KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 8 March 2016

SEJAK DR MARIAH MELOMPAT KE PAN MENJADI KETUA WANITA NASIONAL PAN, PAS KOTA RAJA TERUS LUMPUH????? ... CERAMAH ANJURAN PAS KOTA RAJA LENGANG, HAMBAR TIADA SAMBUTAN????

Malas nak kupas dan ulas panjang lebar ... biar sahaja segala gambar yang dimuat naik ini menjadi saksi berbicara ... gambar asli pasti tidak mampu nak menipu dan berdusta.

Benarkah PAS Kota Raja sudah lumpuh???? ... Ingatkan apabila Dr Mariah Mahmud melompat ke PAN maka PAS Kawasan Kota Raja akan lumpuh terus .... hakikatnya???? ...Lihat dengan mata kepala sendiri gambar-gambar diatas Ceramah anjuran PAS Kota Raja malam tadi diTapak Pasar Malam Taman Setia, Klang.

Barisan penceramah diketuai oleh Naib Presiden PAS YB Ustaz Idris Ahmad dan Ketua Dewan Muslimat PAS Selangor serta beberapa pimpinan PAS Kawasan Kota Raja.

69 comments:

  1. Kah kah parti kuat ceramah...klu tgk yg hadir nnpk muka muka kena goreng ... kena tipu hidup hidup....sebabnya 1 jer.... gila ceranah pemalas baca buku.. yg hadir suma perut boroi...biasa la lrpas ceramah melantak sakan....tu yg budak kazim pun tergolek dlm wad sakit jantung..... banyakkan baca buku haouskan ceramah tongong....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi tak lah seboroi perut mike sabu.

      Delete
    2. Ko dah tentu cina lahnat, lancau, cibai, puki tiang punya olang. Menyamar je la, lu memang gila.

      Delete
    3. Perut hadi pun boroi juga. Paling ketara bila berpeluk dgn najib.

      Delete
    4. Mat sabu selfie d amoy langar dada

      Delete
    5. Orang umno tu....

      Delete
    6. Hahaha....cina kah melayu jahat guna kata2 kesat entah ajaran mana diikut.yg dtg memang ramai tetapi lebih pd tujuan agama bukan politik menghsut umatnya demi kegilaan kuasa bukanya memajukan umatnya. Guna agama berpolitik adalah golongan yg sgt lemah dari perbagai bidang, angkat agama demi kepentingan mrk.

      Delete
    7. Apa boroi2 nanti org cina marah tau dewa diarog boroi2 tau...

      Delete
    8. Najib tak boroi cume yg boroi belah tuuutt...kahkahkah

      Delete
    9. Udah-udahlah tu.. Nanti tak pasal2 lengan tak kena gigit buaya, perut pula yang kena..hahaha.

      Delete
    10. Kalu mcm tu PAN tak payah buat ceramah la..tak dpt sambutan, lebih baik buat sesi baca buku novel cinta, mcmana nak ngorat bini org bersama Mat Sabu..amacam hahahaha

      Delete
    11. Betul.. boleh jg buat bacaan buku yg bertajuk "Bagaimana Nak Buat Perlembagaan Parti Yg DiRedhai DAP"

      Delete
    12. Beso ke isu perlembagaan parti??? Cuba tanya makcik pakcik yg undi pas tu tau ke perlembangaan parti pas? Phuiii...

      Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu

      Delete
  2. Dr tu. Ilmuan Islam. Syukur

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN pula talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/02/dap-semakin-rasis-terhadap-islam/

      DAP semakin rasis terhadap Islam

      Oleh Siti Fatimah Ishak

      BANGI, 10 Feb- Pengerusi PEMBELA, Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin hari ini mempersoalkan tindakan pemimpin-pemimpin parti rasis, DAP apabila kelihatan semakin biadab terhadap agama Islam.

      Katanya, sejak akhir-akhir ini, pemimpin DAP terlalu menunjuk yang mereka tidak berpuas hati dengan amalan-amalan Islam termasuk khutbah Jumaat.

      Seperti semalam, Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor berkenaan ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Chong Eng menyifatkan mesej tutup aurat tidak membantu wanita daripada serangan seksual dan penderaan.

      Ustaz Hafiz berkata, apa yang Chong Eng tahu mengenai aurat dan hubung kaitnya dengan penzinaan atau rogol?

      “Sejak bila Chong Eng rajin mendengar khutbah Jumaat?

      “Bayangkan kalau kami umat Islam mula mempertikaikan agama Chong Eng dengan lojik akal kami sendiri, apa akan jadi pada penganut yang sama agama dengan Chong Eng?

      “Jadi, fikirkanlah, jagalah hati umat Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Sehubungan itu, Ustaz Hafiz berkata, Peguam Negara didesak untuk mendakwa Chong Eng mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan atas keceluparan mulut beliau.

      “Dan kepada Chong Eng, anda disarankan untuk belajar lagi mengenai Islam.

      “Jangan sekadar mendengar khutbah Jumaat dan mengulasnya dengan penuh kejahilan mengenai Islam, agama yang diwahyukan Allah ini,” katanya.

      Delete
    2. Mula lg cerita pan talibarut ko tu! Bahagia hidup dgn fitnah. Semoga hidup ko sentiasa susah. Amin

      Delete
    3. PAN adalah kuali, kuali tetap kuali tiada amanah didalamnya kecuali habuan yang dikualikan untuk mengenyangkan perut.

      Delete
  3. Kami sekeluarga dah jadi ahli PAN. Alhamdulillah. Slmt tinggal Pas yg dah nyanyok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-prinsip-amanah-terkorban-dalam-pan/

      Prinsip amanah terkorban dalam PAN

      SAMBIL menunggu giliran korban kambing beliau, salah seorang teman memberitahu saya bahawa ahli-ahli PAS seperti Dr Mujahid melakukan suatu pengorbanan besar apabila meninggalkan PAS untuk menyertai Amanah. Ini bersesuaian dengan tema bulan Zulhijjah – sebagai bulan pengorbanan.

      Saya bertanya kepada beliau semula, “mengapa?”

      “Ya lah, mereka sudah selesa di dalam PAS. Tiba-tiba sanggup melepaskan keselesaan tersebut lalu menubuhkan parti baharu.”

      Soalan: Benarkah mereka telah benar-benar melakukan pengorbanan besar?

      Bagi saya tidak.

      Adakah mereka dibayar sepanjang keahlian mereka di dalam PAS? Saya rasa tidak.

      Adakah mereka mendapat keuntungan wang sepanjang keberadaan mereka bergerak di dalam PAS sebelum ini? Saya rasa tidak.

      Tapi, adakah mereka yang berkenaan dengan amanah sanggup berkorban melepaskan jawatan Ahli Parlimen atau ADUN hasil kemenangan mereka di atas tiket PAS tempohari?

      Saya pasti mereka tidak sanggup dan sehingga sekarang mereka tidak meletak jawatan. Alasan mereka, kerusi itu dimenangi atas tiket PR, bukan PAS. PAS yang khianat PR, kata mereka lagi.

      Jika begitu, maka tidak boleh dikatakan pengorbanan besar, malah kecil apatah lagi jika mahu dikaitkan dengan bulan Zulhijjah.

      Mengapa?

      Andaikata mereka mahu memikul makna perkataan Amanah yang sebenar, mereka yang berkenaan harus berani melepaskan jawatan bukan setakat di dalam PAS, tetapi sebagai Yang Berhormat hasil kemenangan PRU13 dahulu.

      Mereka boleh sahaja katakan kemenangan adalah atas tiket PR, tetapi andaikata mereka benar-benar ikhlas, mereka sangup mengorbankan jawatan sebagai Ahli Parlimen mahupun ADUN sebagai bukti pengorbanan yang ikhlas untuk Islam.

      Malah lebih baik, andaikata kawasan yang dimenangi dipertandingkan semula agar kita benar-benar tahu, adakah rakyat memilih mereka atas tiket PAS atau atas tiket PR?

      Jika calon Pakatan Harapan menang melawan PAS, barulah kita tahu bahawa kemenangan mereka memang benar atas tiket PR dahulu. Tiada lagi spekulasi.

      Andaikata setakat melepaskan keahlian PAS tanpa melepaskan jawatan YB, tidak perlu mewar-warkan mereka telah melakukan pengorbanan besar. Mengaku berkorban tetapi masih mendapat gaji YB. Itu bukan berkorban, itu tidak amanah namanya!


      Soalan yang lebih penting: Apakah matlamat PAN? Apakah polisi PAN dalam isu Bumiputera?

      Apakah sikap yang akan diambil oleh PAN dalam isu ketidakseimbangan ekonomi antara bumi dan non bumi ketika Presiden PAN sendiri menolak agenda membantu bangsa Melayu dalam perjuangan mereka?

      Bagaimana pula kedudukan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi? Adakah PAN melihat Islam seperti DAP iaitu sekadar agama spiritual seperti agama lain yang terpelihara sekadar perlembagaan bertulis atau melihat Islam sebagai cara hidup yang menyeluruh meliputi aspek kehakiman, perundangan, hiburan, pendidikan, ekonomi, hubungan sosial dan lain-lain?

      Adakah PAN akan menghapuskan kuota bumiputera di universiti? Apakah perancangan Parti Amanah untuk menjadikan bumiputera lebih progresif dan mampu berdaya saing dengan bangsa lain?

      Adakah PAN akan menjadikan Islam dan penguatkuasaan perundangan syariah terhad kepada isu individu dan keluarga Muslim sahaja?

      Adakah PAN akan menghapuskan institusi yang membantu bumiputera seperti MARA, FELDA dan lain-lain kerana mahu menghapuskan identiti bangsa dari Malaysia?

      Adakah PAN akan menghapuskan sejarah ‘sovereignity’ kerajaan bangsa Melayu Islam di Tanah Melayu sebelum kemerdekaan dan melihat titik bermulanya sejarah pada 31 Ogos 1957?

      Delete
    2. Kamu sekeluarga sudah dikualikan oleh PAN, masih belum terlambat untuk melompat keluar dari kuali, lompat sebelum empuk, bila dah empuk akan dijadikan makanan oleh tuan punya kuali. Akhirnya jadi tahi.

      Delete
    3. Bagi aku..

      Tokoh yg keluar PAS tu semua dah menunjukkan solidariti sebagai seorang pejuang..di tangkap, digari di sepak..di koyakkan bajunya..di pecahkan cermin keretanya..dilokap..di sembur air ..dan macam macam dugaan..meneruskan perjuangan yg pernah dipelopori oleh pejuang pejuang terdahulu..Allahyarham Fadzil Noor..Allahyarham TG Nik Aziz..

      Samaada pejuang ni ikhlas atau tidak..pengundi nnti nilailah sendiri..cukupkah hanya dengan berceramah untuk meraih kemenangan...

      Delete
  4. Pan tu tunggangan dap. Sapa ikut pan maka sokong dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tu tunggangan mca dan parti gerakan.

      Delete
    2. PAN adalah kuali, tuanpunya kuali hanya akan menggunakannya jika perlu sahaja, tempat kuali hanya tergantung.

      Delete
    3. Tak abis abis dgn tunggangan dap..dulu masa PAS dgn DAP..kuda tunggngan jugalah? sekarang pas dh sedar..dulu tu masa dgn DAP,,..masa tu BANGANG,..Kan???

      Delete
  5. Sejak aku baling mic hari itu semua orang menjauhkan diri dari aku. Aku rasa malu, tuan aku sifu bukit pinang dah mula kurangkan bekalan dedak. Adih......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak aku tonton filem prono pengundi di Temerloh dah mula menjauh diri. Pru 14 ini tolonglah undi aku. Nanti akn aku bekal cd prono utk ahli pas.

      Delete
    2. Terus Hina Dan Pertikai Islam… Apa Sebenarnya DAP Mahu?

      Bukan sekali atau dua kali malah sudah berkali-kali perbuatan umat Islam dipersoalkan dan dihina oleh puak cauvinis DAP.

      Tak reda lagi dengan isu Eric Paulsen yang membuat dakwaan kononnya khutbah Jumaat yang disampaikan Khatib dikatakan menanam sifat extrimis dan teks dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) juga perlu disiasat. Timbul lagi satu provokasi hampir serupa dari pihak yang sama menghina Islam.

      Kali ini dakwaan Ketua Wanita DAP, Chong Eng. Sama ada beliau cuba meraih populariti segera ataupun tidak, itu perkara kedua. Tetapi tindakan mempersoalkan teks khutbah Jumaat yang disediakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) amat mengganggu emosi umat Islam terutamanya ketika ini.

      Khutbah tersebut didakwa kononnya menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’. Amat pelik sekali, semenjak bila pemimpin DAP begitu prihatin dengan khutbah-khutbah Jumaat? Apa yang mereka mahukan? Atau sebenarnya pemimpin DAP risau melihatkan umat Islam boleh bersatu tanpa mengira fahaman politik dan duduk di bawah satu bumbung mendengar teks ucapan Khutbah yang sama. Desakan kepada pihak JAIS dan Masjid untuk membuat permohonan maaf bukan maksud sebenar yang mereka mahukan.

      Realiti sebenarnya mereka cuba menimbulkan provokasi dan berharap umat Islam melatah dan bangkit mempersoalkan mereka dengan cara kekerasan. Ibarat membaling batu menyorok tangan dan berharap sebilangan umat Islam mencipta perkara-perkara yang tak sepatutnya berlaku seperti berhimpun di hadapan pejabat mereka, mengugut mereka secara individual dan paling diharapkan mereka adalah berlaku kejadian yang boleh mendatangkan kecederaan agar ianya nanti dapat dimanipulasikan.

      Matlamatnya adalah sama iaitu untuk melihat umat Islam pecah belah kerana sudah pasti bakal ada pihak berkepentingan dari Islam sendiri di sini akan cuba mempertahankan tindakan biadap DAP atas nama Pakatan.

      Akhirnya Islam akan terus terpecah kepada beberapa kelompok yang berlainan ideologi politik. Melihatkan kepada gerakan kurang ajar yang dilaksanakan mereka, sudah pasti ia adalah satu perkara yang perlu diambil serius. Ini adalah salah satu bentuk ancaman kepada umat Islam di Malaysi

      Delete
  6. Tak bawa buaya sekali ke? Lepas ceramah seluk tangan dalam mulut buaya untuk dapat keberkatan sebelum tin milo diedarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEBAGAI pemimpin nombor satu dalam parti serpihan PAS, iaitu PAN yang dianggotai bekas pemimpin-pemimpin PAS yang kalah teruk dalam pemilihan parti, Pedang memahami apa yang dirasai oleh Mat Sabu.

      Parti rasis dan cauvinis DAP yang menjadi rakan tidur sebantal PAN tidak mempercayai PAN untuk bertanding di kerusi yang diwakilinya. Akhirnya PAN terpaksa mengumumkan akan melawan PAS.

      PKR pula secara tak langsung memperlekehkan kemampuan PAN menggantikan tempat PAS dalam pakatan (tiada) harapan bagi mencuri undi Melayu. Natijahnya, Rafizi mengumumkan akan memberi fokus kepada agenda Melayu yang tak pernah dilakukan pada pilihan raya sebelum ini kerana tahu, tanpa PAS mungkin kapal pembangkang tak mampu berlayar ke mana-mana. Bahkan mungkin ‘terlepas’ negeri Selangor.

      Itulah masalah yang dihadapi oleh Mat Sabu yang dipendam sekian lama. Tambahan pula, kawan baiknya Anwar Ibrahim sudah tiada harapan untuk bebas sama-sama berjuang menentang UMNO.

      Kalau begitu keadaannya, bagaimana Mat Sabu tak geram sehingga sanggup membaling mikrofon? Mujur tak terkena penonton. Sabar Bang Mat, sabar. Jalan ini masih jauh. PRU14 pun belum ada tarikh lagi.

      Tengok, betapa teruknya imej dan persepsi yang melekat pada badan PAN menyebabkan rakan sendiri tidak menaruh kepercayaan. Apatah lagi rakyat.

      Apa yang Mat Sabu perlu lakukan ketika ini ialah memastikan PAN betul-betul berperanan dalam pakatan sehingga dirasai oleh DAP dan PKR.

      Tetapi untuk itu, kikislah imej buruk yang sedia terpalit pada PAN terlebih dahulu.

      Pedang bermurah hati menyenaraikan imej dan persepsi buruk PAN sebagai rujukan Mat Sabu dan konco-konconya:

      1. Macai DAP
      2. Pejuang Syiah
      3. Pejuang Islam liberal
      4. Tiada agenda Islam dan Melayu
      5. Antihudud
      6. Tak mampu lawan PAS
      7. Tak mampu lawan suara anti-Melayu dan anti-Islam
      8. Dapat dana DAP
      9. Tiada peranan dalam pakatan (tiada) harapan
      10. Memusuhi ulama

      Dan ada banyak lagi kalau nak disenaraikan satu persatu. Kalau Mat Sabu berjaya kikis masalah yang ada pada PAN terlebih dahulu, barulah Mat Sabu akan diberi ruang seluas-luasnya dalam pakatan. Jika tidak, mungkin lebih banyak mikrofon jadi ‘mangsa’ luahan perasaan akan datang.

      KATA PEDANG: Mat Sabu memang suka kontroversi, taktiknya membaling mikrofon nampaknya berjaya mencuri perhatian umum termasuk Pedang.

      Delete
    2. Ulasan tuan 09:09 terbaek..

      Delete
    3. Terbaek blum tentu bleh menang PRU kehkehkeh..

      Delete
  7. Mat Sabu pun patut tak payah ceramah sambil baling mic membongokkan penyokong jer ... naik pentas terus baca buku kahkah kah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku mintak mike sabu bwa Dewa Cina msa ceramah. Pasti ramai akn datang.
      Dlm pas ada Dewa ada sikulutut ada toke ayam ada toke pil kuda ada peminat blue film.Dalam parti pan ada?

      Delete
    2. Mike sabu bukan ceramah cuma bercakap, sekali sekala lempar mike....

      Delete
    3. 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI???

      Heh! Makin hari makin ramai pihak yang mula mempertikaikan mengenai isu Dana Israel yang didakwa diterima oleh puak - puak DAPigs sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu diadakan.

      Isu itu kembali hangat diperkatakan sejak PakaTUN Haprak tu menandatangai satu deklarasi yang telah dibuat baru - baru ini. Dalam deklarasi itu, mereka pertikai mengenai Dana 2.6 billion.

      Kononnya mereka kata, isu Dana 2.6 billion itu hanya sekadar wayang untuk menutup penyelewengan berkaitan dengan isu 1MDB. Walhal, isu Dana 2.6 billion itu sudah dijelaskan.

      Namun MALANGnya, sehingga hari ini, puak - puak DAPigs tu masih belum lagi mampu untuk menjelaskan dakwaan berkaitan dengan Dana Israel yang didakwa sebanyak RM 1.2 billion tu.

      Pendedahan mengenai dakwaan berkaitan dengan Dana Israel sebanyak RM 1.2 billion itu mula - mula dibangkitkan oleh bekas Pegawai Khas Lim Guan Eng sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu.

      Kemudian isu itu dibangkitkan semula oleh Pengarah Penyelidikan PAS Pusat berhubung isu yang sama dan mempertikaikan kenapa DAPigs hanya menyembunyikan isu berkaitan Dana Israel tu daripada pengetahuan rakyat.

      Walaupun sebelum ini DAPigs kata diorang akan mengambil tindakan terhadap dakwaan tersebut, namun sehingga hari ini puak - puak DAPigs tu masih lagi tidak mengambil tindakan.

      Bahkan puak - puak DAPigs tu sendiri mengakui masih ragu - ragu untuk memfailkan saman terhadap Bekas Pembantu Khas Lim Guan Eng tu dan enggan mengheret dia ke mahkamah.

      Dari pendedahan yang dibuat, bekas Pembantu Khas Si Lim Guan Eng tu kata, Dana Israel itu telah dimasukkan ke dalam akaun proksi DAPigs di Singapura bagi menghalang ianya diketahui oleh orang ramai.

      Katanya, DAPigs hanya akan mengambil duit daripada Dana Israel itu apabila mereka memerlukannya dalam jumlah yang tidak mencurigakan orang lain bagi membiayai perbelanjaan parti.

      Jika dilihat dari satu sudut, sekiranya benar dakwaan yang dibuat, maka ancaman yang dibawa oleh puak - puak DAPigs tu terhadap keselamatan Negara adalah amat jelas dan nyata.

      Sekiranya DAPigs berjaya merampas kuasa, sudah pasti mereka akan membenarkan Israel membina pengkalan mereka di Semenanjung Malaysia sekali gus menjalinkan kerjasama dengan Rejim Zionist tu.

      Hakikatnya, perkara itu tidak mustahil boleh berlaku memandangkan DAPigs mempunyai ramai proksi di Singapura. Lagi pun, perkara yang sama juga pernah dilakukan di Singapura sewaktu awal mereka menubuhkan Negara tersebut selepas berpecah dari Tanah Melayu!!!

      Delete
  8. banyakkan berzikir cari keredoan allah swt dari banyak fitnah.

    ReplyDelete
  9. AWAS. OMAKKAU ADALAH AGEN UMNO BN. DALAM BLOG INI DIA SENGAJA TERBITKAN CERITA PAS ATAU AMANAH SUPAYA KEDUA-DUA PARTI INI BERCAKARAN. MATLAMATNYA SUPAYA KEDUA- DUA JADI LEMAH DAN UMNO KEMBALI BERKUASA DI SELANGOR @ NALAYSIA.
    SEJAK KHALID GAGAP TUMBANG OMK DAN KHALID DAH BERPATAH ARANG DGN PKR DAP DAN AMANAH. KINI OMK BERGABUNG DGN UMNO DAN PAS UTK TUMBANGKAN KERAJAAN SELANGOR.
    CUBA LIHAT N3 OMK MANA PERNAH BURUKAN UMNO DAN PAS. HARI2 CERITA CERAMAH PAN TAK ADA SAMBUTAN. SO KEKAWAN PAKATAN HARAPAN HATI-HATI DENGAN BLOG OMAK KAU !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2014/12/tony-pua-semai-kebencian-terhadap-islam/

      Tony Pua semai kebencian terhadap Islam

      BANGI, 6 Dis – Ahli Parlimen DAP Tony Pua dilihat sedang menyemai kebencian terhadap agama Islam apabila mempertikai pendapat orang Islam mengenai agama mereka sendiri.

      “Tindakan provokasi Tony Pua amat menjijikkan, mengulangi skrip tokoh sekular evangelis yang memperlekeh agama orang Barat pada kurun ke-17,” kata Setiausaha Biro Politik ISMA Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan.

      Beliau merujuk entri terbaru di laman facebook Tony Pua yang mengutuk kenyataan seorang profesor berhubung hukum alat muzik menurut Islam.

      “Yes, our tax-payers money is paying for this “Professor’s” salary,” tulis Tony Pua siang tadi.

      Tambah Ustaz Hazizi, akibat perlekehan dan sindiran terhadap agama yang berterusan, akhirnya orang Barat meninggalkan agama dan rata-rata mereka menjadi atheis.

      “Tujuan Tony Pua membuat kenyataan begitu untuk merangsangkan kebencian terhadap agama dan merosakkan keharmonian antara rakyat negara ini,” kata beliau lagi.

      Delete
    2. Biar Omakkau jadi agen umno dgn PAS daripada dikualikan oleh dapig dan pan.

      Delete
    3. Reformasi sebenar untuk rakyat dan bukan untuk DAP yg dicintai oleh PAN Cable TV

      Anon 11:21 jangan tuduh Admin sebagai ejen. Kami adalah agent kebenaran dan menentang apa jua Kejahatan

      Yg Benar

      Jesse Labu
      Keadilan N9ers

      Delete
    4. Sebagai ahli pas...kami pun rasa begitu..tak perlu para pendokong pembangkang bercakaran sebegini..provokasi parti zalim akan terus diterapkan utk pecah belahkan pembangkang..kurangkan kutukan dan fitnah yg kita sendiri pun x pasti..ingat Allah sama tuan2..sama2 benamkan parti zalim...sbb utk kebaikan siapa, utk kita dan generasi pewaris seterusnya....

      Delete
  10. PAS ni dari dulu lagi..masa ceramah memang ramai,bila pilihanraya..asyik kalah jer...dah bergabung dengan pelbagai parti baru lah banyak kerusi menang termasuk rampas terengganu dan kedah..selepas tu,,Terengganu dan Kedah pun tak boleh jaga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GILA JAWATAN, LUDAH SENDIRI PUN JILAT!!!


      Heh! Apa yang nak diherankan sangat bila puak - puak parti Periuk pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup menarik balik kenyataan yang telah dibuat sebelum ini demi untuk meraih jawatan yang ditawarkan.

      Setakat nak 'Jilat Ludah' sendiri ni, bukannya benda baru bagi mereka. Kalau kita tengok kenyataan yang diorang buat sebelum ni pun, lebih kurang sama je dengan apa yang diorang buat.

      Kata kununnya mereka Profesional. Tapi Mat Sabu d Mr PresiPAN pun Tak da degree. Kah kah kah Profesional kunun. Fark you!!!!!!!!!!!!!!!!!! kah kah kah


      Tapi hakikatnya, diorang keluar dari PAS sebab nak jadi 'Barua DAPigs'. Baru la diorang bebas nak mengampu dan menjaga bontot parti Kafir Harbi yang Ultra Chauvanist tu secara terbuka.

      Jadi, tak payah la kita nak pelik sangat bila puak - puak PAN ni ambik keputusan untuk tidak meneruskan ugutan memboikot pihak berkuasa tempatan (PBT) seperti yang dilakukan sebelum ini. Orang nak bagi jawatan beb, takkan diorang nak tolak macam tu je!!!
      AIDCNews – 07/1/16 – Walaupun sebelum ini parti Amanah Negara (PAN) Selangor pernah mengugut akan memboikot pihak berkuasa tempatan (PBT) sekiranya tuntutan untuk mengisi 24 hingga 34 kouta PBT tidak dipenuhi, namun parti itu dilihat mula menarik balik ugutan tersebut selepas PAN diumumkan hanya mendapat 8 kerusi sahaja.

      Malah, Pengerusi PAN Selangor, Ir Izham Hashim menyambut baik dan berterima kasih dengan kesediaan Kerajaan Negeri Selangor memberi ruang kepada partinya berperanan dalam PBT negeri.

      Menurut beliau, apa yang penting bukanlah bilangan kerusi PBT yang diperolehi PAN tetapi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor.

      “Amanah Selangor akan meneruskan rundingan dengan pimpinan Kerajaan Pakatan Harapan bagi memastikan keputusan yang dibuat adalah tepat dan bersesuaian bagi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor. Sokongan dan komitmen kami terhadap Pakatan Harapan adalah tetap utuh dan kukuh,” ujarnya.


      Nada Ir Izham itu dilihat berbeza dengan ugutannya tiga hari lepas di mana beliau berkata akan memboikot PBT Selangor jika kerajaan negeri tidak menunaikan tuntutan partinya yang meminta sekurang-kurangnya 24 kerusi ahli majlis PBT.

      Delete
    2. Perak PAN boleh jaga ke?..

      Delete
  11. Assalam..semua..org islam adalah bersaudara. Hindarkan perkara yg boleh putuskan siratulrahim. Jika pemimpin bertelagah..yg pengikut cuba cari jln damaikan. Bukan tambah lg ke arah rengangkan siratulrahim. Ingat pesan Allah dan Rasul balasan adu domba dan putus siratulrahim. Kalau ini berterusan begini...semua pihak akan rugi baik di dunia dan akhirat. Mari kita sama insaf dan berusaha utk baiki ikatan siturtulrahim sesama kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  12. AIDCNews – 07/3/16 – Tun Dr Mahathir Mohamad tidak kuat, beliau yang memerlukan bantuan Pakatan Harapan dan bukan sebaliknya, kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah hari ini.

    “Dr Mahathir tidak kuat dan beliau perlukan bantuan kita,” katanya ketika mengadakan pertemuan dengan wakil rakyat Pakatan Harapan di bangunan Parlimen hari ini.

    Wan Azizah berkata demikian sebagai membetulkan persepsi bahawa pembangkang tidak cukup kuat untuk menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sehingga memerlukan bantuan Tun Mahathir.

    Turut hadir dalam sidang media Wan Azizah itu adalah Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng bersama pimpinan DAP, PKR dan PAN yang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DsWA silap. Yg kuat hanya mat sabu. Itu sebab dia selfie d amoy langgar dada

      Delete
  13. 00:33 hebat bg komen mcm nk idup 1000 thn. Semoga Allah bg hidayah. Toleh2lah kebelakang sikit...jgn berbicara mcm org tak bertuhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam hamos. Macai PAN macam tu lah. Yg suci hanya DAP dan sehina2 manusia adalah keturunan melayu berugama islam di mata PAN Talibarut pimpinan mike sabu

      Delete
  14. 00:33 hebat bg komen mcm nk idup 1000 thn. Semoga Allah bg hidayah. Toleh2lah kebelakang sikit...jgn berbicara mcm org tak bertuhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN berdiam diri bila keturunan melayu Islam dihalau bagaikan rakyat Palestin. Perlu dikata PAN tak pedulikan langsung hal ini. Mungkin bagi PAN sehina2 manusia adalah orang Islam berketurunan melayu dan sesuci2 makhluk adalah DAP. Sanggup Mujahid dan Mat Sabu tidak peduli akan nasib rakyat marhaen di negeri mereka. Mat Sabu dan Mujahid Pembohong bila kata mahu keadilan kerana rakyat marhaen di negeri mereka sendiri (Mungkin ada juga kenalan mereka) menderita

      Senarai 26 kampung yang telah dirobohkan di Pulau Pinang oleh Rejim DAP - See more at: http://thekl-chronicle.blogspot.my/2015/08/senarai-26-kampung-yang-telah.html#sthash.EXUDja4D.dpuf

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      - See more at: http://thekl-

      chronicle.blogspot.my/2015/08/senarai-26-kampung-yang-telah.html#sthash.EXUDja4D.dpuf

      Delete
  15. Banyakkan kempen baca buku bukan kurang atau hapuskan ceramah vongoks 1 stadium...bila suh baca buku dikata pula baca buju tanpa guru mcm berguru dng setan ... ini hujah orang bangang bagi nak sedap kan hati supaya org berdoyon2 gi ceramah... 1 ceramah 1 stadium lebih bole bawa keburukkan 100 kali dari 1 kali baca buku bawa 100 kebaikan....dng 1 ceramah 1 stadium bawa banyak pecah belah umat islam...bergaduh hal yg bodo bodo..laki bini anak beranak bercerai berai...sembelihan org lain haram dimakan...sembahyang 2 imam kubo berasingan dan tragedi memali berlaku... doa mcm gampang 1 stadium pun berlaku pasal ceramah bodoh... cersmah komunikasi sehala dari seorang yg dianggap guru atau tok guru... ajaran sesat banyak berlaku sbb seorang guru...al aqram...ayah pin..tok ayah dan mcm kepala ayah dah kuar akhirnya sesat termasuk parti politik yg sllu mendabik dada sbg parti isle.... kurangkan ceramah banyakkan membaca buku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kah Kah PAN Imayam berkokok.


      Kooook Koooooo Kokkkkkkkoooooooookkkkkkkk


      Yg suci hanyalah DAP bagi PAN Imayam yg hina adalah melayu berugama Islam. Adakah kamu mahu bersama2 dgn Talibarut ini???


      Kahhh kah kah

      Delete
    2. Mat Sabu dan Mujahid adalah pimpinan PAN yg berasal dari Penang. Mereka ini tidak peduli bila warga Islam Penang mengalami nasib yg sama dengan rakyat Palestine.

      Dihalau dan dihina oleh Rejim DAP. Mahukah kita percaya dengan orang hati busuk begini. Tepuk dada tanya selera. Saya yakin nasib penduduk di Pulau Melaka pun tidak terjamin



      https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/17/satu-persatu-kampung-melayu-dirobohkan-sebaik-sahaja-lim-berkuasa-di-pulau-pinang/

      Satu Persatu Kampung Melayu Dirobohkan Sebaik Sahaja Lim Berkuasa Di Pulau Pinang

      AIDCNews – 17/12/15 –Satu persatu kampung Melayu dirobohkan di Pulau Pinang sebaik sahaja Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri sebagai Ketua Menteri.

      Perkara itu didedahkan oleh Syed Imran Syed Ahmad dalam blognya, Kuda Ranggi.

      Berikut tulisan Syed Imran bertarikh pada 4 September 2009 bertajuk “Tanjong To’kong – secebis kisah”

      Satu demi satu kampung Melayu hilang atas nama pembangunan. Projek-projek pembangunan yang dilaksanakan atas tapak bekas perkampungan Melayu di Pulau Pinang disempurnakan oleh kedua-dua pihak, iaitu pemaju swasta dan agensi pemerintah atau syarikat berkaitan kerajaan.

      Di kawasan bandar raya George Town, tiada lagi perkampungan Melayu dalam erti kata yang sebenar. Yang masih tegak tetapi tidak semestinya tidak akan rebah ialah beberapa buah kampung kecil seperti Kampung Makam (wakaf Sheikh Kassim) dan saki baki perkampungan Melayu di Tanjong Tokong.

      Di mukim Kelawai, umpamanya, kampung Melayu termasuk yang berada di sepanjang pantai yang kini terkenal dengan Plaza Gurney, Hotel G, Hotel Gurney dan Hotel Evergreen Laurel telah lama berkubur.

      Antara Kelawai dan Tanjong Bunga, kampung Melayu yang sebenarnya hanya wujud di Tanjong Tokong kerana beberapa buah kampung di Bagan Jermal, Bagan Atas dan Tanjong Tokong sendiri telah hilang ditelan pembangunan.

      Delete
    3. Pengkomen x menjawab hujah..hentam keromoo je ikut amarah kuikuikui

      Delete
  16. Flashback bagaimana Mat Sabu dan Mujahid adalah pimpinan PAN yg berasal dari Penang benci rakyat marhaen berketurunan melayu dan berugama Islam di Penang.

    Mereka ini tidak peduli bila warga Islam Penang mengalami nasib yg sama dengan rakyat Palestine. Dihalau dan dihina oleh Rejim DAP. Mahukah kita percaya dengan orang hati busuk begini. Tepuk dada tanya selera. Saya yakin nasib penduduk di Pulau Melaka pun tidak terjamin

    Kesalahan rakyat marhaen Penang adalah kerana mereka berugama Islam dan berketurunan melayu. Itu pasal Mat Sabu dan mujahid tak kisah akan mereka. Mungkin PAN akan berpuas hati jika penduduk Pulau Melaka Kelantan mengalami nasi yang sama.

    Zaman darurat dulu ada orang menjadi talibarut bintang tiga. Zaman modern ni ada orang menjadi talibarut DAP

    Flashback

    Kampung Melayu Bakal Diroboh Lagi Di Pulau Pinang

    SEJAK jam 7 pagi hari ini, ratusan penduduk Kampung Mutiara, Pulau Pinang bersama-sama ahli politik Barisan Nasional (BN) dan badan bukan kerajaan (NGO) berkumpul bagi menyatakan bantahan terhadap tindakan meroboh kediaman di kawasan tersebut oleh pemilik tanah.

    Protes berkenaan dibuat setelah notis akhir mahkamah untuk penduduk mengosongkan rumah mereka berakhir hari ini sebelum kerja-kerja mengosongkan tapak kawasan tersebut dilakukan.


    Lantas, lebih seribu penduduk perkampungan Melayu yang dibina sejak 48 tahun lalu itu dijangka diusir.

    Bagi menghalang kemasukkan pihak berkuasa, mereka telah memarkirkan kenderaan masing-masing di tiga laluan masuk utama. Selain itu, kanak-kanak turut serta dalam perhimpunan tersebut sambil memegang sepanduk meminta kediaman mereka dikekalkan.

    Pada 2006, pemilik telah membeli tanah di kawasan tersebut berkeluasan 3.5 hektar dan mula mengusir penduduk tanpa memberikan sebarang imbuhan mahupun memohon sebarang kebenaran untuk mengadakan projek di situ.

    Individu tersebut kemudiannya memohon kepada mahkamah untuk mengusir penduduk pada 2012 dan April tahun ini.

    Seterusnya, arahan mengosongkan tanah dikeluarkan mahkamah pada disusuli writ pemilikan pada 25 Jun lalu sebelum notis pengosongkan dikeluarkan pada 9 Julai.

    Ketika ini, penduduk diminta bertenang kerana pihak peguam sedang memohon penangguhan mahkamah berhubung tindakan pengusiran itu.

    ReplyDelete
  17. http://www.ismaweb.net/2015/12/dap-pertahan-ahli-sukan-israel-ada-udang-di-sebalik-batu-isma/

    DAP pertahan ahli sukan Israel, ada udang di sebalik batu: Isma

    BANGI, Ahad – Bantahan DAP Perak terhadap sekatan visa ke atas ahli sukan Israel menimbulkan persepsi wujud hubungan mesra antara parti rasis dan cauvinis itu dengan Zionis Israel.

    “Ia menimbulkan tanda tanya di kalangan rakyat mengenai hakikat sebenar hubungan DAP dengan entiti penjajah Zionis itu, serta semangat patriotisme parti cauvinis itu,” kata Ketua Penerangan Isma, Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan malam tadi.

    Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin dilaporkan menyelar Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin kerana menafikan visa dua peserta luncur angin dari Israel yang dijadual menyertai satu kejohanan di Langkawi hari ini.

    “Sukan sepatutnya melampaui sempadan politik dan perlu berkecuali daripada politik,” katanya.

    Ustaz Hazizi yang juga Setiausaha Biro Politik Isma menyifatkan bantahan itu dengan sendirinya memberikan persepsi seolah-olah hubungan dua entiti itu amat mesra dan ibarat ada udang di sebalik batu.

    “DAP perlu menyatakan pendiriannya secara jelas terhadap isu Palestin, terutamanya status negara haram Israel. Jika tidak, persepsi mencurigakan itu akan kekal terpahat dalam minda rakyat negara ini,” katanya.

    Jelasnya lagi, keputusan Khairy itu bukan suatu yang luar biasa kerana ia selari dengan pendirian rasmi kerajaan Malaysia terhadap isu Palestin.

    “Satu dunia sudah amat maklum dengan kekejaman tidak berperikemanusiaan Yahudi Zionis ke atas umat Islam Palestin.

    “Hanya orang-orang yang tidak berhati perut dan mati nurani sahaja yang tidak mahu memahami penderitaan rakyat Palestin dan masih mengiktiraf negara haram Yahudi Zionis Israel,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati2 sahabat2 dgn cybertrooper pak najib ni...jgn kita brtelingkah dgn provokasi begini, kita pembangkang berjuang utk rakyat terbanyak bkn utk jibgor...hati2..

      Delete
  18. Itu gmbr lama tahun 2013, klu omakkau betul2 nak tengok parti pas buat ceramah mereka d sarawak, ambik la gmbr n tengok sendiri dan siapa yg hadir tengok dan dengar ceramah pas, ada tak ramai orang yg tengok?

    ReplyDelete
  19. http://msomelayu.blogspot.my/2016/03/cadangan-agar-pas-tukar-presiden-tepat.html?m=1 bukan penyokong PAN yang cadang tapi pemimpin PAS sendiri..

    ReplyDelete
  20. Hanya Fahaman Syiah ja yg bolih sentuh bkn mahram..Abg Mat xkisah Amoi peluk dia..

    ReplyDelete
  21. Waspada sahabat2...cyberyrooper dan blog cari makan sebegini sdg ikut arahan tuannya..utk lagakan pendokong pembangkang...jgn dilayan nant kita juga hancur!!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju..yg mengkomen kat sini lebih banyak kepada dendam kesumat dan sakit hati yg berlebihan..tukang cucuhnya cybertrooper makan dedak..huh

      Delete
  22. Sejak TSKI dipecat, rakyat IJOK + BDR TUN RAZAK mula benci PKR. Ceramah PKR hanya jin yg mari. Kah kah kah.

    ReplyDelete
  23. Oii Babi!!! Anak Haram!!!! Cirit lembu taik tonkang!! Dajjal! Unta! bahlol! kerabu asap! Sial! Jangan Ko semua tipu di sini!

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    PKR Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR--- undi kasihan pada Anwar.klu ingat dulu dulu....PAS banyak kasihan kan PKR.bagi kerusi dan muka supaya boleh menang dan dapat dok di parlimen dan Dewan Dun.boleh nampak hebat sikit dan lama lama boleh maju ke depan.
      Biloo dah bespoke kepala kelapa dahh tak ingat kan PAS.kacang lupakan kulit.
      Nak ingat kan PKR....PAN..baik berhati hati dan ikhlas dalam berparti.ISLAM..Bangsa dan Negara mesti di utama.
      Jgn malu sekiranya Parti anda akan berkubur tinggal nama pada masa depan.

      Delete