KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 18 February 2016

MENANTU NAJIB NAFI TUDUHAN MAHATHIR KONONNYA NAJIB BERI 16 TONG HADIAH KEPADA KELUARGA BELIAU PADA MAJLIS PERTUNANGANNYA PADA 17HB JUN 2011 LALU.



Menantu Perdana Menteri, Daniyar Kessikbayev menafikan dakwaan Tun Dr Mahathir Mohamad kononnya Datuk Seri Najib Tun Razak memberi 16 tong hadiah kepada keluarga beliau pada majlis pertunangan dengan Nooryana Najwa pada 17 Jun 2011.

Daniyar menjelaskan, hadiah itu sebaliknya adalah pemberian pihak keluarga lelaki kepada keluarga Perdana Menteri dan juga bakal tunangnya ketika itu, Nooryana Najwa.

Katanya, tidak pernah wujud 16 tong hadiah seperti yang didakwa Dr Mahathir tetapi hanya 16 kotak hadiah yang diberikan kepada tunangnya, yang menjadi sebahagian tradisi masyarakar Kazakhstan.

“Saya ingin menjelaskan bahawa hadiah berkenaan adalah daripada saya sebagai mahar kepada Nooryana yang diberikan dalam 16 kotak bukannya 16 tong.

“Sebagai bakal suami pada masa itu, pemberian tersebut merupakan sebahagian daripada tradisi masyarakat Kazakhtan untuk bakal isteri pada masa akan datang termasuk barang kemas, minyak wangi dan sutera.

“Pemberian hadiah ini wajar untuk keluarga saya mengekalkan tradisi kami. Malah kami berbangga untuk berkongsi warisan Kazakhstan bersama keluarga baru di Malaysia,” katanya.

Daniyar berkata, pemberian hadiah tersebut merupakan hasil titik peluhnya sendiri bukannya menggunakan wang keluarga atau wang Kerajaan.

“Saya tidak mempunyai apa-apa urusan atau sebarang bentuk perniagaan dengan kerajaan Malaysia. Saya juga tidak mengambil wang daripada rakyat Malaysia yang tercinta,” katanya.

Sehubungan itu, Daniyar dengan penuh hormat menggesa Dr Mahathir supaya berhenti menggunakan perkahwinannya dengan Nooryana Najwa sebagai subjek politik.

“Saya dengan rasa hormat meminta Dr Mahathir berhenti menggunakan perkahwinan saya, isteri saya dan saya sendiri untuk kepentingan politik.

“Saya percaya Dr Mahathir sebagai seorang ahli politik yang bijak, seorang bapa dan suami pandai menilai apa yang salah dan apa yang betul untuk bercakap,” katanya.

Daniyar dan Nooryana Najwa berkahwin pada 19 Mac 2015.

Baru-baru ini, Dr Mahathir mendakwa majlis pertunangan anak Perdana Menteri, yang pernah dihadirinya sebelum ini menyediakan hadiah sebanyak 16 tong untuk diserahkan kepada bakal menantunya.

“Saya pi (pergi) dia punya majlis bertunang. Saya terkejut, 16 tong hadiah dua orang askar angkat. Ini tong bukan dulang.

“Ia bukan sikit..macam-macam ada dalam tu..jam ada, kasut ada, baju ada, kain ada..pasal lalu tepi saya,” kata Dr Mahathir.


36 comments:

  1. Ayuh macai umno si pemakan dedak dan boneka pas nya utk mulakan komen copy paste nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku telah hilang kepercayaan 100% terhadap UMNO sebab Kerajaan China berani menceroboh Beting Patinggi Ali yang merupakan sebahagian dari perairan negara ini selama 2 tahun tanpa sebarang halangan ! Jika kerajaan China boleh menceroboh negara ini tanpa sebarang tentangan, adakah kerajaan BN yang dipimpin UMNO masih mempunyai maruah diri untuk melindungi kedaulatan negara ini?


      Nota:

      (1)Parti Islam tidak pernah menjadi boneka parti Dumno dan parti roket dan tidak wujud kerjasama antara parti Islam dan parti Dumno.

      (2) Balaci-balaci kecewa selalu menfitnah parti Islam dan menghina ulama Islam dengan pelbagai fitnah kerana parti Islam dan ulama Islam semakin disayangi dan disokong oleh umat Islam di negara ini. Sebagai contoh: Balaci-balaci kecewa cuba mengaitkan parti Islam dengan Unity Government (UG) tetapi sehingga hari ini UG masih tidak wujud yang bererti balaci-balaci kecewa tersebut telah menfitnah ulama dan parti Islam.

      (3) Balaci-balaci sekular dan pluralisme adalah pemakan dedak dan penjilat kaki dan tangan boss mereka! 26 buah kampung Melayu di PP telah dirobohkan tetapi balaci-balaci kecewa ini tidak memperdulikan isu ini sebab balaci-balaci kecewa ini buta, pekak dan bodoh!

      Delete
    2. pas tak ada sangkut pauh, yg hang tuduh boneka pas apa ke jadah nya bahalor.. bengong mu ni..

      Delete
    3. pas tak ada sangkut pauh, yg hang tuduh boneka pas apa ke jadah nya bahalor.. bengong mu ni..

      Delete
  2. Lawa baju daniyar n najuwa tp lawa lagi baju saheizy n syatilla.satu dpt derma dr pak arab satu ditaja.wow.macai pandap 13:02 rasa terbakor dgn komen copy paste.copy paste utk perkara kebaikan tak apa.tak perlu baling mike atau tempek amoi ok.itu dah sampai tahap gaban kuheh lawak antarabangsa lg dr mr boo

    ReplyDelete
    Replies
    1. kunun copy paste berulang2 dpt pengaruh org sokong pasporno.

      teori basi yg sikap. tkde sapa nk bc pun. hnya berguna utk omak dpt rating

      ini medan peperangan mana ada masa nk bc pjg2

      Delete
    2. Kita orang-orang terpelajar dan bermoral tidak akan membaca komen Anon 14:36 yang berunsur porno @ lucah !

      Delete
  3. Anak dara Malaysia! Mak bapa! menantu negra tu terbaik!

    Cepat bertindak klau nak tong hadiah time bertunang.

    Lepas bertunang boleh fikir balik klau rasa kesian kat lelaki Melayu. Itupun klau x kena pulangkan balik tong dan hadiahnya lah.

    ReplyDelete
  4. Saudara-Saudari yang dihormati.

    Jemput hadir ke rumah terbuka cawangan kami bagi sambutan meriah tahun Baru Cina di:

    Restoren Ah Zhai di Taman Goldenwood Ulu Bernam pada jam 7 malam Sabtu (20/2/2016) ini.

    sekian, terima kasih

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  5. Dah dekat 100 tahun dah UMNO ni.

    Pas masih tak kenal kenal lagi ke siapa tu UMNO. Jangan kata UMNO nak dengar PAS dalam hal Islam, pemimpin nombor dua dia pun, dia pecat. Itu baru tanya soalan pasal 1MDB. Muhyidin bukan tentang, baru persoal je tu.

    Aku nak tanya kat sini, siapa agaknya dalam PAS ni, UMNO akan sanjung lebih dari muhyidin? Muhyidin kat mana sekarang? Dulu mahathir sangat hebat, mahathir kat mana sekarang?

    Ada ke orang dalam PAS yang akan lebih dari Mahathir untuk UMNO?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi pemimpin PAS berhati UMNO ..PAS boleh cari orang lain buat kerja -kerja pilihanraya. Aku bersama Pakatan Harapan

      Delete
    2. Saya sayangkan PAS, tapi kini dah bersama AMANAH. PAS dah macam buih Pepsi Cola (dulu Haji Hadi selalu gunakan kalimah ini), banyak tapi rapuh dan fragile.

      Sibuk memperkecilkan orang lain, sibuk memburuk sangka.

      Mulut busuk kepada rakan sendiri.

      Mulut harum mewangi kepada Umno.

      Delete
  6. UMNO tidak mahu PAS seimbangkan pemimpin agama dengan pemimpin progresif sebab PAS akan jadi kuat. Bandar ada PAS Kampung pun ada PAS.

    Tapi Hj Hadi serta geng nak sangat kontrol orang PAS, orang kampung pun orang kampung lah....

    Maksudnya ialah PAS teruskan kelentong orang kampung pasal syurga neraka.

    ReplyDelete
  7. 2.6b utk lemahkn pas pro ikhwan tekah nmpk hasilnya.

    tnpa peperangan tnpa huru hara pas dh masuk perangkap dgn redhonya.

    mcmana duit tu blh hancurkn pas kn klu tnpa peperangan... sendiri fikirlah

    mengata org barua dibeli.. diri srndiri yg terjual... murah2 5 pound sj tuan penasihat...

    ada baki lg 2.03 b .... muraah sungguh nilai pemimpin pas

    ReplyDelete
  8. PAS kini tak boleh harap nak dijadikan platform untuk melawan kezaliman dan ketidak keadilan.

    PAS semakin hari semakin membusuk dan tenggelam.

    Pemimpin yang bodoh dan mentah serta syok sendiri adalah sebab utama.

    Sayang seribu kali sayang, Pas bodoh piang.

    ReplyDelete
  9. Lebai lebai pas main dakyah berbaik dgn org melayu Islam lebih baik dgn DAP . sdgkan Umno tu bergabung dgn cina India Siam org dayak iban kadazan Kristian lagi teruk drp DAP.

    ReplyDelete
  10. PAS bukan menghancurkan matlamat dwiparti...

    PAS memilih untuk bersama UMNO kelihatannya..

    tapi pendirian PAS masih malu2...mungkin bimbang kecaman ahlinya....

    lantaran itu lebai2 PAS yg sibuk berkuliah di surau dan masjid sedang menjalankan proses `justifikasi` melalui kuliah mereka....seolh2nya gabungan PAS UMNO adalah bagi memenuhi syarak....

    bagi mereka kelihatannya demi politik, tafsiran Quran dan hadith boleh disesuaikan disegi politiknya....

    ReplyDelete
  11. Jika PAS parti yang adil mengikut acuan Islam, jawab dulu 'nota cinta' Husam.

    Mereka tidak buat apa-apa.

    Apabila mereka tidak apa-apa mana janji mereka memberi keadilan kepada Husam?

    Tidakkah ini pun sudah cukup untuk melihat bahawa Pas hanya parti sarban siku lutut sahaja?

    ReplyDelete
  12. Amanah kena berlari jauh meninggalkan pas. Mentaliti label melabel, caci maki sudah tidak relevan lagi. Rakyat kita celik internet, sudah tahu menilai betul/salah setiap statement ahli politik.

    Kami tidak lagi bergantung harap kpd ceramah2 politik seperti macai Pas utk mengetahui keadaan politik semasa negara.

    Kita harus tesus menyerang kelemahan dan salahlaku dalam pentadbiran negeri/negara.

    Biarkan Pas dengan tin milonya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye la apa saja la tukang anguk n tepuk dap.bagus sgt la kerja kerja kalian tu.menyerang kelemahan pemerintahan konon tp nampak spt menyerang pas sj.tak ada maknanya beri kelebihan atau sokongan pd dap.tgok pulau pinang yg nak tergadai sampai mahkamah putrajaya segala.sekurang kurang org cina aman dikelantan tak sampai dihalau dari kg sendiri krn negeri nak buat pembangunan konon.pembangunan utk kroni kroni bina rumah mewah.org melayu mcm pan tukang anguk n tepuk lg.salah pas n umno sj yg nampak.salah dap yg besar gajah tupun tak boleh nampak.gajahpun bleh jd kuman bila kena pd dap dimata pan si badut

      Delete
  13. Orang PAN mana ada lagi perasaan kasih pada bangsanya sendiri brother dia terminum banyak sangat kencing DAP itu yang jadi bingai tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org pas jgk yg mulia smpi tonton video german.kahkahkahkah

      Delete
    2. CIKGU.. ANAK MURID APA HUKUM TGK PORNO?

      MURID.. CEK DULU SAPA YG TENGOK TU CIKGU

      CIKGU.. KENAPA PULA MCM TU

      MURID.. SEBB KLU YG TGK TU ULAMAK PAS.. HUKUM NYA OK CIKGU

      CIKGU.. (INILAH AKIBAT ULAMAK TIDAK BERAKHLAK)

      Delete
  14. Kau ada tanah ,harga semasa RM300k datang pembeli tawar RM600,agak2 nak jual tak? Tapak rumah x bawak masuk kubur bro!
    Asyik timbulkan bab tanah kat pp, dap baru brape penggal. Parti gerakan sahabat kau dlm bn perintah dah berkurun kat pulau pinang. Jual tanah bukan semudah jual kereta.Cari isu yg matang. Dedak kurangkan

    ReplyDelete
  15. Macai2 ug setelah kene tibai pasai kopipes nampak dh kurang kopipes
    Bagus2 ada peningkatan walaupun bodo. Kahkahkah

    ReplyDelete
  16. memang macai ug tidak dinafikan tersangatlah bodoh

    ReplyDelete
  17. Dr Maza patut dapat ketua ulama dunia.

    Orang yang ilmu nya selaut takkan henya pandang di atas permukaan sahaja (on the surface), pandangannya jauh sampai ke dasar, dalam dunia ini bukan hanya ada orang Islam ada juga orang bukan Islam, begitu pula, berapa banyak negara Islam yang kuat? Senjata pun kena beli dari dari negara bukan Islam, ekonomi pun bergantung kepada negara bukan Islam, sains dan teknologi jauh ketinggalan, harap graduan dalam bidang tu banyak tapi semua tarak guna asyik kerja gomen atau jadi tukang ajar.

    Kiter respek dr Maza dalam banyak perkara, dia ialah Ulama’ revolusinari, antara pandangannnya ialah sokongan Allah for all, boleh beri salam pada bukan Islam dan juga ini.

    Berbeda dengan orang perasan pandai yang berlambak sekarang ni, baru sokong parti berimej agama, tiba-tiba boleh jadi pandai dalam masa satu malam?! WTF! sedangkan latar belakang henya belajar pendidikan Islam di sekolah, dalam rumi pula tu, jawi pun ada yang tak pandai baca, buku teks bahasa arab atau syariah dan quran sunnah pun tak pernah tengok, ada hati nak cakap banyak.

    Sebab itu jadi Hudud sokong, SPBA tak sokong, serupa mahu pencuri dipotong tangan, tapi diri sendiri seronok makan gaji buta. Sedangkan kedua-duanya secara teknikal adalah mencuri.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu lah yg patut dapat ketua ulama dunia, siapa lah maza kalau dibandingkan dngn kehebatan Mat Sabu. Mat Sabu kata melayu bodoh, dia shja seorang bangsa melayu yg cerdik berwawasan, melayu selain Mat Sabu adalh bodoh2 belaka dlm pandangan mata hati Mat Sabu...Hidup Mat sabu!!!

      Delete
  18. Woooi Penyokong Mahathir Mamkkutyy Haramjaddah, berapa banyak dedak yg kau dah makan?

    Kalau kau tak pernah makan macam mana kau tahu ada dedak hah Pukimak

    ReplyDelete
    Replies
    1. makan dedak ni kerja pascai ug la bro.

      Delete
  19. Yg terkejut beruknya ialah piem kata semua kos msjlis itu disini dan disana semuanya dr pihak lelaki...
    kuh..kah..kuh...kah..
    Piem sini bawa kerandut telor aja ka...
    semua disana sponser...
    tak malu ka..

    ReplyDelete
  20. Menantu Najib nafi tuduhan Mahathir sebab tidak tepat dan menghinakan. Ada ke patut Mahathir sebut cuma 16 tong, tak padan dengan kedudukan dan status Najib dan Rosmah!! Mahathir tak nampak ke kapal terbang PM yang sarat dengan hadiah, buta ke???

    ReplyDelete
  21. Sgt bharap omakkau tapis komen yg kasar@maki hamun @tidak berkenaan dgn tajuk yg hanya mrosakkn minda pembaca selain menggalakkan tukang2 komen yg tidak beretika Dan beradap INI menjaja kecetekan aqal mereka.

    Kalau xboleh komen lgsg pun bagus.asalkan xda komen2 yg merosakkan hati dan aqal.

    T.kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro dia tak tapis kerana dia sendiri buat komen2 itu Bro. Jika diperhatikan orang yang cut & paste ceritar sama berulang, Jeff Ulu Bernam dan Jess Labu adalah orang yang sama iaitu Omak!!!

      Delete