KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 9 March 2016

KENAPA PKR MASIH BELUM BERSEDIA DAN GEMENTAR SERTA GUGUP NAK MENCERAIKAN PAS?????


1. PKR dilihat oleh ramai para penganalisis dan pengamat politik masih berdolak dalih dalam isu komitmen terhadap Pakatan Harapan kerana masih tidak yakin dengan kekuatan dan kehebatan dalamannya sendiri kerana tiada kemampuan untuk menggerakkan organisasi yang efisien secara solo dan bersendirian tanpa bantuan PAS.

2. Struktur Organisasi PKR yang tidak lengkap serta jentera yang tidak baik untuk menghadapi pilihanraya. Para petugasnya dikenali sebagai kaki berlagak tetapi pemalas.

3. Tiada keyakinan dan kepercayaan untuk bergerak sendiri sebagai sebuah parti.

4. Kuasa politik Presiden PKR yang semakin beralih kepada Timbalannya iaitu Azmin Ali yang juga Dato' Menteri Besar Selangor.

5. Kemampuan pemimpin muda untuk memperkasakan parti masih menjadi tanda tanya ekoran kegagalan menyatukan pihak-pihak yang bertelagah selepas pemilihan tahun 2014 yang diketahui umum pemilihan yang dijalankan bukan sahaja secara cai tetapi secara blok dan kartel.

6. Ketokohan Anwar Ibrahim masih belum dapat di cari ganti sebagai tokoh penyatuan untuk menghadapi pertelingkahan dalaman parti.

7. Wujudnya kem-kem dalaman parti sehingga memecahkan parti dan kelancaran gerak kerja parti. Tiada sebarang usaha yang konkrit dan menyakinkan dalam meyatukan semula perpecahan selepas pemilihan tahun 2014.

8. Pemimpin pelapis seperti Nurul Izzah masih gagal menonjol untuk keluar dari kepompong bapanya Anwar Ibrahim.

9. PKR masih bergantung harap kepada individu tertentu dari sudut dana dan masalah ini mengganggu parti tersebut.

10. Sistem tempang parti itu tidak pernah diperbaiki sejak sekian lama. Diperburukkan lagi dengan kisah baling kerusi, sepak peti undi dan paling jeleknya petugas pemilihan ditangkap sedang melakukan undi bagi pihak kartel tertentu di Batu Sadong, Sarawak.

11. Penyingkiran Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Dato' MB Selangor dan dipecat sebagai ahli PKR dilakukan dalam keadaan jijik dan jahat sehingga terburai di Mahkamah Tinggi Shah Alam betapa itu semua adalah fitnah dan penipuan belaka semata-mata mau memberi ruang kepada individu tertentu. Ini menyebabkan ramai ahli dan penyokong PKR terguris hati termasuk jua rakyat Selangor. Sebanyak sedikit sokongan rakyat kepada PKR terhakis dan semakin menipis.

12. PAN masih belum lagi dapat menandingi kekuatan dan kemampuan PAS dalam gerak kerja maupun dalam meraih sokongan rakyat terutamanya dari masyarakat Melayu/Islam dimana tanpa sokongan kaum majoriti ini untuk Pakatan Harapan tawan Putrajaya pada PRU ke-14 nanti hanyalah angan-angan Mat Jenin sahaja.

Lama kelamaan jika lambat bertindak dan bermuhasabah diri dengan mengakui kelemahan dan cuba perbaiki keadaan, PKR pasti akan menjadi parti sejarah dalam masa terdekat ini jika tidak selepas PRU ke-14.

59 comments:

  1. Kerajaan bn terengganu anytime jatuh, pkr steady je kt selangor. Rakyat tak kisah dalaman parti, pru14 rakyat hanya tolak parti kaki samun..umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kah Kah Taliba-Root PAN Imayam buat cwerita konpiden mat sabu lempaq MIKE

      Ptuiiiiiiiii pi Selfie d amoy laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Delete
    2. Tetiba boleh muncul cerita najib, zahid & hisham nak kena culik dgn IS...KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH. LAWAK 1MDB, LAWAK 1MALAYSIA...KAHKAHKAHKAH

      Delete
    3. Demi Kuasa PAN sanggup jadi Talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/02/dap-semakin-rasis-terhadap-islam/

      DAP semakin rasis terhadap Islam

      BANGI, 10 Feb- Pengerusi PEMBELA, Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin hari ini mempersoalkan tindakan pemimpin-pemimpin parti rasis, DAP apabila kelihatan semakin biadab terhadap agama Islam.

      Katanya, sejak akhir-akhir ini, pemimpin DAP terlalu menunjuk yang mereka tidak berpuas hati dengan amalan-amalan Islam termasuk khutbah Jumaat.

      Seperti semalam, Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor berkenaan ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Chong Eng menyifatkan mesej tutup aurat tidak membantu wanita daripada serangan seksual dan penderaan.

      Ustaz Hafiz berkata, apa yang Chong Eng tahu mengenai aurat dan hubung kaitnya dengan penzinaan atau rogol?

      “Sejak bila Chong Eng rajin mendengar khutbah Jumaat?

      “Bayangkan kalau kami umat Islam mula mempertikaikan agama Chong Eng dengan lojik akal kami sendiri, apa akan jadi pada penganut yang sama agama dengan Chong Eng?

      “Jadi, fikirkanlah, jagalah hati umat Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Sehubungan itu, Ustaz Hafiz berkata, Peguam Negara didesak untuk mendakwa Chong Eng mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan atas keceluparan mulut beliau.

      “Dan kepada Chong Eng, anda disarankan untuk belajar lagi mengenai Islam.

      “Jangan sekadar mendengar khutbah Jumaat dan mengulasnya dengan penuh kejahilan mengenai Islam, agama yang diwahyukan Allah ini,” katanya.

      Delete
    4. blog ni mmg blog copypaste ke bahalol..

      Delete
  2. Kerana DAP adalah anti Islam. PAN pula adalah talibarut DAP yg sebenar2nya

    Mari kita lihat bukti dari ISMAWEB

    http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

    Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

    APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kau merapu ni? Mabuk macam anak najib

      Delete
    2. Demi mahu pangkat dan berkat palsu, sanggup PAN bersengkongkol dengan DAP

      http://www.ismaweb.net/2014/12/tony-pua-semai-kebencian-terhadap-islam/

      Tony Pua semai kebencian terhadap Islam

      BANGI, 6 Dis – Ahli Parlimen DAP Tony Pua dilihat sedang menyemai kebencian terhadap agama Islam apabila mempertikai pendapat orang Islam mengenai agama mereka sendiri.

      “Tindakan provokasi Tony Pua amat menjijikkan, mengulangi skrip tokoh sekular evangelis yang memperlekeh agama orang Barat pada kurun ke-17,” kata Setiausaha Biro Politik ISMA Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan.

      Beliau merujuk entri terbaru di laman facebook Tony Pua yang mengutuk kenyataan seorang profesor berhubung hukum alat muzik menurut Islam.

      “Yes, our tax-payers money is paying for this “Professor’s” salary,” tulis Tony Pua siang tadi.

      Tambah Ustaz Hazizi, akibat perlekehan dan sindiran terhadap agama yang berterusan, akhirnya orang Barat meninggalkan agama dan rata-rata mereka menjadi atheis.

      “Tujuan Tony Pua membuat kenyataan begitu untuk merangsangkan kebencian terhadap agama dan merosakkan keharmonian antara rakyat negara ini,” kata beliau lagi.

      Delete
  3. Pkr tak perlu jadi parti yg kuat, gah hanya pada nama mcm umno..yang penting dapat sokongan padu pengundi atas pagar & yg kecewa dgn pemerintahan najib. Banyak kawasan parlimen & dun bn menang dgn margin yg kecil pilihanraya lepas. Dgn sedikit lg usaha, pakatan boleh rampas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN tidak kisah kalau orang Islam susah, tapi akan mengamuk bila DAP ada masalah

      Waktu darurat ada yg menjadi talibarut Bintang Tiga. Di zaman modern ni PAN sanggup jadi Talibarut DAP

      http://www.ismaweb.net/2013/12/ancaman-terhadap-islam-bukan-momokan-politik/

      Ancaman terhadap Islam bukan momokan politik

      ANGI, 20 Dis – Isu-isu yang mengancam kedudukan agama Islam dan perlembagaan adalah suatu perkara yang ‘real’ (sebenar) dan bukan momokan politik.

      Presiden Ikatan Muslimin Malaysia, Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman mengingatkan umat Islam bahawa untuk membina perpaduan, isu-isu yang mencabar umat Islam perlu dilihat sebagai ancaman sebenar dan diberi perhatian menerusi kaca mata akademik dan penilaian realiti.

      “Ramai daripada kita tidak mengkaji dan tidak membaca, lalu kita menjadikan benda itu simple (mudah), kita menamakan ia sebagai momokan politik lalu kita melepaskan diri daripada tanggungjawab. ISMA mengkaji apakah sebenarnya yang sedang berlaku dalam masyarakat. Apakah ancaman daripada pihak globalisasi sebagai momokan politik? Tidak. Ataupun rancangan Evangelis Kristian, adakah ia momokan politik? Saya fikir tidak.

      “Begitu juga pengaruh liberalisme dan pluralisme, itu pun tidak. Itu adalah ancaman yang real (sebenar). Ia ditulis dan dikaji dalam penulisan kajian-kajian yang telah dikemukakan oleh berbagai-bagai pihak,” kata beliau dalam rancangan Dimensi terbitan Media ISMA baru-baru ini.

      Tambahnya, ancaman globalisasi seperti AFTA dan TPPA juga merupakan ancaman sebenar dan ia bukan momokan politik oleh mana-mana parti.

      Ujar Ustaz Abdullah, realiti ini perlu disedari dan diinsafi oleh seluruh umat Islam termasuk ahli politik Islam bagi mewujudkan perpaduan di kalangan umat Islam.

      Baginya, perpaduan boleh dicapai melalui pelbagai wasilah termasuk muzakarah di kalangan umat Islam.

      “Wasilah perpaduan pelbagai, yang paling penting ialah keinsafan, sejauh mana kita memahami cabaran dan situasi yang ada,” katanya lagi.

      Beliau juga menasihati ahli politik agar memahami realiti umat Islam yang kini dilanda pelbagai ancaman dan bersikap ikhlas jika ingin mencapai persepakatan.

      “Untuk bersatu kena faham realiti umat dan kena insaf kemudian kena ikhlas, perlu menunjukkan niat baik, kemudian menjauhi daripada menuduh niat. Ahli politik juga perlu hentikan sikap sentiasa hendak menang ke atas musuh politiknya.

      “Orang politik sepanjang hayat dia nak lawan musuh politik dia. Buatlah apa pun selagi sikap itu masih ada, satu nak menang ke atas kumpulan lain, nak dominasi, nak manipulasi, nak bersiyasah dalam kepentingan umat ini, saya fikir itu tidak akan bawa ke mana-mana,” kata beliau.

      Delete
    2. bodoh mana lah copypaste ni..melalut jer..bodoh nak mampos

      Delete
  4. BN trgganu nk jatuh?? Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/12/isu-seminar-kristianisasi-kenyataan-pemimpin-muda-melayu-dap-setengah-masak/

      Isu seminar Kristianisasi: Kenyataan pemimpin muda Melayu DAP setengah masak

      1. Dyana Sofya dikatakan telah mengeluarkan kenyataan bahawa seminar “Ancaman Gerakan Pemurtadan Kristianisasi” yang dikatakan dianjurkan di UiTM pada 12 Disember 2015 kononnya “menunjukkan UiTM membenarkan aktiviti provokasi keagamaan dan ingin menimbulkan kebencian di kalangan rakyat Malaysia.”

      2. Memandangkan saya tidak hadir sendiri dalam seminar itu, tidaklah dapat saya memberikan sebarang pandangan atau komen berkenaan kandungan seminar itu. Tetapi berasaskan dan terhad kepada tajuk seminar itu — Ancaman Gerakan Pemurtadan Kristianisasi — secara peribadi saya tidak fikir terdapatnya apa-apa kesalahan bagi mana-mana pihak sekalipun untuk menganjurkan seminar yang sedemikian itu, selagi mana apa yang dibincangkan adalah dalam lingkungan lunas undang-undang.

      3. Gerakan memurtadkan atau cubaan memurtadkan orang Islam adalah merupakan suatu jenayah di sisi enakmen-enakmen di pelbagai negeri di negara ini, dan bahkan diperuntukkan pula di bawah Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan sebagai undang-undang tertinggi negara. Sekiranya dibaca, Perkara 11(4) memperuntukkan bahawa “Undang-Undang Negeri … boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.”

      4. Justeru seminar yang bersifat akademik di sebuah institusi pendidikan tinggi bagi membongkar perbuatan jenayah menyebarkan agama bukan Islam kepada orang Islam tidak wajar dicemuh atau diburuk-burukkan sebagai kononnya “anti-Kristian” atau “provokasi keagamaan”, seperti yang didakwa oleh Dyana Sofya, sebaliknya mestilah dilihat dari aspek dan kacamata yang positif sebagai semata-mata suatu pengulang-tegasan terhadap peruntukan perundangan sedia ada serta prinsip asas keperlembagaan seperti yang telah dipersetujui oleh bapa-bapa kemerdekaan kita dahulu.

      5. Hal ini berbeza sekiranya seminar itu misalnya adalah mengenai “Seminar Ancaman Islamisasi” — maka bukan sahaja dianya akan menjadi anti-Perlembagaan (Perkara 3 yang menjunjung Islam sebagai agama bagi Persekutuan), bahkan juga akan menjadi suatu perbuatan jenayah provokasi agama di bawah seksyen 3(1)(f) Akta Hasutan. Hal ini demikian kerana bukan sahaja tidak ada sebarang peruntukan perundangan yang melarang penyebaran agama Islam di Malaysia, sebaliknya Mahkamah Rayuan bahkan telah memutuskan bahawa wujudnya tanggungjawab positif terhadap pemerintah di negara ini bagi mendakwahkan, mempertahankan serta memperteguhkan (‘to promote, defend and protect’) kedudukan agama Islam di negara ini. (Lihat keputusan Mahkamah Rayuan dalam Menteri Dalam Negeri & Ors v Titular Roman Catholic Arcbishop of Kuala Lumpur [2013] 8 CLJ 890).

      6. Kedudukan yang seperti ini bukanlah suatu kejanggalan, bahkan tidak wajar ditanggap sebagai kononnya dua patokan (double standard), sebaliknya mestilah dilihat dan difahami berasaskan kepada sejarah dan asas-asas keperlembagaan negara ini, yakni prinsip timbal balik atau quid pro quo yang telah dipersetujui oleh para perangka Perlembagaan Persekutuan — di mana sebagai balasan kepada membentuk persekutuan dan membenarkan kewarganegaraan kepada warga bukan Melayu, maka Islam telah dipersetujui untuk diletakkan di atas dan tidak seganding dengan mana-mana agama lain. Inilah prinsip yang dipanggil kontrak sosial yang terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan.

      Delete
  5. Mana2 anak muda nak jadik dj 1malaysia boleh bagi nama kat ashman...kahkahkah. Jom mabukkkkkk...rosmah blanja

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/09/khutbah-aidiladha-kita-tak-akan-mohon-maaf-daripada-dap-kata-mufti-pahang/

      Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      BANGI, Ahad – Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman berkata Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tidak akan memohon maaf daripada parti rasis dan cauvinis DAP berhubung isi kandungan khutbah Aidiladha yang dibaca di masjid-masjid negeri itu pada Khamis lalu.

      “Kita tak akan minta maaf kerana kita bercakap hal agama. Hal agama ini (pihak luar) tak boleh campur tangan, apatah lagi dalam khutbah.

      “Kita tak akan tarik balik khutbah (ini). Kita ada hak untuk menyatakan tentang kebenaran Islam,” katanya kepada Antarapos semalam.

      Khutbah Aidiladha yang disiarkan dalam versi PDF di laman web Jabatan Mufti Negeri Pahang untuk kegunaan para khatib antara lain menyebut:

      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara.

      “Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti parti Umno, Pas, PKR dan ditambah parti baru yang di namakan Gerakan Harapan Baru (GHB) malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terang menentang Islam.

      “Sepatutnya umat Islam bergabung dan bersatu suara walaupun berlainan dasar politik mereka,” kata khutbah itu.

      Teks khutbah ini masih boleh diakses di pautan berikut:
      http://mufti.pahang.gov.my/images/khutbah/2015/rumiseptember/aidiladha.pdf

      Delete
  6. Orang yg mulia ialah orang yg memuliakan saudaranya...bercakap benar...tidak mencaci bila d keji....menjaga amalanya....orang yg hina ialah orang yg berjubah seperti mengikut sunnah Nabi..tp suka mencaci..suka cari kesalahan orang lain...menjual ugama dgn sepotong dua ayat Al quran...mereka2 ini Allah gelarkan mereka seperti anjing.....anjing2 ini mendakwa mereka mengikut Alquran dan sunnah..akan tetapi akhlak mereka seperti yahudi..nasrani dan majusi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen merapu macam ashman anak najib lepas minum todi

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-sokong-ketegasan-mufti-amaran-untuk-puak-dap/

      Sokong ketegasan mufti, amaran untuk puak DAP

      INSTITUSI agama Islam sekali lagi diserang oleh pihak tidak bertanggungjawab.

      Kali ini khutbah Jabatan Mufti dan Jabatan Agama Islam Pahang menjadi sasaran berikutan isi kandungannya yang menjelaskan kebenaran sebagai panduan umat Islam.

      Malangnya, ada orang Melayu Islam sendiri yang membuat kenyataan mewakili puak kuffar dalam parti rasis dan cauvinis DAP.

      Lihat, beginilah cara orang Melayu dipergunakan oleh parti anti-Islam itu.

      Ketegasan Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang tidak mahu memohon maaf apatah lagi menarik balik khutbah itu amatlah dihormati.

      Pendirian itu disambut pula oleh mufti di negeri lain dan juga Isma sendiri.

      Inilah satu sikap yang kita mahu, saling menyokong antara satu sama lain apabila terdapat usaha yang mahu menjejaskan kedudukan Islam dan institusinya di negara ini.

      Kepada puak DAP sama ada Melayu atau tidak, berhenti daripada masuk campur urusan agama Islam jika tidak memahaminya dengan jelas.

      KATA PEDANG: Kalau berani, ambillah tindakan undang-undang! Saman jangan tak saman!

      Delete
    3. Mufti yg negerinya ade kesino tu ke?...macai macai...

      Delete
    4. Anon 13:27, Orang Islam berketurunan melayu dihina di maki dan diludah. Hanya DAP disanjungi tanpa dosa.

      Maka kami menolak PAN kerana sikap durjana mereka

      Delete
    5. Flashback. Bukti terbaik yg G-18, Hawaii Five O, GHB dan PAN adalah Talibarut DAP. Itu sebab Anon 13:27 denagn sesuka hati memaki hamun Mufti Pahang walaupun lesen judi adalah dibawah MOF. Khalid Samad Pertahankan Pesta Beer Oktoberfest, Macai PAN pula maki Mufti. Tidak hairan macai PAN berani memaki hamun orang nak solat zuhur satu masa nanti. Yg suci hanyalah DAP. Itulah ideologi rahsia PAN

      Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua memuji keberanian Ahli Parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad mempertahankan Pesta Arak, Oktoberfest.

      “Terima Kasih Yb Khalid Samad

      “Ini adalah jenis pemimpin yang rasional dan moderat yang kami mahu dari kepimpinan Muslim,” kata Tony Pua dalam facebooknya.

      Tony Pua merujuk kepada kenyataan Khalid samad dalam The Malay Mail Online yang bertajuk “Defending Oktoberfest, PAS MP says Muslims can’t dictate what non-Muslims consume.”

      Khalid Samad dalam kenyataannya berkata umat Islam telah tersilap jika mereka berhujah terhadap pengiklanan yang meluas dan promosi perayaan tahunan pesta arak- Oktoberfest – atas dasar ketuanan Islam di Malaysia, kerana Islam membenarkan bukan Islam bebas untuk mengamalkan norma kehidupan mereka.



      Home » » DAP PUJI KHALID SAMAD PERTAHAN PESTA ARAK, OKTOBERFEST
      DAP PUJI KHALID SAMAD PERTAHAN PESTA ARAK, OKTOBERFEST
      10/13/2014 |

      Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua memuji keberanian Ahli Parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad mempertahankan Pesta Arak, Oktoberfest.

      “Terima Kasih Yb Khalid Samad

      “Ini adalah jenis pemimpin yang rasional dan moderat yang kami mahu dari kepimpinan Muslim,” kata Tony Pua dalam facebooknya.

      Tony Pua merujuk kepada kenyataan Khalid samad dalam The Malay Mail Online yang bertajuk “Defending Oktoberfest, PAS MP says Muslims can’t dictate what non-Muslims consume.”

      Khalid Samad dalam kenyataannya berkata umat Islam telah tersilap jika mereka berhujah terhadap pengiklanan yang meluas dan promosi perayaan tahunan pesta arak- Oktoberfest – atas dasar ketuanan Islam di Malaysia, kerana Islam membenarkan bukan Islam bebas untuk mengamalkan norma kehidupan mereka.

      Delete
    6. komen tak baik keji maki orang pa bagai.. last komen 2x5 ja keji orang.. kena jaga dengan mainan halus syaitan..

      Delete
  7. Kah Kah Kah PAN Taliba-Root pimpinan Mike Sabu bergolak. Semenjak mereka ini menjadi Taliba-Root rocket scud bukit bendera, kerja mereka mengamuk dan membelasah kawan sendiri sajerrrrrrrrrrr





    Kasihan! Sudahlah Bakal Muflis, PAN Pula Minta Husam Ganti Mat Sabu

    KASIHAN! Itulah kata-kata yang sesuai dilemparkan buat Presiden Parti Amanah Negara (PAN) Mohamad Sabu dengan nasib yang menimpanya. Ibarat sudah jatuh, ditimpa tangga.

    Jika sebelum ini, Mohamad Sabu atau gelarannya Mat Sabu bakal diisytihar muflis ekoran gagal membayar satu kes saman fitnah oleh bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

    Terkini, ada pula suara yang memintanya berundur agar jawatan Presiden Amanah dapat digantikan dengan Dato’ Husam Musa.

    Penyokong PAN, Shafie Salleh mengharapkan agar Datuk Husam Musa agar dipecat daripada PAS bagi membolehkan beliau mengambil alih jawatan Presiden PAN yang disandang oleh Mat Sabu.

    Menurutnya, trend kepimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali Mat Sabu mutakhir ini diragui oleh ahli parti sendiri.

    “Semoga Dato Husam Musa dipecat dari PAS, kerana kepada beliaulah kita bergantung harapan supaya beliau memimpin Parti Amanah Negara (AMANAH).

    “Kenyataan yang dikeluarkan oleh Abang Mat Sabu sejak akhir-akhir ini menampakkan bahawa beliau bukanlah Presiden yang bagus untuk AMANAH,”katanya dalam Facebook.

    Husam pula ibarat orang mengantuk, disorongkan bantal. Apa tidaknya, menerusi ucapannya dalam program ‘Selamatkan Malaysia’ anjuran PAN Johor baru-baru ini, beliau mengatakan tidak teragak-agak untuk menyertai PAN jika pimpinan PAS tidak berubah dan ‘tersesat’ haluan perjuangannya.

    Nampak malang nasib si Mat Sabu. Sudahlah bakal diisytihar muflis, pengikut pula dengan terang-terang meminta dia berundur untuk menjadikan Husam sebagai pemimpin.

    PAN pula, ibarat parti buangan sahaja dalam gabungan Pakatan Harapan. Ada tidak memberi kesan, tiada pun tak apa.

    Tetapi mahukah Mat Sabu melepaskan jawatannya? Dan Husam pula, sanggupkah merampas jawatan itu?

    Selepas ‘perang’ Azmin Ali-Lim Guan Eng, mungkinkah selepas ini kita akan melihat ‘perang’ antara Mat Sabu dan Husam pula?

    ReplyDelete
    Replies
    1. FLASHBACK AUTA Gang Hati Busuk (GHB). GHB La ni menjelma sebagai PAN d Talibarut DAP


      MAT SABU DESAK AHLI, JANJI DAPigs BERIKAN SORGA!!!

      Mutakhir ini nada ucapan Pengerusi Geng Haprak Baru (GHB), Mat Sabu senada dengan pemimpin seumur hidup DAPig, Kit Siang di mana mereka menyeru akar umbi PAS meninggalkan parti dan menyertai GHB.

      Mat Sabu dan Si Apek Kit Siang tu dilaporkan telah membuat seruan tersebut ketika berceramah diatas satu pentas sewaktu Majlis Pelancaran GHB Melaka, pada 7 Ogos yang lalu.

      Mat Sabu telah menyeru semua penyokong PAS supaya meninggalkan parti untuk bersama GHB sebab kerana didakwa PAS tidak lagi relevan kepada rakyat Malaysia dalam arus Politik semasa.

      Si Apek Kit Siang tu pulak turut menyatakan sokongan padu kepada GHB. Dia juga turut mencampuri urusan PAS apabila menyeru akar umbi parti itu keluar parti dan menyertai parti baru tajaan GHB.
      “Semua penyokong PAS Melaka diminta untuk tinggalkan PAS dan sokong parti Islam baru oleh GHB,”intipati kenyataan Kit Siang dipetik.
      Walaupun sebelum ini, Mat Sabu cuba menafikan beliau pernah berkata PAS sudah relevan, namun kesungguhannya menubuhkan GHB dan parti Islam baharu menggantikan PAS berlawanan dengan kata-kata penafian itu.

      Pada 22 Julai lalu, Mat Sabu dilaporkan berkata, PAS sudah Tidak Relevan dalam landskap politik masih kini dan perlu melakukan pembaharuan. Katanya, GHB merupakan cara untuk membuat pembaharuan tersebut.
      “PAS masih menggunakan kaedah lama dalam berpolitik sedangkan rakyat berbilang kaum turut terlibat dalam proses membuat keputusan,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis Rumah Terbuka Aidilfitri anjuran DAP negeri di Kepala Batas.
      Dalam erti kata lainnya, kenyataan Si Mat Sabu tu secara tidak lansung mendakwa bahawa menyokong PAS dalam keadaan pada hari ini sudah tidak mampu untuk mendapatkan "Pahala".

      Sebaliknya, menyokong usaha Geng Haprak Baru yang dia pimpin pada ketika ini untuk menjadi Barua dan Macai DAPigs mampu membawa puak - puak PAS tu ke Sorga, sama seperti yang pernah dijanjikan oleh PAS sebelum ini!!!

      Delete
  8. Mat Sabu dan Mujahid adalah pimpinan PAN yg berasal dari Penang. Mereka ini tidak peduli bila warga Islam Penang mengalami nasib yg sama dengan rakyat Palestine.

    Dihalau dan dihina oleh Rejim DAP. Mahukah kita percaya dengan orang hati busuk begini. Tepuk dada tanya selera. Saya yakin nasib penduduk di Pulau Melaka pun tidak terjamin



    https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/17/satu-persatu-kampung-melayu-dirobohkan-sebaik-sahaja-lim-berkuasa-di-pulau-pinang/

    Satu Persatu Kampung Melayu Dirobohkan Sebaik Sahaja Lim Berkuasa Di Pulau Pinang

    AIDCNews – 17/12/15 –Satu persatu kampung Melayu dirobohkan di Pulau Pinang sebaik sahaja Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri sebagai Ketua Menteri.

    Perkara itu didedahkan oleh Syed Imran Syed Ahmad dalam blognya, Kuda Ranggi.

    Berikut tulisan Syed Imran bertarikh pada 4 September 2009 bertajuk “Tanjong To’kong – secebis kisah”

    Satu demi satu kampung Melayu hilang atas nama pembangunan. Projek-projek pembangunan yang dilaksanakan atas tapak bekas perkampungan Melayu di Pulau Pinang disempurnakan oleh kedua-dua pihak, iaitu pemaju swasta dan agensi pemerintah atau syarikat berkaitan kerajaan.

    Di kawasan bandar raya George Town, tiada lagi perkampungan Melayu dalam erti kata yang sebenar. Yang masih tegak tetapi tidak semestinya tidak akan rebah ialah beberapa buah kampung kecil seperti Kampung Makam (wakaf Sheikh Kassim) dan saki baki perkampungan Melayu di Tanjong Tokong.

    Di mukim Kelawai, umpamanya, kampung Melayu termasuk yang berada di sepanjang pantai yang kini terkenal dengan Plaza Gurney, Hotel G, Hotel Gurney dan Hotel Evergreen Laurel telah lama berkubur.

    Antara Kelawai dan Tanjong Bunga, kampung Melayu yang sebenarnya hanya wujud di Tanjong Tokong kerana beberapa buah kampung di Bagan Jermal, Bagan Atas dan Tanjong Tokong sendiri telah hilang ditelan pembangun

    ReplyDelete
  9. Pada PRU lepas PKR tidak perasan yang mereka dibantu oleh jentera yang dikerah entah dari mana datangnya. Oleh sebab itu PKR perasan yang mereka mempunyai kekuatan apabila bersama PAS. PRU 14 nanti tiada lagi jentera yang hijau putih akan membantu PKR selain jentera berwarna oren yang membawa satu tan mikrofon untuk dibaling.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas = umno
      kehkehkeh

      Delete
  10. APA PASAL LAGI MASIH ADA LAMBANG PKR KAT BLOGER OMAK KAU NI.PANDAI CAKAP ORG BEBAL.SENDIRI BEBAL TAK INGAT.CERMIN DIRI SENDIRILAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello tak nak baca pi layan malaysiawaves. Situ ada baik ounya torak

      Delete
  11. Anjing-anjing biro it sdg cari makan..
    Hati2 pendokong pembangkang jgn layan provokasi bodoh ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi babi! Orang kutuk DAP racist kao tuduh kami macam2. Memang dasar talibaroot

      Delete
  12. Macai2 UG tolong rajin sikit.jgnla asyik kopipes je nt aku report bos nt elaun xmasuk br padan muka. Kakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Talibarut DAP sila peetahankan polisi anti Islam DAP

      Delete
    2. DAP TOLAK HUDUD.
      UMNO TOLAK HUDUD.
      DAP MAJORITI CINA.
      UMNO MAJORITI MELAYU ISLAM.
      MELAYU TOLAK ISLAM?

      KAH..KAH..KAH..
      HADI TERHEGEH..HEGEH DGN UMNO.

      Delete
    3. DAP adalah anti Islam. PAN pula adalah talibarut DAP yg sebenar2nya

      Mari kita lihat bukti dari ISMAWEB

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  13. Ni blok macai umnooo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan ini blog kebenaran. Kao tu talibarut DAP

      Delete
    2. Heh! Memang patut sangat la anak - anak muda muak dengan perangai Haramjadah yang ditonjolkan oleh sesetengah pemimpin Politik ni. Tak sudah - sudah nak beramuk sesama sendiri.

      Jika sebelum ini, kita ingatkan hanya ada dikalangan pemimpin UMNO je yang dok sibuk nak mendesak agar Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatannya sebagai Perdana Menteri.

      Rupanya perkara yang sama juga turut dilakukan oleh sesetengah pemimpin PAS yang terdesak nak mencari sokongan simpati membuat desakan yang sama terhadap pucuk pimpinannya.

      Husam Musa, selaku Bekas Naib Presiden PAS yang kecewa kerana GAGAL untuk mengekalkan jawatannya dalam pemilihan parti sebelum ini tampil membuat desakan tersebut.

      Husam dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini telah mendesak agar Hadi Awang melepaskan jawatannya sebagai Presiden PAS dan memberi laluan kepada Timbalan Presiden.

      Dengan menjadikan alasan KONONnya pendirian yang dibuat oleh Hadi Awang telah lari dari dasar perjuangan parti, Husam juga turut mengecam keputusan Presiden PAS tu baru - baru ini.

      Hakikatnya, Husam marah sebab keengganan Hadi Awang untuk menandatangani satu deklarasi yang diketuai oleh Tun Mahathir bagi mendesak Perdana Menteri melepaskan jawatannya.

      Walaupun sudah dijelaskan bahawa PAS mengambil pendirian untuk mengikut kehendak dasar Perlembagaan iaitu melalui Pilihan Raya Umum, namun alasan itu masih tidak mencukupi.

      Sebaliknya, Husam membuat dakwaan kononnya keputusan Hadi Awang tu adalah disebabkan dia mula menunjukkan pendirian seolah - olah menyokong Perdana Menteri.

      Tampil untuk membela Presiden, Ketua Penerangan PAS menyatakan desakan Si Husam tu adalah tidak wajar dilakukan dengan menegaskan bahawa parti itu masih memerlukan Hadi Awang.
      "Biarlah, kami dalam parti tidak ada masalah. Parti masih memerlukan Hadi sebagai Presiden PAS. Tidak ada keperluan untuk menukar beliau. Malah Tuan Ibrahim sendiri sudah buat penegasan untuk beri sokongan padu kepada Hadi," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Dewan Rakyat, tengah hari tadi.

      Delete
  14. Ahmad maslan pegang biro IT umno?? Kahkahkah...melingkup la dgn komen bodoh umno. Dari ketuanya sampai la ke macai. Cukup duit disapu, boleh beli bentley lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini blog PKR lah. Bukan blog PANdusta

      Delete
  15. Macai pas melalak lalak kata dap anti Islam.

    Cai pas Lupa Hadi berpeluk dgn umno yang terang-terang tolak hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP adalah anti Islam. PAN pula adalah talibarut DAP yg sebenar2nya

      Mari kita lihat bukti dari ISMAWEB

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  16. Cilaka punya macai pan. Hari2 aku copy paste cerita buruk mike sabu tp mereka tetap tak percaya. Apa lagi fitnah yang patut aku copy paste?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kit Siang, Mat Sabu, M'kini Perlekeh Yang di-Pertuan Agong?
      azamAIDCNews – 08/3/16 – Didakwa menghina titah ucapan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah ketika merasmikan pembukaan sidang parlimen keempat penggal ke-13 semalam, tiga laporan polis dibuat terhadap Penasihat DAP, Lim Kit Siang.
      “Tiga laporan polis dibuat di Sentul, Wangsa Maju dan Rawang pagi ini berkaitan dengan satu artikel di portal Malaysiakini bertajuk ‘Kerajaan sediakan Titah Agong, kata Kit Siang‘
      “Selepas membaca laporan dari portal itu, kami dapati ia suatu penghinaan kepada Yang di-Pertuan Agong.
      “Laporan polis ini dibuat terhadap Lim Kit Siang dan Mat Sabu yang memberikan pandangan dan Malaysiakini yang menyiarkan artikel tersebut dengan motif dan niat bersama untuk memperlekehkan institusi Yang Dipertuan Agong..”, kata jurucakap pelapor, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz.
      Mohd Khairul Azam yang juga seorang peguam berkata mesej yang disampaikan Kit Siang dalam artikel itu difahami dengan jelas oleh orang awam iaitu;
      “Bahawa Yang Dipertuan Agong hanyalah burung kakak tua yang hanya tahu mengajuk suara tetapi tidak faham maksud suara yang diajuk.
      “Kedua, bahawa Yang Dipertuan Agong adalah satu institusi yang lemah yang hanya mampu membacakan sahaja apa jua teks yang disediakan kerajaan tanpa ada pemikiran baginda sendiri dimasukkan di dalam ucapan berkenaan.
      “Ketiga, bahawa semua ucapan Yang Dipertuan Agong berkenaan tidak perlu dipedulikan langsung oleh sesiapa pun kerana yang menyediakan teks itu bukanlah Yang Dipertuan Agong sendiri,”katanya lagi.

      Delete
  17. Waspada rakan2 pembangkang...anjing2 biro IT mat maslan ni tgh meleleh air liur skrg..jgn trmakan provkasi...tgk bahase pun dah tau..jgn layan anjing2 ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 19:56 menghina semua orang yg berugama islam dan berketurunan melayu demi DAP tercinta

      Delete
  18. Tips mengenal anjing cyber ahmad maslan;
    1) Komen melagakan sesama angkatan pembangkang
    2) Komen copy dan paste
    3) Komen sokong copy dan paste
    Hati-hati!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pagi Tadi MPSP Mengganas Di Pekan Kepala Batas
      MARCH 8, 2016
      AIDCNEWS
      LEAVE A COMMENT
      mpsp1
      AIDCNews – 08/3/16 – Pagi tadi Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) menjalankan kerja rutinnya meroboh gerai-gerai penjaja kecil di depan Masjid Jamiul Badawi Pekan Kepala Batas, Pulau Pinang.

      Menurut Facebook ‘Kepala Batas No1‘ gerai-gerai peniaga kecil yang menjadi mangsa perobohan itu adalah gerai cucur pisang dan cucur ubi.

      mpsp

      mpsp2

      Azman Haj berpendapat usaha bersunguh-sunguh MPSP meroboh gerai-gerai peniaga kecil Melayu itu sebagai strategi Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk mengutip duit segera daripada rakyat bawahan.

      “Pagi tadi MPSP meneruskan kerja mereka dengan meroboh dan merampas gerai-gerai tepi jalan, majoriti yang meroboh adalah Melayu dan majoriti yang kena roboh juga Melayu atas arahan Lim Guan Eng.

      “Ramai yang marah dengan tindakan ini, tapi lepas tu tak marah dah, sebab barang rampasan dipulangkan dan peniaga kena bayar denda dan kalau berani boleh buka balik 4,5 hari lepas tu.

      “Tapi ramai yang tak pernah terfikir permainan apa yang sedang dibuat oleh MPSP. Sebenarnya operasi ini bukanlah bertujuan untuk mengurangkan gerai haram, tetapi lebih kepada macam pemeras ugut dan AhLong.

      “MPSP tak minat nak bawa peniaga naik turun mahkamah sebaliknya “menggalakkan” peniaga bayar kompound atau denda ja. Proses yang bersih dan pendapatan pulak lumayan.

      “Sebab tu kita merasa hairan kenapa peniaga bukan Melayu dan gerai-gerai mamak macam tak disentuh dan kebal…jangan tak tau mereka telah membayar “wang perlindungan” secara sah seperti mana yang dibenarkan oleh undang-undang kecil MPSP.

      “So jangan tertipu dengan permainan kerajaan DAP yang diterajui oleh Lim Guan Eng, yang hanya mahu memeras wang rakyat!!,”katanya.

      Delete
  19. Terima kasih sahabat. Maklum.
    Itu Anjing Pemakan Dedak

    ReplyDelete
  20. Strategi Tun Dr M cukup bijak.... mat sait mengusulkam undi x percaya pada MB Tganu... mme sudah diduga mat sait akan gagal.... sememangnya tun dr M tahuakan gagal....ini strategi untuk mengetahui sejauh mana PAS loyal dengan UMNO... skg terang lagi bersuluh prndirian PAS ..... Assmin bolehlah berbuat sesuatu di Sgor kedudukan Parti Pas ini....tungguuu....di peringkat nasional pendirian flip flop PAS pin sudah jelas maka pro tun...PKR ... PAN dan DAP tunggu masa PAS akan dihukum dlm PRU nnti.... ini lah bahana kebodohan prmimpin PAS salah membaca strategi politik dng matang....begitu juga macai dan ahli PAS bodoh menganalisis permainan politik peringkat nasional...... PAS tunggu masa hancur pru nnti.. kehadiran ramai orang setiap ceramah PAS sekadar gula gula politik utk mengaburi pengundi yg sudah menetapkan pendirian undi untuk PAS dlm PRU ke 14 akan dihukum seberat beratnya oleh pengundi atas pagar.... ini lah bahana bila gila dng ceramah tongong...ceramah bodoh... doa mcm gampang 1 stadium jadi ukuran macai PAS..... akhir kata kurangkan ceramah bodoh srkadar nak tunjuk ramai orang datang ceramah.....orang bodoh dengar ceramah orang cerdik baca buku.....banyak bezanya kannnn.........kikikiki

    ReplyDelete
  21. Talibarut Ahmad Mazlan dah bekeliaran kat ni... awas anjing2 ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing klu kita beri makan berak pun dia bedal.

      Delete
  22. Hari-hari aku fitnah mike sabu tp macai pan ttp sokong mike sabu. Cilake betul...

    ReplyDelete
  23. Ni lebih mirip kpd blog umno...nak lagakan pembangkang..klu guna wifi kerajaan blog ni x kena block tapi blog pembangkang yang lain dah kena blog...nampakkkk permainan nya

    ReplyDelete
  24. Tq sahabat atas info celik IT tuan.

    ReplyDelete
  25. Yang pasti semua parti politik kat msia berbohong... yang beza UBN sentiasa jadi juara pembohongan, ibarat menutup satu pembohongan dengan seribu pembohongan hahaha

    ReplyDelete
  26. Kalau ramai sejali pun orang bodoh tongong yg menghadiri ceramah sesat PAS ...masa pilihanraya kerusi PAS la yg banyak kalah....kalau banyak menang kerusi di sgor tak pula dilantik MB Sgor dari PAS....kan bodohh..ego bodoh....FAKTA sejarah PRU mesia ....ahaksss

    ReplyDelete
  27. Pas memang dah jadi parti ketam

    ReplyDelete
  28. Oii Babi!!!

    Anak Haram!!!!

    Cirit lembu taik tonkang!!

    Dajjal! Unta!

    Bahlol! kerabu asap! Sial!

    Jangan Ko tipu di sini! Aku laki Melayu pantang dicabar! Berani ko mari kita gaduh dengan aku

    sekian,
    Jeff Ulu Bernam PKR Reform

    ReplyDelete