KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 15 March 2016

SEORANG LELAKI MENINGGALKAN ISTERI DAN 2 ANAKNYA BERDEPAN DENGAN PENDUDUK KAMPONG YANG SEDANG MENGAMUK SELEPAS TERLIBAT DALAM KEMALANGAN MELARIKAN DIRI DENGAN KERETA PERONDA POLIS YANG DATANG MEMBANTU.


Berdiri tidak berganjak mempertahankan keluarga tersayang dari diserang dalam situasi bahaya salah satu ciri-ciri orang yang mulia.

Walau bagaimanapun, seorang lelaki berusia 27 tahun di Melaka dengan jelas gagal dalam kategori ini kerana dia melarikan diri suasana kemalangan - meninggalkan isteri dan dua anak-anaknya yang masih kecil untuk berdepan dengan penduduk kampung yang sedang berang dan mengamuk.

Untuk membuat perkara lebih teruk lagi, suspek melarikan diri dengan sebuah kereta peronda polis yang telah datang untuk membantu beliau, China Press melaporkan.

Kejadian itu berlaku kira-kira jam 2.30 pagi Sabtu di Tanjung Keling, apabila suspek melanggar seorang penunggang motosikal di persimpangan lampu isyarat sehingga patah kaki.

Suspek cuba melarikan diri tempat kejadian tetapi berjaya ditangkap dengan bantuan penduduk kampong dan terus membelasahnya.

Walau bagaimanapun, beberapa anggota polis tiba tidak lama selepas itu untuk "menyelamatkan" keluarga suspek daripada perusuh yang sedang naik minyak, hanya dikejutkan apabila suspek melarikan dengan merampas kereta peronda mereka, meninggalkan isteri dan anak-anaknya di belakang untuk menangani keadaan yang cukup cemas dan membahayakan nyawa keluarganya.

Sejam kemudian, suspek berjaya dipintas oleh polis kira-kira 10 km dari tempat kejadian, tetapi tidak sebelum kereta peronda remuk teruk kerana melanggar beberapa pagar jalan raya dalam usaha yang terburu-buru untuk menyelamatkan diri sendiri.

Beliau kini ditahan dan disiasat kerana mencuri kenderaan, di mana dia akan mempunyai banyak masa untuk merenung dirinya dalam penjara betapa pengecut,bacul dan dayusnya beliau sebagai ketua keluarga bergelar suami dan bapa dalam keadaan dirinya amat diperlukan.

32 comments:

  1. Jap lg mesti ada walaon salahkan pan dap.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woit macai dap sini baca.bkn nak salahkan tp situasi mcm ada persamaan mat sabut n the geng lari dr perjuangan selepas melangar lari baiah n mencuri kerusi.mereka lari saat jemaah sedang diserang oleh musuh musuh islam.peliknya mereka lari meminta perlindungan kpd musuh islam pula semua itu krn mengharapkan kuasa yg mereka rasa mereka bleh dpt.nanti mereka sedarlah musuh tetap musuh walaupun mereka memakai topeng malaikat.

      Delete
    2. Woiiii Anon 11.29 betul ke ada persamaan dgn Mat Sabu n geng? Dia org bukan lari dari perjuangan tapi keluar dari perjuangan yg dah lari dari landasan sebenar...Bukan ke kes diatas ada persamaan dgn Najib yg lari dari berdebat dan Hadi Awang yg lari dari pembentangan Hukum Hudud setiap persidangan Parlimen... haha kena batang idung sendiri la kau wehhhh

      Delete
    3. Anon 11:48 tghh bknnya lari dia menunggu masa yg sesuai sedang mat sabut n the geng sudah ditinggalkan oleh masa krn hanyut tak ketahuan arah mengekor org org yg tak ingin perjuangkan islam

      Delete
    4. Kena belasah (pukul tak henti2), kalau tak lari..keje bodoh. Kalau nak gaduh, 1 on 1. Bukan pukul ramai2. Orang ramai apa pasal accident je mesti nak belasah orang? Bukan sapa2 sengaja mintak accident berlaku. Kena belasah (setakat kata2 politik), tak payah lari. Tak tau nak bezakan keadaan? Omak kau punya ayat macam bagus2, mcm hebat sgt...mengalahkan lelaki. Khalid ibrahim, hj hadi lari tak kalau kena pukul ramai2?? Pendekar bugis pun silap2 terkencing dalam seluar la mangkuk!

      Delete
    5. Mat sabu keluar PAS sebab bacul dgn kekalahan. Itu pasal dia jadi talibarut DAP

      Delete
    6. mike sabu keluar pas sebab dia tahu bahawa dia sudah tidak laku.

      Delete
    7. http://bankami.blogspot.com
      http://bankami.blogspot.com
      http://bankami.blogspot.com
      http://bankami.blogspot.com
      http://bankami.blogspot.com
      http://bankami.blogspot.com
      http://bankami.blogspot.com
      http://bankami.blogspot.com
      http://bankami.blogspot.com
      http://bankami.blogspot.com

      Delete
    8. Hahaha.....bodoh buat kerja bodoh mana tak toloi patut tak maju2.

      Delete
  2. Hantam saja macai DAP tu, nak menghalalkan persundalan mereka dengan DAP macam2 alasan diberikan.Perjuangan apa yang dicari oleh makhluk-makhluk seperti ini pun tak tahu lah.Mungkin dia ingat keturunannya besuk akan memuliakan nya serta mengangkat taraf kedudukan kerana begitu walaknya dia kepada parti cina chouvenise.

    ReplyDelete
  3. Dulu dlm pas berkopiah...berjenama islam...skrg kopiah dah ilang...tinggal ramos...mayb takut undi cina x dpt...so islamik...so rahmatan lil alamin

    ReplyDelete
  4. Tidak ada manusia yang paling munafik selain dari melayu bodoh yang mencari perlindungan dengan DAP diMalaysia ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perlindungan abah kau..kau elok tulis teori ufo dari sibuk hal politik. Byk mkn semut kau ni

      Delete
  5. Replies
    1. Anjing2 biro mat maslan cari makan..

      Delete
    2. aljubori ingat jubo..mat sabu ingat perut boroinya.

      Delete
    3. Janggut lebai mana nak letak? Rosmah pun boroi jugak

      Delete
  6. Blog ni dapat peruntukan advertising expenditure dari biro it bn tu pasal cari point hentam sesama pakatan & keluar artikel bodoh. Komen copypaste ni pun silap-silap keje omakkau sendiri. Pay per comment..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah adalah mknan puak munafik.ada ko nampak omak kau dibayar.dasar pan de taik.hanyutlah sj kemana dap hanyut tak payah nak fitnah org sana sini.orgpun ada pemikiran sendiri bkn walak membabi buta pd sifu bukit pinang.

      Delete
    2. makanan puak munafik adalah taik dapig.

      Delete
  7. Bubar PAS, masuk UMNO..hahaha. Yang walak pasti ikut. Yang di atas, kaya raya. Janggut kena trim..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubar pan masuk dap atau tukar nama kpd pad tak ada lah mengelirukan org islam.musuh islam mmg suka mengelirukan org islam dgn ideologi yg songsang.bila disuruh berpegang pd al quran mereka kata tak relevan

      Delete
  8. Cina DAP suka berguling-guling tengok melayu PAN memuja tokong mereka.Apa pendapat macai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takyah komen guna perkataan melayu. Dah macam umno bunyinya. Haha

      Delete
    2. Itu sbb anon 14:07 tlah menukar matanya yg sederhana jd sepet.pet pet pet kelepek dap.pigida ,kipidappun lg bagus

      Delete
  9. PORAHH CINA DAP ITU CINA DAP INI TAPI TAHU KAH ANDA 9/10 CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG DARAH HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih heh...

    JUGA PAS sehingga sekarang masih gagal melaksanakan Hudud di Kelantan. Padahal tidak ada seorang ADUN DAP pun di Kelantan. Malah DAP pun boleh dikatakan tidak dirasai kewujudannya di Kelantan. Apakah DAP menjadi punca kegagalan melaksanakan Hudud di Kelantan? Pastinya tidak. Jadi apa punca sebenarnya? Kenapa mahu salahkan DAP di atas kelemahan sendiri

    MARI MEMBANGUN BERSAMA BARISAN KEPIMPINAN CAI YANG MEMBARUA DAN MENJEBON JEMAAH SENDIRI

    ReplyDelete
  10. Sebenarnya apa yang ditulis dalam blog omak kau ialah para barua umporno...nak kenal mudah aje...wiridnya ada sebut melayu dan dap atau pas dan pan haha

    ReplyDelete
  11. Pas dan Umno mana ada barua yang barua nya orang seperti kau....Melayu barua DAP kahkahkahkah.Porno tu pulak hobi dewata kau hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salahkan pan dap hari2.....tapi anak cucu dan cicit kerja kuli cina zaman berzaman....tuiiihh.....

      Delete
    2. 16:31,begitupun tak perlu kita tunduk dibawah telunjuk dap atau menjadi ekor dap spt pan kita perlu memikirkan cara yg lebih baik n selamat utk keluar dr kemelut bkn nya dgn menjadikan kemelut itu bertambah parah

      Delete
    3. Bukan tunduk tapi cakap tak serupa bikin, keja sendiri la, hari hari pegi kedai melayu la ada la peluang melayu maju ni tidak laptop dan hp yg kat tangan tu pun beli kat kedai cina.... x islamik langsung

      Delete
  12. Apa yg perlu dilakukan jika berdepan dgn org kampung yg mengamuk nak hentam kita?

    Pilihan paling baik adalah mengelakkan mudarat pd diri. Jika yakin boleh menang sila lawan..jika tak yakin boleh menang eloklah lari.

    ReplyDelete