KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 7 March 2016

LELAKI KURANG SIUMAN MAKI HAMUN ANGGOTA POLIS SEDANG BERTUGAS DIPEJABAT PERTANYAAN BALAI POLIS BUKIT PAYUNG KENA TAHAN BERSAMA-SAMA DENGAN 4 RAKANNYA YANG LAIN.



Seorang anggota bertugas di pejabat pertanyaan Balai‎ Polis Bukit Payong di sini, berdepan detik mencemaskan apabila seorang lelaki dikenali sebagai ‘tok yie’ secara tiba-tiba naik angin di balai polis berkenaan.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.40 pagi itu, lelaki yang berusia 29 tahun yang datang bersama seorang rakannya itu terlebih dahulu meminta izin untuk tidur di balai polis berkenaan dengan alasan dirinya terancam.

Namun suspek secara tiba-tiba naik angin dan dalam masa yang sama turut memaki hamun anggota bertugas dengan mengeluarkan kata-kata kesat sambil membuat rakaman video menggunakan telefon bimbitnya.

Keadaan kemudiannya menjadi agak tegang apabila suspek mengugut untuk melemparkan kerusi ke arah anggota terbabit namun tidak berbuat sedemikian sambil anggota polis itu cuba menenang suspek.

Dia yang tidak mengendahkan pujukan itu kemudiannya mengarahkan anggota terbabit untuk menghubungi ketua balai berkenaan kerana suspek mahu berjumpa tetapi berubah fikiran lalu beredar dari balai polis berkenaan.

Tidak lama kemudian, kira-kira jam 7.20 pagi, suspek datang semula ke balai berkenaan bersama empat rakannya dan lebih mengejutkan mereka dikatakan membawa parang.

Berikutan itu, sekumpulan anggota dan pegawai polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Marang bertindak menahan kelima-lima suspek termasuk merampas sebilah parang yang dikatakan diletakkan di atas lantai.

Sementara itu, Ketua Polis Marang, Deputi Superintendan Mohd Suhaimi Ali ketika ditemui mengesahkan pihaknya menerima laporan dan kelima-lima suspek berumur 22 hingga 41 tahun itu kini ditahan.

“Kes tersebut kini disiasat mengikut Seksyen 6(1) Akta Bahan-Bahan Kakisan dan Letupan dan Senjata Berbahaya 1958, Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955 (Akta 336) dan Seksyen 506 Kanun Keseksaan,” katanya hari ini.
LINK VIDEO:
 Anggota polis dimaki lelaki kurang siuman


31 comments:

  1. Nampak spt penyokong pas je. Sejak hadi berUG dgn umno berbagai bala yg datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. X habis lg UG.??. tu lah asyik fitnah tok guru terus Allah tunjuk kini PAN pulak nak berUG dgn TDM..

      Delete
    2. Bodo. Pascai mmg bodo mcm hadi. PAN berUG dgn TDM? Tun M mana ada parti.
      Simpan sikit bodo ko tu..

      Delete
    3. Elok le tu, PANtaik bergabung dngn mahataik.

      Delete
    4. Hahaha...geng omak kau ni...mcm blog ni juga tak siuman hasut sana sini tak sudah2 sebab percaya boleh msk surga inilah kepecayaannya.

      Delete
  2. Baju merah kopiah putih. Sah pascai yang beridentiti umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak blh pki baju merah...boddow

      Delete
  3. Nanti DAMACAI PAS mesti kata DAP anti Islam. Atau mike sabu gesel tetek dengan amoi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat pertama kali segala yg kau tulis mengenai DAP dan mike sabu tu betul belaka..tahniah kerana mengaku..

      Delete
    2. Bodohnyee..
      Orang sindir pun tak faham2.

      Delete
    3. Cakap Anon 19:52 konon sindir berkias, tapi terkoyak kain tunjuk anu kat orang. Separuh sedar agaknya.

      Delete
    4. Ko ingat aku spt Tantawi ke?
      Gi German tonton blue filem. Lps tu x ngaku wpun disertakn bukti. Dlm pas dah ada kaki prono
      Dah ada Dewa Cina
      Dah ada kaki curi balak
      Dah ramai kaki cai

      Delete
    5. Kesian dah meronta2. Itulah lain kali tengok tajuk artikel tu betul2. Kan isi berita tu berkenaan org tak siuman mengamuk di balai polis. Yg awak melencong ke politik tsk pasal2 tu kenapa? Terikut2 jadi tak siuman jugak ke? Nak tergelak.....

      Delete
  4. AKU NAK HUDUD. MANA HUDUD HADI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa?? Sejak bersama DAP, Ustaz Ahmad Awang dah x teringin hudud lagi ke?

      Delete
    2. Bukankah Hadi yg menyalak2 nak laksana hukum hudud. Siapa yg menentang adalah musuhnya.
      Tp bila dipermain olh umno terus senyap. Senyap tak sebut hudud lagi. DAP jd sasaran. Sedangkan umno bn terang2 tolak hudud.

      Delete
    3. Bodoh! Topik lain komennya ke laut.

      Delete
  5. Hari2 sembang isle isle..

    DAP tolak Hudud pascai mengamok sakan.

    UMNO tolak hudud pascai diam membisu.

    Hadi peluk Najib pascai bersorak kegembiraan.

    Mat Sabu berbaik dengan DAP pascai meroyan siang malam.

    Hadi berbaik dengan MCA MIC GERAKAN pascai kata halal.

    Apa saja yang Hadi buat semuanya halal. Pas dah jadi agama Hadi.

    ReplyDelete
  6. Sekejap lg berderet2 copy paste cerita dap tolak mike sabu..

    ReplyDelete
  7. Kahkahkah. Masak wan rosli kene balun... Kahkahkahkah..korg anggukkan aje le komen2 wan rosli.. Bgla die happy sikit..selalu kat mana2 blog die kene bancuh aje.kahkahkahkah.. Jgn la korang layan walakontol2 pas mmg mcmtu,bangang bertingkek tingkek. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
  8. Ada peningkatan pas ni..dulu passikulutut, skrg passikulututkontol..

    ReplyDelete
  9. Anak haram jadah Penyokong Pan. Dap .pkr dan hantu setan mengamuk da kan

    ReplyDelete
  10. Anak haram jadah Penyokong Pan. Dap .pkr dan hantu setan mengamuk da kan

    ReplyDelete
  11. Saudara-Saudari, orang itu sebenarnya adalah Jeff Ulu Bernam.

    Baru-baru ini penyakit mentalnya semakin teruk akibat tidak ingin makan obat. Kesian Jeff. Sama-sama kita doakan untuk Jeff.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff ini juga yg jual babi. Bila kena JE mula meroyan, mengamuk mcm babi sundal...

      Delete
  12. Semakin TERUK akhlak penyokong Pas buat komen diatas, tak heran sebab mencontohi Presiden mereka pun men jebon dan membarua jamaah sendiri.

    Penyokong Pas semakin mulut longkang
    berkat barisan kepimpinan cai & walak

    ReplyDelete
  13. Macai PAS yg buat kacau tu dah lupa ....dia lupa apa yg dah dia buat dkm balai tu.... mungkin penyakit berjangkit virus mamak mudah lupa. ..ahakss

    ReplyDelete
  14. inilah satu2nya posting yg betul dari OMAKKAU..hihi

    ReplyDelete
  15. moga memberi hidayah pada semua dan jauhilah fitnah dunia.amin

    ReplyDelete
  16. Pas dah kelaut. Salah sendiri puncanya main cai shj. Tak berfikiran jauh. Bila keluar pas berkoyan maki hamun dilontar.Adat lah ia hanya sebuah parti politik jangan kolot sangat.

    ReplyDelete
  17. Mamat tuh bengang pada pulis kerana serbu port laga ayam dia kot keh keh keh

    ReplyDelete