KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 27 February 2016

EDISI BIAR GAMBAR-GAMBAR BERBICARA .... MAJLIS SAMBUTAN TAHUN BARU CINA DUN CHEMPAKA DAN DUN LEMBAH JAYA .. BETULKAH KAUM TIONGHUA SUDAH TOLAK PAS SECARA MUTLAK????



Lihat dengan mata kepala sendiri ... cakap banyak pun tidak ada gunanya ... apakah ini suatu pemandangan yang PAS sudah ditolak oleh kaum Tionghua secara mutlak sepertimana digembar gemburkan oleh para pembenci PAS dan penghina ulama????

Kononnya sejak berlakunya pergeseran antara PAS dan DAP maka kaum Tionghua sudah menjarakkan diri dengan PAS ... kaum Tionghua sudah tidak lagi mempercayai PAS.

Realitinya????? ... kaum Tionghua adalah suatu kaum yang bijak berpolitik ... berpolitik secara realiti jenis tidak mudah termakan dengan hasutan dan politik benci.

Ini adalah suasana Majlis Sambutan Tahun Baru Cina DUN Chempaka dan DUN Lembah Jaya di Kg Baru Ampang  yang diadakan malam tadi 26hb Feb 2016.

49 comments:

  1. Alhamdulillah.. kan saya dah cakap..kalau PAN buat..jgnkan cina; melayu cerdik pun tak sudi..hanyalah tinggal melayu yg tak cerdik..

    ReplyDelete
  2. Org tionghua mmg bijak berpolitik sbb mrk bangsa survival.Sesape bg imbuhan dan makan FREE mrk ambik. Undi Pas jgn haraplah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok la tu drpada pan ajak org cina datang makan pon diorg rasa geli nikan pulak nk undi pan..

      Delete
    2. Harapnya slps pru14 nnt Pas akan bertukar jd ngo badan dakwah dan bkn lg parti politik.

      Slps pemergian TGNA parti Pas semakin haru biru dan mencemarkn kemuliaan ajaran Islam yg sebenar.

      Delete
    3. Sebelum pru 13 pun mata sepet ni berduyun2 turun masa najib turun penang...tapi bila mengundi kelaut jugak BN penang...hehehe...pru 14 giliran tok2 lebai pas pulak kena kelentong mata sepet ni...hehehe...belajar le dari pengalaman....

      Delete
    4. Ok la tu, org cina dah tak segan dan takut kat PAS, senang nak berdakwah...ttg undi tu letak tepi dulu. tp yg paling heran apa yg PAN buat utk menarik puak cina ni ke islam...tak ada, zero..buat program pun org tak hirau..kesian

      Delete
    5. HUDUD PAS DAH JD HUDUDUIT..

      INGAT PAS INGAT PAY PER VIEW DAN DEWA CINA..

      KAH KAH KAH!!!

      Delete
    6. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  3. Betul apa yg dicakapkan anon 10:44
    Perkara begini telah pun belaku pada BN pada pru yg lepas
    Ambilah sebagai iktibar jgn terlalu yakin mereka dtg kerana makanan shj kata mereka sesama mereka itu wang rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amat benar sekali...kaum ni amat bijak berdrama...hehehe..sendiri mau ingat

      Delete
    2. Semuanya lakonan, lama dah kita org melayu diperdaya cina,,dulu umno, sekarang pas pula. Pan dah jadi balaci mereka. Alahai melayu,, cepat2 la sedar.

      Delete
  4. Kak cuma nak bagi pesanan, perjuangan kebenaran itu bukan diukur dari bilangan. Jarang sekali peperangan dalam Islam dimenangi dengan kuantiti. Buka kitab bacalah sendiri. Dari zaman nabi yang awal hingga akhir. Dari zaman Rsaw hingga ke Zaman Terakhir Khalifah Ustmaniah.

    Itupun kalau PAS masih mengaku dia perjuang Islam.

    Apa yang nak diperjuangkan sebenannya? Kerusi di parlimen atau Allah dan Rasul.

    Sebab kalau nak perjuangkan Allah dan Rasul, tiada sokongan dari sesiapun tak mengapa. Yang penting dapat bantuan daripada kerajaan ALLAH.

    Walaupun diri digelar ulama sedunia pun tiada nilai apa2 kalau selok-belok perjuangan masih kabur.

    Moga kita semua diberi taufik,hidayah, Islam, Iman dan Ihsan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kak dok tulis ni....peperangan demokrasi dgn peti undi ni kalau tak ada sokongan dan tak ramai pengikut tambah pulak dgn perangai puak2 hampa yg khianat dan langgar sumpah baiah atas nama ALLAH, tentang hukum islam, kak ingat Allah akan tolong bagi hampa menang ka?

      Delete
    2. Sebab itu lebih 60thn Pas, Allah tk beri kemenangan Pas utk memerintah. Pemimpin2 mrk munafik bertopengkn Islam.

      Politik Pas gadai bini dan Islam.

      Delete
    3. PAN kah yg munafik tu?...program pun tak dak org ambil pot...

      Delete
    4. Golongan jual agama saban hari bertambah...

      Delete
    5. betul tu anon 18.42..golongan PANdir penjual agama utk dpt putrajaya

      Delete
    6. Lebai2 berserban munafik ramai dlm Pas. Mrk sanggup menggadai Islam utk habuan duniawi.

      HUDUD PAS DAH JD HUDUDUIT..

      KAH KAH KAH!!!

      Delete
    7. Mamat2 pimpinan dlm PAN tak munafik ker? dahla sumpah baiah dilanggar camtu jer...janji dicapati..lagi mau tunjuk mulia..porah

      Delete
  5. bukti PAS hilang sokongan bila kehadiran org cina amat menyedihkan bila PAN buat terpaksa sewa 1000 dewan hendak memuatkan pengikut 100k org dengar ceramah dan pencerahan yg tulus, mulus dan iklas dari PAN.......

    ReplyDelete
  6. Orang PAS nih klu bab kumpul ramai2 1 stadiom pun mme pakar.... bab ceramah tongong 1 stadium sambil baca doa mcm gampang mme terroris.... itu mme kebolehan PAS tapi bila PRU nnti PAS yg paling banyak kalah ... klu banyak kerusi pun dia tolak jadi MB mcm di sekangork.... PAS ini pandai mme tak ado....bodoh bertingkek tingkek.... tak heran klu ceramah bodoh ni org PAS ramai.... sbb org PAS ni suka dngr ceramah tongong dari suka baca buku....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha..kegampangan penyokong PAN, tak dpt terima hakikat program PAS dpt sambutan. Bila agaknya program PAN akan dipenuhi mcm ni?

      Delete
    2. Himpunan Hijau di Stadium Darul Aman lagi ramai beb...sampai melimpah ruah keluar stadium...kahkahkah..

      Tapi PRU 13, Pas bungkus juga di Kedah...akai ada ka macai Pas?

      Delete
    3. Sebelum pru 13 pun mata sepet ni berduyun2 turun masa najib turun penang...tapi bila mengundi kelaut jugak BN penang...hehehe...pru 14 giliran tok2 lebai pas pulak kena kelentong mata sepet ni...hehehe...belajar le dari pengalaman....

      Delete
    4. Program PAN pulak dimana2 pun dipenuhi oleh simata sepet jer..agak2 PRU14 nnt diorg akan sokong PAN ker?

      Delete
  7. Makan free... Leni nok malan semua mahal.... At least lepas makang malang...

    ReplyDelete
  8. takper PAN terbaik ... time ramai penuh dewan "ini sokongan sebenar"... bila tak ramai lak kira buat usrah depan org ramai walaupun kat pasar malam.... tak riyak katanya psl hukum riyak itu keputusan dr Allah kpd hamba bukan manusia sesama manusia........

    ReplyDelete
  9. tak kisah ramai mana pun yang datang ke majlis Pas.

    Yang pasti berlaku orang cina tidak akan undi Pas. Sedangkan masa Pas berbulan madu dengan DAP pun Pas hanya mampu dapat 21 kerusi sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN pun kena perasan jugak cina undi PAN akan datang pun bukan kerana PAN tapi kerana berpakat dengan DAP . dahlah melayu yg sokong PH makin ketara masalahnya India pun dah hampir meningkat balik pada MIC pada PRU lalu...so memasing jgn perasan sgt....

      Delete
  10. Apa pelik dengan seribu dua yang hadhir.

    Yang 60,000 - 100,000 hadhir pun Kedah boleh tertonggeng....

    Sian Omak dan jadi pencacai Pas cuba nak backup.

    ReplyDelete
  11. Ya Ampuuuun ! Kenapa sampai jadi begini ? Program PAS sentiasa dipenuhi dgn orang ramai pelbagai kaum tapi kalau program PAN hanya dipenuhi oleh jin, hantu dan syaitan ! Paling hebat pun program PAN ialah selfie laga dada dgn amoi ! Kalau begini PAN bisa jadi PANDIR aje !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana hadirin takut kena baling mic dgn Mat Sabu

      Kerana pompuan takut kena selfie d amoy

      Delete
    2. Ya Ampunn..knp tuang presideng parti islam layak jd mb tganu utk 1 penggal aje ya?. Ceramahnya berjuta juta lemon org datang tk mcm parti lain.

      HUDUD PAS DAH JD HUDUDUIT..

      INGAT PAS INGAT PAY PER VIEW DAN DEWA CINA..

      KAH KAH KAH!!!

      Delete
  12. Program pas utk org yg pendek akal... aku pernah bertugas pru 12.pru 13..utk dap, pas dan pkr..berucap atas kenderaan stom..utk satu tempat 45 minit semua calun dpt berucap.lepas terus gerak tempat lain. Tiga2 urusetia bergabung utk program.. hasilnya.. semua adun.. dan perlimen PR sapu.aku rasa kalau buat stail pas hancur..ikut stail dap..dtg dengar ceramah setiap tempat.. lebih kurang 50 org je. Kira 50 dah tinggi. Yg dengar ceramah boleh di jangka.. seorg pengundi berdaftar..bagi aku stail dap kerja kurang..samaada dr tenaga atau wang..hasilnya memuaskan..sbb ikut stail pas pru 11.. tenaga dan wang byk keluar.. hasilnya hampeh.semua urusetia utk gerak kerja pru gabungan yg lepas2 semua dah tinggalkan pas.. semua masuk AMANAH..tak sabar nak tgk gerak kerja pas pru nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow..semua urusetia PAS dah masuk PAN tu..kuat betul lebong mamat lelaki di cermin ni..syok sendiri..kesian mamat PAN ni

      Delete
    2. Bodoh...dia org tu kekwn aku dah semuanya bodoh..aku tahu lah..

      Delete
  13. sy setuu cina datang penuhkan kan corum mereka supaya tak dipandang anti-melayu islam .... masa pru undi mereka tetap pilih bangsa mereka tanpa pilih bulu samada cina BSN atau cina dap. Asalkan orang cina dan mudah mereka berurusan untuk dapatkan segala kemudahan dan sumber kewangan dari bendahara kewangan kerajaan.Selama mana pru yang telah berlalu menjadi bukti nyata dlm arena politik negara ini. Melayu islam tak perlu terlalu perasan. wallahualam

    ReplyDelete
  14. PAS klu bab melantak sambil dengar ceramah mme pakar. .... sebab orang PAS pemalas baca buku...kuat ceramah maki hamun.... bubar PAS islam pasti sekamat...... banyakkan baca buku kurangkan ceramah bodo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bubar PAS mana ada lg parti islam yg berani meletakkan hudud sbg asas perjuangan dan tidak langsung takut akan dimarahi DAP akibat nk melaksanakn hudud!!

      INGAT PAN INGAT DAP DAN INGAT JUGALAH PAP!!
      SEHATI SEJIWA SEFIKRAH SEFITNAH SEHARAMJADAH..

      Delete
    2. Anon00.06
      Apa hukum isle yg pas dah laksanakan...cuba bagi detail skett....hukum maki hamun...kafir sesana islam doa mcm gampang 1 stadiom ajeryg PAS bole buat.... tolong detail apa kimak hukum yg PAS dah laksanakan...

      Delete
  15. Woi Pas jangan terpedaya sangat dengan kaum ini,kalau najib pun mereka boleh kelentong apalah sangat dengan Tuang Presiden kau orang tu kacang saja.Patut la orang kata Pas ni hidup dlm khayalan bodohnya bertingkat-tingkat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kira UMNO PAS PAN PKR hatta mana2 org islam lebih2 lg melayu jgn overconfident bila org cina bergeser2 badan dgn korg ......
      ikhlas pada mata diaorg hanya dgn puak2 diaorg juga melainkan diaorg masuk islam itu pun skrg ada yg menipu masuk islam pasal nak dapat bantuan percuma kalau tipu nak isi perut kuarga diaorg boleh tahan lagi kalau tipu nak pecah belahkan org islam mmg tak tau lah nak ckp mcmana... politik2 jgk jgn terlalu yakin pulak tak memasal kena tipu kaw2 dgn diaorg...

      Delete
    2. Parti melayu Islam yang paling lama memerintah di negara ini ialah PAS iaitu negeri Kelantan...UMNO dengan lambang keris telanjang tidak pernah ada telur bertanding sendirian atau memerintah bersendirian.Jadi jika parti di msia ada telur maka bertandinglah bersendirian untuk mengukur sokongan rakyat...jangan sekadar berkokok keh keh keh

      Delete
    3. Sedar pun kau.. maka dari itu jgn lah kau terpedaya dgn parti cina DAP.. baghal..

      Delete
  16. Perangai politisi macam perangai ahli gusti laa...penyokong bukan main marah dengan lakonan watak baik atau jahat mereka termasuklan pengadil berat sebelah...tapi dalam diam diam dorang politisi tarah duit bilion bilion .Ingat para politisi adalah golongan yang berkepentingan...majoriti penaklukan, peperangan,pembunuhan,kezaliman dan jenayah adalah skrip politisi atau penguasa sejak dulu,kini dan akan datang. Ramai yang tidak tahu ,iklim politik msia bukan hanya setakat dicatur oleh politisi tempatan tetapi terdapat dalang lain seperti USA dan lain lain

    ReplyDelete