi mulut..boleh lah dia berkawan dgn DaP..dgn geng2 dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. keyword: Manusia...masalahnya ramai ahli politik ni tak sedar diorang jugak manusia biasa! sama je...Hadi ke, Sabun ke, Jibby ke, Kit Sial ke, Nuor ke......apa ada beza.........................................................................................

      Delete
    2. 08:14....
      kita ni bukan apa...kita cuma dah tak nak berwala'un dengan kaki fitnah pil kuda lagi dah... jadi penyokong kaki fitnah ni kita rasa kita berdosa la beb.. macam kita share saham kat neraka pulak nanti...kita bimbang la beb.

      Tang dap cilaka tu dia punya pasal la.... kita tak join pon. Kita join GBH aje..

      Delete
  8. manusia kalau dah gila nak jadi boh..begitu lah perangai ,dia sendiri pun akal serabut,masih ahli tapi perangai dah jahat..apa lagi mulut..boleh lah dia berkawan dgn DaP..dgn geng2 dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju 100% kat ko beb...
      kalu dah gila kuasa dan pangkat, manusia sanggup buat apa saja.
      tak kira dia berserban ker atau bersongkok tinggi.
      fitnah pil kuda ker, jibon ker, munafik ker, anjing ker, serigala ker...suma dia sanggup buat.
      undi pun dia sanggup tulis senarai nama dan edar kat kawang2

      dah gila kuasa la katakan......
      kalu boleh nak kaut semua bawak masuk dalam lubang kubor

      Delete
  9. Syukur...PARTI AMANAT SUSHI telah disucikan dengan kertas chai.Marilah membangunkan PARTI AMANAT SUSHI bersama kepimpinan chai.

    ReplyDelete
  10. Mu bodo mcm omak kau...

    ReplyDelete
  11. Omak kau sepatutnya tajuk ulasan ini: SECEBIS KERTAS CHAI + LABEL-MELABEL, membuatkan sahabat dan ahli menjauhkan diri meninggalkan bahtera jumud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu je ke modalnye? sebab label melabel? kat TESCO banyak barang lagi nak label nih.......hadoiii...-pekerja TESCO penyokong tegar GHB-

      Delete
  12. Benar kata2 Tuan Ibrahim....hanya manusia yg buta hati saja tak akn faham amanah yg dia telh terima hasil didikan Islam dlm PAS. Tapi sprti ada org yg memeluk islam zaman Mekah kemudian setelah hijrah ke Habsyah di murtad & meninggal dunia dlm keadaan meninggalkan Islam.

    Kita harap mrk yg meninggalkn JAMAAH Islam kpd JAMAAH sekular berfikir & bermuhasabah setiap mlm sebelum tidur. Adakah meninggalkan JAMAAH ISLAM krn marah ketua? Padahal ketua boleh pergi & boleh mari yg baru ttapi JAMAAH ISLAM tetap memperjuangkan Islam sbg Addin. Jamaah baru yg disertainya berprinsip berikut (berdasarkan kata2 LGE); "Bangsa & agama perlu dihapuskan drp semua dokumentasi & dari sistem pendidikan. Rakyat Malaysia tidak harus melihat diri mrk sbg org Islam atau buka Islam atau sbg bumiputra atau bukan bumi putra".
    Org Melayu tidak lagi menjadikan Islam sebgai prioriti (atau lebih baik, meninggalkan Islam beramai2) dgn itu kita boleh kembalikan negara ini kpd kewarasannya".

    Dan akhirnya LGE berharap drp GHB:
    Dan parti Islam GHB akan menjadi jentera utk mencapai cita2 itu. Dan ini termasuk menghapuskan Artikel 153 drp Perlembagaan serta mengakhiri hak keistimewaan org Melayu dan DEB".

    Itulah hasrat DAP & ia boleh dicapai dgn pertolongan GHB serta mrk2 yg menyokong GHB & menentang golongan Ulama.

    Syabas kpd golongan Ulama krn berani menentang puak DAP (&G18) yg cuba menghapuskan Islam serta kedudukan Islam sbg agama rasmi. Inilah punca LGE sangat marah kpd Hadi. Sbb Hadi tidak mahu ikut telunjuk DAP yg tidak mempunyai prinsip perjuangan.

    Masih ada lebih 2 tahun lagi sebelum PRU14...Dlm jangkamasa begitu, apa2 pun boleh berlaku. Sehingga hari ini pun GHB masih takut utk istihar keluar PAS. Ini bererti mrk sendiri tidak begitu yakin dgn gerakan baru ini. Hanya kini mrk sedang syok sendiri apabila boleh melepaskan geram mrk kpd golong Ulama. Org dtg utk mendngr Mat Sabu. Sbb dia pandai cakap. Kita harap Mat Sabu dpt berterusan bercakap sampai tahun 2018 & membantu DAP mencapai cita2 mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Artikel berbau fitnah. Benarlah Muhammad itu Rasul Allah. Akhir zaman ini, dunia ini dirosakkan oleh fitnah dari orang Islam sendiri.

      Delete
    2. Aku ni rakyat biasa bawahan yg dulu undi pas untuk 4 pilihanraya.
      Nasihat aku la....kawasan yang pas menang dengan majoriti 5000 undi ke bawah tu, elok2lah bersedia bungkus kain baju dari sekarang. Bukan apa, bila BN menang nanti senanglah kalu nak berambooos

      Delete
  13. Ada beberapa pendapat yang agak bernas pernah saya baca disini.

    PAS sudah berjaya membersihkan parti dari anasir sekular, liberal dsbnya.

    PAS sudah cukup bersih sekarang yang dipimpin cerdik pandai agama.

    PAS sudah menunjukan jalan keluar kepada sesiapa yang tidak setuju dengan ulamak supaya menubuhkan parti sendiri.

    Jadi apalagi masalahnya.

    Sekarang ni kita nak saling jatuh menjatuh antara PAS dan GHB atau nak menjatuhkan UMNO BN yang selama ini kita kata zalim dan korup.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MACAM NI LA...
      KO ADA HENPON?

      PAS NI MACAM NOKIA 3310
      GBH NI MACAM SAMSUNG NOTE 6
      HENPON MANA SISTEM DIA LEBIH BAIK?

      SEKANG NI ORANG TAK PAKAI DAH NOKIA 3310
      DAH KETINGGALAN ZAMAN
      SMS AJE BOLEH PAKAI, LAIN2 SEMUA HANCAI

      AKU TUKAR NOKIA 3310 AKU DENGAN SAMSUNG NOTE 6.
      KO TAU KENAPA?
      BUKAN PASAL GUAN ENG PAKAI NOTE 6
      PASAL AKU TAK NAK ORANG GELAKKAN AKU
      NOKIA 3310 TU DAH KETINGGALAN ZAMAN DAH
      BOLEH MASUK DALAM MUZIUM BARANG2 LAMA

      KORANG KALU NAK PAKAI NOKIA 3310 KORANG TERUSKANLAH KAT PAS.
      AKU TAK NAK DAH WALA'UN KAT NOKIA 3310 NIH...
      SMS AJE BOLEH. INTERNET PUN TAK ADA...
      PUIIIIIII

      Delete
  14. keluar parti jika x wala'.saranan angkuh dan bodoh sombong dari ulamak. xboleh ditegur dan berbeza pendapat. skrg macam beruk kena belacan terjerit sana terjerik sini bila ahli beramai2 keluar parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ENTAH BILA LA AGANYA DIAORANG NAK KENA PECAT?
      KENAPA LA DIA ORANG TAK NAK PECAT?
      CEPAT LA PECAT.....
      NAK PECAT PUN SUSAH SANGAT KER?

      Delete
  15. Apa PERLU PAS takut lg..sekarang PAS dah bersih sebersihnya..lepas ni RAKYAT nk tengok pembentangan HUDUD itu diparlimen..BUAT jgn xBUAT..ini yg cuba mengelak ini GHB ke?Kita tengok AMENO nk sokong ke GHB yg akan sokong?Cakap PAS 4ALL..tp AhPek,Anne pun xmahu menjadi rakan PAS..mcmana?Silap sendiri xnampak..silap org berlebih-lebih pulak..ISLAM bukan utk ORG MELAYU je..jd tang mana yg betul dalam PAS..HUDUD tetap HUDUD dalam PAS..yg xbetul org dalam PAS bukan HUDUD..PAHAM x?saya mencabar Ust Hadi letak jawatan..kalau nk tengok PAS masih relevan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya percaya PAS sudah bersih dan suci sekarang .Hanya tinggal 1 perkara lagi iaitu tabiat monteng veto tidak dapat disucikan kertas chai.Berdegar-degar nak laksanakan hudud tapi bila kita berfikir secara lojik dan islamik bolehkah hudud dibentang dijepung?

      Delete
    2. PAS BUKANNYA TAKUT...
      PAS DAH BUANG TEBIAT

      Delete
  16. Eleeeeehhhhhh komen atas semua Bahlul yg sama. Buat apa buat parti baru. Masuk terus DAP la.

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff ulu babi

      Delete
    2. Jeff, awk tak perlu masuk campur urusan org tua.
      Awk copy paste je komen awk tu.

      Delete
    3. jEFF.......
      tAK PAYAH LA KO NAK PENING2 KEPALA PIKIR BENDA2 NI..
      KO PIKIRKAN SAPA MASUKKAN DUIT 2 JUTA TU DALAM AKAUN...
      KO SETTLE DULU BENDA TU LEPAS TU BARU KO PIKIR BENDA LAIN

      Delete
    4. 10.51....Tak elok ko burukkan nama babi tu. Kesian babi tu....

      Delete
  17. Jangan begitu. Muktamar telah berjaya mematikan kekuatan PAS selama ini. Elok dan tepat sekali kalau grup GHB menunjukkan belang mereka, kalau dah di hina di fitnah ditolak hidup2 jasabaik selama ini maka bangkit lah sahabat2ku kaum professional melalui dan susuri jalan perjuangan yg ada nilai kebenaran. Hidupkan boleh berkali2 tetapi bila dibunuh perjuangan tiadalah erti lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleeeeehhhhhh komen atas semua Bahlul yg sama. Buat apa buat parti baru. Masuk terus DAP la.

      Jeff Ulu Bernam
      Reformist yg Originel

      Delete
    2. Jeff ulu babi

      Delete
    3. jEFF.......
      tAK PAYAH LA KO NAK PENING2 KEPALA PIKIR BENDA2 NI..
      KO PIKIRKAN SAPA MASUKKAN DUIT 2 JUTA TU DALAM AKAUN...
      KO SETTLE DULU BENDA TU LEPAS TU BARU KO PIKIR BENDA LAIN

      Delete
  18. Alahai aku dah kata bahlul punya punya MacaiGHB. Sudah love sama DAP, masuk DAP la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HANG AJAK ULAR2MAK HANG TU MASUK UMNO AJE
      HANG KENA LA WALA'UN

      Delete
  19. ibaratnya suka tomyam tapi pi buka kedai pizza. Kah kah kah. take payah buka kedai pizza la bodoh. pi layan kedai tomyam

    Antara dua jenis GHB jenis bodoooo bahlul atau depa penipu.

    Sebab aku tak mau fitnah depa penipu maka aku cap depa boooodoooooo bahlul.

    Dulu nama gang barbican. Caissssss


    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. JEFF,,,,
      IBARATNYA MACAM PAS TU NOKIA 3310.
      GBH TU MACAM IPHONE 6 ULTRA

      ORANG PAKAT GELAK KALU KO MASIH WALAK KAT NOKIA 3310.

      TAPI TU LA...KO TAK PERLU PIKIR SUMA TU. KANG PENING KEPALA.
      KO CUMA PERLU PIKIR DARI MANA DUIT 2 JUTA DATANG MASUK DALAM AKAUN KAWAN KO TURRR

      Delete
  20. AKU DAH TAK PAHAM DENGAN BLOGER OK NI.
    MACAM BUDAK-BUDAK.

    ReplyDelete
  21. PAS OK NO PROBLEMO... ULARMAKNYER YANG BERMASALAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul....
      Bila TG Nik Aziz dah tiada, semuanya porak peranda
      Ramai orang dah jangka perkara ini akan berlaku.
      Sekarang dah betul2 berlaku.

      Delete
    2. Dulu TG Nik Aziz menjadi rujukan dan pendamai.
      Sekarang semua dah jadi pil kuda
      Lepas PRU14 kita jangka Pas akan tinggal sebagai parti nyamuk aje

      Delete
  22. Pas ug dah boleh gabung dengan umno bn sekarang.Banyak jawatang kerajaang umno bn boleh dipegang dengan siku lutut dan cakar.Ironinya pas = umngok = 2x5, jika umngok syarikat bermodal 1jota mampu jana hutang 42 bilion begitu juga Pasikulutut, ahlinya sejota mampu melabel berbilion tomahan kepada orang lain, semua tidak terkecuali..

    umngok bn (amanat jepung)
    Pkr
    Dap
    Ahli pas

    ReplyDelete
  23. jgn lupe kaki tuang kkabo doh...sape2 nok lawang diye jd imam buat ssejid sediri, cari jemaah sediri pah tu jd imang sediri...molek doh kalu puok2 GHB tubuh parti lain...dok le glewat dgn tuang guru berebut nok jd imang. mung jangang doh ddeki le OK dan jeff ulu biol

    ReplyDelete
  24. Betul sekali Encik Anon 13.19. Bila orang dah pergi buat masjid lain, dah ada jemaah sendiri dan dah jadi imam mengapa pulak menyalak tak tentu hala. Nasib baik orang buat masjid lain. Kalau semua tak keluar dan ramai mengaku imam. Senang cerita sampai jadi 2 imam lagi parah. Tak taula apa dah jadi rasa-rasa macam ada yang mental tak stabil!! Bawak-bawakla berubat sebelum melarat!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelepuk!! Sebijik kena muka mat sabu...pedih! Peediiihhnya sampai ke ulu hati...
      Macam org bercerai la...yg lelaki kutuk bekas bini kaw kaw...yg pompuan kutuk bekas laki kaw kaw...padahal org tulah yg dipeluk cium sampai keluar 6 anak...kihkihkih

      Delete
  25. Omak, udah 2 la dgn GHB. Jibby dah block sarawak report tau hari ni. Tolong siasat dan siarkan dalam blog ni. Cerita la hal2 lain pulak. Ashik2 GHB. Ok sha.....cheers

    ReplyDelete
  26. Tar snake dok tunggu Omak kau

    ReplyDelete
  27. Nampaknya kali ni ramai yang tak undi parti bola pingpong. Asik melantun aje, kedudukan pun tak tetap.

    ReplyDelete
  28. yg ketawa terbahak2 apek tua dan anak lelaki kesayangannya jugak sbb berjaya pecahkn lagi undi melayu.

    semoga Cina kulop bejaya memerintah msia. Takbur!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...