KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 22 March 2016

HADI AWANG DATANG MEMBELA GUAN ENG DIKALA PEMIMPIN-PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN MASIH TERKIAL-KIAL NAK CARI HUJAH DAN ALASAN



Sebenarnya ramai diantara kita tahu bahawa rule of law adalah "Tidak bersalah selagi belum dibuktikan bersalah".

Tapi apa yang dapat kita lihat ramai mengambil kesempatan untuk menyerang Lim Guan Eng atas perkara ini kerana di masa dahulu beliau bukan saja BONGKAK, SOMBONG dan ANGKUH tetapi juga mengamalkan "dwi standard" dalam tindak tanduknya.

Rakyat tidak akan mudah lupa apa yang berlaku di dalam Langkah Kajang dan serangan DAP terhadap Tuan Guru Haji Hadi adalah satu contoh yang terbaik.

Bagaimanapun, tanpa mengira serangan demi serangan dengan pelbagai cacian yang mampu menjatuhkan maruah dan imej serta integriti terhadap Dato' Seri Presiden PAS Tuan Guru Haji Hadi Awang, kita kini saksikan pemimpin yang sama yang merupakan seorang Ulama bingkas dengan pantas bangkit dan menyatakan "Lim Guan Eng tidak bersalah selagi belum dibuktikan bersalah".

Pegangan dan falsafah serta prinsip yang sama apabila menyatakan pendiriaannya kepada PM Najib dalam isu 1MDB dan begitu juga fiasko Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim.

Sekarang, apa yang dapat kita pelajari dari episod ini ?

Ianya adalah satu fakta yang diboleh dinafikan oleh sesiapa bahawa Presiden PAS Tuan Guru Dato' Seri Haji Hadi Awang adalah seorang pemimpin bertaraf ulama dunia yang amat berprinsip tegas dan pegangannya sentiasa konsisten sejajar dengan perundangan tanpa mengira samada mereka ini adalah pemimpin-pemimpin parti lain, apatahlagi Lim Guan Eng yang telah menuduh beliau sebagai seorang PENIPU, PEMBELOT dan PENGKHIANAT di khalayak umum.

Maka apa yang kita lihat sekarang sebenarnya adalah para komentator dan pengulas dimedia siber cuba mengajar Lim Guan Eng satu pengajaran "LET HIM TASTES HIS OWN MEDICINE". Yang membawa maksud lebih kurang "BIARKAN LIM GUAN ENG MERASAI APA YANG BELIAU SENDIRI PRAKTIK DAN AMALKAN".

182 comments:

  1. Bila dah berlakunya jualbeli sebuah bungalow mewah di sebuah negeri di utara tanahair secara "rela hati" tu, paham2 je lah macammana ianya boleh jadi sebegitu mudah..

    Di mana katanya pembelinya ialah seorg ketua kerajaan negeri (dgn harga RM2.8juta sdgkan harga pasaran RM6.5juta) dan penjualnya pulak seorang rakan kepada kontraktor/developer yg berjaya membeli tanah pembangunan yg asalnya utk pembangunan rumah mampu milik yg digezet oleh BN (dgn harga RM11juta sdgkan harga pasaran RM22juta)... 

    Kalau dak paham lagi tak tahu lah nak kata apa.. tapi kalau masih tak paham, confirmed apa?? Confirmed bangang..

    Kita tunggu respon dari kuda tunggangan DAP aka PAN mengenai isu rumah bungalow di utara tanahair.. ada atau tidak kata2 nista yg akan terhambur keluar spt yg dihamburkan pd TGHH dan PAS..


    http://tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=29151

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe!!! Amacam? Berani tak Si Lim Guan Eeng tu nak sahut cabaran yang dibuat oleh Pemuda PAS Pulau Pinang ni? Atau dia akan terus ber-Tachi bagi menegakkan benangnya yang kebasahan?

      Kalau sebelum ini, bukan main lagi puak - puak Pakatan Haprak yang didominasikan oleh DAPigs tu membuat desakan terhadap Perdana Menteri untul melakukan perkara yang sama.

      Jadi, adakah Si Lim Guan Eng tu ada 'Keberanian' untuk menyahut cabaran yang dibuat? Atau dia juga sama seperti pemimpin lain dalam Pakatan Haprak tu yang mengamalkan Politik Retorik?

      Jika kita tengok alasan yang diberikan sebelum ini, Si Lim Guan Eng tu sibuk mendabik dada mengatakan dia adalah pemimpin pertama yang Berani untuk berdepan dengan Kebenaran.

      Maka, adalah sewajarnya bagi dia selaku seorang Ketua Menteri untuk menyaut cabaran yang telah dikemukakan oleh pemimpin Pemuda PAS ini bagi membuktikan keberanian dia tu.

      Tinggal lagi, desakan yang dibuat oleh Pemuda PAS Pulau Pinang ni masih boleh dikira 'Berlapik' jugak la. Diorang setakat tampil dan mendesak Si Lim Guan Eng tu untuk pergi bercuti je.

      Kalau diikutkan, sepatutnya Si Lim Guan Eng tu perlu melepaskan jawatannya sebagai seorang Ketua Menteri bagi memberikan laluan kepada pihak SPRM untuk menjalankan siasatan tanpa prejudis.

      Tapi, aci kerat jari la kalau Si Lim Guan Eng tu nak ambik tindakan sedemikian rupa. Hidup mati semula pun belum tentu lagi dia akan lepaskan jawatan dia begitu sahaja. Lagi pun, pemimpin DAPigs macam Si Lim Guan Eng ni memang jenis manusia yang Gila Kuasa!!!


      GEORGETOWN - Lim Guan Eng disaran bercuti daripada menjalankan tugas sebagai ketua menteri sehingga Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selesai menjalankan siasatan berhubung isu pembelian rumah bernilai RM2.8 juta di Jalan Pinhorn, di sini.

      Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata tindakan bercuti itu perlu bagi memastikan ketelusan dan kelancaran proses siasatan pihak berkuasa.

      Beliau berkata pihaknya turut menyokong pendirian Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa Guan Eng tidak bersalah sehingga diputuskan bersalah oleh mahkamah.

      "Pendirian beliau ini disifatkan sebagai berjiwa besar kerana mengambil pendirian mempertahankan seseorang yang belum diputuskan bersalah walaupun bersikap memusuhi Pas," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.


      Isu pembelian rumah banglo oleh Ketua Menteri Pulau Pinang itu menjadi kontroversi apabila Ahli Parlimen Tasek Gelugor Datuk Shabudin Yahaya membangkitkannya pada persidangan Dewan Rakyat Khamis lepas.

      Delete
    2. Aduhhh.... Kenapalaaaa kamu lembap sgt nk fhm. Itu la strateginya. Supaya LGE ddakwa/dhukum menjelang PRU14. Sbb itu yg cina mahu. Transparent government. Contoh pemimpin besar pun x akan lpas kalu buat slh wpun msih pegang jawatan. Bkn mcm pemimpin BN, kena dakwa/hukum hanya bila dh x der guna pd parti. Ingat LGE pernah msuk penjara. Jgn ingat dia takut. Jgn lupa dia adalah SUA DAP. Kalu itu berlaku 99% undi cina, DAP akan dpt.India dan melayu bandar/separa bandar juga 99% akan undi PH. Ko ingat Hadi Bawang blh fhm ker bnda mcm ni. Org tua tu ilmu dia kafirkn org blh la.

      Delete
    3. Su Jeng 12:07

      Jangan tipu Brooooooooo

      Kajian Institut Darul Ehsan sebelum ini mendapati 72 peratus daripada 1,716 responden setuju bahawa DAP hanya memperjuangkan kaum Cina dan 64 peratus setuju parti itu anti-Melayu dan Islam.

      Ini je kao kao nak cakap Su Jeng. Kah Kah Kah

      Delete
    4. Hello bhai.. KO fhm ke tidak apa yg aku tulis tu. Ada Aku tulis DAP perjuang kaum Melayu? Ada Aku tulis DAP tidak anti melayu? Sedih la KO. Org komen KO pun nk tulis. Inti cerita x fhm.

      Delete
    5. Kao kata melayu sokong PH 99%. Kao baca balik survey tu. Kah kah

      Delete
    6. Su Jeng cakap

      Kalu itu berlaku 99% undi cina, DAP akan dpt.India dan melayu bandar/separa bandar juga 99% akan undi PH. Ko ingat Hadi Bawang blh fhm ker bnda mcm ni. Org tua tu ilmu dia kafirkn org blh la.

      Cuba baca surver darul ehsan. Melayu 70% benci DAP.

      Tengok cabke tv imayam lagi. Kah kah kah



      Delete
    7. Yang aku tahu tiap2 kali PRU Dap bertambah kerusi. ...

      Delete
    8. Hafi sokong rasuah?

      Delete
    9. Bro... KO blh bezakn x melayu bandar/separa bandar ngan melayu luar bandar atau felda mcm KO. KO pegi tnya survey tu main focus dia whole society atau bandar/separa bandar sahaja.

      Delete
    10. Bgla chance kt sujeng...dia macai level intro...baru...sblm ni dia blum didedahkan dgn maklumat2 betul..berita yg dia baca klu x tmi..rocket atau mi. Mcm utusan meloya la...cuma itu bacaan org umno...yg ni bacaan macai2...sblm ni mana dia didedahkan dgn laporan gambar2 majlis anjuran ph atau pan...samada buat di bandar ke atau luarbandar ke..jadi kerja dia sekdr kitar semula modal2 yg xde sandaran...kitar2vsupaya org percaya...tp bila anjur...hampeh...kot ada pun..cina2 dap yg ramai...gitula hidup dlm khayalan...gah pun kt siber...tu pun psl berbyr. .kot free...dh lama lesap...mana thn...so hari2 keje spin...x spin fitnah...x fitnah maki...duit dpt tp jiwa makin sakit..akhlak bo liao..kesian mereka2 ni...mudah2an allah bg la hidayah...ngata org sedap...kene btg hidung sendiri konar kanan konar kiri...udah2la berputar2...takut jd inseng nnt...gunala fakta...jgn suka auta

      Delete
    11. rafizi? oooo rafizi? mana rafizi ni? xkan rafizi xder bukti2 psl kes ni?
      tony p? ooo tony p?mana tony p ni? xnak buat press statement ke?

      Delete
    12. org lain kene manyak bising...geng sendiri kene manyak senyap...aiyaaa

      Delete
    13. Pengumunan_ingatan untuk kawan2 semua,ini adalah satu rashia besar jangan bagitahu sesiapa....sekiranya kita gagal menjalankan tugas untuk mempecah-belahkan pakatan harapan, lalu mereka berkuasa hidup kita akan kembali susah dan bos-bos kita akan meringkuk dipenjara.ingat kawan-kawan ini adalah satu rashia,jangan bagitahu sesiapa.sekian terima- kasih..

      Delete
    14. Komen anon 7:44 setakat ini yg paling boddow...

      Delete
    15. Eja "rahsia" pun tak betul. Mcm mana nak kata cerdik. Nak berkias menyindir pun tak kena gaya. Adoiiiiii.

      Delete
  2. pandangan ulamak tidak mengikut napsu tapi pandangan ilmu. biar sprm siasat dan tentukan jangan banyak spkulasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan macam mat sabu, selfie d amoy langgar dada dan lempar d mikrofon

      Delete
    2. nafsu ulamak hnya pada maki hamun label org lain semua xislam.

      nafsu lagi satu ialah huduuuiitt

      Delete
    3. nak jumpa sprm xder masa....nk jumpa yb budin ada plak masa...haiyaaaa

      Delete
  3. Kalau setakat cakap "Tidak bersalah selagi belum dibuktikan bersalah" pun dah dianggap membela, memang tahap babi buta la Omakkau ni punya pemikiran. Patutlah Khalid Ibrahim kena pecat sebab dapat penyokong siulwa bahlol mcm Omakkau nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2016/03/pemimpin-dap-pkr-pertikai-kedaulatan-islam-di-parlimen/

      Pemimpin DAP, PKR pertikai kedaulatan Islam di Parlimen

      Oleh Mohd Firdaus Salleh Hudin

      BANGI, Rabu – Kedaulatan Islam di Malaysia terus menjadi bahan pertikaian oleh pemimpin rasis dan cauvinis DAP dan PKR.

      “Semalam, Ahli Parlimen DAP, Chong Chieng Jen mempersoalkan agenda Islamisasi yang dilaksanakan kerajaan sejak merdeka hingga kini.

      “Hari ini seorang lagi Ahli Parlimen PKR, Ignatius Dorell Leiking bangun seolah-olah mempertikaikan kedudukan Islam dan mendakwa kononnya semua pihak perlu hormat hak agama-agama lain,” tulis Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), YB Senator Dato’ Dr Asyraf Wajdi Dusuki di Facebooknya hari ini.

      Asyraf kemudian mempersoalkan bila masa di Malaysia hak agama-agama lain tidak dihormati tatkala agenda mendaulatkan Islam terus diperkasa sebagaimana asas yang terbina dalam Perlembagaan.

      “Malah, Malaysialah yang paling menghormati agama-agama lain seperti perayaan agama-agama lain yang menjadi hari cuti kebangsaan di kala negara lain hanya iktiraf cuti satu-satu agama sahaja.

      “Bahkan di Malaysia kita memiliki pusat-pusat ibadah agama-agama lain yang tersergam besar seperti Patung Hindu terbesar Asia di Batu Caves, patung-patung Budha terbesar Asia bahkan dunia di Kelantan dan gereja terbesar di Asia Tenggara di Bukit Jalil,” tulisnya lagi.

      Terdahulu beliau menyatakan sedang mengikuti perbahasan Titah Ucapan Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong oleh Ahli Parlimen Marang Datuk Seri Abdul Hadi Awang merangkap Presiden PAS di Dewan Rakyat.

      “Beliau (Abdul Hadi) bangun menegaskan kepentingan untuk semua kembali kepada Perlembagaan negara yang meletakkan asas yang penting sejak merdeka iaitu Perkara 3 Islam sebagai agama Persekutuan namun agama-agama lain boleh diamalkan secara bebas.

      “Apa yang penting kata beliau usaha untuk mendaulatkan Islam sebagaimana Titah Tuanku Agong mesti terus diperkukuhkan,” kata beliau.

      Delete
    2. Lagi sekor bangang

      Delete
  4. sama tak kes ni dengan beli range rovers murah di kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KE-BODOH-AN MACAI GUAN ENG YANG TERLAMPAU!!!

      Haduh!!! Hahaha!!! Malang sungguh Si Guan Eng ni dapat Penjilat Bontot macam Si Al-Ekhsan Mustaffa ni. Nampak sangat usaha dia nak mengampu Si Guan Eng tu tak kena pada tempat.

      Seperti mana yang sudah kita duga, pasti akan ada Pencacai dan Pengampu dari kalangan puak - puak PAN tu yang akan tampil untuk membela 'Buah Kerandut Kecut' Si Guan Eng ni.

      Demi nak menegakkan 'Anu Bengkok' dan menutup kemaluan Si Guan Eng tu, mamat ni cuba buat perbandingan mengenai isu pembelian rumah yang lebih rendah dari harga pasaran.

      Tapi yang kelakarnya, dia cuba nak membela Si Guan Eng tu dengan mendakwa kononnya Ketua Menteri Pulau Pinang tu cuba tiru Khalifah Umar Abdul Aziz dalam isu pembelian rumah tu.

      Yang dia lupa, Umar Abdul Aziz tak pernah memiliki harta sepanjang dia menjadi khalifah. Jauh sekali nak beli rumah untuk diri dia sendiri atau untuk keluarga dengan harga yang lebih murah.

      Dan yang lebih kelakarnya, Si Mamat tu buat perbandingan diantara pembelian rumah yang kita tau harga pasarannya akan semakin meningkat dengan pembelian kereta!!! Tak ke BODOH namanya tu?

      Dalam satu artikel yang disiarkan sebelum ini, Si Mamat tu cuba membangkitkan isu mengenai pembelian kereta Range Rover yang dibuat oleh Timbalan Menteri Besar Kelantan.
      "dan saya nak kaitkan cara pembelian rumah LIM GUAN ENG dengan cara pembelian kereta RANGE ROVER oleh NIK AMAR dimana beliau juga mendapat offer dari kawan dia untuk membeli kereta tersebut dengan harga rendah dari pasaran...."
      Hahaha!!! Terasa macam nak berguling - guling pulak bila baca kenyataan BODOH yang dibuat oleh Si Mamat ni. Nampak sangat dia ni tak tau lansung apa yang nak diperkatakannya sendiri.

      Takkan la Mamat ni BODOH sangat sampai dia tak tau mengenai urusan jual beli kereta tak sama dengan urusan jual beli hartanah? Budak dari ceruk mana yang dikutip oleh Si Guan Eng ni untuk jadi Pencacai dia?

      Oi Mat! Orang beli Kereta Second Hand Memang MURAH dari harga Pasaran!!! Mana ada orang beli kereta Second Hand ikut harga pasaran!!! Kalau dah BONGOK tu, jangan la tunjuk depan orang. Buat malu je jadi Macai Si Guan Eng tu!!!

      Delete
    2. Beli banglo murah.
      Beli range rover pun murah.
      Jual tanah ke 1mdb pun murah.

      Delete
  5. Taiklah semua ni lakunan ulama terlanjur kata, terlanjur kelaku. Dia bukan membela LGE tapi nak tunjukkan pada masyarakat yg dia membela tak memilih bulu sbab dah terlanjur membela Najid berlebih2 dan kena hentam kaw2. Yg OmakKau ni bila nak buang logo DAP dan PKR kat headline blog ni kpbd PASIK dan tayang gambat logo parti PAS dan Ikatan. Hari2 dok hental PKR & DAP tapi masih mengekalkan logo, hari2 menjulang PAS dan semua geng2 PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan nak pakai baju cap change posing kat taman permainan kanak2. Bangladesh pun tak sangguo. Foto tu ada dalam blog malaysiawaves

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2015/09/sisi-rasisme-pada-dap/

      Sisi rasisme pada DAP

      DI sana terdapat satu lagi sisi DAP yang ramai orang tahu dan sedar tetapi jarang sekali dibuat kempen secara besar-besaran, iaitu sudut rasisme yang terdapat di dalam parti sosialis evangelis ekstremis tersebut.

      Apa sahaja perkara yang bersangkut paut dengan Islam atau Melayu pasti akan ada kenyataan-kenyataan melampau daripada pimpinan atau pengikut mereka dari semasa ke semasa. Sama ada perkara itu melibatkan isu agama Islam, kepentingan umat Islam atau bangsa Melayu, mereka akan gunakan berbagai-bagai alasan untuk menunjukkan kedengkian, ketidakpuasan hati, kecaman, tuduhan seolah-olah ia melanggar hak asasi mereka, melanggar Perlembagaan, pencabulan terhadap agama lain, tidak sama adil atau sama rata dan seumpamanya.

      Apabila sebahagian masyarakat malaysia mempertikaikan agenda rasis dan anti-patriotisme yang terdapat pada sekolah-sekolah vernakular Cina (SRJKC), mereka akan segera melenting, melompat dan berteriak sakan, seolah-olah satu penghapusan etnik secara terancang sedang berlaku dan dipaksakan ke atas mereka! Isu diskriminasi terhadap etnik dan kaum akan dimainkan kembali.

      Apabila melihat bibit-bibit kesepakatan dan persefahaman mula terjalin di antara parti-parti politik Islam dan Melayu (yang melibatkan keahlian dan penyokong yang jutaan), DAP sudah gelabah dan umpama dirasuk Syaitan. Maka bermulalah racun-racun syak wasangka disuntik pada suasana kesepakatan atau persefahaman ini. Atau mereka (DAP) akan mengadu-domba sesama umat Islam dan bangsa Melayu.

      Sekiranya beberapa usaha ini gagal, mereka akan menggunakan taktik dan strategi lain pula. Antaranya dengan memperlembukan kumpulan-kumpulan penyokong atau sahabat mereka di kalangan NGO-NGO (termasuk NGO Islam) atau tokoh-tokoh masyarakat secara selektif sebagai jurucakap tidak rasmi mereka.

      Kumpulan pemain-pemain selamat (play safe) dan pak turut ini kadang-kadang lebih bersemangat pula dalam menjalankan tanggungjawab mereka. Barangkali kerana mereka merasakan berkhidmat kepada DAP merupakan satu AMANAH yang tidak sanggup dipikul oleh makhluk lain.

      Ataupun mereka (DAP) akan menonjolkan anak-anak muda Melayu yang bengap sebagai Cover Girls dan Poster Boys mereka sebagai testimoni kononnya parti mereka bukan rasis sebab sudah diminati dan dianggotai oleh semakin ramai orang-orang Melayu. (Ramai yang tidak sedar bahawa insan-insan malang ini hanya ditugaskan untuk membancuh teh atau menjadi peon pejabat sahaja).

      Parti rasis yang melampau ini juga gigih merekrut para penulis atau anak-anak muda dari latar belakang pendidikan Islam (khususnya dari Asia Barat) untuk diserapkan ke dalam takungan penulis harapan mereka. Ini kerana perangkap mereka akan lebih berkesan kalau agenda dan ideologi DAP dipromosi dan dikembangkan sendiri oleh graduan-graduan “Islamik” ini.

      Kenapa kita harus benarkan “penjajahan minda” dan penyakit rendah diri ini berkubang di dalam batang tubuh kita?

      Mengapa kita selalu beralasan untuk menjaga hati dan perasaan DAP (termasuk MCA dan Gerakan) lalu kita membiarkan kehormatan, ketinggian, kedaulatan, izzah dan kemuliaan harga diri dengan mudah sahaja dipijak dan dilanyak?

      Kenapa kita terlampau melebih-lebihkan kehendak para cuavinis ekstremis itu mengatasi setiakawan dan persaudaraan sesama Muslim yang memiliki lebih banyak persamaan dan yang lebih utama untuk diperjuangkan?

      Saya tidak terkejut apabila terbaca satu petikan dan komen ramai Netizen bahawa bangsa not-yet-Muslim dan bukan Melayu ini perangai mereka tidak ubah seperti karektor penjajah dan penindas Yahudi Zionis. Bukan semua, akan tetapi segelintir daripada mereka yang begitu tebal jiwa cauvinis dan kiasu mereka. Yang menduduki tangga teratas dalam kategori spesis ini adalah di kalangan pemimpin-pemimpin parti politik mereka (dan disokong oleh ahli-ahli parti dan para penyokong secara membuta tuli).

      Delete
  6. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

    Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


    APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    ReplyDelete
  7. Dua perkara yang menarik tentang kes LGE ini.Satu,kes rasuah ini sangat mudah difahami akan perjalanan nya.Beli rumah dengan harga murah dibawah nilai dari seseorang yang ada kepentingan syarikat yang mempunyai urusan dengan kerajaan yang dipimpinnya.Dua,kes ini sudah ada rujukan dan mempunyai jalan cerita yang hampir sama dimana pelaku tersebut sudah didapati bersalah dan dihukum penjara.Jadi dengan kata lain inilah dia kes yang paling 'checkmate' diantara banyak2 kes berprofile tinggi yang ada dan telah diperkatakan sehingga kini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu kutip balik mikrofooooooooooon

      Sebab lidah korang lunyai nak jawab, mai sini nyanyilagu Hello yg dipopularkan oleh Lionel Ritchie. Din Pudu, Click Smart dan Mariah Kari bolei jadi background singer. Beribu2 Amoy akan nak selfie dgn abang Mat macam kat bersih tu

      "Hello"

      I've been alone with you
      Inside my mind
      And in my dreams I've kissed your lips
      A thousand times
      I sometimes see you
      Pass outside my door
      Hello!
      Is it me you're looking for?
      I can see it in your eyes
      I can see it in your smile
      You're all I've ever wanted
      And my arms are open wide
      'cause you know just what to say
      And you know just what to do
      And I want to tell you so much
      I love you

      I long to see the sunlight in your hair
      And tell you time and time again
      How much I care
      Sometimes I feel my heart will overflow
      Hello!
      I've just got to let you know
      'cause I wonder where you are
      And I wonder what you do
      Are you somewhere feeling lonely?
      Or is someone loving you?
      Tell me how to win your heart
      For I haven't got a clue
      But let me start by saying I love you

      Hello!
      Is it me you're looking for?
      'cause I wonder where you are
      And I wonder what you do
      Are you somewhere feeling lonely?
      Or is someone loving you?
      Tell me how to win your heart
      For I haven't got a clue
      But let me start by saying I love you

      Delete
    2. Nak jawab apa bro.. tak perlu mic pun.. sonyap yoo..

      Delete
  8. Hellooooooooo PAN Heloooooooooo PAN jgn susah hati sangat bila rocket dukacita. Kah Kah Kah

    ReplyDelete
  9. Aloo apek!!!gua mau meeli lumah satu mijik talak kolam lenang!!!

    ReplyDelete
  10. macai pan/dap menangis berguling-guling mengenang nasib tokong dilanda hiba...kesian

    ReplyDelete
  11. Aku nak beli rumah teres. Harga market RM600 ribu. Aku nak beli RM250 ribu saja. Sapa nak supply mee mentah sila contact aku. Aku boleh luluskan sebab aku pengurus syarikat Fast Food berasaskan Mee. Janji jual rumah 600 ribu kat aku dengan harga 250 ribu sahaja. Supply mee tuan2 akan saya luluskan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawab PAN, boleh ka tak? Kah kah kah

      Mamat pengurus syarikat Fast Food berasaskan mee je. Kalau dua menang Piliharaya dan jadi pemimpin jadi apa?

      Say no to nepotism, cronism and corruption konon. Padahal sindri pun oengurus mee ni buat!!!

      Balikla PAN pembohong korang dah terbungkar. Dah nampak ANU

      Delete
  12. Perghhhh.terbaekla omakkau menjilat sampai kerandud hadi licin dijilatnya...kahkahkahkah

    ReplyDelete
  13. Hadi bukan apa tu saja nak cover malu kene tipu ngan umno...hudud mana hudud?????dulu xnyempat2 skrg blh tangguh plak hanya kerana nk kawan ngan ikatan. Malu2 org pas mana mau letak muka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malu puak PH nak letak mana? Pemimpin utama PH amalkan rasuah...profesional sangat dlm merembat harta. lepas ni boleh tampal muka hangpa dgn kulit babi

      Delete
  14. Aku suka tenyeh macai PAN. Sebab paling baik pun diaorang carut atau ubah topic. Mari la pertahankan abuya sifoo penang kao tu. Kah kah kah.

    Mat sabu tak jawap. Kah kah kah.

    Gang2 DAP mesti kata, tak guna punya talibarut. Orang suruh hujah tapi buat merapu.

    Aku harap elaun talibarut naik sebab mereka ni buat kerja takda hasil.

    Kah kah kah kah Talibarut

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn sampai diperbabikn datuk tony looi.. hudud pun kena jual

      Delete
    2. Kah Kah Kah Bodoooooooo Punya Anon 12:45, soalannya apasal PAN senyap isu rumah banglo ? Kao jawab lain.

      Orang tanya tea or Coffee. Kao jawap bihon sop PASMA-CHA

      Ayoyooooooo kasi naik elaun skit kah kah kah

      Delete
  15. Saya setuju dengan Tuan Haji Hadi Awang.
    Lim Guan Eng tidak bersalah sehingga MAHKAMAH putuskan dia
    bersalah. Yang penting, BAWA PERKARA INI UNTUK DIBICARAKAN
    DI MAHKAMAH.
    Biar MAHKAMAH yang putuskan bukan AG.
    Bagi pengetahuan semua, tidak salah membeli rumah di bawah harga pasaran, selagi tidak membabitkan urusan tender kerajaan.
    Kalau MissP itu hanya tuan rumah macam saya, tiada syarikat atau perniagaan yang melibatkan Lim Guan Eng, saya tak nampak wujud keslahan dalam kerelaannya menjual rumah itu di bawah harga pasaran. Harga pasaran cuma aras penentu harga, tetapi tidak semesti WAJIB DIIKUTI.
    Amik contoh rumah saya, sebuah rumah link double story intermediate di USJ. Ikut pasaran, harganya antara RM850-950. Ini saya lihat pada harga jualan lelong bank untuk rumah-rumah lain di kawasan yang sama. Tetapi, hingga kini hanya dua tiga orang sahaja yang datang membuat tawaran. Tawarannya hanya antara RM750-80.
    Kalau saya setuju menjualnya, adakah pembeli dianggap bersalah kerana membeli rumah saya di bawah harga pasaran.....????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul...tak bersalah selagi tak dibuktikan bersalah oleh mahkamah..
      Macam MAT SABU...walaupun sah ditangkap berKHALWAT dengan isteri orang di sebuah hotel di Kota Bharu suatu masa dahulu...dia wlaubagaimanapun didapati tidak bersalah oleh mahmakamah...maka tak bersalahlah dia...walaupun perbuatan tu salah...

      Delete
    2. Sama mcm video lucah 'seluar dalam putih' tu kan... ulama tu la. Kompom menutuh pun tak bersalah jugak

      Delete
  16. Blogger Omak Kau ni siapo yang dis okong nyo ni...Poning den...Tengok headline macam dulu tapi isi blog macam orang poning

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia yg poning kata omakkau poning omakkau cool aja macam pas.ko ajeyg poning mcm cacing kena goreng.tahu kenapa barangkali kau pun terkena penyakit kroni terlebih mkn dedak.baik kau pergi buat berubat segera takut melarat

      Delete
  17. Kikiki pandangan ulamak pandangan ilmu... seruju sokong tapi bukan ulamak PAS.... bab stopa ali tayang ciput sedut sampai skg jadi setan bisu... pas ada ulamak..ularmak banyak dlm PAS...PAS pulau pinang dah kecoh 4 ari pasal tokong penang baru nak bertindak tu pun dah didesak banyak pihak .... puiiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog omakkau ini blog yg diupah oleh umngookk freemanson utk pecah dan perintah.dia sentiasa memasang jerat.........utk kelangsungan kuasa bos2nya.....anwar adalah guru politik kita.....hidup anwar hidup pakatan.....

      Delete
    2. Anon 16.00
      aljuboori guru politik... tahniah...tahniahh.. jangan lupa ratib selalu bagi miang 1 badan.. moga moga anok jantan anda selamat dari diceroboh.... ratib ya jangan tak ratib... kikikiki

      Delete
    3. Hidup lagi macai yg lahir melalui lubang jubo ye.....anon 17:52.

      Delete
  18. Hadi nak dapat publisiti murahan, itu saja.

    ReplyDelete
  19. Oklah.....omak kau...hadi awang bela sangat guan eng kan....so nanti bila hukum hudud nak dilaksanakan di kelantan suruh guan eng dan sekutu dgnnya angkat tangan setuju ok....umno dan bn jangan masuk campur...ok nampak tak si hadi ni memang mcm ular lidah bercabang....sejak ada amanah hadi hingga sekarang Pas ni sebenarnya syaitan bertopengkan manusia....mereka mereka ni lah yang memecahkan ummah di Malaysia ...ckp Umno kafir bagai...tapi bila merekabterang terang bergabung dengan Dap tak pulak jatuh kafir....Pas ni...sebenarnya lagi busuk hati mereka dari orang Umno...sebab itu Allah tak pernah nak menangkan Pas....tak percaya tanya Hasan Ali ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silap tu.. bukan amanah.. PAN ler..

      Banglo apa cer... x berani komen ko..

      Delete
    2. Silap2 lepas ni, demi nk selamatkan tokong, kes khir toyo akan dianggap dan dilabel sebagai kes dendam politik bkn kes rasuah lagi...tgkler

      Delete
  20. Cik minah...setuju dgn hadi ya...kesian cik minah...cik minah ada baca blog rpk malaysia today...cuba baca dan faham pasal lim guan eng dah kantoi kali ketiga...baca sendirilah..,ckp omputih..rpk tu..sure cik minah faham...omak kau lg faham kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik minah sibuk pertahankan lge tu...tokong suci...

      Delete
  21. Sian hadi, nak jadi penasihat tp xternasihat..diri sendiri terhegeh2 nk jadi penasihat najib.. Najib xheran pun..pasal hudud pun hancus lagi mau nasihat najib.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org cer pasal banglo.. mmg sahih hang ni barua DAP.. kui kui kui. HUDUD kita bkk forum lain.. ini forum BANGLO MURAH..

      Delete
  22. Macai2 hadi, wanrosli sila jawab.hudud mana hudud???!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stuju ngan Cik Minah...tak bersalah selagi tak dibuktikan bersalah oleh mahkamah..
      Macam MAT SABU...walaupun sah ditangkap berKHALWAT dengan isteri orang di sebuah hotel di Kota Bharu suatu masa dahulu...dia wlaubagaimanapun didapati tidak bersalah oleh mahmakamah...maka jadilah dia tak bersalah

      Delete
    2. Kahkahkah...habisla LGE, dah terpalit dgn kes rasuah..inikah pemimpin PH yg kununnya memperjuangkan telus, amanah dan transparency?

      Delete
  23. Salah atau tak salah LGE beli rumah dengan harga dibawah nilai,itu cik minah kena tanya hakim Mahkamah Tinggi yang menjatuhkan hukuman setahun penjara kepada Dr Khir Toyo dan hakim Mahkamah Persekutuan yang mengekalkan hukuman tersebut bila mana Dr Khir gagal dalam rayuannya.Kes dan perjalanan kes adalah sama dan kedudukan jawatan bagi kedua-dua individu ini semasa kejadian juga adalah sama.Kedua-duanya adalah penjawat awam.Satu MB dan yang satu lagi KM.Cuma parti yang diwakili saja berbeza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni macai2 akan kata khir toyo dizalimi oleh bn...kes khir toyo berbaur dendam politik...tgk ler...janji tokong dipelihara kesuciannya...macam pope...infallacy...maksum

      Delete
  24. macai2 DAP sedang menggelumpur....CAT lah kunun

    ReplyDelete
  25. Hanya pabila kuda tunggangannya lumpuh barulah DAP mudah dijinakkan.. saya x tuduh dan x sebut pun nama mana2 parti yea.. cuma yg disyaki ialah parti yg x de perlembagaan.. tgk, masih tak sebut pun nama parti..

    ReplyDelete
  26. TAK KIRA LAH APA PUN YG PASTI AKU DI KAWASAN MAJORITI MELAYU SAMA SEKALI DIULANG SAMA SEKALI TAK AKAN PANGKAH PAS.

    PAS SEKARANG BUKAN MACAM PAS ARWAH GURU NIK AZIZ DULU, YG KINI KUAT MENJEBON, MEMBARUA DAN FULUS FULUS SAHAJA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkah..kesian kat ko anon 18.55..idola ko yg kununnya ikut polisi CAT dan khalipah umar abd aziz..last2 bedal rasuah gak, sama jer dgn pemimpin UMNO...

      Delete
    2. Sudahkah pemimpin pas kelantan tunai janji kpd mangsa banjir?

      Delete
    3. Sudah... asyik baca roketkini jer mana nak tahu..

      Delete
    4. Kau tak nak pangkah PAS baru satu keluarga.. ada sejuta lagi org PAS..

      Delete
    5. Borang ahli pan pun x isi lagi

      Delete
  27. Perangkap UMNO dah mengena. LGE pasti diheret ke nahkamah. Dalam proses mahkamah LGE tak layak jadi calon. Satu kerusi umno dah menang.
    DAP pasti huru hara tanpa LGE. Think Tank UMNO akan terus cipta isu agar menang besar pru14 nnt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Talian hayat TV3 pd UMNO. Tumbang UMNO maka tumbanglah TV3. Untuk terus bernyawa.. TV3 akan terus jd jurucakap UMNO. Matlamat utk hancurkan DAP. Dlm PH hanya DAP yg masih kebal. klu pru 14 umno bn masih berkuasa TV3 juga turut bernyawa.

      Delete
    2. UMNO BN SUKAR DITUMBANGKAN. SIMPANAN DEDAK MASIH CUKUP UTK DITABUR PRU14 NANTI. SIMPANAN 2.6B MASIH ADA. CUKUP UNTUK 2 PRU LAGI. MAKCIK FELDA PASTI SETIA BERSAMA BN BILA DAPAT HADIAH SEHELAI KAIN BATIK.

      Delete
  28. Bukan tv3.......tapi tv 3 suku....................

    ReplyDelete
  29. UMNO dan PAS yang sudah terdesak akibat ditolak oleh orang2 melayu dan juga oleh2 ahli2 bawahannya, terpaksa mengunakan politik perkauman dan politik adu domba agama bagi mendapatkan semula sokongan orang melayu dan orang Islam.UMNO berpecah lagi. Team TSMY dan TM pasti membenci Najib. PAS juga berpecah lagi. Team TITM tentu tak setuju Hadi berbaik dgn Najib.Tindakan terdesak menyeru kepada perkauman serta adu domba itu bukan sahaja tidak ada asasnya dalam Islam malah telah menyingkap wajah sebenar pemimpin2 PAS dan UMNO yang bersifat perkauman kolot yang bertopengkan bangsa dan hudud demi kedudukan dan kemewahan dunia. 

    Setelah slogan palsu mereka untuk hudud telah dibuktikan sabagai alat, helah dan hanya mainan politik maka PAS begitu terdesak untuk mencari modal lain untuk mendapatkan sokongan pengundi2. Memandangkan PAS tidak ada langsung rekod yang baik untuk pentadbiran ( Terengganu dan Kedah ) dan tataurus kerajaan seperti DAP dan PKR, maka PAS tidak ada jalan lain melainkan mempergunakan perkauman dan fitnah sebagai modal politik. Maka orang2 melayu diperbodohkan dengan momokan bahawa orang2 cina yang hanya berjumlah 30% dari rakyat Mesia akan memerintah dan menjadi raja negara dan Islam pun akan hilanglah seolah2 Islam tu bukan dijaga oleh Allah dan hanya bergantung kepada jagaan pimpinan PAS dan UMNO. 

    Sejauh mana orang2 melayu berjaya diperbodohkan oleh PAS dan UMNO ni, jawapannya hanya dapat dilihat masa PRU nanti. Tetapi pemerhatian dari tingkahlaku serta kepanikan yang tergambar dari pimpinan PAS, umum dapat merasakan bahawa kemungkinan besar pada PRU akan datang PAS dan UMNO akan dikuburkan bersama dalam satu liang iaitu liang politik perkauman dan adu domba agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan politik perkauman. Ini politik banglo..

      Delete
    2. Ni kopipes dari rocketkini ke? Auta lbh...anjur program byk...tp kerusi lg byk dr org yg dtg...siap nk bg mkn pun org x lalu...itu fakta

      Delete
  30. Lain ceritanya di Sarawak. PAS mendapat layanan istimewa dari BN Sarawak.

    PRN kan akan diadakan dalam waktu terdekat ni...ramailah pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan tidak dibenarkan masuk.

    Tapi, yang peliknya....pemimpin PAS boleh pula masuk? siap, mereka adakan mesyuarat PAS pusat kat Sarawak lagi...walaupun, sebelum ni..mereka tak pernah pun adakan diluar Kuala lumpur hehehe...

    Apa maknanya tu..? Hehehe....
    Sendiri fikirlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikdet tipu buta2 pun xleh nk fikir...

      Delete
  31. Bila agaknya LGE akan dihadapkan ke mahkamah? Tak sabar nak lihat keadilan ANTARA DUA DARJAT.
    Beli rumah guna pinjaman bank jadi kesalahan besar di Msia.
    Songlap duit rakyat berbilion ringgit x siapa yg berani adili..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru aku perasan .. lawan kungfu satu hero lawan seribu penjahat dalam filem cina tu betul belaka. Contohnya Kit Siang .. sosok cina tua yang berjaya menibai 9 sultan, 122 menteri, ribuan polis, askar, DO, SPRM, penjawat kerajaan, tok imam, ustaz, penjinak jin yang semua nya melayu islam .. tak ada yang tak melayu dan tak disunat kontolnya. Jahat betul Kit Siang ni .. anaknya Guan Eng pun tak kurang dajalnya ..


      Ah Guan si kapir laknat kontol bertahi palat ni, pernah membuat seorang Panglima Besar Melaka terpaksa di pasungkan sebab merogol budak pompuan yang baru nak tumbuh bulu. Sah kaum melayu dari sultan, menteri hingga ke opisboi telah jadi lebih miskin, lebih tak maju dan berpecah belah sebab Kit Siang ni lah..

      Najib terpaksa jual aset, tanah dan harta negara pada China sebab tipu helah Kit Siang juga. MARA, TH lingkup sebab cina tua nilah .. ayuk kita cekup Kit Siang dan sunatkan kontol dia .. ayuk asah pisau sediakan batang pisang

      Delete
    2. Rancangan kami dah berjaya.

      1. Hantar Anwar penjara..berjaya

      2. Pecah belah PAS ..berjaya

      3. Pecah belah PR.. berjaya

      4. Pecah belah DAP..dlm proses

      Delete
    3. Baru perintah negeri...juta2 dulu...dh perintah negara baru bilion2

      Delete
  32. PAS bersedia menghadapi pertandingan tiga penjuru pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) termasuk menentang parti dalam Pakatan Harapan yang dianggotai DAP, PKR dan Parti Amanah Negara.
    Hj Hadi akan pastikan tiada calon dari Pakatan Harapan menang dalam PRU14 nanti.

    PAS tidak berhasrat untuk menang. Memadailah memberi laluan mudah kepada sahabat baru kami iaitu bn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik bubar Pas jika kerjasama dengan Umno, tegas Tuan Ibrahim

      Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan lebih baik Pas dibubarkan sekiranya para pemimpin parti itu berhasrat bergabung dengan Umno.

      Kenyataan menyebabkan pengundi makin celaru dengan pendirian dua pemimpin ini.

      Seorang suka Umno manakala seorang lagi meneruskan legasi TGNA iaitu musuh PAS adalah Umno.

      Delete
    2. Bubar pan lg baguih...ada pun mcm biawak hidup...perlembagaan pum xde..presiden pun dh byk skandal

      Delete
  33. Tingkah laku Hj Hadi sangat bertentangan dengan Tuan Ibrahim Tuan Man. Adakah Hj Hadi sudah mendapat sesuatu daripada UMNO?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lge aka umar aziz x ikut sunnah...patutnya afa swimming pool sbb bwrenang ni satu sunnah

      Delete
    2. Tokong sebelah sana bang...guna waze lain kali

      Delete
  34. Wow lebat betul komen cina DAP dalam blog omakkau ni.Tengok pada ayat2 komen yang tunggang langgang dan masa komen ini dihantar, sah mereka ini dari kumpulan cina DAP yang tak bersunat dan tak pergi masjid dan surau.Tegarnya mereka ini mempertahankan bos mereka...bravo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pascai mmg tak mampu nak balas hujah hujah secara ilmiah. Kemahiran pascai hanya copypaste benda yang sama tiap hari. Cerita paling laris kesah Mat Sabu berselfi. Tapi buat- buat lupa kisah Tontawi dengan BLUE FILM. Lupa kisah Stopa speda putih. Lupa Hj Hadi berbini ramai. Lupa cerita Dewa China.

      Delete
    2. PORAHH CINA DAP ITU CINA DAP INI TAPI TAHU KAH ANDA 9/10 CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG DARAH HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih heh...

      Jadi marilah kita membangun bersama barisan kepimpinan CAI yg menjebon dan membarua jamaah sendiri. Ada kelas gituuuuu

      Delete
    3. Pas cai ramai nya lulusan PMR dan Srp je, paling2 spm, tu yg komen lemah lutut

      Delete
    4. Mana hujah menghalalkan banglo?

      Delete
    5. Takda hujah la bang...so kita org divertla...harap2 org lupa la psl kes banglo poko manggis

      Delete
  35. MENENTANG DAP MENJADI FOKUS UTAMA PAS KINI. ALASAN PAS KERANA DAP MENENTANG HUDUD. MENGAPA MESTI DAP JADI SASARAN. SEDANGKAN IKATAN JUGA TENTANG HUDUD. UMNO JUGA TENTANG HUDUD. MCA JUGA TENTANG HUDUD. GERAKAN SANGGUP HERET PAS KEMAHKAMAH JIKA HUDUD DILAKSANA.

    MENGAPA DAP MENJADI MUSUH UTAMA PAS?

    ADAKAH TGHH ADA AGENDA TERSEMBUNYI?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERANA PAS dah meyeleweng menjadi Parti Angan2 Senang. Untung Dunia juga jadi pilihan

      Delete
    2. Menginding dedaklah.

      Delete
    3. Tu lah nak jadi balaci DAP bacalah sejarah dulu.. walau kat kelantan pun DAP tentang hudud.. mmg patut ditentang serta dilaknatullah.... kalau kt penang kita faham lah..

      Delete
  36. Cik minah..omak kau dah baca rpk malaysia today....guan eng bukan dah kantoi kali ketiga tapi kali ke empat...wah...cepat betul...maklumlah..kalau dah bersalah..cakap apa pun..tetap terbelit jugak..,lagi banyak cakap lagi terbelit belit...so kalau dah salah diam jelah..,tunggu sisatan..nak cover konon tak bersalah...tapi lagi cakap lagi dia bukti dirinya bersalah..dah mcm mafuz mr bean pulak guang eng si tokong al..penyamuni...al penipuni al dah terkantoini

    ReplyDelete
  37. Macai ni cuba spin isu bandingkan kes LGE dengan Najib kah kah kah kah.Itu lah tabiat buruk pemuja DAP spin lagi boleh spin.Nak bela kebodohan bos dia maka ditembaknya merata-rata.Kes LGE sama dengan kes Khir Toyo lah bodoh.

    ReplyDelete
  38. Keadilan dua darjat la,tiga darjatla macam2 macai DAP buat spin supaya nampak tokong nya di aniaya.Yang Khir Toyo dipenjara tu keadilan apa macai.Bila kena pada tokong kamu tak boleh diusik pula.Jahat sungguh perangai macai DAP ni menanam benih kejahatan diminda rakyat malaysia dengan berlagak mereka itu sangat suci dan hanya orang lain saja yang bersalah.Perangai mengalahkan yahudi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belit seperti ular dalam semak,bersetuju untuk tidak bersetuju.....tuihhh

      Delete
  39. Sorry silap rmh....sekali masuk kilang dedak laa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tokong depan sikit...belok kiri...kanan...konar...spin...tukar topik...maki...nnt situ nampak besar punye tokong

      Delete
  40. Hanya pabila kuda tunggangannya lumpuh barulah DAP mudah dijinakkan.. saya x tuduh dan x sebut pun nama mana2 parti yea.. cuma yg disyaki ialah parti yg x de perlembagaan.. tgk, masih tak sebut pun nama parti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Phang Li Koon yang menjual banglo miliknya di Jalan Pinhorn, Pulau Pinang kepada Ketua Menteri Lim Guan Eng memberi amaran bahawa adalah haknya untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang mengaitkannya dengan kontroversi itu.

      Pemilik asal rumah LGE mula bersuara...

      Phang dalam akuan bersumpah (SD) juga mengisytiharkan bahawa beliau bukan pengarah ataupun pemegang saham syarikat KLDIC yang memenangi bidaan bagi tanah di Taman Manggis yang dilakukan melalui sebuah jawatankuasa tender terbuka yang dipengerusikan oleh setiausaha kerajaan negeri.

      Makin menarik agenda bak jatuhkan LGE.
      Lepas ni kes pemimpin tertinggi Kelantan beli Rover dgn harga murah juga akan dibongkar...
      Lepas ni kes balak Kelantan yg dirembat
      pemimpin pas juga akan dibongkar..

      Jom kita lihat siapa yg kena..

      Delete
    2. 100juta weiiii..lesapp..

      KSU termuda la kunun... Ptuihhhh hakh tuii

      Apa nk jd dgn ptd officer negara ... Yg kununya cream of the crap... 

      Rumah guan eng bukanya nilai 4juta kalau ikut otak pemuda umno .. Kerana rangka rumah takde nilai dah 40tahun.. Rumah jiran bukan 4juta tapi 8juta kalau roboh buat baru Taruk marmar impot italy...

      Mat sabu pun ketawa dgn pemuda cawat kote umno... Kalau berani bg masuk serawak... Ni negara komunis ke aper...?

      Undi umno mcm undi pas
      Undi pas mcm undi umno

      Pas dan umno tiada beza..kaki rembat hasil bumi negara.
      Serban besar..tipu pun besar..

      Haakk..tuiii..

      Delete
    3. Anon 06:41... org bicara LGE bkn Phang.. pelemphang skali br tau..

      Delete
    4. Anon 6:51.. org citer banglo..kau setuju lah nmpknya LGE beli rumah banglo murah.. dah lah tak kutuk langsung LGE.. ulamak yg takutkan Allah jugak yg dihina dan difitnah.. ini perangai munafiqun..

      Delete
    5. Umno buat mesti salah...dap buat...mana ada salah...itu umno lagi manyak...swimpool pun talak

      Delete
    6. Hahaha bersungguh puak2 kacang merah ni pertahankan tokong depa...faktanya LGE dah terpalit kes rasuah..mana slogan CAT?...mcm UMNO jer puak2 ni,

      Delete
  41. 6:41, barang second hand mmg murah mcm rover, rumah, tanah, janda.

    Buat apalah kau sebut pasal beli rover second hand murah. Jgnlah tunjuk bodoh sgt. Bodoh keturunan kau ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli pan byk 2nd hand...antik2

      Delete
  42. Kita ni puak2 walaun tak payah lah sembang pasal lge lagi...nant tak walak pulak kita sbb tuan guru dh cakap sokong lge sblm brsalah...atau yg ada dlm ni bukan geng2 walak tp anasir penentang walak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbeza dgn sifat macai2...

      Delete
  43. Mana ada tuduh.. nak suruh balaci2 LGE jawab ajer.. drpd komen pertama sampai lah komen terakhir tak de pun hujah2 menghalalkan beli rumah banglo murah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang...sudah ckp td...kami xder hujah...sujeng dan siminah tu macai level intro...baru nk belajar...kami mampu divert jer...biar org lupa psl manggis dan pinhorn

      Delete
  44. Tokong dimuliakan .ulamak dikutuk adalah tagline kump pan de tut.siapa yg sesat sebenarnya tu.najib telah menyebut bila sauh telah dilabuh n seterusnya.guan eng pula kata rumahnya tak ada kolam jd tak boleh buang sauh.sudahnya sauh terkena pd kj.nampaknya mb bersih lg dimuliakan puak puak pemuja(baca pan) telah tertimpa penyakit kroni.mmg jd bershit juga lah bersih nampaknya.kes u help me i help u jugak.u lap me i lap u.macai goreng lah

    ReplyDelete
  45. Perlu diingat lge berbuat begitu supaya kita semua jika berbuat salah mesti disoal...beliau berlapang dada disiasat..harap pemimpin membuat kesalahan berat hndaklah sedia disiasat dan jgn ada orang menyokong pulak si penjenayah berat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu budin...wa ada masa mau jumpa lu
      Lu sprm...wa bz

      Delete
  46. Rumah tu halal dibeli..takde unsur songlap duit kerajaan pun..itu fakta, cumanya berlaku conflict of interest sj sbb beliau adalah km...itu pun beliau sedia disiasat.. apa masakahnya disini...apasal anjing2 nk berkokok melainkan nk jaga tuan besar yg terbukti terima duit dlm akaun sendiri..cumanya kita sbg ahli pas jgn diamkan bila ada laporan salah laku pemimpin sendiri...walak kita walak berpada2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rm2b pun bkn duit kjaan meh..derma...halal meh...lagi sudah terbukti talak salah...aiyaa...

      Delete
    2. Ngaku pun macai dap ada conflict of interest

      Delete
  47. Jgn jadi seorang muslim yg takut disiasat...dan juga sembunyikan kesalahan bila kna btg hidung sendiri...itu realitinya utk renungan anjing2 mat maslan dan walaun...

    ReplyDelete
  48. Contohi TGNA....

    ReplyDelete
  49. Batang hidung lksiang malang lah dah kena baling telur huha itu lah tak bawak sabut sekali.kesian betul dgn kelab peminat lge penulis bloqnya merangkap ajk kelab merayu rayu supaya memberi bantuan kpd hal berbangkit.malangnya spt jinpun tak ingin ambik pot masing masing ingin lepaskan tengkok sendiri.sudah berguru salah haluan sendiri mahu ingatlah juga lg nak salahkan pas juga.kamu bleh jd kuda jgn pas nak dikambing hitamkan ok.

    ReplyDelete
  50. Setelah membaca tulisan Dato W Rahim Pengerusi PAN Kelantan, baru saya dapat sedikit gambaran kenapa org PAN terutama bekas PAS cukup marah dgn segala perkembangan terkini dlm PAS..

    Rupa2nya mereka masih lagi berfikiran ke belakang iaitu mereka menyangkakan bahawa segala perubahan yg dibawa oleh tuan presiden (yg diakui kengkadang agak mengejutkan juga tapi akhirnya boleh diterima setelah diteliti objektifnya); telah mendapat kecaman keras oleh ahli2 PAS sendiri..

    Ini amat melucukan di mana perkara yg sebenar berlaku ialah jika ada keputusan2 parti yg dikira agak kontroversi, yg melenting sebenarnya ialah bekas2 ahli yg menyertai PAN.. ini kerana tugas mereka setelah keluar PAS ialah agar dapat membawa keseluruhan PAS termasuk tuan presiden agar tunduk kpd DAP tapi malangnya ianya masih buntu..

    Mungkin kerana PAN sudah ada perjanjian dgn DAP iaitu jika DAP membantu dari segi kewangan, PAN akan pastikan kejatuhan PAS dlm masa terdekat atau sekurang2nya PAS akan tunduk pd kemahuan DAP. Bagaimanapun, sehingga hari ini jangankan tunduk, PAS berani plk menubuhkan blok ke 3.. lagilah menyinga org PAN.. inilah hakikat sebenarnya..

    ReplyDelete
  51. Bg pihak PH...kalau ada isu dakwalah..semua org PH dan lge berlapang dada..kalau salah turun dan kita ganti yg lain, yg penting siasat dulu...jgn jadi mcm anjing2 mat maslan cuba hndak tutup bangkai penjenyah yg menyalah gunakan kuasa utk cover kesalahan...dn juga parti agama pun kena telus dlm siasat salah laku pemimpin di kelantan, berikan satu penjelasan smda terjadi atau tidak kes salah laku ini...jgn hnya lge atau non muslim sj yg disuruh ttp pemimpin muslim menutup kesalahan mereka dgn berselindung disebalik kuasa dan walaun...

    ReplyDelete
  52. Yg sebetulnya...gunakan hudud untuk keuntungan politik..jgn sebegitu, nabi tidak ajar kita...bertakwalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana bukti ada 4 saksi tahu la macai suka main tabur fitnah nak redah aje semua.kita pas nak buat islam tak kira ekonomi ke hukum ke kita nak buat semua kita bkn mcm pan dap tak suka hudud mereka cabut dr perjuangan.ekonomi semua org sibuk termasuklah umno kuasakan ekonomi baru kita akan berkuasa kata najib cash is king dap tak payah ckp la
      banglo no swimming pool bleh main bodek bodek beli murah.semua ekonomi tuh tp apasat melayu tang tu juga susah duit pi kloni kloni sj.mana salah sbb hukum tak nak ditegakkan lah.hanya satu sj lg yg tertinggal ingin dilupakan org tdk dsukai krn dikatakan kejam n srbagai sebagai.faktor utama adalah krn tak bersesuaian dgn nafsu.naik lah siapapun yg berkuasa asal asasnya bkn islam akan menjadi spt umno juga.kesusahan kita hanyalah krn tdk ingin percaya dgn sistem islam.

      Delete
    2. Pd PAN seseorg dikira bertaqwa kalau berani tolak hudud..

      Delete
  53. Terbaek la omakkau punya jilat smpi ke dubur.kahkahkah

    ReplyDelete
  54. Kami penyokong keadilan dah lama dah boring dan menyampah jerrrr kas Pas, duit punya hal stay lagi dlm kerajaan selangor tak caya tanya din ayam. Belahhh la dan kita tengok tumbang tak kerajaan selangor. Mesti tak, tu sebab nak melukut lagi dlm kerajaan selangor

    Hanya mulut longkang yg tahu menjebon dan membarua ahli sendiri,
    Tuan Guru Nik Aziz dan Fadhil Nor dalam kenangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tukar tajuk dr banglo no swiming pool nampak.tiru geng najib ke.menyampah konon yg pkr dok bertempek dekat pas dikelantan tu apa citer tak nyampah sekali.org nyampah tu talibarut org yg beli banglo no swimming pool murah aje.bkn org tak tahu dengki tak habis.patutlah hidup segan mati tak mahu nasib baik ada jin dtg dengar ceramah.

      Delete
    2. Beli bonglo dgn loan bank jd isu besar. Songlap duit KBS berjuta perkara kecil. Songlap 2.6b langsung x bersalah..

      Rakyat Msia.. lihatlah permainan politik Msia.

      Klu nak curi...curilah banyak2.

      Delete
    3. Bubar PAS islam pasti selamat.....full stop

      Delete
    4. Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang digesa tidak melepaskan peluang untuk membentuk kerajaan negeri baharu apabila jumlah kerusi Dun Terengganu antara BN dan pembangkang sama banyak pada masa ini.

      Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara (Amanah), Khalid Samad berkata, pimpinan Pas Terengganu perlu menyatakan pendirian dengan segera untuk mengelakkan Dun Terengganu terus tergantung.

      "Kita harap kepada pimpinan Pas Terengganu untuk memainkan peranan dalam memastikan kerajaan negeri baharu dibentuk.

      Ini merupakan satu cadangan. Kita sedia maklum Hj Hadi tidak akan mengkhianati Najib dan bn. Hj Hadi lebih rela lihat pas berpecah dpd umno bn tumbang.

      Delete
  55. Ketua Penerangan Umno Cheras dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur sebentar tadi atas tuduhan melakukan pecah amanah terhadap akaun semasa Umno cawangannya membabitkan cek bernilai RM4,350 dua tahun lalu.

    Zamri Redzuan, 50, mengaku tidak bersalah melakukan perbuatan itu dengan memasukkan cek jumlah tersebut ke dalam akaun peribadinya yang sepatutnya dibayar kepada tukang jahit namun ia tidak dibayar sepenuhnya. Tertuduh mengaku tidak tahu ujudnya wang tersebut sama seperti najib. Menurutnya wang itu tidak sebanyak 2.6b.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa peguam negara takut dan enggan mengeluarkan MLA kepada SPRM? Kenapa dan apa hak Peguam negara mengarahkan SPRM menghentikan siasatan ke atas kes dana RM 2.6 Bilion dan SRC RM 42 Milion dalam akaun peribadi PM Najib? Jangan lindungi PM Najib dan KM Guan Eng hanya kerana mereka mempunyai kedudukan dan kuasa. Jangan dilihat undang-undang di Malaysia hanya orang biasa yang bersalah sedangkan Pemimpin yang berkuasa dilindungi dan terlepas lari.

      Delete
  56. Dr Mahathir Mohamad dan dua yang lain hari ini memfailkan saman terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bagi kemungkiran kewajipan fidusiari dan salah-laku tort misfeasance dalam jawatan awam

    Jom kita lihat sejauh mana saman ini laku? Adakah pemegang amanah iaitu polis mahkanah dan peguam negara akan menjalankan amanah ini dengan jujur? Atau akan melindungi tuannya dengan helah2 yang memualkan.

    ReplyDelete
  57. Lim Guan Eng ialah orang KAFIR....makan babi minum arak pelihara anjing ..mati sah masuk NERAKA..dan dia baru tipu beli rumah 2 juta ringgit....semua orang nampakyang dia sah RASUAH..TAPI ..Najib Razak ialah orang islam mulut selalu tasbih dan wirid tak fitnah dan cakap bohong...macam orang mabuk minum arak yang haram ...selalu pegi Haji dan Umrah tawab dan solat depan Kaabah ...selalu berkawan dengan Ulamak dan kalau mati confirm masuk SYURGA....tapi sampai hari ni dia masih belum boleh jawab macammana RM / US 2.6 BILLION ade dalam akaun peribadi dia..?....Dan semua rakyat Malaysia halalkan aje dan tak dakwa apa-apa pun.....kepada semua rakyat malaysia lebih baik kita HUKUM Lim Guan Eng seret masuk kan dalam penjara sungai buluh...Dan kepada Najib pulak lebih baik kita rakyat semua sedekahkan semua duit simpanan kita semua dan dermakan pade dia supaya dia boleh dapat selalu kerjakan haji dan umrah agar satu hari nanti dia akan bakal jadi ULAMAK...amin

    ReplyDelete
  58. Pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah berkunjung ke pejabat kerajaan negeri Pulau Pinang di Georgetown bagi menyiasat kes pembelian rumah Ketua Menteri dan penjualan tanah di Taman Manggis.
    Sungguh pantas dan cekap SPRM bertindak. Rasa nak gelak pun ada Rasa nak muntah pun ada. Rasa nak berak pun ada.
    Klu ada aduan di pihak pembangkang secepat kilat ko menyiasat..
    Dunia..dunia..

    ReplyDelete
  59. Hampir 55,000 w.negara malaysia tukarjadi w.negara asing......(sinar harian 22-3-2016) yg pandaisemua cabut.....yg tinggal orang yg pegang cangkul,si bengong si tolol dan si goblok jadi mangsa pecah dan perintah umngookk freemanson. Hidup p.harapan hidup anwar guru politik kita...lawan tetap lawan................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti pas =taliban= bokoharam= walakkk

      Delete
    2. Kutuk dap hari2....tapi anak sekolah cina ....porahhh busuk punya olang........

      Delete
  60. Kutuk DAP Cina hari-hari ...tapi nak makan makanan halal pandai pulak mintak dengan perniaga2 Cina.....porahhhhh busuk punya orang......kalau Cina tak kuasai ekonomi Malaysia dah lama dah korang makan batu dan kayu.......phuuuiiiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing2 biro mat maslan...

      Delete
  61. 1:53 kasi hujah berfakta,jgn pusing2 nt maslan potong elaun padan muka. Sila rajin sikit...

    ReplyDelete
  62. Eemmm.pandai omakkau jilat....

    ReplyDelete
  63. Salam sejahtera. Selamat pagi.

    Berita gembira untuk anda semua. Gerakan boikot kedai cina berjaya. Kedai2 cina ditempat saya lenggang tak ada orang melayu masuk. Yang ada pun satu dua orang pelanggan cina India sahaja.

    Kedai melayu orang berasak2 sampai ada yang terpaksa tunggu luar serupa kerumun tengok exident. Mungkin dalam masa dua tiga jam lagi barang dalam kedai melayu habis. Dan kedai akan tutup sementara tunggu supplier cina datang hantar lagi barang. Mungkin ambil masa satu hari atau dua hari atau satu minggu atau satu bulan.

    Boleh tahan kah ? Beras habis, gula habis, susu habis, minyak masak habis, sabun habis ... mau beli kedai cina MALUUUU ...sebab sudah angkat sumpah BOIKOT.

    Tidak apa. Orang melayu semua Islam. Tak ada makanan boleh puasa, dapat pahala apa. Kapal barang dari negara Islam Arab ambil masa satu bulan baru sampai Malaysia. Kalau dari negara Islam Pakistan mungkin 2 minggu baru sampai.

    ReplyDelete
  64. Berita terkini...

    Beberapa buah kapal yang sarat dengan muatan barang makan , barang letrik , dan lain2 keperluan orang islam sedang belayar menuju ke Malaysia membawa produk islam yang dikilangkan oleh negara2 islam Arab.

    Ini berita menyedihkan atau berita buruk kepada kilang perusahaan bukan islam. Kerana selepas ini orang islam Malaysia akan menggunakan HP, KOMPUTER, TV, PETI AIS, PERALATAN LETRIK, PERALATAN DAPOR, BASIKAL, MOTOSIKAL, MOTOKAR, LORI, BAS & JENTERA BERAT buatan negara islam Arab. Kawan melayu saya kata orang islam yang menggunakan barang buatan islam ada belekat dan dapat pahala.

    ReplyDelete
  65. Islam mahu bersih dan suci. Kalau itu macam kamu pergi haji jangan naik kapal terbang yahudi buat punya lah. Naik lah kapal terbang buatan negara islam Arab ... gerenti bersih dan suci , boleh dapat pahala beribu2 unit apa.

    ReplyDelete
  66. Pasar Raya Maiden ada Maa. ..munkin jauh sikit tp ada blang.
    Tdi ada sales agent la tang gua punya lumah mahu jual ayam flesh...apa pasat smpai latang lumah? Sb olang melayu sudah tatak beli aym plozen psraya made in Chinese! !!
    Ha..ha..

    ReplyDelete
  67. Mau tanya sikit. Awak jangan malu mau jawab tau. Lain orang tak tau punya.

    Maidin punya barang mesti 100% melayu islam buat punya kan. Mesti satu barang buatan kilang orang cina pun tak ada jual bukan ? Whaaaa ini confirm suci horrrrr.

    ReplyDelete
  68. UNDILAH BULAN BINTANG UNTUK KAAGUNGAN UGAMA, BANGSA DAN TANAH AIR!

    DIKLUARKAN OLEH JABATAN PENERANGAN PAS NEGERI KELANTAN

    Itu dulu.. Sekarang PAS dah keluarkan bintang, tinggal bulan sahaja sebagai lambang. Jadi tiada lagi ciri-ciri keislaman pada lambang sekarang. Ianya memberi makna mendalam yang membawa maksud - lebih cepat untuk dicapai (cita-cita menawan negara) sampai ke bulan tidak perlu ke bintang dengan roket merah sahabat karib.

    Di dalam peringatan mesyuarat ke 6 Jawatankuasa Kerja Agung PAS bertarikh 22 Januari 1986, diminitkan seperti berikut,

    PERKARA 5.5 – Terdapat cadangan supaya PAS menerima kerjasama/bantuan dari orang-orang yang bukan Islam.

    Setelah menerima pandangan dari Dewan Ulama’ Kelantan dan dibincangkan secara teliti, maka mesyuarat bersetuju:

    5.5.1 – PAS sama sekali tidak boleh/dilarang bekerjasama dengan mana-mana pertubuhan yang bukan Islam,

    5.5.2 – PAS boleh/harus menerima bantuan/kerjasama dari individu-individu yang bukan Islam. (individu sahaja, bukan pertubuhan)

    Sekarang PAS yang dipimpin ole Haji Hadi telah berjaya membawa pembaharuan dengan mengkhianat janji yang dibuat oleh mereka dulu.

    Beginikah puak yang kita hendak letakkan kepercayaan sedangkan Hudud yang diperjuangkan sudah tiada lagi kedengaran khabarnya sekarang?

    ReplyDelete
  69. MULANYA...PAS kata: “Kerajaan yang tidak berusaha menjalankan hukum hudud adalah kerajaan yang Quran kata: “Sesiapa yang tidak berhukum dengan hukum Allah, maka mereka adalah orang-orang kafir”.

    KEMUDIANNYA..PAS Kedah kata: “Hudud tidak termasuk dalam keutamaan kerajaan PAS Kedah” (Azizan Razak)

    ReplyDelete
  70. PADA MULANYA...Semasa berkerjasama dengan Parti Semangat 46: PAS memuji-muji Tengku Razali, Rais Yatim dengan pujian yang sakan tentang kebijaksanaan mereka. Bahkan PAS bertakbir dalam majlis mereka.

    KEMUDIANNYA..PAS kutuk depa semua dan kata macam-macam. Sedangkan dulu puji sakan dan berlebih-lebihan. Mereka memang asal dari UMNO, adakah PAS lupa? Apakah selepas ini PAS juga akan mengutuk PKR dan DAP jika kerja sama itu gagal?.

    SEKARANG...Betul weh..Pas kutuk DAP siang malam, malah yang berkawan dengan DAP pun kena kutuk kaw-kaw oleh Pas.

    PKR pun kena kutuk juga weh...sampai boikot PRK Permatang Pauh, kutuk Wan Azizah, buat onar kes jawatan MB Selangor dan kutuk Amanah.

    Bukan itu saja, sekarang Pas berkendak pula dengan Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu bukan main puji dan sokong aljuburi terutamanya harun din, sekarang dah berdiam diri membuatkan aljuburi semakin tertekan dan menangis tak berlagu dlm penjara..munafik ditipu oleh munafik..tipu atas tipu..memang padan pun...keh keh keh

      Delete
  71. DULUNYA...PAS kata haram menyertai UMNO atau tolong UMNO sebab dasar mereka tak Islam.

    SEKARANGNYA..PAS tak marah dah kepada Umno, malah Pas dah sedondong dah....dan bergumbira Haji Hadi, Nik Abduh, Tantawi bersama Najib Umno...Pas buang longkang dah perkataan HARAM TOLONG UMNO

    ReplyDelete
  72. Ceritanya begini kawan kawan pas melihat kpd situasi semasa.keadaan politik tdk sepanjang sama.dulu dap tak kuat jd mereka berlakun baik lebih sekarang mereka dah kuat jd mereka berlagak lebih.ia adalah lebih merbahaya jika pemerintahan dikuasai pula oleh org cina.mmg mereka tdk dpt memerintah tp jika dikuasai oleh proksi proksi atau bruksi bruksi yg tunduk kpd mereka jd keadaannya adalah sama spt mereka memerintah.mmg kita tdk setuju dgn rasuah ttp memerangi rasuah dgn cara bermusuhan sesama sendiri adalah lebih menguntungkan musuh islam.umno mmg bkn berasas kpd islam atau dikatakan sebagai sekular namun sebagai org islam mereka masih mempunyai nilai nilai keislaman atau tdk rela islam dihina.mereka masih menjaga islam wpun sekadar yg mereka suka.bagaimana jika dikuasai oleh bkn islam.perebutan kuasa yg membuta tuli akan menyebabkan kesusahan kpd rakyat spt dinegara umat islam yg lain.kita menarik rambut ditepung jgn biar tepung berselerak.apapun lawan tetap lwn apamakna sepanjang pilihan raya pas melawan umno.apa krn pas tdk lg ingin sebunbung dgn dap yg semakin angkuh takbur lg sombong itu terus dicop ingin berselingkuh dgn umno.sedarlah pas membawa politik hikmah ianya dap yg tak ingin bertolak ansur knpa pas yg disalahkan.sudahlah bkn siapa nak peduli sgt dgn pan pun.ckp pong pang pong pang di bloq syok sendiri je pun.ceramah pulak lebih disukai oleh puak jin.

    ReplyDelete
  73. Benarkah hutang akhbar Pas - Harakah sudah meningkat RM2juta..?
    APA GENG USTAZ DAH BUAT DENGAN HARAKAH SAMPAI HUTANG MENINGKAT 2 JUTA?
    24 Mac 2016

    1. Satu masa dulu jualan Harakah mencecah 70k ke 80k tetapi kini untuk capai 20k pun susah nak habis.

    2. Ust Idris Ahmad akui hutang harakah mencecah 2juta dan tak mampu untuk membayar gaji staff dan staff Pejabat Agung.

    3. Setelah 'dipaksa' cawangan dan ADUN2 PAS membeli harakah jualan masih terus merudum.

    4. Dakwaan PAS bahawa keahlian PAS bertambah beribu-ribu sehari sepatutnya meningkatkan jualan Harakah. Dengan apa yang berlaku, ternyata itu semua hanya propaganda PAS untuk meyakinkan umum bahawa PAS semakin baik setelah separuh ahlinya keluar menyertai AMANAH.

    5. Ada sahabat yang sinis mengatakan Utusan dah macam Harakah. Macamana nak laku. Terpaksa bahagi dua dengan Utusan.

    6. Dahulunya, Geng Ustaz (GU) menuduh ada musuh dalam Harakah. Berita banyak sokong Anwar dan DAP. Sekarang dibawah penyeliaan Nasrudin Tantawi kenapa masih tidak laku?

    7. Dahulu kewangan PAS tidak terlalu teruk. Anjurkan pelbagai himpunan raksasa. Ijtima Antarabangsa habis 1.6juta. Dapat duit dari mana? Bila menang Pemilihan Solid takkan duit tak ada?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harakah da tak laku

      Delete
  74. I'm actually enjoying myself watching you people burning the whole country down! It's just amazing the amount of corruption that plagued this whole damn country!

    ReplyDelete
  75. Aneh betul cerita harakah kat tempat aky bila nak beli selalu dah habis je harakah.yg aku nampak bersepah adalah akhbar puak yg baru tubuh parti tu.aku rasa pd musim panas n gst ini jualan mungkin berkurang nanti akan kembali membaik.utk pencerahan lg tempat aku itu adalah sebuah bandar utana bg negeri bkn di borneo ok.harap pengedar
    beri perhatian juga.sila pastikan bandar bandar utama tdk kehabisan stok.makcik feldapun turun kebandar juga bkn buat baca bloq sebelah mengutuk pas sj.biar makcik felda terbuka hati membaca harakah n anak anak muda tdk terpesong budaya ampu dap.dap dah duduk sedap dirumah banglo murah walaupun tak ada kolam tak payahlah sibuk nak ampu lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku masih mengkagumi TGNA..diplomasinya, ketegasannya, semangat kerjasamanya dan dakwahnya yang tak pernah lelah kepada DAP sehingga ke akhir hayatnya..sungguh aku kagum..Jauh bezanya dgn TGHA..ingatlah..Allah tak pernah mementingkan hasil, tetapi usaha yang istikomah dalam berdakwah dan tak berputus asa walaupun tahu tingginya tembok pemisah yang menghalang..tulah yang lebih dipandang oleh-Nya..PAs sekarang dh tak ada semangat dan sinar dakwah kepada non muslim....

      Delete
    2. 19:09..maseh teringat lgi tgna kecut telo bila karpal kata langkah mayat dia dulu kalau nak melaksanakan hudud..kikikikiki

      Delete
  76. Katanya keahlian pas bertabah ribu2 tiap bulan, anehnya jualan akhbar harakah tiap bulan nak capai 20k pun payah. Dulu 70k-100k salinan sebulan. Harakah kini pun dah tanggung hutang harpir 2 juta. Perasan tak kalau beli akhoar Utusan dan macam beli akhbar Utusan + Harakah. Dah join venture ke?

    ReplyDelete
  77. YB Shaari  Sungip dan YB Hasnul Baharuddin adalah penyelamat PR...tanpa surat akuan bersumpah mereka berdua....Azmin kini hanyalah pembangkang d Selangor...Azmin terus berdegil untuk membalas budi Pas...sehingga kini kedua2 Adun ini menjadi bahan momokan pimpinan Pas

    Mula2 sokong S46..pas tu benci
    Kemudian sokong pkr..pas tu benci
    Kemudian sokong dap..pas tu benci
    Kemudian sokong Azmin..pas ni benci

    Inilah sindrom parti PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aduhai Azmin..ingatlah jasa dua orang ADUN ini. Klu tidak jasa mereka anda pasti dah jd pembangkang di Selangor.

      Delete
    2. Tidak ada parti yg dapat bertahan lama dgn pas. Semuanya akan jadi musuh setelah pas mula bosan.

      Delete
  78. Senang je kalau nak tahu seseorang itu samada org PAS atau org PAN..

    Kalau UMNO diserang bertubi2 oleh pengkritik.. dia buat2 tak layan je (sbb dah penat kutuk UMNO sblm ni.. biarlah org lain plk kutuk) tapi dlm masa yg sama tak de pun simpati kpd UMNO... sehebat inilah org PAS!!

    Kalau DAP diserang bertubi2 oleh pengkritik.. dia mula menyinga (sbb tak tahan mendengar DAP dikutuk.. jgn sesekali tergamak nak sentuh DAP tau dak) tapi dlm masa yg sama tak de pun simpati kpd Islam... sebebal inilah org PAN!!

    Sekian seadanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu kenapa...
      Dah kenapa dgn lu...

      Lu kenapa...
      Dah kenapa dgn lu...

      Lu kenapa...
      Dah kenapa dgn lu...

      Lu kenapa...
      Dah kenapa dgn lu...

      Lu kenapa...
      Dah kenapa dgn lu...

      Lu kenapa...
      Dah kenapa dgn lu...

      Lu kenapa...
      Dah kenapa dgn lu...

      Delete
    2. Teori orang bangang bin bahlul..mcm dia sorang je yg islam..islam sangat la judge org mcm tu..dasar taksub parti pas mmng mcm ni..

      Delete
    3. Islam ke...

      Buat malu org Islam je takutkan DAP...

      Org Islam tak sepatutnya takutkan sesiapa la si kalut...
      Hanya takutkan Allah shj...



      Delete
  79. This Is What Women Really Want !!>>> KLIK HERE !! <<<

    ReplyDelete
  80. Macamana nak jatuhkan najib ..anwar pun tak sokong kau tahu.. tak tahan tak tahan tak tahan aku nak gelak.. hahahahhahahhahahahhaha..

    ReplyDelete