KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 7 March 2016

DEKLARASI RAKYAT BERJAYA MELAHIRKAN KELOMPOK POLITIKUS BACUL DAN DAYUS DALAM NEGARA KITA.



Setelah sekian lama bertungkus lumus berhempas pulas sering balas membalas serang menyerang antara Mahathir dengan pemimpin-pemimpin pembangkang dari Pakatan Harapan dengan kata-kata keras dan label melabel, gelar menggelar, akhirnya lahir sebuah kelompok "POLITIKUS BACUL DAN DAYUS" dalam negara kita hanya kerana kejarkan secebis sokongan yang belum tentu menjadi kenyataan.

Jumaat lalu, tercipta sejarah Tun Dr Mahathir Mohamad menundukkan musuh-musuh ketatnya dalam politik dan menjadikan pemimpin pembangkang seperti ‘lembu dicucuk hidung’. Dulu dari seorang pengukutuk, para pemimpin Pakatan Harapan sudah dijinakkan oleh Mahathir sebagai pengikut setia membuta tuli.

Tak kisahlah sama ada Mahathir yang merayu ataupun pemimpin pembangkang yang terhegeh-hegeh menyokong Mahathir.

Entah untuk keberapa kalinya, demi rakyat dan menyelamatkan negara dijadikan alasan oleh pemimpin-pemimpin PKR, PAN, DAP dan masyarakat sivil untuk menyokong Mahathir dan konco-konconya.

Maka lahirlah ‘Deklarasi Rakyat’- dokumen yang dihasilkan begitu pantas dengan motif utama menyingkirkan Datuk Seri Najib Razak. Sekali lagi, nama rakyat juga ‘diliwat’.

Mahathir dan gerakannya hanya mahu menyingkirkan Najib tetapi bukan menjatuhkan kerajaan UMNO/Barisan Nasional. Jika Najib berundur sebelum PRU14, BN akan menang besar, itu perkiraannya.

Pemimpin Pakatan Harapan sedar tetapi tetap menyokong gerakan Mahathir kerana mahu menyelamatkan negara. Malahan Anwar Ibrahim sendiri menyeru agar semua pemimpin pembangkang dan NGO-NGO berkiblatkan Pakatan Harapan menyokong penuh dan berdiri teguh dibelakang Mahathir.

Tapi bukankah mereka percaya negara akan selamat bila tukar kerajaan? Bukankah Itu yang mereka janji kepada rakyat?

Mahathir tak janji janji untuk menukar sistem, Mahathir tak janji mahu bebaskan Anwar, Mahathir tak janji untuk adakan pilihan raya secara adil. Mahathir hanya mahu jatuhkan Najib supaya orang suruhannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin atau mungkin anaknya, Datuk Seri Mukhriz menjadi Perdana Menteri.

Demi bersangka baik lagi mulia apa kata kita berfikir dan membayangkan kononnya pembangkang dan gerakan Mahathir ada membuat pakatan sulit untuk menubuhkan kerajaan campuran atau kerajaan rakyat atau bahasa lebih sopan santun dan tertib Konsensus Nasional.

Muhyiddin diangkat menjadi Perdana Menteri manakala Azmin Ali menjadi Timbalan Perdana Menteri dengan mengambil kira Azmin adalah anak angkat Mahathir.

Sebab itulah, Datuk Zaid Ibrahim menamakan nama Azmin sebagai calon terbaik menggantikan Najib, walaupun kita tahu Zaid keluar PKR tahun 2010 lalu kerana Azmin juga .

Pemimpin pembangkang yang selama ini kononnya mahu menukar kerajaan. terpaksa menggadaikan prinsip hanya kerana Najib dan sanggup menjadi ‘pelacur politik’ gelaran yang diberi penyokong pembangkang.

Pendokong reformasi yang berjuang sejak 1998 ternyata kecewa dengan sikap Lim Kit Siang, Azmin Ali, Mohamad Sabu, yang tidak lagi waras berpolitik disebabkan percaya amat kepada Mahathir.

Dari gelaran seorang Kepala Perompak sudah menjadi Kepala Gerakan Rakyat.

Apatah lagi, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kononnya dianiaya Mahathir juga memberi sokongan dari penjara. Tapi dalam kes ini Anwar dimaafkan. Kita faham, Anwar terpaksa menyokong keputusan rakan-rakannya kerana tidak mahu dibiarkan dirinya mereput dalam penjara.

Wan Azizah pula berdiam diri. Mungkin beliau tidak boleh maafkan Mahathir atas apa yang dilakukan Mahathir yang mengubah kehidupan suami dan seluruh keluarganya. Itu belum lagi kekecewaan penyokong pembangkang di peringkat akar umbi.

Di media sosial dipenuhi luahan tidak puas hati. Katanya perjuangan sejak 1998 akhirnya sia-sia. Reformasi jalanan tidak membawa makna dan buang masa!

Ikhlas Omak berbicara ... sebenarnya Omak ini bertujuan mengajak rakyat berfikiran waras yang mampu membezakan benar dan salah tahu membezakan diri dipermainkan atau tidak untuk berfikir sejenak secara rasional.

Layakkah kita meletak kepercayaan kepada pemimpin pembangkang yang menggadaikan prinsip perjuangan untuk memberi kemenangan kepada BN.
Mereka pernah ‘menghasut’ rakyat membenci Mahathir, tapi hari ini mereka jugalah yang memuji melangit. Lim Kit Siang berkata dia tidak membenci Mahathir walaupun kena penjara kerana Ops Lalang 1987, Bukankah sebelum ini kamu yang menghasut rakyat membenci Mahathir?

Ini antara jasa besar Mahathir kepada negara ialah berjaya melahirkan pelacur-pelacur politik yang bersikap bacul dan dayus.

44 comments:

  1. http://chegubard.blogspot.my/2016/03/kenapa-harus-bergantung-harap-dengan.html

    Kenapa harus bergantung harap dengan Mahathir ?

    Perkembangan mutakhir politik tanah air semakin bercelaru dan tidak memberangsangkan. Sebagai gerakan anak muda yang peka terhadap polemik politik domestik, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) telah mencetuskan kembali idea perubahan sistem di kala ramai watak-watak politik tempatan lebih gemar untuk bercakap soal menggantikan individu.
    Najib dan kabinet Malaysia hari ini sememangnya berdepan krisis keyakinan dan integriti.

    Akan tetapi, menukar seorang perdana menteri dengan seorang lagi politikus daripada Umno/BN tidak akan menghasilkan impak positif kepada negara.
    Insiden menggulingkan Abdullah Badawi, diganti dengan Najib Razak telah membuktikan perkara ini.
    Jangan kita lupa skrip dialog dan ayat yang sama juga digunakan oleh Mahathir Mohamad ketika keluar Umno, memperkudakan sentimen rakyat bagi menukar Abdullah yang gagal menjadi bonekanya.
    Setelah berjaya, Mahathir kembali kepada Umno memeras rakyat.
    Kelakuan segelintir oportunis pembangkang yang tiba-tiba bergantung harap kepada Mahathir dan Muhyiddin lebih merisaukan.


    Oportunis pembangkang

    Mahathir telah menyatakan bahawa beliau hanya meninggalkan Umno selagi Najib memimpin parti itu, manakala Muhyiddin lebih penakut apabila memilih untuk terus kekal dalam parti itu.


    Lantas bagaimana kedua-dua politikus ini akan membantu pembangkang untuk melakukan pembaharuan sistem?

    Kelakuan oportunis pembangkang ini hanya menyerlahkan sikap tamak kuasa dalam diri masing-masing. Slogan 'Selamatkan Malaysia' hanyalah alat untuk mengolah pandangan rakyat semata-mata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GILA JAWATAN, LUDAH SENDIRI PUN JILAT!!!


      Heh! Apa yang nak diherankan sangat bila puak - puak parti Periuk pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup menarik balik kenyataan yang telah dibuat sebelum ini demi untuk meraih jawatan yang ditawarkan.

      Setakat nak 'Jilat Ludah' sendiri ni, bukannya benda baru bagi mereka. Kalau kita tengok kenyataan yang diorang buat sebelum ni pun, lebih kurang sama je dengan apa yang diorang buat.

      Kata kununnya mereka Profesional. Tapi Mat Sabu d Mr PresiPAN pun Tak da degree. Kah kah kah Profesional kunun. Fark you!!!!!!!!!!!!!!!!!! kah kah kah


      Tapi hakikatnya, diorang keluar dari PAS sebab nak jadi 'Barua DAPigs'. Baru la diorang bebas nak mengampu dan menjaga bontot parti Kafir Harbi yang Ultra Chauvanist tu secara terbuka.

      Jadi, tak payah la kita nak pelik sangat bila puak - puak PAN ni ambik keputusan untuk tidak meneruskan ugutan memboikot pihak berkuasa tempatan (PBT) seperti yang dilakukan sebelum ini. Orang nak bagi jawatan beb, takkan diorang nak tolak macam tu je!!!
      AIDCNews – 07/1/16 – Walaupun sebelum ini parti Amanah Negara (PAN) Selangor pernah mengugut akan memboikot pihak berkuasa tempatan (PBT) sekiranya tuntutan untuk mengisi 24 hingga 34 kouta PBT tidak dipenuhi, namun parti itu dilihat mula menarik balik ugutan tersebut selepas PAN diumumkan hanya mendapat 8 kerusi sahaja.

      Malah, Pengerusi PAN Selangor, Ir Izham Hashim menyambut baik dan berterima kasih dengan kesediaan Kerajaan Negeri Selangor memberi ruang kepada partinya berperanan dalam PBT negeri.

      Menurut beliau, apa yang penting bukanlah bilangan kerusi PBT yang diperolehi PAN tetapi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor.

      “Amanah Selangor akan meneruskan rundingan dengan pimpinan Kerajaan Pakatan Harapan bagi memastikan keputusan yang dibuat adalah tepat dan bersesuaian bagi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor. Sokongan dan komitmen kami terhadap Pakatan Harapan adalah tetap utuh dan kukuh,” ujarnya.


      Nada Ir Izham itu dilihat berbeza dengan ugutannya tiga hari lepas di mana beliau berkata akan memboikot PBT Selangor jika kerajaan negeri tidak menunaikan tuntutan partinya yang meminta sekurang-kurangnya 24 kerusi ahli majlis PBT.

      Delete
    2. "IKHLAS OMAK BERBICARA"..ayat tak tahan. Tulisan macam orang umno punya keje, lagi omakkau nak cakap ikhlas. Uwekkķk....mcm nak muntah baca. Hahaha.....

      Delete
    3. Anon 13:47, balaci PAN. PAN pula talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/02/dap-semakin-rasis-terhadap-islam/

      DAP semakin rasis terhadap Islam

      Oleh Siti Fatimah Ishak

      BANGI, 10 Feb- Pengerusi PEMBELA, Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin hari ini mempersoalkan tindakan pemimpin-pemimpin parti rasis, DAP apabila kelihatan semakin biadab terhadap agama Islam.

      Katanya, sejak akhir-akhir ini, pemimpin DAP terlalu menunjuk yang mereka tidak berpuas hati dengan amalan-amalan Islam termasuk khutbah Jumaat.

      Seperti semalam, Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor berkenaan ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Chong Eng menyifatkan mesej tutup aurat tidak membantu wanita daripada serangan seksual dan penderaan.

      Ustaz Hafiz berkata, apa yang Chong Eng tahu mengenai aurat dan hubung kaitnya dengan penzinaan atau rogol?

      “Sejak bila Chong Eng rajin mendengar khutbah Jumaat?

      “Bayangkan kalau kami umat Islam mula mempertikaikan agama Chong Eng dengan lojik akal kami sendiri, apa akan jadi pada penganut yang sama agama dengan Chong Eng?

      “Jadi, fikirkanlah, jagalah hati umat Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Sehubungan itu, Ustaz Hafiz berkata, Peguam Negara didesak untuk mendakwa Chong Eng mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan atas keceluparan mulut beliau.

      “Dan kepada Chong Eng, anda disarankan untuk belajar lagi mengenai Islam.

      “Jangan sekadar mendengar khutbah Jumaat dan mengulasnya dengan penuh kejahilan mengenai Islam, agama yang diwahyukan Allah ini,” katanya.

      Delete
    4. Blog rakyat dah jadi blog umogok dah jadi penghsut rakyat agar harapan rakyat utk ubah ditinggalkan begitu shj. Pertahankan umogok penyamun yg mampu majukan negara kayakan omakkau!! Blog ini dah bealih arah bukan lg blog rakyat lebih pd penghasut hancurkan harapan rakyat utk satu perubahan. Nampak duit mata jadi buta hati jadi batu fikiran msk air tengelamlah kata2 keramat . Rakyat bijak berubah demi masa depan anak cucu, rakyat kurang cerdik asal senang skrg dpt hasilnya tak kisah masa depan anak cucu. Biar negara tergadai asal bukan mrk yg merana inilah harapan penyamun apa mrk kisah nasib rakyat yg sdr kurang bijak mudah ditipu dan di suap dgn pasir.

      Delete
    5. Wahai Anon 14:06, Balaci PANdusta yg menghambakan diri kepada DAP untuk sedikit pangkat. Insaflah kamu. Dah solat belum?

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-prinsip-amanah-terkorban-dalam-pan/

      Prinsip amanah terkorban dalam PAN

      SAMBIL menunggu giliran korban kambing beliau, salah seorang teman memberitahu saya bahawa ahli-ahli PAS seperti Dr Mujahid melakukan suatu pengorbanan besar apabila meninggalkan PAS untuk menyertai Amanah. Ini bersesuaian dengan tema bulan Zulhijjah – sebagai bulan pengorbanan.

      Saya bertanya kepada beliau semula, “mengapa?”

      “Ya lah, mereka sudah selesa di dalam PAS. Tiba-tiba sanggup melepaskan keselesaan tersebut lalu menubuhkan parti baharu.”

      Soalan: Benarkah mereka telah benar-benar melakukan pengorbanan besar?

      Bagi saya tidak.

      Adakah mereka dibayar sepanjang keahlian mereka di dalam PAS? Saya rasa tidak.

      Adakah mereka mendapat keuntungan wang sepanjang keberadaan mereka bergerak di dalam PAS sebelum ini? Saya rasa tidak.

      Tapi, adakah mereka yang berkenaan dengan amanah sanggup berkorban melepaskan jawatan Ahli Parlimen atau ADUN hasil kemenangan mereka di atas tiket PAS tempohari?

      Saya pasti mereka tidak sanggup dan sehingga sekarang mereka tidak meletak jawatan. Alasan mereka, kerusi itu dimenangi atas tiket PR, bukan PAS. PAS yang khianat PR, kata mereka lagi.

      Jika begitu, maka tidak boleh dikatakan pengorbanan besar, malah kecil apatah lagi jika mahu dikaitkan dengan bulan Zulhijjah.

      Mengapa?

      Andaikata mereka mahu memikul makna perkataan Amanah yang sebenar, mereka yang berkenaan harus berani melepaskan jawatan bukan setakat di dalam PAS, tetapi sebagai Yang Berhormat hasil kemenangan PRU13 dahulu.

      Mereka boleh sahaja katakan kemenangan adalah atas tiket PR, tetapi andaikata mereka benar-benar ikhlas, mereka sangup mengorbankan jawatan sebagai Ahli Parlimen mahupun ADUN sebagai bukti pengorbanan yang ikhlas untuk Islam.

      Malah lebih baik, andaikata kawasan yang dimenangi dipertandingkan semula agar kita benar-benar tahu, adakah rakyat memilih mereka atas tiket PAS atau atas tiket PR?

      Jika calon Pakatan Harapan menang melawan PAS, barulah kita tahu bahawa kemenangan mereka memang benar atas tiket PR dahulu. Tiada lagi spekulasi.

      Andaikata setakat melepaskan keahlian PAS tanpa melepaskan jawatan YB, tidak perlu mewar-warkan mereka telah melakukan pengorbanan besar. Mengaku berkorban tetapi masih mendapat gaji YB. Itu bukan berkorban, itu tidak amanah namanya!


      Soalan yang lebih penting: Apakah matlamat PAN? Apakah polisi PAN dalam isu Bumiputera?

      Apakah sikap yang akan diambil oleh PAN dalam isu ketidakseimbangan ekonomi antara bumi dan non bumi ketika Presiden PAN sendiri menolak agenda membantu bangsa Melayu dalam perjuangan mereka?

      Bagaimana pula kedudukan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi? Adakah PAN melihat Islam seperti DAP iaitu sekadar agama spiritual seperti agama lain yang terpelihara sekadar perlembagaan bertulis atau melihat Islam sebagai cara hidup yang menyeluruh meliputi aspek kehakiman, perundangan, hiburan, pendidikan, ekonomi, hubungan sosial dan lain-lain?

      Adakah PAN akan menghapuskan kuota bumiputera di universiti? Apakah perancangan Parti Amanah untuk menjadikan bumiputera lebih progresif dan mampu berdaya saing dengan bangsa lain?

      Adakah PAN akan menjadikan Islam dan penguatkuasaan perundangan syariah terhad kepada isu individu dan keluarga Muslim sahaja?

      Adakah PAN akan menghapuskan institusi yang membantu bumiputera seperti MARA, FELDA dan lain-lain kerana mahu menghapuskan identiti bangsa dari Malaysia?

      Adakah PAN akan menghapuskan sejarah ‘sovereignity’ kerajaan bangsa Melayu Islam di Tanah Melayu sebelum kemerdekaan dan melihat titik bermulanya sejarah pada 31 Ogos 1957?

      Delete
    6. Silap omakkau satu jer...hina lks...barua2 pantang skit klu hina ulamak mereka...fatwa lks dijunjung disanjung tau...nak hina yg lain xper....hina allah dan islam xper...tapi lks dan lge...jgn sesekali

      Delete
  2. Mahathir di benci hampir keseluruhan rakyat yang tahu rekod buruk perangai dia... padahal masa dia menjadi PM dulu berapa ramai orang yang mengutuk dan mencaci... tak kan pengutuk Mahathir dan jadi penjilat mahathir ? tanya bro Hishamuddin Rasi a.k.a Tukar Tiub bagaimana 'penilaian' dia terhadap Madey (gelaran yang dicipta oleh Tukar Tiub untuk mahathir) lepas ni nak tengok apa pula penilaian Tukar Tiub terhadap 'mantan-mantan' pengutuk madey yang bertukar menjadi penjilat madey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terus Hina Dan Pertikai Islam… Apa Sebenarnya DAP Mahu?

      Bukan sekali atau dua kali malah sudah berkali-kali perbuatan umat Islam dipersoalkan dan dihina oleh puak cauvinis DAP.

      Tak reda lagi dengan isu Eric Paulsen yang membuat dakwaan kononnya khutbah Jumaat yang disampaikan Khatib dikatakan menanam sifat extrimis dan teks dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) juga perlu disiasat. Timbul lagi satu provokasi hampir serupa dari pihak yang sama menghina Islam.

      Kali ini dakwaan Ketua Wanita DAP, Chong Eng. Sama ada beliau cuba meraih populariti segera ataupun tidak, itu perkara kedua. Tetapi tindakan mempersoalkan teks khutbah Jumaat yang disediakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) amat mengganggu emosi umat Islam terutamanya ketika ini.

      Khutbah tersebut didakwa kononnya menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’. Amat pelik sekali, semenjak bila pemimpin DAP begitu prihatin dengan khutbah-khutbah Jumaat? Apa yang mereka mahukan? Atau sebenarnya pemimpin DAP risau melihatkan umat Islam boleh bersatu tanpa mengira fahaman politik dan duduk di bawah satu bumbung mendengar teks ucapan Khutbah yang sama. Desakan kepada pihak JAIS dan Masjid untuk membuat permohonan maaf bukan maksud sebenar yang mereka mahukan.

      Realiti sebenarnya mereka cuba menimbulkan provokasi dan berharap umat Islam melatah dan bangkit mempersoalkan mereka dengan cara kekerasan. Ibarat membaling batu menyorok tangan dan berharap sebilangan umat Islam mencipta perkara-perkara yang tak sepatutnya berlaku seperti berhimpun di hadapan pejabat mereka, mengugut mereka secara individual dan paling diharapkan mereka adalah berlaku kejadian yang boleh mendatangkan kecederaan agar ianya nanti dapat dimanipulasikan.

      Matlamatnya adalah sama iaitu untuk melihat umat Islam pecah belah kerana sudah pasti bakal ada pihak berkepentingan dari Islam sendiri di sini akan cuba mempertahankan tindakan biadap DAP atas nama Pakatan.

      Akhirnya Islam akan terus terpecah kepada beberapa kelompok yang berlainan ideologi politik. Melihatkan kepada gerakan kurang ajar yang dilaksanakan mereka, sudah pasti ia adalah satu perkara yang perlu diambil serius. Ini adalah salah satu bentuk ancaman kepada umat Islam di Malaysi

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2014/12/tony-pua-semai-kebencian-terhadap-islam/

      Tony Pua semai kebencian terhadap Islam

      BANGI, 6 Dis – Ahli Parlimen DAP Tony Pua dilihat sedang menyemai kebencian terhadap agama Islam apabila mempertikai pendapat orang Islam mengenai agama mereka sendiri.

      “Tindakan provokasi Tony Pua amat menjijikkan, mengulangi skrip tokoh sekular evangelis yang memperlekeh agama orang Barat pada kurun ke-17,” kata Setiausaha Biro Politik ISMA Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan.

      Beliau merujuk entri terbaru di laman facebook Tony Pua yang mengutuk kenyataan seorang profesor berhubung hukum alat muzik menurut Islam.

      “Yes, our tax-payers money is paying for this “Professor’s” salary,” tulis Tony Pua siang tadi.

      Tambah Ustaz Hazizi, akibat perlekehan dan sindiran terhadap agama yang berterusan, akhirnya orang Barat meninggalkan agama dan rata-rata mereka menjadi atheis.

      “Tujuan Tony Pua membuat kenyataan begitu untuk merangsangkan kebencian terhadap agama dan merosakkan keharmonian antara rakyat negara ini,” kata beliau lagi.

      Delete
  3. PAS lebih bijak membaca pencak silat dan kuntau umno...tidak mudah di umpan oleh madey keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lupakan Hasrat Tawan Putrajaya PRU 14,’Kata PSM Kepada Pakatan Harapan
      FEBRUARY 26, 2016

      AIDCNews – 26/2/16 –Parti Sosialis Malaysia (PSM) mengingatkan Pakatan Harapan (PH) agar melupakan cita-cita mereka untuk menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU 14) kerana masa terbaik itu telah berlalu.

      “Saya fikir kita boleh melupakan pilihan raya umum ke-14 kerana ia sudah berlalu,” kata anggota Jawatankuasa Pusat PSM, Dr. Michael Jeyakumar Devaraj dalam satu kenyataan.

      Beliau berkata pakatan pembangkang memerlukan parti Cina yang kuat dan parti Melayu yang kuat, bagi menarik sokongan daripada kedua-dua komuniti etnik tersebut.

      Namun, parti Cina yang merujuk kepada DAP dan parti Melayu kepada PAS kini telah berpecah selepas Pakatan Rakyat (PR) dikuburkan dan diganti dengan PH.

      “Berkaitan dengan Parti Amanah Negara, ia tidak mempunyai akar umbi yang kukuh sebagaimana yang dimiliki PAS.

      “Untuk himpunkan semua kumpulan etnik, anda memerlukan sokongan parti kaum Cina yang kukuh sebagaimana sokongan parti kaum Melayu yang kukuh yang boleh berkerjasama,” kata Jeyakumar yang juga Ahli Parlimen Sungai Siput, Perak.

      Beliau memenangi parlimen itu selama dua penggal, PRU 12 dan PRU 13 bukan di atas tiket PSM, sebaliknya di bawah logo PKR yang bergabung dalam PR.

      Ini kerana permohonan PSM untuk menjadi salah satu parti kompenan PR yang dianggotai DAP, PKR dan PAS telah ditolak oleh pakatan pembangkang tersebut.

      Namun, apabila PAS telah dikeluarkan daripada pakatan pembangkang baharu dengan penubuhan PH, sekali PSM tidak diiktiraf dalam gabungan parti DAP, PKR dan PAN itu.

      Delete
    2. tp pasug mudah melutut dgn najib yg ada 2.6b

      duit juga yg blh membodohkn pas

      HUDDUUUUUUIIIIIIIITTTTTT

      Delete
    3. Anon 13:38, balaci PAN. PAN pula talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  4. Madey telah meletakkan batu asas kemusnahan politik,perundangan,ekonomi dan sosial negara dan tidak menafikan beberapa sumbangan baik beliau.Hari ini kerosakan diteruskan oleh legasi beliau di waktu pihak pembangkang masih lagi bercelaru sesama sendiri. Rakyat mengharapkan DSAI meneraju negara namun madey telah merosakkan sebutir bintang yang di lihat mampu mengemudi negara.Madey tidak akan mampu mengembalikan masa dan sejarah yang telah beliau rosakkan. UBN ketakutan dan tidak mahu jika PAS berjaya mengetuai melayu dan dap pula mengetuai kaum cina yang akhirnya rakyat ditakut takutkan oelh UBN dengan semangat bangsa,undang undang hudud,rasis dan lain lain.Jika ada negara lain menjadi kayaraya walau tanpa sumber alam...msia pula sebaliknya menjadi penghutang dan masih tidak cukup hasil walaupun rakyat ditarah hasil keliling pinggang...puncanya ialah pemimpin UBN tiada tahu,mahu dan mampu mengurus negara dengan baik dan berkesan kerana pemborosan wang rakyat,rasuah sudah membarah.Menukar sorang dua pemimpin UBN tidak mampu mengubah apa apa sepertimana dengan rakyat yang tidak mahu berubah dan mengubah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti Terbaru PAN Imayam adalah talibarut DAP

      Sanggup sabotage PKR hanya untuk medapat berkat DAP


      Parti PAN bela Lim Guan Eng Kutuk Azmin


      PETALING JAYA: Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tidak sepatutnya mencampuri urusan pentadbiran kerajaan Pulau Pinang.

      Ahli Jawatankuasa Kerja Parti Amanah Negara (AMANAH), Saari Sungib berkata, perselisihan faham antara Azmin dengan Lim Guan Eng berhubung pengguguran dua wakil PKR Pulau Pinang daripada lembaga pengarah syarikat berkaitan kerajaan negeri (LGC) akan menjejaskan pandangan rakyat terhadap Pakatan Harapan.

      “Saya rasa mungkin pendapat Azmin dari segi parti tapi dia kena dahulukan diri dia sebagai Menteri Besar dan Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri, tetapi dari segi Pakatan Harapan tak cantik la.

      “(Adakah tindakan Azmin itu sepatutnya berlaku?) sebaik-baiknya tidak patut berlaku,” katanya kepada FMT.

      Sehubungan itu, Ahli Dewan Undangan Ndegeri (ADUN) Hulu Kelang mencadangkan supaya perkara sama melibatkan perbezaan pendapat sesama pemimpin pembangkang terutamanya Pakatan Harapan tidak lagi berulang.

      “Jadi saya mencadangkan agar tidak diteruskan lagi (perselisihan faham). Kalau perlu Majlis Presiden Pakatan Harapan bertemu dan menyelesaikan masalah yang berlaku.

      “Sebelum ini dalam kongres Pakatan Harapan telah ditetapkan beberapa peraturan, sebarang pandangan dan perbezaan hendaklah diselesaikan secara tertutup. Saya harap Majlis Pakatan Harapan menyelesaikan masalah yang berlaku untuk mengelak kekeliruan di kalangan rakyat,” katanya.

      Sementara itu, ADUN Sekincan, Ng Sue Lim berkata, perselisihan faham antara Azmin dan Guan Eng merupakan perkara biasa, malah, ia tidak perlu diperbesarkan.

      “Ia perkara biasa, setiap pemimpin kadang-kadang mempunyai perbezaan pandangan malah ia tidaklah membawa kepada perpecahan parti,” katanya. - FMT

      Delete
  5. Sajak mamak sudah lupa

    Dulu dia kata jangan lupa
    Sekarang dia mudah lupa
    Dulu dia yang kata mudah lupa
    Sekarang dia balik yang lupa
    Dulu menangis melayu mudah lupa
    Sekarang bukan Melayu lupa
    cuma mamak yang senang lupa
    Mamak kata dia sudah lupa
    sekaranh mamak ngaku aku lupa segalanya...
    Mamak kata kroni jangan dilupa
    nnti mereka lupa segala galanya
    cuma mamak ni lupa allah tu kan ada...
    tapi mamak ni mudah lupa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sajak pas mudah lupa hudud... dlm pmbikinan

      akan disiar nnti

      Delete
    2. Anon 13:39 adalah balaci PAN, PAN pula talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2013/07/desakan-dap-cuba-ubah-status-islam-sebagai-agama-persekutuan/

      Desakan DAP cuba ubah status agama Islam sebagai agama persekutuan

      BANGI, 12 Julai – Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) membantah tindakan Ahli Parlimen DAP, Nga Kor Ming yang meminta lima negeri meminda Enakmen Pentadbiran Agama Islam yang masih memberi kuasa kepada seorang daripada penjaga untuk menentukan agama anak di bawah umur.

      Presidennya, Tuan Musa Awang berkata, ini sebenarnya antara perjuangan DAP yang mahu menghapuskan status agama Islam sebagai agama Persekutuan.

      “Rang Undang-Undang Pentadbiran Islam Wilayah Persekutuan 2013 belum lagi selesai dibincangkan, hari ini DAP minta pula pindaan di peringkat negeri.

      “Kenapa harus dipinda? Sedangkan enakmen tersebut adalah selari dengan Perlembagaan Persekutuan.

      “Maka dalam hal ini seharusnya kita yang beragama Islam inilah perlu memainkan peranan dalam mempertahankannya,” tegas Tuan Musa ketika dihubungi wartawan ISMA.

      Beliau berkata, Mahkamah Persekutuan adalah mahkamah tertinggi yang membuat keputusan. Jadi tidak timbul sebarang masalah dalam hal ini sepertimana dengan kes yang dirujuk sebagai Subashini Rajasingam lawan Saravanan Thangathoray.

      Mahkamah Persekutuan telah memutuskan bahawa bapa kanak-kanak itu mempunyai kuasa mengislamkan anaknya berdasarkan perkara 12 (4) Perlembagaan Persekutuan.

      Bagaimanapun katanya, beliau kesal dengan tindakan kerajaan kerana telah menarik balik pembentangan terhadap pindaan Rang Undang-Undang Pentadbiran Islam Wilayah Persekutuan 2013 yang lalu kerana pindaan tersebut adalah selari dengan perlembagaan dan beberapa keputusan mahkamah yang juga berpendapat seperti itu.

      Seharusnya pihak kerajaan tidak akur dengan mana-mana desakan yang mahu penarikan balik rang undang-undang tersebut dan kini natijahnya mereka mahu pula meminda Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri.

      Delete
    3. sajak aljubori tak mudah lupa jubo takde ke?

      Delete
    4. Ada tp.x.sempat baca
      Mike dh kene baling

      Delete
  6. Kahkahkah...belum apa2 dah berlambak komen kutuk mahathir. Takde kena mengena dgn pakatan. Terdesak sgt kutu2 najib buat keje. Tak cukup dgn portal/blog umno sbb takde org nak baca, dihamburkan kutukan dlm blog pakatan. Beli blogger takde prinsip. Siap bersajak...kahkahkah. Lawak2...omakkau kena perah otak lps ni mcm mn nak tulis hentam mahathir. Tak pun, nk senang, kutu2 najib boleh email bahan kt omakkau. Tahniah omakkau! Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naishat kepada balaci PAN. PAN pula talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2013/04/jadi-proksi-parti-bukan-islam-malapetaka-terhadap-perjuangan-melayu/

      Jadi proksi parti bukan Islam, malapetaka terhadap perjuangan Melayu

      BANGI 2 April – Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahman menyifatkan kesediaan orang Melayu untuk menjadi proksi kepada parti bukan Islam yang didominasi oleh paksi orang Cina adalah malapetaka terhadap perjuangan Melayu itu sendiri.

      “Sebagai orang Melayu yang beragama Islam tidak munasabah memilih parti bukan Islam sebagai tonggak dan wadah perjuangan.

      “Sekiranya mereka memahami tuntutan perjuangan dalam Islam, sudah pasti mereka tidak memilih DAP sebagai wadah yang sesuai.

      “Bahkan saya tidak fikir beliau dapat melaksanakan matlamat perjuangan Islam dan Melayu dalam DAP kelak,” ujarnya.

      Demikian menurut Ustaz Abdullah ketika mengulas laporan media berhubung Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Pulau Manis, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz yang diletakkan sebagai calon DAP bagi kerusi Parlimen Raub dalam PRU13 ini. Hal ini diumumkan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng kepada ahli parti dan penyokong mereka baru-baru ini.

      Jelas Ustaz Abdullah, itu antara strategi DAP dalam merangka dan memperluaskan pengaruh untuk menguasai politik negara yang mana mereka terpaksa menggunakan proksi-proksi dalam kalangan orang Melayu.

      Selain memilih calon daripada orang Melayu, mereka juga telah membuka cawangan yang dipimpin orang Melayu. Hal ini sememangnya telah disedari sejak awal lagi selepas pilihan raya 2008 yang lalu yang mana DAP terus mengatur langkah untuk lebih menguasai politik tanah air.

      “Justeru sejajar dengan kempen kita baru-baru ini, ISMA menyeru agar hanya calon muslim berwibawa sahaja yang layak dipilih sebagai pemimpin tetapi sekiranya calon Islam yang bernaung di bawah parti bukan Islam dan calon bukan Islam yang mewakili parti Islam ianya perlu ditolak dalam PRU13 ini,” katanya kepada wartawan ISMA.

      Delete
  7. Peduli apa gang2 PAN. Janji dapat pangkat. Alangkan DAP yg anti islam tu pun PAN boleh julang.

    Mat Sabu lepas ni akan memuji2 Tun. Walaupun dulu menghina Tun.

    Balik la PAN kuali leper


    Jesse Labu
    Reformist N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPigs BELUM AMPUNKAN DOSA TUN MAHATHIR!!!

      Dalam keghairahan puak - puak PakaTUN tu menyebarkan dakyah kononnya deklarasi yang ditandatangani sebelum ini dibuat untuk rakyat, namun tidak semua yang menerimanya dengan tangan terbuka.

      Malah lebih mengejutkan ialah apabila ada dikalangan ahli serta pemimpin Pakatan Haprak tu sendiri tampil mempertikaikan tindakan sesetengah pemimpin mereka yang mudah dipermainkan oleh Tun.

      Seorang Ahli Parlimen DAPigs mempertikaikan kerjasama yang diwujudkan sambil menyifatkan deklarasi yang ditandatangani berkenaan adalah 'dokumen yang tergesa-gesa' dan tidak jelas.

      Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago berkata deklarasi yang ditandatangani sekumpulan ahli-ahli politik dan aktivis itu sebelum ini tidak jelas menggariskan mengenai aspirasi rakyat.

      Bahkan dia juga tetap melabelkan Tun Mahathir sebagai orang yang menurutnya telah "menghancurkan ekonomi negara dan mentadbir Malaysia melalui cara autokratik".
      "Saya bersetuju bahawa Najib mesti berundur demi masa depan negara. Tetapi dalam usaha ini, kita tidak harus lupa bahawa Dr Mahathir adalah punca kepada masalah yang menjejaskan setiap rakyat Malaysia hari ini.
      "Kita tidak boleh menafikan bahawa selama 22 tahun berkuasa beliau menggunakan undang-undang zalim kepada penentang dan pengkritiknya. Dr Mahathir memperkenalkan politik wang dalam Umno, mencabul badan kehakiman yang bebas dan menghalang kebebasan media," kata Santiago.
      Jumaat lalu, Tun Mahathir bersama-sama dengan pemimpin pembangkang termasuk Ketua Parlimen DAPigs, Lim Kit Siang menandatangani deklarasi untuk menjatuhkan Najib selaku Perdana Menteri.

      Kesimpulannya, DAPigs sehingga hari ini masih lagi belum dapat melupakan dosa yang telah dilakukan oleh Tun Mahathir sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun.

      Pokok pangkalnya, DAPigs dilihat hanya sekadar mempergunakan Tun demi mencapai hasrat dan matlamat serta memenuhi agenda subversif mereka yang terdesak untuk merampas kuasa pemerintahan Negara

      Delete
  8. Abang Mike Sabu!!!!!!!!!!!!! Sodap ka selfie amoy langgar dada tu. Ada kejang urat tak? Kah kah kah

    Alasan diberi saya anggap macam anak saja.

    Jangan satu masa nanti, wehhhhh main judi kao ni!!!!!!!!!!!!!! Alasan diberi - saya anggap main chess sahaja.

    Kah kah kah

    ReplyDelete
  9. Kerana bencikan pemimpin, DAP sanggup memaki ibadah umrah.

    http://www.ismaweb.net/2016/03/laporan-polis-pemimpin-parti-rasis-dap-r-suppiah-hina-islam-dibuat/

    Laporan polis pemimpin parti rasis DAP R Suppiah hina Islam dibuat

    KUALA LUMPUR, Ahad – Satu laporan polis dibuat hari ini terhadap pemimpin parti rasis dan cauvinis DAP supaya tidak menjadikan Islam, khususnya ibadah umrah sebagai isu untuk mempermainkan Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

    Laporan polis itu dibuat oleh Pegawai Pemerintah Pasukan Sukarelawan Malaysia (Rela) Parlimen Selayang, Datuk Mohd Sani Mohd Zin di Ibu Pejabat Polis Daerah Sentul, kira-kira jam 11.30 pagi, semalam.

    Ini berikutan tindakan Timbalan Pengerusi DAP Johor, S Ramakrishnan Suppiah yang memuat naik sekeping gambar Perdana Menteri dan isteri memakai ihram dan duduk di dalam Masjidil Haram ketika melakukan umrah.

    Suppiah menulis dalam kirimannya ‘All sins cleansed‘ (semua dosa sudah bersih) dan di dalam gambar itu pula ditulis ‘NOW We can steal again‘ (Sekarang kami boleh mencuri lagi).

    Pemimpin rasis DAP terbabit dilaporkan memuat naik gambar itu Khamis lalu selama beberapa jam. Namun, siasatan ismaweb.net bagaimanapun mendapati kiriman dalam laman Facebooknya sudah dipadam.

    Hadir sama ketika laporan polis itu dibuat ialah beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO), termasuk Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM), Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM) dan Sekretariat Gerak Kerja Gabungan Ayahanda Selangor (Gegas).

    Bercakap kepada pemberita kemudiannya, Mohd Sani berkata, tindakan pemilik akaun yang juga bekas Senator DAP adalah tidak wajar.

    “Tindakan dia (bekas senator DAP) ini telah menghina ibadah umrah sebagai isu politik,” katanya.

    Selain itu, tindakan seorang ahli jawatankuasa DAP Melaka turut mendapat perhatian beliau susulan tindakannya yang mempersoal sama ada dosa umat Islam dapat dihapuskan dengan pergi ke Makkah untuk beribadah.

    Katanya, ini adalah satu perkara yang mempersenda dan penghinaan terhadap masyarakat Islam di negara ini.

    “Kami harap pihak polis akan mengambil tindakan sewajarnya susulan perbuatan tidak sepatutnya ini,” katanya.

    Sebelum ini, ismaweb.net difahamkan bahawa Bahagian Siasatan Jenayah Siber dan Multimedia Bukit Aman sudah memperoleh maklumat mengenai perkara itu dan siasatan juga dijalankan.

    Biasanya dalam kes-kes seperti itu Polis Diraja Malaysia (PDRM) menggunakan Akta Hasutan dalam menjalankan siasatan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mike Sabu, Kolid Smart, Mariah Kari, Din Pudu, Hi Nipah, Sherry Sue Ngip dan lain2 dari PAN takut untuk menegur DAP.

      Adakah mahu, ibadat solat, puasa, zakat dll pun bila di hina PAN mau senyap saja. Tau la korang tu gila pangkat. Tapi jangan la jadi TALIBARUT

      Delete
  10. Wakil pas tak komen ke atau takut kena baruakan.jangan takut tak masuk oas boleh juga masuk syurga lagi pun ulamak2 pas ramai yang ulamak anjing yang menjelirkan lidahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahain Zamani, yg suci bagi kao hanyalah DAP, sehina2 manusia adalah keturunan melayu berugama Islam. Itu sebab PAN jadi talibarut DAP

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    3. Dizaman darurat ada orang melayu menjadi talibarut bintang tiga. Musuh mereka siapa jua yg berketurunan melayu dan berugama Islam

      Di zaman modern ini pula ada PAN yg menjadi talibarut DAP

      Delete
    4. Zamani.. aku tak kesah lantak kau lah nak benci para ulamak.. tapi aku nak doakan agar anak2 kau tak sesekali terikut sama dgn sikap kau tu.. sekian wassalam..

      Delete
  11. http://www.ismaweb.net/2014/07/dap-perlu-buktikan-kejujuran-dengan-berhenti-mencabar-islam-dan-hak-muslim-di-malaysia/

    DAP perlu buktikan kejujuran dengan berhenti mencabar Islam dan hak muslim di Malaysia

    BANGI, 4 Julai – DAP perlu membuktikan kejujuran dengan berhenti mencabar Islam dan hak muslim di Malaysia telebih dahulu sekiranya mereka ingin menunjukkan solidariti kepada umat Islam di negara lain.

    “DAP kena buktikan kejujuran dengan berhenti mencabar Islam dan hak muslim di Malaysia.

    “Mereka tidak perlu berpuasa sebagai solidariti, sebaliknya tunjukkan dengan berhenti mensekularkan Malaysia atau berhenti menentang kedaulatan agama Islam dan bangsa Melayu di wilayah kedaulatan mereka sendiri,” kata Ketua unit kajian perbandingan agama ISMA, Ustaz Shaharuzzaman Bistamam.

    Beliau berkata demikian bagi mengulas seruan Ahli Parlimen Serdang, Ong Kian Ming semalam yang menyeru masyarakat bukan Islam di negara ini untuk berpuasa selama sehari sebagai tanda solidariti kepada umat Islam di Xinjiang, China yang di larang daripada menunaikan ibadah puasa oleh pemerintah di republik itu.

    Soal Ustaz Shaharuzzaman, jika mereka berpuasa sekalipun, apa faedahnya kepada orang Islam di sana? Apa terjejasnya kepada kerajaan China?

    “Untuk itu jika mereka benar-benar mahu menjaga daripada dianggap imej anti Islam, maka seharusnya mereka perlu mengukuhkan pendirian untuk menerima Malaysia sebagai negara Islam dan tidak lagi mempertikai hak orang Melayu mahupun perlembagaan.

    “Tetapi jika hati mereka masih penuh dengan kebencian dan hasad dengki kepada orang Islam, jangan bercakap perihal solidariti kepada umat Islam,” ujarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaa Pad haid bini dan anak pompuan kau pun beli kat kedai cina, lagi mau cina itu cina ini

      Delete
    2. Hanya kerana pad bini kau beli kedai cina terus jatuh wajib kau nak kena puja cina dan benci ulamak... murahnya iman kau..

      Delete
    3. Xleh nk beza antara hukum jual beli dan hukum islam yg lain2..

      Delete
  12. Macamana cara atau perancangan gabungan ni nak " singkir" najib? Adakah dengan cara lembut memujuk najib letak jawatan atau mungkin gabungan ni ajak rakyat berbaris dengan banner dijalanraya supaya najib undur dan mungkin gabungan ni guna cara kekerasan mengajak rakyat memberontak? Dimana posisi pemuka-pemuka gabungan berada?

    ReplyDelete
    Replies
    1. gabungan taik...pemuka-pemuka gabungan akan berada dlm tong taik bersama mahataik..gabungan taik dngn taik berpisah tiada..keh keh keh

      Delete
  13. Musuh kalau menyerang, itu tandanya kita berada di jalan yang betul. Amat bermasalah jika musuh diam dengan semua gerak kerja kita. So apa nak penin...pasai goyang laa cakap macam macam...hampa tengok MCA MIC..Ada cakap banyak..x kan. Kenapa..sebab tarak goyang. Apsal x goyang..camana nak goyang kalau dah mampos. Kah kah kah.

    ReplyDelete
  14. Terbaik omakkau..ada betulnya

    ReplyDelete
  15. Setuju dengan omakkau, pemimpin bacul saja yang tunduk dengan mahafiraun.

    ReplyDelete
  16. Yahoo! Gembira pok tengok melayu gaduh sama sendiri.

    Tiba masa orang Indonesia mentadbir negara Malingsia ini.

    Hidup Sang Rajawali!

    - Pok Brongsok Aidi

    ReplyDelete
  17. aku membaca tulisan omakkau ini sebagai sampah. itu je

    ReplyDelete