KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 24 March 2016

INILAH ANTARA WAJAH-WAJAH SUSPEK YANG TERLIBAT DALAM KES SONGLAP RM100 JUTA DANA KEMENTERIAN BELIA DAN SUKAN KETIKA DIBAWA KE MAHKAMAH MAJISTRET UNTUK SAMBUNG REMAN.


Seramai tujuh Individu dihadapkan ke Mahkamah Majistret Putrajaya hari ini berhubung kes 100 juta melibatkan KBS.
Tiga daripada mereka yang ditahan pada 18 Mac lalu dibebaskan dengan wang jaminan sejumlah Rm10,000 dan seorang Penjamin. Ini termasuk seorang wanita yang berusia 29 tahun yang dipercayai proxi syarikat yang berurusan dengan KBS.
Malah tiga lagi termasuk suspek utama kes ini iaitu pegawai KBS telah disambung reman selama tujuh hari bermula 24 Mac.
Seorang lagi suspek yang hanya ditahan semalan yang dipercayai bekas Penolong Ketua Setiausaha KBS turut ditahan reman selama tujuh hari bermula hari ini.
Kes disiasat di bawah seksyen 17 (a) ASPRM 2009.

49 comments:

  1. Hidup,hidup,hidup mel-LAYU .........takkan hilang me-LAYU di dunia......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila omakkau post hal penyelewengan & rasuah, copypaste batu api barua umno tetiba takde. Celaka punya menteri..najib sapu billion, menteri & anak buah ikut sapu jutaan ringgit

      Delete
  2. Ingatkan bila nama melayu-islam tak mkn rasuah...rupanya sama ja.
    he5....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu islam tolak hudud pun adaaa... Inikan pulak rasuah

      Delete
    2. ada lbh teruk bro... melayu permain hudud pun ada.. rupanya sgt pro syiah iran. patutlah khianat rakan pembangkng ... byk bertakiyyah

      Delete
    3. Kita tggu apa kata tuan penasihat sedunia

      Delete
    4. Selagi nama nya manusia, kerana tolak udg2 dan tak sokong apa yg Allah swt perintah, ini lah jadi nya, dari atas sampai bawah semua manusia celaka..

      Delete
  3. Rasuah ada macam2.. jenis yg beli banglo murah pun ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik2 bang....macai2 tokong ni mcm saka belaan...bila tau tuan nak kene masuk jel...melolong2 saka2 mengamuk...takut....nnt lepas ni nak isap ibu jari kaki sape plak...x mkn kan...skrg ni saka2 tgh kerja kuat nk cuci najis dari melekat kt tokong

      Delete
    2. Betul tu an anonymous, rasuah ada mcm2....semoga takde yg sanggup rasuah jubur kat aljuburi kih3

      Delete
    3. Tengik betul la...
      Bau apa kat sini ni...

      Delete
    4. Kesian betul kat melayu geng kalut...
      Takutkan Cina DAP...
      Cina MCA & Gerakan apa status plak...

      Bukan ke kat sekolah kita diajar, sebagai org Islam kita hanya takutkan Allah shj.

      Delete
    5. Jgn risau...ulamak pay per view blh guna siku dan lutut kasi settle punya....

      Delete
    6. Macai level intro dah mai...lempaq mikebkt muka baru tau

      Delete
    7. Bau PANtat

      Delete
    8. Jgn asyik baca berita tokongini jer bang...byk fitnah dlm tu...fatabayyanun sikit

      Delete
    9. Eiiii...
      Makin kuat la bau...
      Dah tahap kedengik sgt dah bau ni...

      Delete
  4. KHABARNYA HARAKAH DAH ADA HUTANG 11 JUTA..... RUGI BESAR HARAKAH. MACAM NI LAH APAKATA KALAU TIAP CAI PAI YG ADA DALAM NI BELI 100 NASKAH HARAKAH TIAP KELUARAN.
    ADA BERANI, YG LULUSAN SPM BELI 10 DAH LAH

    BANTU KAMI TOLONG KAMI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banglo xder swimpool x rugi ke bang...agaknya tu yg nilai dia drop 3.7mil kot...kan...kan...untungnya

      Delete
    2. 11juta boleh beli...
      A) 4 bijik banglo area pinkhorn atau
      B) 4 ekar lebih tanah area pokok manggis

      Delete
    3. Sapo nak baco harakah...dh mcm utusan utusex...biar lah deh muplis..ado guno eh tu muplis..biar sodar sket kek hadi hawang tuh..bulih buek bungkuih nasi lomak...masyukk

      Delete
    4. Sako mano nk baco harakah...paneh...mcm nk gilo kopalo..tapi kalu duk topi tokong...sojukkkk yo ghaso...toduh...lagi dijilat tokong tu...lago sodapla...lain mcm...

      Delete
    5. patutla hadi marah cina dap.. bisnes harakah byk hutang.

      tkde sapa nk bc suratkabo membodek umnu.. tgk tv dh byk

      dont worry najib blh tolong byrkn hutang. i help u.. u help me

      Delete
  5. masa mkn duit tak tahu malu bila dah tertangkap tahu pulak malu, padan muka...org tamak selalu rugi.

    ReplyDelete
  6. RM100juta punya pasal 7 orang direman. RM2.6b punya pasal,tak de seorang pun kena reman. Tak pelik tetapi benar."Cash Is King".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nk pelik...yg tuduh org lain rasuah pun sama jer

      Delete
  7. INI WAYANG NAK TUTUP TERUTAMANYE CERTA NAJIB.KAMBING HITAM MESTI ADA.INI WAYANG SKRIP LAMA DAH JEMU DAH.BAWAK BAWAK LAH CERTA LAIN KHAIRY HOI.SEMUA CERTA GAUN ENG KE,IS KE SEMUA NAK TUTUP CURI NAJIB RAKYAT DAH TAK PERCAYA

    ReplyDelete
  8. Tuang Hadi punya pasai..pakatan hancus..pas berpecah..
    harakah nak tutup kedai.

    Mcm ni nak jadi penasihat?

    Boleh blah laaaas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onanimus melaporkan utk tokongkini...

      Delete
  9. Replies
    1. Bulan oktober xlama lagi...mari kita sama2 bertakbeer

      Delete
  10. hoi.. cina keling cibai pundik amput mamamu lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uikkk nape hina bangsa sendiri?

      Delete
    2. pasporno mesti komen berunsur porno...hudud hnyalah takiyyah hadi pro syiah iran

      Delete
  11. Orang yang tuduh Pm najib rasuah duit 2.6 billion tu...nampak ke dengan mata kepala sendiri ....kalau takat dengar cerita dari mulut ke mulut ...tak takut ke tu semua fitnah..untuk jatuhkan Najib...tapi kalau betul nampak dengan mata sendiri...sila beri bukti....macam setiausaha kbs ni....gaji....tak seberapa..kan...tapi cara hidup macam jutawan....tentulah sah2 dah salah guna kuasakan....buktinya beli barangan berjenama kereta mewah...tapi Pm Najib...memang lahir dulang emas harta datuk nenek tak mungkin habis..7 keturunan...bila rosmah shopping sakan...mula kutuk mula ckap..tu guna duit rakyat...bila suruh beri bukti tak ada...tu fitnah namanya....so sapa yang jaja jaja fitnah kau bawa lah fitnah tu sampai liang lahad hingga ke padang mahsyar...kan penat tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah abah kau..komen mcm org mabuk dedak

      Delete
    2. Banglo guan eng murah sbb tak ada swimming pool.
      Harga banglo lebih murah dari swimming pool...

      Delete
    3. Banglo guan eng murah sbb tak ada swimming pool.
      Harga banglo lebih murah dari swimming pool...

      Delete
    4. "Aspan Alias:

      Najib telah gagal dalam membawa obor kedaulatan negara kerana imej yang melekat dan terpahat di diri beliau itu terlalu buruk dan tidak dapat diperbetulkan dan dibersihkan lagi. Bukan tidak ada cara untuk beliau,membersihkan namanya dan negara, iaitu dengan menyaman semua akhbar dan majalah antarabangsa yang melibatkan dirinya dengan skandal terbesar yang pernah di saksikan oleh dunia, iaitu skandal 1MDB dan derma RM2.6 billion yang menghantui dirinya sejak isu-isu ini diketahui umum ‘globally’.

      Tetapi beliau takut dan tidak mempunyai kudrat untuk melakukan saman itu kerana beliau tidak mempunyai kudrat dan moral untuk menghadapi isu ini di mahkamah antarabangsa. Tentulah kita boleh mengagak kenapa beliau mempunyai ketakutan itu. Beliau hanya memberikan reaksi yang ada konspirasi antarabangsa bersama pihak dalam negara ini untuk menjatuhkan beliau terutamanya Dr Mahathir Mohammed tetapi beliau tidak berani untuk kemuka ke mahkamah untuk memberikan bukti tentang konspirasi itu.

      Beliau hanya bertindak menggagalkan jawatankuasa penyiasat tentang dua isu mega ini dan membuang serta menamatkan perkhidmatan setengah dari mereka kerana takut dengan keputusan penyiasatan itu. Beliau bertindak dengan mengugut mana-mana individu dan pihak yang cuba untuk melakukan tindakan bagi mencari kebenaran ini. Undang-undang baru digubal untuk menyekat rakyat dari mengetahui isu sebenar dan peranan yang beliau mainkan dalam isu beliau menjahanamkan negara ini. Beliau tetap mahu kekal berkuasa walaupun dalam keadaan beliau sudah hilang kelayakan untuk memegang apa-apa ‘public office’ dari segi moral dan etikanya."

      Delete
  12. Tun Razak sebagai PM dulu rumah pun takde swimming pool hidup tak kaya sederhana sahaja...macamana anak majib boleh buat filem di hollywood harga berjuta2 mana dapat duit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman Tun Razak...tak ada Melayu tinggal sebelah kolam taik..
      Zaman ini...majority Melayu tinggal Flat PPR sebelah kolam taik...hidup Melayu...hari2 sedut bau taik

      Delete
  13. Nak buat macamna kan...sejak zaman Mahadey memerintah dia tak buat dan tak tolong rakyat terutamanya oang Melayu berjaya...cuma kroni kroni dan anak pinaknya sahaja...sekarang Pm Najib baru memerintah berapa tahun...semua tergalas kat bahu dia...so perlahan lahan beliau majukan rakyat terutama Melayu dan bumiputra yang lain...sbb itu adanya Qu puteh terlajak laris..lagi sapa V asia .ini antara orang Melayu yang berjaya dijutawankan ketika era Pm Najib...mungkin ramai lagi....so sabarlah...mana mungkin nak berjaya dalam tempoh sehari dua...tapi kalau tinggal di penan atau selangor jaga jaga ...Dap dan Pkr ni tak senang duduk kerjanya nak robohkan je gerai orang motel orang..so sapa yang salah...Pm Najib jugak....ke...

    ReplyDelete
  14. Nak tambah sapa yang tuduh....anak tiri Pm Najib buat filem juta 2 tu...nampak ke dengan mata kepala sendiri Pm Najib ke..Rosmah ke beri duit.ada bukti atau dengar jer cerita dari mulut ke mulut...sebenarnya cerita ni dah lama tapi di recycle balik untuk tambah perisa ketika Pm Najib difitnah kes duit derma dan 1 mdb tu...so nak tahu cerita sebenar goggle je...ada cerita sebenar kat situ...so jgn baut fitnah kalau tak faham suruh omak kau ni..explain kan ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekrg zaman saman.
      Kalau betul kena fitnah...
      Harus saman...
      Buktikan itu finah...
      Kalau tak saman, fitnah berleluasa...
      Trend sekrg ni, ikut undang2 sekular...
      Kalau tak berani saman tu maknanya betul lah tu..

      Delete
  15. Asyik nak saman je....eee letihlah....agenda rakyat lagi pentingkan....nak majukan bangsa melayu ,nak kayakan bangsa melayu so tak perlu lagi duduk kat pprt atau duduk kat sebelah kolam kumbahan kan...,so fokus memajukan rakyat lebih penting ..,so kalau tak saman bukan bermaksud betul tapi malas nak layan...banyak lagi kerja yang lebih penting menanti...ok

    ReplyDelete

  16. This Is What Women Really Want !!>>> KLIK HERE !! <<<

    ReplyDelete
  17. Sape kata zaman tun m melayu tak maju tun m byk buka minda org melayu untuk jadi maju pwtc di bina zaman tun m kereta proton zaman tun F1 sebagai contoh mas terbang merata dunia tapi zaman najib 6000 org melayu di berhentikan kerja . Zaman tun m 2 kali kegawatan eko seorg pun pekerjaas tak di berhentikan...rakyat mampu beli rumah tapi sekarang semua dah mahal beli barang makan pun kena gst..rumah harga sampai 500k ada org melayu mampu nak beli...subsidi gula tepung beras semua nak d hapuskan .itu ke najib nak tolong org melayu..edra, bandar msia tanah ktm dah di jual ...apa cita..

    ReplyDelete
  18. BERSATU MENENTANG MAHA PEROMPAK NEGARA! BOIKOT PETRONAS, PROTON, KERAJAAN DAN UMNO NAJIB!

    ReplyDelete
  19. NAJIB SERTA KESEMUA MENTERINYA DAN KETUA POLIS PATUT DIHANTAR KE PUSAT TAHANAN GUATANAMO! LEPAS TU DIBELASAH SECUKUPNYA SAMPAI SETENGAH MATI! BARU PADAN MUKA CELAKA TU SEMUA! ROSMAH PUN SEKALI PTUIH!

    ReplyDelete