KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 28 February 2016

BEGINILAH SUASANA DAN SAMBUTAN MAJLIS HIMPUNAN HARAPAN SEMUA (HARAP 3.3) DIMARANG YANG MELABUHKAN TIRAINYA MALAM TADI ... APAKAH PAKATAN HARAPAN TANPA PAS ADA HARAPAN TAWAN TERENGGANU PADA PRU KE-14 NANTI?????



Program HARAP 3.3 di Marang Terengganu melabuhkan tirai semalam setelah empat hari berlangsung dengan berbagai-bagai aktiviti menarik.

Sambutan amat menggalakkan. Kita memohon doa kepada Allah SWT agar Terengganu dikembali ke pangkuan PAS di dalam PRU 14 NANTI ... Insya'Allah.


Kita hanya berusaha, kalah atau menang Allah SWT lebih mengetahui.

Alhamdulillah sempena HARAP3.3, menerima 5030 keping borang permohonan untuk menjadi ahli PAS daripada Pesuruhjaya PAS Terengganu.

ISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN.

159 comments:

  1. Fuyoooo... bebudak lum sunat dah kibar bendela PAS oooo.... fuyooo malang sgguh nasib bebudak tu... punai baru nk tumbuh dah angkut dengar ceramah...klu angkut pergi kempen baca buku ako sokong... malap sungguk bebudak nihh... buang ceramah banyakkan baca buku.....malang sgguh brbudak nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lupakan Hasrat Tawan Putrajaya PRU 14,’Kata PSM Kepada Pakatan Harapan
      FEBRUARY 26, 2016

      AIDCNews – 26/2/16 –Parti Sosialis Malaysia (PSM) mengingatkan Pakatan Harapan (PH) agar melupakan cita-cita mereka untuk menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU 14) kerana masa terbaik itu telah berlalu.

      “Saya fikir kita boleh melupakan pilihan raya umum ke-14 kerana ia sudah berlalu,” kata anggota Jawatankuasa Pusat PSM, Dr. Michael Jeyakumar Devaraj dalam satu kenyataan.

      Beliau berkata pakatan pembangkang memerlukan parti Cina yang kuat dan parti Melayu yang kuat, bagi menarik sokongan daripada kedua-dua komuniti etnik tersebut.

      Namun, parti Cina yang merujuk kepada DAP dan parti Melayu kepada PAS kini telah berpecah selepas Pakatan Rakyat (PR) dikuburkan dan diganti dengan PH.

      “Berkaitan dengan Parti Amanah Negara, ia tidak mempunyai akar umbi yang kukuh sebagaimana yang dimiliki PAS.

      “Untuk himpunkan semua kumpulan etnik, anda memerlukan sokongan parti kaum Cina yang kukuh sebagaimana sokongan parti kaum Melayu yang kukuh yang boleh berkerjasama,” kata Jeyakumar yang juga Ahli Parlimen Sungai Siput, Perak.

      Beliau memenangi parlimen itu selama dua penggal, PRU 12 dan PRU 13 bukan di atas tiket PSM, sebaliknya di bawah logo PKR yang bergabung dalam PR.

      Ini kerana permohonan PSM untuk menjadi salah satu parti kompenan PR yang dianggotai DAP, PKR dan PAS telah ditolak oleh pakatan pembangkang tersebut.

      Namun, apabila PAS telah dikeluarkan daripada pakatan pembangkang baharu dengan penubuhan PH, sekali PSM tidak diiktiraf dalam gabungan parti DAP, PKR dan PAN itu.

      About these ads

      Delete
    2. tolol mu, hok budak baru ni lah nak kana kenal jemaah pas, dah tua macam mu baru nak kenal tu senang org bagi makan dedah.. kes 2, 3 org budak hok mu nampak nak jadi isu.. yg ramai geng muda tu mu buat buta, perangai malam mu ni.. JEBON pondan

      Delete
    3. tolol mu, hok budak baru ni lah nak kana kenal jemaah pas, dah tua macam mu baru nak kenal tu senang org bagi makan dedah.. kes 2, 3 org budak hok mu nampak nak jadi isu.. yg ramai geng muda tu mu buat buta, perangai malam mu ni.. JEBON pondan

      Delete
    4. Kenal PAS alamat nk jadi bengong la bebudak tuhhh... kah kah... jemaah PAS ni kolot ... ceramah maki hamun... kapir org... bilo kena kat ahli sendiri wat bodooo ajer... hukum isle mano yg PAS dah buat nihhh.... hukum tayang spender beso sambil tayang siput sedut dah hukum ka belum.....puiiiii...

      Delete
    5. Kesian kat penyokong PAN aka penjilat DAP...meroyan bila program PAS dpt sambutan tp program PAN lengang...sedarla diri sket, tak payah la dok mencarut dan kata org bengong..sendiri bengong akibat termakan bak kut teh tak ingat..ptuih

      Delete
    6. 15:07 ko ni mesti geng ameno karat ke parti kuali..duk sibuk makai owg ko la..ko yg benggong jgn nk sedap lumut kata org muda lam pas bangang .yg bangang tu ko,nilai org dr luar ko ngat tol sgtlah, yg ia hati ko tu PHD.

      Delete
    7. KEMPEN MEMBACA UTK AHLI PENYOKONG PAS

      KEMPEN JGN MALAS MEMBACA

      KEMPEN JGN MALAS BERFIKIR

      KEMPEN KURANGKN CERAMAH YG MEMBAWA RIAK DAN PERASAN KUAT

      KEMPEN TURUNKN PEMIMPIN TUA YG MEMBAWA PETAKA KPD PAS

      Delete
    8. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. Replies
    1. PAN dibenci Melayu sebab menjadi talibarut DAP

      Mat Sabu akur Amanah sukar cari sokongan
      ROSILAWATI ROSEDI24 Februari 2016
      

      Mohamad Sabu - Foto Sinar Harian oleh AZMI ARYANTO
      KUANTAN - Parti Amanah Negara (Amanah) mengakui parti tersebut berdepan tugas getir dalam meraih keyakinan rakyat di negara ini.

      Presidennya, Mohammad Sabu berkata, parti itu perlu berdepan dengan propaganda yang dimainkan pemerintah terutamanya membabitkan isu perkauman dan survival bangsa Melayu.

      Delete
    2. masalah nya ada org perasan tak memasal belia melayu ramai sokong PAN tang mana ramai pun tak tau ... PAN guna ilmu nabi Sulaiman ker panggil belia bunian??? ;P

      Delete
    3. betul tu

      bagi buluh betung yg dh keeras dn degil hendaklh dicantas cepat2 demi kebaikan pas

      Delete
  3. Replies
    1. Kah kah lentur buluh dari rebung supaya dengar ceramah tongong supaya jadi pandai...kah kah...lum ada lam dooonia org dengar ceramah jadi pandai.... kah kah... nak pandai krna banyok baca buku.... kah kah

      Delete
    2. Mamat ni hanya ingat cukup baca buku boleh jadi pandai.Kalau pandai tidak bijak buat apa,kalau bijak tapi tiada kemahuan pun tiada guna,jika ada kemahuan tanpa kemampuan tidak menjadi kenyataan juga.Membaca hanya salah satu proses untuk mendapat ilmu sedangkan untuk mendapat ilmu tidak cukup hanya dengan hanya membaca..ia melibatkan pelbagai proses mendengar ceramah di mana proses ini dipraktik dalam kelas sekolah serta universiti dsb, proses memikir,ujikaji,pengalaman dan lain lain

      Delete
    3. Kah kah kah anon 15.27
      bahana gilo ceramah tongong 1 stadiom la nihh...kuliah.. belajar dan mengkaji dah tak boleh nok beza lagi dah dengan crramah.... kah kah kah ni contoh hasil dari tarbiah ceramah PAS 1 stadiom dah x bole beza kuliah dan ceramah kah kah kah.... tu yang budak kazim alias pun tumbang bagi ceramah free maklum la time ceramah ni makanan mesti kaw kaw kena la melantak baek punya at last tumbang 3 sendiri sbb saluran ke jantung tersumbat hasil dari crramah sambil melantak makan free.... balik ceramah perut kenyang pasal dapat makan free.... smpi umah penat teriak takbir kuat2... dan zass....zzzzzzz....zzzzz..krohh...krohhh..zzzz smpi pagi....bangun pagi otak kosong dan jadi bodoh balik... ini la bahana ceramah PAS 1 stadiom...

      Delete
    4. Kalau dah pandai mesti dah buat perlembagaan.. bangang..

      Delete
  4. DAH LAMA DAH GITU. DI TRENGGANU PAS HANYA MENANG SORAK BILA PRU TRENGGANU TETAP PILIH UMNO
    BILA HADI CERAMAH 3 KM JALAN KAKI JEM JALAN TAPI BILA KEPUTUSAN KELUAR PAS BUNGKUS @ BUNGKUS

    SELAMAT TINGGAL PAS DIMANA MANA
    KELANTAN MENYUSUL

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu dah jadi barua dapig..x nmpk dah kebenaran..insyaallah PAS akan menang diterenganu..sbb janji Allah Islam Pasti menang.lagi pun puak puak munafiqin dalam Pas semua dah berambus..bila semua berjuang ikhlas kerana Allah..dan wala pada pimpinan..Allah Pasti beri kemenangan...

      Delete
    2. klu dah jadi barua dapig..x nmpk dah kebenaran..insyaallah PAS akan menang diterenganu..sbb janji Allah Islam Pasti menang.lagi pun puak puak munafiqin dalam Pas semua dah berambus..bila semua berjuang ikhlas kerana Allah..dan wala pada pimpinan..Allah Pasti beri kemenangan...

      Delete
    3. Fatwa sesat hadi dah tarik blk ke???hehehe...oppp hadi dah tobat dah..hehehe

      Delete
    4. Tang mana amanat TGHH sesat?.. Tang tolak hudud kalau parti komponen tolak hudud mmg sesat tapi tak de plk dlm amanat tu..

      Delete
  5. Menang sorak kg tergadai. Negeri Trenganu satu penggal kedah satu penggal. Perak satu penggal. Selangor mujur ada Shuib. Klu tak bungkus jugak.

    ReplyDelete
  6. Kesian. Bebudak jd mangsa. Dewasa dah cerdik. Tak nak dekat pas. Parti sesat.

    ReplyDelete
  7. KLU PENYOKONG PAS WARAS...INILAH MASA UNTUK TUMBANGKN BN. HIDUP RAKYAT MAKIN TERSEPIT. TP HADI TAK PEDULI ITU SEMUA YG PENTING DAPAT PELUK UMNO. BODO PUNYA PRESIDEN.

    ReplyDelete
  8. Umnoo ko nak letak mana,.. cermin diri dulu

    ReplyDelete
  9. DAP mesti ditentang habis habisan sebab tolak HUDUD.
    UMNO mesti dipuja sebab tolak HUDUD.
    Ramai dah org besar pas dpt habuan sbb mesra umno.
    Nasarudin...masyukk
    Harun Din... masyukk
    Hadi ... masyukk

    Fikir fikirkan lah

    ReplyDelete
  10. Dalam keadaan umno semakin nazak, mengapa pas hulur bantuan? Adakah pengudi pas setuju cara Hadi ini?

    ReplyDelete
  11. Omakkau pun dah boleh isi borang pas...

    ReplyDelete
  12. Kah kah kah parti sapa yang tenat dan nazak tuhhh....kikiki pas ka umno....kah kah kah...pkr ka atau Pan...kah kah....cakap siang padang2 ckp mlm dengarr2 sikit parti mana yang dah kena liwat kah kah....

    ReplyDelete
  13. Pas bila masa undi hancur. Perak, Terengganu dan terbaru di Kedah. Pelikkan masa ceramah penuh, minta siasat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ops cuba siasat balik..kedah kalah PRU13 psl apa dan siapa..bukan pasal Bahlollazy ajk parti PAN sekarang ni ka? Perak pulak psl ketamakkan dan kebangangan puak PKR dan DAP ka?...bodoh betuii

      Delete
  14. Negeri tuang presideng pun Pas tk mampu nak tawan dari umno. Dah brp dekad asyik tunjuk berjuta2 lemon yg dtg ceramah bila pru habuk pun tarak. Pemimpin Pas syiok sendiri.

    ReplyDelete
  15. Apo makno 3.3 tuhhh.... atau 33 tahun dengar ceramah bangang tapi menant tak ado lansung...kikikiki...

    ReplyDelete
  16. Majoriti orang melayu masih percaya pada Umno kerana ia tulang belakang kerajaan. Malahan struktur parti mereka juga nampak lebeh kukuh. Wp najib diserang bertubi-tubi ada kamu lihat mereka berpecah belah? sikit2 tu ada la.Tapi kes MB selangor itu hari hampir2 nak hancur pkr dibuatnya.Masaalah lain PR ni pulak ia takdak tulang belakang.Pas kau orang tak percaya,habis bolehkah diharapkan dengan PAN ni. fikir2 kan lah.

    ReplyDelete
  17. Ikut suka PAS la nak ceramah ke,berbaik dengan UMNO ke...ko tak suka PAS itu ko punya pasal...ada ko dalam PAS tarak dapat untung..ko tiada pun PAS tidak rugi satu sen..yang ko mai menyalak dalam blog OK passaipe..pergi la menyalak dalam mykemut,greenpork,roketkini keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita tengok blog parti Islam Pakkaramu ade iklan angka ritual gaib...XUMNO ade kat sana...pakat ajak ramai2 jemaah kita cuba nasib.

      Delete
  18. Jangan jadi manusia banggang seperti mike sabu, laga dada dengan amoi kalau kita anggap cucu dikira halal, mudah sungguh pemikiran liberalisma, pencacai DAP/Kuali sebenarnya dah takde isu nak diketengahkan, sejak belum terjadi Kuali sehinggalah pantat kuali menjadi hitam pun masih dengan satu isu iaitu PAS nak berUG dengan umno......Oooooiii macai PAN/Kuali, untuk pengetahuan kamu dari mula isu berUG ni dimainkan kami tunggu dengan penuh harapan agar PAS bergabung dengan umno tapi semua itu dusta dan fitnah yang dicipta oleh DAP/Kuali dan pencacainya, ada juga daripada kami yang menunggu sehingga jadi tengkorak, apa ni DAP\Kuali dan pencacai? Kamu buat fitnah ke atau PAS berbohong?

    ReplyDelete
  19. Beruntung jadi pemimpin macam Mike Sabu, boleh fitnah orang sesuka dia je pasal kat belakang dia ramai pencacai, kalau kena saman pasal fitnah lancar tabung derma selesai masalah, baki duit tabung akan disimpan untuk fitnah seterusnya.

    Pencacai PAN dengan rasa rendah diri dan rela hati sanggup menderma bagi merelakan Mike Sabu menyusul dengan fitnah terbaru.

    Lebih baik pencacai PAN tikam nombor ekor, tunggu result daripada menderma ke jalan yang salah. Bodoh ke cerdik mereka ni?

    ReplyDelete
  20. Mike Sabu laga dada walaon pas dok meroyan.ADUN pas jd dewa cina ko happy. Laga dada blh jatuh murtad ke berbanding jd DEWA Cina?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adun PAS ngaku kesilapan dia dan dia bertaubat tapi mike sabu keluarkan kenyataan cucu untuk menghalalkan cara.....Kahkahkahaaakahakk

      Delete
    2. Pas tengok blue pun xpa sbb diorg ahli syurga.kahkahkah. Itula pemikiran walakontol2 pas.korg blh pikir cerdik ke x.kahkahkahkah

      Delete
    3. Bro, kalau dah banggang tu tak kemana, PAS bukan manusia mana boleh tonton blue, ko cakap macam ko tak pernah tonton blue....banggang bertingkat-tingkat betul la...hanya fitnah saja la yang mampu pencacai Kuali ciptakan, sama je dengan sifu kamu mike sabu.....kahkahkah.

      Delete
    4. YB pas tu dah minta maaf dan taubat...mat sabu laga dada dgn amoi tu ada dia minta maaf, ada dia taubat? kelentong lagai ada, siap kata anggap amoi tu mcm cucu! aparaa

      Delete
  21. Dah diwartakan Najib ada terima 2.6b dan pulangkn 2.3b. Kerajaan x kutip cukai. Pemakan dedak umno masih kata Najib bersih. Otak letak jat mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juborian je la bersih
      mike sabu je la bersih
      tokong lge je la bersih...
      kehkehkeh..mabuk ke hape...

      Delete
    2. 19:03 lahir ikut jubo

      Delete
  22. Bilalah Omakkau nak ulas kisah 2.6b nih. Asyik2 cerita pan x dpt sambutan.

    ReplyDelete
  23. KINI TSMY AKAN BERGABUNG DGN TMM. RAFIZI DAH BERI LALUAN. KITA LIHAT TEAM MAHADIR VS TEAM HADI & NAJIB.

    ReplyDelete
  24. Menang kalah ketentuan Allah jua.. yg penting kita letakkan jamaah selaras dgn tuntutan islam.. bukan sesuka hati menolak hudud.. perlembagaan mana perlembagaan????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan sesuka hati kene tipu2 pasal hudud... Lepas ni kene tipu lg pasal hudud... Pastu kena tipu lg pasal hudud.tp kata pas sudah kuat...begitu lah hakikat pas mmg bodoh. Bak kate kwn2 umno "jgn risau pasal pas sbb diorg bukan cerdik pun"

      Delete
    2. Yang bodoh kamu je anom 19:25, HUDUD ni hukum Allah swt bukan PAS punya, umno nak tipu pun PAS tak rugi, yang rugi dan tanggung akibatnya nanti adalah mereka yang tolak hukum Allah swt ni tak kira mereka tu umno ke, PAS ke, Kuali ke mereka tidak akan terlepas dari janji Allah swt, jangan keliru sedara, HUDUD ni menjadi tanggungjawab mereka yang mendaftar sebagai muslim dengan kalimah suci dua kali masyahadat apatah lagi dia tu seorang yang bergelar pemimpin.

      Delete
    3. Perlembagaan PAN mana ada dan tak akan ada..reference diorg adalah perlembagaan DAP

      Delete
  25. Pantat Kuali dah jadi hitam legam perlembagaan masih belum siap2 lagi pasal kena restu abg besar dulu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai2 pas mmg kaki blue sama spt pemimpin2 yg tgk blue german. Tu yg kantoi. Yg xkantoi lg ntahla.pesideng pun kaki blue kot.kahkahkahkah

      Delete
    2. MasyaAllah..kata pejuang Isle..Isle..tp nonton video lucah... ke mana hala tuju pas sekarang?

      Delete
    3. Aku blh agak. Ni mesti jeles dgn mat sabu laga dada dgn amoi. Jd gi Jerman lepas stim.Nonton Video blue Jerman yg kita tahu.. ntah2 dpt nyontot puki betina Jerman. Pemimpin pas...tak ada yg mustahil. semua dirembatnya.

      Delete
    4. Kalau tuan2 di atas amat seronok bermain dgn fitnah dipersilakan.. semoga anak2 tuan dijauhi sikap sedemikian..

      Delete
  26. Berjuta rakyat Msia harap agar Najib disingkir tp pas ( hadi ) terang2 mengkhianati harapan pengundi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas najib sape plk..zahid.. serupa tu la..

      Delete
  27. Rakyat Perak tolak pas, Rakyat Terengganu tolak pas, Rakyat Kedah tolak pas. Tetapi kenapa ?Risau rakyat Kelantan pula tolak pas pru 14. Memang gamat, tajuk depan gamaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalah menang ketentuan Allah jua..yg penting kita letakkan islam sbg panduan jamaah.. bukan gunakan islam utk menolak hudud jika parti soaialis menolak hudud..

      Delete
  28. Nak kata mereka tolak Islam, tak mungkin. Kelantan semasa pas royalti tak dapat, apa kata try dok dlm BN, mungkin dapat kot :)

    ReplyDelete
  29. Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan bahawa beliau tidak akan menyertai sebarang himpunan anti-Najib termasuk yang dijadualkan berlangsung pada 27 Mac depan.

    “Saya anti Umno….tetapi tidak (anti) orang Umno, orang Umno tidak, orang Umno kita (Pas) hendak berbaik. Ada pun parti Umno sudah banyak (buat) kesilapan. (Oleh itu) saya tidak mahu terlibat dalam himpunan (anti-Najib) itu,” katanya.
    Pelik sungguh kenyataan tuan hadi. Umno itu parti ,yg mengerakkan dan merosakkannya bukan ke ahli umno?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lagi banggang punya pemikiran, dari dulu duk jalan dan berarak dijalanraya supaya mahathir letak jawatan, lps mahathir letak jawatan pak lah pulak ambil alih, berarak pulak la macai2 kat atas jalanraya supaya pak lah letak jawatan, naik pulak najib, ni ajak pulak PAS supaya jadi macai dijalanraya menuntut supaya najib letak jawatan, siapa pula yang akan ganti najib, takkan umno nak srh lim guan eng atau wan azizah atau Hj Hadi atau mike sabu jadi PM? Mestilah seseorang itu dari umno jugak. Nah sekarang kalau dasar tu masih dasar ciptaan umno tanpa mengubah dasar mengikut acuan Islam maka yang patut dimusuhi ialah umno, bukan ahli umno. Keluarga aku pun ada ahli umno, takkan kita nak bermusuh dengan adik beradik.

      Delete
  30. Masuk p,raya bukan untuk menang....tapiii....untuk jadi punahhhhhsehiat bn saja....walak..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksud TGHH ialah buat aoa menang kalau melalui penipuan.. simple

      Delete
  31. Aku sebenar terperanjat bila pimpinan pas di maksudkan itu menepis kata2 fitnah tgk video lucah di jerman tu..kalau itu cara dia menjawab kata2 kes video tu. Org beranggap meniya.. bukan menjawab fitnah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tuan seronok bermain dgn fitnah teruskan aje tuan..

      Delete
    2. Lelaki dicermin..kalau ko ada bukti YB PAS tgk video blue tu tepekla disini..setahu aku fitnah ni dimulai oleh YB DAP kemuduan dinafikan. Hanya puak2 PAN yg dok layan fitnah ni..jenis bangang betul puak2 ni

      Delete
  32. Haji Hadi hanya bermusuh dgn umno bukan dengan presiden umno..
    Memang tinggi tahap gaban ilmu ilusi dia.

    Dia nampak najib tu baik...yg jahat bukan najib tapi Umno..

    Ni kenyataan orang bodoh ke orang sewel?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh bukan sewel pun bukan...bangang jer..belum lgi ketahap bebal.

      Delete
    2. Kita tunggu je..'sepandai2' Mat Sabu berapa ramai akan bersama dia.. buat masa sekarang cuma dua tiga kerat aje.. maklumlah x de perlembagaan lagi..

      Delete
  33. Orang yg tidak ada kebolehan belajar dari pengalaman lepas paling bodoh atas muka bumi ni.

    Dah beratus kali kalah pun masih bodoh...mssih mabuk dengan ceramah. Hari2 buat ceramah.

    Yang di Marang tu, geng itulah juga yang berkumpul tiap2 jumaat sejak tahun 1980han lagi. Dah berpuluh tahun dengar ceramah tapi tetap tak cerdik2 juga

    Dah jadi keturunan dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru shj berkawan dgn DAP sudah takjub dgn TGLGE dan TGLKS... silakanlah tuan.. x de siapa nk melarang.. kita tgk nanti siapa yg tarbiah siapa .. PAN tarbiah DAP atau sebaliknya..

      Delete
  34. Dapat rasa PAN masih boleh buat kejutan walaupun PAS-UMNO ada kekuatan akar umbi. Terutama kawasan yg ramai keturunan cina. Contoh- Kalau dikawasan yg ada 20% pengundi cina. Bolehlah kita andai itu jaminan undi PAN. Bukan PAS/UMNO. Kalau tambah lagi 15% (dari 80% baki) undi melayu progresif. Sudah cukup buat PAN. Ikhlas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang ikhlasnya, cina dan india bukan bodoh dan bukan semuanya cerdik, melayu lagi la susah kalau nak diperincikan kerana ramai diantara melayu-melayu berdiam diri. Terutamanya diluar bandar.

      Delete
    2. So memang sah lah atas arahan DAP, PAN mmg akan bertanding di kawasan parti islam bertanding.. bukan parti sosialis atau liberal yg nak dilenyapkan ... sahih ini barua DAP!!

      Delete
  35. Kereta buruk tak mau hadir sbb terkenang budi pada si Ajib. Masalah peribadinya nak di suruh penyokong ikut sama mcm dia. Poooorahhhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak paham plk maksud ulasan ni..

      Delete
    2. Maksudnya Hadi Awang pembohong dah makan dedak yg ditabur Najib penyamun.

      Delete
    3. Oh gitu.. kalau tuduhan ni dikembalikan pd mat sabu yg mkn dedak DAP pun boleh jgk kan.. tp hujah sebegini tak matang.. lebih baik tanya PAN perlembagaan PAN dap dah siapkan ke belum??

      Delete
  36. Pas dah hancuss. Kuda MCA, Kuda MIC, Kuda Umno dan kuda kpd banyak lg komponen BN. Hebatnya pas menyokong umno utk menjadi kuda. Tabik spring

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum terbukti tuan..buktinya pas bg syarat hanya utk kebaikan islam.. tapi di sebelah pihak yg satu lagi confirm parti'islam' sanggup tolak hudud jika parti sosialis tolak hudud..

      Delete
    2. KEMPEN MEMBACA UTK AHLI PENYOKONG PAS

      KEMPEN JGN MALAS MEMBACA

      KEMPEN JGN MALAS BERFIKIR

      KEMPEN KURANGKN CERAMAH YG MEMBAWA RIAK DAN PERASAN KUAT

      KEMPEN TURUNKN PEMIMPIN TUA YG MEMBAWA PETAKA KPD PAS.

      Delete
    3. Membaca saja tidak mencukupi, ilmu agama adalah riwayat bukan ilmu akal, nak mendalami ilmu kena bertalaki tanpa talaki manusia akan mudah sesat, nak bertalaki kena ada guru, siapa pemimpin dari umno, Kuali atau pkr yang boleh bertalaki disurau-surau bersama jamaah? Hanya pemimpin PAS saja yang mampu melakukannya.

      Delete
    4. MEMBACA TAK BERGURU PUN BANGANG JUGAK PALING BANGANG BERGURU DENGAN SYAITAN...TU YANG ADA PUAK LIBERALIS , ORIENTALIS , SIS CTH PRODUK MACAM AMINAH WADUD .. BERGURU DENGAN ORG KAFIR DALAM BAB AGAMA ISLAM MMG ULTRA BANGANG SKALI....

      Delete
    5. Mana ada org cerdik pandai jadi pandai bila dengar ceramah.... org bodoh jer dengar ceramah tongong 1 stadium.... terpekik terlolong bertakbir... bodo..bodo.. balik rumah zappp..... zzzzz..zzzzz krohhh....smpi pagi .. bangun pagi otak bodoh kosong balik.... bsca buku luas pengetahuan... klu stakat baca buku berguru dng tok guru u turn .... smpi lam kubo la buat u turn....kikiki.... 100 kebaikan bila baca 1 buku dari dengar 100 ceramah tongong 1 stadiom.....

      Delete
  37. Tghha bercakap ikut islam iaitu memusuhi dasar umno,, bukan memusuhi tuan tubuh org umno. Demo suruh org itu dan ini letak jwtn adalah kerja bodoh dan sia2. Biar org bodoh ja la buat demo,, tak ada hasil apa pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno tolak hudud kan? Kenapa nak berkawan? Kalau sebelah sana habis dihentamnya. Kesebab umno ada masyuk/duit. Celaru betul, munafik!

      Delete
    2. Sikit sikit hudud.....kote siput sedut sambil kirai spender lebam tok pa tu bila nok hukum hudud........butuh laaa..

      Delete
    3. ANON 12.15

      JGN JD BANGGANG

      TKDE FORMULA BELAJAR DARI BUKU BERGURU DGN SETAN

      KENAPA BEGITU BYK BUKU AGAMA DIJUAL..APAKAH ULAMAK2 TIDAK HALANG KERANA SEMUA BUKU ASALAH BERGURU DGN SETAN

      AJARAN2 SESAT SEMUANYA BERGURU.

      SESAT MELALUI BUKU TK SETERUK DISESATKN GURU MCM AYAHPIN.... SAMPAI GADAI BINI

      DONT BE STUPID.

      KEMPEN PAS MEMBACA DN BERFIKIR..

      KURANGKN CERAMAH BANGANG

      Delete
    4. Baguslah kalau dah mengaku selain PAS pasti bangang..

      Delete
  38. Apapun HH adalah penyelamat Pokjib..nasa dan harun din dah terima habuan msg2..nmpaknya pas sekalilagi(selepas 'hudud')dah masuk perangkap..sama2 kita tgk bgaimana umno/pokjib telanjangkan pas masa pru nanti..amanat hjhadi,kafir mengkafir,al maunah,memali..sume keluar..

    ReplyDelete
  39. Klu PAN wt perhimpunan yg dtg serangga je...kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas bodoh memerintah! Banyak negeri kalah. Tinggal Kelantan, itupun nyawa2 ikan...kah.kah..kah

      Delete
  40. Pas bagus pencen saja....jadi ngo...atau jadi punahhhhhhsehiat bn......walakkkkk.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada PAS ada tuan guru, ada PAS ada ustaz, ada PAS yang lebih penting ada pulak surau PAS yang mengajar ilmu agama bukan sahaja berpolitik, kalau tuan-tuan nak mendalami ilmu agama datanglah ke surau-surau PAS. Hanya dalam PAS ada segalanya dunia dan akhirat.

      Delete
    2. 14.21

      tkpe pas islam tkde ke

      terbukti fahaman tksub diajarkn

      pas rosak sbb pemimpin terutama hj hadi

      hj hadi bukan nabi... so patut disingkirkn utk selamat yg lain

      Delete
    3. Bila masa plk pas rosak?.. tapi ada parti yg x de perlembagaan dah mula rosak.. DAP kata hitam, islam kata puth.. parti tu pasti kata hitam..

      Delete
  41. Puji tuhan terimah kasih MBAH WASTUH atas nomor yang MBAH WASTUH kasih kesaya ini yang pertama kalinya kami menang togel 3D 394.modal usaha kami sebelumnya habis semua gara-gara togel,tapi atas bantuan angka jitu MBAH saya akan buka usaha saya kembali.tapi sebenarnya kami juga hampir putus asa karna persyaratan dari yang membayar maharnya terlebih dahulu sebesar Rp 1 juta tapi kami berusaha pinjam kiri kanan untuk menyelesaikan persyaratan yang diminta sama beliau dan akhirnya saya dapat angka jitu dari MBAH WASTUH dan tembus langsung 3D dan allhamdulillah saya dapat Rp 110 juta,bagi teman-teman yang punya masalah keuangan ingin menang melalui angka jitu MBAH WASTUH silahkan hubungi MBAH WASTUH di nomor,( 0853-7778-4848 ).sebenarnya kami sering main PARA NORMAL di internet,baru kali ini ada yang kasi nomor jitu yang tembus, yaitu MBAH WASTUH,saya jamin 100% tembus karena kami sudah buktikan sendiri,silahkan teman-teman buktikan juga sendiri,trima kasih.

    ReplyDelete
  42. Kahkahkah...Melayu sesama Melayu bertelagah,Islam sesama Islam bertelagah..kahkahkah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina sangat suka keadaan ini. Melayu yg konon terkenal dgn sifat lemah lembut...Hakikatnya kaki maki hamun rupanya, org kafir pun tak mcmni,

      Delete
    2. Yg kaki maki hamun dan doa 1 stadiom macam gampang tuu la yg jubah labuh....serban tebal yg rupa2nya eģo lebih tebal dari iman...puiii

      Delete
    3. dgn adanya melayu yg merompak iaitu umnu dan melyu yg menipu hudud iaitu pas...maka melayu yg waras sudah tentu tolak sampah2 itu.

      bertelagah xdpt dielakkn

      tkde sebb cina nk suka melayu telagah. yg cina suka melayu ada duit dn terus jd pelanggan perniagaan mereka.

      Delete
    4. Kalu nak tahu siapa yg menipu kita tgk jer ceramah siapa yg x ramai dtg, pasti sbb org x nk dgr penipuan.. heeeeeee..

      Delete
  43. Takbirrrrr.......zassss.....balik umah.....zzzzzzzzz.....zzzzzz....zzzz..krohhh...krohhhh...gulppp.....zzzz..zzzz krohh...esok bangun otak kosong bodoh balik....... mcm tu la diulang ulang lagi dan lagi sampai lebam... klu baca buku ada gak feadahnyeerr... hapuskan ceramah banyakkan membaca......

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian tgk mamat sengal dan bangang mcm anon 17.38. Contoh pewalak DAP yg keciwa bila ceramah PAN tak dpt sambutan...

      Delete
    2. sokong bro

      kempen rajin membaca dn berfikir utk walaun pasug

      mereka hnya disumbat dhn ceramah maka terus tksub pd penceramah

      contoh hj hadi. bila ceramah memang hebat dh mcm khalifah negara islam.. tp dlm perbuatan dn cr berfikir.. lembu pun lbh cerdik

      penyokong pas mesti buang syndrom jumud dn taksub pd tokoh yg kosong.

      masuk pas dh perasan dh hebat berjuang islam

      tu sbb hikmah hj hadi buat taik sekrng ni ialah supaya kita xtaksub pd dia..manusia biasa.

      tksub pd tokoh agama berlebihn blh menjurus ajaran sesat. mereka rasa betul dh ikut agama tp sesat.

      just singkirkn hadi....thts all pas need for now

      Delete
    3. Patut pun ko taksub pd bkn tokoh agama iaitu tglge dan tglks..heeeeè

      Delete
  44. HAMNO Jadi-jadian

    Ada dua perenggan kata pujangga yg aku nak kongsikan di sini;

    1. Dunia ini kucar-kacir bukan disebabkan ramainya lahanon yg bermaharajalela, tetapi disebabkan ramainya ilmuan, bijak pandai dan orang baik-baik yg cuma seluk kocek garu telor.

    2. Rosak masyarakat kerana pemimpin, rosak pemimpin kerana alim-ulamak, rosak alim-ulamak kerana masyuuuuuuuuk.

    Hadi sekarang bukanlah Si Hadi berapi yg kita kenal dulu.

    Mungkin perkataan 'melawan' dah tak ada dalam hati perutnya.

    Kalau dia tak nak pergi, cakap la tak nak pergi. Senang.

    Tak payah nak petik bulan-bintang, petik DAP, petik HAMNO. Tak payah.

    Ke dia berkeras jugak nak pakai baju hari tu? Kahkahkahkah!!!

    Kalau dia nak jugak pakai baju Melayu pink tu, bagi je laaaaah!!!

    Kah kah kah kahah kah kah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedara, kalau nak berhujah pun biar berfakta, jangan hanya mainkan hujah yang kosong, jangan nampak sangat kita ni tiada isi sebenarnya.

      Cari lah hujah yang boleh membuat penyokong dan ahli PAS marah dengan Hj Hadi, buatkan mereka menyampah dengan PAS.

      Kalau setakat berhujah seperti diatas, belum layak lagi la untuk kamu berhujah. Setaraf budak darjah dua.

      Delete
    2. HADI MENGHARAP KUAH 2.6B DR NAJIB

      TKDE HUJAH LAIN DAH.... TU AJE SEBB NYA

      Delete
  45. Ada satu lagi sampah sarap yg tertinggal....."rosak tok guru kerana u turn".......kikiki

    ReplyDelete
  46. Isu mdb senyap,src senyap,tabung haji senyap.. Isu.mahathir keluar umno pun senyap.. Omakkau hanya bising2 isu ceramah2 pan xda sambutan dan ceramah2 pas sambutan luar biasa je.aje bebal omakkau. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
  47. Apa ni korang byk hentam omakkau dr puji omakkau. Sian die tau. Kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg kesian adalah puak2 PAN yg meroyan kat cni, bila program PAN tak dpt sambutan..

      Delete
  48. 100 kebaikan akan muncul dengan membaca 1 buku...dan 100 kerosakkan atas fitnah dan pecah belah masyarakat akan timbul jika ceramah 1 stadiom diadakan......

    ReplyDelete
  49. baguslah buat program ni
    ramai pengikut
    jangan lupa bagi duit kocek , pengangkutan disediakan, makanan dan minuman.............ala, itukan kebiasaan orang umno

    hadi anti umno, bukan anti orang umno


    hihihihihihi.....

    ReplyDelete
  50. zaman dah berubah
    mana standard lagi tin milo bergerak...
    takder peluanglah korang nak berjihad dgn wang ringgit mcm dulu2
    dulu, time aku, lalu jer tin milo, nah....syiling berdenting aku masukkan....maklumlah, student mana ada duit

    kalau adik2 terus istiqamah dengan perjuangan ni
    in sha allah...adik akan disediakan dengan bermacam kemudahan
    mungkin dah tak payah bersila kena embun atas kanvas
    duduk atas kerusi, bawah bumbung lagi

    itulah hikmah dan keuntungan bila presiden PAS sokong umno
    lain tahun, dangdut dan poco2 pun boleh dipersembahkan
    tu kesukaan orang umno

    Hadi anti umno, bukan anti orang umno



    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke kau pernah masuk duit siling dlm tin milo.. kalau pernah takkan jd bangang macam ni.. heeeeeee

      Delete
    2. Kita tentang dasar umno kerana x berpaksikan islam.. org umno ada yg tunai haji solat sedekah dll..nak wat pe kita tentang diaoarg.. tapi sbnrnya kita lebih nak tarik diaorg atau bahasa mudahnya nak selamatkan diaorg dari parti puaka umno tu.. ada faham ke.. kalau x faham confirm bangang..

      Delete
  51. Takbirrrrr......takbirrrrr......zassss....zzzzzzzz....zzzzz..zzzz...krohhhhh......krihhhh....grikk...grikkkk...grikk...zzzzz....zzzzz.....zzzzzzzzzzzzzzz.......griķk...grikkk (mimpi basah pulak)....krohhh...krohh...bangun tido trus mandi wajib tetiba otak kosong balik...ahakssss

    ReplyDelete
  52. pas permain hudud menipu Allah dan Rasul saw... terbukti dh.

    ReplyDelete
  53. Grikk...grik...grikkk.....zzzzzzz.....zzzzzz.....takbirrrr....zzzzz....zzzz.....krohhhh....krohh...krohhh...takbirrrr...takbirrr.....zzzzzzzz......zzzzz.... kringgggggg..krngg... kringg (alarm jam dah bunyi.....terjaga dri tidorr.....laaa terbawak2 dlm mimpi ceramah 1 stadiom....ahakssss....) TAKBIRRRR!!!..bodo ...bodo... .bodoo..kikiki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau org yg bertakbir pun kau kata bodo, apa lagi yg boleh kita harapkan dari org PAN.. tapi mungkin juga ini salah satu perlembagaan PAN yg disyaratkan oleh DAP agar melihat org yg bertakbir sbg bodo??

      Delete
    2. INGAT PAN INGAT DAP INGAT JUA PAP..

      SEHATI SEJIWA SEFIKRAH SEHA---JA---..

      Delete
  54. Baru sebentar td pas menghabiskan ceramah mereka di kampung iban kawasan dlm bahagian samarahan dan apa yang menyedihkan tidak ada yang mahu mendengar dan mengikuti ceramah mereka dan pemimpin2 pas telah berasa kecewa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Opsss kamu mmg silap anon 23:06..
      PAS dtg membawa mesej islam yg syumul.. PAS x rugi apa2 kalau org tak mahu dgr.. yg patut kecewa ialah org yg x mahu islam (terutama di akhirat kelak).. kami dah jalankan tugas kami sbg pejuang islam.. apa yg kami harapkan slps itu ialah hanya keredhaan Allah atas apa yg kami dah lakukan..kalau ada pun perasaan kurang enak ialah bukan berasa kecewa tapi kasihan pd yg menolak panji2 islam...

      Faham ke idak ni..?

      Delete
  55. Bubar jer PAS islam pasti selamat....kurang kan ceramah bodoh 1 stadiom banyakkan baca buku... org bodo jer kata baca buku tanpa berguru mcm setan ..... ajaran sesat banyak berlaku disebabkan seorang guru mcm ayah pin dll....berguru dng tok guru uturn bila situasi tak menyebelahi tok guru pun buat uturn.... sama gak berguru sambil beri amanat sesat spt di memali yg ada yg mati katak dan yg waris yg hidup kena tipu dng amanat sesat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yea tentang amanat tu..mengikut perkembangan terkini iaitu PAS tidak anti org2 UMNO tp hanya parti UMNO.. memang ianya selari sbb dlm amanat pun disebut parti UMNO lah yg menyebabkan kesesatan lantaran memisahkan politik dan agama..

      Jadi bermakna PAS tidak akan masuk UMNO (kecuali jika berubah kpd prinsip islam yg syumul spt yg disebutkan oleh TGNA).. So di mana sia2nya ahli syahid Memali?? Kerana di kala berlakunya peristiwa tu memang UMNO sesat malah hingga sekarang selagi UMNO tidak berubah pd islam yg syumul..

      Yg mungkin baru jd bangang ialah bila ada pimpinan PAN yg tergesa2 redha akan pemimpin UMNO yg memberi arahan agar dibunuh penduduk Memali tu.. padahal org yg sama juga lah yg fitnah dsai atas kes liwat.. faham ke idak ni.. kalau x faham confirm bangang..

      Delete
    2. Org yg beri amanat pun ckp dlm quran mana ada negara isle ... negara kebajikan jer yg ada..kan sia sia jer mati kat memali...lu baca buku cn afgani dulu....tu la pasal org pas ni bangang gila dngr ceramah bodoh 1 stadium dari baca buku.....buku cn afgani ' kafir kah aku' pejuang totok pas yg dah tobat lahum dng pas....piiii baca buku weiiiiii....bodo..bodo...anon 11.39

      Delete
    3. Itu hanya panggilan aje.. negara islam ke kebajikan ke pasti wajib ada hudud.. so x sia2 lah syahidnya pejuang islam di memali.. ini pun susah nak faham ke..kalau masih x faham confirm bangang..

      Delete
  56. Kalau PAS dibubarkan ada ke parti islam yg lain? Cer bagitahu parti yg mana?..

    ReplyDelete
  57. Isle x payah parti pun x pe.....pas tu wakil parti tuppaware jer.....baca buku banyak2 lagi membaca luas pengetahuan dengar ceramag mme sah bodo.....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah DAP kerana mula2 berjaya membuat PAN wala' pd TGLGE dan TGLKS berbanding para ulamak sebenar... kini berjaya pula membuatkan org yg mengaku muslim memandang remeh ceramah agama islam dan lebih mengagungkn budaya membaca buku yg mungkin berkisar hal2 agama atau pun berkisar keduniaan spt cara2 membuat perlembagaan sebuah parti politik dsbnya.. apa lg yg boleh diharapkan dari PAN utk membela islam selain dari membela DAP..

      Delete
    2. INGAT PAN INGAT DAP..INGAT JUA PAP..

      Delete
  58. Klu gilo ceramah tu sebulan sekali bole la tu pun tak bole lebih 15 minit jerr...ahakss.... cuba bayangkan beri ceramah free tak masyukkkkk satu sen pun dlm poket penceramah ...baru la fisabilillah namenye..... nabi dan sahabat nabi pun tak mintak duit pun...

    ReplyDelete
  59. Gamaknya mmg patut PAN tinggalksn PAS kerana bila bg ceramah duit duitan yg diharapkan.. patut pun join PAN ada jgk habuan dari DAP kut.. upah utk menentang perlaksanaan hudud..

    ReplyDelete
  60. Tiap kali nk ceramah beratus tin milo derma dikeluarkan....bukak tin milo pemimpin pas sakau...tu ada yg terbabas kirai spender lebam sambil tayang punai....spender lebam dah hudud ka....? Elok lagi dakwah tabligh gi dakwah 3 bulan bawak duit ribu ribu balik umah duit abis dakwah ke jalan allah... dakwah PAS sakau tin milo balik umah menetek kat bini....lepas menetek ngan bini zasss.....zzzzzzz....zzz...krohh ...krohhh..... zzzzzzz....zzz bangun pagi zasss.. otak kosong bodo balik.....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau seronok dgn mainan fitnah ni dipersilakan.. saya cuma mampu berdoa agar anak kamu dan aku tidak terjebak dgn mainan fitnah sptmana bapak anak kau terjebak..

      Delete
    2. Fitnoh apa kejadah nye.... pas dah soal siasat stopa ke blom.... aljuboori di beri prluang pertahan diri di mahkamah nyorok lam bontot kapal sink....ni prrangai org PAS kena kat puak srndiri macam2 aladan yg diberikan... otg pad ni ego.... gi masuk tabligh lgi bagus

      Delete
  61. Mami ulas....Umno sebuah parti yang ditubuhkan dengan keringat ,air mata dan darah....Umno bukan sahaja ditubuhkan untuk bangsa Melayu tapi untuk menyelamatkan Islam..,.Umno ditubuhkan dengan doa dan harapan orang Melayu Islam di Tanah Melayu ketika itu...ada rakyat biasa,ada raja raja dan ada alim ulama so janganlah terlalu memandang rendah dan hina pada Umno...kerana tanpa Umno ,Tanah Melayu tidak akan merdeka dan tanpa Umno Islam tidak akan berkembang pesat di Malaysia....cuma nak beri pesanan pada PAS...kalau sayangkan bangsa Melayu dan Islam ,cukup cukuplah hina Umno kerana Umno itu wujud sebab pemimpin .pemimpin datang dan pergi tetapi perjuangan Umno tetap utuh untuk bangsa Melayu dan Islam

    ReplyDelete
  62. Mami sebut islam pun terkemudian dari melayu.. maaf mami.. ini bukan zaman umno lagi utk tipu rakyat.. cukuplah DAP saje yg masih tipu PAN..

    ReplyDelete
  63. Di sarawak pas tidak ada sambutan dari penduduk sarawak dan rata2 penduduk sarawak sukakan parti amanah dap dan pkr, percayalh parti amanah dap dan pkr akan menang kerusi dun dlm pilihanraya negeri sarawak bulan april nanti sementara pas akan pula akan banyak kehilangan sokongan dari pengundi2 sarawak

    ReplyDelete
  64. Analisa ni sahih ke.. sbb kt semenanjung PAN tersungkur tetiba kt sarawak plk kuat.. huhuhuu ini barulah pelik..

    ReplyDelete