KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 29 February 2016

MEMANG TEPAT LAGI SAHIH PENGAKUAN MAT SABU BETAPA PAN AMAT SUKAR CARI SOKONGAN ..... JAMUAN MAKAN MALAM MUHIBAH PAN SEBENTAR TADI SEBAGAI BUKTI KUKUH LAGI PADU ABADI.


Minggu lepas Presiden PAN Tuan Hj Mohamad Sabu @ Mat Sabu @ Mike Sabu membuat pengakuan jujur, ikhlas dan terbuka betapa PAN amat sukar cari sokongan dikalangan rakyat.

Malam ini Jamuan Muhibbah PAN di Dewan Perhimpunan Cina Wilayah Persekutuan dan Selangor Jalan Maharajalela, Kuala Lumpur sambutan dan suasana telah menyokong dan membuktikan betapa kata-kata Mat Sabu yang terbit dari lubuk hatinya itu adalah melebehi seratus peratus benar lagi sahih.

Lihat sahaja sambutan diberikan oleh rakyat.

Jangan ada yang cuba nak putar berita kata foto-foto majlis ini dirakam ketika majlis sudah tamat sedangkan makanan belum lagi terusik dan dijamah atau ianya belum bermula sedangkan pengerusi majlis sedang rancak menyampaikan ucapannya.

Yang hadir semuanya jenis otai-otai veteran sahaja sedangkan masa majlis penubuhan PAN dulu bukan main lagi berkata yang PAN sasarannya ialah anak-anak muda kerana PRU ke-14 adalah PRU anak-anak muda.  Tetapi hakikatnya???? Yang menyokong PAN yang angka tidak seberapa ialah jenis kelompok otai-otai yang juga penyokongkong tegar Anwar Ibrahim.

Apakah ada masa hadapan dan mempunyai harapan PAN mampu bertahan????

253 comments:

  1. Replies
    1. GILA JAWATAN, LUDAH SENDIRI PUN JILAT!!!


      Heh! Apa yang nak diherankan sangat bila puak - puak parti Periuk pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup menarik balik kenyataan yang telah dibuat sebelum ini demi untuk meraih jawatan yang ditawarkan.

      Setakat nak 'Jilat Ludah' sendiri ni, bukannya benda baru bagi mereka. Kalau kita tengok kenyataan yang diorang buat sebelum ni pun, lebih kurang sama je dengan apa yang diorang buat.

      Kata kununnya mereka Profesional. Tapi Mat Sabu d Mr PresiPAN pun Tak da degree. Kah kah kah Profesional kunun. Fark you!!!!!!!!!!!!!!!!!! kah kah kah


      Tapi hakikatnya, diorang keluar dari PAS sebab nak jadi 'Barua DAPigs'. Baru la diorang bebas nak mengampu dan menjaga bontot parti Kafir Harbi yang Ultra Chauvanist tu secara terbuka.

      Jadi, tak payah la kita nak pelik sangat bila puak - puak PAN ni ambik keputusan untuk tidak meneruskan ugutan memboikot pihak berkuasa tempatan (PBT) seperti yang dilakukan sebelum ini. Orang nak bagi jawatan beb, takkan diorang nak tolak macam tu je!!!
      AIDCNews – 07/1/16 – Walaupun sebelum ini parti Amanah Negara (PAN) Selangor pernah mengugut akan memboikot pihak berkuasa tempatan (PBT) sekiranya tuntutan untuk mengisi 24 hingga 34 kouta PBT tidak dipenuhi, namun parti itu dilihat mula menarik balik ugutan tersebut selepas PAN diumumkan hanya mendapat 8 kerusi sahaja.

      Malah, Pengerusi PAN Selangor, Ir Izham Hashim menyambut baik dan berterima kasih dengan kesediaan Kerajaan Negeri Selangor memberi ruang kepada partinya berperanan dalam PBT negeri.

      Menurut beliau, apa yang penting bukanlah bilangan kerusi PBT yang diperolehi PAN tetapi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor.

      “Amanah Selangor akan meneruskan rundingan dengan pimpinan Kerajaan Pakatan Harapan bagi memastikan keputusan yang dibuat adalah tepat dan bersesuaian bagi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor. Sokongan dan komitmen kami terhadap Pakatan Harapan adalah tetap utuh dan kukuh,” ujarnya.


      Nada Ir Izham itu dilihat berbeza dengan ugutannya tiga hari lepas di mana beliau berkata akan memboikot PBT Selangor jika kerajaan negeri tidak menunaikan tuntutan partinya yang meminta sekurang-kurangnya 24 kerusi ahli majlis PBT.

      Delete
    2. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. teruskan perjuangan bro...
    kihkihkih

    ReplyDelete
  3. teruskan perjuangan bro...
    kihkihkih

    ReplyDelete
  4. 100k org datang tuh ..... belia melayu seluruh malaysia habis lencun masuk PAN ... dengan pemuda2 UMNO pun skali.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian...PAN ni buat apa2 program pun marhaen tak sokong..parti yg paling pelik dlm dunia-ramai pimpinan drp ahli...hahaha

      Delete
  5. pi mampus Pas Pis Pus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pi hidup Amanah Amoinah. Hidup nyawa nyawa ikan.

      Delete
    2. Kah Kah Kah Amoinah Lempaq Mic. Mungkin nak jadi juara Gusti WWE tak tercapai

      Delete
  6. Habislah Sarawak PAN sapu habis kena tawan camni nyer ramai tak muat satu dewan.......DAP pun surrender....

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2014/12/tony-pua-semai-kebencian-terhadap-islam/

      Tony Pua semai kebencian terhadap Islam

      BANGI, 6 Dis – Ahli Parlimen DAP Tony Pua dilihat sedang menyemai kebencian terhadap agama Islam apabila mempertikai pendapat orang Islam mengenai agama mereka sendiri.

      “Tindakan provokasi Tony Pua amat menjijikkan, mengulangi skrip tokoh sekular evangelis yang memperlekeh agama orang Barat pada kurun ke-17,” kata Setiausaha Biro Politik ISMA Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan.

      Beliau merujuk entri terbaru di laman facebook Tony Pua yang mengutuk kenyataan seorang profesor berhubung hukum alat muzik menurut Islam.

      “Yes, our tax-payers money is paying for this “Professor’s” salary,” tulis Tony Pua siang tadi.

      Tambah Ustaz Hazizi, akibat perlekehan dan sindiran terhadap agama yang berterusan, akhirnya orang Barat meninggalkan agama dan rata-rata mereka menjadi atheis.

      “Tujuan Tony Pua membuat kenyataan begitu untuk merangsangkan kebencian terhadap agama dan merosakkan keharmonian antara rakyat negara ini,” kata beliau lagi.

      Delete
  7. Kami sekeluarga sidah menjadi anggota dan ahli PAN. Alhamdulillah.
    PAS dah mengarut bwh Hj Hadi. Nak berpolitik tapi tak dak cita2 nak vil alih pemetintah. Buang masa saja undi PAS itu hari. Lebih baik PAS jadi badan dakwah lah. Hj Hadi ni dh mcm Yaser Arafat. Masa muda bukan main berperang dgn Yahudi. Dah tua..berpeluk dgn yahudi. Last2..dikatakan mati diracun yahudi.
    itulah balasan mempermainkan darah dan cita2 mangsa rakyatnya yg terkorban kerana berjuang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS dari dulu hingga kini masih berada kekal sebagai parti yang memperjuangkan Islam, sedara sekeluarga jangan keliru sebab yang jadi agen yahudi dalam diam adalah DAP dibantu oleh PAN, bukan umno.

      Jangan sampai tergadai tanah air kerana kekeliruan sedara sekeluarga. Masih ada kesempatan untuk sedara, duduk berzikir dengan penuh khusyuk, Insha-Allah sedara sekelurga akan nampak jalannya.

      Delete
    2. Ana sokong tuan 7.31, sebut dasar... bila dasar PAS berubah, cuba sebut..dan satu lagi nak bersatu..nak bersatu dengan UMNO nii..naper x kempen dah..anak tunggu gak...persoalannya bila...dah bertahun didendangkan..so now..sapa Yahudi tu...tuan 1.13. Ana harap kalau tersilap, kembalilah..masa belum terlambat. Istiqamah Hingga Berjaya..dunia akhirat..

      Delete
    3. pasug dn umnu perlu ditolak

      yg disukai yahudi adalah umnu. adalah mustahil yhudi membiarkn pupet nya kalah.

      bertahun umnu berkuasa melaksana dn akur dgn yahudi

      negara ini dh byk tergadai.. bkn kerana amanah dn dap tapi umnu yg gadai... bermula dr pulau spore batu putih limbang dn skarang aset strategik negara eletrik.

      amat bodoh takutkn dap sebagai agen yahudi.siapa yg salam dgn netanyhu. siapa yg sgt rapat dgn obama sampai obama dtg kl beberapa kali jumpa najib.

      label agen yahudi hnyalah propaganda agen btn utk selamatkn umnu

      ari tu tuduh dapnk buka pengkalan tentera us di melaka. satu tuduhan yg sg bodoh. org umnu percaya.. dgn bangangnya

      perkara pertahann dibwh kuasa kem pertahanan bukan setakat adun dap..

      sekian teruskn bersama amanah.pas sudah sekongkol membela kezaliman dn assobiyah.

      tinggalkn pas. tidak murtad kita sebb islam bkn pas dan pas bkn islam.

      menggangap pas adakah islam adalah khurafat

      Delete
  8. bila nak masuk amno omakkau barua?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berfakta la bro, tidak ada hujah ke?

      Delete
    2. Otak PANdir...mana ada akai

      Delete
    3. aku kalau nak fakta aku baca blog rafizi atau suara rakyat. bukan mangkok nih...

      fakta yg dlm gambar ni serupa ceramah pas yg ramai tapi kalah...

      ko sorang je tak pandir tapi bangang yg amat...

      Delete
    4. Kalau dah tak suka blog ni pergi lah tatap blog rafizi tu buat apa bising kat sini. Banggang betul.

      Delete
    5. Gi ke blog totok Pas Pakkaramu ade iklan ritual no. togel.....serupe no. ekor lah....

      Delete
    6. omak tkblh masuk umnu.. dia agen btn.

      masuk pembangkang utk menyamardn jahanamkn dr dlm

      sama mcm zuhdi moktar snake dll. silap2 hadi pun dh jadi agen btn

      Delete
    7. Bodoh...baca blog rapiji si kaki penipu dan pemfitnah...terbukti bila kalah saman dan melutut minta maaf kat TSKI...baghal

      Delete
  9. Ajak Dr M masuk PAN lah, serasi utk mereka yang telah kecewa dalam perjuangan..hah..hah

    ReplyDelete
    Replies
    1. MURSYIDUL AM PAS BIKIN PAKAT HARAP 'BERDARAH HIDUNG'!!!

      Fuh!!! Ini baru betul - betul boleh dikira hebat. Baru keluarkan kenyataan je dah mampu buat orang sampai berdarah hidung. Nasib baik la orang yang baca kenyataan dibawah ni tak sakit otak.

      Tapi hakikatnya, apa yang cuba disampaikan memang tepat kena pada batang hidung mereka yang selama ini terlalu "Ghairah" menjaja kepentingan Politik Peribadi masing - masing.

      Kalau sebelum ini, puak - puak Pakatan Haprak tu pernah cuba langkah yang tidak Demokratik dengan melaksanakan agenda Langkah Kajang bagi mengguling Khalid Ibrahim.

      Kali ini, puak - puak Pakatan Haprak tu cuba pulak nak menghasut rakyat agar turut serta dengan mereka dalam satu perhimpunan demonstrasi bagi mendesak Perdana Menteri pulak letak jawatan.

      Dan yang sedihnya, mereka turut terjebak dengan hasutan puak - puak Pakatan Haprak ni terdiri dari kalangan pemimpin - pemimpin serta ahli UMNO sendiri. Terdesak sangat diorang.

      Tapi, dari kenyataan yang ditegaskan oleh Mursyidul Am PAS ni, nampak sangat tindakan yang cuba dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu tidak meraikan demokrasi Negara.

      Seolah - olah kenyataan yang beliau nyatakan itu memperlekehkan tahap mentaliti puak - puak Pakatan Haprak tu yang tidak dapat mengawal nafsu mereka untu menjejakkan kaki ke Putrajaya.

      Jika selama ini, puak - puak Pakatan Haprak tu juga yang dok tuduh Kerajaan tidak bertindak mengikut lunas demokrasi Berparlimen di Negara ini dengan tindakan - tindakan yang diambil.

      Tapi bila diorang buat, boleh pulak. Itu la amalan Politik Retorik yang menjadi dasar perjuangan puak - puak Pakatan Haprak tu demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

      Punya la diorang ni terlalu ghairah, sampai tak boleh tahan klimaks sehingga Pilihan Raya Umum yang akan datang. Sehingga membuatkan mereka menghasut rakyat untuk turun berdemonstrasi.
      "Kalau macam yang lepas-lepas pun, buat himpunan macam mana pun, pihak pemerintah takkan berundur.Sebab itu maka kita lebih suka Najib habiskan penggalnya dan kita bertanding melawan Najib," katanya kepada Antarapos.
      Apa yang jelas, hasutan yang cuba dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu bagi mendesak Perdana menteri meletakkan jawatan ternyata hanya sekadar 'Menghabiskan Masa' je.

      PAS bagus buat, kerja2 amal dan bangkang dalam hikmah

      Ini tidak Berguling - guling atas jalan raya, Yang best dan syok sorang saja. President Amoinah. Dapat jugak dia selfie laga dada dengan amoi.

      Delete

  10. AHLI PAS DILARANG HADIRI KEMPEN ANTI NAJIB, ARAHAN PRESIDEN PAS

    Presiden Pas Tuan Guru Haji hadi dan  Tuan Guru Dr Haron Din Majlis syura Ulamak  Pas tidak benarkan Ahli Pas terlibat  Himpunan Anti Najib atau berdepan dengan tindakan dari badan disiplin Pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kempen anti Najib, siapa pulak nak ganti najib? Tukar parti la jangan tukar individu, kalau nak anti pun jangan anti individu, anti dengan parti.

      Delete
    2. Statement mat tiga suku ni...habis siapa yang jadi ahli parti UMNO...Yang bikin keja zalim tu pemimpin UMNO yang bermaksud orang bukan parti...yang salah orang bukan parti,yang merangka dasar parti ialah orang presiden Amerika,yang kena bertanggungjawab masa hidup dan selepas mati ialah orang bukan parti..dengan orang nak berbaik dengan parti tak nak...sedangkan Allah melarang cenderung pada orang yang zalim bukan parti zalim..ni statement tunggang langang macam orang lalok lepas baham pil kuda...pemakan dedak pulak wala dan bertakbir tanpa mikir keh keh keh

      Delete
    3. Bukan presiden Amerika

      Delete
    4. 1999 dan 2008 membuktikan apabila ahli2 umno berbalik hati...tumbang kjaan umno...ada faham? Atau hati kamu dah rosak?

      Delete
    5. Dulu betul la bro..orang UMNO berbalik hati kerana dalaman UMNO..masaalahnya sekarang PAS pula hati dah terbalik pada orang umno yang kaki auta dan menzalimi orang PAS dulu kini dan akan datang keh keh keh

      Delete
    6. Bodoh la kau orang ni, simpan najib sampai pru14 baru lemas umno, ada akal fikir la jangan letak kat kepala lutut, nanti mereka tukar najib naik zahid bernafas semula la umno.....tonggong la......turun najib naik jijah atau guang eng ke?

      Delete
    7. Pas x berbalik hati bro...pas ttp dn syiar islam...kau yg berbalik hati...lbh syg lge dan lks dari ulamak...x zalim ke tu...hukum islam tolak...kerusi curi...ishhh

      Delete
    8. Ko aje perasan PAS tak berbalik hati tapi hati doh dibalikkan Allah sebab dulu dah bertahun PAS gatal mulut cerca UMNO,assobiyah,doa musnah UMNO dan macam macam,sekarang dan u turn nak berbaik pulok.Orang PAS mati kena bunuh,orang umno kata pas golongan sesat,pecahbelah ummah apa barang bro..tugas pas nak jaga Islam bukan nak jaga orang umno atau nak ampu tghh sorang...dah lupa ke

      Delete
    9. SUKAHATI AKULH NK DEMO BENCI NAJIB WALAUPUN AKU PAS

      HJHADI NK SYG NAJIB TU DIA PUNYA PASALLAH. NAPA NK PAKSA AHLI PULAK

      AKU BLH AKUR DGN SYARAT BG AKU DAN AHLI2 JAWATAN YG BERGAJI LUMAYAN... THEN AKU BLH SYG NAJIB

      AKU PUN DH BORING TAKBIR TAKBIR CIUM TGN BUSUK PEMIMPIN. BUKN DPT DUIT PUN.

      PEMIMPIN SENANG JE JNJIKN SYURGA.MCMLAH SYURGA BAPAK HADI YG PUNYA.

      TAKBIR TAKBIR TAKBIR BORINGLAH

      Delete
    10. Kalu takbir pun boleh jadi boring..elok masuk PAN.. DAP pasti x berapa suka kalau org PAN bertakbir..

      Delete
  11. Mahadir Muhyudin Shafie Mat Sabu Rafizi Rafidah Zainuddin Maidin Dr Hatta Hussam Tuan Ibrahim Tuan Man...semua tak suka Najib ..tiba tiba Hadi dok melalak larang ahli benci Najib. Kemana Hadi nak bawa pas sekarang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak faham apa yg org cakap lebih baik diam. Komen asyik beli dari bakul org lain. Org berpolitik awak pun nak berpolitik jugak, tapi politik ikut2an. Belajar dulu ilmu siasah.

      Delete
    2. Anon 08.34 pergilah kelas tadika.
      Nampak sgt bodoh berpolitik. Betullah kata cerdik pandai. Cuma yg bodoh saja tinggal dlm pas.

      Delete
    3. BERBEZA BENAR PENGANGAN TGNA DGN TGHH. TGNA BERUSAHA BERBAIK DGN BUKAN ISLAM. TGHH JADIKAN BUKAN ISLAM SEBAGAI MUSUH.

      Delete
    4. Suruh sahaja anon 08.34 simpan bodoh itu sikit. Jgn ditunjuk sgt kebodohan melampau. Malu kat orang lain. Klu hadi bodoh jgn awak pun ikut bodoh juga.

      Delete
    5. Sebenarnya pegangan islam kau yg pelik...hukum islam ulamak sendiri tolak...hukum islam yg dap bwk plak ditinggi...ishhh

      Delete
  12. KALAU SAYANGKAN PAS SILA BUANG PRESIDEN PAS SEKARANG. PENYOKON PAS DAH MULA MUAK DGN GELAGAT HADI. HADI BERJUANG BUKAN UNTUK AGAMA TAPI UNTUK KEKAYAAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa penyokong PAS yang dah muak dengan TGHH? Berapa ramai? Dimana? Apa bukti TGHH kumpul kekayaan?

      Bro, sertakan bukti jangan jadi macam badut bercakap tanpa fakta, ni fitnah.

      Delete
    2. Aku dah seluruh keluarga cukup muak dengan telatah Hadi. PRU 14 nanti tiada lagi undi buat PAS. Ada faham.

      Delete
    3. Din Ayam dapat jawatan CEO dlm kerajaan Selangor atas sokongan Hadi.Mujur bukan semua ADUN PAS Selangor akur dgn Hadi. Klu tidak dah lama Kerajaan Selangor jd UG Khalid + PAS + UMNO. angkara hati busuk Hadi.

      Delete
    4. PAS tidak memerlukan undi sedara, sedara boleh pilih mana satu pilihan sedara tiada siapa nak marah dengan sedara.....

      Delete
    5. Saya sekeluarga masih suka dengan presiden PAS,, tiada masalah bagi org yg faham adab berjamaah. Satu keluarga benci kpd presiden PAS, 10 keluarga lagi suka,,,apa nak bising2 seolah-olah pas dah tinggal Hj Hadi saja?

      Delete
    6. Saya pun begitu bro...saya sekeluarga suka orang PAS yang saya tak suka hanya presiden parti PAS hahaha

      Delete
    7. Elokla kekal dlm PANdir..

      Delete
    8. keluarga PANdir...

      Delete
    9. Saya tak nak PANdir...saya hanya sokong PAS tapi masa undi PRU saya undi BN abis cerita hahaha

      Delete
  13. Hatta dgn nizar je dah ckup utk PAN. PANdir2 akan menang besar pru14 kelak, bkn menang kerusi tp menang air liur basi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain kali buat makan kuih jerr. PAN kuih Tart

      Delete
    2. Kueh tu ade kat nenek mak kakak adik pompuan ko. ...cuba2lah rasa sendiri.

      Delete
  14. Kah kah kah ........ puak2 barua DAP dah mula meroyan ......... semuanya krn tghh tak akur dgn kehendak depa ........ kah kah kah ......... pi mampus la dgn idea2 bangang depa ......... Nampaknya PAN dah boleh dikuburkan ...... R.I.P !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka desak ahli dan penyokong PAS supaya turut serta menjadi macai jalanan. Dari tahun 1998 lagi ahli dan penyokong PAS diperbdohkan. Sampai sekarang umno masih berkuasa jugak, desak mahathir pak lah naik, desak pak lah najib pulak yang naik, ni nak desak najib ni nak suruh saper pulak yang naik?

      Cukuplah kenangan yang lepas-lepas, gas pemedih mata, water canon, cota dan gari semuanya tu kerana kerja-kerja boddo ni, sekarang PAS dah serik dengan semua tu, lebih baik duduk disurau-surau atau masjid.

      Delete
    2. Anon 7:56,,
      Saya sangat setuju dengan pandangan saudara, cukup la kita org Islam diperbodoh cina. Umno dah lebih 50 tahun, pas hampir 25 tahun. Sekarang pan confirm dah jadi balaci cina Dap. Adalah lebih baik pas tumpu kpd dakwah. Tegur umno yg bnyk buat salah tu. Kalau ditegur atas kapisiti pas sebagai musuh politik, sampai bila pun tak selesai, masakan umno akan mendengar teguran musuh politik dia? Yg sebaiknya umno terima pas bukan sekadar untuk jadi kuat semula, sebaliknya untuk jadikan ianya titik tolak perpaduan org Islam di malaysia

      Delete
    3. Bagus la tu..nak tegur setan kita kena berbaik dengan setan hahaha

      Delete
    4. jgn terikut setan dah la...tolak hudud...tolak la hudud...amik liberal...amik la liberal...sayang g25...sayangla g25...halau melayu...halau la melayu

      Delete
    5. Yang halau melayu puluhan tahun ialah orang umno dan BN yg sekarang pas nak berbaik dengan orang yang dulu halau pas dari trg,kedah dan perak hahaha....dah lupa ke atau tak belajo sejarah

      Delete
  15. Pas di bodohkan oleh hj hadi yg berwatak ulamak. Menggunakan ayat quran dan hadus utk tarik minat.
    Rakyat bergelumang dgn keperitan akibat perbuatan Najib..hj hadi boleh sokong pulak najib. Konon yg ditentang adalah umno bukan najib.
    kenapalah bodoh sangat.
    Umno hanyalah pettubuhan yg dihidupkan oleh pemimpin2 umno. Siapa pemimpin itu.
    takkan tunggul kayu.
    sbb itu aku kata..pas ni cuma pandai bab agama..tapi politik hancus.
    lepas tu nak bodohkan pengundi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BetuL tu bro...Parti UMNO tuh tunggul kayu tiada orang UMNO kat dalam...bukan kita marah PAS nak berbaik dengan orang UMNO tapi cakap terus terang aje bukan main takiyah atau taklik pulak...lihat arwah tgna dan fadhil nor...mereka konsisten bukan bikin statement haru biru seperti presideng pas lening...konar sana u turn sini dan langgar lampu merah yang PAS sendiri bikin..Yang kata pas parti ajaran sesat,pecah belah ummah,rosak akidah tu pun
      pemimpin dan orang UMNO...Jadi apa salah parti yang pas taknak berbaik tapi dengan orang UMNO yang menjadi penyanggak nak berbaik keh keh keh

      Delete
    2. bab agama pun pas tk pandai

      klu pandai tkkn caci maki label mnjadi budaya pas.

      tkde mkna pandai teori islam tp akhlak buruk. tkde mknanya

      jadi tolaklah pasug dn najib. .penjahanam negara.. bkn dap

      Delete
    3. Kan aku dah ajar dulu.. kalau pemborong kita kena panggil pemborong bukan mekanik.. begitu jugalah kalau barua DAP..

      Delete
  16. omak, dh semua pakatan pembangkang ko kasi tibai tukar ajelah kaler hijau campur biru kt blog kamu...baru la jelas nampak kaler kusam mat bangla dibadan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus laa tu stail omak kau..versatile ...tibai belaker keh keh keh

      Delete
  17. Presiden pas dah termakan budi Najib
    Sbb tu jadi mcm tu.
    yg menjadi masalahnya masakah peribadi dia ..dia nak libatkan pas dan ahli.
    20 tahun lebih dia mengajak dan meracun fikiran rakyat menentang umno sehingga ada yg terkorban dan cedera dan bercerai..dan kehilangan keluarga dan mata pebcarian...tiba2 dia nak berpeluk dgn umno dan mengajak pengundi menyokongnya. Betapa punya biul president ni. Hancur segala2nya.
    Sorry....buang masa aku mengundi pas ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terus Hina Dan Pertikai Islam… Apa Sebenarnya DAP Mahu?

      Bukan sekali atau dua kali malah sudah berkali-kali perbuatan umat Islam dipersoalkan dan dihina oleh puak cauvinis DAP.

      Tak reda lagi dengan isu Eric Paulsen yang membuat dakwaan kononnya khutbah Jumaat yang disampaikan Khatib dikatakan menanam sifat extrimis dan teks dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) juga perlu disiasat. Timbul lagi satu provokasi hampir serupa dari pihak yang sama menghina Islam.

      Kali ini dakwaan Ketua Wanita DAP, Chong Eng. Sama ada beliau cuba meraih populariti segera ataupun tidak, itu perkara kedua. Tetapi tindakan mempersoalkan teks khutbah Jumaat yang disediakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) amat mengganggu emosi umat Islam terutamanya ketika ini.

      Khutbah tersebut didakwa kononnya menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’. Amat pelik sekali, semenjak bila pemimpin DAP begitu prihatin dengan khutbah-khutbah Jumaat? Apa yang mereka mahukan? Atau sebenarnya pemimpin DAP risau melihatkan umat Islam boleh bersatu tanpa mengira fahaman politik dan duduk di bawah satu bumbung mendengar teks ucapan Khutbah yang sama. Desakan kepada pihak JAIS dan Masjid untuk membuat permohonan maaf bukan maksud sebenar yang mereka mahukan.

      Realiti sebenarnya mereka cuba menimbulkan provokasi dan berharap umat Islam melatah dan bangkit mempersoalkan mereka dengan cara kekerasan. Ibarat membaling batu menyorok tangan dan berharap sebilangan umat Islam mencipta perkara-perkara yang tak sepatutnya berlaku seperti berhimpun di hadapan pejabat mereka, mengugut mereka secara individual dan paling diharapkan mereka adalah berlaku kejadian yang boleh mendatangkan kecederaan agar ianya nanti dapat dimanipulasikan.

      Matlamatnya adalah sama iaitu untuk melihat umat Islam pecah belah kerana sudah pasti bakal ada pihak berkepentingan dari Islam sendiri di sini akan cuba mempertahankan tindakan biadap DAP atas nama Pakatan.

      Akhirnya Islam akan terus terpecah kepada beberapa kelompok yang berlainan ideologi politik. Melihatkan kepada gerakan kurang ajar yang dilaksanakan mereka, sudah pasti ia adalah satu perkara yang perlu diambil serius. Ini adalah salah satu bentuk ancaman kepada umat Islam di Malaysia.

      Delete
    2. Nak tahu DAP anti Islam ke tidak kita kena lihat perlembagaan atau kitab DAP bukan hanya tenggok 2-3 kerat kenyataan orang DAP...Jika kata orang DAP anti Islam..orang UMNO pun ada yang anti Islam...orang PAS pun ada yang u turn pasal Islam...begitu juga nak kenal Islam kena lihat Al Quraan,hadis dan Rasulullah sebagai panduan...jika lihat orang Islam sahaja akan menimbulkan salah perspeksi sebab.ramai juga orang Islam yang tidak solat,berzina,membunuh,rasuah,berbohong,menipu,berjudi,minum arak dan banyak lagi keh keh keh

      Delete
    3. TKDE HUJAH LOGIK YG KITA NMPAK MELAINKN HADI MEMANG SEDNG MENAGIH KUAH 2.6B DPD NAJIB.

      PERLU DUIT PENCEN UTK HARI TUA HADI.

      PENYOKONG2 TUNGGU SYURGA AJELA.. KOT2 HADI BLH JAMIN

      Delete
  18. Saya anti Umno bukan anti orang Umno....kalau gitu senang2 BN bolih tawan Kelatan....letak je calon2 orang Umno...Pas gerenti tak lawan punya...kecualilah kalau BN letak puntong kayu jadi calon barulah Pas akan melawan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TP DGN AMANAH DAP DN PKR HADI ANTI SEMUA... BUKAN PARTI SAJA..DGN TUBUH BADAN SEKALI HADI TOLAK

      HADI SUDAH SEMAKIN BIOL

      RAKYAT NAMPAK MEMANG ADA KEPENTINGAN DUNIA YG HADI MENAGIH DR NAJIB.

      SUDAHLAH HADI KAU BKN NABI.. TKDE JAMINAN KAU BLH TERPELIHARA MCM PARA NABI. KAU MANUSIA BIASA SAJA.. CUMANYA SERBAN TK LEKANG DR KEPALA... TU JE LA

      Delete
  19. Kesian PAN...PM Najib!! panggil itu 1.5 juta bangla mari atau panggil bangla, Nepal yg lepak kota raya, pudu raya kasih punuh ini dewan ..... panggil gelengdangan pun takper...kenyang skit perut org fakir.....

    ReplyDelete
  20. “Tak guna kita buat makan malam, kita buat kutipan derma, bertanding pilihanraya tapi tak mahu kuasa. Ini ucapan yg paling pelik dalam sejarah dunia."

    ReplyDelete
  21. Lepas buat kat dewan cina, buat kat dewan india pulak ... dewan kadazan ker dewan Dayak ker mesti penuh punya lah ....duit biar tokong yg sponsor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeahhhhhhhhhhhhhhhh PAN talibarut DAP dan DAP pula anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. Negeri yg ade kesino ke tu.

      Delete
  22. Syukur. Sebagai sebuah parti baru memang sukar utk dpt kepercayaan di peringkat awal. Begitu juga pas semasa awal penubuhan sehingga dianggap sbg sebuah parti extrimis Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu yg Extreme. Extre-mic kah kah kah

      Mat Sabu bukan salah umum tapi berniat memuji2 Syiah. Syiah sudah difatwakan sesat di Malaysia Mat Sabu memuji HIZBULLAH . Sila Tengok Video ini. Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria. Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

      Delete
  23. Bila PRU nanti sama2 kita lihat mcmana umno akan telanjangkan pas..waktu tu semua akan keluar..amanat hjhadi,kafir megkafir,solat 2 imam,pulau memulau..waktu tu baru tahu langit tinggi rendah..so pak2 lebai pas..are you ready?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu bukan salah umum tapi berniat memuji2 Syiah.

      Syiah sudah difatwakan sesat di Malaysia Mat Sabu memuji HIZBULLAH . Sila Tengok Video ini. Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria. Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

      Delete
    2. Nanti kita tengok siapa macai-macai dan siapa taukeh.......

      Delete
  24. Umno dan pas kena bubarkan......sebab punca pepecahan orang melayu muslim..jangan bermental totok.....

    ReplyDelete
  25. Umno dan pas kena bubarkan......sebab punca pepecahan orang melayu muslim..jangan bermental totok.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP anti Islam dan PAN pula talibarut mereka


      http://www.ismaweb.net/2015/02/dap-semakin-rasis-terhadap-islam/

      DAP semakin rasis terhadap Islam

      Oleh Siti Fatimah Ishak

      BANGI, 10 Feb- Pengerusi PEMBELA, Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin hari ini mempersoalkan tindakan pemimpin-pemimpin parti rasis, DAP apabila kelihatan semakin biadab terhadap agama Islam.

      Katanya, sejak akhir-akhir ini, pemimpin DAP terlalu menunjuk yang mereka tidak berpuas hati dengan amalan-amalan Islam termasuk khutbah Jumaat.

      Seperti semalam, Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor berkenaan ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Chong Eng menyifatkan mesej tutup aurat tidak membantu wanita daripada serangan seksual dan penderaan.

      Ustaz Hafiz berkata, apa yang Chong Eng tahu mengenai aurat dan hubung kaitnya dengan penzinaan atau rogol?

      “Sejak bila Chong Eng rajin mendengar khutbah Jumaat?

      “Bayangkan kalau kami umat Islam mula mempertikaikan agama Chong Eng dengan lojik akal kami sendiri, apa akan jadi pada penganut yang sama agama dengan Chong Eng?

      “Jadi, fikirkanlah, jagalah hati umat Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Sehubungan itu, Ustaz Hafiz berkata, Peguam Negara didesak untuk mendakwa Chong Eng mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan atas keceluparan mulut beliau.

      “Dan kepada Chong Eng, anda disarankan untuk belajar lagi mengenai Islam.

      “Jangan sekadar mendengar khutbah Jumaat dan mengulasnya dengan penuh kejahilan mengenai Islam, agama yang diwahyukan Allah ini,” katanya.

      Delete
    2. Tidak perlu menjadi PAS atau Umno untuk menjadi muslim sebab dua dua tu ibarat gulai dengan kari aje ...muslim ialah orang yang tunduk atau patuh...lagipun tiada dalil kena masuk umno atau pas untuk bergelar muslim hahaha

      Delete
  26. Siber Terompah PAN Amoinah macam Greenboc, Kedutlanie, Moidweller, Malagasy Waves semua dah makin kurang power macam habis bateri.

    Kah kah kah DAP ingat Mic Sabu ramai pengaruh. Rupanya penyokong sebanyak biji di tongkol jagung jaga. Harap jagung banyak bulu tapi bijik kurang.

    Kah Kah Kah. Woiiiii Siber Terompah, korang tu dah fail tau tak!!!!

    Baik slow2 jangan cerita politk. Ambil upah promote restoran cukup lah.

    Macam mana bekas2 PAS ni terpedaya dengan Mic Sabu aku tak tau lah.Sumbat lubang hidung dengan jagung baru sedar kot. Ada ka depa percaya PAN ada ahli sebanyak 100,000. Aku yg PKR pun sedar jugak tau

    Jesse Labu
    Keadilan N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walakontol mengaku pkr

      Delete
  27. Sekiranya pejuangan parti itu berteraskan kerana Allah dan demi kesejahteraan rakyat ambo sokong tak kira pas atau amanah. Kemenangan serta kebenaran akan terlihat. Amin

    ReplyDelete
  28. Okla tu omakkau.. Dr sini dpt lihat Amanah x cakap besar...xla mcm Pas kata kami kuat tp kena tipu je dgn hamno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama pun silap. PAN lahhhhhhh P-A-N tolak T-A-T bunyinya PAN

      Delete
    2. Anon 17.45....bunyi mcm bende yg ade kat celah kangkang mak ko je.....ke ko kuar dari buloh betong.

      Delete
  29. Pas mesti dibersihkan agar menjadi sebuah parti politik yang dapat menjadi pilihan pengundi utk membuat perubahan yg lebih baik...kempen menolak dan menyahkan puak/gerombolan hj hadi mesti dilakukan supaya pas mendapatkan kembali keyakinan pengundi...mereka telah menghancurkan harapan pengundi dan ahli2 dengan pendekatan yang songsang iaitu dengan berbaik dgn pemimpim zalim...ingatlah rakyat biasa mengharapkan pas membawa kita kepada keadaan yang lebih baik...tetapi gerombolan hj hadi sudah membuat sebaliknya...oleh itu ayuh ahli2 pas kita nyahkan mereka yang menggunakan agama bg tujuan tembolok sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, Pas mesti dibersihkan..semenjak mat sabu keluar dari Pas dah semakin bersih.

      Delete
  30. Pas mesti dibersihkan agar menjadi sebuah parti politik yang dapat menjadi pilihan pengundi utk membuat perubahan yg lebih baik...kempen menolak dan menyahkan puak/gerombolan hj hadi mesti dilakukan supaya pas mendapatkan kembali keyakinan pengundi...mereka telah menghancurkan harapan pengundi dan ahli2 dengan pendekatan yang songsang iaitu dengan berbaik dgn pemimpim zalim...ingatlah rakyat biasa mengharapkan pas membawa kita kepada keadaan yang lebih baik...tetapi gerombolan hj hadi sudah membuat sebaliknya...oleh itu ayuh ahli2 pas kita nyahkan mereka yang menggunakan agama bg tujuan tembolok sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xyah pulihkan pas.pas dag nazak mcm umno xmmpu dipulihkan.

      Delete
  31. PAS doh mula wala pada orang umno ....kita sabar tunggu episod drama arahan tghh seterusnya keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PASMA-Cai DAKWA MAT SABU BUAT KERJA 'BANGANG'!!!

      Heh! Itu pun masih ada hati lagi Si Mat Sabu tu nak pertikai mengenai kepimpinan PAS dan membuat tuduhan yang bukan - bukan? Pun masih lagi Si Mat Sabu tu sibuk nak selak kain orang?

      Jika semalam kita dah nyatakan bahawa Si Mat Sabu tu wajar menjaga kain dia sendiri. Jangan sampai kain dia terlondeh dek kerana sibuk sangat nak masuk campur dalam urusan orang lain.

      Inilah masalahnya bila tubuhkan parti hanya semata - mata kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi orang lain. Penyudahnya, diorang juga yang hilang kemaluan secara terbuka.

      Dalam keghairahan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nak serang PAS, ada dikalangan mereka sendiri rasa tindakan yang dilakukan itu tidak wajar.

      Semalam, kepimpinan Si Mat Sabu ti telah dikritik secara terbuka oleh Pengerusi PASMA-Cai yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa parti yang dipimpin oleh Bekas Timbalan Presiden PAS tu.
      AIDCNews – 2/12/15 –Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi kini dilihat tidak lagi sependapat dengan presiden parti itu, Mohamad Sabu dari sudut pendekatan politik.

      Phahrolrazi yang juga Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) hari ini dilaporkan telah mengkritik pendekatan politik Mohamad Sabu yang lebih lebih dikenali Mat Sabu yang lebih menumpukan kritikan terhadap PAS berbanding dengan BN.

      “Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah.

      “PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang,” kata ADUN Pengkalan Kundor itu ada sidang akhbar di George Town, lapor Malaysiakini.


      Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mat Sabu yang menuduh PAS kini sudah diresapi pemikiran ISIS merupakan punca beliau dan kumpulannya menubuhkan parti baharu, PAN.
      Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Phahrolrazi tu membuktikan bahawa parti pimpinan Si Mat Sabu tu memang ketandusan idea untuk mendapatkan sokongan dikalangan rakyat.

      Kot ye pun parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu terdesak sangat nak kumpulkan ahli, jangan la sampai tahap diorang mem-BODOH-kan diri sendiri dengan membuat tuduhan serta memburukkan PAS. Nampak sangat yang diorang ni takde kerja lain yang nak dibuat!!!

      Delete
  32. Padu abadi..kahkah..padan muka pmbelot..borang mau cetak lg ker..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. 15:08 mabuk ketum ke.kalau.mabuk g jauh2 bau busuk
      Kahkahkahkah

      Delete
  33. Lebih baik kita hancurkan PAN..sebabnya tak guna mereka ada kalau perlembagaaan pun tak mampu nak deraf.. takkan nak tunggu DAP endorse baru nak diwar2kan.. islam jenis apa ni PAN..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ke bodoh bebal nye mangkuk hayun ni nk hancurkan pan hanya sebab xda perlembagaan..?? Kebodohan apakah yg melanda pas skrg ni..adakah kebodohan merupakan budaya dan perlembagaan pas.,

      Delete
    2. PAN third Ayam. Kah kah kah

      Delete
    3. PAN ni parti islam ke?? Apa bukti kalau islam? Puiìiii

      Delete
    4. mencarut dn lucah memng budaya umnu

      kini pas belajar dr umnu

      tolak pasug umnu dn najib... penjahanam negara

      Delete
    5. Tuan An anom 16:09, bagus cara kamu berhujah memang berfakta, pembenci PAS tak kan faham perjuangan yang dibawa PAS, mereka ibarat katak dibawah tempurung yang tempurungnya transparent, cahaya boleh nampak gelap pun boleh nampak. Malang sungguh nasib mereka kerana mereka tidak mampu untuk menjamah apa yang mereka nampak, Mereka umpama katak yang memanggil hujan tapi tak boleh bermain dengan hujan. Harap tuan An anom faham apa yang ambe maksudkan.

      Delete
  34. Asyik2 memperlihatkan jamuan mkn jer..makan makan makan..tak heran lah perut semakin boroi dan membuncit...kan lebih afdal kalau memberi mkn fakir misin yg kais pagi mkn pagi kais ptng mkn ptng...sbb tu lah PAN ni semakin tak laku asyik mengenyangkan perut dia n d gang je..fakir miskin yg sentiasa berlapar yg melihat hnya hisap jari dn telan air lior jer..bodoh punya pemimpin politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perut hadi lagi boroi bro.mkn lagi haram.perut pemimpin2 pas lagi boroi semua... Pan semakin xlaku atau pas yg semakin membusuk umpama tahik yg makin mereput. Kahkahkahkah

      Delete
    2. janji PAS tak kempunan cari ahli baru.... tiap2 bulan ada jer org beribu2 daftar.... PAN kata ada 100k org wat majlis pun asyik camni jer hasilnya ... 100 200 org dtg kira terima lagi la.... nih dh teruk bebenar baik buat majlis tahlil doa selamat...tak pun tumpang ofis Mkini wat forum lg bagus....

      Delete
    3. Xkempunan cari ahli baru tapi sampai pakaian dewa nk ambil ati pengundi Cina... Kahkahkahkah. Cakap xserupa bikin pas nih.kahkahkahkah

      Delete
    4. Pasal dia sendiri tak tau kalau dia tau lain lah yg PAN lak sambil baling microfon mengalahkan konsert punk baper juta org gi daftar PAN.... mana 100k tuh maannnaaaaa?????? takkan bunian ???

      Delete
    5. Tak lama lagi bukan sajaaaaa baling mic, tapi baling Speaker Tannoy.


      Hello PAN Imayam, apa jenis suwey parti korang ni

      a. Logo Imayam
      b. Pemimpin lagi ramai dari ahli
      c. President selfie amoy
      d. President Puji Syiah Narullah
      e. President baling mic
      f. President tak boleh bayar saman
      g. Buat programme tak dapat sambutan
      h. President mengaku professional walaupun tak ada degree


      Kah kah kah diminta Saari Sungip, Mujahid, Khalid Samad pakat ramai2 halau Mat Sabu, Hanipah Maidin keluar parti

      Kah kah kah. Panggil diri amanah tapi semua orang panggil PAN.

      Kah kah kah.

      Delete
    6. PAN DAP PAN DAP PAN DAP PAN DAP PAN
      PAN DAP PAN DAP PAN DAP PAN DAP PAN
      PAN DAP PAN DAP PAN DAP PAN DAP PAN

      Delete
  35. Akhlak nya disini pan x membangga diri.sentiasa merendah diri walaupun pan makin ramai ahli.sesuai dgr tuntutan agama islam supaya merendah diri walaupun mendapat kejayaan besar.. TAPI ada satu parti tu heboh2 kata ikut islam serban tebal 5kilo ckp satu dunia pas kuat,pas hebat tapi menggelupor bila wujud pan.siap bg amaran pd ahli jgn join ceramah pan.siap sound jgn bertanding dikelantan...kalau kuat apa nk takut terkentut2. Kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah Bodddddddoooooooooooooooooooo punya komen. Mat Sabu kata sendiri, orang melayu tak terima PAN. Kah


      http://www.sinarharian.com.my/politik/mat-sabu-akur-amanah-sukar-cari-sokongan-1.489242


      Mat Sabu akur Amanah sukar cari sokongan


      KUANTAN - Parti Amanah Negara (Amanah) mengakui parti tersebut berdepan tugas getir dalam meraih keyakinan rakyat di negara ini.

      Presidennya, Mohammad Sabu berkata, parti itu perlu berdepan dengan propaganda yang dimainkan pemerintah terutamanya membabitkan isu perkauman dan survival bangsa Melayu.

      Namun parti tersebut tidak mahu mengalah dan akan bekerja keras dalam meraih keyakinan rakyat untuk bersama parti tersebut untuk membina masa depan lebih baik negara pada masa depan.

      Delete
  36. Ramai geng pan kat sini..parti angkut najis..dah2 gi jilat bontot dap lg bagus..greenboc syok sndiri tak laku ker...aiii mcm2 ada..gi wat hal masing2 la..selfie amoi ker..sibuk apa yg pas wat pe hal..lantak pas
    ler

    ReplyDelete
    Replies
    1. rakyat yg bodoh ckp lntak la pemimpin nk buat apa

      sebodoh bodoh umat.

      klu lntak jgnlah komen bab politik... dungu

      Delete
  37. Bila PAN hilang duit deposit PRU-14 nanti nescaya Mat Sabu tak baling mic tapi baling speaker Tannoy atas pentas tu.

    Harap2 kena kapla Greenboc, biar truss bodo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marah ke? Maaf ya blog2 pas banyak yg pupus!

      Delete
    2. Sapa kata Anon 17:49. Mat Sabu sindri kata PAN tak laku

      Delete
    3. Sape kata pupus...ade lagi...blog totok Pas...Pakkaramu.....keja nya promosi angka ritual gaib....kira2 mcm ramalan no.ekor...XUMNO peminat setia nya.

      Delete
    4. Kah,kah. Serabut aku tengok blog tu. Terbaik

      Delete
  38. Point2 dan bukti2 buat PAN gigil. Sila viralkan



    Selfie Amoy

    Buktinya :

    http://www.utaranews.com/2015/09/isu-gambar-selfie-ghairah-dengan-amoi.html

    Pilihanraya kalu-mari kita edarkan

    Memuji-muji Syiah Nasrullah

    Ini bukti dia dalam youtube. Download dan tunjuk kat orang video ini

    https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_A


    Bersetuju denga Karl Marx

    Dari Interview di Malaysiakini

    Ini dia punya link

    http://www.malaysiakini.com/news/166723

    "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

    " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu


    Mat Sabu panggil melayu bodoh

    http://www.ibnuhasyim.com/2016/02/mat-sabu-kata-melayu-bodoh-bangang-dan.html

    ReplyDelete
  39. Tak payah sbg ahli pas kita menuding jari pada pihak2 lain..pas sendiri bermasalah sebenarnya...mengakulah sebenarnya kita kecewa dan keliru dgn tindak-tanduk pemimpin pas yang ada sekarang..kita tak perlu bersandiwara mcm pemimpin atasan sekarang..rakyat melantik wakil utk mewakili mereka dlm kerajaan...oleh itu pas sebagai parti politik menawarkan 'khidmat' mereka pada kita sbg rakyat...bukan pergunakan kita utk kepentingan sendiri..agenda tersembunyi sendiri...jgn jadi mcm pemimpin zalim..kudakan rakyat utk mendapatkan keuntungan sendiri...sebagai pengundi pas..yg diatas hentikanlah sandiwara ini..ahli2 yang taksub x usah anda sembunyikan kebenaran dgn menuding dan memaki pihak2 lain..akurlah pemimpin pas sekarang telah membuat kerosakan..fikirlah utk kita semua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami dlm PAS amatlah gembira dan bersyukur kpd Allah malah lebih gembira sejak dpt menendang PAN keluar.. sungguh berbaloi menyingkirkan mereka sehingga tidak lagi boleh berfikiran waras sehingga perlembagaan parti pun tak dapat nak dibuat mungkin kerana selagi ia tidak mendapat greenlight dari DAP..

      INGAT PAN INGAT DAP..

      SEHATI SEJIWA SEFIKRAH SEHA---JA---!!

      Delete
    2. Keluar pas kena ceraikan bini sepatutnya. Ini buat tak tau je. Lahabau betul!

      Delete
    3. pas blh tipu hudud.. apa masalah nk abaikn sumpah cerai bini.

      pas dh ujud.. yg ujud pasug pasporno. so sumpah terbatal

      Delete
    4. Pasal bai'ah talak bukan TITM tak bagitau ker pasal apa wujud kat Kelantan itu zaman arwah TGNA lagi....takder kat negeri lain dah panjang lebar bg tau.. masih kategori buat taktau lagi ker..apa yg korg mau sebenarnya kalau ada bukti pemimpin tgk porno dakwa jerlah kalau ada bukti... kalau nak dakwa PAS gi ler dakwa... PAS open jer... lawyer PAN kan ramai apa susah......

      Delete
    5. Pembenci PAS yang ada pun tak seberapa didalam blog Omakkau, hanya dua tiga orang je duk ulang perkara yang sama, jangan dilayan sangat mereka ni, takde apa mereka boleh buat, umpama anjing menyalak bukit.

      Delete
  40. Ada ahli yg suka pd pas sekarang dan bukan sedikit juga yg rasa kecewa pd pas sekarang...ini bermakna pas bermasalah..sebagai pemimpin utama hj hadi harus sedar dan menyelesaikan masalah ini..tetapi alangkah kecewanya beliau lemah dalam kepimpinan kerana tidak mampu membuat penyelesaian..sbg parti politik kepimpinan yg cemerlang adalah amat diperlukan..adakah kita sbg ahli pas hnya terima apa yg dihidangkan..pasrah sj pd puak2 pemimpin yg gagal ini..ayuh buatlah sesuatu yg lebih baik kerana pemimpin atasan sekarang sebetulnya tidak mampu 'bekerja'..perjuangan bkn pada retorik semata2...

    ReplyDelete
  41. Omakkau sepatutnya pergi ke sarawak dan tengok sendiri ceramah yang d anjurkn oleh pas parti angkut sampah d setiap kampung pada sebelah malam dan ada tak org tengok dan dengar ceramah dari calon mereka, jangan nak suka memfitnah parti amanah, di sarawak parti amanah di terima oleh rakyat sarawak dan tak macam parti pas yang dah di tolak oleh rakyat sarawak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur. Tp pas mesti cari point utk mengatakan Amanah itu kuda Dap. Mana parti yg berinspirasi utk menumbangkan umno/bn kami sokong. Perubahan besar bermula dari Sabah dan Sarawak. Mengharapkan sahabat di sana berjaya menumbangkan umno/bn sebagai pencetus semangat kami di semenanjung.

      Delete
  42. WAHAI PENIPU AGAMA PAS

    HUDUD MANA HUDUD HUDUD HUDUD

    RAKYAT SURUH BUAT HUDUD YG KAU BUAT TGK LUCAH KT GERMAN.

    CELAKALAH PENGKHIANAT HUKUM ALLAH YG MENJUAL PERJUANGAN DGN SEDIKIT UPAH DR NAJIB

    LBH CELAKA KERANA MENUDUH ORG LAIN TOLAK HUDUD MAKA PAS XLAKSANA HUDUD

    MUNAFIK BERGANDA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjuangan perlu diteruskan.. Allah tak tanya samada berjaya atau tidak.. yg akan ditanya ada usaha perjuang hudud atau tidak..

      Jangan jadi macam ada satu parti yg tak ada perlembagaan tu..sanggup tolak hudud kalau DAP tolak hudud.. lebih akur pada ulamak DAP dari ulamak islam yg ada perlembagaan berasaskan al quran dan as sunnah...

      INGAT PAN INGAT DAP INGAT JUA PAP..

      SEHATI SEJIWA SEFIKRAH SEHA---JA---!!

      Delete
    2. An anom, tengok cara mereka berhujah, tiada rasa tanggungjawab sebagai muslim kepada hukum Allah swt, mereka lupa dan hanyut dengan hujah mereka walhal apa yang mereka hujah tu adalah tanggungjawab untuk semua muslim melainkan mereka ni belum berdaftar.

      Delete
  43. Betul lah, Pas selalu gebeng org tolak Hudud. Tapi dia sendiri tak mampu nak laksanakan Hudud. Sebelum salahkan orang , cermin diri sendiri .....MANA ! KAYU ! PAS NI BORAK LEBIH ! SEMUA KELAUT ! PEMECAH UMMAH !

    ReplyDelete
  44. MANA PERLEMBAGAAN? ISLAM KE? ATAU SELAINNYA?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. An anonymous xda modal lain ke?asyik2 perlembagaan pastu langkah kajang.bosanla kalau pas terlalu bodo mcmni

      Delete
  45. Banyak baca buku hapuskan ceramah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buku perlembagaan dan dasar ada tak? Saya nak baca.

      Delete
  46. TAHU KAH ANDA 9/10 CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG DARAH HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih heh....

    JUGA PAS sehingga sekarang masih gagal melaksanakan Hudud di Kelantan. Padahal tidak ada seorang ADUN DAP pun di Kelantan. Malah DAP pun boleh dikatakan tidak dirasai kewujudannya di Kelantan. Apakah DAP menjadi punca kegagalan melaksanakan Hudud di Kelantan? Pastinya tidak. Jadi apa punca sebenarnya? Kenapa mahu salahkan DAP di atas kelemahan sendiri?

    MARI MEMBANGUN BERSAMA BARISAN KEPIMPINAN CAI
    YANG MEMBARUA DAN MENJEBON JEMAAH SENDIRI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada pembenci PAS, sudah-sudah lah ulang perkara yang sama, kalau anda tidak puas hati dengan TGHH anda boleh bersemuka dengan dia, amat senang kalau nak jumpa Tuan Guru tak perlu beratur tak perlu appointment pergi je jumpa terus lepas kuliah subuh di Masjid Rusila. Elok berjamaah subuh dulu dengan Tuan Guru, kalau tak minat TG jadi imam anda ada pilihan lain, tiada yang halang. Lepas tu sampai kan hajat anda kepada TG, kalau berani la. Bising kat sini tiada pulangan jangan mensia-sia masa, banyakkan ibadat disurau-surau PAS, kalau benci surau PAS masjid kerajaan ada, asalkan beribadat.

      Delete
    2. Ajak debat takut.cakap pong pang mcm hebat.Phuiii. Pas jadi parti tahik

      Delete
    3. Jangan ikut perasaan sedara, ingat sedara, ada sesuatu yang membuatkan sedara jadi gini, lawan la jangan ikut sangat.

      Delete
  47. Surau PAN ado?.. Kalau ado pun DAP x bagi ceramah pasal islam.. hanya boleh ceramah pasal nikah cerai jo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belagak nye pas.inikah cara islam?

      Delete
    2. 23:09 jgn kau ckp pasal islam dgn pas. Mrk mana ada pegangan islam.songkok lebai ceramah sbg wayang tarik undi melayu je.sama dgn umno kata idop melayu padahal depa la penyamun tarbus

      Delete
    3. Pehhh siap declare ada surau pas. Tempat sembahyang pun ada campor adok dgn pas. Nampak sangat Pemecah Ummah. Nak sembahyang pun masih terfikir ini surau aku (pas) ps sembahyang kat surau pas pahala lebih ke?

      Delete
    4. Sedara nak tahu apa yang ada kat surau PAS datanglah beramai-ramai sedara InshaAllah sedara akan faham.

      Delete
  48. Nishya,

    Pencinta Kualidap kata PAS bagi makan free pasal tu la ramai yang datang, ni apa ke hal pulak sampai orang cina tolak makanan free, ke makanan tak elok atau ada ramai yang makan tetapi tak nampak dengan mata kasar....hehehehe.

    Tahniah Nishya, teruskan dengan perjuangan anda.

    ReplyDelete
  49. Ini politik..kita ahli pas beribu..kita lantik mereka untuk memimpin..kita ada hak menurunkan mereka, klau hj hadi dan gerombolanya tidak mampu sehingga merosakkan pas..kita mesti singkirkannya dan lantik pemimpin yang lebih baik dari segala segi..jgn jadi mcm parti pemerintah, bila undi rayu pemilih, bila dpt kuasa..pemilih kena melutut merayu minta utk sedikit 'kesenangan'..bukan masalah benci pas atau benci hj hadi dan gengnya..tapi kemampuan beliau dlm menerajui pas dipertikaikan..cara pemilihan dlm muktamar yg lalu juga dipertikaikan, amat tidak islamik dan tidak beretika (tak perlu dinafikan ahli pas sedar dan akui perkara ini tetapi cuba menutupnya dr pengetahuan akar umbi)..apabila kita lantik pemimpin sbg contohnya..pergi tabung haji carilah maklumat dan bentang kembali kepada ahli dan rakyat supaya semua org tahu masalahnya...bukan sekadar dengar dan suruh Th yg beritahu kpd rakyat,Th berniaga..rahsia adalah senjata mereka..itu antara satu dari berbagai lagi lemahnya kepimpinan sekarang..pas harus bangkit, duduk kembali dgn rakan pembangkang lain, bukan buat musuh...kalau kita istiqamah hingga menang kena la berpakat..bukan berdakap dengan pemerintah zalim..undi diberi untuk menjatuhkan pemerintah zalim..kita yg menentukan pemimpin atasan bukan mereka menggunakan kita..sedarlah jgn diguna label-label, maki-maki, mengata org tidak islamik dan dsbnya..takkan boleh menang dgn cara makian begini tetapi semakin menampakkan kita bodoh sebagai ahli pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau hang pandai tahap 100k phd kenapa tak debat direct TGHH sampai lunyai... sia-sia jer ber esei panjang kat sini , buat debat langsung macam KJ pergi sendiri ke kelantan masa debat dengan Husam yg lalu....

      Delete
    2. Itu adalah salah satu strategi PAS, srategi PAS tidak sama dengan rapiji, strategi rapiji umpama satu perjudian yang mana rapiji sendiri boleh rasa perkara ni akan menemui kegagalan, tak salah untuk mencuba sebab nanti minta maaf je, rapiji dah mintak maaf. Nasib baik kat Mesia ni ramai pemaaf, kalau tak alamatnya akan bertambah lah lagi satu tabung untuk menyelamatkan pencipta strategi dengan mencipta fitnah, dan lagi beruntung kalau ahli dan peyokong mereka memenuhi tabung derma untuk strategi seterusnya.

      Delete
  50. Waduh2..di parlimen pun nggak mahu berpidato..lg2 ponteng aja...g mana bisa berdebat...nanti dibilang tidak islamik kalau berdebet..waduh pening sih..asik bodoh aja bunyi soalnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu pergi ke parlimen kat Masjid di Marang amat senang untuk berbual dan berdebat, disana ada banyak ilmu yang boleh ditimba, datanglah beramai-rami ke Rusila pakat-pakat timba ilmu semoga hati kita tenang dan mendapat kurniaan nikmat dari Allah swt, semoga kita tergolong dalam kurniaan nikmat olehNYA bukan tergolong oleh kemurkaanNYA. Insha-Allah.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Setuju tu tuan anon 08:09.. tapi masalahnya DAP bagi ke diaorg ni pergi??

      Delete
  51. Satu ketika dulu TGFN mendoakan supaya mahathir panjang umur agar mahathir boleh lihat sendiri kerosakan yang telah beliau lakukan kepada umno dan rakyat.

    Apa yang berlaku sehingga ke hari ini adalah apa yang diamalkan oleh mahathir dan umno sendiri, itu lah dasar yang dibawa oleh umno.

    Apa yang mereka amal telah memakan diri mereka sendiri, orang no 2 umno dah ditelanjangi, mb Kedah ditukar.

    Sekarang mahathir dah keluar umno, mahathir sangat perlu sokongan dari mana-mana pihak yang dapat membantu beliau menjatuhkan najib, bukan menjatuhkan umno.

    Situasi yang sama sekitar tahun 1998 dulu, anwar diaibkan, dihalau dan dipenjara. Mahathir dikecam ketika itu oleh penyokong-penyokong anwar termasuk Mat Sabu.

    Dulu dikenali sebagai mat sabu sekarang dikenali sebagai mike sabu, maka bergabunglah mahathir dan mike sabu dengan penyokongnya untuk memperbetulkan kerosakan yang telah mahathir lakukan.

    ReplyDelete
  52. Boleh tak pascai beri pencerahan kenapa umno tak tendang mamat penyelidik tiga suku pas si zuhdi tuh dari UM walaupun menjadi ejen boleh menjahanamkan umno...sedangan ramai macai pas ada yang pecat,di hantar ke tempat jin bertendang hanya kerana menyokong pas...pastu lihat pulak si mokhtar arsenik dup pahang tu siapa..ulama ke cia umno? dulu pas doa umno ko..ko umno,sekarang umno ok ok umno..dulu pas ingin Islam memerintah bukan kena perintah...sekarang pas kata berjuang bukan untuk dapat kuasa..dulu umno nasionalis sesat serta assobiyah sekarang dah lain jd munasabahlah umno kata pas parti ajaran sesat,pecahbelah ummah,rosak akidah...kata nak berbaik tapi surau masjid nak suku suku akhirnya pemimpin yang merapu serupa mat tiga suku keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan risau tuan.. sehebat manapun perancangan musuh islam, pasti Allah tetap pelihara islam.. kita hanya perlu jaga diri dan keluarga agar tidak terjebak dgn PAN DAP dan UMNO...

      Delete
    2. Tiada siapa memusuhi islam..semua kita letak islam paling atas...jgn kehendak kita tidak dipenuhi kita memusuhi org lain lebih teruk melabel dgn gelaran yg tak sepatutnya..kita brpolitik utk membetulkan kepincangan dlm pentadbiran skrg..

      Delete
    3. Anom 09:29,
      Surau-surau PAS dibina bukan kerana nak beribadat suku suku, kenapa surau-surau dan madrasah persendirian dibina dengan perbelanjaan sendiri dan mereka sanggup mewakafkan tanah untuk surau-surau dan madrasah? Tidak lain dan tidak bukan hanya untuk mencari redha Allah swt, walaupun mereka sudah kembali kepada Allah swt akan tetapi pahala yang berlipat ganda masih lagi mengalir untuk mereka selagi adanya surau-surau dan madrasah tersebut. Kenapa mereka selalu menjemput pimpinan PAS untuk memberi kuliah dan mengajar agama? Kerana hanya pemimpin PAS saja yang mampu melakukannya.

      Delete
  53. Pascai pong pang pong pang bab hudud...kondem umno,pan,dap...tok guru pula kata hukum hudud 0.0001 persen...entah ayat mana dan hadis mana ada sebut 0.0001 persen belum ada orang jumpa ..tu pun pascai wala juga hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau pun 0.0001 percent pun hudud tetap perlu diperjuangkan..kita ni org awam hampir x boleh menyamai alim ulamak2 di zaman silam dan zaman sekarang di mana amalan mereka pasti kita tak berapa atau tak mampu langsung nak ikut.. jadi sekurang2nya dapat bersama2 parti yg perjuang hudud pun dah kira bertuah bro... jgn bersama parti yg sanggup tolak hudud kalau DAP tolak hudud..

      Delete
    2. Umno sokong hudud ke wanrosli woi??mane hudud pas xnmpk pun.Mb klntn kate nk letak jwtn kalo hudud xjalan kat klntn tahun lepas.tp smpi la ni x letak jwtn. Gila pangkat btl pas ni.igtkn islam rupanya syaitan bertopengkan islam

      Delete
  54. wowww...meriah sakan singgah dekat blog omak kau..semua macai ada..umporno,pascai,pandir,puki r,dapig...bravo versatile omak kau muahh muahh muahhh hahaha...pru nanti pakat humban parti sampah tu dalam longkang....menyusahkan rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang meriah blog ni bro. Siap ada penyokong Pas kata cina itu cina ini tapi bila beli tuala wanita untuk isteri dan anak perempuan pu kat kedai cina. kah kah kah

      Delete
    2. 09:41,
      Membeli keperluan harian walaupun dikedai cina tidak salah yang salah kalau kita ni sebagai pembeli terikut-ikut dengan akhlak mereka, takkan nak beli pad wanita sampai kena tunduk dengan mereka? Itu ke yang kamu faham?

      Delete
  55. Okay la tu pan merendah diri mcm mcm padi makin tunduk makin berisi.xmcm ayam bertelur sebiji riuh sekampung.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN merendah diri? berakhlak mulia? tak pernah menghina dan maki hamun TGHH dan PAS?...mamat ni ni dtg dari planet mana ni..

      Delete
    2. 16:00 banganga ke hapa...hadi pas kuat,pas hebat,pas pis pus...
      Matsabu ada kata mcmtu x...malah merendah diri kata sukar dpt sokongan walaupun br setahun dh 100k ahli

      .pas plak mcmne. Blum ape2 dh umum mr os.masuk pas...lepastu mr os pun x ngaku masuk pas.kahkahkahkah. Dah la bodoh bangang plak tu 16:00.kahkahkahkah

      Delete
    3. 15:52..Betul3x..mcm mat sabu yg badannya rendah tidak pernah tinggi, makin dia merendahkan dirinya perutnya makin berisi dan membuncit..kihkihkih

      Delete
  56. Pas hanya ada ulamak2 anjing yang di ketuai hadi terang dan nyata kaki jilat bontot najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sungguh mulia akhlak penyokong PAN ni...terlebih merendah diri kot?

      Delete
  57. KESIMPULANNYA..

    PASUG UMNU PERLU DITOLAK. NAJIB LG WAJIB UTK DITOLAK

    PH PERLU DIBERI KUASA MENTADBIR NEGARA. HUDUD PERLU MENDAPAT MANDAT RAJA2. JGN SALAHKN DAP ATAU AMANAH

    TKDE ORG ISLAM YG TOLAK HUDUD. SEPERTI JUGA TKDE ORG ISLAM YG TOLAK HAJI WALAUPUN RAMAI BELUM NAIK HAJI SBB XCUKUP SYARAT.

    KITA BINA MALAYSIA BARU BERSAMA PAKATAN HARAPAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapan Baru menolak hudud bila DAP menolak hudud.. lebih baik kekalkan apa yg ada..melayu islam.. drpd cina kafir yg membaruakan melayu mengaku islam..

      Delete
    2. PH : Pakatan Hancurmusnah..nak bina malaysia konon..kahkahkah

      Delete
  58. Pas parti sesat menggunakan nama islam utk undi.pas lebih jahat dr umno..

    ReplyDelete
  59. Kalau parti yg ada perlembagaan islam pun dikata sesat..macamana plk parti yg x de perlembagaan islam.. sesat sejati gamaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada perlembagaan tp sokong rasuah xda gunanya perlembagaan tu.campak lombong aje..ada perlembagaan tp rompak balak kelantan sampai banjir besar apa cter

      Delete
    2. Ada bukti ka tuduhan curi balak di kelatan? report SPRM? kalau tak ada lebih baik diam drp dok jaja fitnah merata..set2 baghal

      Delete
    3. Pencinta Kualidap hanya tahu mencipta fitnah sama macam sifu mereka Mike Sabu, tapi Mike Sabu ada tabung derma yang didermakan oleh pencinta mereka. Yang malang dan rugi adalah pencinta mereka kerana tidak tahu menilai mana betul dan yang mana salah. Kesian.

      Delete
    4. So sekarang dah ngaku x de perlembagaan.. maknanya jenis x de prinsip .. ada parti sosialis suruh tolak hudud dia main bantai ikut jer ..almaklumlah x de prinsip...sbb tu dia boleh main langgar je sumpah baiah dan harta wakaf..

      Delete
    5. Baiah talak bini ke bro. Malu nya pas ada baiah hina mcmtu. Semata-mata takut ahli lari sanggup cagarkan bini,umpama bini tu pelacur pulak.bagus juga perpecahan pas blh nmpk semua perangai hina pas.perlembagaan pan? Cari la xkan itu pun xtau nk cari.xkan bodo sgt kot. Tiap parti ada perlembagaan.bukan mcm pas kayu balak pun rembat.pastu salahkan dap.kesian walakontol2 pas kene tipu idup2 dgn umno tp mendabik dada kata " kami kuat,kami hebat, kami nk perang dgn umno".. Najib jentik sikit je hadi terkentut2 sokong najib.kahkahkahkah

      Delete
    6. 2:22 kalau bodo sila diam.bukti balak kelantan pun xtau.lembab btol la macai2 pas ni.patutla senang kena tipu. Bodoh nk mampos rupanya.

      Delete
    7. 22:44 macai2 hadi sejati jenis walak xtentu hala kalo hadi suruh mkn taik hadi pun die mkn smbil kata" lazat nye taik tuan guru hingga menjilat jari"

      Delete
    8. Pemikiran tahap tadika, kesian mike sabu dapat macai tapi akal tak penuh, kalau macam ni punya macai alamat parti kuali bungkus awal la, kalau dah jauh dengan Islam begini lah jadinya, tidak tahu menjaga akhlak.

      Delete
    9. An anon,
      Tak perlu dilayan mereka ni, akhlak dah rosak, mereka meletakkan diri mereka sendiri ditahap yang amat rendah akhlaknya, makin lama berhujah makin nampak kebodohan. Ketepikan saja mereka ni biar mereka menyalak sampai keletihan.

      Delete
  60. Mat Sabu dulu kini dikenali sebagai Mike Sabu and the gang adalah orang yang paling awal mendampingi mahathir selepas keluar dari umno.

    Dulu yang kata kat mahathir mahafiraun adalah Mat Sabu bukan Mike Sabu yang yang sekarang.

    Dulu usung anwar keliling kampung, jelajah seluruh Mesia adalah Mat Sabu juga bukan Mike Sabu.

    Kutuk, maki dan segala macam kecaman terhadap mahathir dilemparkan oleh Mat Sabu.

    Kini semua yang Mat Sabu lakukan dulu dijilat oleh Mike Sabu. Golongan apakah ini?

    ReplyDelete
  61. Menjadi pemimpin perlukan disiplin ilmu yg berbagai..hnya pengetahuan agama sahaja tidak mencukupi..jd utk memperkasakan pas, golongan pemimpin atasan sekarang kurang brkemampuan dlm banyak segi..oleh itu sbg ahli pas sama2lah kita mncari pemimpin yg lebih berwibawa supaya dapat menyatukan kembali dan menguatkan barisan pembangkang menghadapi bn..jgn kita menjadi penasihat kepada mereka..maruah ahli perlu dijaga...klau pemimpin beria2 sangat dgn pemerintah zalim, kita humban mereka keluar dari pas...

    ReplyDelete
  62. Waspada.....tentera siber yg diupah oleh umngook sedang salinkulit dan bertopeng.....rapatkan barisan dan kita serang markas mereka...jangan kalah mental.......

    ReplyDelete