Wednesday 10 February 2016

ISU PAS TIDAK TURUT SERTA HIMPUNAN 365 #BEBAS ANWAR #BEBAS RAKYAT .... TIMBALAN PRESIDEN PAS SELAR BADRUL AMIN KERANA TIDAK BERCAKAP BENAR!!!!!!


Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man tampil menjelaskan bahawa partinya tidak dijemput penganjur memyertai Himpunan 365
#BebasAnwar #BebasRakyat.

“Saya ingin tegaskan PAS tidak pernah menerima sebarang surat jemputan sebagaimana di dakwa dan tiada sesiapa pun yang menghubungi saya atau pejabat Agong bagi memaklumkan program tersebut,” katanya dalam satu kenyataan.

The Malaysian Insider melaporkan jurucakap penganjur yang menggelar diri mereka “Pro98 Reformis Malaysia”, Dr Badrulamin Bahron berkata PAS tidak mengendahkan jemputan dua bulan lalu untuk menyertai mesyuarat menganjurkan acara malam semalam itu.

Jurucakap penganjur daripada kumpulan yang menggelar diri mereka “Pro98 Reformis Malaysia”, Dr Badrulamin Bahron berkata, mereka terkilan kerana tiada pimpinan PAS hadir di acara malam semalam.

Beliau, yang juga ahli PKR turut mendakwa PAS tidak mengendahkan jemputan mesyuarat penganjuran acara itu yang dihantar dua bulan lalu.

“PAS dukacita di atas tuduhan yang dibuat dan kita telah tegaskan PAS menentang sebarang bentuk kezaliman dan penyalahgunaan kuasa.

“Kita bersimpati dengan apa yang menimpa DSAI dan ketidakhadiran bukan bermakna kita tidak bersimpati kepada beliau,” tegas Tuan Ibrahim.

67 comments:

  1. BALING MIKROFON, MAT SABU KECEWA HASUTAN TAK MENCUKUPI!!!

    Hahaha!!! Nampak gayanya Si Mat Sabu tu tak puas hati lagi bila hasutan yang disebarkan oleh Pakatan Haprak tu agar membenci Kerajaan masih lagi tidak mendatangkan sebarang kesan kepada rakyat.

    Kemuncak kepada rasa tak puas hati Si Mat Sabu tu boleh dilihat dalam ucapan yang disampaikan semalam apabila dia bertindak secara beremosi dan mencampakkan mikrofon ketika sedang berucap.

    Dari ucapan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu memperlihatkan yang dia cukup kecewa kerana usaha mereka untuk menghasut rakyat selama hari ini masih tidak mendatangkan sebarang kesan.

    Sebaliknya, Si Mat Sabu tu kata rakyat Malaysia ni masih BODOH dan Penakut kerana tidak mengikut jejak langkah yang dilakukan oleh rakyat di Filipina, Indonesia atau di Burma.
    "Kami lemah kenapa kita tidak mengikut arus rakan-rakan kita di Filipina, Indonesia, Burma, kita ketinggalan kerana kita penakut. Ya paling lama kita berkumpul 24 jam di Kuala Lumpur tiga hari," katanya.
    Hakikatnya, Transformasi yang dilakukan oleh rakyat di Negara - Negara yang disebut oleh Si Mat Sabu tu berdasarkan kepada Kebenaran. Bukannya bergantung kepada dakyah pembohongan.

    Persoalannya, apa yang dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu di Malaysia? Adakah mereka benar - benar ikhlas nak memperjuangkan hak rakyat ATAU sekadar berjuang untuk seorang Peliwat?

    Berapa ramai dikalangan pemimpin - pemimpin Pakatan Haprak tu yang dah kantoi menabur fitnah terhadap pihak Kerajaan? Itu yang Si Mat Sabu tu nak mendabik dada kata diorang ni pejuang rakyat?

    Realitinya Si Mat Sabu tu perlu sedar. Pencacai Pakatan Haprak di Malaysia ni bukan macam dia yang dapat duit bantuan kewangan yang lumayan daripada puak - puak DAPigs tu setiap bulan.

    Diorang perlu juga bekerja untuk sara anak bini dan keluarga. Nak mengharapkan pemimpin Pakatan Haprak tu bantu, jangan mimpi la sebab pemimpin tu sendiri pun dok sibuk fikirkan soal nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai PAN, DAP mahu orang Islam diberi Hak Murtad tapi PAN Senyap. PAN adalah talibarut DAP yg Anti Islam

      Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

      KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

      Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

      “Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

      “Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

      Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

      Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

      “Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

      “Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

      Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

      Razali (BN-Muar), mengingatkan semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta mempolitikkan isu sebegini bagi memastikan keharmonian kaum kekal terjaga.

      Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani pula berkata kenyataan itu sangat tidak wajar kerana mereka tidak faham hukum-hakam agama Islam.

      “Para ulama, pemimpin, dan umat Islam sendiri yang menguruskan soal ini… Bagaimana hukum orang murtad, hukum orang yang melanggar undang-undang Islam. Itu orang yang mengetahui sahaja.

      “Jadi kenapa dia nak masuk campur, kalau dia buat begitu, nanti timbulkan kemarahan umat Islam. Kita pun tak mahu masuk campur agama dia,” katanya.

      Sementara itu, Ngeh, yang juga penasihat DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

      Beliau juga meminta supaya penjaga yang mendapat hak jagaan diberi kebebasan mendidik kanak-kanak berusia 18 tahun mengikut mengikut agama yang dianutinya berdasarkan peruntukan Perkara 12(3) dan 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

      “Perkara ini jelas supaya tidak ada perbalahan, jika sudah capai usia 18 tahun, kanak-kanak itu bebas menganut agama seperti yang dijamin oleh Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan,” kata beliau.

      Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah.

      “Saya berasa tidak selesa apabila Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) dan Syiah tidak bersependapat dan saya tidak setuju undang-undang terhadap pengikut-pengikut Syiah ini,” tambahnya. – BERNAMA

      Delete
    2. UBAH : Projek Penghapusan Etnik Sedang Giat Dijalankan Di Pulau Pinang
      FEBRUARY 10, 2016
      AIDCNEWS


      AIDCNews- 10/2/16 – Usaha kerajaan tempatan (PBT) Pulau Pinang merobohkan gerai-gerai peniaga kecil Melayu dan India merupakan sebahagian daripada projek jangka panjang untuk menjayakan misi UBAH penghapusan etnik yang dirancang di negeri itu, lapor Anti Senju Uderan Kes.

      “Untuk memastikan imej sebagai Pulau Cina … usaha dilakukan agar tidak ada lagi peniaga Melayu dan India di lokasi strategik .

      “Peringkat pertama semua kedai di Tenggiri telah dirobohkan . Setakat post ini 18 gerai makan , dua car wash diruntuhkan .

      “Selepas (itu) MPSP akan sekat pemberian lesen dengan mengunakan alasan kesihatan .

      “Penghapusan etnik ini dilakukan untuk memastikan kaum Melayu dan India Pulau Pinang kekal sebagai kuli Cina,”dedahnya.

      Selain itu, Kerajaan DAP Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng didakwa hanya menumpukan perhatian kepada projek-projek mega yang bakal dihuni oleh golongan berpendapatan tinggi dan mengabaikan flat-flat murah yang sedia ada yang dihuni oleh golongan berpendapatan rendah.

      “Lebih menderita lagi flat-flat di Seberang Jaya tidak diselanggara. Paip air najis kumbahan sudah lama dan berkarat . Penduduk flat ini hidup dalam bau busuk. Perkara ini bukan jadi isu kepada DAP ,”dedahnya lagi.



      Sementara itu, Tan Khai Beng pula mendedahkan Guan Eng yang merupakan ahli politik terbuang dari Melaka sedang melakukan kerosakan besar-besaran di Pulau Pinang termasuk memusnahkan warisan bersejarah di negeri itu.

      “Orang yang tidak bermoral dari Melaka itu sedang memusnahkan Bangunan Warisan Pulau Pinang. Bermula dari bangunan Khaw Sim Bee di Pykett Avenue ke rumah 128 Macalister Road .

      “Dan sekarang ini ..Tiba masanya kita melakukan sesuatu mengenainya,” dedahnya.

      Delete
    3. INI CARANYA REJIM DAPigs "JAGA" KEPENTINGAN MELAYU!!!

      Siapa kata puak - puak DAPigs tu 'Anti Melayu'? Siapa kata puak - puak DAPigs tu hanya sebahagian daripada Ultra Chauvanist yang mementingkan satu kaum sahaja dalam parti mereka?

      Kalau ada yang beranggap sedemikian, ternyata ianya satu kesilapan. Buktinya boleh dilihat di Pulau Pinang tu sendiri. tengok macam mana Rejim DAPigs tu menjaga kepentingan orang Melayu.

      Jangan salah anggap pulak. Tindakan pihak Rejim DAPigs ni merobohkan gerai - gerai orang melayu bukan sebab sifat RASIS yang memang sarat terbenam dalam lubuk jiwa mereka.

      Tapi apa yang dilakukan oleh puak - puak DAPigs ni adalah satu bentuk "perjuangan" untuk memartabatkan orang Melayu. Maka sebab itu diorang robohkan semua gerai - gerai orang Melayu.

      Hakikatnya, apa yang cuba dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu bukan seperti apa yang kita sangka selama hari ini. Tindakan pihak Rejim DAPigs tu bukan sebab diorang nak halau orang Melayu.

      Sebaliknya diorang nak bagi orang Melayu ni tempat berniaga yang lebih baik dan selesa. Diorang nak beri orang Melayu ni berniaga dalam keadaan yang sempurna. Itu la 'Baik'-nya puak - puak DAPigs ni.

      Jadi, jangan pulak ada yang kata tindakan Rejim DApigs ni satu tindakan yang 'Kejam' dan 'Zalim'. Malah apa yang dilakukan oleh DAPigs tu tidak wajar dianggap sebagai satu tindakan RASIS dan cuba nak menghalang orang melayu dari berniaga pulak!!!
      AIDCNews- 03/2/16 – Buat hari ketiga berturut-turut kerajaan DAP Pulau Pinang meneruskan misi UBAH merobohkan gerai-gerai peniaga kecil Melayu di negeri itu.
      Jika semalam dan kelmarin, peranan meroboh gerai-gerai peniaga kecil dilakukan oleh peguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP), kini peranan yang sama telah disambung pula oleh peguatkuasa Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).
      Penguatkuasa MPSP melaksanakan operasi UBAH di gerai bihun sup di Seberang Jaya, lapor Permatang Pauh Kini yang melampirkan gambar-gambar di bawah :


      Sayu hati menonton video ini makcik ni pasrah dengan tindakan pihak MPSP merobohkan gerainya. Beliau mohon tapak niaga tak dapat, niaga kecil-kecilan macam ni kena roboh pula. Sabar banyak-banyak ya makcik..Lokasi: Tenggiri, Seberang Jaya
      Posted by Penang Kini on Tuesday, 2 February 2016
      Menurut Penang Kini, operasi UBAH MPSP itu dilaksanakan secara serentak terhadap beberapa gerai peniaga kecil di kawasan Seberang Jaya.
      “Lokasi Jalan Tenggiri Seberang Jaya. Banyak gak kedai kena. Antaranya kedai char kuey toew, bihun sup, kedai nasi kandaq dan car wash pun kena seperti yang dilaporkan oleh krew kami.

      “Terima kasih MPSP kerana anda telah menghancurkan periuk nasi orang dan mengambil tindakan sebegini yang dilihat oleh warga Penang sangat tidak adil. Kipidap!,” lapornya.

      Delete
  2. DIN PUDU MEROYAN, DIDAKWA "PELACUR" PADA PAKATAN!!!

    Hahaha!!! Tak sangka pulak Si Din Pudu ni boleh meroyan tak tentu arah bila parti 'Kuali' yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu hanya diibaratkan macam "Pelacur" dalam Pakatan Haprak tu.

    Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, PAS mendakwa parti 'Kuali' pimpinan Si Mat Sabu tu nak bertanding dikerusi PAS sebab diorang tak dapat kerusi dari PKR dan DAPigs.

    Maka sebab itulah parti 'Kuali' pimpinan Si Mat Sabu tu mula mengatur gerakan dikalangan jenteranya untuk merampas kawasan - kawasan PAS, terutama disekitar kawasan Negeri Selangor.

    Dakwaan itu dibuat apabila pemimpin parti 'Kuali' tu mula menyatakan hasrat mereka untuk merampas kawasan yang ditandingi oleh PAS dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

    Hakikatnya, puak - puak parti 'Kuali' di Selangor tu sendiri pun tak yakin sekiranya mereka bertanding dikawasan DAPigs atau PKR, mereka boleh dapat kemenangan dengan mudah dan selesa.

    Dan sudah tentu DAPigs atau PKR tu takkan membiarkan kawasan mereka dijadikan bahan gadaian untuk puak - puak parti 'Kuali' tu menjalankan eksperimen mereka dalam PRU akan datang.

    Malah, soal integiriti serta kredibiliti juga menjadi alasan utama buat puak - puak PKR dan DAPigs tu tak memberikan laluan kepada parti 'Kuali' di Selangor tu untuk bertanding dikerusi mereka.

    Sehingga hari ini, parti 'Kuali' pimpinan Si Mat Sabu dan Si Din Pudu tu masih lagi GAGAL untuk membuktikan bahawa mereka ada pengaruh dikalangan rakyat diperingkat akar umbi.

    Menyedari hakikat ini yang membuatkan puak - puak parti 'Kuali' di Selangor tu mula meroyan dan berhasrat nak bertanding dikerusi yang dimiliki oleh PAS. Setidak - tidaknya, PKR dan DAPigs tak rugi.

    Dan disebabkan itu juga, Si Din Pudu mula mengamuk tak tentu arah macam orang hilang akal lalu membuat tuduhan terhadap PAS yang didakwa menjadi jurucakap kepada PKR dan DAPigs.
    "Saya tanya tadi maknanya siapa dia, dia PAS dan dia bukan sebahagian daripada Pakatan Harapan bagaimana dia boleh bercakap bagi pihak PKR dan DAP," ujarnya ketika dihubungi.
    Realitinya, Si Din Pudu tu sendiri sedar, pengaruh parti 'Kuali' yang dibawah pimpinan dia tu lansung takde diperingkat akar umbi. Tapi, dek kerana MALU nak mengakui kelemahan itu yang membuatkan Si Din Pudu tu meroyan tak tentu arah macam orang hilang anak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Melayu beragama Islam menolak PAN kerana PAN adalah Talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      Bukti2 DAP Anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.and

      Delete
  3. Penyokong PAS otak dangkal. Deklamator puisi bukan sekadar baling mikrofon malah ada yang tendang kerusi, menghempas gelas dan sebagainya menunjukkan emosionalis dalam menyampaikan karya. Bagi orang mempunyai nilai satera tidak terkejut dengan gaya spontan lagi serius seperti MatSabu. Orang PAS perlu belajar pelbagai laras bahasa sebelum mengkritik kelemahan pihak pembangkang. Sedarlah pemimpin dan penyokong PAS anak muda tidak lagi bersama kamu. Apatah lagi gaya percakapan pemimpin PAS nampak lebih UMNO dari UMNO itu sendiri. Reaksi orang ramai yang celik politik berpersepsi sikap PAS yang cenderung kepada parti UMNO yang dibenci rakyat itu sebagai manifestasi pemimpin mereka memboikot program himpunan 365 bebaskan Anwar. Mana mungkin Haji Hadi hendak sertai himpunan itu sedangkan isu beliau rapat dengan PM Najib terserlah seantario dunia. Sudah terang lagi bersuluh Najib lawan bagi Anwar mana mungkin Hadi akan ambil Anwar sebagai kawan. Cukup jelas sekarang bahawa PAS semakin cenderung bersama pemimpin yang zalim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR ANGGAP MELAYU DAPigs NI MACAM "SAMPAH"!!!

      Malang sungguh nasib melayu dalam DAPigs ni. Bukan sahaja mereka tidak dipedulikan dalam parti mereka, malah PKR juga turut memperlekehkan pemimpin Melayu didalam parti tersebut.

      Kalau sebelum ini, pemimpin yang dianggap Kecil dalam DAPigs ni menyuara rasa kecewanya bila dipinggirkan dari kepimpinan parti itu dalam pemilihan yang diadakan baru - baru ini.

      Kali ini, giliran PKR pulak bersuara memperlekehkan pertikaian yang dibuat oleh pemimpin Melayu DAPigs tu berhubung isu pembahagian kerusi menjelang Pilihan Raya Negeri Sarawak.

      Kenyataan yang dibuat oleh wakil PKR itu merujuk kepada isu yang dibangkitkan oleh pembantu khas Pengerusi DAPigs Sarawak yang menyifatkan PKR ni sebagai parti yang suka 'Menyemak'.

      Pegawai Khas Melayu DAPigs itu juga turut melabelkan PKR sebagai sebuah parti yang berotak 'Bodoh dan Ego' kerana tidak pandai untuk berkhidmat kepada rakyat, terutama di Negeri Sarawak.
      “PKR adalah sama sekali mementingkan diri sendiri dan hanya mementingkan kerja mereka sendiri sahaja. Jika kejayaan mereka begitu muram, minta tolong dengan rakan kongsi anda dalam DAP untuk mengatasi kelemahan anda,” katanya dalam satu kenyataan.
      Ekoran dari kenyataan itu, wakil PKR tampil dan memperlekehkan isu yang dibangkitkan oleh Pegawai Khas Melayu DAPigs itu dan mendakwa ianya hanya 'Suara Kecil' yang tidak perlu dipedulikan.

      Sebaliknya, PKR tetap dengan pendirian mereka untuk terus mempertahankan kerusi yang mereka bertanding sebelum ini tanpa mempedulikan desakan yang dibuat oleh Pegawai Khas Melayu DAPigs itu.
      "Suara-suara itu (tuduhan Abdul Aziz) datang daripada pemimpin-pemimpin kecil, bukannya daripada peringkat tertinggi. Pemimpin tempatan yang berhasrat untuk bertanding di peringkat DUN, namun tidak memahami perjanjian dan perkara-perkara yang perlu diselesaikan di peringkat bawahan," katanya.
      Nah! Itulah nasib orang Melayu dalam DAPigs. Tak kira dimana sekali pun mereka berada, kedudukan mereka hanya sekadar Pencacai kepada 'Tuan' sahaja. Bukannya ada 'Suara' sangat pun.

      Hakikat itu dapat dilihat dengan jelas apabila tidak ada seorang pun pemimpin DAPigs yang tampil mempertahankan Pegawai Khas Melayu DAPigs tu. Sebaliknya, mereka hanya mendiamkan diri dan membiarkan Pegawai Khas Melayu DAPigs tu terus diserang!!!

      Delete
    2. Haha hebat orang sastera ni hahahaha ada tak orang sastera terjun bangunan bila bersastera hahaha kalau ada bagusla ye amalkan selalu makin sikitlah pejuang-pejuang yang tak ada matlamat hanya jadi pak turut DAP hahahah

      Delete
    3. Stupid moron hj hadi..

      Delete
    4. Tapi haji hadi bkn talibarut...

      Delete
  4. salam sehati serasuah 2.6,

    5 cara mudah tipu Melayu, guarantee success.

    1. jual buku buat duit guarantee penulis tu kaya dulu
    2. skim pyramid, bawa tengok office guarantee terpedaya pengasas pasti kaya.
    3. buku cara mudah buat sesuatu guarantee penulis tu buat duit cara mudah.
    4. anjur seminar kaya cepat guarantee penganjur kaya cepat.
    5. melabur skim emas, forex atau apa ja yang cina kelentong, guarantee bos cina kaya dulu.

    susah payah tak nak, semua nak shortcut dengan harapan senang cepat.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian) spm > 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am. adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai. heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita Londeh Boss PAN Imayam, Mat Sabu. Ini ka pemimpin. Kah Kah Kah

      Mat sabu lempar Microphone macam gusti pencen https://www.youtube.com/watch?v=QBkhumTftj4

      Foto Mat Sabu Selfie Amoy http://semuthitam80.blogspot.my/2015/08/kegatalan-mat-sabu-buatkan-dia-tak.html

      Mat Sabu Menyanjung Syiah Nasrullah https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_A

      Mat Sabu buat bukan kerana Islam dan bersetuju dengan Karl Marx. Interview dengan Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Delete
  5. PAS DILIHAT SEMAKIN BODOH

    TIDAK mengapa jika PAS menolak kerjasama dengan UMNO. Tidak menjadi kudis pun kerana tanpa PAS pun UMNO boleh servive.

    UMNO tetap relevan dan pilihan rakyat terutamnya orang Melayu. Tapi, yang peliknya, PAS dilihat seperti hilang punca, hilang pondoman, hilang akal dah jadi semakin bodoh dan bangang.

    Kenyataan yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin atasan PAS menunjukkan mereka benar-benar sudah 'tenat' setelah di tendang keluar dari Pakatan Haram oleh rakan kongsinya, DAPigs.

    Kesian tangok PAS sekarang ini. Dah tiba masanya PAS membuat rombakan besar-besar supaya menganti atau memberi laluan kepada pemimpin-pemimpin muda mereka bagi menggantikan pemimpin-pemimpin mereka (PAS) yang kini dilihat sudah hilang punca, idea.

    Tapi mana ada pemimpin muda dalam Pas yang cerdik..Tontowi...pun bodoh bertingkat juga boleh kantoi dalam parlimen. Siapa lagi? Nik Abudoh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dipetik dari Ismaweb (Web ISMA)

      http://www.ismaweb.net/2016/02/kata-pedang-malaysia-aman-tanpa-puak-kiasu-cauvinis/

      Malaysia aman tanpa puak kiasu, cauvinis

      SIKAP tamak dan mementingkan diri sendiri tanpa menghiraukan hak orang lain adalah sikap yang tak disukai oleh semua orang.

      Itulah maksud perkataan kiasu.

      Sikap itu bukan hanya mengganggu ketenteraman komuniti di sekeliling, bahkan juga menyebabkan kekacauan dan huru hara dalam negara.

      Inilah barah yang telah meracuni segelintir rakyat di negara berbilang kaum dan agama ini.

      Mereka bising dalam isu-isu yang melibatkan kepentingan umat Islam sedangkan mulut mereka tanpa segan silu mencanangkan menghormati Islam sebagai agama Persekutuan.

      Khutbah Jumaat, institusi zakat, agensi seperti Jakim dan Jabatan Agama Islam negeri, mahkamah syariah, perundangan seperti hudud dan lain-lain berkaitan Islam, semuanya ‘dikacau’ atas alasan demokrasi.

      Bukan itu sahaja, isu ibadah seperti azan, akidah, tudung dan aurat umat Islam pun mereka masuk campur.

      Tak cukup dengan itu, isu melibatkan badan kewangan yang menguruskan dana umat Islam untuk menunaikan haji pun mereka masuk campur.

      Mereka bukan tak tahu negara ini negara Islam dan majoriti penduduk negara ini adalah orang Melayu beragama Islam.

      Tapi disebabkan sikap kiasu dan cauvinis menebal dalam jiwa mereka, tersemat satu cita-cita jahat yang mahukan Islam berada di bawah daripada kedudukannya hari ini.

      Sambutan Tahun Baru Cina tahun ini aman tanpa video pemimpin parti rasis dan cauvinis DAP, Teresa Kok. Ia juga aman tanpa ucapan-ucapan provokasi daripada Lim Kit Siang dan anaknya Guan Eng. Alangkah bahagianya negara ini tanpa pemimpin seperti mereka.

      Perkara berkaitan sensitiviti umat Islam sepatutnya tidak disentuh oleh mereka. Biarkan umat Islam berusaha menegakkan syiar agama dalam segenap aspek kehidupan di negara ini. Mereka juga yang selalu ulang sebut Islam agama Rahmatan Lil Alamin.

      Banyak lagi aspek yang memerlukan projek Islamisasi yang bakal dilakukan oleh pemimpin umat Islam sama ada dalam kerajaan mahupun NGO Islam. Islamisasi negara adalah hak umat Islam yang dijamin Perlembagaan.

      Soal integriti, tidak amanah, salah laku yang dilakukan oleh sesetengah pemimpin beragama Islam perlu dibezakan dengan status dan kedudukan Islam. Kalau tak suka dengan Najib dan pengikutnya, bangkanglah dengan cara dan saluran yang betul. Bukan dengan menyindir dan menghina dengan mengaitkannya dengan Islam.

      Delete
  6. Kalau setakad TITM ni ckp hampa tolak tepi ja. Dia bukan tau apa2. HJ haadi kata lain..dia kata lain.
    Majlis syura kata lain..dia kata lain.
    Dia ni main kata ikut sedap hati kepala bapak dia ja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dipetik dari Website ISMA

      http://www.ismaweb.net/2016/01/kata-pedang-surat-terbuka-kepada-melayu-dan-musuh-islam-sempena-2016/

      Surat terbuka kepada Melayu dan musuh Islam sempena 2016

      DENGAN nama Allah, Tuhan Yang Maha Esa, yang tiada Tuhan yang berhak disembah selain Dia dan tidak ada pula Tuhan yang disembah dengan hak selain Dia. Selawat dan salam kepada penutup nabi dan Rasul Muhammad Salallahu ‘Alaihi Wasallam.

      “Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian; Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.” (Surah Al-‘Ashr ayat 1-3).

      Surat terbuka ini ditulis bagi mengingatkan bangsa Melayu dan umat Islam dalam menyingkap perkembangan pelbagai fenomena yang berlaku di negara ini yang ada kalanya nilai suci Melayu dan Islam dipermainkan, baik yang dilakukan individu, parti politik atau perkumpulan tertentu.

      Kepada Melayu dan umat Islam di negara ini, hendaklah menyedari bahawa pada tahun-tahun yang mencabar ini, tiada apa yang mampu dilakukan selain bersatu, menjauhi daripada permusuhan. Kita pernah melalui saat getir penjajahan daripada Pertugis, Belanda, Inggeris dan Jepun.

      Kita telah melalui perpecahan akibat perbezaan fahaman politik sehingga mudah bagi musuh-musuh Melayu dan Islam menyelit mengkucar-kacirkan lagi perpaduan kita. Malah, paling mengecewakan apabila ada orang Melayu sendiri bersekongkol dengan musuh-musuh ini hanya kerana kuasa, pangkat dan harta benda.

      Sememangnya tidak boleh ditolak lagi bahawa kehidupan dunia berlegar dalam keindahan dan kenikmatan. Telah dijadikan indah pada pandangan manusia, sehingga setiap individu mempunyai kecenderungan kepadanya sesuai dengan kadar nafsu yang menguasainya. Sesungguhnya di sisi Allah SWT lah tempat kembali yang baik (al-Jannah). Allah SWT berfirman:

      Yang bermaksud:
      “Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia, kesukaan kepada benda-benda yang diingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak; harta benda yang banyak bertimbun-timbun, dari emas dan perak; kuda peliharaan yang bertanda lagi terlatih; dan binatang-binatang ternak serta kebun-kebun tanaman. Semuanya itu ialah kesenangan hidup di dunia. Dan (ingatlah), pada sisi Allah ada tempat kembali yang sebaik-baiknya (iaitu Syurga).” (Surah Ali Imran ayat 14)

      Dan, ingatlah bahawa musuh-musuh Melayu dan Islam tidak senang melihat kita bersatu padu kerana ini akan menggagalkan usaha mereka untuk menguasai negara ini melalui politik, selepas ekonomi mereka kuasai.

      Sejarah panjang perpecahan bangsa Melayu dan orang Islam ini mesti diubah dengan ikatan tali silaturahim. Mengetepikan perbezaan apa saja fahaman, dan berpegang kepada kepentingan masa depan bangsa Melayu hendaklah diutamakan.

      Kami mengingatkan tokoh-tokoh pemikir yang cuba memecahbelahkan orang Melayu dan Islam supaya menghentikan perbuatan buruk dan keji itu, kerana ianya mempunyai titik sempadan yang tidak boleh dilangkau, sekalipun dengan alasan kebebasan berfikir, memberi pendapat atau hak asasi manusia.

      Sesungguhnya kami menekankan kepada bangsa Melayu dan umat Islam supaya mementingkan dialog supaya fenomena permusuhan yang tidak berdiri di atas kebenaran dapat dihentikan segera.

      Kami juga mengingatkan mereka yang satu bangsa, satu bahasa, tetapi mendakwa diri mereka sebagai reformis yang melaungkan tuntutan menghapuskan undang-undang syariah, mahukan kebebasan, menuntut persamaan darjat, persamaan Islam dan agama lain – bahawa jangan menjadi munafik.

      Untuk musuh-musuh Melayu dan Islam, berhentilah daripada menzalimi kami, masuk campur dalam urusan agama kami dan mencaci kami – berdirilah di bawah payung keadilan dan kejujuran.


      Ketahuilah bahawa Islam tidak pernah berhenti daripada berkembang sama ada masa sekarang atau masa akan datang. Sesungguhnya kami memiliki kekuatan yang tiada duanya untuk bangkit. Kami juga mengintip rancangan- rancangan busuk anda

      Delete
    2. Klu lks atau lge ckp baru hangpa semua kene taat mcm kami barua talibarut...rosak islam pun xpa

      Delete
  7. PAS GEMAR BUAT KERJA BODOH

    KENYATAAN YANG DIBUAT OLEH PESURUHJAYA PAS NEGERI SEMBILAN MENCERMINKAN BAHAWA PAS SUKA BUAT KERJA BODOH DAN SUKA MENANGGOK IKAN DI AIR KEROH, YANG HASILNYA HANYALAH SEMENTARA

    IKAN SEDANG MABUK ATAU IKAN KERACUNAN DI AIR KERUH BILA DIMASAK DAN DI MAKAN MUNGKIN AKAN BERLAKU KERACUNAN, ERTINYA MEMBUNUH DIRI SENDIRI, INI KERJA ORANG BODOH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila kejahatan DAP yg anti Islam dibongkar, nescaya talibarut2 mereka akan tangkas bangun memaki hamun siapa jua.

      Bagi PAN Imayam pimpinan Mat Sabu, sebaik2 manusia adalah dari kalangan DAP. Senina2 manusia adalah dari golongan Islam berketurunan melayu

      Delete
  8. CABARAN BODOH DARI PAS PUTRA JAYA

    Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah dicabar untuk bertanding mewakili Parti Amanah Negara (AMANAH) pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak yang dijangka diadakan pada Mac ini.

    Pengerusi AMANAH Kelantan itu dicabar oleh PAS Putrajaya dengan tujuan untuk melihat sama ada parti itu diterima oleh rakyat di negeri berkenaan atau sebaliknya. Menerusi kenyataan yang dimuat naik di Facebook rasminya, PAS kawasan itu menyatakan PRN Sarawak akan menjadi penentu kepada masa depan parti tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila kejahatan DAP yg anti Islam dibongkar, nescaya talibarut2 mereka akan tangkas bangun memaki hamun siapa jua.

      Bagi PAN Imayam pimpinan Mat Sabu, sebaik2 manusia adalah dari kalangan DAP. Senina2 manusia adalah dari golongan Islam berketurunan melayu.

      Delete
    2. Sayang pd dap lebih dari sayang hukum agama sendiri...

      Delete
  9. Bodoh Lagi...

    Sebagai pemerhati atau pengundi atas pagar...kita terkeliru dgn PAS. PAS memilih perjuangan menerusi jalan politik iaitu ditentukan menerusi pilihanraya. Tapi sayangnya PAS sendiri tidak begitu faham jenis permainan 'politik' tersebut. Akhirnya PAS hilang fokus.

    Berdasarkan usia, PAS dilihat cukup berpengalaman. Namun bukan bermakna pengalaman atau lamanya parti itu bermakna ia bagus, kuat dan berjaya. England peradaban atau tamadun beratus tahun lebih lama dari Australia...tapi Australia yg dibina 1901 begitu pantas mengatasi England sendiri.

    Contoh dlm berpolitik PAS dan DAP dianggap seteru UMNO sekian lama tetapi PAS & DAP tak pernah menggugat parti UMNO atau BN...Kenapa? Kerana kurang bijak dua parti Melayu dan Cina ini berpolitik. Meletakkan pertandingan 3 atau 4 dan 5 penjuru membuat UMNO ketawa.

    PKR masih muda tak sampai lagi usia 'sweet 17' tapi dlm masa yg pantas mampu menjadi peneraju dgn jumlah kerusi Parlimen paling byk. Dlm PKR banyak cerdik pandai 'genius'. Melayu 'genius', India 'genius' dan Cina 'genius'. PKR satu lambang parti berbilang bangsa yg pemimpinnya di kalangan mereka yg 'genius'.

    Jika tidak kenapa PM melantik Ezam Mohd Nor, Nalakaruppan sebagai Senator, Zahrain Mohamed Duta. Manakala Lokman Noor Adam sekelip mata dilantik menjadi Exco Pemuda. Itu tanda mereka di dlm Keadilan dilihat ada 'value' walaupun sudah bergelar mantan.

    Begitu juga pemimpin di kalangan kaum India dan Cina di dlm PKR, ramainya berpendidikan tinggi seperti Dr, Peguam, Engineer, Pensyarah, Arkitek, Guru, Pegawai2 Bank dan sebagainya. Boleh diandaikan di dlm PKR India dan Cina yg menyertainya 60% adalah India dan Cina bandar. Yg mana mereka sendiri menolak fahaman perkauman yg menebal.

    Cara mereka berfikir agak lain dgn Cina DAP atau India PPP. Mereka ada 'class' tersendiri. Mereka mahukan Malaysia yg 'bersih, aman dan bagus dari segi ekonomi'. Dlm PAS tiada cerdik pandai? Ada ramai!... tapi sayangnya mereka tak diletakkan di tempat sepatutnya. Di dlm PAS nak cari cerdik pandai dlm agama mcm Seven Eleven (ramai) tapi nak cari cerdik pandai dlm berpolitik sgt sedikit...sebab 'kepandaian' mereka itu ditutup.

    ReplyDelete
  10. Pascai.. semakin sesat dan menyesatkan. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantaik semakin sesat dlm tong taik.

      Delete
    2. Sanggup diam bila dap ckp org islam harus dibenarkan murtad x sesat ek

      Delete
  11. Siapa buat 'kerja-kerja bodoh dalam Pas'?

    Kepada yang mencabar untuk berdebat daripada kalangan AJK Pas Pusat, saya berkata, kamu sudah ada Presiden Pas untuk didebat. Bukankah 'barua' itu daripada kalam presiden?

    Lagi apa mau cakap maa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita Londeh Boss PAN Imayam, Mat Sabu.

      Ini ka pemimpin. Kah Kah Kah Mat sabu lempar Microphone macam gusti pencen

      https://www.youtube.com/watch?v=QBkhumTftj4

      Foto Mat Sabu Selfie Amoy http://semuthitam80.blogspot.my/2015/08/kegatalan-mat-sabu-buatkan-dia-tak.html

      Mat Sabu Menyanjung Syiah Nasrullah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_A

      Mat Sabu buat bukan kerana Islam dan bersetuju dengan Karl Marx. Interview dengan Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Delete
  12. lawak bodoh PAS Selangor

    “PAS Selangor memberi tempoh 24 jam untuk menarik balik pendirian dan tindakan yang dibuat atau menghadapi konsekuensi tindakan,” kata setiausaha PAS negeri Mohd Khairuddin Othman (gambar). Baca sepenuhnya DI SINI Lawak sungguh PAS Selangor jadinya.Bila orang lain buat kelaku ikut Presiden dan MSU, dianggap membelakangi parti. Presiden buat kenyataan menyokong Khalid tanpa menunggu keputusan mesyuarat jawatankuasa pusatnya pada 17 Ogos Ahad ini, tak mengapa. Disokong pulak oleh MSU, tak apa juga. Disokong pula oleh Gengster Ustaz juga dengan melakukan Solat Hajat di kediaman resmi Menteri Besar, juga tak mengapa....nampak OK semuanya kepada PAS Selangor 9Tiba-tiba bila 2 Adun PAS, Saari Sungib (Hulu Kelang) dan Hasnul Baharuddin (Morib) hari ini tampil menyatakan sokongan terhadap Azizah, tup-tup macam-macamlah songelnya. Terhegehlah nak buat kenyataan mengecam dan mengugut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balik2 kisah citer fitnah...x sudah2

      Delete
  13. Salam 2.6b,

    Cara mudah tipu Melayu.

    1. Setup satu skim mlm @ pelaburan.
    2. Berlindung disebalik emas atau produk yang hebat daripada doktor (boleh ubati semua penyakit kronik).
    3. Ambil artis/ ustaz atau public figure jadi duta.
    4. Gunakan term arab seperti hibah, wakalah dan jemaah.
    5. rekrut seramai melayu yang mungkin, target student sebab mentah tapi berlagak pandai, pekerja kerajaan sebab senang buat loan dan pesara sebab takda tanggungan.
    6. Kalau dorg tak percaya bawa pergi 'office'. Tekankan nak 'tolong' melayu.
    7. Minta labur 30K bulanan beri 'profit' 1k.
    8. Cukup setahun tutup dan enjoy the money. Dorg dapat 12K (duit dorg juga tu) rugi 18K. Kita untung ber K,K.

    jangan lupa hadis dhaif 9/10 punca rezeki daripada berniaga :)

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian ) spm > 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
  14. Kalau Kata PAS Bodoh, Pecacainya Marah Tapi Hakikatnya Begitulah

    Al-Soal : Kenapa Haji Hadi begitu marah kepada Anwar....?

    Al-Jawab : Kerana PKR memecat keahlian Khalid Ibrahim.....!

    Al-Soal : Kenapa Haji Hadi beria-ria mempertahankan Khalid Ibrahim...?

    Al-Jawab : Kerana Haji Hadi sudah berjanji kepada Khalid Ibrahim dan Sultan bahawa selagi dia jadi Presiden PAS, dia akan pastikan Khalid kekal sebagai MB Selangor.

    Al-Soal : Apa muslihat Haji Hadi, sebenarnya....?

    Al-Jawab : Menurut Dr Zuhdi dalam whatsapp JKKP, PAS merancang untuk bergabung dengan UMNO dan mewujudkan kerajaan campuran di Selangor, serta mengekalkan Khalid Ibrahim sebagai MB, lalu ingin menjadikan PKR dan DAP sebagai pembangkang....

    Al-Soal : Kenapa pengkhianatan yang dirancang itu gagal...?

    Al-Jawab : Rancangan jahat itu digagalkan oleh tindakan 2 Adun PAS yang tandatangan SD menyokong Wan Azizah, menyebabkan gabungan PAS+UMNO+TSKI tidak mempunyai majoriti untuk membentuk kerajaan.

    Al-Soal : Apakah benar 2 orang Adun itu telah belot kerana keluar PAS dan masuk PKR....?

    Al-Jawab : Tidak sama sekali...! YB Shaari Sungip dan YB Hasnol hanya menyatakan sokongan kepada Wan Azizah untuk jadi MB.... Tidak ada pembelotan sama sekali.

    Al-Soal : Justeru, kenapa Haji Hadi begitu marah sehingga menuduh PKR curi Adun PAS....? Bahkan 2 Adun itu dituduh menjadi barua....!

    Al-Jawab : Haji Hadi pun tak faham kedudukan sebenar..... Tidak dapat dipastikan samada Haji Hadi hanya menurut kata orang bawahan yang bodoh, atau Haji Hadi sendiri yang bodoh.

    Al-Soal : Apa maksud Haji Hadi bila dia mengatakan tak mahu bawa orang PAS masuk neraka jahanam kalau PAS membiarkan Wan Azizah jadi MB...?

    Al-Jawab : Tiada siapa pun yang tahu... Haji Hadi sendiri pun tidak mahu menjelaskan, mungkin dia sendiri pun tak faham apa yang dia kata.

    Al-Soal : Kenapa Haji Hadi melalut dan merepek sejak akhir-akhir ini...?

    Al-Jawab : Kerana hasratnya untuk menggabungkan PAS dengan UMNO telah gagal dan niat jahatnya untuk mengkhianti PKR dan DAP tidak kesampaian.... Sebab itu dia menaruh dendam kesumat terhadap Anwar dan Pakatan Rakyat.

    Al-Soal : Terimakasih atas jawapan.... Nanti kalau ada soalan lain, saya tanya lagi.

    Al-Jawab : Sama-sama... Ya, silakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan :

      Al-Soal : Kenapa Haji Hadi begitu marah kepada Anwar....?

      Al-Jawab : Kerana Al Jubori suka meliwat jubor dan kuat kelentong.

      Al -Soal : Ye ke?

      Al-Jubori : Ye le tuuu..

      Delete
    2. Ini lah standard puak pas..suka sgt pada jubor

      Delete
  15. O melayu babi nak bersatu lawan dap. Lanjiou tak sedar diuntung.

    ReplyDelete
  16. Sahabat semua sejahat-jahat orang Islam akhirnya masuk syurga selapas dibakar api neraka kerana mereka tidak mensyirikan Allah tapi sebaik-baik orang kafir tetap kekal di neraka kerna mereka mensyirikan Allah. kerana sejahat-jahat manusia adalah yang mensyirikan Allah. Nauzubillah. Allah maha adil berfikirlah dengan iman bukan dengan akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syurga neraka manusia biarlah Allah yg tentukan. Jgn taksub kpd manusia walau ulamak serban 2kilo sekalipun. Jauhi parti yg menjual Islam utk habuan duniawi.

      Buat baik dgn diri, keluarga masyarakat dan org2 sekeliling tak kira bangsa agama apa sekali pun. Anda akan selamat dunia akhirat.

      Hidayah itu milik Allah.

      Delete
    2. Fuyoo ulamak islam moderat dh berucap...dap no org islam murtad senyap

      Delete
  17. Nampaknya PAN dan PKR tak sunyi dengan tokoh-tokoh ditangkap khalwat. nasib kaulah labu.

    ReplyDelete
  18. Nampaknya macai2 pas semuanya merestui pemimpin mereka nak jadi dewa sakti nak bawa mereka ke syurga, jahanam punya parti

    ReplyDelete
  19. Mana pergi nya pemimpin pas di sarawak? Kenapa tak buat ceramah di kawasan iban? Itulah klu nak ambik hati pengundi2 dari bangsa iban janganlah buat tuduhan sebarangan seperti yang tuan mi presiden adi bawang buat kat iban, sekarang apa dah jadi, semua bangsa iban tak nak undi dan terima parti pas, padan muka

    ReplyDelete
  20. Tahniah PAN kerana berani nak menentang PAS..

    Takziah PAN kerana x berani melawan kehendak PKR dan DAP..

    ReplyDelete
  21. Replies
    1. Ingat PAS ingat Parti Ajaran Sesat dipimpin ulamak jahat akhir zaman.

      Delete
    2. TAHUKAH ANDA : 9 DARI 10 CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih hehh

      Delete
    3. Tak taubplak ikut quran dan sunnahbtu sesat...ikut dap lurus plak?

      Delete
  22. parti yg tertelan amanat termakan sumpah...pernasihat 2.6 persen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita Londeh Boss PAN Imayam, Mat Sabu. Ini ka pemimpin. Kah Kah Kah Mat sabu lempar Microphone macam gusti pencen

      https://www.youtube.com/watch?v=QBkhumTftj4

      Foto Mat Sabu Selfie Amoy

      http://semuthitam80.blogspot.my/2015/08/kegatalan-mat-sabu-buatkan-dia-tak.html

      Mat Sabu Menyanjung Syiah Nasrullah https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_A

      Mat Sabu buat bukan kerana Islam dan bersetuju dengan Karl Marx. Interview dengan Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Delete
  23. parti yg tertelan amanat termakan sumpah...pernasihat 2.6 persen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita Londeh Boss PAN Imayam, Mat Sabu. Ini ka pemimpin. Kah Kah Kah

      Mat sabu lempar Microphone macam gusti pencen
      https://www.youtube.com/watch?v=QBkhumTftj4

      Foto Mat Sabu Selfie Amoy
      http://semuthitam80.blogspot.my/2015/08/kegatalan-mat-sabu-buatkan-dia-tak.html

      Mat Sabu Menyanjung Syiah Nasrullah
      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_A

      Mat Sabu buat bukan kerana Islam dan bersetuju dengan Karl Marx. Interview dengan Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Delete
  24. Replies
    1. YANG PARTI 'KUALI' NI MENGGELEPAR KENAPA!!!
      Heh! Heran jugak tengok reaksi yang diberikan oleh pemimpin parti 'Kuali' pimpinan Si Mat Sabu tu. Yang diorang nak sangat menggelepar macam Ayam nak kena sembelih tu pasal apa?

      Takkan la diorang kena cuit sikit pun dah boleh buat diorang menggelupor tak tentu arah? Macam mana diorang jadi pemimpin kalau isu seperti itu pun dah boleh buat diorang 'Panas Punggung'?

      Walhal, kenyataan yang dibuat oleh Setiausaha Agung PAS tu berdasarkan kepada bukti serta fakta berhubung kemungkinan wujudnya ahli dikalangan parti 'Kuali' tu yang dah kembali insaf.

      Kalau la dakwaan yang dibuat oleh Setiausaha Agung PAS tu tak betul, maka pemimpin dikalangan parti 'Kuali' tu sepatutnya buat benda yang sama, tampil dengan bukti dan fakta sebenarnya.

      Jika betul kenyataan yang dibuat oleh Setiausaha Agung PAS tu adalah tidak benar, kenapa diorang tak nak ambik tindakan? Kenapa diorang tak saman je Setiausaha Agung PAS tu secara terbuka?

      ATAU, adakah pemimpin parti 'Kuali' yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu dah Kecut Buah Kerandut mereka untuk mengambil tindakan sedemikian sejak berkawan dengan puak - puak DAPigs?

      Adakah pemimpin parti 'Kuali' tu pun dah berjangkit dengan penyakit puak - puak DAPigs yang sebelum ini terlalu BACUL untuk menyahut cabaran yang dibuat bagi menegakkan Kebenaran?

      Orang suruh ambik tindakan terhadap Bekas Pegawai Khas Si Tokong DAPigs yang pernah mendedahkan mengenai isu Dana Kewangan parti tu dari Israel pun sampai hari ni diorang masih takut. Itu membuktikan yang puak - puak DAPigs ni ada sesuatu yang cuba disembunyikan!!!
      KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata beliau mempunyai bukti ada anggota Parti Amanah Negara (Amanah) yang mengubah haluan menyokong perjuangan PAS.

      Mengulas kenyataannya berhubung perkara itu baru-baru ini, Takiyuddin meminta kepimpinan Amanah untuk menyiasat sendiri perkara itu kerana beliau tidak akan mendedahkan nama-nama individu yang terlibat.

      "Saya sebut (ada anggota Amanah sertai PAS semula) itu sebab saya ada fakta. Mereka datang jumpa saya baru-baru ini. Ada beberapa orang. Kami berbincang dan berbual. Mereka telah salah faham dengan perjuangan Amanah.


      "Amanah perlu siasat sendiri siapa mereka. Saya tidak bertanggungjawab untuk mendedahkannya," katanya kepada Bernama hari ini.

      Delete
  25. AKU OK JE KALAU PAS LAWAN AMANAH TAPI UMNO YG MENANG.
    BIAR SELANGOR DITADBIR OLEH PKR DAN DAP SAHAJA. AMANAH MUNGKIN MENANG BEBERAPA KERUSI BOLEH MENJADI EXCO DAN SELANGOR DITADBIR OLEH PAKATAN HARAPAN.

    MAKA JADILAH UMNO. PAS, MCA DAN MIC MENJADI PEMBANGKANG DI SELANGOR

    PUNCA....PAS MENGARUT KERANA MENJEBON, MENTOLOL DAN MEMBARUA JEMAAH SENDIRI. INI TIDAK BOLEH DIMAAFKAN.

    BANGUNLAH BERSAMA BARISAN KEPIMPINAN CAI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menang kot mana? Ahli berapa juta? Oh yea...undi cina...tapi dap x bg kerusi pun...habis tu? Lu lawan sama2 melayu la...x anjing dap ke tu

      Delete
  26. Sahabat semua sejahat-jahat orang Islam akhirnya masuk syurga selapas dibakar api neraka kerana mereka tidak mensyirikan Allah dan ada sekelumit iman dihati mereka. Tapi sebaik-baik orang kafir ia bersedekah, membantu islam tetapi akan kekal di neraka kerana mereka mensyirikan Allah. Sejahat-jahat manusia adalah orang yang mensyirikan Allah. Kalau hendak nilai manusia samada baik atau tidak buatlah dengan neraca Allah siapalah kita untuk mengata kafir tu baik sedangkan dia mensyirikan Allah. Nauzubillah. Allah maha adil berfikirlah dengan iman bukan dengan akal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Camana nak sokong, mulut kata isle isle isle tapi fitnah orang jual pil kuda, mulut kata isle isle tapi engkar dalam siasah contoh di tempat Cikgu Bard bertanding, mulut kata isle isle isle tapi menjebon, membarua dan mentolol jamaah sendiri.

      Saya Setuju berfikirlah dgn Iman bukan dengan ratib serta slogan semata mata

      Delete
    2. Ingat PAS ingat Parti Ajaran Sesat dipimpin ulamak jahat akhir zaman.

      Delete
    3. Jauhi parti yg menjual Islam utk habuan duniawi..

      Delete
  27. Pas nak rebut jawatan dewa cina bg menarik minat org cina menyertai pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dewa dgn maharaja pun xleh nk beza...buat malu jer

      Delete
  28. Pas akan serta apa2 perhimpunan selepas dpt approval dr abang besar depa..umno

    ReplyDelete
  29. Pan akan sertai apa2 perhimpunan selepas dpt approval abang besar depa.. DAP.

    ReplyDelete
  30. Salah sendiri, mikrofon jadi ‘mangsa’ luah perasaan


    SEBAGAI pemimpin nombor satu dalam parti serpihan PAS, iaitu PAN yang dianggotai bekas pemimpin-pemimpin PAS yang kalah teruk dalam pemilihan parti, Pedang memahami apa yang dirasai oleh Mat Sabu.

    Parti rasis dan cauvinis DAP yang menjadi rakan tidur sebantal PAN tidak mempercayai PAN untuk bertanding di kerusi yang diwakilinya. Akhirnya PAN terpaksa mengumumkan akan melawan PAS.

    PKR pula secara tak langsung memperlekehkan kemampuan PAN menggantikan tempat PAS dalam pakatan (tiada) harapan bagi mencuri undi Melayu. Natijahnya, Rafizi mengumumkan akan memberi fokus kepada agenda Melayu yang tak pernah dilakukan pada pilihan raya sebelum ini kerana tahu, tanpa PAS mungkin kapal pembangkang tak mampu berlayar ke mana-mana. Bahkan mungkin ‘terlepas’ negeri Selangor.

    Itulah masalah yang dihadapi oleh Mat Sabu yang dipendam sekian lama. Tambahan pula, kawan baiknya Anwar Ibrahim sudah tiada harapan untuk bebas sama-sama berjuang menentang UMNO.

    Kalau begitu keadaannya, bagaimana Mat Sabu tak geram sehingga sanggup membaling mikrofon? Mujur tak terkena penonton. Sabar Bang Mat, sabar. Jalan ini masih jauh. PRU14 pun belum ada tarikh lagi.

    Tengok, betapa teruknya imej dan persepsi yang melekat pada badan PAN menyebabkan rakan sendiri tidak menaruh kepercayaan. Apatah lagi rakyat.

    Apa yang Mat Sabu perlu lakukan ketika ini ialah memastikan PAN betul-betul berperanan dalam pakatan sehingga dirasai oleh DAP dan PKR.

    Tetapi untuk itu, kikislah imej buruk yang sedia terpalit pada PAN terlebih dahulu.

    Pedang bermurah hati menyenaraikan imej dan persepsi buruk PAN sebagai rujukan Mat Sabu dan konco-konconya:

    1. Macai DAP
    2. Pejuang Syiah
    3. Pejuang Islam liberal
    4. Tiada agenda Islam dan Melayu
    5. Antihudud
    6. Tak mampu lawan PAS
    7. Tak mampu lawan suara anti-Melayu dan anti-Islam
    8. Dapat dana DAP
    9. Tiada peranan dalam pakatan (tiada) harapan
    10. Memusuhi ulama

    Dan ada banyak lagi kalau nak disenaraikan satu persatu. Kalau Mat Sabu berjaya kikis masalah yang ada pada PAN terlebih dahulu, barulah Mat Sabu akan diberi ruang seluas-luasnya dalam pakatan. Jika tidak, mungkin lebih banyak mikrofon jadi ‘mangsa’ luahan perasaan akan datang.

    KATA PEDANG: Mat Sabu memang suka kontroversi, taktiknya membaling mikrofon nampaknya berjaya mencuri perhatian umum termasuk Pedang.

    ReplyDelete
  31. Bila kutuk pas,maki dap,caci pkr,sumpah seranah pan maka sudah terang lagi bersuluh sumer macai ni barua umporno keh keh keh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...