Thursday 4 February 2016

PENYAMUN TERCICIR TANGAN SEBAB PUTUS DITETAK KETIKA MENYAMUN



Kulim: Penjenayah berusia 20-an putus pergelangan tangan kiri akibat ditetak dengan parang selepas bergelut dengan seorang lelaki ketika menyamun kedai runcit di Jalan Kelang Lama, di sini, semalam.

Dalam kejadian 7.45 malam, lelaki itu menanggung kesakitan hampir sejam apabila melarikan diri sejauh kira-kira 60 kilometer untuk mendapatkan rawatan di Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) di Sungai Petani sebelum ditahan polis.

Ketua Polis Daerah Kulim Superintendan Abdullah Arshad berkata, kejadian berlaku apabila dua suspek memasuki kedai runcit berkenaan lalu mengeluarkan sebilah pisau dan parang ke arah seorang wanita berusia 59 tahun dan anak lelakinya berusia 35 tahun.

Menurutnya, salah seorang suspek dipercayai menarik rambut wanita berkenaan menyebabkan anak mangsa cuba membantu lalu berlaku pergelutan.

"Dalam pergelutan itu, anak mangsa mencapai sebilah parang yang diletakkan dalam kedai sebagai langkah keselamatan menyebabkan pergelangan tangan kiri suspek terputus selepas terkena parang itu.

"Kedua-dua suspek kemudian melarikan diri menaiki sebuah motosikal dengan meninggalkan pergelangan tangan kiri di luar kedai berkenaan," katanya.

Menurutnya, polis yang menjalankan siasatan di lokasi kejadian kemudian menerima maklumat terdapat mangsa mendapat rawatan kerana putus pergelangan tangan di HSAH.

Katanya, sepasukan anggota polis kemudian menahan suspek, manakala rakannya berusia 20-an dipercayai melarikan diri.

"Siasatan awal mendapati suspek mempunyai lima rekod jenayah lampau dan kes disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan," katanya.

94 comments:

  1. Salam 2.6b sudah jadi dividen ke?

    MB Penang -Lim Guan Eng attended La Salle Primary English School in Petaling Jaya, and later the Batu Pahat Montfort Primary English School. For his secondary education, he attended Batu Pahat High School and Malacca High School. He graduated from Monash University in Australia with a bachelor's in economics and was a qualified professional accountant by 1983. He also served as the president of MUISS (Monash University International Student Society) during his university years.

    MB Selangor -Azmin Ali lahir di Singapura pada 25 Ogos 1964 dan merupakan abang kepada pengacara televisyen yang penuh kontroversi iaitu Azwan Ali.Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Gurney Road (2), Kuala Lumpur dari 1971 hingga 1976. Kemudian beliau bersekolah menengah di Sekolah Tinggi Setapak, Kuala Lumpur (1977 - 1979) dan Institut Teknikal, Jalan Cheras, Kuala Lumpur (1980 - 1981). Beliau menyambung pelajaran beliau di University of Minnesota, Amerika Syarikat. Beliau berjaya mendapat master pada usia 24 tahun.

    MB Kedah- Dato' Seri Ahmad Bashah Md Hanipah (lahir 10 Oktober 1950) ialah ahli politik UMNO/Barisan Nasional dari negeri Kedah, Ahli Dewan Undangan Negeri bagi kawasan Bakar Bata dan Menteri Besar Kedah yang ke-12. Pendidikan tertinggi , SRP = PMR.

    Patot umno buat dasar lembu masuk ipg boleh jadi tukang ajar. kah kah kah.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI CARANYA REJIM DAPigs "JAGA" KEPENTINGAN MELAYU!!!

      Siapa kata puak - puak DAPigs tu 'Anti Melayu'? Siapa kata puak - puak DAPigs tu hanya sebahagian daripada Ultra Chauvanist yang mementingkan satu kaum sahaja dalam parti mereka?

      Kalau ada yang beranggap sedemikian, ternyata ianya satu kesilapan. Buktinya boleh dilihat di Pulau Pinang tu sendiri. tengok macam mana Rejim DAPigs tu menjaga kepentingan orang Melayu.

      Jangan salah anggap pulak. Tindakan pihak Rejim DAPigs ni merobohkan gerai - gerai orang melayu bukan sebab sifat RASIS yang memang sarat terbenam dalam lubuk jiwa mereka.

      Tapi apa yang dilakukan oleh puak - puak DAPigs ni adalah satu bentuk "perjuangan" untuk memartabatkan orang Melayu. Maka sebab itu diorang robohkan semua gerai - gerai orang Melayu.

      Hakikatnya, apa yang cuba dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu bukan seperti apa yang kita sangka selama hari ini. Tindakan pihak Rejim DAPigs tu bukan sebab diorang nak halau orang Melayu.

      Sebaliknya diorang nak bagi orang Melayu ni tempat berniaga yang lebih baik dan selesa. Diorang nak beri orang Melayu ni berniaga dalam keadaan yang sempurna. Itu la 'Baik'-nya puak - puak DAPigs ni.

      Jadi, jangan pulak ada yang kata tindakan Rejim DApigs ni satu tindakan yang 'Kejam' dan 'Zalim'. Malah apa yang dilakukan oleh DAPigs tu tidak wajar dianggap sebagai satu tindakan RASIS dan cuba nak menghalang orang melayu dari berniaga pulak!!!
      AIDCNews- 03/2/16 – Buat hari ketiga berturut-turut kerajaan DAP Pulau Pinang meneruskan misi UBAH merobohkan gerai-gerai peniaga kecil Melayu di negeri itu.
      Jika semalam dan kelmarin, peranan meroboh gerai-gerai peniaga kecil dilakukan oleh peguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP), kini peranan yang sama telah disambung pula oleh peguatkuasa Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).
      Penguatkuasa MPSP melaksanakan operasi UBAH di gerai bihun sup di Seberang Jaya, lapor Permatang Pauh Kini yang melampirkan gambar-gambar di bawah :


      Sayu hati menonton video ini makcik ni pasrah dengan tindakan pihak MPSP merobohkan gerainya. Beliau mohon tapak niaga tak dapat, niaga kecil-kecilan macam ni kena roboh pula. Sabar banyak-banyak ya makcik..Lokasi: Tenggiri, Seberang Jaya
      Posted by Penang Kini on Tuesday, 2 February 2016
      Menurut Penang Kini, operasi UBAH MPSP itu dilaksanakan secara serentak terhadap beberapa gerai peniaga kecil di kawasan Seberang Jaya.
      “Lokasi Jalan Tenggiri Seberang Jaya. Banyak gak kedai kena. Antaranya kedai char kuey toew, bihun sup, kedai nasi kandaq dan car wash pun kena seperti yang dilaporkan oleh krew kami.

      “Terima kasih MPSP kerana anda telah menghancurkan periuk nasi orang dan mengambil tindakan sebegini yang dilihat oleh warga Penang sangat tidak adil. Kipidap!,” lapornya.

      Delete
    2. En kedepan.kedepan nanti lembu akan jd pemimpin umno.tentu lembu lembu kak jat ketawa terkekeh kekeh mendengor nya.ada peluang aku naik pangkat kata depa.pengumpulan para lanun sedang berlaku.whos next.utk kesejahteraan rakyat 3m perlu bergabung dgn pas.letakkan islam ditempat teratas baru masalah akan selesai.sekular liberal n seumpama adalah pembawa bala sama spt cash is king najib.kembalilah kepada kebenaran dgn menbuang segala ego n keinginan sendiri.pas telah lama berkorban utk rakyat ditindas dikutuk yg tdk sealiran pemikiran.marilah bergabung demi islam n rakyat bkn saja demi kuasa spt pakatan haprak

      Delete
    3. kalau puak umno nie kita hantar ke siberia bolehkah bodoh nie semua hidup? saja tanya jangan marah.

      Delete
    4. Blog lain cerita komen lain bijak ke bodoh atau tak faham bahasa!! Siap hentam dap tak sudah2 bertujuan agar melayu benci dap kalahkan dap tujuan melayu cina tak bersatu tetapi berpecah puak mana lakukan kerja ini??? Patut malaysia tak aman jenayah semakin meningkat tapi laporan menurun kes jenayah di malaysia. Penjenayah semakin berani nak cepat kaya kononnya.

      Delete
    5. Setiap kes jenayah pasti pernah msk lokap beberapa kali adakah mrk berubah?? Hukuman terlalu ringan sebab tu tak takut dan serik apalg mahu insaf!! Jenayah tak akan kurang kalau tangkap lepas sebaliknya perbykkan lg penjenayah di negara ini.tapi kerajaan masih kata negara aman makmur inilah sebabnya negara bila diperintah penyamun, mesti huruhara br kira tak aman dan kuasa mrk tergugat mcm2 undang utk pertahankan kuasa mrk memang penyamun kerja mrk.

      Delete
  2. Orang Melayu beragama Islam menolak PAN kerana PAD adalah Talibarut DAP. DAP pula anti Islam

    Bukti2 DAP Anti Islam

    http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

    Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

    APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN wajar ditolak kerana mereka adalah talibarut DAP yg anti Islam.

      Tahun 50an dulu ada melayu Penderhaka menjadi talibarut komunis. Sekarang ada pula PAN yg menjadi talibarut DAP yg anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/02/dap-semakin-rasis-terhadap-islam/

      DAP semakin rasis terhadap Islam

      Oleh Siti Fatimah Ishak

      BANGI, 10 Feb- Pengerusi PEMBELA, Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin hari ini mempersoalkan tindakan pemimpin-pemimpin parti rasis, DAP apabila kelihatan semakin biadab terhadap agama Islam.

      Katanya, sejak akhir-akhir ini, pemimpin DAP terlalu menunjuk yang mereka tidak berpuas hati dengan amalan-amalan Islam termasuk khutbah Jumaat.

      Seperti semalam, Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor berkenaan ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Chong Eng menyifatkan mesej tutup aurat tidak membantu wanita daripada serangan seksual dan penderaan.

      Ustaz Hafiz berkata, apa yang Chong Eng tahu mengenai aurat dan hubung kaitnya dengan penzinaan atau rogol?

      “Sejak bila Chong Eng rajin mendengar khutbah Jumaat?

      “Bayangkan kalau kami umat Islam mula mempertikaikan agama Chong Eng dengan lojik akal kami sendiri, apa akan jadi pada penganut yang sama agama dengan Chong Eng?

      “Jadi, fikirkanlah, jagalah hati umat Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Sehubungan itu, Ustaz Hafiz berkata, Peguam Negara didesak untuk mendakwa Chong Eng mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan atas keceluparan mulut beliau.

      “Dan kepada Chong Eng, anda disarankan untuk belajar lagi mengenai Islam.

      “Jangan sekadar mendengar khutbah Jumaat dan mengulasnya dengan penuh kejahilan mengenai Islam, agama yang diwahyukan Allah ini,” katanya.

      Delete
    2. dalam bn ada 11 parti yang bukan-Islam yang menjadi kawan umno.....adakah parti-parti itu menerima Islam/tidak anti Islam? contoh mca atau gerakan yang 100% cina.....umno yang 100% Islam tak berani laksana hudud sebab 11 parti itulah yang jelas anti Islam ..... jadi umno itu pun patut ditolak.....seperti pan

      Delete
    3. Aku harap umat islam dimalaysia tak kira parti apa sekalipun, PRU14 nnt tolonglah undi calon melayu yg bukan proksi dan kuda orang kafir...org DAP ni mmg dah melampau dan semakin kurang ajar

      Delete
    4. Kau tu yg kurang ajar..adun pas pis pus kau jadi dewa kekayaan apa hal..bangang..

      Delete
  3. BETUL KATA MOHAMAD RAZALI. KALAU MELAYU BUAT MACAMANA PUN..ADA LESEN TAK ADE LESEN..MEREKA ROBOH JUGAK. DENGAN APA CARA SEKALIPUN. JANJI BOLIH HALAU MELAYU DARI PENANG. CINA MENIAGA TAK ADE LESEN..MENIAGA ATAS JALAN..TIADA TINDAKAN. NAMPAK....MELAYU WAIMA PAS KE..PKR KE..BN KE..PAN KE..SEMUA TU KENA HALAU JUGAK. SEBAB MELAYU. JANGAN INGAT HATI PERUT YAHUDI ASIA NI BAIK. PERANGAI YAHUDI..SENDIRI MAU INGAT.
    PAK JANGGUT TUKANG ANGKAT BENDERA DAP DULU TU...DUDUK KAT MANALAH AGAKNYA. KESIANNNNNN......

    ReplyDelete
    Replies
    1. PATUT LA DIA KELUAR PKR, ADA HATI NAK JADI MB!!!

      Hehehe! Patut la dia sibuk sangat nak keluar dari menjadi ahli PKR dan terjun masuk jadi Barua DAPigs. Ingatkan dia sibuk nak memperjuangkan kepentingan rakyat. Tapi, lain tujuan dia.

      Rupanya, dia ada hati nak jadi Menteri Besar. Mungkin sebab itu dia masuk DAPigs. Kalau dia terus kekal dalam PKR, dah tentu - tentu dia takkan dapat peluang nak duduk jawatan tersebut.

      Jika tadi, ada dah pihak yang mendedahkan, DAPigs pada ketika ini sedang mengatur rancangan untuk mengangkat calon Melayu dia jadi Menteri Besar di Selangor selepas PRU akan datang.

      Dan diantara nama yang disebut - sebut ialah Si Aziz Bari yang sebelum ini pernah jadi ahli PKR. Dari kahabar angin yang diterima, Si Aziz Bari tu bakal bertanding dalam PRU akan datang.

      Katanya, dia akan menjadi calon DAPigs dikawasan yang pada ketika ini disandang oleh Pesuruhjaya PAS Selangor. Itu diantara perancangan licik yang telah direncanakan oleh DAPigs.

      Tapi, perkara tu bukan kali pertama kita dengar. Sebab di Pahang pun DAPigs ada susun perancangan yang sama. Tapi malangnya, perancangan yang diorang susun tu tak menjadi kenyataan.

      Dari cerita dikalangan rakyat, akibat dari ke-GAGAL-an itu yang membuatkan ADUN Melayu DAPigs di Pahang tu telah diugut supaya tak merebut kerusi Pengerusi Negeri dengan Bangkai Ayam.

      Kot kalau ye pun orang Melayu dalam DAPigs tu boleh jadi Menteri Besar, belum tentu lagi dia akan menjaga kepentingan orang Melayu. Kita tengok apa yang berlaku di Perak sebelum ni pun cukup la. Namanya wakil rakyat PAS, tapi hidung kena cucuk dengan DAPigs jugak!!!
      PETALING JAYA: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada parti DAP boleh dilantik menjadi Menteri Besar Selangor asalkan individu yang dipilih seorang yang berbangsa Melayu dan mendapat sokongan majoriti.
      Ahli Jawatankuasa DAP Selangor, Dr Abdul Aziz Bari berkata, ia disebabkan undang-undang tubuh negeri tidak melarang individu daripada parti lain untuk menjadi Menteri Besar.

      Delete
    2. tanah yang dijual secara borong tu dilelong oleh umno bukan? mengapa kau nak melalak tak tentu pasal nie? kau nak mainkan isu perkauman, tunggulah taiko kami dari tanah besar datang! kah! kah! kami bukan sahaja disokong oleh taiko tanah besar tapi obama jugak! kah! kah! kah!

      Delete
    3. gua mau hantar umno setan nie semua ke siberia! kah! kah! kah! kah!

      Delete
  4. TAHUKAH ANDA : 9 DARI 10 CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih hehh

    PSM lg bagus

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga perut kau tak semakin membesar buncit akibat terlebih makan taik cina yahudi.

      Delete
    2. umno jugak yang dah jual segala tanah dan syarikat kepada china. korang boleh tuduh apa pun tapi hakikatnya tanah melayu akan jadi tanah jajahan china! kah! kah! kah!

      Delete
  5. Cukuplah, dalam Pas dah cukup ramai Pak Lawak!

    Pelawak terkenal, Mr Os menafikan menyertai parti PAS dan menegaskan tidak pernah mengumumkan sebarang kenyataan berkaitan dengannya.

    Sekeping gambarnya bernama Yusof Hamid dipercayai muncul atas pentas PAS ketika Sambutan 63 Tahun PAS Perlis menjadi viral di laman media sosial dan menimbulkan tanda tanya.

    "Saya artis, kalau orang panggil saya atas pentas, saya naik saja. Saya tidak keluar kenyataan (masuk PAS).

    "Kenapa masa sambutan tahun baharu di Shah Alam (anjuran kerajaan negeri Selangor) Afdlin Shauqi, Bocey, Ajax Shiro orang semua tidak cakap masuk PKR? Mereka tidak boleh ada di sana (majlis) ke? Jadi kenapa saya tidak boleh ada atas pentas (PAS) pula?

    ReplyDelete
  6. Dasar umno lembu masuk IPG, bila keluar lembu2 kritik kerajaan umno. Pembangkang Malaysia sebahagiannya terdiri drp lembu2 ini. KEDEPAN

    ReplyDelete
  7. PAN sekarang dah terikut2 dgn rentak PKR ...... hari2 cuba wujudkan isu berdasarkan fitnah ...... depa dok tuduh TH bagi dividen guna rizab bukan keuntungan ....... awat hang tak tanya pkr pasal dana 50juta dari yayasan US tu fitnah kah betul ?

    ReplyDelete
  8. aku ingat kita kena mintak Dato' Seri Najib berundur secara terhormat...
    sapa suruh sain TPPA...
    aku tak dak idea , tapi kerja2 kena mula dh nie...
    mcm biasa, plan dan struktur penting...
    jgn terus bursts...
    kena tunggu masa yang sesuai...
    semoga main player bersatu Dan bertambah... InsyaAllah...
    membujur lalu melintah patah...
    kalau tak dipecahkan ruyung , manakan dapat sagunya...

    #jgn_tolak_permohonan_ahli_huhu
    #untuk_agama_bangsa_negara
    #CIMB_08050002702205

    ReplyDelete
    Replies
    1. membujur lalu melintang patah....menjubur lalu kote melintang patah...semoga kote melintang aljubori tak patah...kihkihkih

      Delete
    2. bashah si tukang kebun tu jugak korang lantik jadi mb. umno dah tak ada calon lagi ke? kah! kah! kah! kah!

      Delete
  9. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (400) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH DEWA _082315999679_ terima kasI http://bocorantogelhariini-4d.blogspot.com ู„ุงู„ู„ู‡�ุฃุดู‡ุฏุฃู„ุงุฅู„ู‡ ุฅู„ุงุงู„ู„ู‡،ูˆุฃุดู‡ุฏุฃู† ู…ุญู…ุฏุฑุณูˆุงู„ู„




    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (400) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH DEWA _082315999679_ terima kasI http://bocorantogelhariini-4d.blogspot.com ู„ุงู„ู„ู‡�ุฃุดู‡ุฏุฃู„ุงุฅู„ู‡ ุฅู„ุงุงู„ู„ู‡،ูˆุฃุดู‡ุฏุฃู† ู…ุญู…ุฏุฑุณูˆุงู„ู„




    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (400) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH DEWA _082315999679_ terima kasI http://bocorantogelhariini-4d.blogspot.com ู„ุงู„ู„ู‡�ุฃุดู‡ุฏุฃู„ุงุฅู„ู‡ ุฅู„ุงุงู„ู„ู‡،ูˆุฃุดู‡ุฏุฃู† ู…ุญู…ุฏุฑุณูˆุงู„ู„



    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (400) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH DEWA _082315999679_ terima kasI http://bocorantogelhariini-4d.blogspot.com ู„ุงู„ู„ู‡�ุฃุดู‡ุฏุฃู„ุงุฅู„ู‡ ุฅู„ุงุงู„ู„ู‡،ูˆุฃุดู‡ุฏุฃู† ู…ุญู…ุฏุฑุณูˆุงู„ู„

    ReplyDelete
  10. Nasib baik tangan hilang..kalau kote hilang....gelap la dunia hang.

    ReplyDelete

  11. BERITA YANG MEMENINGKAN KEPADA ORG YANG BUSUK HATI


    Tabung Haji bagi bonus 5 %

    KUALA LUMPUR 4 Feb. - Lembaga Tabung Haji (Tabung Haji) mengumumkan pemberian bonus bagi tahun kewa­ngan 2015 pada kadar lima peratus kepada 8.85 juta pendepositnya.
    Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, Tabung Haji turut memberi tambahan bonus haji sebanyak tiga peratus kepada 8.23 juta pendeposit atau 93 peratus daripada jumlah keseluruhan pendeposit yang masih belum menunaikan haji.
    “Dengan penuh rasa kesyukuran, saya dengan sukacitanya mengumumkan bahawa Tabung Haji akan mengagihkan RM3.23 bilion sebagai hibah atau bonus kepada para pendeposit.


    ReplyDelete
    Replies
    1. alah curi dari tabung lain, apa nak diherankan. korek sana, tampal sini! kah! kah! kah! tak payah ambil lce pun orang dah tau! kah! kah! kah!

      Delete

  12. 'Tidak laku' jadi punca Amanah tuduh Pas diresapi pemikiran IS

    SHAH ALAM 2 Dis. – Parti Amanah Negara (Amanah) berkemungkinan ‘tidak laku’ atau gagal mendapat sokongan rakyat apabila pemimpin utama mereka cuba memburuk-burukkan Pas dengan dakwaan ko­nonnya diresapi pemikiran kumpulan militan Negara Islam (IS).

    Ketua Dewan Pemuda Pas ne­geri, Syarhan Humaizi Abdul Halim berkata, dakwaan tersebut tidak sepatutnya dibangkitkan oleh Presiden Amanah, Mohamad Sabu ke­rana perkara itu bukan hanya tidak berasas tetapi turut menunjukkan keadaan sebenar parti tersebut yang mungkin terdesak mencari sokongan.

    “Tuduhan tersebut jelas berniat jahat. Jika benar Pas diresapi ideo­logi IS, mengapa Pas tidak diharamkan kerajaan dan masih berge­rak sebagai sebuah par­ti politik. Justeru, apakah niat sebenar beliau membuat dakwaan sedemikian kepada Pas.

    ReplyDelete
  13. Bangsat PAN..x hbs2 wt fitnah kt pas..patut parti PAN mcm x wujud kt msia.kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mabuk pil kuda ke hapa atau mabuk makan taik hadi.kahkahkahkah

      Delete
    2. taik hadi hahaha

      betul tu.. syiah memang mkn taik imam depa yg maksum

      Delete
    3. Ingat Syiah ingat PAN.. Ingat PAN ingat DAP..

      Delete
  14. Semoga penyamun2 Malaysia ambil pelajaran drp tragedi diatas..omakkau juge kena ambil pelajaran menulis yg busuk2 nt nikmat tangan tu ditarik balik br wadakai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu Selfie Amoy langgar Dada. Nikmat Dunia PAN Imayam

      Delete
    2. 10:38 bodo xda modal.Langgar dada dgn pelesap 2.6 bilion mana lg best.kahkahkah. Bodo punya macai hanjing.kahkahkahkah

      Delete
    3. Anonymous5 February 2016 at 12:22

      adakah kau sebodoh ahmad bashah yang tidak tau membaca, menulis dan mengira tu? kah! kah! kah! simpan sikit bodoh kau tu! kah! kah! kah! anjing kurap di moscow jauh lebih pandai dari geng penjilat taik macam kau tu! kah! kah! kah!

      Delete
  15. Salam 2.6b sudah jadi dividen ke?

    MB Penang -Lim Guan Eng attended La Salle Primary English School in Petaling Jaya, and later the Batu Pahat Montfort Primary English School. For his secondary education, he attended Batu Pahat High School and Malacca High School. He graduated from Monash University in Australia with a bachelor's in economics and was a qualified professional accountant by 1983. He also served as the president of MUISS (Monash University International Student Society) during his university years.

    MB Selangor -Azmin Ali lahir di Singapura pada 25 Ogos 1964 dan merupakan abang kepada pengacara televisyen yang penuh kontroversi iaitu Azwan Ali.Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Gurney Road (2), Kuala Lumpur dari 1971 hingga 1976. Kemudian beliau bersekolah menengah di Sekolah Tinggi Setapak, Kuala Lumpur (1977 - 1979) dan Institut Teknikal, Jalan Cheras, Kuala Lumpur (1980 - 1981). Beliau menyambung pelajaran beliau di University of Minnesota, Amerika Syarikat. Beliau berjaya mendapat master pada usia 24 tahun.

    MB Kedah- Dato' Seri Ahmad Bashah Md Hanipah (lahir 10 Oktober 1950) ialah ahli politik UMNO/Barisan Nasional dari negeri Kedah, Ahli Dewan Undangan Negeri bagi kawasan Bakar Bata dan Menteri Besar Kedah yang ke-12. Pendidikan tertinggi , SRP = PMR.

    At least buat le degree guna pensiswazahan, pensiswazahan bukan tengok pencapaian intelek pun gerenti lulus nak kasi naik gaji je. kah kah kah.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu Lulu's apa ya? Kah kah kah claim professional konon

      Delete
    2. 11:11 jgnla bodo sgt.g google dulu lulusan mat sabu tu.bkn mcm ko upsr pun kantoi. Kahkahkahkah

      Delete
    3. ahmad bashah mesti berguru dengan ahmad maslan lahabau yang ada 3 pointer tu! kah! kah! kah!

      Delete
  16. itu tangan najib tertanggal semasa mencuri wang! ptuih!

    ReplyDelete
  17. ahmad bashah mb tidak tahu membaca, menulis dan mengira! kah! kah! kah! mb bodoh! ptuih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lulusan lce je! kah! kah! kah! sekolah pun kantoi! kah! kah! kah! macam mana nak tadbir sebuah negeri? kah! kah! kah!

      Delete


    2. Nanti M Bashah akan adakan class untuk org2 yg ada degree (Exco2) cara2 bagaimana Kedah harus tadbirkan dg betul.


      Delete
  18. mb kedah yang baru kaki tidur je! pasal tu takat lepas lce je! kah! kah! kah! kah! eja nama sendiri pun tak reti! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  19. apa bezanya ahmad bashah dengan kerbau belakang rumah aku? kah! kah! kah! kerbau pun kaki tidur berkumbang dalam sawah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies


    1. Dalam mesyuarat EXCO Kedaah. M Bashah akan menjadi BOSS ... sementara yang ada degree hanya menjadi 'ya tuan' saya yang menurut perintah.
      kata orang Nogori... disuruh pergi, dipanggil datang

      Delete
  20. anjing kurap di moscow jauh lebih bijak dari ahmad bashah. Walaupun tidak bersekolah tetapi anjing-anjing kurap tersebut tahu menggunakan perkhidmatan keretapi. KAH! KAH! KAH! KAH! Ahmad Bashah takat lepasan LCE aje! KAH! KAH! KAH! KAH! KAH! Kaki tidur pulak tu! kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  21. bila celaka nie lalu di depan aku mesti aku akan ludah muka dia! ptuih! bashah tak pass sekolah! ptuih!

    ReplyDelete
  22. Bila org yg ingin berjuang menegakkan agama islam dilebel sebagai menjual agama.ia adalah semata mata utk membenarkan pemikiran pesong spt sekular liberal n seumpamanya terus menyusahkan rakyat.semuanya demi kuasa n kepentingan sendiri.percayalah kpd sistem islam n teruskan perjuangan dijln yg lurus jgn lari kpd sekular spt pan kelak anda akan jd kucing kurap.merayap rayap mohon sokongan mukriz pula.hey siapa yg nak ug yg sebenarnya ini.kita memilihlah utk memenangkan islam.it must be the time.pakatan haprak tdk akan kemana dgn membuang pas.mmg bkn pas sj yg memperjuangkan islam ttp pas dilihat mempunyai sedikit kekuatan.pan hanya layak jd tukang sorak dap.pkr,pas n umno yg menolak najib perlu memikir jln keluar yg terbaik utk rakyat

    ReplyDelete
  23. PAS menggesa kerajaan menyiasat isu kebocoran kandungan surat peringatan Bank Negara kepada Lembaga Tabung Haji (TH) baru-baru ini.



    Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali At-Takiri, berkata perkara itu boleh menjadi ikutan tidak baik dalam pengurusan negara
    Senada sudah pas dgn umno. Minta sembunyikan yg mungkar. Org buat salah jgn dihukum yg melapur kejahatan itu yg perlu dihukum .Terbaik inilah parti Islam sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. khairudin takiri sgt bodoh dn jht mcm umnu

      Delete
    2. Kita nak betulkan perjalanan pengurusan negara..bimbang nanti akan ada pembocor rahsia kerajaan dgn sewenang2nya.. Itu mmg x baik utk negara..

      Adapun bagi kes di atas jika wujudnya kes rasuah sepatutnya dilapor pd polis dan sprm..bukan dihebahkan semudah itu..

      Delete
    3. Balaci umngok

      Delete
  24. Salam 2.6b sudah jadi dividen ke?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah, pekerja am dan mb umno) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
  25. "Jika Pas matang kenapa ditipu Umno?" selar netizen

    Laman Facebook bagi portal berita rasmi Pas, Harakahdaily menerima kecaman ramai pengguna media sosial itu berhubung kedudukan Pas yang dianggap sudah matang dalam tindakan.

    Status Facebook yang dimuatnaik pada malam tadi itu berbunyi, “Politik itu seni, jangan tuduh Pas lagi: Pas ketika membuat satu keputusan, bukan ikut mana-mana telunjuk. Pas sudah matang di dalam tindakan.”

    Bagaimanapun, semakan pagi ini mendapati majoriti daripada lebih 40 ulasan yang memberi reaksi terhadap ungkapan yang memetik kenyataan Naib Presiden Pas, Ustaz Idris Ahmad itu menganggap parti tersebut tidak matang dan mudah diperalat oleh Umno.

    “Jika Pas matang kenapa ditipu Umno? Barangkali nak jadi matang mestilah ditipu umno BERULANG kali,” kata Hamdan Mohamad antara pengguna Facebook yang memberi reaksi dalam status yang dimuatnaik selama 10 jam itu.

    Sementara itu, Kamarul Mohamad menulis, “Kalau matang tak adalah istilah jebon, nyamuk, anwarinas, salak bukit, barua, jahil, pantat, parasit, dan lain-lain. Jika pilih Islam perkuat dakwah, bukan melabel.”


    Hal sama juga ditekankan oleh pengguna Facebook yang memakai nama Mak Labu dengan berpendapat sejumlah pemimpin lama dalam parti yang berjasa dan telah diuji dengan pelbagai cabaran tidak dihalau keluar oleh Pas jika parti itu matang.

    “Kalau matang Pas tak dikencing Umno dlm hudud. Kalau matang Pas tak diperalatkan Umno untuk guna hudud pecahkan PR (Pakatan Rakyat),” tegas Mak Labu lagi.

    Sementara itu, ujar pengguna Facebook, Mohd Mahfuz, Umno akan senang hati apabila melihat Pas kalah teruk pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) nanti kerana bersendirian.

    Menyaksikan Pas lebih banyak berperang dengan parti pembangkang, Zahid Abdul Ghafor pula berpandangan Pas usah asyik retorik seperti Umno sebaliknya rakyat mahu melihat parti itu melaksanakan hudud.

    “Tak habis lagi ke? Kuat bila sendirian… Dah kuat buat aja la kerja… asyik cari simpati buat apa? Nak bela Melayu tapi perguna Melayu untuk kekal kuasa dan kezaliman.

    “Rasa pelik tengok Pas tak berhenti meroyan lepas membersihkan dengan cara yang cukup suci. Kata dah kuat tapi hudud pun senyap. Rakyat makin dizalimi. Dulu nak ambil kuasa dari orang gila tapi kini nak nasihat orang gila pulak,” bidasnya lagi.


    Terus mempersoalkan kematangan Pas, Azman Kasim menulis, “Matang hapakebenda! Golongan cerdik pandai dan profesional habis disepaknya ditendangnya. Pada Pas yang pakai kopiah dan serban saja yang layak jadi pemimpin. Matang ke tu?” soalnya.

    Beliau juga mempersoalkan kemungkinan pemimpin muda Pas pada masa ini bersedia dikenakan hukuman penjara seperti pemimpin Pas terdahulu.

    “Orang yang berjuang berpuluh tahun sanggup keluar masuk penjara demi parti dan rakyat langsung tak dihargai. Matang ke tu? Agak-agak ada tak pemimpin muda Pas sekarang yang berani masuk penjara?” tambah Azman lagi.

    Dakwaan Idris kononnya Pas sudah matang juga mendapat sindiran Amin Saedi yang menyoal, “Termasuklah mengkhianati perjanjian yang telah dimeterai adalah seni berpolitik?”

    Reaksi sinis turut dilontarkan oleh Mohd Syukri apabila meninggalkan komentar berbunyi, “Politik itu seni, jangan tuduh Pakatan Harapan, PKR, Dap, Amanah lagi…”

    ReplyDelete
    Replies
    1. KENA TIPU SELALU BKN MATANG... IRU NATANG TERNAK...DIBERI DEDAH UTK DISEMBELIH

      BUDUH SUNGGUH PAS

      Delete
  26. Yg putus tangan tu dia buat hukum hudud sendiri... sbb lama ssgt PAS nk implementation hudud... bubar PAS islam selamat

    ReplyDelete
  27. Sian omakkau
    Ni blog omakkau dan geng walaon tp omakkau dan walaon balik yg byk kene hentam. Pasai apa?pasai bodo bertingkek tingkek
    Kahkahkah

    ReplyDelete
  28. Sian...tangan tu la nak mncari rezeki..dosa boleh taunat

    ReplyDelete
  29. Pas akan sendirian dan terpinggir. Aku sekeluarga menolak/tidak mengundi pas lagi pd pru 14. Kecewa kawan umno rupanya!

    ReplyDelete
  30. Pas nk rapat dengan sapa pun itu hak dia.... sama gak Pan nk jadi anjing DAP dan PKR itu pun hak Pan....

    ReplyDelete
  31. Harimau mati meninggalkan nama,

    Pencuri meninggalkan tangan

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reform Jangan Tak Reform

    ReplyDelete
  32. Salam 1rasuah

    MB Penang -Lim Guan Eng attended La Salle Primary English School in Petaling Jaya, and later the Batu Pahat Montfort Primary English School. For his secondary education, he attended Batu Pahat High School and Malacca High School. He graduated from Monash University in Australia with a bachelor's in economics and was a qualified professional accountant by 1983. He also served as the president of MUISS (Monash University International Student Society) during his university years.

    MB Selangor -Azmin Ali lahir di Singapura pada 25 Ogos 1964 dan merupakan abang kepada pengacara televisyen yang penuh kontroversi iaitu Azwan Ali.Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Gurney Road (2), Kuala Lumpur dari 1971 hingga 1976. Kemudian beliau bersekolah menengah di Sekolah Tinggi Setapak, Kuala Lumpur (1977 - 1979) dan Institut Teknikal, Jalan Cheras, Kuala Lumpur (1980 - 1981). Beliau menyambung pelajaran beliau di University of Minnesota, Amerika Syarikat. Beliau berjaya mendapat master pada usia 24 tahun.

    MB Kedah- Dato' Seri Ahmad Bashah Md Hanipah (lahir 10 Oktober 1950) ialah ahli politik UMNO/Barisan Nasional dari negeri Kedah, Ahli Dewan Undangan Negeri bagi kawasan Bakar Bata dan Menteri Besar Kedah yang ke-12. Pendidikan tertinggi , SRP = PMR.

    "Di dalam Perkembangan berasingan, Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang mencabar Bashah Untuk menunjukkan sijil SPM Bagi membuktikan beliau Bukan Sekadar Hanya berkelulusan SRP."

    Patut umno buat dasar lembu masuk ipgpun boleh jadi tukang ajar. kah kah kah.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah, pekerja am dan MB umno) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
  33. najib memerlukn lbh ramai ahmad maslan sokong dia. yg sanggup dibelasah rakyat asalkn jgn sentuh najib

    najib jg perlukn hj misai kontot yg menjilat dn sanggup kalah pru dgn alasan bkn nk menang cepat... demi sedikit dedak dunia dpd 2.6b

    tp hj misai kontot dn blogger misai kontot kt bawah lupa... umnu kaki kencing. jgn harap sgtlah habuan tu... kak mah pegang duit tu..sapa berani nk tuntut. harga seketul c4 lbh murah tau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btui ka kak mah pegang duit tu.. ko x takut bangun bankrap di akhirat ka?

      Delete
    2. ye sokong... ros pegang najib bermkna pegang semua yg dibawah penguasaan najib

      anon 17.41 dungu mcm hj hadi jg

      Delete
  34. Bukan kesalahan pas utk berpisah dgn dap walaupun mmg dap yg mulakan masalah dulu.ia mmg nampak merugikan utk rakyat namun seperti baik utk agama.jika perkara yg baik utk agama maka ia pasti akhirnya akan membawa kebaikan juga kpd rakyat.tak perlulah mengutuk pas krn agenda hududnya padahal pas bkn hanya memperjuankan hudud tp kesempurnaan islam.hudud ini uijian utk kita.ia kesusahan yg lebih dr srmbahyang.jika sembahyangpun byk org tinggalkan ini pula hudud.sudah lumrahnya kita inginkan yg mudah sj.padahal byk antara kita tdk tahu betapa besarnya kebaikan disebalik kesusahan itu.pas satu satunya yg spt ingin memperjuangankan hudud walaupun dikatakan sebagai mengunakan agama.patutlah tak ada kump yg ingin perjuangkan hudud takut dikata gunakan agama rupanya.jadi apakah Allah ciptakan hudud itu utk tinggal dlm al quran sahaja.mencipta alasan pd sesuatu yg disuruh oleh Allah adalah memalukan.padahal undang undang ini sj lg yg tertingal utk membaikkan keadaan negara kita.kenapa negara kapir boleh menolak amalan koropsi n tdk negara islam spt kita.iaadalah krn negara kapir tdk mungkin menegakkan hukum islam padahal mereka tahu ia adalah yg terbaik.ia adalah krn negara islam perlukan hudud .ia menjadi kesusahan bg negara islam krn tdk ingin berhukum dgn hukum islam.ia adalah sesuatu utk kita cari penyelesaian.

    ReplyDelete
  35. Hudud suruh cover penyamun ke bai?

    ReplyDelete
  36. Seorang Adun Pas Selangor punyalah nak dapat undi Cina sanggup berpakaian tok pekong Cina,,, agak-agak la... Bab hukum aku tak berani nak pertikai, sebab parti Pas ramai ulama,,, tapi,, adoi.... susah mau celita... lu sendiri fikir la.... Lim Kit Siang tok Pe Kong DAP pun tak perlu pakai macam tu,,, ni lebih dari Lim Kit Siang lagi,,, patutla duk benci sangat dengan Dap..

    ReplyDelete


  37. Rafizi dicabar keluarkan wang simpanan

    KUALA LUMPUR 5 Feb. – Naib Pre-siden PKR, Rafizi Ramli dicabar supaya mengeluarkan wang simpanan miliknya di semua institusi kewangan kerajaan termasuk Lembaga Tabung Haji (Tabung Haji) jika sangsi dengan reputasi dan kredibiliti institusi berkenaan.

    Presiden Parti Cinta Malaysia, Datuk Huan Cheng Guan berkata, hal ini kerana dakwaan dan tuduhan yang dibuat telah memberi gambaran negatif terhadap keseluruhan organisasi itu sekali gus memberi implikasi buruk kepada ekonomi dan pentadbiran negara.

    Katanya, tindakan tersebut juga dilihat mampu mengurangkan kepercayaan orang ramai terhadap institusi yang bertanggungjawab mengurus dan menjalankan urusan haji kepada umat Islam di negara ini.

    “Jangan bertindak bodoh dan melulu tanpa membuat siasatan terperinci yang boleh menyebabkan rugi. Hari ini kita tahu Tabung Haji merupakan antara institusi yang menerima kadar dividen tertinggi.

    “Dia sendiri mempunyai simpanan di antara RM400,000 sehingga RM500,000 dalam akaun dan memperoleh dividen hampir RM25,000. Tetapi dalam masa yang sama, melemparkan pelbagai tuduhan dan fitnah. Ini sesuatu yang memalukan dan saya yakin dia tidak akan mengeluarkan duit tersebut,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari.

    Tabung Haji menerima kritikan daripada pelbagai pihak selepas tersebar surat dari Bank Negara Malaysia (BNM) yang menyatakan kebimbangan terhadap peningkatan liabiliti dan kemerosotan hasil pelaburan institusi kewangan Islam itu.

    Walau bagaimanapun, semalam, syarikat itu telah mengumumkan pemberian bonus bagi tahun kewangan 2015 pada kadar lapan peratus (lima peratus bonus dan tambahan tiga peratus bagi yang belum mengerjakan haji) kepada pendepositnya.

    Dalam pada itu, Cheng Guan berkata, masyarakat perlu meletakkan kepercayaan sepenuhnya terhadap syarikat-syarikat milik kerajaan (GLC) yang dijamin oleh kerajaan dan juga institusi lain yang bertanggungjawab dalam pengurusan kewangan.

    Menurutnya, kerajaan sentiasa berusaha memastikan kualiti perkhidmatan dan keuntungan dapat diberikan secara adil tanpa mengira latar belakang.
    “Kita perlu bertindak lebih cerdik dan matang dalam membuat keputusan, bukanya terpengaruh dakwaan segelintir pihak terutama melalui media sosial,” katanya.



    ReplyDelete
    Replies
    1. rafizi keluar duit th... kita semua keluar jg

      mau ajar itu mamak jg th... bongkak sgt

      Delete


  38. Bantu peniaga Melayu P. Pinang


    Perwakilan Pergerakan Wanita UMNO yang hadir mengangkat tangan sebagai tanda sokongan padu kepada Presiden UMNO dalam Perhimpunan Agung Pergerakan Wanita UMNO di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur, semalam. – Utusan/SAIF UL BAAHRI ASHARI

    KUALA LUMPUR 9 Dis. - Wanita UMNO Pulau Pi­nang hari ini merayu kerajaan Barisan Nasional (BN) membantu membangunkan ekonomi peniaga Melayu di negeri itu yang masih menjadi mangsa penindasan kerajaan DAP Pulau Pinang.
    Wakilnya, Maimoon Mustaffa berkata, kerajaan seharusnya melihat potensi peniaga bumiputera dalam bidang perusahaan kecil dan sederhana (PKS) khususnya golongan wanita yang semakin menjadi pesaing kepada peniaga Cina.
    “Saya suka menjadikan peniaga di Kelantan dan Terengganu, sebagai contoh peniaga bumiputera yang berjaya dalam diam. Mereka berjaya kerana kemudahan tempat dan tiada penindasan.

    “Tetapi di Pulau Pinang, sudahlah tiada tempat, apabila berniaga di te­pi jalan sama se­perti peniaga Cina yang lain, akhirnya peniaga Melayu juga yang menjadi mangsa kerajaan DAP. Mereka akan merobohkan dan me­nyita perniagaan orang Melayu walaupun telah berniaga lebih 10 tahun,” katanya.
    Beliau berkata demikian ketika membahaskan usul ekonomi pada Perhimpunan Agung Pergerakan Wanita UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), hari ini.

    Maimoon yang juga Ketua Wanita UMNO Bahagian Je­lutong, Pulau Pinang berkata, Wanita UMNO tidak mahu dianggap rasis bagaimanapun tinda­kan kerajaan DAP ter­hadap peniaga Me­layu itu jelas bersifat pilih kasih.
    Sehubungan itu, katanya, Wanita UMNO mencadangkan kepada kerajaan untuk mentransformasikan bangunan Majlis Amanah Rakyat (Mara) di Jalan Bagan yang kini dilihat tidak ubah seperti ‘gajah putih’ kepada pusat perniagaan Melayu dan bumiputera.

    “Alhamdulillah Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob bersetuju untuk membina semula bangunan tersebut dan menjadikannya pusat menjual alatan teknologi maklumat yang akan dikenali sebagai Mara Digital iaitu berkonsepkan Plaza Low Yatt.
    “Wanita UMNO meminta agar kerajaan BN dapat memperincikan sebaik mungkin untuk memperuntukkan beberapa lot kedai kepada peniaga wanita bumiputera,” katanya.

    Beliau berkata, wanita telah memainkan peranan yang besar dalam ekonomi negara dan du­nia malangnya penglibatan wanita dalam ekonomi masih belum mencapai tahap yang boleh dibanggakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 50 tahun bn pegang x bntu pun.. bru 2 penggal dap pegang.

      Delete
    2. penang memang diberi cina perintah. klu bn gerakanlah.. tk pulak timbul isu perkauman.

      umnu ni munafik.. klu bn cina baik. dap cina jahat

      tp mencerca dap dgn babi dsb akn menyentuh jg hati cina yg baik.

      cara nk mintaa maaf ramai2 pd cina... pasug kena pakai mcm dewa cina ramai2la... hadi pakai misai tanglung paling besar hihi

      tp cina bkn bodoh. sekali dikhianati mereka tkkn sokong pas lg.

      selagi pas xlksana hudud di kelantan srlama itulah pas layak pakai gelaran munafik besar selamanya..

      mempetmain hukum tuhan utk tujuan politik jilat umnu dn memfitnah dap yolak hudud.

      jilat melayu yg tolak hdud... maki cina yg tolak cr pengurusan hudud.

      umnu yg berkuasa lbh wajib lksana hudud. tp dijilat pulak... pas memang mabuk metaketamin

      Delete


  39. KUCHING 7 Feb. – Barisan Nasional (BN) yakin dapat merampas semula beberapa kerusi daripada DAP dan PKR dalam pilihan raya negeri Sarawak Ke-11 yang dijangka diadakan April depan, kata Menteri Perumahan dan Pelancongan Sarawak Datuk Amar Abang Johari Tun Openg.

    Abang Johari Tun Openg
    Beliau berkata, ini berdasarkan maklum balas daripada akar umbi selain penerimaan dan sokongan rakyat termasuk kaum Cina terhadap dasar-dasar yang diperkenalkan Ketua Menteri, Tan Sri Adenan Satem.
    “Perwatakan ketua menteri dan dasar-dasarnya yang mesra rakyat memberi bayangan bahawa dalam masa lima tahun akan datang, Sarawak akan mempunyai kedudukan yang lebih lebih kukuh hasil kerjasama kerajaan negeri dan kerajaan pusat.
    “Ini akan memberi keyakinan kepada rakyat bahawa masa depan Sarawak lebih cerah di bawah kepimpinan kerajaan negeri sedia ada,” kata Abang Johari yang juga timbalan presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Pemantapan Jentera Pilihan Raya BN-PBB Dewan Undangan Negeri Pantai Damai di sini, hari ini.
    Ditanya mengenai kenyataan DAP Sarawak bahawa ia mampu mengekalkan kesemua kerusi yang dimenanginya pada pilihan raya negeri ke-10, Abang Johari sebaliknya yakin BN dapat merampas semula beberapa kerusi berkenaan daripada DAP.
    “Jika penyelesaian dapat dicapai antara pemimpin-pemimpin masyarakat Cina dan jika mereka bersatu, saya percaya BN dapat mengambil alih kerusi yang dipegang DAP,” katanya.
    Abang Johari berkata, kerajaan negeri Sarawak juga sentiasa menekankan pembangunan luar bandar demi memanfaatkan rakyat.
    Ditanya mengenai kenyata­an Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin bahawa parti itu akan memansuhkan autonomi Imigresen Sarawak jika ia menubuhkan kerajaan, Abang Johari berkata kuasa Imigresen termaktub di dalam Perjanjian Malaysia dan tidak sewenang-wenangnya dimansuhkan.
    Zuraidah dihalang daripada memasuki negeri ini minggu lepas semasa cuba mengadakan pertemuan dengan bakal calon wanita PKR bagi pilihan raya negeri ke-11. – BERNAMA


    ReplyDelete
    Replies
    1. daptaikpig dan parti kelentong rakyat tak boleh menang kat sarawak sbb dua2 tak boleh pakai.

      Delete


  40. UMNO Bahagian Sik bantu warga emas, OKU

    MOHD TAJUDIN ABDULLAH (dua dari kanan) menyampaikan limau dan
    MOHD TAJUDIN ABDULLAH (dua dari kanan) menyampaikan limau dan kek kepada Khaw Wei Loon yang cacat anggota sejak lahir di Kampung Sik Dalam, Sik, Kedah, semalam. UTUSAN/NORLIA RAMLI
    SIK 7 Feb. – UMNO Bahagian Sik mengagihkan sebanyak 200 kotak limau kepada masyarakat Tionghua selain pemberian angpau kepada warga emas dan orang kurang upaya (OKU) di kawasan itu sempena sambutan Tahun Baharu Cina.
    Ketua UMNO Bahagian Sik, Datuk Mohd. Tajudin Abdullah berkata, sumbangan itu adalah salah satu cara untuk mengeratkan hubungan antara pemimpin dengan rakyat.
    “Kita mampu bersama-sama meraikan perayaan ini kerana Malaysia adalah sebuah negara yang aman yang rakyatnya berbilang kaum dan mengamalkan sikap to­leransi,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.
    Menurut Mohd. Tajudin, pihak­nya memilih kaedah menyam­paikan limau dari rumah ke rumah kerana percaya itu satu kaedah terbaik dan bertepatan dengan amalan kunjung-mengunjung yang sering dilakukan terutama pada musim perayaan.
    “Ini adalah tradisi kita yang bukan sahaja dilakukan pada Tahun Baharu Cina tetapi juga dalam perayaan yang lain dan lebih penting, kita akan lebih mengetahui masalah rakyat dan dapat membantu mereka dengan segera supaya bebanan yang ditanggung dapat diringankan.
    “Bagi yang memerlukan kerusi roda dan sebagainya, maka kita mengambil inisiatif untuk membantu mereka sedaya yang mungkin bagi meringankan bebanan keluarga berkenaan,” ujarnya.
    Sementara itu, seorang penerima Won Teo Kiong, 85, berkata, dia amat terharu menerima sumbangan tersebut kerana kerajaan sentiasa mengambil berat tentang rakyatnya tanpa mengira kaum.
    “Sumbangan ini akan saya gunakan untuk membeli barangan keperluan dapur sebagai persediaan menyambut Tahun Baru Cina bersama keluarga,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bantu butuh. Itu one off guna duit rakyat. Lps ni semua tu jdi taik.

      Delete
    2. umnu munafik... depan cina tunjuk baik.. belakang cina anjur himpunan perkauman

      belakang rakyat makan duit cina jg. tnpa cina umnu tkhidup. tk caya tnya jho low.

      depan melayu xskolah hasut cina bahaya nk rampas kuasa.. belakang jual aset strategik pd china tnh besar.

      depan melayu hasut dap rampas tanah melayu. belakang gadai tnh ltat sg besi pd china.

      depan melayu kampung kutuk dap kt babi. belakang umnu pun makan hasil tokeh2 babi.

      dwpan melayu kampung tunjuk hebat dgn tanah felda utk bela melayu. belakang melayu haprak gadai felda kt bursa saham yg mana china melabur besar.

      letaklh kepala babi kt depan masjid.. org melayu dh tau semua tu fitnah umnu utk cetus isu perkauman

      rakyat jgn terpedaya lg.

      Delete



  41. ADUN Pas berpakaian menyerupai ‘Dewa Rezeki’


    ANTARA gambar yang tersebar di laman sosial mengenai Mohd. Khairuddin Othman berpakaian menyerupai dewa Cao Guo Jiu semasa menghadiri sambutan Tahun Baharu Cina di Wangsa Permai, Sungai Buloh, Selangor, semalam.

    SHAH ALAM 8 Feb. – Setiausaha Pas Selangor, Mohd. Khairuddin Othman mengakui memakai pakaian menyerupai dewa Cau Guo Jiu dalam satu majlis sambutan Tahun Baharu Cina di Wangsa Permai, Paya Jaras, Sungai Buloh seperti yang tersebar dalam media sosial hari ini.

    Beliau berkata, pakaian tersebut dikenakannya pada majlis berkenaan kerana sebelum itu beliau dimaklumkan oleh penduduk bahawa ia merupakan pakaian alamaharaja China.
    “Keyakinan saya bahawa perayaan Tahun Baharu Cina adalah berbentuk perayaan masyarakat Cina. Sebab itu percaya pakaian itu adalah satu budaya dan tiada kena mengena dengan agama.

    “Sebagai menghormati majlis budaya bangsa lain, saya tak menolak untuk memakainya,” katanya dalam satu kenyataan menerusi aplikasi WhatsApp di sini hari ini.

    Dalam pada itu, Mohd. Khairuddin yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paya Jaras bagaimanapun memohon ampun daripada Allah selain semua pihak yang tersinggung terhadap tindakannya mengenakan pakaian berkenaan dalam majlis itu.

    Malah, beliau menyerahkan kepada kepimpinan tertinggi Pas pusat untuk menentukan kedudukan atau tindakan terhadapnya ekoran daripada kejadian itu.

    “Namun, saya yakin dengan kepimpinan ulama dalam parti itu yang lebih arif dari segi hukum dalam masyarakat majmuk seperti Selangor. Apa pun pandangan, saya akan terima,” ujarnya.



    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh punya pas tktau apa pasal raya cina

      lain kali tnya hadi awe dulu... dia nmpk walaupun babi nyorok dlm bukit

      memang thun baru perayaan bangsa tp mereka sembhyng kt kuil juga. apa mksud tu

      bodoh punya pas

      Delete



  42. RAFIZI RAMLI

    KUALA LUMPUR 8 Feb. – Penangguhan perbicaraan kes Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli yang dituduh melakukan kesalahan di bawah Akta Bank dan Institusi-institusi Kewangan 1989 (BAFIA) dikhuatiri akan menjejaskan keyakinan pelabur asing terhadap sistem perbankan negara.

    Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said berkata, kes yang melibatkan Ahli Parlimen Pandan itu telah berpanjangan sejak empat tahun lalu dan perlu diputuskan segera.

    Menurut beliau, pematuhan terhadap BAFIA adalah penting kerana ia merupakan penanda aras kepada sektor kewangan negara.

    “Isu ini bukan hanya melibatkan kepentingan individu tetapi boleh menggugat ekonomi dan keselamatan negara.

    “Sekiranya kes tersebut masih ditangguh, pihak luar akan beranggapan undang-undang melibatkan perbankan negara adalah longgar,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

    Rafizi didakwa di bawah BAFIA setelah dituduh mendedahkan dokumen penyata baki akaun bank milik Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC), National Meat & Livestock Sdn Bhd, Agroscience Industries Sdn. Bhd. dan akaun bank Pengerusi NFC, Datuk Seri Dr. Mohamad Salleh Ismail kepada perunding media, Yusof Abdul Alim dan pemberita The Star, Erle Martin Carvalho.

    Azalina menambah, penangguhan kes tersebut telah menyebabkan Rafizi semakin angkuh dengan melemparkan pelbagai tohmahan lain.

    Beliau memberita­hu, tindakan Rafizi mendapatkan maklumat peribadi khususnya daripada institusi kewangan adalah menyalahi undang-undang.
    “Rafizi tidak mempunyai sebarang imuniti atau keistimewaan dalam konteks undang-undang,” jelasnya.

    Azalina berkata, Rafizi sering kali mencari publisiti politik dengan membuat pelbagai pendedahan yang boleh mengelirukan rakyat.
    “Beliau juga harus disiasat berhubung punca dan kesahihan maklumat yang diperolehinya,” katanya.


    ReplyDelete



  43. Perpaduan ahli UMNO mampu atasi semua masalah

    Ahmad Zahid Hamidi (empat dari kiri) bersama Mohamed Khaled Nordin (tiga dari kiri) berpimpin tangan bersatu hati dalam majlis perjumpaan khas bersama UMNO Johor di Persada, Johor Bahru, semalam. Turut kelihatan lima dari kiri, Hishammuddin Tun Hussein, Tengku Adnan Tengku Mansor dan Shahrizat Abdul Jalil.

    JOHOR BAHRU 7 Feb. - Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yakin segala isu yang melanda UMNO ketika ini akan dapat diselesai berdasarkan kematangan dan pengalaman parti itu menguruskan masalah sebelum ini.

    Beliau yang juga Naib Presiden UMNO berkata, parti keramat tersebut pernah berdepan masalah yang lebih berat, namun semua itu dapat diatasi dengan adanya kepercayaan, sokongan dan dukungan di peringkat kepemimpinan dan ahli akar umbi.

    “Dengan adanya semangat perpaduan,permasalahan akan dapat diatasi. Persepsi itu bertukar daripada negatif kepada positif. Dahulu permasalahan yang dihadapi lebih mencabar hingga UMNO diharamkan dan apabila kegawatan ekonomi melanda, kita menghadapi defisit, kekurangan simpanan, nilai ringgit rendah dan komposit indeks berada dalam pasaran di tangga paling rendah.

    “Tetapi dapat diatasi kerana ada dukungan kepemimpinan dan ini juga yang harus ada pada kita masa ini. Pemimpin datang dan pergi, isu datang dan pergi tetapi dukungan untuk kepemimpinan parti dan kerajaan diteruskan sebab pengalaman lalu mengajar kita bahawa asas kesatupaduan dijadikan tonggak mengatasi semua permasalahan,” katanya.

    Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas majlis Ramah Mesra dan Perjumpaan Tertutup Bersama UMNO Johor di Pusat Konvensyen Antarabangsa Persada di sini hari ini.

    Yang turut hadir Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein; Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil; Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dan lebih 1,000 ahli serta pemimpin di peringkat akar umbi.

    Mengenai tiga pendirian UMNO negeri yang disuarakan Mohamed Khaled dalam ucapannya sebelum itu tentang isu kepemimpinan parti, beliau menyambut baik namun berharap ahli UMNO tidak terperangkap dengan isu-isu berkenaan.

    Beliau yang juga Menteri Dalam Negeri berkata, pendirian tersebut adalah satu penegasan yang baik daripada UMNO negeri dan yakin ahli di peringkat akar umbi bakal memberikan respon positif.

    Tiga pendirian UMNO Johor itu ialah badan perhubungan UMNO negeri menerima keputusan Peguam Negara berkenaan siasatan terhadap Perdana Menteri dan berharap perkara tersebut dihormati semua pihak.

    Kedua, badan perhubungan ne­geri mahukan parti mesti telus dan berwaspada dalam pengurusan dana yang melibatkan parti dan kepentingan awam selain mengkaji semula sistem pembiayaan dana pergerakan politik Malaysia.

    Ketiga, badan perhubungan UMNO negeri beranggapan kemelut yang berlaku sebelum ini sebagai satu proses mendewasakan dan akan menjadikan parti lebih matang, berani, telus dan profesional.



    ReplyDelete
  44. Mana omakkau senyap plak ni. Bosan pulak xda Update benda bodo2 dr omakkau. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
  45. YB Khairuddin Othman, Adun AMANAH Paya Jaras Selangor dah jadi Dewa Untung @ Chinese New Year.
    Apa hukom Dewa/Ularmak Pascai..?
    Kafer, Pasik, Munafek, Tashabuh, Taawun, Tahalus, Taalik, Ta ta ta tahi unta.
    Tahun depan harap lebai2 pascai pakai santa klaus, kavadi & Omakkau tak payah pakai apa2 untuk tunjukkan pukiOmakkau kepada dewa dewi ..

    ReplyDelete
  46. dh meninggal ke mkcik omak ni

    atau tgh edit foto amanah tkde sambutan

    atau duit upah umnu xbayar

    umnu kn kaki kencing... hnya lembu bodoh je yg percaya

    2.6b tu rosmh yg control. blogger n hj misai kontot jgn harap nk merasa la

    padan muka

    ReplyDelete
  47. Cepatla omakkau update yg tbaru spt ceramah2 pan takde sambutan ataupun kehebatan najib dan hadi,kami golongan walaon ketagih berita2 vonggok dr omakkau. Kihkihkih

    ReplyDelete
  48. Omakkau tak aktif sejak beberapa hari,,,ape cite?

    ReplyDelete
  49. OMAK BERSALIN KOT.. BUNTING GAJAH

    BABY OMAK LAHIR TAHUN MONYET API.

    TP DH BESAR NNTI JGN PAKAI BAJU DEWA OK. TAKUT JD BODOH MCM WALAUN PAS

    TAHNIAHLAH OMAK...

    ReplyDelete
  50. POLIS MEMANG BABI PUKIMAK! ANJING SIAL! NAIKKANLAH SAMAN. KALI NIE MESTI GUA KASI TETAK KASI MAMPUS! PUKIMAK!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kera jaan babi dah tak ada duit! sekarang nak rompak dari kompaun! celaka babi punya kera jaan. ptuih!

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...