KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 13 February 2016

SUSPEK UGUT GEGAR KL DAN LETUPKAN KEDIAMAN PM DITAHAN PIHAK POLIS.


Pihak polis telah menahan seorang pemuda dari Parit Buntar, Perak, petang semalam berhubung status ancaman yang dibuat melalui akaun facebook miliknya.

Suspek telah memuatnaik satu status pada 4 Februari melalui akaun Aidil Radzi yang berbunyi "Saya akan gegarkan Kuala Lumpur dan kediaman YAB Perdana Menteri Malaysia dengan letupan bom pada hari sabtu minggu ini kerana najib menyusahkan rakyat".


Pihak polis telah melakukan serbuan di rumah suspek serta merampas peralatan yang digunakan semasa memuatnaik status tersebut.


Suspek ditahan dan disiasat di bawah Seksyen 130G Kanun Keseksaan.

139 comments:

  1. Bila Mat Sabu membawa ganas dgn mencampak mikrofon dan memuji nasrallah syiah hizbullah, pendokong2 PAN bertambah berani dgn sifat extreme. Parti Buntar adalah kubu kuat PAN dibawah Mujahid Yusuf Rawa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti2 DAP Anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.and

      Delete
    2. Cina MCA ok ke? India MIC ok ke? Dasar komen hipokrit!

      Delete
    3. Anon 12:27 Cuba buat provasi perkauman. Orang kutuk DAP bukan kutuk kaum.

      Dimata PAN Imayam yg suci hanyalah DAP. Sehina2 manusia du mata pengikut Mat Sabu adalah orang Islam berketurunan melayu

      Delete
    4. 12.44 kau ni bangang. Babi punya macai umno. Pegi mintak dedak kat najib

      Delete
    5. 16:27 kau ni busuk. Taik punya macai dapig. Pegi minta taik kat kit sial.

      Delete
    6. ADA LAGI BLOG BABI NI YER.....
      INGATKAN DAH AJAL...

      Delete
    7. Aku pung marah kat syiah TAPI ini soal akidah, kita kena ada bukti kukuh baru boleh anggap Mat Sabu tu syiah, Hj Hadi syiah dan omakkau syiah! Kalau takdfe bukti jangan kata Mat Sabu syiah, Hj Hadi syiah atau omakkau syiah, ader faham?

      Delete
  2. Malaysia masih terkawal aman, penganas tak berani kacau bilaukan negara ini malah keselamatan terkawal ketat tak mudah utk penganas msk keluar dgn mudah!! Rakyat usah takut negara selamat aman jauh dari penganas jenayah dan naik harga saman dpt kurangkan kemalangan, takut bayar saman bawa kereta mcm kura2 pasti selamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita merasa sangat malu kerana tentera asing telah berani menceroboh perairan negara kita selama 2 tahun dan negara kita gagal bertindak menghalau tentera asing itu keluar dari perairan negara kita.

      Nampaknya kerajaan Vietnam dan tentera Vietnam sahaja yang berani mempertahankan negara mereka apabila tentera China menceroboh negara mereka. Contoh peperangan terbuka (Conventional Warfare) antara Vietnam dan China:

      (1) The Battle of the Paracel Islands in the Paracel Islands on January 19, 1974.

      (2) Sino-Vietnamese War February 17 – March 16, 1979

      (3) 1980: Shelling of Cao Bằng

      (4) The Johnson South Reef Skirmish of 1988 in the Spratly islands

      Dan sekarang tentera China telah membina pengkalan tentera China di Laut China selatan untuk memudahkan negara China dan tentera China mencerobohi perairan negara-negara asing di Asia Tenggara.

      Nampaknya kerajaan China sedang meniru rejim Nazi yang dipimpin Hitler untuk memperluaskan negara China sehingga ke perairan negara asing di Asia Tenggara. Ini bererti penyelesaian secara diplomasi tidak akan menghalang tentera China dari mencerobohi dan menduduki negara-negara asing di Asia Tenggara.

      Kita memerlukan pemimpin negara yang baru, tegas, berani dan bijaksana untuk memimpin, melindungi dan mempertahankan negara kita dari pencerobohan musuh !


      Delete
  3. Parti pas Rasis dan Islam sangat akhirnya menjadi Dewa Cina dan lepak tengok Porno.

    ReplyDelete
  4. Itu mungkin luahan yang kita dapat tengok dan baca kalau yang tak boleh baca ada yang lebih teruk dari benda2 can gini.mungkin kita tak menduga ada gambar pemimpim kita yang ternganga dalam mangkuk tandas rumah masing2 kita cuma nampak apa yang kita lihat saja.rakyat marah bukan tidak bersebab.

    ReplyDelete
  5. Salam 2.6b

    Hanya wayang
    1. Jawatan menteri seperti shahidan dan shahrizat hanya wayang tiada fungsi.
    2. Bangunan hospital besar dan gah di setiap daerah tapi nak bersalin kena refer hospital di ibu negeri sbb yang lain tu hanya wayang.
    3. Tukang ajar untuk anak anak rakyat atau ahli akademik bersepah-sepah macam puntung rokok tetapi 70% akademik teruk, minta tengok results upsr-spm jika tak percaya.
    4. Umum projek bantu rakyat berjuta-juta, tapi tak sampai ke akar umbi sebab beri adik beradik dan kroni siap buat rumah sewa lagi, contoh flat pprt.
    5. Bersama berdemo bila kampung melayu diambil dap tetapi 50 tahun perintah geran letak nama sendiri bila datang tawaran berjuta daripada pemaju sendiri yang jual sendiri berdemo.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.heee

    ReplyDelete
  6. Jauh beza tu antara MCA dan MIC dengan DAP. Abang kena kaji betul2 jangan main hentam saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang jauh beza dap jauh lbh baik

      yg menjahanamkn negara adalah umnu dn pas

      sgt jelas difahami manusia kecuali haiwan yg melata tidak faham

      Delete
  7. Bodohnya komen2 macai ug di atas.tau la bodo walaon tp jgnla tjuk sgt bodoh tu.kahkahkah

    ReplyDelete
  8. Pelik jgk aku,isu yb pas pakaian dewa dan isu tantawi tgk video German omakkau x berani usik oooooo.haje busuk macai ug ni.hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooo.....babi pas tu yer?

      Delete
    2. ha a babi dlm bukit demam ponteng mesy. membazir duit pi jerman .. lagi mmbazir bayar view porno.

      Delete
  9. Omakkau diupah sbg blog ug mane blh sentuh hadi,ulamak2 siku lutut tu semua,najib pun xblh d usik nt payment omakkau xmasyuk.hahahaha

    ReplyDelete
  10. Lebai patut malu..dah puas tengok blue jerman takde duit nak bayar bil. Lebai siku lutut. Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu org islam ke

      Delete
    2. 18.46
      Lebai pas pun kuat layan blue
      Tak caya?

      Delete
    3. 1846

      kamu malaikat jg kubur ke tnya agama org lain

      kamu yg yakin mati dlm islam ke

      Delete
    4. kaki fitnah ada hati tubuh parti nak perjuang islam.islam liberal la tu.ingatkan umno jer buat crita sex nak jatuhkan lawan.pan imayam dap pun sama.takut la kat balasan tuhan jalau kamu islam.

      Delete
  11. Anom 15.55 komen2 bangang macai dapig kamu tak nak tulis kah.hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiii...merapu ni lepas layan blue ker...

      Delete
  12. PAN tak ada isu ke selain isu fitnah?? Adakah dgn fitnah ini berjaya menguatkan PAN..? Si tuan punnya badan sudah pun mengaku salah dan mintak maaf malah bertaubat..apa bezanya kes nizar pegang lilin? Beliau pun dah mintak maaf dan mengaku salah..

    Saya masih x nampak di manakah kekuatan PAN..patut pun setiap ceramah PAN x pernah mendapat sambutan rakyat..yg ini x nak pulak macai DAP war2 kan..

    ReplyDelete
  13. Kenapa islam ajar umatnya jadi jahat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb presdeng pas suka cakap busuk

      Delete
    2. islam pas halalkn kejahatan

      islam srbenar tidak

      Delete
  14. Apa hal plak lebai tengok porno jerman? Kan lebai org kuat agama. X faham komen tuan.

    ReplyDelete
  15. Kpd rakyat malaysia yg masih mengangur peluang anda utk mendapat pekerjaan sedikit sulit buat masa ini, namun ada beberapa cara utk mengatasi kesulitan ini. -
    anda mohon jadi warga negara bangladesh maka peluang utk bekerja di malaysia kembali terbuka luas.
    -simpan mykad anda dan menyamarlah sebagai pendatang haram dari indonesia kerana permintaan tenaga kerja secara haram juga lebih menggalakn berbanding pekerja yg ada mykad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam 2.6b

      Hanya wayang
      1. Jawatan menteri seperti shahidan dan shahrizat hanya wayang tiada fungsi.
      2. Bangunan hospital besar dan gah di setiap daerah tapi nak bersalin kena refer hospital di ibu negeri sbb yang lain tu hanya wayang.
      3. Tukang ajar untuk anak anak rakyat atau ahli akademik bersepah-sepah macam puntung rokok tetapi 70% akademik teruk, minta tengok results upsr-spm jika tak percaya.
      4. Umum projek bantu rakyat berjuta-juta, tapi tak sampai ke akar umbi sebab beri adik beradik dan kroni siap buat rumah sewa lagi, contoh flat pprt.
      5. pemimpin bersama berdemo bila kampung melayu diambil dap tetapi 50 tahun perintah geran satu kampung letak nama sendiri bila datang tawaran berjuta daripada pemaju sendiri yang jual sendiri berdemo.
      6. pendatang berjuta membanjiri Malaysia kononnya Malaysia begitu ramai entrepreneurs begitu banyak projek walhal pekerja am diberi diploma dan degree di ipts dan pjj ipta menyebabkan graduan menganggur ratus ribu setiap tahun.

      #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.heee

      Delete
  16. Pak lebai pun ada nafsu.
    Sekali sekala ada chance kautim laaa
    Bukan senang nak tengok kat Msia.

    ReplyDelete
  17. Pak shiekh pun ada nafsu. Nafsu dia suka menjubo dan suka jadi pelakon porno main dengan cina doll..kikiki

    ReplyDelete
  18. Semasa serbuan ada jumpa bom dan bahan letupan berapa ratus kilo?

    ReplyDelete
  19. Padan muka org begini. Sembang deras!

    ReplyDelete
  20. MAJORITI CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih heh.

    Teka-Teki : Kini Kecoh mencari Ramly ke Mencari Tantawi
    (kenapa ya)

    ReplyDelete
  21. Setakat tengok porno tu apalah sangat jika nak dibandingkan dgn yang ada filem porno bahkan jauh lebeh dari itu 8 org hakim yang arif lagi bijaksana yang seia sekata bersetuju bahawa sidia yang tersayang tu memang benar2 "mendot-dot" jantan pun masih lagi kita puja tak tahulah siapa yang lebeh munafik dalam hal ini.

    ReplyDelete
  22. Simpan ky jelly, 9 kali kena tibai. Spesimen diambil dr sepol setelah beberapa hari. Doktor pertama kata tiada tusukan..tut..tut oklah carilah info sendiri malas nak layan.Skrip politik..adatlah. Cam skrip bawa mangis bertan ke china.. malaysia semakin tenat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saifool diliwat byk kali... sgt ketagih

      mengadu liwat pd najib

      najib agensi pengadu liwat

      saifool masuk tv dilayan istimewa.. mangsa liwat sgt istimewa pd umporno dan pasporno

      Delete
    2. saifool diliwat byk kali... sgt ketagih

      mengadu liwat pd najib

      najib agensi pengadu liwat

      saifool masuk tv dilayan istimewa.. mangsa liwat sgt istimewa pd umporno dan pasporno

      Delete
    3. Di liwat 9kali suka sama suka he.he.he itulah peguam anwar cakap he.he.he kalau liwat suka sama suka tetap kena penjara ada faham, mana cekup air main anwar itu baru, itu mungkin anwar lancap depan saiful kot sebab saiful sexy kot, ada ke ada orang lancap depan bontot saiful itu kemudian saiful gunakan dildo masuk air main anwar itu ada akal ke? Yg aku tahu pengikut pkr lancap depan laptop lepas tengok video lucah anwar dengan china doll he.he.he.

      Delete
  23. Bontot dah berai
    Lagi mau sembang.....

    ReplyDelete
  24. Jadi nampaknya ada yang lebeh bijak dari hakim.Bukan seorang pulak tu 8.Ada juga juga lebeh mahir nampaknya dari saksi2 yang merupakan pakar2 kimia yang terlibat secara langsung dalam penyiasatan itu.Nampak juga terlalu bodohnya berbelas peguam yg diketuai mendiang sehinggakan apa yang dibentangkan anom diatas tak dapat diterjemahkan dimahkamah.Pelik juga kan.Jika begitulah fahaman nya (skrip politik)maka teruskanlah sokongan itu pada nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau org umno pergi jahanam. Bangsat Negara.

      Delete
  25. Kelebihan penganggur bangladesh

    -dijamin dapat kerja di malaysia
    -penerbangan ditanggung
    -majikan sudah menanti di airport
    -diberikan tempat tinggal yg ok
    -tempat kerja yg dipenuhi rakan senegara ( tak kekok)
    -tak perlu interview dan kelulusan
    -gaji sama mcm pekerja tempatan

    Paling utama kelebihan moral
    -Dihargai oleh kerajaan malaysia
    -Dipandang tinggi oleh menteri zahid
    - dipuji dan disanjung media sosial
    -dianggap rajin dan hebat walau baru seminggu sampai ke malaysia

    Sedang semua nikmat ini hanya mimpi buat pengangur tempatan.



    ReplyDelete
  26. UMNO terang-terangan tolak hudud. Timbalan Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin cuba berpusing-pusing tapi yang nyata, beliau menjelaskan BN tidak akan melaksanakan hudud. MCA tambah menghina hudud. Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek telah menyebut bahawa hudud akan membawa Malaysia ke zaman kuno dan menakutkan pelabur asing.

    ReplyDelete
  27. UMNO, parti yang menolak hudud dan menghina Tok Guru Mursyidul Am PAS Nik Aziz Nik Mat; sehingga kini masih terhegeh-hegeh mahu mengajak PAS untuk berpadu, konon atas dasar agama dan semangat kemelayuan.

    ReplyDelete
  28. MEMANG SAH ANIS INI AGEN UMNO BERTOPENG PR. BELUM PERNAH ANIS CERITA 2.6. BELUM PERNAH ANIS CERITA PRONO GERMAN. BELUM PERNAH ANIS CERITA DEWA CINA. LU FIKIRLAH SENDIRI...SIAPA ANIS -OMK INI. TERGOLONG DALAM PEMAKAN DEDAK.

    ReplyDelete
  29. Cepatnya polis tangkap orang yang buat ugutan terhadap penyangak tu.Tapi kes tauke nasi kandar ditembak mati sampai hari ini tak tangkap lagi si penembak. Bukan itu saja,semua kes tembak sebelum ni pun tak dapat tangkap si penembak. Tak rasa pelik ke???

    ReplyDelete
  30. UMNO dan pecacai mereka teramat benci dengan DAP yang menyerlahkan kepincangan sistem pemerintahan yang bergelumang dengan rasuah dan salah guna kuasa, mereka sentiasa mencipta dan menabur fitnah. Antara pembohongan itu termasuklah kononnya DAP mahu menjadikan Malaysia negara Kristian.

    Sebelum ini, DAP dituduh anti-hudud kerana bersifat sekular, apa pula halnya dengan tuduhan mahu mengkristiankan negara? Bagaimana pula perasaan ahli-ahli DAP yang beragama Hindu, Buddha dan mereka yang beragama Islam? Maknanya yang buat fitnah itu pun tak begitu pandai merencanakan propaganda jahat mereka.

    ReplyDelete
  31. Guan Eng, seorang Cina sebenarnya jauh lebih teguh akhlaknya berbanding sesetengah pemimpin UMNO. Beliau rela dipenjara kerana mempertahankan maruah dan harga diri seorang gadis Melayu yang didakwa dicabul oleh seorang pemimpin Melayu. Beliau benar-benar serius memerangi rasuah, salah guna kuasa, pencabulan hak asasi manusia dan memperjuangkan keadilan – semuanya ciri-ciri mulia agama – tanpa menggunakan alasan agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha.ha.ha hak asasi manusia tahu kah anda peguam dap merpertahakan golongan LGBT kan melayu ,itu lah hak asasi dap itu. Aku ingat lagi dap lakukan hanya untuk kepetingan dap itu je. Kalau betul kenapa dia bersunguh2 pertahankan anwar yg meliwat orang itu. Lihat je 29 kampung warisan penang dijual semata kepetingan diri dia tak ada satu Rumah kos rendah baru di bina ditapak 29 kampung itu ,anda fikir sendiri. Dap telah dibeli golongan paderi yg di peralatkan oleh puak yahudi amerika, lihat je berapa kes dap dengan puak liberal dia Cuba lgbt orang melayu di malaysia ini taktik sama di lakukan oleh Obama puak yahudi telah menbeli gereja di amerika supaya senang di lgbt kan. Kasihan aku dap dipergunakan oleh golongan paderi dari amerika Cuba lgbt kan negara kita ini. Dap pasti gagal rancangan dia nak lgbt malaysia ini dengan di sokongan oleh puak paderi gay di beli oleh yahudi itu

      Delete
  32. Hasan tontowi kaki video lucah macam mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia kata fitnah...kah..kah. Ustaz lah sangat

      Delete
  33. KERAJAAN MALAYSIA NEKAD BASMI PENGANGGURAN DI BANGLADESH.

    Kehebatan kerajaan Malaysia membasmi pengangguran di bangladesh secara drastik amatlah terpuji. 1.5 juta penganggur bangla dikata bakal ditransform menjadi pekerja yg disanjung tinggi di malaysia. Penganggur bangla hanya perlu kata 'nak' sahaja maka yg lain akan diuruskan.

    Pelik sekali kerajaan hebat ni tidak melakukan perkara serupa kpd penganggur tempatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn tegur nanti org umno marah ada talian darah dgn bangladesh pangkat sepupu dgn diaorg. Umno bangla berpisah tiada. Lihat bangla ingat org umno. Lihat org umno ingat bangla.

      Delete
  34. Bangladesh Lulus Mou Setuju Hantar 1.5 Juta Pekerja Ke Malaysia - Bakal Bekerja Dalam Pelbagai Sektor, Tidak Terhad KPD Perladangan..spt guru, kerani, pemandu teksi, jururawat, pengawal keselamatan dan banyak lagi

    ReplyDelete
  35. NAJIB KE US UTK LAWATAN SEMINGGU

    Kenapa Najib selalu ke Amerika?

    Kekerapan Najib melawat AS atas alasan lawatan kerja juga mengundang rasa tidak senang rakyat Malaysia ekoran dasar pro Zionis Israel dan campur tangan kuasa besar dunia itu dalam pergolakan di wilayah bergolak terutama di Timur Tengah.

    “Ke Amerika saja kau ni. Lepas tu kau suruh macai-macai abadi (penyokong tegar) kau tuduh Anwar, DAP agen Yahudi. Bangkai betul. Jangan kerjasama dengan orang Yahudi.

    ReplyDelete
  36. Hai Melayu!
    rumahmu semua dibina indonesia,
    ekonomi pula dikuasai cina,
    golongan profesional semuanya india,
    warung makan pun, mamak dan siam yang berkuasa,
    warga bangla pula menjadi JaGa,
    orang Nepal yang menabur baja,
    orang pakistan usung karpet jaja merata,
    lalu melayu ada apa?

    Sedutan dari sajak A. Samad Said
    ...
    KEDEPAN pernah menyentuh akan isu ini,

    Salam 1rasuah,

    Masuk pasaraya tengok warga asing cuci lantai,
    Makan kat pudu tgk warga asing sapu sampah,
    Masuk klia tgk warga asing susun troli & cuci tandas,
    Masuk car wash tgk warga asing cuci kereta,
    Pasar malam kaw kilang @ pembinaan penuh warga asing beli barang,
    Pergi nilai 3 beli kain dah mcm Pakistan kecil.
    Tegok bersama mu baru nampak rakyat kita,
    Kerja untuk rakyat diberi kepada warga asing. Apa sudah jadi?

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. SELAGI ADA UMNO DN PAS MELAYU TETAP DIBANGSATKN

      Delete
    2. Selagi ada dap, melayu mahu di murtadkan Dan lgbt kan ada faham
      Agama di mainkan ada faham itu agenda dap

      Delete
  37. Melayu sendiri yang memilih kerja.Mahu kerja senang gaji mahal. Tempat keja berhawa dingin. Kerja yg "low class" agak jijik mmg tak akan pilih, berbanding bangladesh walau keja susah gaji pn kecik pn xpe janji ada keja sbb di negara sendiri dah xde peluang kerja lgsung. Walau tidak semua melayu tapi majoriti sebegitu. Sebenarnya majikan di Malaysia pun bermasalah juga. Mereka tidak mahu mengambil pekerja tempatan yang mahu gaji yang lebih besar. Lebih untung ambil bangladesh dengan diberi gaji murah. Ada juga sektor lain seperti pertanian contohnya bekerja di ladang kelapa sawit. Gaji yang diberikan adalah agak tinggi tetapi perlu tenaga yang kuat dan berpanas. Maka peluang ini diambil oleh pekerja Indonesia yang rata-rata gaji sebulan boleh mencecah rm 6000 sebulan. Mana melayu pergi??? Ladang sawah pun disewakan?? Melayu lebih suka makan gaji dengan kerajaan berbanding kerja sendiri..kemudian mengeluh gaji ..kenaikkan tahunan ..dll...Mana jutawan2 Melayu malaysia?? Melayu di malaysia memang bersusah payah di negara sendiri utk berjaya berbanding bangsa lain terutamanya bangsa Cina. MENGAPA??? Kerana mereka mempunyai kesatuan yang kuat dan sentiasa membantu satu sama lain agar berjaya bersama-sama. Orang Melayu pula kalau sudah berjaya bukan saja tidak mahu menolong malah menjatuhkan lagi bangsa sendiri akibat hasad dengki...Melayu sendiri kena berubah...jangan salahkan keadaan atau org lain...wallahualam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul tu,melayu mmg pemalas kerja,rajin melalak sana sini,bising2 dlm tv papar blog2 tp malas buat kerja,gaji nk tinggi, selera besar hidup nk mewah lalu dr pemimpin smpi la rakyat biasa tu sbb menteri2 penuh dgn lawak bodo tp rasuah derma sana sini berleluasa.Dan melayu suka menyalahkan org,bila dah malas hidup jd miskin merempat tp akhir nya DAP jugak disalahkan.kahkahkahkah. Lawak2 melayu ni

      Delete
  38. Percayalah pencacai abadi tidak akan nampak. Diaorg peduli apa, janji ada masyuke Nak jadi apa kat Malaysia pergi jahanam. Rakyat tempatan 6juta lebih, pendatang asing 7juta pekerja (gelap x kira). Satu2nya negara didunia. Hasil pemerintahan kerajaan umno yg pelik. Suatu hari anak cucu kita belajar satu kelas dgn anak mereka. Sudah lama kerja diberi hak menjadi warganegara dgn syarat undi bn pd pru. Apa yg berlaku hari ini akan menjadi sejarah kesilapan kita akan datang dan ianya sudah terlambat.

    ReplyDelete
  39. Salam 2.6b ,

    Cara mudah tipu Melayu ,

    1. Setup satu skim mlm @ pelaburan . 2 . Berlindung disebalik emas atau produk yang hebat daripada doktor ( boleh ubati semua penyakit kronik ) . 3 . Ambil artis / ustaz atau public figure jadi duta . 4 . Gunakan term arab seperti hibah , wakalah dan jemaah . 5 . Rekrut seramai melayu yang mungkin , target spesis mentah / bodo tapi berlagak pandai macam ( student dan cikgu )/ pekerja kerajaan sebab senang buat loan dan pesara sebab takda tanggungan . 6 . Kalau dorg tak percaya bawa pergi ' office ' . Tekankan nak ' tolong ' melayu . Umpan dengan kereta mewah pinjam . 7 . Minta labur 30K bulanan beri profit 1k. 8 . Cukup setahun angkat kaki dan enjoy the money . Dorg dapat 12K ( duit dorg juga tu ) rugi 18K . Kita untung ber K , K . #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan pekerja am )

    ReplyDelete
  40. Edisi Hancur Malaysia oleh KERAjaan BANGSAT NEGARA

    Sebuah syarikat yang dimiliki oleh adik Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sedang berbincang dengan Dhaka dan Putrajaya untuk menyediakan satu sistem pengurusan bagi 1.5 juta pekerja Bangladesh, yang Malaysia berhasrat membawa masuk bekerja di negara ini.

    ReplyDelete
  41. Bangla atau indon takkan naik flight ke malaysia jika mereka tak tahu nak kerja syarikat mana, ladang mana..gaji berapa.. ada rumah atau tidak. Kebajikan mcmana..Semua pekerja asing yg tiba di malaysa sudah tahu mana tempat nak dituju.

    Tadi haji zahid hamidi buat kenyataan jahat. Dia cabar org tempatan kerja jadi tukang cuci pulak. Sebenarnya kerja cleaner tu tak susah pun..yg susahnya nak cari syarikat mana nak pakai cleaner berapa gaji ada kemudahan tempat tinggal ke, inilah persoalan awal yg belegar dlm kepala sesiapa pun yg mencari kerja.

    Jika bangla boleh dapat maklumat dan jaminan pekerjaan sebelum mereka terbang ke malaysia kenapa pula tiada jaminan sebegitu kpd org tempatan.

    Situasi sekarang pendatang dibawa ketempat nak dituju sdg org tempatan dibiar meraba raba mencari arah sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik. Diaorg suka memBangsatkan Negara.Macai abadi kata syukur Malaysia aman dedak pun banyak.

      Delete
    2. Macai abadi yg komen menyamar sbg ahli pas disini senyap tidak terkata. Yg komen menyerang dap disini sebenarnya macai abadi menghasut ahli pas. Jgn terpedaya , kita tumbangkan umno/bn demi Rakyat Malaysia

      Delete
  42. Salam mana 2.6b ?

    Kurang PATI kurang jenayah!

    Berlakulah adil di bumi ini. Adil itu meletakkan sesuatu pada tempatnya. Negara tidak perlukan PATI sumber manusia kita cukup untuk menggerakkan negara ini. Kita tak perlukan pati untuk cuci tandas di pasaraya, jadi buruh di kaw pembinaan, tombak buah sawit di ladang. Rakyat kita boleh buat semua itu, yang penting kurang pati kurang jenayah.

    Rakyat negara kita yg tak pandai pun nak buat degree lepas tu siapa yg nak kerja buruh? Kena la ambil org org pelarian ni. Mewahnya negara kita ni org yg lari dari negara asal dia dah tak nak balik negara dia sebab selesa kat sini.

    Kalau org org tak pandai tak sibuk nak kejar degree so kenalah dia org kerja buruh. Takde la peluang pelarian nak kerja kat negara kita.

    malulah mereka yang pangkah bn.

    Manifesto PR akan menghantar pulang 100k pati seterusnya membuka 100k peluang pekerjaan kepada rakyat.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  43. Ketua penerangan pas rupanya porno. Pas + umno = pasporno. Kua kua kua.

    ReplyDelete
  44. KAHKAHKAHKAHKAHKAHAK....!!!!

    Kena lagi Pas


    "Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan dalam konteks negara ini, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

    Katanya, UMNO selaku sebahagian komponen parti pemerintah bersikap jujur dalam perkara berkenaan sejak isu hudud ditimbulkan oleh Kerajaan Kelantan dan pimpinan PAS.

    “Untuk kuasa, satu parti memainkan isu pelaksanaan hudud seolah-olah ia teramat penting dalam Islam berbanding mempromosikan konsep keadilan, ketelusan, urus tadbir baik yang lebih penting daripada hukuman hudud.

    “Hudud hanya komponen kecil dalam perundangan Islam membabitkan enam jenayah iaitu zina, mencuri, bersekedudukan, rompakan, minum arak dan murtad,” katanya ketika menyampaikan ucapan pada Sidang Kemuncak Kepimpinan dan Aspirasi Kebangsaan, di sini, hari ini.

    Asyraf berkata, keperluan untuk mendapatkan bukti yang disyaratkan terlalu sukar untuk tujuan pendakwaan, seperti bilangan saksi dan keperibadian saksi itu.

    Katanya, tiada mana-mana pihak boleh mengatakan hukum Allah SWT tidak relevan, tetapi apa yang diperdebatkan ialah perkara yang ditekankan dalam sistem keadilan.

    “Jika kita tidak boleh mendapatkan keadilan dalam pelaksanaan hudud, maka lebih baik kita mengambil pendekatan berbeza. Islam bukan hanya hukuman tetapi menegakkan keadilan,” katanya lapor Free Malaysia Today"


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak risau...tak risau bahkan kita gumbira baca statement Timbalan Menteri tu.

      Delete
    2. tentu haji hadi ketawa bahak-bahak...terguling-guling sambil tumbuk tanah seronok tak terperi baca tulisan budak menteri tu....kahkah...

      Delete
    3. SEMUA salahkan TGHH kenapa tak salahkan UMNO dan DAP?

      Delete
    4. Ni bukan aku kata....nik abduh yang kata:

      "Katakanlah, betul Umno nak menipu....
      Umno tipu PAS....,
      baik kita (Pas) rugi gapo (apa)??
      Apa kita (Pas) rugi tuan-tuan?
      Rakyat tengok bahawa yang menipunya Umno, tidak PAS!
      Rakyat tengok PAS nih...kena tipu sokmo!
      PAS ni kena tipu sokmo....
      Umno ni, nipu sokmo-sokmo!"

      kahkahkahkah...lu pikirla sendhiri.....

      Delete
    5. Kalau PAS buktikan kecerdikannya; PAS kena bersama Pakatan Harapan untuk menumbangkan Umno/BN dan dapatkan kuasa.

      Banyak bukti-bukti kejayaan PAS ketika bersama PR.

      Tapi bila orang kata bodoh, marah pula!

      Delete
    6. Habis persidangan penggal lalu tak naik-naik.

      Kemudian kata naik persidangan Mei hingga Jun, tak naik juga. Ertinya UMNO tipu Pas.

      Kenapa pergi percaya pada UMNO? Ya la UMNO tipu tapi yang Pas pergi percaya tu kenapa?

      Kenapa? Kerana bodoh lah tu....

      Delete
    7. Hahaha......umno yg ko nak percaya....sampai pas berpecah belah. Cari la pemimpin pas yg cerdik sikit....

      Delete
    8. bukan masalah sape tipu sape. masalahnya geng lutut terlalu bodoh umpama pandir.

      Delete
    9. ulama pas tak cerdik.yg jelas ruginya rakyat.

      ahli pas pun rakyat juga.sekarang baru tau kena tipu.

      kan arwah nik aziz bagi ingat jgn joint umno.

      sekarang kumpul yg tak cerdik tu .pegi hantuk kepala kat tiang bendera d dataran merdeka beramai ramai.

      dulu dah kena kencing dgn umno masih tak serik serik lagi.apa punya manusia la ni.

      kata p.ramli bodoh barghal goblok sambal belacan.

      kata budak sekarang mamgkok hayun.

      Delete
    10. Buat2 tak kenal pulak aji ni dgn umno.....kalau tak menipu dan berbelit bukan umno namanya !!!!!!!

      Delete
    11. ooooo....dah kena tipu rupanya PAS nih dengan UMNO..

      Delete
    12. Kronologi permainan PAS tentang hudud bermula selepas insiden Kajang Movie.

      1. Sebelum PRU ke 13, PAS sendiri sebut, hudud itu percentage kecik je dalam Islam. Basmi kemiskinan itu lebih penting. Gaji minima dan sebagainya.

      2. Tetapi selepas marah dengan PKR dan DAP dalam insiden Kajang Movie dek emosi, mereka kompang isu hudud 24 jam bagi mengapi2kan situasi.

      3. Macam mana la orang tak boleh detect permainan PAS kat situ?

      4. Masalah kemiskinan masih ada. Masalah air bersih, jalanraya, kini isu banjir dan rumah mangsa banjir pun tak settle2 lagi. Itu tak citer bab penawaran kerja di Kelantan. Aku dapat tahu ada yang kata Nasrudin menipu bila kata kerajaan negeri dah bina 700 buah rumah di Kelantan. Mana taknya. Kerja2 NGO pun dia claim kredit kat kerajaan negeri. Itu gosip2 yang aku baca di FB la. Tapi macam aku sebut tadi la. Sedang yang asas pun PAS masih merangkak2 membina macam mana kau nak menyakini parti itu melaksanakan hudud.

      5. Yang lebih teruk, punya la bersepah2 masalah rakyat tertindas di merata ceruk Malaysia, isu hudud gak yang PAS gaduhkan dengan DAP sampai tenggelam isu2 nasional.

      6. Masalah depan mata neh dah kita nampak. Bukan itu yang nak dipedulikan. Sibuk pula mencipta propaganda.

      7. Mungkin nak balas dendam dan lepas geram.

      8. Jadi macam mana kita nak sokong? Bila isu hudud dipropagandakan bagi mencapai millage politik? Sedangkan niat asalnya nak melaksanakan, tetapi kini bertukar menjadi propaganda bagi melampiaskan rasa marah terhadap pihak tertentu dalam PR.

      Aku perhatikan perangai sesetengah pimpinan PAS dari hari ke hari bulan ke bulan sampai masuk tahun baru dan akhirnya aku menyimpulkan satu keadaan. Sesetengahnya dari mereka sebenarnya menipu penyokong2 je. Kesian la sapa yang terpedaya. Hari terakhir persidangan parlimen dah memuktamadkan pemerhatian aku.

      Delete
    13. Dan bagaimana pula PAS ditipu dan dipermainkan UMNO?

      1. PAS mahu sangka baik pada UMNO dalam isu pelaksanaan hudud.

      2. Aku takde masalah dengan tindakan tersebut. Jika benar UMNO nak menyokong.

      3. Tetapi kita semua sedar bahawa UMNO takan sokong.

      4. Tak payah pergi jauh. Royalti ada dia bagi? Lebuhraya ada dia bina? Semua pimpinan2 PAS yang diboikot berceramah, diban dari muncul di kaca tv, didakwa dan sebagainya, ada dirunding untuk melepaskan mereka? Bukan kah tindakan itu semua dikenakan atas nama 'politik'? Bukannya pemimpin2 PAS neh p membunuh. Tetapi ada ke UMNO selaku kerajaan mahu mengambil satu alternatif atau pendekatan membetulkan kesilapan tersebut? Takde.

      5. Jadi kita tahu la yang UMNO menipu. Dia memang tak ikhlas. Bukan macam yang Nik Amar sebut.

      Apa neh brada? Apa neh brada? UMNO tue memang tak ikhlas bukan kira awal ke tak awal ke. Aku neh lagi ikhlas bila cakap UMNO tue tak ikhlas.

      6. Usul berkenaan hudud dibawa ke parlimen oleh Marang (Hadi Awang) untuk dibahaskan. Usul berkenaan gagal dibentang pada sesi persidangan lepas dan sesi persidangan yang baru berlalu. Itu satu.

      7. Yang kedua. Sudah la usul itu dibawa oleh Hadi Awang. Tapi batang hidungnya pun takde kat parlimen. Macam mana neh? Kita nak hudud. Hudud itu adil. Tapi pemimpin yang tinggal tanggungjawab itu adil ke? Jangan cakap bab dia buat dua, tiga kerja la. Buat kerja kena amanah tak kira la satu ke dua ke apa ke. Kalau ada banyak tanggungjawab tapi tak amanah buat apa. Pilihla yang mana mendekati kemampuan dia dan tinggalkan jawatan yang dia tak mampu pikul lagi. Kita cakap tentang sistem perundangan Islam membentuk keadilan. Tetapi diri kita sendiri tak bersikap adil pada pengundi2 kita. Adakah semua masalah penduduk Marang dah selesai?

      8. Usul berkenaan bukan la apa2 sangat. Ia untuk beri kuasa lebih kepada mahkamah syariah. Supaya mahkamah syariah boleh menambahkan jumlah hukuman rotan kepada pesalah zina which is aku bersetuju juga. Tindakan keras kepada pelaku zina itu perlu. Denda 'duit' tak relevan. Buang bayi satu hal. Tapi perzinaan itu dah semacam jadi budaya pula pada zaman sekarang. Tak cool la kalau kita tak berzina. Konon-konon.

      9. Tapi tuan punya usul tak hadir parlimen. Dan speaker pun letak usul di hujung2. Macam taknak bagi bahas pun ada.

      10. Rupa2nya terbongkar juga wajah sebenar kerajaan bila Mahfuz provoke speaker semalam. Mahfuz tanya kenapa letak usul bab EKJS 2 kat hujung2. Kejap ada kejap takde. Speaker sound Mahfuz. Dia kata kah dah bagitau ari tue kat Marang, Kota Bharu dan Pokok Sena. Dalam bilik dia. Kita akan beri laluan kepada usul yang mendapat sokongan kerajaan.

      11. Konon nak malukan Mahfuz. Padahal Mahfuz provoke je. Dengan niat speaker akhirnya mengakui secara tak langsung yang kerajaan tak bagi laluan kepada Marang untuk bentang usul berkaitan EKJS II.

      12. Kat situ nampak macam Mahfuz tembak kerajaan. Padahal apa dia? Mahfuz pukul UMNO untuk sindir PAS.

      13. Terang2 la dia nak khabar. PAS sudah kena tipu dengan UMNO dalam isu hudud. Booooooo.


      Delete
    14. 14. Tapi yang nak melaksana dan beria2 gaduh bagai di media pun tak bersuara back up Mahfuz. Geng2 ustaz takde ke dalam parlimen time tue?

      15. Dan aku pelik juga. Bila tengok jadual usul. Pada awalnya usul Marang takde. Then lepas Marang kena provoke bagai di laman sosial sebab ponteng monteng, dan2 usul Marang dimasukkan dalam jadual pada hari keesokannya. Tapi masuk pun tak guna der. Tuan punya badan pun sedap ponteng derrrrr. Lue kritik pun tak guna. Lue juga yang salah. Sapa suruh lue bukan ulama. OooOoOoo.


      Aku taknak tuduh2. Sebab aku menyakini PAS takan bersatu dengan UMNO dalam bentuk 'fizikal'. Kalau bentuk persefahaman atas perkara2 tertentu mungkin la. Tapi aku harap biarlah ia atas perkara yang memanfaatkan rakyat bukan sebab nak menyelamatkan riwayat UMNO sebab sejarah membuktikan setiap kali UMNO lemas terkapai2, dia cari PAS dan minta tolong dan setiap kali itulah PAS akan sentiasa beri pertolongan sebab tak reti nak baca strategi politik UMNO. Dan akhirnya, PAS kena tikam dan menjadi lemah semula. Sejarah ada. Belajar la agar tak berulang.

      16. Dan tadi.

      Kalau diberi peluang untuk dibentang pun tak guna. Sebab situasi ini akan berlaku ;

      - Majoriti MP UMNO takan hadir atas alasan ada urusan.

      - Maka mereka takan dipersalahkan sebab tak sokong.

      Dalam erti kata lain, tak guna kau tunggu bulan 10 ke 11 ke tahun depan ke apa ke UMNO takan sokong pindaan tersebut. Kau gila apa nak sebat pesalah zina. Kau ingat pemain2 zina sekadar budak2 sekolah aje ke?

      Delete
  45. Terang lagi bersuluh. UMNO mempermainkan PAS. Bukan persepsi, tuduhan atau spekulasi. Ianya kenyataan dan hakikat. Nak tahu kenapa?

    Lihat ayat penuh berita di atas ;

    Setiausaha Agung Pas yang baru, Datuk Takiyuddin Hassan yakin Pas tidak akan dipermainkan BN dalam isu perlaksanaan undang-undang jenayah syariah di Kelantan walaupun usul meminda akta 355 masih belum dibenarkan dibawa ke Parlimen.

    Beliau berkata, berbaki empat hari persidangan Dewan Rakyat, beliau mengharapkan kerajaan akan membenarkan usul itu dibentangkan.

    “Kita masih menunggu, beberapa berjumpa dengan Speaker Dewan juga telah dibuat, beliau mengatakan belum mendapat lampu hijau daripada kerajaan untuk membawa usul ini, kita mengharapkan menteri akan membenarkan perkara ini dibuat dalam penggal ini juga.

    “Saya yakin kita tidak akan dipermainkan kerana undang-undang ini akan diguna pakai untuk seluruh negara, ” katanya kepada pemberita selepas Majlis Sumbangan Ihya Ramadan di Dataran Ilmu di sini, hari ini.

    Sumber.

    Persidangan dah berakhir. Usul tak berjaya dibahas dengan Marang pun ponteng parlimen.

    Nampak tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita boleh ditipu sebab kita tak pakai keputusan mesyuarat, kita telah tetapkan tidak boleh bawa sendiri (Rang Undang-undang Persendirian) Akta 355, sebab kalau kita bawa bukan Islam akan ‘celik’ mata, Majlis Raja-Raja masih masih tidak lulus lagi.

      Kita juga nak ahli parlimen semua sokong khususnya BN yang mempunyai banyak kerusi, jadi jika dah bincang dengan BN, biarkan dia bawa (usul), tetapi kita gatal nak bawa sendiri, lepas tu jadi ke tidak sekarang?,

      Delete
    2. Tak jadi kenapa senyap semua, dulu ceramah seluruh Kelantan, pinda enakmen hudud, dum dam dum dam dicanang sana sini, lepas itu bawa bulan April kena tipu, bawa bulan Jun, kena tipu, bawa bulan Oktober ghaib, bulan November habis, Disember senyap,

      Delete
    3. Kena Tipu Berkali-kali oleh Umno itulah Tanda PAS Telah Mencapai Status Parti yang amat Matang

      Delete
  46. alahai..
    lebai.. kalau ada orang fitnah awak..awak saman aja..
    kenapa tak berani saman..
    jangan nak tutup buat keji dikatalan kena fitnah pula..
    kalau betul tak buat mesti berani saman ye..

    ReplyDelete
  47. GURU AGAMA DIPUKUL
    Seorang guru agama mendakwa cedera di kepala dan tangan setelah dipukul, ditumbuk dan digari oleh dua anggota polis di Balai Polis Gurun pada Selasa lalu.

    Mohd Na'im Zakaria, 29, yang mengajar di Sekolah Kebangsaan Simpang 3, Sungai Daun berkata kejadian berlaku pada kira-kira 10 malam selepas dia yang menunggang motosikal berkuasa tinggi ditahan anggota polis dalam sekatan jalan di hadapan balai terbabit.

    "Saya dalam pejalanan pulang ke rumah di Kampung Haji Majid, Guar Cempedak selepas menghadiri majlis perkahwinan di Sungai Petani. Sampai di tempat kejadian seorang anggota polis berpangkat sarjan telah meminta lesen memandu untuk diperiksa.

    "Anggota polis terbabit menanyakan mengenai kuasa motosikal yang saya tunggang dan apabila saya menjawab pertanyaannya, saya terus dimaki dan dimarahi kerana tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikan," katanya dalam sidang akhbar di Alor Setar hari ini.

    Mohd Na'im berkata sarjan itu dan seorang koperal kemudiannya menggari tangannya dan membawanya masuk ke dalam balai berkenaan tanpa memberitahu kesalahan yang dilakukan.

    "Masuk sahaja dalam kawasan balai mereka terus menyepak kaki, menumbuk bahagian belakang dan kepala dan mengheret saya seperti seorang penjenayah. Selain itu, mereka turut mengeluarkan kata-kata kesat dan memperlekeh kerjaya saya sebagai seorang guru.

    "Tindakan mereka itu telah menyebabkan kepala saya berdarah selain mengalami lebam di bahagian tangan akibat digari. Saya juga telah ditahan di lokap hampir lima jam dan ini menyebabkan saya menjadi trauma dan terkilan dengan tindakan dua anggota polis terbabit," katanya.

    Katanya dia telah membuat laporan di pondok polis di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) pada keesokkan harinya (10 Februari) semasa mendapatkan rawatan di hospital itu.

    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Muda ACP Md Zukir Md Isa berkata pihaknya sedang menjalankan siasatan di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kecederaan dan juga siasatan dalaman dari sudut tatatertib terhadap dua anggota polis itu.-Bernama

    ReplyDelete
  48. "Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan dalam konteks negara ini, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

    astagaaa


    si wajdi tu tak takut masuk neraka ke?

    atau dia tu agen DAP ke?

    bukankah PAS nk laksana hudud bukan takat malaysia tapi hingga ke Nippon dan German kerana diGerman terbukti byk maksiat sehingga boleh merosakkan iman seorg osetat (baca start motor) yg maksum.

    di jepun pun sama, maksiat sgt kuat hingga boleh melupakan seorg ulamak maksum kpd hudud. apatah lagi ulamak tk maksum

    huh taubatlah wajdi!

    ReplyDelete
  49. Bukan ustad celup lagi tapi sudah jadi ustad2 sampah sarap

    ReplyDelete
  50. Di atas kertas pas berteras al quran dan hadis tetapi ularmak pasti selalu salah tafsir quran ikut selera dan nafsu sendiri demi kepentingan diri dan perut keluarga mereka..

    ReplyDelete
  51. Kahkahkah. Elok lah tu,penyamun balak kelantan bersatu dgn penyamun2 Malaysia.Nt buat persatuan penyamun2. Mcm cter p.ramlee dan penyamun2 ini akan menerima balasan setimpal.

    Tgk aje la nanti Allah biar dulu penyamun2 ni berkuasa,sampai masa pembalasan Allah kasi pembalasan pula..

    ReplyDelete
  52. Masa kempen p/raya ajak rakyat tumbangkan umno/bn, bila umno/bn kalah nak angkat brkrjaan brsama umno di perak & s' gor 2008...

    apa ni pak lebai politikus... gigit sana gigit sini bagai tikus baiki labu.... biarkan... biarkan.... tikus terjun dgn jubah2nya!

    ReplyDelete
  53. Melanggar janji tidak munafik sebalik yg menegur jadi munafik...?

    Pertahan krjaan PR diselangor 2009 di caci barua & broker, lobi yg azmin lompat parti utk naikkan balik umno bukan barua umno...?

    ReplyDelete
  54. Dewan ulamak pas elok jadi dewan ulamak umno je.xberguna satu sen pun.

    pemimpin2 pas yg tgal pun skrg yg xda nilai dah sisa2 taik aje.

    yg masih tgu turn nak masuk amanah spt husam dan mahfuz omar perlu lebih lantang bersuara

    ReplyDelete
  55. Pas perlu terima realiti rakyat tolak pas,tgu je next pru kita lihat brp kerusi pas akan menang.

    yg pasti Amanah merupakan cabaran berat buat pas biarpun masih baru.Tetapi yg malang nya pas berjaya ditipu umno lagi sekali.

    ReplyDelete
  56. Pemimpin PAS bopeh tipu sebahagian ahlinya ttp tidak boleh tipu semua ahlinya.

    Pemimpin PAS boleh tipu sesekali tp tak boleh tipu sepanjang masa....

    ahli berakal sihat akan nampak tipu daya pimpinan yg brsembunyi disebalik serban & jubah.

    ReplyDelete
  57. Jika serban & jubah jadi ukuran iman... bgaimana abu jahal & abu lahab yg brserban & brjubah???

    Dlm srban sekadar siku dan dlm jubah sekadar simpan kepala lutut xyah ckp besar la pak lebai ....

    ReplyDelete
  58. Umno dok tipu org kampung, kononnya hanya mereka saja yg perjuangkan melayu.

    Pas pun dok tipu org kampung, kononnya mereka saja yg perjuangkan islam dan tiket ke syurga.

    Melayu bodoh dan pemalas saja yg dok asyik kena tipu dgn umno dan pas ni.

    ReplyDelete
  59. Sudahlah... Hadi Awang, TITM, Nik Amar,Ahmad Yaakub, Idris Admad, Nasrudin Tantawi, Nik Abduh, Nik Zawawi, dewan ulama dan dewan2 sewaktu dengannya..

    kes Hudud kena tipu hidup-hidup dengan Umno..lagi mau cerita banyak pasal Islam.

    Selepas berjayanya mereka pecahkan Pakatan Rakyat, barulah..puak2 laknatullah pemimpin Umno ni.. berani bersuara...timb menteri di jabatan perdana menteri si Asyraf Wajdi Dasuki, Hudud tidak boleh dalam kontek Malaysia.

    ReplyDelete
  60. Apakah sayang pada parti menunjukkan seseorang itu sayang pada Tuhan ?

    ReplyDelete
  61. Jika seseorang keluar dari parti demi perjuangan dan prinsipnya, orang itu bukan pengkhianat.

    Tetapi orang yang kekal dalam parti tetapi meninggalkan prinsip dan perjuangan demi pangkat dan darjat adalah pengkhianat.

    Kata-kata dan arah tindakannya menunjukkan siapa sebenarnya pengkhianat?

    ReplyDelete
  62. Mengatakan PAS parti Islam dan keluar dari PAS seolah-olah pengkhianat kepada Islam adalah sebodoh-bodoh kenyataan.

    ReplyDelete
  63. PAS sekarang banyak ustaz celup...jadikan PAS sebagai tempat cari makan ...bagi motivasi lah, umarah lah dsbainye ...

    sebbenarnya byk yg ckp tak serupa bikin...bagi motivasi berdegar2 tapi cerita je lebih

    ReplyDelete
  64. Ada lebih baik Omak Kau berhentikan blog ini untuk beberapa bulan. Blog ini lebih membawa kemudharatan kepada Pas.

    Setiap satu artikel yang Omak post, berpuluh komen yang membelasah Pas. Komen-komen itu pula penuh dengan fakta yang gagal ditangkis oleh ahli/pemimpin/penyokong Pas.

    Manakala komen penyokong Pas pula lebih merupakan komen membawa rebah kepada Pas.

    Sedang penentang Pas membelasah dasar dan pemimpin Pas, penyokong Pas pula hanya mampu menyerang DAP yang tak ada sangkut paut dengan Pas.

    Sekali lagi dinyatakan, tidak ada keperluan untuk Omak Kau menjadi penyokong Pas melalui blog ini. Malah blog ini menambah parah kecederaan kepada Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sentap ke?? Hakikatnya kau tu yg parah sebab tu kau mengelebah dan menggelupur tak tentu hala...kahkahkah

      Delete
    2. 11:46 dlm ketakutan bila mengetahui PANdir semakin tak laku.

      Delete
    3. hmmm...

      tengok standard jawapan penyokong Pas.

      Delete
    4. Aku rasa mamat 1305 macai abadi umno (suka melagakan pakatan )

      Delete
  65. Bubar PAS islam pasti selamat...

    ReplyDelete
  66. Tolak Pas - Pakatan Harapan Johor

    ReplyDelete
  67. Pas menyerahkan kuasa kepada Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) untuk menentukan status taklik dua pemimpin parti yang melanggar lafaz bai’ah mereka.

    Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, itu adalah kerana kedua-duanya, Ahli Parlimen Tumpat, Datuk Kamaruddin Jaafar dan Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Mohd Hatta Ramli tidak menetap di Kelantan.
    ---------------------------------------------------------------

    Ni namanya politik bodo. Nik Amar dan puak dia ada masaalah dengan wakil rakyat PAS yang menyertai Amanah, bakpo nak guna institusi kerajaan sebagai alat untuk menentang musuh sendiri?

    Kalau kato bodo marah....buat dilu kat negeri yg kamu ada kuasa. Jangan dok sebok dgn negeri yang kamu xde kuasa....baso bodo xleh nak bekki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mangkok hayun ni elok serah balik kawasan balak yang di beri di bawah harga pasaran kepada syarikat kroni.

      Delete
    2. Ni namanya politik lepas tangan.

      Bila terperangkap kata bukan bidang kuasa dia. Nik Amar kata itu kerja pihak berkuasa lain yg pada asalnya tak de kena mengena ngan bai'ah PAS tu.

      Kalu bekas ahli PAS yg ber bai'ah tinggal di Jedah, Riyad, Madinah atau Makkah mcm mana pula?

      Delete
    3. PAS dibawah Hj Hadi dan kuncu2nya sudah menjadi "musuh dan racun" kepada rakyat.

      Dan jika dilihat dengan tingkahlaku mereka yang kurang ajar, mencaci-maki serta suka mengadu-domba dengan mengeluarkan kata2 fitnah, mereka adalah musuh kepada Islam itu sendiri.

      Maknanya mereka sudah semestinya ditolak dalam apa2 pun pilihanraya samada yang kecik atau Umum!

      Delete
  68. KAMI NAK BANGLA JADI MENTERI

    Sebagai penganggur saya begitu cemburu dgn warga bangladesh. Mereka memiliki menteri2 yg hebat!

    Bayangkan berjuta penganggur di bangladesh mampu mendapat pekerjaan di malaysia. Sebegitu besar angka dapat diuruskan oleh menteri mereka tanpa masalah.

    Bandingkan pula dgn menteri2 di malaysia dlm isu pengangguran.. Mereka gagal. Sejak wujud masalah pengangguran disini, menteri bersilih ganti kaedahnya tetap sama ,marahkan,perli dan kutuk rakyat sendiri..itu saja yg menteri kita tahu. Amat malang nasib bila ada menteri mcm ni.

    Alang alang dah impot warga bangla tu.. eloklah kerajaan pertimbang lantik sorang dua jadi menteri.

    #sayangomakk

    ReplyDelete
  69. Politik buruk Hadi terburai pada PRU13 di mana beliau secara unilateral menandatangani watikah pencalonan beberapa kerusi yang bukan milik PAS menyebabkan berlaku pertandingan 3 penjuru.

    Kerusi bertindih yang paling mencuri tumpuan adalah di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Damansara di mana kerusi itu sepatutnya ditandingi calon PSM Dr Nasir Hashim yang bertanding mempertahankan kerusi milik PR di bawah lambang PKR. Akibat tindakan politik 'genius' Hadi, memberi imej buruk terhadap PAS.

    Parti Islam PAS menjadi parti yang paling tidak boleh dipercayai dan parti 'tikam belakang kawan'.

    Selepas berjaya menghuru-harakan PR berkenaan isu pembahagian kerusi, Hadi bergerak meneruskan kerja sabotajnya. Kali ini mangsa seterusnya Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga 'designated prime minister' jika PR menang Putrajaya.

    Rafizi mendedahkan 2-3 minggu sebelum PRU13 Hadi bersama Datuk Dr Haron Din, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Mustapa datang berjumpa dengan Anwar menyatakan mereka ingin melantik Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah menjadi perdana menteri andai kata PR memenangi kerajaan pusat selepas PRU13.

    Politik gila apa ini? Melantik seseorang di luar PR menjadi perdana menteri. Ramai penyokong PR pertikai keputusan politik tidak waras ini diambil. Hadi membelakangi partinya sendiri.

    Menurut Hanipa keputusan ini tidak pernah dibawa ke dalam mesyuarat AJK PAS Pusat. Kalau dibawa sudah tentu beliau dan pimpinan yang lain akan menentang.

    Ini bermakna, Hadi sekali lagi secara unilateral membuat keputusan tanpa melalui proses musyawarah. Secara senyap-senyap 'gerombolan serban' ini cuba menikam belakang Anwar.

    Politik buruk presiden PAS berterusan selepas PRU13 bila mana PKR ingin menukar menteri besar Selangor kerana Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mempunyai masaalah.

    Saya amat pelik dengan keputusan politik Hadi. Khalid, parti dia sendiri tidak menyokong dia, dan DAP juga tidak menyokong dia kekal sebagai menteri besar dan mahu dia ditukar.

    Yang presiden PAS beria-ria sangat menyokong Khalid ini pasal apa? Beliau sanggup membelakangkan parti dia sendiri semata-mata menyokong Khalid. Hadi seolah-olah sengaja mencari gaduh dengan PR.

    Politik jenis apa ini?

    Beliau kata PAS tak pelahap jawatan MB Selangor tetapi mengapa nama-nama yang dihantar kesemuanya daripada PAS?

    Timbalan presiden PAS dan AJK PAS Pusat tidak tahu menahu senarai nama yang dihantar Hadi. Ini bercanggah dengan keputusan Mesyuarat AJK PAS Pusat pada 17 Ogos, 2014 yang bersetuju menghantar nama Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail dan Azmin Ali.

    Hadi membelakangi mesyuarat parti dia sendiri dan bertindak secara sendirian. Sebab ini sahaja sudah cukup mengheret beliau ke Jawatankuasa Disiplin parti. Akibat tindakan politik tidak cerdik presiden PAS, kuota exco PAS dikurangkan daripada 4 kepada hanya 3 Exco. Keputusan ini dibuat sebagai hukuman kepada PAS.

    Masa depan parti Islam PAS di bawah kepimpinan beliau semakin kelam. Ketidakupayaan beliau memimpin menyebabkan PAS kini bergerak ke belakang menjadi PAS seperti 1980-an. Golongan bukan Islam semakin menjauhi PAS.

    Sebab itu DAP memutuskan hubungannya dengan Hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Angan-angan Hadi sebelum PU13 bahawa PAS akan menang kerusi parlimen mengatasi PKR dan DAP.

      Malangnya PAS hanya mendapat 21 kerusi, itu pun dengan sokongan pengundi bukan Melayu.

      Delete
  70. Hadi sengaja tidak mahu ke PUTRAJAYA.

    Apa yang penting Sudah dilupa Oleh Hadi .Sila bangkit musuh kita BN bukan DAP, Amanah Dan PKR.
    Hadi seumpama berudu nak jadi ikan.

    ReplyDelete
  71. ulama yang tidak jujur seperti inilah yang lebih cepat mencemarkan nama baik ugamanya sendiri ... tiada hukuman ke kepada muslim sebegini dalam islam?

    ReplyDelete
  72. betul tu, teramat menyedihkan apabila seseorang itu tidak boleh dikritik.

    Kritikan terhadap orang politik dianggap sebgai perbuatan hina agama.

    ReplyDelete

  73. TGNA Kena Kepong!

    Turun kapalterbang, terus TG Nik Aziz kena kepong. Depan pintu kapal terbang doh dok tunggu. Sapa lagi, geng lapar balak lah campur geng Kerajaan Perpaduan la.

    TGNA dikawal rapi. Dak bagi ruang seorang diri. Takut Set Husam masuk dekat. Set Husam tak leh sambut TGNA lasung.

    Itulah kisah benar TGNA bila balik umrah.

    Kawal rapi TGNA sampailah dia naik kapalterbang kelik Kelantan. Kat Kota Bharu, Ketua Lapar Balak, Razak Abas dok tunggu dengan gangsternya. Reporter kena tohok ke tepi habis. Kena marah sampai mureh.

    TGNA di escort sanasini sampai kelik rumah kat Pulau Melaka. Depan rumah dan belakang rumah, Geng Lapar Balak dengan Geng Kerajaan Perpaduan blok dan periksa orang nak jumpa TGNA. Takut orang Husam terlucut masuk. Takut TGNA kena ‘racun’ ko Husam.

    TGNA nak solat pun ada bodyguard balak dok kilah sana sini. Kesian TGNA.

    Sampai subuh dok kena jaga. Set Lapar Balak dan set Kerajaan Perpaduan takut benar TGNA jumpa Husam. Tergamak seksa rindu TGNA pada Husam.

    Tapi letak tembok cina pun, TGNA hebat lagi. Akhir akhir, terlucut jugak. TGNA bagitahu paper, Ulamak ke bukan ulamak ke tak penting, tapi pemimpin kena ada ilmu. Kena cerdik. Ulamak saja kalau tak cerdik wak gapo!”

    Nampaknya, pemilihan kali ni, betul-betul kerna masadepan PAS dan masa depan Geng Lapar Balak dan Geng Kerajaan Perpaduan. Husam kena disingkirkan. Kalau dak dak berasa balak dan berasa nak jadi Menteri BN lah demo tu semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. org yg benar2 berilmu tak ada bodyguard, cukuplah baginya hnya Allah SWT shja sebagai bodyguard dan pelindungnya.

      Delete
  74. BILA MENTERI TAKDA HATI PERUT

    Menteri tahu sektor 3D dimonopoli pendatang..kemudian dia bising kenapa org tempatan taknak kerja bidang tu. Sebenarnya monopoli itulah punca orang tempatan malas nak masuk sektor tu. Katakan buruh ladang. Jadi buruh maknanya kena kerja makan mandi tidur sebilik dgn berpuluh bangla/pendatang ..itupun kalau bangla nak tidur sekali dgn melayu..kalau dia taknak tidurlah sorang2 mcm org asing..tiada pilihan lain..hanya pegawai keatas shj yg disediakan rumah berasingan. Berapa lama kita boleh tahan dgn suasana asing mcmtu. benda ni senang je nak faham.. Pikirlah sikit.

    -EX-MANDOR-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kata kita minta kerajaan pusat ambil pekerja asing dikalangan Menteri2 Bangladesh itu lebih baik berfeadah kerana menteri malaysia tak reti buat kerja! Lingkupkan negara adalah!

      Delete
  75. PEMIMPIN YG NK LAKSANA BAB HUDUD NI MESTI TERLEBIH DAHULU BERSUMPAH IKUT SUNNAH MCM NABI SAW BUAT...

    KALAU FATIMAH BINTI RASULULLAH PUN MENCURI.. NESCAYA AKU POTONG TANGAN DIA.

    KLU PEMIMPIN PAS TAKDE YG BERANI IKUT SUNNAH TU DULU... SUMPAH AKU TAKKAN PERCAYA DAN TAKKAN SOKONG HUDUD ALA MEREKA.

    ITU SUMPAH UTK LAKSANA ADIL SEADIL2NYA SEBELUM LAKSANA HUDUD.

    KLU TIDAK ANGGAP AJE TK MAMPU DN IMAN MASIH LEMAH DN BUATLAH BYK LAGI KERJA2 ISLAM YG LBH UTAMA SEPERTI MEMBENTERAS KESESATAN FIKRAH DN KHAWARIJ DLM PAS SENDIRI.

    SEHINGGA SEMUA INI TK BERANI DILAKSANA AKU ANGGAP PAS BELUM LAYAK LAKSANA HUDUD DAN PAS MESTI DITOLAK KERANA PERMAINKN HUDUD DAN PAS BAHAYA KPD NEGARA KERANA ADA ELEMEN SYIAH DN KHAWARIJ.

    SUMPAH DULU KLU DIN AYAM MEROMPAK DAN RASUAH PUN AKU AKAN POTONG TGN DIA.. THEN BOLEH PERTIMBANG SOKONG HUDUD PAS.

    ReplyDelete
  76. Apa kata kita minta kerajaan pusat ambil pekerja asing dikalangan Menteri2 Bangladesh itu lebih baik berfeadah kerana menteri malaysia tak reti buat kerja! Lingkupkan negara adalah!

    ReplyDelete
  77. RAKYAT MAHU MENTERI DARI BANGLADESH UNTUK JIMAT KOS

    ReplyDelete
  78. PAS sehingga sekarang masih gagal melaksanakan Hudud di Kelantan. Padahal tidak ada seorang ADUN DAP pun di Kelantan. Malah DAP pun boleh dikatakan tidak dirasai kewujudannya di Kelantan. Apakah DAP menjadi punca kegagalan melaksanakan Hudud di Kelantan? Pastinya tidak. Jadi apa punca sebenarnya? Kenapa mahu salahkan DAP di atas kelemahan sendiri?

    ReplyDelete
  79. Omakkau kasihanlah aku

    ReplyDelete