KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 16 March 2016

PRESIDEN PAS MENYAMPAIKAN KULIAH AGAMA DIMASJID SAIDINA ABU BAKAR AS SIDDIQ BANGSAR SEMALAM.


Inilah apabila mengamalkan politik matang, politik harmoni, politik budiman dan politik lestari ... akhirnya selama ini amat sukar pemimpin PAS masuk menyampaikan kuliah agama dimasjid-masjid Wilayah Persekutuan diberikan kebenaran malahan dijemput.

Nampak sungguh Presiden PAS pemimpin umah yang berpandangan jauh ... enggan terjerbak dengan politik sengketa, politik konflik dan politik tegang yang tidak membawa apa-apa keuntungan kepada umat Islam.

Menyampikan dakwah dan dalam masa meraih sokongan dengan secara lembah lembut, berhemah dengan hujah dan ilmiah.

Ambil alih pemerintahan melalui peti undi .. melalui pilihanraya dan bukannya secara turun kejalanraya.

Untuk mendapatkan undi kena raih sokongan .. untuk raih sokongan kena pujuk jiwa dan minda rakyat agar diberikan keyakinan dan kepercayaan ... untuk raih keyakinan dan kepercayaan kena tunjuk contoh teladan yang dikagumi dan sanjung .. contoh teladan yang rakyat sanjung ialah politik secara matang, harmoni, budiman dan lestari.

222 comments:

  1. jemaah yang tak datang ada kena barua tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Para jemaah di benci PAN Imayan. Kesalahan jemaah adalah mereka berugama islam dan berketurunan melayu. PaN imayam talibarut DAP. DAP pula anti Islam


      DAP merupakan satu-satu parti yang mempunyai kuasa dominan dalam menentukan hala tuju PH.

      Apa kata Kit Siang, (dan) Lim Guan Eng tiada yang akan berani bantah.

      Kalau bantah, orang seperti Saari Sungip dari PAN akan sanggah. Itu pasal PAN adalah talibarut

      Delete
    2. Tepat kan barua, pengkianat lagi.. Kalau kita nak ilmu jgn fikir dia org dari parti mana, sbb kita akan bodoh dan jahil sampai mampus, sbb tu jadi tolol..

      Delete
    3. Tepat kan barua, pengkianat lagi.. Kalau kita nak ilmu jgn fikir dia org dari parti mana, sbb kita akan bodoh dan jahil sampai mampus, sbb tu jadi tolol..

      Delete
    4. Syok sendiri...

      Delete
    5. kesian aku tgk makhluk gila ni....org mcm ni layak dok dlm kandang lembu....dia dok dalam, lembu dok luar....sbb lembu ;agi cerdik

      Delete
    6. Bagi tau Hadi Awang..kalu betul hebat buat ceramah d Padang bkn masjid. Dakwah yg knl masjid supaya dtg k masjid

      Delete
    7. Komen apa mcm tu.mcm org bodoh saja.

      Delete
  2. Replies
    1. ttp://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  3. Pemimpin yang baik , ajak rakyat bersatu, rakyat yang baik inginkan perpaduan dan kedamaian, pengkritik yang baik, beri idea bagaimana nak.cipta perpaduan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://tube.happygiggler.com/watch?v=XFtQXpl5akk

      Video halang pembinaan masjid dan maki azan di Tawau sabah. SAKSIKAN

      Delete
  4. Orang yg nenyayangi solat dan masjid dibenci oleh DAP

    ReplyDelete
  5. DAPigs DAN ISRAEL NI MEMANG TAKDE BEZA!!!

    Huh! Banyak persamaan yang boleh dikaitkan diantara Rejim DAPigs Pulau Pinang dengan Rejim Zionist Israel tu. Bukan hanya sekadar Dana Kewangan sebanyak RM 1.2 billion tu sahaja.

    Walaupun DAPigs sebelum ini berlakon kata diorang menentang keganasan yang dilakukan oleh Rejim Zionist tu, tapi hakikatnya, apa yang diorang buat di Pulau Pinang tu pun sama je.

    Dalam laporan media hari ini, untuk sekian kalinya Rejim Zionist Israel tu dilaporkan telah merampas tanah milik rakyat Palastine seluas 579 hektar secara Haram tanpa belas kasihan.
    Baitulmaqdis – Israel merampas sejumlah besar tanah di Tebing Barat yang dijajahnya, berhampiran Laut Mati dan bandar Jericho, lapor Radio Tentera rejim Zionis itu.
    Peace Now, sebuah pergerakan Israel yang menjejaki dan menentang penempatan Israel di wilayah yang ditawan rejim berkenaan berkata, kawasan seluas 579 hektar itu adalah rampasan terbesar tanah Palestin di Tebing Barat sejak beberapa tahun kebelakangan.
    Menurut kumpulan itu, rancangan meluaskan penempatan Yahudi di kawasan berhampiran dan membina bangunan pelancongan serta kemudahan komersial lain di kawasan itu sudah dirancang pihak berkuasa Israel.
    Itu cerita Rejim Zionist di Israel. Di Pulau Pinang pulak, tanah milik orang Melayu dirampas secara paksa dan dijual kepada orang luar oleh Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu.

    Isu mengenai rampasan tanah orang Melayu secara paksa dan pelupusan kampung - kampung tradisional yang dilakukan oleh Rejim DAPigs tu turut dilaporkan oleh pihak media.

    Tapi malangnya, laporan yang disiarkan itu sedikit pun tidak dipeduli oleh puak - puak yang mendabik dada mengatakan diorang ni pejuang 'Ultra Melayu'. Benda tu dipandang 'sebelah mata' je.

    Apa yang jelas, tindakan Rejim DAPigs tu merampas tanah yang kebanyakkannya dimiliki oleh orang Melayu dan juga India di Pulau Pinang tu sama Haramjadah seperti yang dilakukan oleh Rejim Zionist Israel. Jadi, menentang DAPigs ni sama je kita menentang Israel!!!

    ReplyDelete
  6. Politik bodoh pas..
    hanya yg dungu ja akan ikut politik pas ni.

    Pas cuma laya jadi badan dakwah bukan badan politik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lagi saki baki tahik sekular rupanya

      Delete
  7. Hidup hidup,hidup umno,hidup bn,hidup najib hidup hadi....tak akan hilang melayu didunia....wasatiah pemacu umah.....bersih ,cekap,amanah.....bersekutu bertambah mutu.....tuiihh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lacur allah...lacur janji dan sumpah.. lacur hudud.. lacur logo...lacur murtad...akhirnya jd pelacur2 cikdet....khhhhhhh...tuuuuuiii

      Delete
    2. PAN dah kepanasan.. boleh mula goreng telur..

      Delete
  8. Betapa sakitnya hati macai dan DAP bila tengok TGHH bersatu hati dengan Najib sampai bertui-tui haha.Macai ni ingat dia selamat dibawah lindungan DAP tu agaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi seronok tgk mat sabu...berdada...bermike...berduit...yabedabedooo

      Delete
    2. Aku suka wayang cina. Bab Dewa China jadi ingauan..
      Siapa nama Dewa China tu?

      Delete
    3. Belaga dada dgn amoi jd dosa besar kpd penganut agama PAS. Tapi tengok PUKI German satu kewajipan dan dapat pahala oleh penganut agama PAS.

      Delete
    4. Sudah2la fitnah.. aku bimbang pahala kau (kalau masih ada) pergi ke org yg difitnah.. x kesian ke pd anak bini..

      Delete
    5. Tgk puki kata kau...tapi berdada...ada gambar...kata kau sape nk caya...baiah pun langgar...chaittt

      Delete
  9. Teruskan TGHH menyampaikan dakwah.ajak semua org kembali kpd perpaduan ikut islam. Ajak semua org melayu islam pas umno pkr pan dan semua bersatu. Biarkan anjing2 yg tak senang duduk dgn bunga2 perpaduan ini menyalak dan babi2 menyondol najis kotor mereka, kita terus bergerak maju kearah ajaran islam sebenar. Tegur siapa saja yg tidak betul tak kira pas atau umno dan kerajaan termasuk perdana menteri. Yg penting kita sampaikan dakwah.

    ReplyDelete
  10. blm kuasa penuh dap nk halang azan & bina masjid di tawau

    ReplyDelete
  11. Pembenci pembenci Islam memang ada macam rupa dan jenis ..., sebab memang sejak mula mereka bencikan islam... buat sebaik mana pun dan mengikut syariat pun mereka tetap tentang... yang mereka sokong sangat adalah seruan kepada kemaksiatan, makan minum tanpa mengira halal haram., pergaulan tanpa batas dan adab sopan... hmmm apa sepatutnya nak panggil diorang ni hah ? lebih haram dari anak haram, lebih durjana dari anjing dan babi..., sama level cam Rothchild yahudi laknat hasil sumbang mahram tu ke atau mereka lebih haram jadah lagi

    ReplyDelete
  12. blm kuasa penuh dap nk halang azan & bina masjid di tawau. azan subuh jadi masalah rupanya. volume kan bole slow atau kuat. anjing melalak dikejiranan x apa..bunyi kilang dentam dentum dikejiranan x apa. PAN yg baik budiman dgn DAP x bgtau ke?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid Samad kata oktoberfest ok je..

      Delete
  13. Yang tidak suka pada Islam banyak macam..antaranya sang penguasa terutamanya yang kufur,golongan yahudi,munafiq,kafir zalim fasiq,setan,umporno,mca,mic,gerakan,dap,sosialisme,nasionalisme,komunisme,liberalisme,panisme,dapisme,pkrisme haha

    ReplyDelete
  14. Aku hairan psl pe dlu hh x blih ceramah kt masjid umno ni. Skrg siap dijemput lg. Ni mesti ada yg x kena ni. Dulu aku org pas x blih ikut imam umno, kapir, taughut. Kenduri/sembelih org umno x blih mkn. Nikah dgn imam umno x sah kena nikah balik. Dan bnyk lg. Dlu lain skrg lain. Dlu umno jahat skrg umno dh baik. Dlu umno x sokong hudud skrg dh sokong.pemimpin umno dlu kuat rasuah skrg kuat iman.sbb tu skrg amanat dh x blih pkai lg. Psl tu skrg sy msok amanah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik. Komen yg sangat pedas.

      Delete
    2. Dulu hadi pemimpin pas kini tok guru tu dah peluk umno. Wang pon banyak masyuk. Sendiri mau paham lah.

      Delete
    3. Kerana termakan hasutan umno Hadi sanggup tikam kawan dr belakang. Anwar yg banyak membantu pas utk berkempen pru 13...last2 dimaki hamun olh Hadi. Rendah betul akhlak tuan guru ni. Hadi ni Islam ke apa?

      Delete
    4. BUKAN JASA DSAI SORANG YG TAK DIKENANG OLEH HJ HADI. JASA MAT SABU PUN MUDAH DILUPA OLEH HJ HADI. MAT SABU SANGGUP DIPENJARA DEMI MEMPERJUANG PAS. NAMUN GELARAN BARUA DIBERI KEPADA MAT SABU.

      Delete
    5. Hj Hadi marah Mat Sabu kerana berkawan dgn dap. Tp yg aku musykil Hussam juga dah jadi seteru Hadi kerana mengkritik kerajaan pas kelantan. Isu pemimpin pas balon balak Hadi buat bodo je.

      Delete
    6. Berita Hadi berceranah di masjid umno tu dibuat liputan langsung oleh tv perdana. Hebat sungguh Hadi dimata umno bn.
      Kenapa Hadi tak isthiar pas dah buat pakatan baru dgn UMNO?

      Delete
    7. Aku lagi heran...dulu langgar baiah talak 3...skrg kire gitu2 je...dulu berkopiah...skrg beramos...dulu islam didada...skrg amoiiii...dulu mahafiraun...skrg mahasayang...dulu nk bantu laksana hudud...skrg dh mcm over my dead body...dulu mmg amanah...skrg PANtat

      Delete
    8. Dulu kata umno tu KAFIR. Sekarang makan sedulang dgn parti yg dikafirkan. Isle..Isle ..jd barang mainan Hadi.

      Delete
    9. PAN dah kepanasan dgn blok ke 3.. dah boleh mula goreng telur ni..

      Delete
    10. Yg aku tau mkn sedulang dap melayu pujaan kau...abis2 cerdik..rupanya PANdir

      Delete
    11. Hello bro...sila beri bukti masa,bila,apa dan di mana ada tghh sebut yang ko kata tu...tghh cakap yg umporno kata amanat tu ko faham ke tidak ...takkan bahasa melayu pun ko tak faham..tghh sekarang umno adalah musuh politik pas..bukan musuh orang umno...macam contoh ko suka pada minah isteri ko tp kat mentua ko tak suka..dan kalau ko baca Al Quraan ko akan jumpa ciri ciri kapir,toghut,setan dan seumpamanya..jika ada umat Islam mengikut jejak langkah setan adakah nabi Muhammad yang nak dipersalahkan...kalau orang umporno menghina hukum hakam sendiri ko masih nak wala ker...kalo dapisme tu tak terkejut sebab mereka tak suka dan faham bab Islam..kalau tghh ko kata tak betul..analogi mudah sahaja..antara tokjib,anwar,lge,mat sabu mana yang paling layak dan ko lebih yakin jadi pak imam,jurunikah atau seumpamanya dan siapa yg ko paling percaya untuk diberi amanah?? kalo ko muslim..sila solat istikhorah dulu bro haha

      Delete
  15. Kalau amanah buat ceramah perdana mesti tak muat satu masjid....confirm ramai macam Jemaah haji kat KLCC

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amanah? Curi kerusi baling mike selfie berdada mengemis duit cina nk cantas pas nk mudah murtad suka bapok nk tigakan allah....itu mcm PANtat jer

      Delete
    2. Tahniah . Akhirnya PAS berjaya juga memperbodohkan parti Fadil utk dijadikan santapan dan makian serta cercaan Hadi.

      Dengan PKR tok guru tak dapat jd Abang Long.
      Dengan DAP tok guru tak dapat jd Abang Long.

      Tapi dgn sebuah parti kerdil yg dipimpin Fadil pasti Hadi dapat MEMBULI sepuasnya.

      Delete
    3. PAN dah kepanasan dgn blok ke 3.. dah boleh mula goreng telur ni..

      Delete
  16. Mat sabu rugi bertimpa2, semasa dalam pas tidak ikhlas. Masuk penjara bukan kerana perjuangkan islam pun, pasai bodoh je,,kemudian kalah dalam Muktamar,, kecewa dan keluar parti dan bersundal dgn parti kapir,,lawan parti lama dia,,,19 kali masuk penjara pun jika kerana bodoh,, siapa nak sanjung nye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulasan saekor macai bodoh

      Delete
    2. Bodoh pun still blh kenal bingai mike sabu...cerdik kau...jadi banjingan dap pun suka sgt2...PANdir PANdir...

      Delete
    3. Ternyata Kerajaan DAP Penang lebih cerdik daripada Kerajaan PAS Kelantan. Lihat saja perbandingan jumlah hutang terkini.
      PAS memang hebat ceramah tp bodoh dlm ilmu mentadbir sebuah negeri.
      Terengganu pimpinan Hadi kecundang Dapat bertahan satu penggal je..hi..hi..malu..

      Hari-hari burukan DAP
      Buruk sendiri tolak ke tepi

      Delete
    4. Perak plk apa cerita.. x sampai pun setahun setengah.. kui kui kui..

      Delete
    5. Hutang sikit bangga...melayu penang merana x terasa...kesian

      Delete
  17. Kahkahkah. Ayat omakkau mmg terbaek pembodek sejati.kahkahkah... Pas bergabung ngan ikatan xnak komen ke omakkau. Kahkahkah.. Igtkan hebat sgt ropenye dgn ikatan je.sama2 parti uturn. Kahkahkahkah.. Apa nama gabungan tu pas+ikatan?cadangkan namanya passetan....kahkahkahkah.. Xda nama gabungan pun,apatah lg perlembagaan, bak kata an anonymous
    Kahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah..kah..kah..

      Kerajaan DAP Penang punya hutang paling sikit.

      Kerajaan PAS Kelantan punya hutang paling banyak. Isle..Isle..

      Omakkau tak nak ulas ke?

      Delete
    2. Hanya kerana hutang penang paling sikit maka ini sudah cukup menjadi syarat wajib PAN utk terus ditunggangi DAP.. maklumlah si penunggang kan byk duit..

      Delete
    3. Tanah negeri dah habis jual...smpi tanah melayu duduk pun habis nk dikosongkan...aku pun boleh byr hutang...chaittt

      Delete
    4. Gila kuasa punya Hadi..parti hingusan Ikatan dijadikan budak suruhan. Mudah anjing nak menyalak nnt. Mampus Kadir kena barua olh Hadi lpas tu bubar gabungan. Tuduh Kadir cuba nak bodohkan pas pulak.
      Mana ada satu parti yg boleh duduk semeja ngan pas pimpinan Hadi?

      Delete
    5. Komen kecut kerandut oleh anon 21.32..kalu IKATAN tu parti hingusan nak bekerjasama dgn PAS, tak payah lah takut..lebih baik ko pergi kempen PAN kat pasar mlm lagi baik...

      Delete
  18. Kah kah, lks bersedia bekerjasama dgn umno demi menyelamatkan negara,, kah kah, menjilat ludah sendiri...

    ReplyDelete
  19. Bertekak dengan macai DAP ni perlu kan sedikit kesabaran,kerana mereka sudah terlalu jauh dalam kesesatan. Kata orang tua-tua sudah sukar mencari jalan pulang.Macam-macam alasan diberikan untuk menghalalkan persundalan mereka dengan DAP.Tapi berkat istiqomah Omakkau yang setia menyediakan ruang untuk sesi" pukul memukul" ini saya kira macai ini akhirnya akan sedar suatu hari nanti bahawasanya mereka sudah begitu jauh dihanyutkan oleh pemuja2 mereka yang dianggapnya begitu tinggi taraf darjatnya walhal yang sebenarnya disisi DAP hanyalah bertaraf balaci semata-mata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP SUNDAL KITA SEDIA MAKLUM SEBAB MEREKA BUKAN PARTI ISLAM.

      TAPI PARTI YG MELOLONG DAKWA ISLAM SANGAT...
      AWAT GI GERMAN TENGOK BLUE FILM. DAH TAK DAPAT KAWAL NAFSU KE?
      AGAMA ISLAM BUKAN BARANG MAINAN POLITIK.

      Delete
    2. Dulu kerja umno fitnah pas...skrg kejer macai2 plak

      Delete
    3. ada bukti tgk blue di german?

      Delete
  20. Anjing Dap ni kerje mereka memfitnah orang,, makan dedak boleh tahan la lagi, ini dah makan ape bende ni yg kerje memfitnah org? Amanah ape kebende ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu Msia tahu lembu kondo gemar dedak adalah macai umno dan pas.

      Delete
    2. Amanah? PAN la..mana ada amanah puak2 ni..sumpah baiah pun langgar cam tu jer..last2 jilat buntut mahathir..kesian, parti yg tak ada arah tujuan..

      Delete
  21. DAP pembina titian sirat.... kahkahakah.... sirat apa? yg penting bukan titian mat sirat atau siratal mustaqim...

    ReplyDelete
  22. Syeikh Mutawaley LKS boleh jadi panel pencetus ummah kahkahakah blh jd rujukan agamawan timur dan barat ... suci lg menyucikan......

    ReplyDelete
  23. Setiap manusia ada buat kesilapan...kami orang Umno tetap membuka tangan menyambut silaturahhim kepada orang Pas..demi agama Islam bangsa Melayu dan hak orang Melayu dan Raja raja Melayu...tetapi orang Pas ni...berlagak terutamanya Tuan Man Tuan ibrahim...dia ni..ingat dan pandang rendah pada Umno macam Umno ni hina sangat macam orang Umno dan pemimpin Umno tak berjasa lansung dalam perkembangan Islam di Malaysia...pemimpin macam ni...sombong berlagak angkuh...bukan pemimpin Islam yang baik...berdendam tak sudah dengan Umno...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah org umno biler bicara ttg islam kenapa nak bersuku-suku
      semua org tau UMNO tak mampu buat 100% bile Pas nak perkasakan islam napa nak di sekat2 atau lengah2 ....
      ada jer TITM sokong PM masa buat majlis cintai rasul kat putajaya.Tegur tegas/pedas tuh biasala dalam PAS.... sama2 dia pun ada.Kalu dia angkuh tegur lah terus kat dia... TITM kecam UMNO pun dalam bab maksiat / munkar dan juga hak darah sesama manusia mcm memali,konsert,bauksit... kalau hang sayang islam usah dambakan kapet merah asyik puji sentiasa, kena jantan sikit....

      Delete

  24. Ikat. Jgn tak ikat.

    Omak kau tanya abg hj nak ikat tengah ke ikat tepi.

    Abg hj jawab abg hj nak ikatan yg sah. he..he..he..

    ReplyDelete
  25. Tahniah TGHA, teruskan berdakwah terutama kepada mereka yang seagama, kafir dapig memang susah untuk berdakwah dengan mereka pasal hati mereka sudah sebati dengan berhala, mereka adalah penyembah berhala dan mereka telah ternyata sesat, tiada siapa yang boleh membantu mereka kecuali Allah swt saja. Berdakwah lah dengan mereka yang seagama yang belum cukup imannya, supaya mereka nanti tidak terjebak dengan agenda kafir, terutamanya kepada macai-macai dapig, pemimpin2 pan dan pkr supaya mereka tidak terikut-ikut dengan akhlak buruk kafir dapig.

    ReplyDelete
  26. Kah kah kah budak macai vongok 1 stadiom gilo ceramag PAS ....ini adi awang leboon yang cakap pasal hudud.... kah kah...bodo bodo...KITA LUPAKAN DULU PASAL HUDUD.. KITA NAK BENTANG KE PARLIMEN UNTUK MENGUKUHKAN UNDANG UNDANG SYARIAH...SBB MAHKAMAH SYARIAH DIBAWAH MAHKAMAH SIVIL.... kah kah...no wonder 30 tahun PAS di kelantan tak buat hukum hudud ... bodo...bodo... awang adi leeboon dan macai PAS kafir mengkafir dah buat...doa ko ko mcm gampang utk puak lain dah buat...sembelihan serta kubo berasingan dah buat..laki bini anak beranak cerai berai dah buat.. sembayang 2 imam .. tragedi memali mati sia sia sambil rembat dana memali pun dan dah buat pada orang yang bukan dari PAS..... sekarang macai PAS pulak kena main dengan adi awang leeboon...kah kah kah....ini bahana dari hasutan ceramah 1 stadiom yang tak berfeadah lansung.... udah udah la tu buat ceramah....udah udah la tu bangga dng perlembagaan yg konon nok martabat isle sambil mendabik dada sombong dan ego sbgai pejuang isle tapi kena main ole pemimpin sendiri.... lupa kan lah dengar ceramah nihh....kena mohong memanjang...kah kah kah.... banyak kan lah baca buku lupakan lah ceramah vongoks nih.....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak meroyan bukan tempatnya di sini.

      Delete
    2. Macai2 PanDap sudah kepanasan dengan block ketiga, hebat strategi PAS, matang dan mantap. Syukran.

      Delete
  27. No wonder la pemimpin dan ulamak PAS cakap berbelit belit..... di selangor PAS adalah mejoriti dlm kjaan Sgor tapi boleh bersekongkol dan merestui rakan yg mengamal ajaran pluralisma...LGBT..gay dan libralist... asal projek masyuk dlm poket dng memperlekehkan hukum islam... di Pulau Pinang bila duit dan tak masyukk hentam rakan pakatan sendiri..di kelantan 20 tahun berlalu apa hukum isle yg dah PAS buat... hanya ego dan bangga dng perlembagaan dan dasar isle tapi reality menperlekehkan ajaran islam...no wonder PAS sllu buat uturn ......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 00.33 ni tertelan tulang babi ker? PAS bukan majoriti dlm DUN selangor la bhai!! kalu PAS majoriti PR masih ujud lagi..

      Delete
    2. Bro, kat Penang melayu Islam jadi kuli, taukeh2 semuanya cina kafir, melayu jadi pelayan bar, melayu jadi anak ayam, malayu jadi jurujual nombor ekor, melayu jadi pelacur, melayu diperalatkan oleh cina kafir untuk mengaut keuntungan, itulah melayu di Penang, berbeza dengan Kelantan, taukeh dan kuli sama2 melayu, tiada pelayan bar, tiada anak ayam, tiada nombor ekor, tiada pelacur dan yang paling hebat diKelantan ialah majlis2 ilmu dimerata-rata tempat yang bermula dengan kuliah subuh yang dikepalai sendiri oleh MB Kelantan. Syabas PAS.

      Delete
  28. Salam mana 2.6b

    bila sebut pasal imam mahdi, melayu senyum sendiri.
    Bila sebut pasal bani tamim, melayu tersenyum sendiri.
    Bila sebut pasal bangsa yahudi yang hilang, Melayu senyum sendiri.
    bila sebut pasal seni bela diri paling kuat, melayu senyum sendiri.
    bila jumpa keris di Jepun , melayu senyum sendiri.
    Hakikatnya Melayu kuat PERASAN PUH RAH SAAN.
    Mustahillah bangsa yang dijajah selama 600 tahun! Pemalas nak mampos mat indon baru datang setahun dah jadi kontraktor jutawan, Melayu asyik komplen kenapa jadi hamba dibumi sendiri. Riuh budak skor A spm meningkat last2 grad jadi cikgu je takde jadi saintis , engineer atau doktor pakar pun, vip nak berubat pergi Singapore jugak. Takkan lah bangsa perasan nak mampos ni nak jadi pembela Islam? Aq yakin bangsa yg dimaksudkan dalam hadis tu bukan melayu mesti china yg digeruni Amerika sekarang ni.


    #kedepan (kembalikan degree berasaskan kepandaian spm >5A degree dan guru, 3A-4A diploma , 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) negara tidak perlukan buruh asing. I #suspectMyPM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Punca melayu layu adalah ulamak. Tengok gambar atas semua melayu lentok mcm kena pelali.

      Delete
    2. tak ikut ulamak komfirm meningkat iman ??? kahkahkah yam sey....

      Delete
    3. Gila kuasa punya Hadimaru...parti hingusan Ikatan dijadikan budak suruhan. Mudah anjing nak menyalak nnt. Mampus Kadir kena barua olh Hadi lpas tu bubar gabungan. Tuduh Kadir cuba nak bodohkan pas pulak. 
      Mana ada satu parti yg boleh duduk semeja ngan pas pimpinan Hadimaru?
      Dulu dgn umno..tuduh umbo halau
      Dulu dgn APU ,, tuduh dap jahat
      Dulu dgn PAKATAN..tuduh pkr jahat
      Kini dgn PASETAN..akn tuduh Ikatan jahat.

      ...semua org jahat beb !

      Delete
    4. Yang tuduh umno dulu tu mike sabu, dah blah dah, sekarang ni dah jadi kumpulan yang seangkata dengan anom 06:56, berlaga dada jadi halal kalau anggap cucu, kerosakan iman yang ketara.

      Delete
  29. PASSETAN..Gabungan terbaru TERBAEK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kata2 penambah pahala kahakah ciri2 pencetus ummah kahakah komfirm malaikat takut wooo...

      Delete
    2. Kecewa dan cemas macai2 PanDap, relax bro, jangan memperbodohkan diri sendiri...kahkahkah

      Delete
  30. Hai lah Badan..Hai lah Nyawa...tak lama lagi terputuslah BN..Mati lah Pas tanpa Hudud..Hilang lah PasCHAI tanpa kubor...Hai lah Badan hilang lah nyawa... Nasib baik ustaz ramai tukang baca talqin...solat ghaib ke atas roh si Hudud... Arwah dulu baik orangnya...suka masuk PRU tapi tak pernah masuk Parlimen...kahkahkah!

    ReplyDelete
  31. Alahai. Nak jadi ketua sangat ye. Amik ko. Dah dapat kan? Dapat satu parti punyelah ramai ahlinye sampai cukup2 muat sebijik kereta voksaigen je. Mulakan ceramah! Keh keh keh.

    Bow tie. Buat ayat rancangan pembangunan negara cantek2 ye. Ingat, duit negara dah kering. Jangan takbir! Tak sesuai. Hudud? Jalan da. Keh keh keh.

    Ahli2 PAS tulin. Elok ko lari malam. Ye malam ni jugak2. Kalau tidak, esok pagi ko kena kerahan tenaga punya. Nak buat ceramah PASIK. Nak terangkan betapa jijiknya hudud. Kau pejuang hudud kan? Keh keh keh

    ReplyDelete
  32. Cabot. Cabot. Cabot. Wahai ahli2 PAS! Cepat ko cabot lari sekarang jugak. Mari masok AMANAH. Masok AMANAH. Masok AMANAH. Dah betol2 punah PAS ko sekarang nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..desperatenya caiPAN ni..

      Delete
  33. Tak usah pulih apa2lah hal PAS tu. Nak dihidupkan buat hape. Ini ha. AMANAH inilah gantinye. Buat apa ditendang tok2 ketua PAS tu. Biarlah dia sedap2 berkubang sampai musim kemarau 2 tahun lagi. Mati keringlah dia. Mati? Seram woo. Tak bawa balik pun rm100,000.00 sebulan tu. Tak bawa balik segala jawatan tu.

    ReplyDelete
  34. TURKISTAN..PAKISTAN. GOHEADGOSTAN..PASIKATAN...dekat2 dgn negeri setan !!!

    ReplyDelete
  35. skrg ahli pas kalau pakai jubah kena ada bowtie dileher. serban pun kena pakai corak polka dot.

    itu hari pakai pink. la ni boleh pakai bowtie pulak.

    hadi ni dah kena warning dgn Allah pun masih tak ingat. brp kali nak kena masuk hospital baru sedar?

    sampai la ni aku masih mencari2 dalil yg menghalalkan fitnah org, label org dgn nama2 yg buruk dan hina, sokong org zalim yg lalai solat, rasuah, penipu dan syirik...

    hooOOooDooOOooD... oooooo hooOOooDooOOooD... kau tak sesuai utk dilaksanakan dimalaysia ni... bukan kata aku... tp kata org sedondon dgn bow tie...

    ReplyDelete
  36. AMANAH kemudian kan hudud supaya pemasalahan kehidupan masyarakat di selesaikan dulu. PAS kemudian kan hudud supaya Kadir menjadi sekutu dulu. Berbeza pendirian PAS dengan AMANAH.

    Dan antara UMNO dan PAS, PAS lagi keji kerana mempermainkan hukum.

    Masa hudud diperkatakan, dua tiga kitab di kepit ke hulu ke hilir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN lah ngok.. apa yg PAN buat? Jadi kuda tunggangan ada la..

      Delete
  37. Bengong bahlul bodoh tongong bengap tolol bengong bangai bingai dunggu......jadi mangsa pecah dan perintah umngookk freemanson.....

    ReplyDelete
  38. Kenyataan tuang presiden.. memang aku maki dalam hati..bayangkan lah..aku boleh bertekak di blog pro pas.

    Bila penyokong pas yg pendek akal membelasah aku..kafir bila org islam menolak hudud..seòlah2 bersetongkol dgn dap menolak hudud.. aku terang perlembagaan malaysia pun penyokong pas yg pendek akal tak terima..memang byk sahabat2 pro PH bertempur dgn penyokong pas pendek akal tu...tiba2 senang2 tuang presiden keluarkan kenyataan begini..

    terus terang aku ckp.. tuang presiden ni dah sakit mental..kenyataan dia hari ini sama je dgn AMANAT HADI tu.. sikit pun dlm hati takde rasa bersalah.. dulu kat blog ni.. ada pengomen tulis muka letak kulit dot2 14 inci.. masa tu aku anggap komen terlalu melampau..skg dlm hati aku mcm nak mengesahkan apa pengomen tu tulis...takut juga aku apa dlm fikiran bangsa2 lain.. kalau penyokong2 pas yg pendek akal.. masih taksub dgn tuang presiden..sedangkan org yg di puja... ckp tunggang terbalik.. takde pendirian.. takde keyakinan..

    ReplyDelete
  39. Hebat betul pemimpin PAS.

    Mana pergi hujah Hudud hanya untuk negeri Kelantan? Mana pergi kata-kata Hudud hanya untuk orang Islam?

    Kenapa sekarang tidak sesuai sedangkan Hudud bukan untuk orang bukan Islam? Hj Hadi kena belajar mengenai Hudud dengan pemimpin DAP.

    ReplyDelete
  40. Itulah Melayu senang-senang panggil orang ustad, senang-senang panggil orang ulamak. Baru ngaji 2 baris dah panggil ustad. Baru habis kitab perukunan dah panggil ulamak.

    Sekarang apa macam?

    Berapa ramai kena kecing dengan orang yang mengaku ustad dan ulamak. Kalau kencing biasa takpe la. Ini kecing makan petai + jering + kerdas + air daun ketum + pil kuda. Berapa punya hancing daa. Kalau kena jubah melekat baunya. Kena bakar jubah tu!!!

    ReplyDelete
  41. Terbuktilah bahawa setiap langkah Pas adalah memenuhi agenda Umno.Yang pasti adanya subversif Umno yg dah masuk dalam kepimpinan tertinggi Pas.

    Ahli Pas tak perlu lagi berfikir panjang mendengar hujah2 mempertahankan ulamak yg berselindung dibelakang Umno.PAS kini diperkuda oleh Umno-BN.

    Pepecahan PR yem0oh hari itu pun perencanaan Umno yg tidak disedari oleh ahli Pas.Pemimpin Pas yg bersekongkol dgn Umno mengetahui konspirasi ini.

    Yang tidak bersetuju telah keluar dari Pas dan menubuhkan Amanah.
    Alhamdulillah kita Ahli2 Pas ada platform utk bersandar dlm menegakkan ISLAM RAHMAT UNTUK SEKELIAN ALAM.

    ReplyDelete
  42. Memang sesuai la dua parti ni berkawan... Satu parti melePAS dan satu parti lagi buat IKATAN... elok la tu... Korang perasan tak dlm sidang akhbar tu Hj Hadi dah x pakai seban tapi pakai ketayap merah ala2 warna UMNO...!!!

    ReplyDelete
  43. Betul telahan awal bekas2 penyokong dan bekas ahli pas...hudud hanyalah mainan politik utk menjatuhkan para golongan progresif dlm parti..

    Itulah perancangan mereka yg mengaku konon ulamak...rupa2nya niat mereka sangat tidak baik, shingga menjadikan pas berpecah belah...apakan daya Amanah dan PH lah yg sesuai utk politik masa depan rakyat...

    ReplyDelete
  44. Hahaha Hidup Hidup ahli ahli PAS kena Tipu.patut Pemimpin2 Pas yg Progressive siang siang dh Belah.tunggu Datok Husam jer lagi

    Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kqh kah kah kah.....

    ReplyDelete
  45. o day u make my day la.."the joke of this month".

    Nak ketawa pun tak nak menangis pun tak...

    cuma tuhan nak tunjuk "CASH" pada ahli2 PAS,Hudud yg bagai nak rak diperjuangkan oleh Hadi,hanyalah "ACAH-ACAH" aje.seperti mana dia set up BLOK KA3,semuanya Acah-acah aje,mana ada realistic langsung parti yg kononnya >50thn berkawan parti yg baru didaftarkan tahun lepas ahlinya cuma kadir shekh fadir tak sampaipun 100 orng.

    TAKPALAH hADI begitu kemaruk nak jadi ketua Pakatan, sebagai RESUME nanti bila najib berkuasa untuk lantikkan jawatan tertinggi negara.

    ReplyDelete
  46. Innshyaa allah...pakatan harapan akan terus mengorak langkah laju kehadapan....amanah lbh berwibawa dari parti pas.bergaul mesra dgn ahli pas.... Tuntut ape yg perlu dr pemerintah umno....kta pangkah amanah.... Kta menangkan amanah...pakatan harapan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaalah PAN akan pupus seblm PRU14..demi gilakan kuasa dgn Mahatahir pun sanggup jilat..bravo Pakatan tak ada Harapan...hahahahaha

      Delete
  47. “Saya tidak fikir, situasi di Malaysia sesuai untuk melaksanakan hukum hudud. Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga berkata, hudud kita fikir kemudian, apa yang dibentangkan di Parlimen bukan untuk melaksanakan hudud.

    APA PUNYA STATEMENT NI TUANG PRESIDENG? - Memang menyesal aku pangkan bulan PRU lepas! Patut logo baru diatas tu letakkan serban diatas bulan tu baru cantik.

    ReplyDelete
  48. Mu hadi, jgn dok main2 ngan hudud!!!

    Itulah punca perpecahan PR. Dicanang hudud kena laksanakan, . Takde istilah ikut keadaan. Takde alasan putrajaya menjadi halangan.

    Skrg ni, apa laluan Pas nak pegang putrajaya kalau dah tahu putrajaya yg akan tentukan?

    Kata, menang kerusi dan berkuasa tak penting! Ingat lepas ni, parti lain tak blh jadi 4th force kah? Hadi Jadi penasihat? Bagus gabung ngan umno. Nasihat dr dlm. Lebih afdal. Kalau tak yakin ahli pas yg lain menyokong, blh masuk umno.

    Satu lagi pakcik keliru, gabungan parti bangsa kata, mereka menjunjung acuan negara tunku A.Rahman, setahu pakcik, A. Rahman menjunjung perlembagaan acuan british!, amat bercanggah dngn kehendak pas. Belum mula lagi dah celaru.

    ReplyDelete
  49. PASHADI mana boleh pakai lagi dalam politik Malaysia. PAS HADI ini hanya boleh pakai untuk isteri isterinya. Itupun belum pasti lagi.

    ReplyDelete
  50. Astaghfirullahal'azim. Berbelit-belit.

    Walau bagaimanaupun, aku yakin, apabila Parti Pasik (PAS+IKATAN) berkuasa nanti dengan Haji Hadi sebagai Perdana Menteri dan Abdul Kadir Sheikh Fadzir sebagai Timbalan Perdana Menteri, Hukum Hudud pasti dapat dilaksanakan, insya-Allah.

    ReplyDelete
  51. memang haramjadah la pas ni,serius..ckp belit dh taraf lebih hina dari belit umno yg tk jaja isu agama..haramjadah2 yg dh terpesona dgn dunia atas tiket AGAMA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oit sudah terbalik ka..setahu aku PAN yg jual ugama utk kedudukan dunia..jd kuli mahafiraun pun sanggup ..aparaa memalukan

      Delete
  52. SYABAS n TAHNIAH atas usaha gigih PAS utk memberi laluan KEMENANGAN MUDAH BN utk PRU-14.

    ReplyDelete
  53. 2x5...5x2...2x5...5x2...pusing2 jugaPAS ni rupanya...
    Nak buat kena tegas..ckp biar jelas dan nyata...bkn ckp pusing2

    ReplyDelete
  54. PAS tak berani berdakwah kpd bukan Islam..sudah putus asa dan salahkan DAP sbb tersalah langkahnya
    Jln mudoh pakat kepit mano2 parti asal napok gagoh maso PRU..

    ReplyDelete
  55. MUDAHNYA IKATAN CUCI OTAK KAUM PAS NI.....PARTI PAS BOLEH KITA LETAK KAT BAWAH KASUT LAH YER

    ReplyDelete
  56. Kenapa serah pada kerajaan Persekutuan, Kita kena berserah pada Allah. Pas dah jadi cecair dimana tempat rendah disitulah ia mengalir mengikut keadaan graviti bumi.

    ReplyDelete
  57. Hmmmm... nada mcm hudud tpi bukan hudud. Dulu bunyi kencang nk bawa hudud ke parlimen smpaikan kwn2 yg tegur pun habis d tibai. La ni lemak lembut berkrim nadanya takut rakan baru pun lari lintang pukang.

    ReplyDelete
  58. Dah U turn Lebai Malang, Guna Hudud utk selamatkan Lebai Hadi...Sekarang Ikatan Tak nak Hudud...Kena Jual Penyokong tegar Pas...jadi Alat BN

    ReplyDelete
  59. Selama ni Pas ter perasan Rakyat Sokong depa,,, mana ada orang nak sokong Parti Lebai, Hadi nak jadi PM, English pun Hancus.....Mana Penyokong Tegar PAS tak komen ...PAS dah buat U.Turn,,,,tak jadi Hudud,,,Cakap Belit2 Mu......

    ReplyDelete
  60. Peguam dulu dah nasihat..ini perangkap.....hadi degil...kan dah gagal....kena tipu

    ReplyDelete
  61. Lebai auta Pas ni lupa or buat² lupa.. Yg dia & lebai Doremar yg membelakangi keputusan yg sdh dibuat MSU & AJKPP serta dua ekor lebai ni membuat keputusan & menyuruh tok lebai hadi auta utk bawa Bil persendirian yg kemudian lebai² auta Pas canang seluruh melaya kununnya hukum hudud..

    ReplyDelete
  62. aritu beria2 slhkan dap la, pkr la xmo sokong psl hudud.. skang pacita? blh plak pospon? aduyai...

    ReplyDelete
  63. Tiap kali sessi parlimen,macam2 alasan belit diberinya...sekarang harap BN pulak....cukup2lah main drama

    ReplyDelete
  64. Dulu lebai juga kata...oh kita bertambah kuat jika kita sendirian...hari ini lain pula ceritanya...Kamu ni macam mana lebai?..Pusing sana pusing sini..kona sana kona sini...eloklah...kalau niat nak jadi penasihat..kambing nak jadi penasihat serigala.

    ReplyDelete
  65. Kamarul Aziz Alias · SMK King Edward VII, Taiping
    Apabila pilihan Raya dah dekat Hudud sudah tidak penting..Sebelum ini Siang Malam menyalak tentang Hudud sahaja..Hendak siku sana ,lutut ini..,lagak bagaikan samseng jalan .Sekarang dah kesaorang bahu tahu Itu langit tinggi atau rendah...Pas akan memjadi parti kampungan sebagai 30 Tahun lalu..Tak kenang budi Dan lupa daratan punya pemimpin.

    ReplyDelete
  66. Udah2 la tu hadi..ltk la jawatan pulak..bg tuan ibrahim..makin meracau ko buat hal..ckp x menang xpe..lps tu ckp nk mtk putrajaya buat hudud..xke pening namanya..biasanya yg pelik2 ni..mkn dedak jugak..

    ReplyDelete
  67. Pas ini sejak ramai ahli2 politik berjiwa rakyatnya kuar pas dan menyertai Amanah, pas mcm dh hilang arah tujuan politik...sekejap itu sekejap ini..lps tu presiden ckp itu timbln ckp lain...lps tu kata tk nk kuasa nk jdi penasihat ja lepas tu kata nak buat blok politik 3...banggang btul...yg susah rakyat yg mahukn perubhan total...

    ReplyDelete
  68. ebenarnya majoriti pemimpin dan ahli pas tidak bersetuju dgn ikatan ini. Tpi oleh kerana presidennya yg mahu mska terpaksalsh setuju. TGHH sebenarnya terlalu marah dgn amanah sehinggakan brlisu sanggup buat apa sja yg berlawanan dgn amanah.

    Bila amanah tubuh gabungan pskatan harapan, beliau berusaha utk tubuhksn satu gabungan yg kini semua sedia maklum wpun dgn yg tak sekuat dan sehebat mana.

    Lihatlah PRU nnti beliau sanggup tidak menang besar asalkan amanah dpt ditentangnya. Marahksn nyamuk kelambu dibakar. Perjuangan beliau selama ini mnjadi sia2.

    Pastinya jika ada TGHNA perkara ini tidak akan berlaku.

    ReplyDelete
  69. Lama tk dgr ceramah pas..... Agak agak....sapa nk ceramah beri pencerahan dr pas pasik atan...( pas+ ikatan) pasik atan... Ape yg nk di juangkan.... Pembangunan.... Penternakkan....partanian....? Hudud.... Dh tk sesuai lg di perjuangkan.... Sbb dh terbukti pemimpin pas tk mampu.. Tk bleh nk berkata benar walau pon pahit.pemimpin pas sanggup memalukan ahli pas.kami kemaluan di sindir umno.... Hudud pas tersangkut kt mana....? Mana hudud pas....? Mana tok guru yg berdegar degar perjuangkan hudud dulu... Ulamak pas dh lesu kree...?

    ReplyDelete
  70. sejak TGNA meninggal,puak pas haramjadah gila dunia ni dah makin menggila perangai..munafik,fasik semua dorg bolot dh skg ni..hudud tah ke mana, ke laut agaknya dah..skg tunjuk handal petar belit mengalahkan umno..tengok pakai tali leher pun bkn main stail,mengalahkan tali leher obama..jijik pulak aku tengok..serius.

    ReplyDelete
  71. Ingatkan pas nk laksanakan hukum hudud sbb dap tk nak..... jd pas berpisah dgn dap....rupa rupanya perjuangan hudud undang undang islam dh naik ke atas bahu umno pulak...sejak bila umno nk laksanakan hudud..????.. Sblm nie tk kedengaran pon wakil rakyat / wakil perlement umno kata kerajaan umno kerajaan islam nk kuat kuasakan undang undang islam.... Setau sy umno hanya istihar malaysia islam....sistem sekuler masih lg terlaksana

    ReplyDelete
  72. Mcm2 bangang ada..dulu kata dia yg nak bawa isu hudud....akhirnya PR terbubar...ni dah kata umno pulak.....kena bawa.....itu lah bertanding tak nak menang.....memang bangang

    ReplyDelete
  73. PAS + ikatan.....dipangil PASIKAN. .. atau di panggil. .IKATAN Je.......mana perginya PAS....dah masuk alam barzakh

    ReplyDelete
  74. Ooouuuuuuhhhhh......! pas...pas...pas....panasaran benor nampaknya...Pas hanya menggunakan agama untuk menipu kaum muslim negara ini. Nak sangat Potong Tangan, Rejam Batu, Pancung Kepala dengan alasan kononnya "Demi Hukum Allah swt". Para pemimpin pas hanya mahu dilihat bahawa merekalah yang lebih Islamik konon dan pejuang HUKUM ALLAH. Kenapa para pemimpinnya yang terang-terang main perempuan tak dihukum....!!! Wahai pas, jangan rosakkan nama baik Islam.... Kembalilah ke jalan Islam yang sebenar dan jadilah penganut agama Islam yang SEDERHANA BUKAN PELAMPAU...!!!

    ReplyDelete
  75. Strategi politik lemah macamana nk tegakan hudud ... lebih baik pas tumpu pada berdakwah masuk kampung ... bawak cerita kehebatan presideng pada orang kampung sambil kembangkan teknik siku n lutut

    ReplyDelete
  76. Sudah la PAS. ...unta la.. .cakap belit2 .ingat ibu bapa kita ajar masa kecil. ..cakap bohong nanti lidah kena potong..

    ReplyDelete
  77. Selagi hadi ada berpakat dg sapa pun tak kekal. Pas hanya boleh berpakat dan betsatu dg biawak ja

    ReplyDelete
  78. Makin lama makin caca marba. Jangan sampai parti menjadi parti siku dan lutut dah laa. Dgn PKR dia nak kerjasama, Dengan ikatan dia nak kerjasama malah dengan UMNO BN dia nak kerjasama. Betul2 macam syarikat kerjasama. Hebat PAS sekarang ni sejak tanpa Tn Guru Nik Azizi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen meroyan ketakutan dgn blok ke-3 pimpinan PAS..Bhai ikut suka PAS nak bertahaluf dgn sesiapa saja..yg ko meroyan tu apesal..

      Delete
  79. sayang sekali, satu ketika pas sudah mendapat 'mesra rakyat' ketika bersama pakatan, (+pkr & dap) mantap dan mendapat sokongan, tiba2 kota itu ibarat istana pasir yang runtuh! kalau didakwa pas + ikatan sebagai politik matang, adakah parti2 lain tidak matang?

    ReplyDelete
  80. Ikatan ada berapa ahli, cawangan dan bahagian????????? DAP halang hudud, PAS keluar Pakatan Rakyat, Ikatan tak sokong hudud boleh berkerja sama, apa pendirian PAS di bawah pimpin HAdi, slp Tok Guru PAS??????????????

    ReplyDelete
  81. isue hudud hanya utk keluar semua yang pro arwah TGNA dan PR...sekarang mana pergi penyokong Tegar yang panggil semua orang ' kafir Lahknat tolak hudud ' Cakap mcm orang Bodoh..Perlu Kereta baru ada Undang2 JalanRaya.....Penyokong Tegar dah Kena Jual dgn Lebai H2(Harun dan Hadi)

    ReplyDelete
  82. Inilah pas yang menolak kerjasama dengan PH , akhirnya pas mengembalikan kesalahan kerana kegagalan melaksanakan hukum hudud di negara ini kepada pihak lain terutama umno dan dap. Apa guna kalau setakat berjaya bawa ke parlimen sahaja? Kenapa sampai sekarang tidak pun RUU itu dibaca atau dibahas dalam parlimen? Pas dari dulu menyalahkan pihak lain atas kegagalan mereka melaksanakan hudud. Alasan mereka , pas telah melaksanakan tanggungjawab apabila membawa RUU hudud ke parlimen tetapi dah tak berjaya nak buat mcmna pas tiada kuasa...ini alasan sejak mula pas bawa isu hudud dahulu lagi...

    ReplyDelete
  83. Kesian kt ahli bawahan Pas yg berkorban apa saja, pasang bendera, derma dll utk tengok Pas menjadi sebuah Parti yg kuat & dpt ganti UMNGOK tp sayang... PAS dikhainati & dijual oleh puak lebai atasan utk kepentingan peribadi & puak sendri.. Lebai auta Pas ni sanggup peralatkan agama & bersekongkol dgn pemimpin korap UMNGOK serta pertahankan ketua penyamun negara.

    ReplyDelete
  84. Para macai panisme,dapisme,umpornoisme adalah menurut jejak langkah syaitan...mereka dah meroyan dengan komen komen macam mat tiga suku haha

    ReplyDelete
  85. unsur politik tk matang tu kamu pas..jgn nk belit dan renjat sana sini..dgn sikap pembelit kamu tu lah yg menjatuhkan Maruah Islam..sarban dn kopiah cari makan kamu tu akan makan diri kamu balik..kamu hanya umpama peminta sedekah yg menipu org dgn bermodalkan ketayap dan sarban..perbuatan yg amat2 hina dan menjijikkan dgn meletakkan Agama sbgai tiket dan kunci utk kamu raih kemewahan dan kesenangan dunia..betapa haprak dan hina sungguh kamu wahai pas sejuak sekelian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...menipu utk kesenangan dunia tu adalah parti PAN yg berketuakan Mat Sabu n the gang..bekerjasama dgn mahafiraun pun sanggup..reformasi dan perjuangan rakyat jenis apakah ini?

      Delete
  86. Bagi macai PAS tidak boleh berbaik dengan sesiapapun...berbaik dengan DAP, umno marah kata jadi kuda tunggangan cina..berbaik dengan Umno..pan dan dap marah kata PAS ber ug ...PAS berbaik dengan ikatan...umno,pan,dap dan pkr kata PAS memecah belah pembangkang...bagi macai, PAS tidak boleh berbaik walau Dap berbaik dengan Israel,Umno berbaik dengan mca....saya nak tanya para macai apa yang salah bila berbaik haha

    ReplyDelete
  87. Pakatan blok ke3 dikenali sbg PAKATAN PASIK (PAS + IKATAN). PAKATAN PASIK akan mengerunkan Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
  88. Blog ke3 PAS adalah satu block yang berpolitik secara matang, terserlah kehebatan PAS. Sekarang lks,lge dan mike sabu serta macainya begitu gerun dengan idea yang dibawa PAS membuatkan mereka meracau macam orang gila.

    ReplyDelete
  89. Asal bukan DAP. Jangan bagi mereka besar kepala. Seolah olah kita org islam terpaksa mengemis sokongan mereka. Saya tak rasis DAP yg rasis. Tak cukup2 lagi Pas diterajang keluar dan gambar Haji Hadi dipijak termasuklah gambar Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup anwar....hidup p.harapan....negara kita perlu sistem dwiparti.jangan salahkan dap saja......

      Delete
  90. DAP ni membawa perjuangan kafir. Mereka penyembah berhala, kesesatan yang dikepalai oleh syaitan, sesungguhnya mereka tergolong dalam golongan yang dimurkai.

    ReplyDelete
  91. Blok UBN ibarat pohon benih anak biji induk..pohon lebih kuat kerana ada akar tunjang dan lebih tahan penyakit...blok PR atau PH ibarat anak pohon tut...tidak setahan anak biji...mudah tumbang bila kena angin kuat kerana tiada akar tunjang...blok ke-3 ibarat pohon hibrid yang bermusim dan berubah ubah dan kekadang wal hasil balik asal keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama lah PH, bergantung dengan kafir dap, pkr lps ni jentera nya tidak lagi hijau putih tapi kuning bata diselangi dengan makhluk yang tidak boleh dilihat dengan mata hanya mata kuning bata je nampak....macai2 kuning bata....kahkahkah.

      Delete
  92. Omàkkau, psal pa tk tukar2 lg tajuk ni. Aku org pas dh malu besar ni, x sangka tuan presideng aku bt pakatan nmpk mcm pakatan bodoh je. Ikatan tu mana ada ahli. Pakatan apa lagu ni. Klu mcmni 10 parti pn blih jd gabungan. Tukar lah tajuk lain plak omakkau. Aku malu aku malu. He3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omakkau, biarkan penjilat dapig berhujah kat sini kesian lah kat mereka kerana blok2 kesayangan mereka dah tiada lagi, dah kena black list oleh skmm.....biarkan mereka dengan kebodohan mereka kat sini, kita pakat tengok ramai2 dan ketawakan mereka....ishkishkishk kesiannya....kahkahkahkahkahkahkahkahkah.

      Delete
    2. Buat sahabat p.harapan semua.....rapatkan barisan kita serang blog dan markas mereka dengan fakta yg bernas...jangan bagi can....hidup anwar

      Delete
    3. hidup amwar?? pembawa syafaat ?? di pdg mahsyar??? suciiii......wali kutuuuub.........

      Delete
    4. Fakta bernas atau fakta yg dispin..penipu, pembelit dan pembohong sudah sinonim dgn PH khasnya parti PAN

      Delete
  93. Cassandra Chung anak didik tulin DAP mengambil langkah yang lebeh kreatif membuat petisyen untuk menurunkan gambar PM Najib didinding alma mater Univ.Nottingham.Setelah berhari-hari berkempen bersama S.repot dengan gembar gembur ribuan telah menanda tangani petisyen itu yang bersetuju, akhir nya tumpas dengan hanya 6 orang saja pelajar yang bersetuju dengan langkah nya.Nampak tak permainan cina bangsat ini.Mereka bukannya anak watan tapi melihat peluang untuk mengambil alih kuasa politik berdasarkan perpecahan undi melayu apa juga cara akan digunakan.Permainan DAP ini hanyalah persepsi.Ia bertujuan bagi membutakan melayu bahawa bahaya yang sebenar yang ada pada mereka tidak akan nampak dengan cara berterusan membangkitkan kebencian kepada najib.Betapa tegarnya kejahatan cina DAP ni.Tidak ada mana-mana pemimpin parti politik lain dari wakil rakyat mahu pun menteri mempersenda dan memperolok-olokan pemimpin lawan dengan cara yang tidak senonoh.Tapi berlainan dengan parti bangsat ini pemimpin mereka sendiri bertindak melakonkan sendiri watak2 video clip mempersenda dan mempermainkan pemimpin lain yang tidak pernah dibuat oleh mana-mana parti politik lain ...sungguh keterlaluan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan terpancing dengan umpan sahabat.......helah utk swing pecah dan perintah.......hidup anwar....

      Delete
  94. Aku rasa tak akan ditemui apa-apa hujah bernas dalam Pakatan hampas melainkan fitnah dan hasutan semata-mata

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan maki hamun..komen pun mcm sampah, hanya mat2 rempit yg suka dgn hasutan puak2 PAN ni..

      Delete
  95. Presiden PAS berbelahbagi nak sokong pembangkang atau BN.....itulah masalah paling besar dlm PAS. Pembangkang lain anggap BN sebagai musuh tetapi Hadi anggap BN sebagai kawan. Ahli-ahli PAS tentu pening kepala mempunyai presiden yg tak ada pendirian.

    ReplyDelete
  96. Parti Amanah meneruskan apa yang diperjuangkan oleh PAS semasa TGNA sebagai Mursidul Am. PAS semenjak dua menjak ni mengikut selera entah apa-apa...penuh kekeliruan hala tuju...minta pencerahan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang je, pencerahanya, lainkali nasehat kan Tuang Presideng, jangan tuduh orang jual pil kuda, sebaliknya dia sendiri yang terlebih telan pil Kuda, kan dah jadi sasau merapu tak tentu hala, Tuhan tu maha Berkuasa lagi Maha Mengetahui dari Tuang Presideng, Akibatnya Ahli dan penyokong yang jadi mangsa, Kan ISLAM tu menyatukan Silaturrahim antara Umat bukan Memecahkan Ummat, harap dapat pencerahan...

      Delete
    2. Jgn fitnah bila masa.. TGNA x pernah kuar PAS macam PAN..

      Bilamasa TGHH keluar PAS dan buat parti sendiri yg x de perlemnagaan??

      Delete
    3. kesian..anon 15.13...kalau TGNA masih hidup nescaya diludahnya muka mat sabu dan pemuka2 puak kapir ni

      Delete
  97. Pas akan bergabung dengan bn jika menang pru14,,,mereka cuma berpura pura baik ngan pakatan harapan utk menang pru14,,,

    lepas pru buat hal semula,main isu perkauman dan hudud utk dijadikan alasan keluar dan bergabung dgn umno,,,lihat je wayang pas,,,mulalah nti kafir harbi,musuh islam ,zionist yahudi taja dll

    ReplyDelete
  98. Dulu apa bila Amanah ditubuhkan bukan main hina lagi mereka terhadap system demokrasi, kini mengalualukan rakan baru yg juga blum pernah bertanding sebarang PRU. Selalunya sombong ini biasa dilakukan cara tersorok kerana malu ngaku kesilapan.

    Didalam kita mengharapkan kebaikan dan hidayah Allah, usaha2 strategik memantapkan Pakatan Harapan amat perlu dilakukan dengan segera. Kita hanya ada satu setengah tahun untuk itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN lah.. mana ada amanah sanggup diperkuda DAP..

      Delete
  99. Sebelum ini Presiden PAS teresebut menjadi "tukang ramal" apabila menyatakan kepada mereka yang menyertai AMANAH sebagai "kamu akan tenggelam".

    Mengapa begitu cepat "meramal" parti orang tetapi tidak pandai pula untuk melakukan hal yang sama untuk parti sendiri?

    ReplyDelete
  100. Sebelum ini marahkan dap kerana dap tak sokong hudud. Sekarang bersama Ikatan 'declare' pula tidak perjuangkan hudud.

    Lidah biawak bukit....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa jadi dgn "hudud adalah nyawa PAS"

      hehehe padan muka PAS.

      Delete
  101. Nampaknya Tuan Ibrahim pun kosong jugak.

    Tuan Ibrahim punya kenyataan sebelum ini macam nak selamatkan parti.

    Apa juga kenyataan Hj Hadi akan di pusingan kan oleh Tuan Ibrahim. Yang menipu ahli PAS bukan Hj Hadi tetapi Tuan Ibrahim.

    Selepas ini Tuan Ibrahim jangan menipu lagi. Ya kan sahaja apa juga yang si cakapkan oleh Presiden. Jangan nak kelentong konon PAS matang dengan membolehkan pendapat yang tak sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuan ibrahim memang jenis tin kosong sama mcm mike sabu dan harun din.

      Delete
  102. Baju melayu merah jambu dengan "bowtie"....WOW! Baru PAKISTAN

    ReplyDelete
  103. Ulasan dan jawapan bodoh dan togong dari seoarang pemimpin yang bergelar presiden parti ,sudah sememangnyalah yang tahu masa depan kita hanya Dia iaitu Tuhan yang Maha Esa tapi Tuhan tidak menyuruh kita berdiam diri dan berusaha kearah yang meruntuhkan jemaah sepertimana firmanNya yang bermaksud Tuhan tidak akan mengubah nasib sesorang itu melainkan orang itu sendiri akan berusaha mengubahkan nasibnya itu pun dengan izinNya ,apakah presiden PAS ini akan menjadikan PAS sebuah parti yang tidak ada prinsip perjuangan atau presiden hanya syok sendiri dengan kuasa sebagai presiden yang dengan sesuka hati mengeluarkan arahan untuk sesuatu agenda parti.

    ReplyDelete
  104. Dengan DAP:
    "Kita nak laksana hudud"


    Dengan Ikatan (parti sekular):
    "Kita tak laksana hudud. Cuma nak perkasa Mahkamah Syariah je."

    Hadi Awang ni nyanyuk ke mamai?


    Yang jelasnya Hadi Awang ni lidah bercabang tak layak digelar ulama.

    ReplyDelete
  105. Sekarang ni Haji Hadi sendiri tolak hudud kerana hendak bertahaluf dengan Kadir Sheikh Fadzir.

    Tak penting pulak perlaksanaan hudud sekarang ni.

    Apasal masa dalam Pakatan Rakyat dulu maki DAP sbb kononnya DAP tolak hudud tapi dlm Goblok3 ni takpa pula tak laksana hudud?

    Kalau dulu Haji HAdi kata kita nak perkasa Mahkamah Syariah, DAP pun tak marah. Pakatan Rakyat kekal.

    Lihatlah kenyataan Kadir Sheikh Fadzir di atas ini

    Hujjahnya mudah:

    Kalau dengan IKATAN boleh digunakan alasan hudud memerlukan masa yang panjang untuk dilaksanakan, mengapa dengan DAP dulu tak boleh guna alasan yang sama?


    Haji Hadi bersikap lidah bercabang dan berperangai macam orang munafiq.

    ReplyDelete
  106. mEMANGLAH MEMALUKAN,kan ko dulu launG2kan DAP taknak hudud,sekang melayupun tak nak hudud..sekang hadipun mengiakan.ALasan yg sama diberi oleh yusuf qardhawi.

    HE mamat ko lupa ke..amanat hadi,baik aku terangkan balik.

    Kami menetang umno bukan kerana dia umno,tapi kerana dia mengekalkan sistem penjajah.mENENTANG MEREKA DIKIRA JIHAD,JIKA MATI DIKIRA MATI SYAHID..
    aPE HADI DAN KO NAK JAWAB DGN KELUARGA memaliYG MENENTANG UMNO DULU-DULU...PEGHIIIIIIIIIIIIIIIIIII DAH..gebang aje lebih.

    Kalau tak mampu jangan "MEMPERSENDAKAN AYAT2 AL-QURAN"...NAMPAK SANGAT MACAM MUKA TAK BERSALAH.

    ReplyDelete
  107. Kahkahkah! Lain kali beli buku Perlembagaan Lord Reid dan khatam 7 kali...rebus masak goreng tepung sagu makan ramai2... Sunnah haji hadi kaki ponteng dan Haron kaki raba mulut buaya...walaun wajib ikut..bukan walaun harus...senik hukum terus jadi haram..Melayu kalau sebut Islam tau jubah dan serban aje ...kahkahkah!

    ReplyDelete
  108. orang jenis walaun bersuap macam ni yang ustaz sampul dan ustazah celop suka...tak banyak soal...kasi air longkang pon sedut sampai kering...kahkahkah!

    ReplyDelete
  109. Kahkahkah!

    Sian aku tengok walaun masih lagi bergantong pada ketiak busok masam Hadi dan bulu ari2 Haron untuk arwahnya Hudud...

    plis la habiskan data internet cari bidang kuasa mahkamah persekutuan, mahkamah tinggi, mahkamah rayuan, mahkamah kanggaroo dan satu-satunya Mahkamah yang Hadi dan Haron nak angkat iaitu Mahkamah Syariah...

    google je kes2 yang melambak dan cara settlement...pas tu buka Quran, kitab kuning, hijau dan kelabu...betapa Hadi dan Haron dengan kerjasama Jibby nak kelentong ahli PAS konon nak pulih kuasa Mahkamah Syariah...

    bangang ubatnya suruh diri sendiri belajar...bukan suruh org lain gi mengaji...kahkahkah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. harun din bomoh jampi serapah penipu..tiap kali pru tak pernah menang..semasa tgna jdi musyridul am pas beliau tak pernah kalah pru, sngt jauh perbezaannya ketokohan tgna ngan bomoh penipu umpama langit ngan bumi.

      Delete
  110. Undi pas mcm undi bn/umno

    Undi bn/umno mcm undi pas pis puss


    Jadi akan di ingati sebagai penajahanam pas kepupusan pas... Terkuburnya pas.... Tahniah ayoh hadi ping marang

    ReplyDelete
  111. Dalam filem Madu Tiga terdapat lirik 'mesti pandai membohong, mesti pandai temberang' jika nak main kayu tiga.

    Last last tembelang Hadi pecah juga.

    ReplyDelete
  112. Perancangan Terancang
    Pada PRU 14 umno/bn dijangka kalah. Dengan strategi politik umno dan pas maka Pas berperanan memecahkan undi pembangkang. Dengan ujudnya blok ke3 iaitu gabungan Pas dan Ikatan (mesra umno). Selepas pru 14 Blok ke3 ini akan memberi talian hayat kpd BN dgn mengumumkan bergabung secara rasmi sebagai komponen BN. Bn/umno bernafas semula walau kalah pd awalnya kerana gabungan ini memberi majoriti utk memerintah. Terbaik

    ReplyDelete
  113. Tika itu ramai yg terkesima kerana ditipu oleh blok ke3 ini. Mengharap utk menjatuhkan umno/bn tp rupanya bergabung. Nasi sudah menjadi bubur!

    ReplyDelete
  114. Sejahat jahat orang pas lagi baik dari sebaik baik orang dap..sebaik baik orang pan lagi baik orang umno yang jahat keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebodoh bodoh lembu yg paling bodoh dikalangan lembu..kau lagi bodoh kehkehkeh

      Delete
    2. Setujubsbb org PAN mana ada prinsip .. perlembagaan pun x de

      Delete
    3. PAN!!! DAP bukan pembawa syafaat!!! insaflah.......

      Delete
    4. sejahat-jahat DAP, sanggup bantu buat rumah untuk mangsa banjir Kelantan.

      Sebaik-baik Haji Hadi sanggup memfitnah, membarua, membroker dan khianat amanah pengundi.

      Delete
  115. Cuba tgk org yg datang dengoo ceramah tongong kat atas tu... ciri ciri fizikal kaki ceramah vongoks ... perut boroi.... muka sembab(ceramah smpi pagi x ckup tido la tu...)mulut melopong kena goreng tok guru.... halfway ceramah.....zzzzz..zzzz.. zzzz..krihhh..krohhh...grik. .grik... tetiba takbir...depa
    pun takajut dri tido..takbirrrrr.!!!!. Balik umah zapp.....sambung..zzzzz....zzzz..zzzzz....bangun pagi ...otak kosong bodo balikk..... udah2 la dengo ceramah tuuu... baca buku weeii... jom membaca..!!

    ReplyDelete