KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 4 March 2016

KETUA PKR CABANG TANJUNG KARANG DIJATUHKAN HUKUMAN 2 TAHUN PENJARA DAN 2 SEBATAN KERANA MENIPU.



Ketua PKR Cabang Tangjung Karang Hj Mohd Yahya Shahri yang berkhidmat sebagai pegawai khas kepada bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim gagal untuk mengketepikan sabitan kesalahannya.

Ini disebalik menggunakan hujah isu derma RM2.6 bilion Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai alasan untuk mendapatkan pembebasan.

Dalam keputusan sebulat suara hari ini, tiga anggota Mahkamah Rayuan berkata, mereka menyokong keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam tahun lalu.

"Ini bukan kes mengenai derma politik, ini mengenai penipuan," mengikut keputusan yang dibacakan itu.

Oleh itu, Mohd Yahya disabitkan bersalah bagi pertuduhan pertama mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan kerana "menipu dan tidak jujur dalam mendorong penyerahan harta" tetapi dibebaskan daripada pertuduhan kedua mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan kerana "menggunakan dokumen palsu sebagai tulen".

Beliau dijatuhi hukuman penjara dua tahun dan dua sebatan.

Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 2013 menjatuhkan hukuman bersalah ke atas Mohd Yahya atas tuduhan menipu bagi mendapatkan sumbangan Majlis Sambutan 100 Hari Pakatan Rakyat.

Beliau dituduh menipu Presiden Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) Datuk Abdul Karim Munisar untuk mempercayai bahawa Sekretariat Pakatan Rakyat memohon sumbangan bagi menampung pembiayaan majlis sambutan itu di Gardenia Coffee House, Quality Hotel di Shah Alam pada 4 Jun 2008.

Tertuduh, selaku pengarah program acara itu, dituduh dengan curangnya mendorong Abdul Karim untuk menyerahkan RM50,000 kepadanya sebagai sumbangan, sedangkan Abdul Karim tidak akan melakukannya sekiranya tidak diperdayakan sedemikian.

Seramai 28 saksi pendakwaan termasuk Menteri Besar Selangor dan lapan saksi pembelaan dipanggil memberi keterangan sepanjang perbicaraan.



60 comments:

  1. Sebab dia orang PKR. Kalau dia orang UMNO, curi 2.6b atau 42juta pun dikatakan tak bersalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib babi

      Delete
    2. RM50k masuk akaun parti dikatakan bersalah tetapi billion ringgit masuk akaun peribadi dikatakan tidak bersalah. Curi satu tin milo kena penjara tetapi curi wang berbillion ringgit hidup mewah tanpa dakwaan. Inilah yang dinamakan sarkis dunia !

      Delete
    3. pkr= parti kencing rakyat.. itu blm memerintah negara lg tu kalau dah memerintah negara lebih dr 2.6 bil dia rembat..

      Delete
  2. hakim hakim bangsaat ini lah jadi.hakim ini patut disula samapai mati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klw menang..hakim adil
      klw kalah...hakim bangsat..
      hehehe stendet hujah penjilat dap...hehehe

      Delete
    2. Tunggu bila Najib dan geng nye dibicarakan....siap lah.

      Delete
    3. Tunggu bila Najib dan geng nye dibicarakan....siap lah.

      Delete
  3. Terbaek la omakkau baru la ada improvement sikit. Kalau tidak asyik2 update blog ceramah2 pan xdpt sambutan, ceramah2 pas dpt sambutan maha hebat.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog kau plak bila nk ckp psl lks jilat cikdet? Omakkau aku faham nape xder telur..kau ade ke? Atau takut fulus x masuk?

      Delete
    2. TUANG PRESDENG KEPALA BUTOOO KETUA PARTI BULAT CAP KEPALA BUTOOO

      Delete
    3. Pihak hospital sedang mencari pesakit mental yang bernama balaci 00:28. Kerjasama orang ramai amatlah dihargai kerana balaci ini adalah balaci ajaran sesat sekular yang boleh mencemari minda manusia normal.

      Delete
  4. sangat gembira puak2 cut and paste tak buat komen di sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarla..asalkan jgn jd barua dap sidahla...lks jilat cikdet xpa plak...x berani komen pun...malah sokong lg

      Delete
    2. Ada sorg tu yg suka baling mike...dolu2 panggil mahafiraun...sokarang...mahasayang

      Delete
    3. Tuang presdeng kapla butoooo

      Delete
    4. mike sabu kapla taik.

      Delete
  5. Hidup Sang Rajawali!

    Tangkap semua maling di Malingsia

    ReplyDelete
  6. FITNAH MAHATHIR & ZUNAR = FITNAH RAJA MANDELIAR & SI KITUL (KETURUNAN KELING)




    FITNAH MAHATHIR & ZUNAR = FITNAH RAJA MANDELIAR & SI KITUL (KETURUNAN KELING)





    FITNAH MAHATHIR & ZUNAR = FITNAH RAJA MANDELIAR & SI KITUL (KETURUNAN KELING)





    FITNAH MAHATHIR & ZUNAR = FITNAH RAJA MANDELIAR & SI KITUL (KETURUNAN KELING)





    FITNAH MAHATHIR & ZUNAR = FITNAH RAJA MANDELIAR & SI KITUL (KETURUNAN KELING)





    FITNAH MAHATHIR & ZUNAR = FITNAH RAJA MANDELIAR & SI KITUL (KETURUNAN KELING)





    FITNAH MAHATHIR & ZUNAR = FITNAH RAJA MANDELIAR & SI KITUL (KETURUNAN KELING)





    FITNAH MAHATHIR & ZUNAR = FITNAH RAJA MANDELIAR & SI KITUL (KETURUNAN KELING)





    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuang presdeng kepla butooo

      Delete
    2. mat sabu kepla taiiiikkk.

      Delete
  7. Omakkau dah lama x update blog. Tertutup peluang aku nak cut paste. Klu dibiarkan pasti puak Amanah akan tibai Hadi habis2an. Mesti mereka kata Hadi babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak PAN lah.. x yah nk menyamar

      Delete
    2. Mustafa Ali Hussam dah engkar amanat Hadi. Bergabung dgn Madet utk humban Najib. Masuk neraka lah mereka ini sbb engkar ajaran Hadi.

      Delete
    3. Setiap hari semakin ramai rakyat msia benci najib dan hadi. Kemana mereka nak lari lepas pru 14 nnt.

      Delete
    4. Anon 2102

      Jawapan nya...

      Hadi masuk bawah tanah @ kojol

      Najib masuk banglow sg buloh... 30 tahun. Mampus pondan bugis sekor tu kena sagat lubang jubor dlm jail

      Delete
    5. Anon 2102

      Jawapan nya...

      Hadi masuk bawah tanah @ kojol

      Najib masuk banglow sg buloh... 30 tahun. Mampus pondan bugis sekor tu kena sagat lubang jubor dlm jail

      Delete
  8. yg salah ttp salah...klu trlepas di dunia akhirat nanti kena jgk.

    ReplyDelete
  9. Ari ni dlm sejarah sudah menjadi kenyataan "Melayu Mudah Lupo" .... 25 tahun berperang bergulung gulung dlm lokap...di jalanraya.. dalam black maria..mogok lapar(walaupun mrnipu)... mermalam didataran...dan sanggup pecah kepala dng darah tersembur keluar ......akhirnya....akhirnya.......ahaks..semua orang bawahan ..semua yg merempat nak cari makan sudah krna kencing yg cukup hancing sekali olrh puak aljuboori dan puak che det...bodo..bodokann...kan kan.kan..kah kah kah...

    ReplyDelete
  10. Komen2 kpala butoo di atas mmg jilake..bodoh susah diajar..kompom geng pan..dah ler ahli ciput bebal plak tu..ayuhh teruskan mnjilat bontot dap

    ReplyDelete
  11. Harap pemimpin atasan jgn bersandiwara...politik matang yg menyuruh ahli bawahan akur perintah jgn hadir majlis tun m tp ada ajk ttingi hadir..kalau kami hadir kamu jatuh hukum kata munafik tak ikut presiden, skrg 2 pemimpin tertinggi hadir..mcmana?..

    ReplyDelete
  12. tadi saya bermimpi nombor toto4d yg bakal naik. 5941.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4.08....kalo ko minat dgn no.ramalan sila singgah keblog penyokong totok Pas Pakarramu.satu2nya blog yg dikendali olih ahli parti Islam yg menawarkan cara2 nak menang no.ramalan.

      Delete
  13. Kesian tgk macai2 pasumno yg melucah aje keje nye.tau la toontotwi kaki blue.macai pun kaki blue juga.tu sbb otak lembab fikir pasal blue aje

    ReplyDelete
  14. Saya menyokong pendirian rakan-rakan dari masyarakat sivil, parti politik dan individu-individu​ termasuk Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhyiddin Yasin dan lain-lain untuk menggembleng kekuatan dan persefahaman bersama seperti disuarakan oleh Ketua Pembangkang baru-baru ini.

    Persefahaman bersama ini ​akan​ menumpukan untuk menuntut perletakan jawatan Dato’ Sri Najib selaku Perdana Menteri yang telah nyata gagal mentadbir negara. Beliau bertanggungjawab meneruskan tindakan-tindakan politik rakus, merosakkan institusi pemerintahan dan membebankan rakyat dengan kegawatan ekonomi yang berterusan.

    ​Pada masa yang sama, tuntutan perubahan ini semestinya akan melibatkan reformasi institusi utama dalam negara yang sudahpun retak dan parah di bawah pentadbiran Dato’ Sri Najib.

    Selama ini kita mewakili suara nurani hati rakyat telah berikrar untuk memperjuangkan pengembalian hak rakyat di sebuah negara merdeka dan berdaulat. Tuntas dengan kesedaran ini maka hak rakyat harus dikembalikan melalui sistem pilihanraya yang bersih serta badan kehakiman dan media yang bebas. Dasar ekonomi harus diubah untuk mengutamakan semula usaha ke arah pertumbuhan yang segar dan pengagihan kekayaan yang saksama.

    Skandal 1MDB yang melibatkan Perdana Menteri adalah skandal terparah dalam sejarah dan turut menjejaskan imej negara. Ini hanya mungkin berlaku apabila terdapat pemusatan kuasa kepada seorang Perdana Menteri serta kegagalan institusi kewangan, keadilan dan penguatkuasaan menjalankan tugas dengan bebas.

    Kita juga telah belajar dari pengalaman sejarah bahawa peralihan kuasa yang bermakna ​bukanlah peralihan tokoh semata tetapi perubahan sistem.

    Justeru itu saya tegas menggesa rakan-rakan dan rakyat bersama dalam usaha ini tanpa membataskan ia sebagai agenda peribadi mahupun permusuhan peribadi. Kita harus merangka halatuju baru bagi menyelamatkan negara.

    Dato’ Seri Anwar​ Ibrahim​
    3 Mac 2016.

    ReplyDelete
    Replies
    1. shiekh aljubori kepala taik, sama jer mcm mahataik.

      Delete
    2. Peergh amanat budak jubo dari sg buloh bergema kembali.....ayat power2 pun mula menyelinap kembali hingga menusuk juak2 jubo yg kekeringan orgasme.....cukup2 la 25 tahun berlakon bercakaran dng puak tun dr M suma melayu mudah lupa....hilang respek pada tun dr M pasal kemudahlupaan beliau sanggup berjuang dengan talibarut yahudi ajaran pluralist aljuboori dan talibarut ajaran syiah iaitu mat sabun... ternyata melayu melayu mudah lupa ini sanggup bersama sama pluralist. ...syiah dan komunis yg cukup rasis utk memghancurkan kjaan islam semata mata menyelamatkan kroni2 masing2.... ada yg mati masa guling guling atas jln raya..mandi water canon..naik black maria percuma..hilang jawatan dan pekerjaan akhirnya.....akhirnya...akhirnyaa .... ini semua lakonan haprak golongan kaya raya yg menipu rakyat jelata... pada rakyat malaysia semu masa PRU nnti golongan kaya raya yg memperkaya kaum keluarga masinh2 perlu di ajar samada dari puak penjubo yg tak serik meliwat rakyat malayssia mau pun puak melayu mudah lupa ini....

      Delete
    3. Macai umno kepanasan....

      Delete
    4. macai penjubur tua laknatullah mengelupur kepanasan. kih5

      Delete
  15. Omakkau,
    Setuju tak kalau mahathir jadi ketua umum pkr ganti anwar?

    ReplyDelete
  16. Setuju..haji hadi diganti dgn pemimpin yg lebih sesuai dan lebih bagus dlm membuat keputusan parti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju?...tapi hj hadi tiada kena mengena dlm hal ni. Azmin, lks, mat sabu dan mujahid angkat tangan tinggi sampai nampak ketiak bersama mahathir. Penyokong dan ahli pkr kata " kami berharap tun jadi ketua umum ".... Lks, mat sabu dan mujahid pun sama, anwar? mana satu musuh mana satu
      rakan?

      Delete
    2. PAS desak najib bubar parlimen biar rakyat yang tentukan.

      Delete
  17. Parti angkut najis..hmm..cari mkn ja

    ReplyDelete
  18. Sinopsis Majlis Deklarasi Rakyat (MDR)

    Hadi Awang : Kita tidak sertai MDR kerana kita memusuhi umno bukan ahlinya.
    Takiyudin: Lajnah Politik PAS Pusat yang bermesyuarat 3 Mac lalu mengambil keputusan tidak terlibat dalam MDR , Pas punya pendekatan tersendiri untuk mengubah kepimpinan negara termasuk mengambil keputusan menghadap Majlis Raja-Raja.
    Tuan Ibrahim : Kehadiran Mustafa dan Khairuddin dalam majlis itu telah mendapat 'kebenaran khas' presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
    Mustafa :Hadir atas kapasiti individu dan bukan mewakili parti.
    Kesimpulan : Parti Islam Pas lebih teruk belitnya terlalu bercelaru. Kenyataan Pas selalu berubah2 mengikut situasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi tidak melibatkan dasar parti PAS, kami di akar umbi x ada masalah dgn deklarasi selamatkan malaysia.. maksudnya samada ada atau tidak wakil PAS itu bukan isu pokok atau isu besar.. kami akan tetap bersama di belakang TGHH...

      Delete
    2. Pecacai PARTI AMPU SINAJIB (PAS)

      Delete
    3. Bersama menuju kejayaan, PAS tetap dengan dasar. Syabas TGHA.

      Delete
  19. Itulah realitinya...dipimpin oleh yg lemah kepimpinannya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau PAN dipimpin oleh real profesional dan pintar pasti dah menderu2 org masuk PAN.. macam jgk org2 UMNO menderu2 masuk PAS sekarang ni..

      Delete
    2. Parti Amanah belum setahun jagung dah beribu pengikut. Parti Ampu Sinajib makin bergelora...kesian.. bila agaknya nak tengelam bersana umno..

      Delete
    3. Yang tenggelam bukan PAS tapi PAN yang akan tenggelam sebab PAN tak guna bahtera PAN hanya guna rakit.

      Delete
  20. Elok hayati baik2 yang ini http://msomelayu.blogspot.my/2016/03/politik-islam-pas-makin-abstrak.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS MAKIN ABSTRAK GARA2 HADI YG KEMARUK HARTA DUNIA.

      Delete
    2. Pantadbiran yang salah olh Najib mengakibatkn rakyat menanggung hutang negara. Hadi pulak macam orang bodoh dok berdamping dgn Najib. Kemana hadi nak bawa pas?

      Delete
    3. Kalau nak tahu TGHH nak bawa PAS kemana jom kita pakat gi Rusila...

      Delete
  21. Pas hanya sebuah parti politik. Pisahkan agama dan politik kerana politik pas umpama menjual agama Islam demi kepentingan mereka. Berwaspadalah.
    Pas = Umno (Jgn tertipu )

    ReplyDelete
  22. Tuan-tuan,
    Apa beza mendesak najib letak jawatan dengan mendesak najib supaya bubar parlimen?

    ReplyDelete
  23. Bukan semua orang PKR Maling... hanya muka hempeh ini sahaja

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reform sebelum anda di Reformkan

    ReplyDelete