Thursday 11 February 2016

LELAKI YANG TIMBULKAN KEKECOHAN DI PEJABAT JPJ BATU UBAN TAHUN LEPAS MATI KENA TEMBAK



Lelaki yang menimbulkan kekecohan di pejabat Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) cawangan Batu Uban, di George Town pada tahun lepas, telah meninggal akibat ditembak malam tadi.

Beliau yang dikenali sebagai Amin Beyond Carwash atau nama sebenar Syed Amen Jainul Abidin, 46 tahun, ditembak dari jarak dekat ketika berada dalam kereta Mercedes Benz miliknya ketika berhenti di depan sebuah pusat pameran motosikal berkuasa tinggi Ducati, kira-kira jam 3.30 pagi.

Dalam pada itu, semakan latar belakang mangsa menunjukkan Syed Amen sedang menanti perbicaraan berhubung kes mengaibkan seorang pegawai Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) pada November lalu

Mayat dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk bedah siasat.

100 comments:

  1. MEMANG SAH DAPigs NI TAK SEDAR DIRI!!!

    Heh! Nampak gayanya dendam kesumat puak - puak Chauvanist Ultra Kiasu Kafir Harbi DAPigs ni terhadap PAS masih lagi tak padam - padam. Bahkan ianya terus membara dalam hati mereka.

    Habis semua benda yang dibuat oleh puak - puak PAS tu hanya menimbul kebencian dari kalangan puak - puak DAPigs tu. Walaupun apa yang diperkatakan itu adalah satu Kebenaran.

    Tapi, itu pun puak - puak DAPigs tu nafikan dengan alasan - alasan Longkang bagi mencetus persepsi perkauman dikalangan rakyat. Realitinya, diorang yang lebih Rasis dari orang lain.

    Misal contohnya dalam isu yang dibangkitkan oleh Hadi Awang baru - baru ni berhubung isu TPPA yang menyebut, DAPigs menyokong cadangan TPPA itu secara diam - diam kerana menguntungkan mereka.

    Kata Hadi Awang, puak - puak Chauvanist Ultra Kiasu tu hanya bermain 'Wayang' depan orang ramai sedangkan hakikatnya perjanjian TPPA tu memenuhi agenda sulit subversif mereka.

    Tambah Presiden PAS tu lagi, pandangan itu diberikan berdasarkan kepada hakikat bahawa ekonomi di Malaysia ini secara majoritinya dikuasai oleh kaum Cina, bangsa Majoriti dalam DAPigs.

    Jadi, adakah fakta itu salah? Wajarkan DAPigs anggap ianya sebagai satu tindakan Rasis sekiranya kita menceritakan tentang kebenaran? Takkan se-JUMUD itu pemikiran puak - puak DAPigs ni?

    Kita tengok apa yang berlaku di Pahang ni pun cukup la. Takde sorang pun pemimpin dikalangan puak - puak DAPigs tu yang bersuara mengenai isu perlombongan Bauksit di Kuantan.

    Sebaliknya, mereka yang dulu pernah Menyalak dan Melolong nak bakar kilang Lynas tu pun dah hilang entah ke mana. Mana perginya Wong Tak, calon DAPigs di Bentong tu dulu?

    Kenapa sekarang dia hanya berdiam diri? Adakah sebelum ini Si Wong Tak tu hanya menyalak macam Anjing Lapar hanya semata - mata kerana dia nak menjadi calon dalam Pilihan Raya je?

    Terbukti, pemimpin DAPigs macam Si Wong Tak tu hanya sekadar MENIPU rakyat dengan menjaja diri dia sebagai "Hero" yang memperjuangkan isu rakyat. Walhal, dia hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah mangsa ini dibunuh oleh penjenayah untuk melindungi penjenayah-penjenayah yang berpengaruh yang dikatakan terlibat dalam konspirasi menipu mangsa tersebut dan menyebabkan mangsa mengalami kerugian dan tekanan emosi?

      Kita amat berharap PDRM akan menyiasat kes ini dengan teliti dan menangkap dan mendakwa penjenayah-penjenayah yang terlibat supaya rakyat selamat dari kejahatan penjenayah-penjenayah ini.

      Delete
    2. Najib & umno babi

      Delete
    3. Ini penang Dap punya..
      mana malay mau lebih kasi potong ma..

      Delete
    4. Gila2 lain berita lain komen sabotaj blog hasut agar benci dap! Pembunuhan ini bermotif pasti ada sebab setiap apa yg terjadi.

      Delete
    5. pelik aku tengok perangai penyokong PAS kini..
      bercakap macam macai umno..

      Delete
    6. benci DAP pun..
      agak2 la dengan berita yang didatangkan oleh macai umno..

      jangan terus melantak jer..

      Delete
  2. salam takziah buat keluarga beliau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. UBAH : Projek Penghapusan Etnik Sedang Giat Dijalankan Di Pulau Pinang
      FEBRUARY 10, 2016
      AIDCNEWS


      AIDCNews- 10/2/16 – Usaha kerajaan tempatan (PBT) Pulau Pinang merobohkan gerai-gerai peniaga kecil Melayu dan India merupakan sebahagian daripada projek jangka panjang untuk menjayakan misi UBAH penghapusan etnik yang dirancang di negeri itu, lapor Anti Senju Uderan Kes.

      “Untuk memastikan imej sebagai Pulau Cina … usaha dilakukan agar tidak ada lagi peniaga Melayu dan India di lokasi strategik .

      “Peringkat pertama semua kedai di Tenggiri telah dirobohkan . Setakat post ini 18 gerai makan , dua car wash diruntuhkan .

      “Selepas (itu) MPSP akan sekat pemberian lesen dengan mengunakan alasan kesihatan .

      “Penghapusan etnik ini dilakukan untuk memastikan kaum Melayu dan India Pulau Pinang kekal sebagai kuli Cina,”dedahnya.







      Selain itu, Kerajaan DAP Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng didakwa hanya menumpukan perhatian kepada projek-projek mega yang bakal dihuni oleh golongan berpendapatan tinggi dan mengabaikan flat-flat murah yang sedia ada yang dihuni oleh golongan berpendapatan rendah.

      “Lebih menderita lagi flat-flat di Seberang Jaya tidak diselanggara. Paip air najis kumbahan sudah lama dan berkarat . Penduduk flat ini hidup dalam bau busuk. Perkara ini bukan jadi isu kepada DAP ,”dedahnya lagi.



      Sementara itu, Tan Khai Beng pula mendedahkan Guan Eng yang merupakan ahli politik terbuang dari Melaka sedang melakukan kerosakan besar-besaran di Pulau Pinang termasuk memusnahkan warisan bersejarah di negeri itu.

      “Orang yang tidak bermoral dari Melaka itu sedang memusnahkan Bangunan Warisan Pulau Pinang. Bermula dari bangunan Khaw Sim Bee di Pykett Avenue ke rumah 128 Macalister Road .

      “Dan sekarang ini ..Tiba masanya kita melakukan sesuatu mengenainya,” dedahnya.

      Delete
    2. DAP MENGHAPUS ETNIK MELAYU?

      DGN BANTUAN NAJIB DN UMNU

      HAHAHA

      Delete
    3. Buat la post sendiri klau yoyo ooo sangat nak berpolitik puiiiiii

      Delete
  3. innalillahhiwainnahilairojiun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti2 DAP Anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.and

      Delete
  4. Salam 2.6b

    1. Masjid bukan lagi pusat dakwah tapi port mengumpat , berpolitik , nak pulau orang tak gi masjid bukan nak ajak, tengking budak datang masjid, meletakkan undang tidak mesra masjid seperti tidak dibenarkan tidur, charge hp dsb supaya orang menjauhi masjid.
    2. Agamawan pula diambil dari orang low intelek (tak skor periksa) yang berangan nak senang masuk gomen menyebabkan pemikiran orang islam tersekat di abad ke 9.
    3. Agamawan sibuk join forex, pelaburan goyang telur duit masuk dan beli kereta besar.
    4. Agamawan sibuk jual air liur jadi celebrities daripada korek dan bukukan rahsia al Quran dan hadis sesuai dengan abadnya.
    5. Agamawan paling pandai ialah siapa dapat hafal dan ulang kitab abad ke 9 plus sikit jokes n songs.
    6. Menentang pendapat abad ke 9 dihukum sesat tetapi ulamak abad ke 9 juga dianggap sesat pada zamannya kerana bawa idea revolusionari berasaskan al Quran contoh membincangkan alam kubur dsb.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM > 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemerintahan Rasis Lim Guan Eng Punca Peniaga Kecil Melayu Naik Berang
      FEBRUARY 6, 2016
      AIDCNEWS
      1 COMMENT
      AIDCNews- 06/2/16 – Pemerintahan rasis Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang menggunakan dua agensi kerajaan tempatan meroboh gerai-gerai Melayu menyebabkan peniaga kecil mula naik berang

      Dua agensi kerajaan tempatan di bawah kawalan Lim yang dimaksudkan itu adalah Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).

      “Bagitahu kat dia (Lim Guan Eng), kalau betul (dia) berani, pergi pecah sekarang juga (gerai-gerai) dekat Sunway Hotel. Kamu boleh tutup jalan, kamu bagi semua orang Cina berniaga.

      “Pasal apa apabila orang Melayu (berniaga), kamu pecah lagu ni.

      “Kalau ada ‘telor’ (jantan) suruh dia bagi pecah (gerai-gerai dekat Sunway Hotel). Saya respek kat dia kalau dia suruh bagi pecah..”kata seorang peniaga kecil Melayu yang menjadi viral di internet hari ini (rakaman video di bawah)


      “Banyak tempat orang Melayu (berniaga) semua kena roboh. Tempat Cina kamu tak roboh.

      (gerai-gerai dekat Sunway Hotel agensi kerajaan tempatan) tutup jalan, bagi orang Cina berniaga, (tetapi) kami (Melayu) berniaga dalam kawasan rumah pun mereka pecah. Ada telor kat lagu tu, “katanya lagi.













      Hari Ke-3 Kerajaan DAP Pulau Pinang Terus Mengganas..

      Kenapa MBPP ‘Pejam Mata’ Terhadap Gerai-Gerai Di Jalan Baru Depan Sunway Hotel Penang ?

      Delete
  5. Pas berpakaian Dewa Cina sebagai tanda sayang kpd bangsa cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btui tu,aku rasa elok pas pakai pakaian santha claus dan pakai rantai salib sbg tanda syg pada org kristian,elok junjung bible sekali yaaa

      Delete
  6. Yahoo.. Omakkau kembali mengganas. Kami golongan walaon berasa gembira yahooo..idup omakkau.... Berita ceramah2 pan xda sambutan xde ke omakkau. Kekekekekeke.kami golongan walaon suke bace....pasal yb pas pakai pakaian dewa tu jgn post ye.malu kami nt.Kekekekekeke


    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita Londeh Boss PAN Imayam, Mat Sabu.

      Ini ka pemimpin. Kah Kah Kah Mat sabu lempar Microphone macam gusti pencen

      https://www.youtube.com/watch?v=QBkhumTftj4

      Foto Mat Sabu Selfie Amoy http://semuthitam80.blogspot.my/2015/08/kegatalan-mat-sabu-buatkan-dia-tak.html

      Mat Sabu Menyanjung Syiah Nasrullah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_A

      Mat Sabu buat bukan kerana Islam dan bersetuju dengan Karl Marx. Interview dengan Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Delete
  7. Dipetik dari Ismaweb (Web ISMA)

    http://www.ismaweb.net/2016/02/kata-pedang-malaysia-aman-tanpa-puak-kiasu-cauvinis/

    Malaysia aman tanpa puak kiasu, cauvinis

    SIKAP tamak dan mementingkan diri sendiri tanpa menghiraukan hak orang lain adalah sikap yang tak disukai oleh semua orang.

    Itulah maksud perkataan kiasu.

    Sikap itu bukan hanya mengganggu ketenteraman komuniti di sekeliling, bahkan juga menyebabkan kekacauan dan huru hara dalam negara.

    Inilah barah yang telah meracuni segelintir rakyat di negara berbilang kaum dan agama ini.

    Mereka bising dalam isu-isu yang melibatkan kepentingan umat Islam sedangkan mulut mereka tanpa segan silu mencanangkan menghormati Islam sebagai agama Persekutuan.

    Khutbah Jumaat, institusi zakat, agensi seperti Jakim dan Jabatan Agama Islam negeri, mahkamah syariah, perundangan seperti hudud dan lain-lain berkaitan Islam, semuanya ‘dikacau’ atas alasan demokrasi.

    Bukan itu sahaja, isu ibadah seperti azan, akidah, tudung dan aurat umat Islam pun mereka masuk campur.

    Tak cukup dengan itu, isu melibatkan badan kewangan yang menguruskan dana umat Islam untuk menunaikan haji pun mereka masuk campur.

    Mereka bukan tak tahu negara ini negara Islam dan majoriti penduduk negara ini adalah orang Melayu beragama Islam.

    Tapi disebabkan sikap kiasu dan cauvinis menebal dalam jiwa mereka, tersemat satu cita-cita jahat yang mahukan Islam berada di bawah daripada kedudukannya hari ini.

    Sambutan Tahun Baru Cina tahun ini aman tanpa video pemimpin parti rasis dan cauvinis DAP, Teresa Kok. Ia juga aman tanpa ucapan-ucapan provokasi daripada Lim Kit Siang dan anaknya Guan Eng. Alangkah bahagianya negara ini tanpa pemimpin seperti mereka.

    Perkara berkaitan sensitiviti umat Islam sepatutnya tidak disentuh oleh mereka. Biarkan umat Islam berusaha menegakkan syiar agama dalam segenap aspek kehidupan di negara ini. Mereka juga yang selalu ulang sebut Islam agama Rahmatan Lil Alamin.

    Banyak lagi aspek yang memerlukan projek Islamisasi yang bakal dilakukan oleh pemimpin umat Islam sama ada dalam kerajaan mahupun NGO Islam. Islamisasi negara adalah hak umat Islam yang dijamin Perlembagaan.

    Soal integriti, tidak amanah, salah laku yang dilakukan oleh sesetengah pemimpin beragama Islam perlu dibezakan dengan status dan kedudukan Islam. Kalau tak suka dengan Najib dan pengikutnya, bangkanglah dengan cara dan saluran yang betul. Bukan dengan menyindir dan menghina dengan mengaitkannya dengan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah sendiri, mikrofon jadi ‘mangsa’ luah perasaan


      SEBAGAI pemimpin nombor satu dalam parti serpihan PAS, iaitu PAN yang dianggotai bekas pemimpin-pemimpin PAS yang kalah teruk dalam pemilihan parti, Pedang memahami apa yang dirasai oleh Mat Sabu.

      Parti rasis dan cauvinis DAP yang menjadi rakan tidur sebantal PAN tidak mempercayai PAN untuk bertanding di kerusi yang diwakilinya. Akhirnya PAN terpaksa mengumumkan akan melawan PAS.

      PKR pula secara tak langsung memperlekehkan kemampuan PAN menggantikan tempat PAS dalam pakatan (tiada) harapan bagi mencuri undi Melayu. Natijahnya, Rafizi mengumumkan akan memberi fokus kepada agenda Melayu yang tak pernah dilakukan pada pilihan raya sebelum ini kerana tahu, tanpa PAS mungkin kapal pembangkang tak mampu berlayar ke mana-mana. Bahkan mungkin ‘terlepas’ negeri Selangor.

      Itulah masalah yang dihadapi oleh Mat Sabu yang dipendam sekian lama. Tambahan pula, kawan baiknya Anwar Ibrahim sudah tiada harapan untuk bebas sama-sama berjuang menentang UMNO.

      Kalau begitu keadaannya, bagaimana Mat Sabu tak geram sehingga sanggup membaling mikrofon? Mujur tak terkena penonton. Sabar Bang Mat, sabar. Jalan ini masih jauh. PRU14 pun belum ada tarikh lagi.

      Tengok, betapa teruknya imej dan persepsi yang melekat pada badan PAN menyebabkan rakan sendiri tidak menaruh kepercayaan. Apatah lagi rakyat.

      Apa yang Mat Sabu perlu lakukan ketika ini ialah memastikan PAN betul-betul berperanan dalam pakatan sehingga dirasai oleh DAP dan PKR.

      Tetapi untuk itu, kikislah imej buruk yang sedia terpalit pada PAN terlebih dahulu.

      Pedang bermurah hati menyenaraikan imej dan persepsi buruk PAN sebagai rujukan Mat Sabu dan konco-konconya:

      1. Macai DAP
      2. Pejuang Syiah
      3. Pejuang Islam liberal
      4. Tiada agenda Islam dan Melayu
      5. Antihudud
      6. Tak mampu lawan PAS
      7. Tak mampu lawan suara anti-Melayu dan anti-Islam
      8. Dapat dana DAP
      9. Tiada peranan dalam pakatan (tiada) harapan
      10. Memusuhi ulama

      Dan ada banyak lagi kalau nak disenaraikan satu persatu. Kalau Mat Sabu berjaya kikis masalah yang ada pada PAN terlebih dahulu, barulah Mat Sabu akan diberi ruang seluas-luasnya dalam pakatan. Jika tidak, mungkin lebih banyak mikrofon jadi ‘mangsa’ luahan perasaan akan datang.

      KATA PEDANG: Mat Sabu memang suka kontroversi, taktiknya membaling mikrofon nampaknya berjaya mencuri perhatian umum termasuk Pedang.

      Delete
  8. Salam 2.6b

    1. Masjid bukan lagi pusat dakwah tapi port mengumpat , berpolitik rasis, nak pulau orang tak gi masjid bukan nak ajak, tengking budak datang masjid, meletakkan undang tidak mesra masjid seperti tidak dibenarkan tidur, charge hp dsb supaya orang menjauhi masjid.
    2. Agamawan pula diambil dari orang low intelek (tak skor periksa) yang berangan nak senang masuk gomen menyebabkan pemikiran orang islam tersekat di abad ke 9.
    3. Guna agama untuk halalkan forex, pelaburan goyang telur duit masuk yang dia aktif. oleh kerana ada bisnis kambing sanggup jatuh hukum wajib kepada yang tak wajib macam aqiqah. sibuk beli kereta besar dan tayang kat fb.
    4. Agamawan sibuk jual air liur jadi celebrities daripada korek dan bukukan rahsia al Quran dan hadis sesuai dengan abadnya.
    5. Agamawan dianggap paling pandai ialah siapa dapat hafal dan ulang kitab abad ke 9 plus sikit jokes n songs.
    6. Menentang pendapat abad ke 9 dihukum sesat tetapi ulamak abad ke 9 juga dianggap sesat pada zamannya kerana bawa idea revolusionari berasaskan al Quran contoh membincangkan alam kubur dsb.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM > 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao pi masjis ka? Kah kah kah

      Delete
    2. Balaci PAN Imayam kedepan tetap talibarut DAP

      Delete
    3. Memang teruk, menterjemahkan kitab ALQURAN ikut pendapat sendiri yg boleh menguntungkan kumpulan sendiri. Jadi tanda tanya negara Islam mana yg betul dan boleh di ikuti. Kita sendiri pun ada fatwa berlainan ikut negeri. Agama jadi permainan ikut politik sekarang.

      Delete
    4. Anon 14:!8, Kao ikut tafsiran DAP kot????? kah kah kah

      Taliba-Root DAP, PAN Imayam pimpinan Mat Selfie Lempaq Mikrofon

      Delete
    5. Pakatan cipta PAN jd alat dap goreng pig pastu pakat mkn.

      Delete
  9. Dewa cina tetap di hati pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan canpak mikrofon lepas selfie d amoy

      Delete
  10. Pemimpin PAS sekarang ni memang ramai yang BANGANG

    Terdapat golongan yang dilabelkan sebagai “barua” di kalangan ahli PAS, kata Ahli Jawatankuasa PAS Nik Mohamad Abduh Nik Aziz.

    “Tanya (Nik) Abduh-lah, sebab dia yang cakap. Kalau dia kata ada barua dalam PAS, dia kena buktikan."


    "Lebih kurang 5 tahun dahulu saya pernah menulis satu artikel kontroversi yang bertajuk 'Kerja-kerja bodoh dalam PAS' sewaktu arwah ayah saya berada di Mekah.

    Aku cukup tak faham apa rasionalnya mainan pemimpin PAS peringkat tertinggi sekarang ni. Dikalangan sesama Jawatankuasa Kerja PAS pusat tanpa segan silu bertunjai menggunakan media.

    Aku ingat lagi, sebelum-sebelum ni bila aku mula kritik parti dan pimpinan dalam blog aku ni, cukup ramai yang mengingatkan aku supaya 'gunakan saluran dalaman' untuk mengkritik parti dan pimpinan.

    Apa saluran yang aku ada selain dari blog aku ni, kalau takat mesyuarat agung cawangan kompom la kritik aku tak sampai ke sasaran. Takat dalam mesyuarat agung PAS Kawasan pun aku langsung tak yakin kritikan aku akan sampai ke sasaran, tu pun kalau aku dipilih sebagai perwakilan. Nak jadi perwakilan kawasan ke Muktamar Agung memang jangan harap la depa nak bagi.

    Yang menghairankan akunya, takkan depa-depa pimpinan PAS di peringkat pusat pun tak dak 'saluran dalaman' sampai tahap bertunjai dalam media.

    Ataupun memang depa-depa ni masa mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat memang sentiasa bertunjai sesama sendiri, malah mungkin dalam usrah Jawatankuasa PAS Pusat pun aku rasa depa ralit bertunjai jugak. Ataupun masa mesyuarat dan usrah selalu sangat ponteng.

    Yang paling aku mushkilnya, orang yang sepatutnya pemimpin macam Dr. Zuhdi yang dilantik sebagai Ketua Pegawai Operasi Pusat Penyelidikan PAS Pusat pun turut sama beraksi BANGANG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada baik jugak pemimpin PAS terus bertelagah malah kalau boleh biar sampai berpecah belah, yang natijahnya akan lebih ramai rakyat Malaysi yang meluat dengan politik demokrasi.

      Delete
  11. PAS Jangan buat kerja BANGANG

    Orang perempuan kena berpantang selepas bersalin tapi orang PAS terutama sekali pemimpin kena berpantang sebelum PRU14. Aku mintak tolong sangat pimpinan PAS tolong jangan buat kenyataan bangang.

    Kalau hangpa rasa ada hari tu "hari bangang hangpa" tolong tutup mulut, jangan dok gatai pi jumpa wartawan, kalau boleh keluar rumah pun jangan, kurung diri dalam bilik, baca blog aku lagi bagus dari buat kenyataan bangang yang akan susahkan jentera kat akar umbi nak jawab.

    Tambah-tambah untuk pemimpin yang jenis pantang wartawan hulur mikrofon tergedik-gedik nak bercakap. Kalau agak-agak tak berapa statement sesuatu isu atau perkara, jangan la pandai-pandai buat statement.

    Kalau tergedik-gedik nak buat statement jugak, tolong buat statement yang lengkap dan lepas dah masak difikir. Kalau dah terpaksa jugak jawab lebih elok jawab "no komen" ataupun "nanti saya nak rujuk dan kaji dulu". Biar nampak tak reti dari bagi statement bangang

    Yang paling penting sekali, tolong la jangan jadi bangang sampai bagi kenyataan 'bola tanggung'. Kesian la kat kami yang kat bawah ni yang terpaksa berjawab di kedai kopi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kata hang....pas dan pkr diresapi agen agen rasis umporno..dap diresapi agen rasis mca...sumer pemimpin ni bila malam kata hantu,bila siang kata bayang pula,,penyokong pun pening dengan gelagat bodoh mereka keh keh keh

      Delete
  12. Idea BANGANG Setiausaha Agung PAS

    Aku tak boleh bayangkan macamana kerjasama antara orang PAS dan DAP di peringkat akarumbi terutama sekali di peringkat JKKK. Malah kemungkinannya cukup tinggi untuk orang DAP dan PAS untuk saling sabotaj antara satu sama lain.

    Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan berkata, tidak mustahil kerajaan negeri itu ditadbir 2 pakatan, mengambil contoh ketika kewujudan parti Semangat 46 di Kelantan pada 1990.

    Tak BABGANG apanya bila Takiyuddin boleh samakan kes Kelantan tahun 1990 dengan kes di Selangor sedangkan keadaannya adalah sangat-sangat berbeza.

    Di Kelantan masa tu DAP langsung takdak wakil dalam Kerajaan Negeri Kelantan, sedangkan di Selangor wakil DAP adalah yang paling ramai, langsung tak sesuai untuk dijadikan contoh.

    Lagi pulak masa tu walaupuh DAP dan PAS takdak pakatan secara langsung tapi PAS dan DAP masa tu tidak 'bermusuh' macam hari ni. Hari ni semenjak isu krisis MB Selangor dulu boleh kata hampir sepanjang masa PAS dan DAP 'bertegang urat' termasuk secara terbuka di media.

    Nampak sangat-sangat prejudis diantara PAS dan DAP sangat-sangat tinggi dan sangat-sangat teruk. Pada aku sungguh tak masuk akal PAS dan DAP di Selangor boleh duduk semeja untuk mentadbir Selangor.

    cuma ada satu saja rasionalnya pasai apa Setiausaha Agung PAS sampai tahap terpaksa bagi cadangan tahap BANGANG macam ni, tak lain tak bukan pasai sayangkan GHANIMAH yang PAS telah sedang dan akan terima di Selangor selagi PAS bersama mentadbir Selangor.

    ReplyDelete
  13. ingin mencari duit lebih??tanpa modal??tanpa keluar rumah??hanya bermodalkan internet dirumah anda boleh mendapatkan $$$$.TAPI kena RAJIN sikit...cuma klik di link disini..http://YouthToEarn.com/?ref=200943..selamat berjaya!!

    ReplyDelete
  14. 8 ADUN PAS "KENA GULAI" OLEH ADUN BN DALAM SIDANG DUN TERENGGANU BAHAS ISU HUDUD

    Koman sangat wakil-wakil rakyat PAS rupanya.... 8 orang ulamak dan lebai PAS, berbahas bab HUDUD, kena check-mate dengan seorang Adun BN je...! YB Khazan Che Mat, Adun Batu Rakit dengan selamba dan bersahaja menyekolahkan ulamak dan lebai PAS mengenai Hudud, dalam Dun Terengganu, ketika menjawab soalan bertulis dari Haji Hadi....

    Itu Haji Hadi dan Harun Taib ada sekali tu... Itu berbahas bab Hudud tu...... Itupun PAS kena check-mate dengan Adun BN... terkedu...! Wakil rakyat PAS hanya mampu memberi respon bodoh dan bertanya soalan bodoh saja.... Apa yang lebai PAS tahu, sebenarnya...?

    Sampai ke satu peringkat, Khazan Che Mat kata, dalam Islam ada perkara-perkara yang perlu kita dahulukan, ada perkara yang perlu dikemudiankan.... Misalnya, kalau kita tersesat di padang pasir. Kita hanya ada air sebotol. Mana yang patut didahulukan, nak minum ke atau nak buat ambik air sembahyang...? Hendaklah air itu kita simpan untuk minum. Kalau nak sembahyang, kita boleh tayammum.......

    Adun PAS Bukit Payong (Mohamad Nor Hamzah) bangun, minta penjelasan..... Speaker tak bagi, tapi dia mencelah jugak.....

    Ingatkan nak minta penjelasan apa, rupa-rupanya dia bangun, dia tanya Khazan : "Ke dok payoh semayang?"

    ek eleh..... setara tu je kemampuan ustaz PAS berhujah dalam dun....

    kemudian dengan kasarnya berkata kepada Adun Batu Rakit, dalam keadaan dia tidak dibenarkan bercakap : "Contoh yang anta bagi tu, salohhh...."

    Hadoiii...! Apa yang salahnya..?

    Betullah yang Khazan kata tu, kalau air tak cukup untuk minum, bila nak sembahyang, kita boleh tayammum.... Apa yang salahnya..?

    ReplyDelete
  15. DULU CAKAP UMNO BANGANG SEKARANG PARTI PAS 100 KALI BANGANG

    Ada gak mp pas yg diam menyepi sambil urut janggut sejemput masa sidang parlimen.

    Tapi sembang bedegar2 kat fb. Bila peringkat bawah buat pecah belah.

    Sekarang ini ada kuliah di masjid pun kena boikot sebab tak sehaluan cakap .

    Bila cakap bangang karang marah....dlm PAS ini dah mcm Parti UMNO bodo nak mampus.

    Ustaz2 yg bagi ceramah pun terikut-ikut kebangangan pemimpin PAS totok...

    ReplyDelete
  16. PAS JANGAN JADI BANGANG

    PAS berkawan dengan UMNO, UMNO tu musuh PKR, PAS kata dia penasihat, dia berpegang cara berpolitik baru. Dia kata dia masih bertahaluf siyasi dengan PKR, tapi dalam masa yang sama dia berkawan dengan UMNO! Semuanya boleh sebab mereka tok lebai, mereka ada nas dan hujah!

    Bila PKR hadiri program AMANAH di Kelantan, PAS marah dan hantar surat kepada PKR! Oi bangang! PKR tu adalah rakan AMANAH dalam gabungan Pakatan Harapan, memang seharusnya dia menghadirkan diri tanda setiakawan. Bukan macam kau, kau kawan makan kawan!

    Kau keluar pekeliling melarang ahli PAS terlibat dengan program AMANAH, ahli PKR bukan ahli kau, bebal!

    ReplyDelete
  17. Najib & umno babi

    ReplyDelete
  18. Bila si bangang bercakap bagi pihak PAS

    saya berharap para pemimpin PAS buat homework dulu sebelum bercakap dengan wartawan. Jangan bercakap merapu macam si bangang yang kehilangan separuh dari akalnya.

    Tetapi, jika yang memberikan kenyataan kepada Malaysiakini itu memang bangang, berhentilah jadi pemimpin PAS. Saya dah tak larat nak habaq dah, orang bangang tak layak sama sekali jadi pemimpin.

    Dalam berita Malaysiakini semalam yang bertajuk "PAS tidak sepakat isu bukan Islam," antara lain dinyatakan:

    Ahli-ahli bukan Islam, jika diberikan kuasa sebagai dewan, dibimbangi akan mendesak PAS untuk mengubah dasar-dasar parti.

    Sejak bila pula satu dewan boleh mengubah dasar parti? Pergi baca Perlembagaan PAS la!

    Hanya Allah Yang Maha Mengetahui, si bangang itu sendiri dan wartawan Malaysiakini, Abdul Rahim Sabri yang tahu siapakah si bangang yang membuat kenyataan itu.


    ReplyDelete
  19. Adakah Orang PAS bangang sangat?

    Saya tak gheti nak jawab tetapi menambahkan lagi kemuskilan saya terhadap kenyataan TGHH tentang alasan penarikan balik projek 'kerajaan perpaduan '

    bahawa : “ramai yang tidak faham dengannya termasuk dikalangan ahli PAS sendiri”

    Kalau benar ianya satu idea yang baik, maka amat malanglah bagi kalangan PAS yang tidak mahu faham-faham ; walhal isu tersebut mula muncul sejak Julai 2008 .

    Adakah orang-orang PAS ni terlalu bangang makanya payah nak faham?

    mungkin begitu!

    Kalau orang PAS tak bangang sangat, maka hal ini memaparkan kelemahan jentera parti yang gagal menjelaskan perkara tersebut sejak sekian lama kepada ahli-ahli disemua peringkat.

    ReplyDelete
  20. PEMIMPIN PAS YANG BANGANG

    Puak Muawiyah bila nak kalah ketika Perang Siffin, maka mereka pun mengangkat al quran untuk memberhentikan serangan dari kumpulan Khalifah ketika itu, Saidina Ali karamallah wajhah. Selepas itu puak Muawiyah menyerang habis-habisan sehingga kalah kumpulan Saidina Ali karamallah wajhah.

    Kini Umno dah nampak nak kalah pada PRU 14. Maka mereka pun menyanyikan lagu perpaduan Melayu dan Islam.

    Yang bangang tertelan pil kuda pun ikut rentak yang sama. Apalah malang Pas dapat pemimpin pil kuda bangang macam ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang bangangnya?

      Cerdiklah tu. Orang dah kasi peluang, rebutlah peluang tu. Kita pun suka orang2 agama duduk dalam kerajaan. Bersih sikit kerajaan kita nanti.

      Tak caya Pas cerdik?

      Di Pulau Pinang Pas berperang dengan DAP.

      Di Selangor pula Pas berpeluk cium dengan DAP.

      Tak cerdik lagi kah Pas?

      Delete
    2. Saya setuju tindakan pimpinan PAS berbaik dengan UMNO adalah silap, tetapi maaf saya Saidina Ali tak bangang macam Pas.

      Delete
  21. PAS JADI BANGANG

    Geng UG terus hidup dalam Pas. Malah berkuasa dalam Majlis Syura Ulama. Idea tidak menerima Anwar sebagai PM dan sebaliknya mencadangkan Ku Li, bukan sahaja bodoh dan tersasar dari realiti politik tetapi sekaligus merupakan cadangan Umno.

    Idea tidak bersetuju Anwar jadi PM dan mencadangkan Ku Li sebagai PM, hanya alasan sahaja.

    Sebenarnya cadangan ini merupakan perangkap Umno untuk Pas keluar atau dikeluarkan dari Pakatan Rakyat.

    Jika Pas sanggup bercerai dan berkahwin dengan parti lain, tidak ada sebab Pas tidak boleh kahwin dengn Umno

    ReplyDelete
  22. Salam 2.6b

    1. Masjid bukan lagi pusat dakwah tapi port mengumpat , berpolitik rasis, nak pulau orang tak gi masjid bukan nak ajak, tengking budak datang masjid, meletakkan undang tidak mesra masjid seperti tidak dibenarkan tidur, charge hp dsb supaya orang menjauhi masjid.
    2. Agamawan pula diambil dari orang low intelek (tak skor periksa) yang berangan nak senang masuk gomen menyebabkan pemikiran orang islam tersekat di abad ke 9.
    3. Guna agama untuk halalkan forex, pelaburan goyang telur duit masuk yang dia aktif. oleh kerana ada bisnis kambing sanggup jatuh hukum wajib kepada yang tak wajib macam aqiqah. sibuk beli kereta besar dan tayang kat fb.
    4. Agamawan sibuk jual air liur jadi celebrities daripada korek dan bukukan rahsia al Quran dan hadis sesuai dengan abadnya.
    5. Agamawan dianggap paling pandai ialah siapa dapat hafal dan ulang kitab abad ke 9 plus sikit jokes n songs.
    6. Menentang pendapat abad ke 9 dihukum sesat tetapi ulamak abad ke 9 juga dianggap sesat pada zamannya kerana bawa idea revolusionari berasaskan al Quran contoh membincangkan alam kubur dsb.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM > 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.heee

    ReplyDelete
  23. Pemimpin Pas Bangang

    pemimpin-pemimpin Pas ni memang betul-betul bangang sebangang-bangang manusia. Presiden DAP tu dah berterus terang menyatakan pendirian DAP menentang Pas menubuhkan negara Islam dan menjalankan hukum Hudud.

    yang pelih bin hairan bin aneh di Pulau Pinang kunun-kunun dah bergaduh sakan dengan DAP.

    tapi di selangor masih makan sedulang, tidur satu kelambu dengan DAP

    ReplyDelete
  24. MAJORITI CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih heh.

    APAPUN KITA MESTI SOKONG ISLAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tetap sokong Islam tapi nak sokong Pas lagu mana, mulut kata isle isle isle tapi fitnah orang jual pil kuda, mulut kata isle isle tapi engkar dalam siasah contoh di tempat Cikgu Bard bertanding, mulut kata isle isle isle tapi menjebon, membarua dan mentolol jamaah sendiri.

      Apa yg kecoh kini > Mencari Ramli atau Mencari Tantawi

      Delete
  25. Punca perpecahan pr bukanlah kerana pas tapi dap dan pkr yang bodoh meminggirkan tski yang strategis melalui projek kajang hingga pr jadi kejang.Umporno telah berjaya menyusupkan orang orang yang diragui ke dalam pr terutamanya pas menjadikan pas cacamarba keh keh keh

    ReplyDelete
  26. Tolak pas yg ternyata talibarut Dewa Cina. Sibuk cerita selpie dgn amoi cina, terkutuk lg menyerupai Dewa Cina. Dimana akidah puak pas hingga menghalalkan perbuatan tsb. Dah puas kutuk cina lepas tu nak bodek pulak. Memang kaki spin. Nak bodek pun agak-agaklah!

    ReplyDelete
  27. Bising2 la korang ni.baik aku Tonton video porno german.lg puas ati-kata walaon. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. porno jerman tu bro. uhuhuhuhuhu. yg tak boleh blah, dah tgk porno tak nok bayor pulak. heih serban serban. gila nya serban.

      Delete
    2. suka tengok video porno aljuburi tua kutuk ngan cina doll.

      Delete
  28. hahaha. memang betul la selama ni org kata org parti lutut parti org kuat sex. jadi tak salah bila dikatakan bila pemimpin2nya kaki porno walaunta pula tentu lag pelakon porno. kihkihkih. para serban tgk yg tutup litup tudung tgh berporno. kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketua Penerangan PAS Pusat wajar tampil memberikan penjelasan dalam menafikan tuduhan blog berkenaan.

      Dan PAS perlu ambil tindakan ke atas Ketua Perangannya lantaran isu ini.

      Tetapi seperti kes ADUN Paya Jaras, kerana dia "geng ulama", maka tiada tindakan diambil?

      Delete
    2. Amacam tuang penerangang?

      Nak diam buat bodoh?

      Jgn harap la pas nak ambil tindakan atas walaun.
      Tengok kes spenda besar dah la.siap video bewarna,ada suara,pun didiamkan.

      Kes selewang balak kelantan,beserta bukti yg hussam lampir,pun didiamkan.

      Kes tebaru dewa limau pun diselesaikan dgn mudah tanpa tindakan.

      Ini lah pas,parti barua dan broka,badut2 sarkas..

      Delete
    3. Wahai rakyat Malaysia, sudah terang lagi bersuluh, siapa pemimpin PAS sekarang.

      Daripada isu berbaik dengan UMNO hingga isu pakaian dewa Cina dan terbaharu sedang didendangkan pemimpin PAS tonton porno.

      yYang mana semakin walla dengan PAS elok berfikiran jauh dengan membandingkan kepimpinan pemimpin Pakatan Harapan.

      Saya cadangkan kalau akal masih waras elok benar menerima salam perjuangan dengan PH dan tinggalkan PAS demi membebaskan rakyat daripada cengkaman hidup di bawah UMNO/ BN.

      Delete
  29. PAS tolak 'pengkhianat', tapi Pas boleh khianat

    PAS kelihatan bagaikan orang gila, tidak mampu bercakap mengenai perkara lain selain mengenai parti Amanah Negara. Amanah terus difitnah dan digelar dengan gelaran yang menghina.

    Dan apabila Presiden PAS sendiri mula menggelar AMANAH sebagai “pengkhianat”, maka Amanah perlu menjawab. Dalam masa terdekat ini Amanah akan turut menjawab fitnahnya bahawa Amanah mahu jadikan PAS parti sekular dan sebagainya.

    Walaupun adalah lebih wajar sekiranya PAS menumpukan pada usaha menjatuhkan Umno, tetapi memusnahkan AMANAH telah menjadi keutamaannya pada ketika ini.

    Siapa Pengkhianat?

    ReplyDelete
  30. PAS pengkhianat sebenar

    Pengkhianatan terbesar parti Islam apabila ia telah bersekongkol untuk memecat exco PKR dan DAP dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor.

    Melalui tindakan Pas, Khalid Ibrahim telah memecat semua exco PKR dan DAP. Kerajaan Pas/UMNO dengan Khalid telah berkuasa di Selangor untuk tempoh melebihi seminggu

    ia tidak terhenti setakat itu, bahkan parti Islam itu menyerang dengan menfitnah pemimpin Parti Amanah Rakyat (Amanah) yang kebanyakannya bekas anggotanya.

    ReplyDelete
  31. Pas Pengkhianat
    Selain daripada pernah berkerjasama dengan BN, Pas juga pernah berkerjasama dengan Semangat 46 melalui gabungan yang dinamakan Angkatan Perpaduan Ummah, pun lebur juga kerjasama itu. Semuanya kerana sikap Pas yang penipu. Sampai Ku Li bersumpah depan ribuan orang di Kota Bharu bagi membuktikan Pas penipu.

    Dalam pakatan rakyat pun sama juga. Tanda-tanda nak lebur pun dah ada (dah lebur pun!!!). Lihat apa yang terjadi masa PRU 13 baru ini. Kerusi PKR letak calon , mereka pun pergi letak calon. Akhirnya terbang kerusi Dun Kota Damansara dan Sungai Acheh.

    Pas memang tak boleh kerjasama dengan mana-mana pihak kerana mereka pengkhianat. Mereka hanya boleh berkerjasama dengan syaitan. Sebab mereka pun dari spesis itu.

    Satu lagi contoh bagaimana Pas mengkhianati rakan mereka yang baru terjadi dalam PRU lepas.

    PRU 12 tahun 2008 BN hanya menang dua kerusi parlimen di Kelantan, Gua Musang dan Jeli. PRU 13 BN tambah lagi 3 kerusi parlimen. Ketereh, Machang dan Tanah Merah. Dimana ketiga-tiga kerusi itu ditandingi oleh PKR.

    PKR kalah semua kerusi parlimen yang ditandingi di Kelantan . Pas satu pun tak kalah sepertimana 2008.

    Yang peliknya, kerusi parlimen yang ditandingi PKR kalah, tetapi dun dalam parlimen berkenaan dimenangi Pas dengan majoriti yang selesa.

    1) Parlimen Ketereh - BN menang 974 undi
    Dun Kok Lanas - BN menang 169 undi
    Dun Melor - PAS menang 2489 undi
    Dun Kadok - Pas menang 3097 undi

    Dua Dun Pas boleh menang dengan 5586 undi, bagaimana pula parlimen PKR boleh kalah dengan 974 undi ?

    2) Parlimen Tanah Merah - BN menang 4227 undi
    Dun Gual Ipoh - BN menang 1704 undi
    Dun Bukit Panau - Pas menang 3740
    Dun Kemahang - Pas menang 1436

    Pas boleh menang di dua Dun dengan 5176 undi, tetapi PKR kalah parlimen dengan 4227 undi.

    3) Parlimen Machang - BN menang 805 undi
    Dun Pulai Chondong - Pas menang 919 undi
    Dun Temangan - Pas menang 1085 undi
    Dun Kemuning - Pas menang 1034 undi

    Pas sapu bersih tiga dun dalam parlimen Machang dan menang dengan undi 3038 undi, tetapi PKR boleh kalah parlimen dengan 805 undi.

    Maknanya apa ?

    Maknanya ada berlaku pengkhianatan dari kalangan penyokong-penyokong Pas. Mereka boleh beri undi Dun kepada Pas tetapi tidak kepada PKR untuk parlimen.

    Seperti sedia maklum sehingga hari mengundi pun Pas masih lagi belum menyatakan persetujuan untuk memilih Anwar sebagai PM jika mereka menang.

    Jadi adalah tidak mustahil calon-calon parlimen PKR disabotaj oleh Pas dalam usaha untuk mengurangkan kerusi yang dimenangi PKR dan mereka ada alasan untuk menolak Anwar sebagai PM. Kemudian jawatan PM dapat kepada Pas



    ReplyDelete
  32. Anon 18.54
    kah kah anilisis lapuk dah tuhhh....kah kah alasan nok tolak anwar jadi PM bukan kerja PAS.... anwar sendiri yg menolak nok jadi PM.... yg dio pergi ceroboh stok kunyit jantan sapo suruh.... kah kah kah... semalam saiful dah tulis kesian lah pada orang yg ditipu idup idup macam anon 18.54 nih olah anwar dan macai macainya ... udah udah la menipu dan memohong tuhhh... cukup2 la tuhhh.... kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau al-jubori tak buat kerja jijik meliwat lubang taik dah lama dia jdi pm..kehkehkeh

      Delete
  33. Anon 18.54
    'Anal'isis yg dah lapukkk sssgt tu....tak ada alasan lansung anwar ibrahim ditolak jadi calon PM... anwar yang menolak jawatan PM tuhhh.... yang dio ceroboh stok kunyit jantan sapo suruh... saiful semalam dah nasihat kan macai2 PKR macam anon 18.54 nihh... udah udah la tuu asyik kena tipu dan kena mohong memanjanggg.... umor makin lanjut... gigi pun dah banyok yg tercabut..pipi makin gayut bebawak la insapkan diri dari krna tipu dan mohong dek puak puak ni selalu.... udah udah yerrr.... gi amik air sembayang dulu.... kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2227 bodohnya sama cam sepul.

      Delete
  34. Pas auta cerita pasal agama konon hebat, kutuk cina babi. Tup..tup dia jadi Dewa org cina yg dikatanya babi td. Jadi pas ni Dewa Binatang tu ke? Pas akidah nya entah kemana? Akal takdeee..sama bodoh mcm umno gak!

    ReplyDelete
  35. Seluruh PAS jadi bodoh

    Mlangkah keras PAS terhadap Najib pada 2012 yang dibidas teruk selepas memakai kurta dan kalungan bunga dalam perayaan Thaipusam di Batu Caves.

    Pemuda PAS waktu itu paling hebatnya, siap minta campur tangan majlis fatwa lagi. Niatnya tidak ada lain, nak tuduh Najib hina Islam.

    Tapi hari ini, bila ada ADUN PAS sendiri yang berpakaian seperti dewa, tiba-tiba seluruh organisasi PAS jadi bodoh.

    Menganga macam itu sajalah, tak tahu nak cakap apa.

    Langkah itu menunjukkan PAS hanya sebuah parti politik dan tiada kaitan dengan agama dan “semata-mata kerana kuasa dan undi, bukan sebab nak bawa sesiapa masuk syurga”.

    Wah, wah, wah, dah pakai macam itu pun masih kata tidak berniat lagi? Bodoh punya alasan tu (tak berniat) kalau nak diikutkan, tapi sebab sama sama geng, terima sajalah ya?

    Jangan kalau Najib atau Amanah yang buat, tak ada kaitan hina agama pun dikatakan hina agama.

    Ironinya, orang DAP pun tak buat macam ini (pakai macam dewa), PAS pula yang berlebih-lebih.

    # Nak buat macam mana kalu dah spesis bodoh tu, tetap terserlah jua akan sifat bodohnya.... alahai Pas...

    ReplyDelete
  36. Nasruddin Tantawi Perlu Tampil Jelaskan Isu Tonton Video Porno Di Jerman. Kami penyokong pas mahukan kebenaran dgn insiden memalukan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak statement PAS sejak ketiadaan TGNA mcm kartun Upin Ipin saja.

      Bodoh sangatkah ulamak2 dan kepimpinan PAS yg berbaki? Nampak sama taraf dgn Ahmad Maslan, Ismail Sabri dan Hasan Malek ja yg tinggal. Bodohnya berlapis2 pulak. Tak ubah mcm UMNO.

      Patut la nak berUG pun.. sekufu rupanya..

      Delete
  37. Aku pon nak penjelasan bab akidah tentang ketampilan org hebat dlm PARTI ISLAM menyerupai Dewa Kapir dan ustaz PARTI ISLAM yg menonton video porno mat saleh kat jerman tp takde duit nak bayar. Ustaz PARTI ISLAM, apa hukum jika kita bayarkan cas yg dikenakan pd seorang ustaz kerana menonton porno sedangkan ustaz itu ketiadaan duit?

    ReplyDelete
  38. Cina dap memang sial. Cina mca ok tak sial, siap sambut lg bila berpakaian Dewa. Apa kelas amoi nak berselpie dgn mat sabu. Kelas lg selpie dgn apek nyonya mca dlm pakaian Dewa diaorg!

    ReplyDelete
  39. Laman penyokong Datuk Seri Najib Razak mempersoal pendekatan PAS terhadap seorang wakil rakyatnya yang memakai pakaian dewa Cina dalam sambutan tahun baru Cina di Kepong baru-baru ini.

    MYKMU membandingkan langkah keras PAS terhadap Najib pada 2012 yang dibidas teruk selepas memakai kurta dan kalungan bunga dalam perayaan Thaipusam di Batu Caves.
    “Pemuda PAS waktu itu paling hebatnya, siap minta campur tangan majlis fatwa lagi. Niatnya tidak ada lain, nak tuduh Najib hina Islam.

    “Tapi hari ini, bila ada ADUN PAS sendiri yang berpakaian seperti dewa, tiba-tiba seluruh organisasi PAS jadi bodoh.
    “Menganga macam itu sajalah, tak tahu nak cakap apa,” menurut laman itu. Org umno pon bodohkan pas, bangang sungguh pengikut pas masih percaya pemimpin mereka yg pro umno.

    ReplyDelete
  40. allah bayar cash pada parti lutut. selama ni parti lutut menggunakan ayat suci allah utk menghina sesama manusia, mendoakan laknat sesama manusia. berpuluh tahun ayat allah diputar belitkan. selain itu org lutut turut menggunakan ayat allah utk menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal sesuai dgn kepala punai porno nya. lihat sj amananat ketua lutut tu. dulu dikafirkan ameno. skrg di jilatnya lubang najis ameno bersih2. tujuannya membersihkan najis amaneo. walhal semua tahu kerana wang dan pangkat. tersenyum lebor najib lihat nafsu org lutut nih.


    nah sekarang. satu persatu kekejian dan kemunafikan pemimpin parti lutut dan para walaunta terbongkar. betapa jijik dan hinanya parti lutut dan para walaunta nya. ini lah akhirnya parti lutut. islam sekadar di serban para lutut dan walauntanya.


    take beer!!!

    ReplyDelete
  41. Tak apa tantawi, jangan takut, jangan bimbnag.

    MSU akan membebaskan anta (sekiranya anta tenguk) alasan MSU anta buka zina guna Kottt.. anta zina mata aje.

    Lagi pun anta bukan ada niat pun...

    hukuman pada adun Pas selangor pun alasanya sebab bukan dia ada niat nak jadi tok pekong cina dia hanya nak ambil hati LGE dan LKS .kah.kah.kah,

    ReplyDelete
  42. manusia merancang tapi Allah jua merancang, perancangan Allah jualah yg lebih baik.

    Kesian, sedih, tergaman, kelu melihat ape yg berlaku ke atas mereka,(kepimpinan PASCai)

    tingkah laku diawal kemenangan begitu lantang "Bak singa lapar di Padang Pasir", sebaliknya bukan nak menyelesaikan masalah rakyat tapi mencari pasal/bergaduh sesama pembangkang,(mula dari penamaan calon sampai nak abis penggal)sekarang ape citer?

    Orang yg kene zalim mereka lupakan(DSAI),sebaliknya org yg zalim (PM) pulak mereka berkawan, bersekongkol.

    lihatlah!!

    satu-satu Allah tunjukkan bukti.

    kita tunggu jawapan Tuan Punya Badan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aljubori menzalimi dirinya sendiri dngn melakukan perbuatan yg dikutuk dan dilaknat Allah...tua kutuk tak sedar diri...kecik2 tak nak mampos, sudah tua menjubor pulak..ptuiii!!!

      Delete
  43. Baru saya tahu, rupa2nya selain siku dan lutut hamba allah serban 5 kilo nie ada anggota lain yg boleh dibuat senjata.

    Jika benar bagai dikata, byk2 taubat.

    Malulah sikit.

    Lagi pulak kat europe pun ada malaikat yg mencatit amalan, malaikat bukan utk melayu aje.

    ReplyDelete
  44. Kahh..kahhh..kahhh..kahh....

    JIHAD..NAKKAN HUDUD...

    DEMAM SIKIT..PONTENG MEETING..HEHEHHE..

    TOK GURU KAKI PONTENG..ANAK MURID PONTENG SAMBIL BERHIBUR...

    ReplyDelete
  45. Lantak dia lah.. tu hal dia dengan tuhan, tapi yang aku nak tekankan hal dia dok memerap kat bilik sebab demam..

    kalu ceramah berapi api, semangat la, jihad la, tak takut mati la, siku lutut la, perjuangan la, tapi baru demam terus tak join acara..

    ceroi..

    kalau kat malaysia takpe la, ni peluang belajar dari negara luar der... demam kahkahkah..

    lagi mau sembang pasal jihad kahkahkah

    ReplyDelete
  46. Jika hal itu betul, maka ustaz itu perlu memhon ampun dari Allah dan bertaubat seperti ADUN Paya Jaras tuh.

    Apa yang saya lihat adalah dalam konteks amal-makruf nahi mungkar.

    Tiada gunanya dedahkan kebobrokan pemerintah jika di dalam parti yang mengaku Islam sendiri tidsak mengamalkan amal makruf nahi munkar.

    ReplyDelete
  47. pas semakin berkesan jenakanya...

    terbaik ialah ulamak pakai misai tanglong sempena tahun monyet api.

    itulah lawak terbesar dlm semua lawak2 pas

    ReplyDelete
  48. sama je aku nampak PAS dgn UMNO nih. hahaha.

    Kena kat geng sendiri senyap kecuali bila di anggap derhaka atau lawan toke.

    Lawan toke siap la kena maki hamun, label, fitnah...hahaha...

    ReplyDelete
  49. Anom 09.41 kata orang yang kena zalim mereka lupakan,sebaliknya org yang zalim pulak mereka berkawan,bersekongkol.Satu kenyataan yang paling kelakar setakat ini..kahkahkahkahkah

    ReplyDelete
  50. Sian omakkau byk kene hentam lagi.ni blog ug ke blog ph ni.masak omakkau kene lanyak je.tu la jadi walaon bodo nape,kan jenuh kene lanyak.kahkahkah

    ReplyDelete
  51. Memang PAS dan Umno sama kerana memperjuang islam dan melayu bukan macam PAN yang sama dgn DAP anti melayu dan islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mperjuangkan melayu kepala hotak ko.lantak korangla pjuagkan melayu, baik aku tgk video porno german-kate tantawi.haha

      Delete
  52. 9:58 salah tu bro bukan sama ngan umno tp pas terlebih bodoh dr umno. Kata matang,kata kuat tp kena tipu berkali2 x ke bodoh nama nya. Pastu kantoi pakaian dewa kantoi pulak tgk video porno jerman ahs ahs bunyik nyer tp xnk bayar pulak... Pas ni jgn kantoi melacur pelacur plak udah ler yek.kihkih

    ReplyDelete
  53. Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan mendakwa lebih ramai ahli Amanah dijangka menyertai semula Pas dalam tempoh enam bulan akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp gagal menjangka umnu tipu pas

      semua pas adalah lembubumnu

      Delete
  54. Kena paham terbalik kenyataan pas sekarang.

    Bila dia kata ramai ahli Amanah kembali kpd Pas, yg sebenarnya berlaku ialah ahli Pas ramai-ramai keluar dari Pas masuk Amanah.

    ReplyDelete
  55. Salam 2.6b

    1. Masjid bukan lagi pusat dakwah tapi port mengumpat , berpolitik rasis, nak pulau orang tak gi masjid bukan nak ajak, tengking budak datang masjid, meletakkan undang tidak mesra masjid seperti tidak dibenarkan tidur, charge hp dsb supaya orang menjauhi masjid.
    2. Agamawan pula diambil dari orang low intelek (tak skor periksa) yang berangan nak senang masuk gomen menyebabkan pemikiran orang islam tersekat di abad ke 9.
    3. Guna agama untuk halalkan forex, pelaburan goyang telur duit masuk yang dia aktif. oleh kerana ada bisnis kambing sanggup jatuh hukum wajib kepada yang tak wajib macam aqiqah. sibuk beli kereta besar dan tayang kat fb.
    4. Agamawan sibuk jual air liur jadi celebrities daripada korek dan bukukan rahsia al Quran dan hadis sesuai dengan abadnya.
    5. Agamawan dianggap paling pandai ialah siapa dapat hafal dan ulang kitab abad ke 9 plus sikit jokes n songs.
    6. Menentang pendapat abad ke 9 dihukum sesat tetapi ulamak abad ke 9 juga dianggap sesat pada zamannya kerana bawa idea revolusionari berasaskan al Quran contoh membincangkan alam kubur dsb.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM > 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.heee

    ReplyDelete
  56. http://panjisemarang.blogspot.my/2012/11/tips-mengetahui-wanita-yang-vaginanya.html#.Vr3sC_J97NN

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reform Sebelum Anda Direform

    ReplyDelete
  57. KEDEPAN ni tak habis2 merapu ye.Tak leteh ke

    ReplyDelete
  58. Sapa setuju..... bubar pas islam selamat

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokoooooooong Allahuakbar (kalimah agung bukan milik pas saja)

      Delete
  59. SAYA ATAS NAMA: IBU SANTI 'TKI' DARI SINGAPURA

    =============================================
    DULUNYA AKU TIDAK PERCAYA SAMA BANTUAN DARI
    PERAMAL TOGEL,TAPI SEKARANG AKU SUDAH PERCAYA
    KARENA SAYA SUDA MEMBUKTIKA SENDIRI.KARNA ANGKA
    YANG DIBERIKAN 4D.(5589) BENAR2 TEMBUS 100% ALHAMDUHLILLAH
    DPT 277 JUTA.DAN SAYA SELAKU PEMAIN TOGEL,DAN KEPERCAYAAN
    ITU ADALAH SUATU KEMENANGAN DAN SAAT SEKARANG SAYA TEMUKAN
    ORANG YANG BISA MENGELUARKAN ANGKA2 GAIB YAITU (AKI AGUM SARTO)
    JIKA ANDA YAKIN DAN PERCAYA NAMANYA ANGKA GOIB ANDA BISA
    HUBUNGI LANGSUNG ((AKI AGUM SARTO)) DI NO_0852_6188_8124_SAYA
    SUDAH BUKTIKAN SENDIRI ANGKA GOIBNYaA DEMIH ALLAH DEMI TUHAN.
    INI KISAH NYATA SAYA== call (0852-6188-8124)
    =============================================


    CUKUP ANDA KIRIM SIARAT PENDAFTARAN NYA
    LANGSUNG ANDA TERIMA ANGKA.NYA
    DARI AKI AGUM SARTO

    [>>KLIK DISINI FORUM AKI AGUM SARTO<<]

    ANGKA 2D 200.000,rb

    >>=>

    ANGKA 3D 300.000,rb

    >>=>

    ANGKA 4D 400.000,rb






    ReplyDelete
    Replies
    1. ULAMAK PAS TENGOK TOGEL DI GERMAN... ORG GERMAN KT ASTAGHFIRULLAH

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...