KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 14 March 2016

TRELER MENGGANAS REMPUH 20 KERETA .... RATA-RATA WARGA MAYA MENYALAHKAN TUAN PUNYA KERETA DAN MENYOKONG TINDAKAN GANAS PEMANDU TRELER BERKENAAN




Lebih 20 kenderaan pelbagai jenis milik penonton perlawanan bola sepak Liga Super antara PDRM dan JDT yang diparkir di tepi jalan di Lebuh Sungai Udang-Paya Rumput-Ayer Keroh (SPA), mengalami kerosakan teruk dipercayai akibat dirempuh kenderaan berat.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.15 malam itu, dentuman kuat akibat rempuhan itu kedengaran hingga ke dalam Stadium Hang Jebat.

Sehingga tengah malam tadi, polis bagaimanapun masih belum memberi maklum balas mengenai kejadian itu.

Difahamkan kenderaan terbabit dirempuh sebuah treler berikutan laluan menjadi sempit kerana kenderaan diletak di kiri dan kanan jalan.

Apa yang menariknya ialah rata-rata netizens seolah-olah menyokong tindakan pemandu treler berkenaan bagi tujuan pengajaran agar pemilik kenderaan dimasa hadapan agar lebih mengormati undang-undang dan peraturan dan tidak bertindak sewenang-wenangnya tanpa memikirkan para pengguna jalanraya yang lain.


Berikut beberapa komen yang diluahkan di media sosial FB mengenai insiden berkenaan:

Cikgu Kakashi Nk salahkan lori pon xbole jgak. Mmg jln die ulang alik keje kot? Kt ni yg park keta smpai 2-3 lapis kt hgway. Mane penah org park keta hgway.....hurrmm. semoga jd pengajaran walau di mane jua. Termasok kt larkin.
Bayangkan lori bomba yg sama saiz yg tgah emergency nk lalu situ dgn keadaan keta parking smpai 3 lapis. Cmne tu...

Mohd Nor Hakimi Jadikan pengajaran pada semua,kalau parking tu parking la betol2,jgn sampai menghalang lalu lintas,parking jauh sikit pun x pe jalan kaki,yg penting selamat...pada mangsa bersabarlah...
Daniel Akmal Ni bkn double parking ... double parking boleh lepas lagi tapi ni triple parking ... ada yg dok parking belah kanan lagi ... tu yg kiri pun kena sapu ... dlm hal ni aku no komen .. harap yg terbabit tu bertabahlah .. benda dah jadi .. nak salahkan siapa..? Walhal kita pun asasnya dah salah ...
Hisham Mohd Den Pada pendapat saya yg lebih salah ialah kereta yg parking di lorong sebelah kanan. Tetapi kereta dorang selamat. Simpati pada mangsa. Double parking adalah perkara biasa dlm sesuatu acara yg penuh di stadium. Tapi kalau dah parking di lorong kanan diantara divider mmg tak patut
Nak salahlan sape samdol? korang tu yg samseng parkir keta sesuka ati mcm jalan tu bapak korang yg punya #padanmukakoSAMDOL!
Mohd Khairi ALwi Sebagai pengajaran lps nie dtg tmpt org tanya dlu,bila ada org tegur kita buat bgs dan belagak dpt la habuan dia.

Korie Ibrahim Moral of the story - korg nk bt apapn lantak korg la, hak korg..tp jgn sskli smpi mnyusahkan org lain..mmg akn mdpt..huhuhu

Emmeth Bintang Hatiku Sebab tu terpampang nye moto " DON'T MESS WITH MELAKA "... Sebab org melake Malas Nak panjang2 cerite. Double park........,kasi layak aje.....

SIAPAKAH HARUS DIPERSALAHKAN????????

102 comments:

  1. PAN yg harus dipersalahkan kerana sampai saat ini masih belum ada perlembagaan parti sendiri..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohlah kau ni ! Komen ikut tajuklah! Ke anjing mat maslan yg baru dilepaskan pagi2 ni!

      Delete
    2. Kerana mengikut perasaan perwatakan berubah.

      Pemandu treler panas hati sebab tak boleh lalu maka kereta jadi mangsa

      Mat Sabu panas hati sebab PAN tak dapat sambutan, maka mikrofon jadi mangsa

      Mat Sabu nak tunjuk dia liberal itu sebab dia selfie d amoy langgar dada, maka penyokong PAN jadi mangsa ketawa

      Jadi wahai samPAN, jangan kao ikut hati, nanti jadi kera

      Bye bye

      Jesse Labu
      Keadilan N9ers

      Delete
    3. Drebar lori langgar kereta, DAP dan PAN pula langgar kawan.
      DAP dan PAN memang tak boleh pakai sekupang pooooooon

      Perang DAP-PKR: Berhentilah Sayang Si Tokong

      SEMAKIN panjang nampaknya episod 'perang' antara DAP dengan PKR. Dendam kesumat DAP terhadap PKR amat jelas terlihat apabila Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng bertindak melantik Ahli Parlimen DAP Seremban Anthony Loke sebagai ahli lembaga pengarah syarikat berkaitan kerajaan yang dibuat pihak kerajaan negeri Pulau Pinang.

      Aminah Abdullah berkata, dendam itu bermula sejak Mansor Othman yang memegang jawatan sebagai Pengerusi Perhubungan Negeri PKR Pulau Pinang berani memberi gelaran kepada Guan Eng sebagai ‘tokong’.

      Ini kerana jelas beliau, rakyat pada ketika itu dilihat begitu taksub menyembah Guan Eng sebagai pemimpin.

      “DAP ni dendam kesumat dia memang daripada dulu sejak Mansor menggelarkan Guan Eng sebagai ‘Tokong’, tapi DAP terpaksa berbaik dengan PKR pun ada sebab iaitu nak menjatuhkan kerajaan, jadi suka atau tidak DAP terpaksa berbaik dengan PKR ni.

      Tapi PKR tak sedar benda ni, apabila mereka buat salah sikit sahaja di kawasan pentadbiran DAP, mereka juga akan turut dinyah daripada kawasan tersebut, cakap lah apa pun, memang itu lah hakikatnya DAP,” katanya bagi mengulas tindakan DAP yang mulai bermaharajalela dalam pentadbiran Pulau Pinang apabila membawa masuk sekutunya, Anthony Loke memegang jawatan sebagai Lembaga Pengarah Penang Hill Coorporation (PHC).

      Lantikan itu dibuat oleh Guan Eng bagi mengisi kekosongan ekoran pemecatan ADUN Kebun Bunga Cheah Kah Ping (PKR) dari jawatan tersebut.

      Jelasnya lagi, lantikan itu berdasarkan kelayakan Anthony dalam mengetengahkan soal pelancongan dan kebudayaan di Parlimen.

      Bagaimanapun kata Aminah, tindakan DAP Pusat yang beriya memberi penerangan tentang pelantikan Anthony itu hanyalah alasan semata-mata bagi mengaburi mata masyarakat umum untuk menutup niat jahat DAP.

      “Mereka ni bijak, setiap kesalahan yang mereka lakukan mesti ada strategi, contohnya dalam bab nak robohkan kampung Melayu, DAP tak hantar orang Cina untuk robohkan kampung Melayu, tapi dia hantar orang Melayu juga yang robohkan rumah-rumah di situ, tapi nanti dekat PRU, Cina pula akan datang berlakon seolah-olah mereka cuba bantu orang-orang kita.

      “Itu yang saya kata strategi, tapi orang Melayu ni buta, bodoh tak nampak apa yang mereka cuba lakukan terhadap orang Melayu.” tambahnya.

      Berikutan itu, Aminah menegaskan agar orang Melayu bangkit dan sedar khususnya golongam muda supaya tidak terpengaruh dengan DAP.

      “Saya kena pesan kepada generasi muda, dulu saya tak nampak apa yang mungkin berlaku, tapi bila dah duduk dekat mengenali mereka, saya kenal perangai satu per satu, tolonglah Melayu, jangan bagi kita ni berpecah balik, orang Melayu kalau sokong orang Melayu juga, kita masih ada rasa sedih, simpati, sifat ingin bantu bangsa sendiri ni ada, tapi Cina tidak.

      “Kalau orang Melayu nak terus sayangkan ‘tokong’ itu, nanti suruh si ‘tokong’ tu bacakan yasin dan talqin bila ‘hangpa’ mati,” sindirnya lagi.


      Delete
    4. Not Relevant, Augustine Paul, OOi! Bhagal ini pasal kesedaran siviklah, politik ppergilah kebahagian politik pan pin pun yang hangpa tu PUS (sebutan bahasa inggeris bunyi serupa sebutan melayu tapiu bawa makna menanah ).

      Delete
    5. Anon 10:09 mengamuk sebab Mat Sabu tak baling mikrofon kat dahi dia. Atau takda Amoy nak selfie dgn dia.

      Kah Kah Kah

      Delete
    6. Hahaha...patut nama blog ni omak kau!!! Salah betul pun dah tak tahu hanya pandang sebelah berat sebelah!! Jln raya bukan tempat letak kereta malah kalau dah msk jln sempit tu dah tak boleh undur lg... apatah kalau treller punyalah pjg hanya boleh lantak terus atau tunggu tidur dlm teller sampai tuan punya dtg alih kereta. Ini semua salah bola sepak tidak ambil berat keadaan sekeliling!!! Ingat bola lupa segalanya. Terbaik...

      Delete
    7. Betul lah tu yg parkin kereta tu semua buta kayu degil tak blh berfikir sama lah mcm mat sabu pan yg bangang masuk perangkap yg dipasang tun apa kejadah? Pan ph tunggu la tak lama saja lagi akan lepek mcm kueh ketayap la dilenyek oleh tun m menerusi dekelerasi rakyat penipuannya.

      Delete
  2. Biar lambat asalkan selamat. Cari tempat parking yg betul. Cuba bayangkan kita sebagai pengguna jalanraya tidak dapat meneruskan perjalanan kerana dihalang kenderaan yg parkir sesuka hati.Pemandu trailler mungkin terhalang diseparuh laluan nak kedepan takboleh nak mengundur pun tak boleh, so redah dan tawakal sahajalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana mengikut perasaan perwatakan berubah.

      Pemandu treler panas hati sebab tak boleh lalu maka kereta jadi mangsa

      Mat Sabu panas hati sebab PAN tak dapat sambutan, maka mikrofon jadi mangsa

      Mat Sabu nak tunjuk dia liberal itu sebab dia selfie d amoy langgar dada, maka penyokong PAN jadi mangsa ketawa Jadi wahai samPAN, jangan kao ikut hati, nanti jadi kera

      Bye bye
      Jesse Labu
      Keadilan N9ers

      Delete
    2. Kereta2 itu dilanggar oleh lori kerana menhalang lori tersebut

      Pada masa yang sama Kampung2 Melayu di Penang dilanggar oleh DAP

      KURANG AJAR !!! LAGI PERKAMPUNGAN MELAYU NAK DIROBOHKAN OLEH KERAJAAN #DAP #PULAUPINANG !!!

      Mana Mat Sabu dan Mujahid bila orang melayu Penang ditindas bagai rakyat Palestine. Mentang2 mereka berugama Islam dan berketurunan melayu Mat Sabu dan Mujahid tak peduli akan nasib mereka. Mandur Talibarutlah katakan

      Mana janji Lim Guan Eng yang nak membela melayu ??? ini lahh nasib orang melayu di pulau pinang lepas pangak DAP !!! saya lihat dah jadi macam singapura ke 2 tak lama lagi !!! mana tak nyaa.mana lagi orang melayu nak tinggal ??? alasan sebab pembangunan,itu lahh modal utama,tapi untuk orang melayu ??? jom lihat senarai kampung melayu yang telah lenyap di Pulau Pinang

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali,Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
  3. Selalunya yg buat parking berlapis ni kerja orang PAS sebab nya mudah orang PAS ni suka dengar ceramah tongong 1 stadiom...klu gi ceramah walaupin serban tebal dan jubah labuh tapi displin mme hancur.... klu treler ni buat kerja yg sama masa sesi ceramah tongobg PAS kitaorang setuju .... sapa setuju....say yess ....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnya lori tu lalu kat ceramah PAN. Mesti boleh lalu punya tak payah langgar kereta. Sebab hadirin hanya seramai penceramah. Lagi best jamuan terhidang banyak. Maka abang laori sejuk hati sebab makan free.

      Jangan baling mikrofon kat abang lori cukuplah

      Bye Bye
      Jesse Labu
      Keadilan N9ers

      Delete
    2. Hari2 kutuk pan dan dap....tapi anak cucu cicit kerja jadi kuli cina zaman berzaman.....porahhh..tuiih.

      Delete
    3. Mana Mat Sabu dan Mujahid bila orang melayu Penang ditindas bagai rakyat Palestine. Mentang2 mereka berugama Islam dan berketurunan melayu Mat Sabu dan Mujahid tak peduli akan nasib mereka. Mandur Talibarutlah katakan


      MENGUCAP panjang apabila satu lagi musibah menimpa umat Melayu di Pulau Pinang. Selepas beberapa perkampungan tradisional Melayu dirobohkan, kini satu lagi sumber pendapatan orang Melayu di Pulau Pinang ditutup dengan kejam.

      Sebuah gerai makan kecil yang dimiliki oleh orang Melayu telah dirobohkan oleh rejim DAP Pulau Pinang. Gerai yang telah diusahakan lebih 15 tahun di Jalan Sungai Dua berhampiran dengan USM ini dikatakan telah dirobohkan oleh askar rejim DAP Pulau Pinang. Apalah dosa peniaga Melayu ini diperlakukan sebegitu rupa.

      Benarlah kata seorang pemimpin Melayu di Pulau Pinang, DAP nampaknya semakin rakus mahu menghalau orang Melayu keluar daripada Pulau Pinang. Bukan sahaja perkampungan Melayu dihapuskan, malah gerai yang tidak seberapa turut dimusnahkan. Asal namanya Melayu pasti Guan Eng berbulu mata melihat mereka di kawasan pulau. Bertabahlah umat Melayu di Pulau Pinang.

      Aku percaya satu masa nanti semua orang Melayu terutama di dalam pakatan haram akan sedar akan perkara ini. Ini adalah penghapusan etnik ala rejim Israel yang diamalkan untuk menenggelamkan kewujudan kaum lain. Pertahankanlah hak kita sebagai Melayu!

      Delete
    4. Nabi pun berhutang dgn yahudi...tapi x bermakna nabi kene sokong perangai yahudi...faham!!!!

      Delete
  4. Omak kau tak nak cerita ke ceramah Nik Abduh yg mendengar hanya kerusi kemah dan tanah lapang je... Kalau Pan bukan main lagi biar gambar berbicara konon....jangan lah suka mencerita aib orang sangat...pantat sendiri hancing tak sedar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elhhhhhhh cover line konon. Kao dah selfie amoy belum??????

      Jesse Labu
      Keadilan N9ers

      Delete
    2. Saya bukan ahli UMNO dan juga bukan ahli PAS atau ahli PKR. Kalau tuduh saya ahli PAN nauzubillah mintak simpang jadi talibarut .

      Cuma saya minta, rakan-rakan dan saudara seagama saya supaya renung kembali nasib Masyarakat Melayu Pulau Pinang.

      Kami ditindas lebih teruk dari yang kami sendiri sangkakan. DAP pada tahu pertama memerintah mengula-gulakan kamu semua dengan kadar elaun guru KAFA dan bantuan untuk masyarakat Islam dinaikkan tapi hakikatnya kami dihalau secara halus oleh Cina DAP.

      Kini saya sendiri nampak ada titik perubahan oleh rakan-rakan saya yang masih menetap dan mengundi di Pulau Pinang yang mula sedar tentang rakusnya DAP menghalau melayu keluar dari Pulau Pinang.

      Saya harap supaya ramai lagi yang berfikiran yang sama. Tiada lagi ruang demokrasi di Pulau Mutiara. Semoga ramai lagi rakan-rakan saya yang bukan dari Pulau Pinang sedar akan agenda jahat DAP ini.

      Teringat kata-kata ayah saya, sambil mengalirkan air mata dia mengatakan kita tidak akan dapat lagi Pulau Pinang.

      Delete
    3. Aku dpt rasa gak.. pantat dia bau hancing...bau petai.. bau jering.. bau kerdas...

      Delete
  5. Dari segi mentaliti PAN Cable TV memang sebijik fil drebar lori itu. Hobby parti PAN langgar dan lempar contohnya langgar Baiah, langgar kawan, langgar janji, lempar mikkrofon dan lain2

    Kasihan! Sudahlah Bakal Muflis, PAN Pula Minta Husam Ganti Mat Sabu

    KASIHAN! Itulah kata-kata yang sesuai dilemparkan buat Presiden Parti Amanah Negara (PAN) Mohamad Sabu dengan nasib yang menimpanya. Ibarat sudah jatuh, ditimpa tangga.

    Jika sebelum ini, Mohamad Sabu atau gelarannya Mat Sabu bakal diisytihar muflis ekoran gagal membayar satu kes saman fitnah oleh bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

    Terkini, ada pula suara yang memintanya berundur agar jawatan Presiden Amanah dapat digantikan dengan Dato’ Husam Musa.

    Penyokong PAN, Shafie Salleh mengharapkan agar Datuk Husam Musa agar dipecat daripada PAS bagi membolehkan beliau mengambil alih jawatan Presiden PAN yang disandang oleh Mat Sabu.

    Menurutnya, trend kepimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali Mat Sabu mutakhir ini diragui oleh ahli parti sendiri.

    “Semoga Dato Husam Musa dipecat dari PAS, kerana kepada beliaulah kita bergantung harapan supaya beliau memimpin Parti Amanah Negara (AMANAH).

    “Kenyataan yang dikeluarkan oleh Abang Mat Sabu sejak akhir-akhir ini menampakkan bahawa beliau bukanlah Presiden yang bagus untuk AMANAH,”katanya dalam Facebook.

    Husam pula ibarat orang mengantuk, disorongkan bantal. Apa tidaknya, menerusi ucapannya dalam program ‘Selamatkan Malaysia’ anjuran PAN Johor baru-baru ini, beliau mengatakan tidak teragak-agak untuk menyertai PAN jika pimpinan PAS tidak berubah dan ‘tersesat’ haluan perjuangannya.

    Nampak malang nasib si Mat Sabu. Sudahlah bakal diisytihar muflis, pengikut pula dengan terang-terang meminta dia berundur untuk menjadikan Husam sebagai pemimpin.

    PAN pula, ibarat parti buangan sahaja dalam gabungan Pakatan Harapan. Ada tidak memberi kesan, tiada pun tak apa.

    Tetapi mahukah Mat Sabu melepaskan jawatannya? Dan Husam pula, sanggupkah merampas jawatan itu?

    Selepas ‘perang’ Azmin Ali-Lim Guan Eng, mungkinkah selepas ini kita akan melihat ‘perang’ antara Mat Sabu dan Husam pula?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langgar dada satu lagi bang...auwwww

      Delete
  6. Anjing mat maslan sedang berkeliaran .Hati2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Talibarut Abuya Sifoo Penang hadir, hati2. silap haribulan dia baling dengan mikrofon

      Delete
    2. Dasar pati umngookk freemanson pecah dan perintah anti duiparti sistem pas jadi punahhh sehat.walakkk........

      Delete
  7. Lori ibarat godzila yg akan wujud jika pas ikut bergabung dgn pakatan dinasor lks n dinasor mader.semua kena lanyak termasuk kereta rakyat yg tak bersalah.sudahnya pas memilih jln damai n gabungan dinasor hanya bertukar menjadi badut yg diketawakan org.tambah lg muncul mat sabut yg jd puncabhn lawak sejak mula.selain itu si kepala batu dap nampaknya ingin melanyak si kepala batu najib n the team.elok la biar kedua dua kepala batu pecah bertabur.masa itu lah pas n rakyat tunggu nak bersihkan kepala kepala batu ini saja.kepala batu gila kuasa akan berakhir juga jika tdk berpegang kpd agama spt pas.pan pula elok tukar nama kpd pad sbb tukar balik dr dap sj.macaipun asyik dok sebut pad pad sj.mana macai pad belum muncul.ikut pertunjukkan badut ke.pad pakatan apanama daaa sesuai juga utk gabungan dua dinasor yg telah bertukar jd badut.jika jd boboiboy pun dah tak apa juga.dpt juga duit byk masuk pangung hua hua hua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah PAN akan pakai strategi skim MLM. Dengan 1 ahli anda dapat free satu lagi ahli.

      Logo - Cable TV
      Strategi - keahlian dapat keahlian free satu lagi. itu sebab ceramah pun jadi sesi bercakap dangan Jin.

      kah kah kah Kah

      Delete
  8. Apa yg ko merepek ni setannnn....

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/12/dap-pertahan-ahli-sukan-israel-ada-udang-di-sebalik-batu-isma/

      DAP pertahan ahli sukan Israel, ada udang di sebalik batu: Isma

      Oleh Mohd Firdaus Salleh Hudin

      BANGI, Ahad – Bantahan DAP Perak terhadap sekatan visa ke atas ahli sukan Israel menimbulkan persepsi wujud hubungan mesra antara parti rasis dan cauvinis itu dengan Zionis Israel.

      “Ia menimbulkan tanda tanya di kalangan rakyat mengenai hakikat sebenar hubungan DAP dengan entiti penjajah Zionis itu, serta semangat patriotisme parti cauvinis itu,” kata Ketua Penerangan Isma, Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan malam tadi.

      Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin dilaporkan menyelar Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin kerana menafikan visa dua peserta luncur angin dari Israel yang dijadual menyertai satu kejohanan di Langkawi hari ini.

      “Sukan sepatutnya melampaui sempadan politik dan perlu berkecuali daripada politik,” katanya.

      Ustaz Hazizi yang juga Setiausaha Biro Politik Isma menyifatkan bantahan itu dengan sendirinya memberikan persepsi seolah-olah hubungan dua entiti itu amat mesra dan ibarat ada udang di sebalik batu.

      “DAP perlu menyatakan pendiriannya secara jelas terhadap isu Palestin, terutamanya status negara haram Israel. Jika tidak, persepsi mencurigakan itu akan kekal terpahat dalam minda rakyat negara ini,” katanya.

      Jelasnya lagi, keputusan Khairy itu bukan suatu yang luar biasa kerana ia selari dengan pendirian rasmi kerajaan Malaysia terhadap isu Palestin.

      “Satu dunia sudah amat maklum dengan kekejaman tidak berperikemanusiaan Yahudi Zionis ke atas umat Islam Palestin.

      “Hanya orang-orang yang tidak berhati perut dan mati nurani sahaja yang tidak mahu memahami penderitaan rakyat Palestin dan masih mengiktiraf negara haram Yahudi Zionis Israel,” katanya.

      Delete
    2. GAZA, Sabtu – Kira-kira 1,400 orang wanita Palestin telah ditahan di penjara Israel sejak pemberontakan AL-Aqsa pada tahun 2000.

      Menurut laporan oleh Suruhanjaya Tahanan Palestin, antara yang ditahan adalah isteri, wanita tua, kanak-kanak perempuan, tokoh akademik wanita serta ahli-ahli Parlimen.

      Baru-baru ini dilaporkan seramai 118 orang wanita telah ditangkap, sembilan daripada mereka ditahan walaupun mengalami kecederaan dan empat lagi ditangkap ketika baru sahaja melahirkan bayi mereka.

      Delete
  9. 16.3.2016.... budak takudin juruacara baru PAS nok umum pakatan baru......syukurrrr...alhamdulillah.. klulah ada 10 takudin ada dlm PAS lagi baguss... boleh terus bubar kan PAS.... takudinn oooo takudonn....

    ReplyDelete
    Replies
    1. WOW! PERTIKAI DEKLARASI DAPigs KENA "SOUND"!!!

      Wah!!! Kesian betul tengok Barua DAPigs ni. Baru dia bukak mulut sikit nak memperjuangkan hak kepentingan Si DSAI tu pun dia boleh kena "Sound"?

      Yang 'sound' dia pulak bukannya orang lain. Tapi dari golongan Pentaksub dan Pengampu Bontot puak - puak DAPigs yang terdiri dari kalangan parti "Kuali" pimpinan Si Mat Sabu tu.

      Katanya, hanya semata - mata dek kerana dia cuba mendesak agar isu kandungan deklarasi itu diubah, maka dia telah diberikan amaran 'Kata Dua' oleh pemimpin parti "Kuali" Si Mat Sabu tu.
      "Tadi (kelmarin) saya terima SMS dari ahli pimpinan PAN, dia tidak tekan saya tapi nasihat saya supaya hati-hati agar tidak dikenakan tindakan displin," katanya di hadapan lebih 200 hadirin yang menhadiri majlis itu.
      Dalam kenyataan yang dibuat sebelum ini, Barua DAPigs tu mendesak agar isu berhubung pembebasan DSAI tu dari penjara juga turut dimasukkan sebagai salah satu syarat.

      Delete
  10. Aku tak sokong mana-mana parti.Pru lepas pun aku pangkah ikut suka hati je tanpa memikirkan parti mana yang baik dan parti mana yang jahat.Bagi aku semuanya sama belaka sebab semuannya aku nampak kebulur duit.Aku ada kawan rapat berpangkat kedua-dua belah parti baik yang bersongkok atau pun berkopiah,dua2nya sama je beb tak lebeh bahkan tak berkurang pun manusialah katakan.Kerana meraikan demokrasi aku pergi juga mengundi.Tapi yang paling aku tak boleh terima ni yang nama nya TALI BARUT.Ini pantang tok nenek.Manusia jenis apa ni yang sanggup jadi tali barut.Tali barut pula tali barut kepada cina chouvenise.Tok sah anggap kau suci la kalau namanya pun dah tali barut.Kebangsatan kau ialah pada tahap tertinggi..Oleh itu jangan lah kau mendabik dada dengan kebodohan kamu itu.

    ReplyDelete

  11. Lain kali kalau nak tengok bola kena datang dengan treler...barulah boleh tengok siapa kuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drebar lori pun satu, lalu lah jalan kat mana ada ceramah PAN. Mesti jalan lengang punya sebab orang geli nak hadir.

      Kalau lalu kat ceramah PAN, silap2 boleh selfie amoy. President PAN dah buat dah. Panas terasa sampai pagi tuuuuu

      Delete
  12. Tali barut tok guru paling aku tak suka....sesama isle nok kapir mengkapir....sampai tragedi memali pun berlaku....yg ni sapa mau tanggung dosa..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah lari topic. Admin tolong delete

      Delete
    2. Taliba-root dikesan

      Delete
    3. Kami mahu Husam dapat Pangkat Kilo kilo

      Heh! Memang patut sangat la anak - anak muda muak dengan perangai Haramjadah yang ditonjolkan oleh sesetengah pemimpin Politik ni. Tak sudah - sudah nak meroyan macam tapir telan bijik getah

      Jika sebelum ini, kita ingatkan hanya ada dikalangan UMNO je yang dok sibuk nak mendesak kepimpinan parti letak jawatan.

      Rupanya perkara yang sama juga turut dilakukan oleh bekas pemimpin loser dalam PAS yang terdesak nak mencari sokongan simpati membuat desakan yang sama terhadap pucuk pimpinannya.

      Husam Musa, selaku Bekas Naib Presiden PAS yang kecewa kerana GAGAL untuk mengekalkan jawatannya dalam pemilihan parti sebelum ini tampil membuat desakan tersebut.

      Husam dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini telah mendesak agar Hadi Awang melepaskan jawatannya sebagai Presiden PAS dan memberi laluan kepada Timbalan Presiden.

      Tapi sebenarnya Mike Sabu yg kena letak jawatan kerana darjat IQ mat sabu dgn husam macam bumi dgn langit. Husam graduan econ,keluaran UM. mat sabu ada degree ka?

      Lagi satu akar umbi PAN dah menyampah dgn mike sabu kerana stigma PAN adalah hamba DAP amat menebal dlm masyarakat melayu

      Delete
    4. Rajinla ckit,jgn pemalas kopipes je macai nih

      Delete
  13. Kahkahkahkah. Haje bodoh komen an anonymous

    ReplyDelete
  14. Tak payah saudara2 seislam kita layan provok anjing2 biro mat maslan ni...anjing2 ni dibayar utk provok sesama rakan pembangkang supaya kedudukan ajib kukuh..sbb klau ajib goyang, anjing2 ni nant soruu pun mis..nak buat mcmana anjing2 ni pun nk sara family gk..halal haram tibai je, sebab tu pnggil anjing...

    ReplyDelete
  15. Para macai kena tahu teknik pelupusan atau self destroyed..dalam politik atau agama terdapat satu teknik mengunakan ahli parti sendiri bagi menghancurkan parti sendiri sepertimana teknik yahudi mempergunakan umat Islam sendiri bagi menghancurkan Islam dengan membesar besarkan perkara remeh seperti masaalah ranting,melaga lagakan mazhab dsb...jadi jentera IT umporno dan bee end adalah pakar kerana tuan punahsihat mereka kompeni yahudi keh keh keh

    ReplyDelete
  16. Bubar PAS islam selamat..maju dan makmur... takbirrrr.....!!!

    ReplyDelete
  17. Lge ulamak kpd pan kata pas kurung wanita.apa punya kenyataan fitnah membabi buta.jika kaum wanita dikurung mana pula dtg yg sibuk berpolitik tu.itu lah dia jika tak faham ttg islam tp nak juga bodoh sombong bercakap ttg islam.sudahnya memalukan kaum n mat sabut sj.sekurangnya tanya la mat sabut dulu.mat sabut kata tak apa apa selfei amoi langar dada gitew.duh sama aje dua dua.tukar la nama pan jd pad ok.baru nampak sesuai.seputar sebelit sj.mat sabut n pengikutnya mcm sabut.kemana dap pergi kesitulah mereka hanyut

    ReplyDelete
  18. Kah kah anon 14.44
    Itu no jam pun mayak sueyy ooo...kah kah..lu apa merepek nii...langgar amoi sikit tak apa maaa...kah kah kah...itu stopa ali kasi tayang spender lebam sambil tayang siput sedut saiz ciputet...tak ada rasa malu ka itu parti PAS yg ngaku pejuang isle... lu citer cikit pasal stopa ali sudah hudud kasi potong ciput saiz ciputet dia ka belom...kah kah kah.islamik konon....puiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT SABU MENGAKU DIA "LEBIH TERUK DARI PONDAN"!!!

      Hahaha!!! Memang lawak betul baca kenyataan Si Mat Sabu ni. Nampak gayanya, sejak menjadi Presiden parti Kuali tu, tindakan Si Mat Sabu ni semakin hari semakin 'Kurang Cerdik'.

      Kalah Si Mahfuz Bean bila kita tengok gelagat dan kenyataan Si Mat Sabu ni. Hari tu, dia buat lawak dengan melempar 'Mikrophone' sewaktu menyampaikan ucapan diatas pentas ceramah.

      Sampai tahap Si Mat Sabu tu dilabelkan sebagai 'Mike Sabu'. Kali ini, kenyataan yang dibuat mengenai pihak yang mempertikaikan deklarasi Pakatan Haprak tu juga dianggap sebagai bahan lawak.

      Mana tidaknya. Dalam kenyataan yang dibuat, Si Mat Sabu tu kata, sesiapa yang menentang perjuangan Tun Mahathir akan dianggap sebagai 'Pengecut' dan dianggap 'Lebih Teruk dari Pondan'.
      "Kalau kita terus hentam Mahathir, kita bukan hebat, kita bukan jantan bahkan kita lebih teruk daripada pondan. Dan konsep kita jelas, kita lawan mereka yang berkuasa, yang memiliki kuasa. Bukan lawan orang pencen," katanya.
      Hehehe!!! Baca kenyataan itu sahaja boleh buat kita ketawa berdekah - dekah. Kot selama ini pun, Si Mat Sabu tu mana pernah menyokong Tun Mahathir. Baru tak sampai sebulan je dia sokong Bekas Perdana menteri tu.

      Sewaktu Tun berkempen untuk Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum yang lalu, bukan ke Si Mat Sabu tu juga pernah menghentam Tun Dr. Mahathir dalam siri ceramah dia?

      Dalam satu ucapan pada tahun 2012, Si Mat Sabu tu mendakwa Tun Mahathir adalah orang yang bertanggungjawab menjadikan Kelantan dan Terengganu sebagai 'Mangsa Politik' dizaman pemerintahannya.
      "Saya nak sentuh hal ini hampir setiap ucapan, Allahyarham Datuk Fadzil Mohd Noor (bekas presiden PAS) mendoakan supaya Dr Mahathir umurnya panjang supaya beliau dapat melihat kesilapan yang dilakukan terhadap rakyat Malaysia.
      "Dan sekarang beliau sedang melihat kesilapan-kesilapan yang beliau lakukan di antaranya beliau mengkhianati perjanjian Petronas dengan kerajaan negeri semasa kita memerintah Terenggau beliau batalkan perjanjian. Diikui dengan Kelantan, tak dapat elak..." katanya. - sumber
      Padahal pada ketika itu, Tun Mahathir bukan lagi merupakan pemerintah. Sebaliknya hanya "Orang Pencen" yang menyokong Barisan Nasional yang dipimpin oleh YAB Perdana Menteri.

      Itu baru satu contoh. Kalau nak disenaraikan semua, mau berjela - jela maki hamun dan sumpah seranah Si Mat Sabut pernah hamburkan kepada Tun Mahathir walaupun dia dah jadi 'Rakyat Biasa'.

      Maka, kesimpulannya mudah. Kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu wajar dianggap sebagai pengakuan secara terbuka bahawa dia selama hari ini adalah seorang "PENGECUT" dan boleh dianggap "Lebih Teruk dari PONDAN" kerana menentang orang Pencen!!!

      Delete
  19. Anon 14:59 bkn tahap sabut lg tp dah sampai tahap tahi kemana tahi dap pergi kesitulah tahi macai pan mengekor sama saja dgn tahap najib n teamnya.tahap kebuloq kuasa utk kepentingan sendiri.kononnya utk rakyat.rakyatpun sudah sedarlah mana yg benar.taik maderpun ok sikit agaknya.nak seputar sebelit cerita lama konon.apasal tak sebut mat sabut dgn bini kawanya sekali.duh kawan mkn kawan dah satu.satu lg sendiri mahu baca la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah hujah taik la pulakk.. taik mader ok sikit agaknya.... bilo maso ko prgi mengechack taik mader..?ahaksss... bagi hujah dng fakta la bodo...!!!sama vongoks dng tok guru uturn gamaknya...kah kah kah...

      Delete
  20. BUBAR PAS, ISLAM PASTI SELAMAT.

    TAKBIRRR!!

    ReplyDelete
  21. Mader nak naikkan proksi proksinya.pakatan haprak nak lemahkan umno(org melayu) lalu bergabung la dua kump lanun gila kuasa utk peribadi ini melawan lanun gila kuasa utk peribadi najib.syg nya gabungan lanun lanunhanya jd bhn tawa najib sbb nya mereka itu memang semua lanun lanun yg suka bertelinkah sesama sendiri utk kesenangan peribadi.paslah yg sebenar berjuang utk rakyat.kuasa hanya utk menegakkan islam.

    ReplyDelete
  22. Pandai sungguh puak2 Read Bean Army ni spin pasal self destroy ni.Dia ingat orang tak tahu begitu licik nya tektik LGE mengumpang mat sabu dgn upah ribu2 hingga akhirnya menjadi balaci kpd DAP.Kerana kedudukannya sebagai Timbalan Presiden Pas maka sangatlah mudah bagi DAP untuk menguasai PAS dari dalam.Andainya mat sabu dan kumpulannya menang dalam muktamar itu hari maka akan rasmi lah PAS menjadi cabang ugama dalam DAP dan tidak mustahil LKS akan dilantik sebagai murshudul Am Pas atau setidak-tidaknya Tuan Penasihat.Itu pun macai PAN masih tak sedar dan masih walak kepada kepada seefool mereka yang jahat itu.Komplot ini boleh dinamakan sebagai "komplot menjahanam kan PAS dari dalam".Jadi sifat jahat Red Bean Army yang suka memusing cerita ni bukanlah sesuatu yang pelik kerana tidak ada kamus dalam diri mereka perkataan dosa ataupun pahala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya komen

      Delete
    2. Dalam Islam tiada satupun dalil yang menyokong tindakan pemimpin perasuah,orang zalim,pencuri,tidak amanah,mengenakan cukai pada fakir miskin..jadi para penyokong umporno dan bee end adalah orang yang telah mati hati dengan kebenaran dan menerima kebenaran keh keh keh

      Delete
    3. Tdk bergabung dgn dap bkn bermakna menyokong umno.dlm keadaan dap yg anti islam n perkauman kita perlu berhati hati dgn permainan licik musuh yg spt ini.pemimpin yg zalim kaum yg tdk ingin tunduk kpd islam adalah sama saja zalimnya.penyelesaian pas adalah utk kebaikan rakyat n agama.umno n dap dua dua itu perlu ditolak.rakyat akan lebih nampak nanti lalu memilih pas.

      Delete
  23. woi itu bukan komen la itu sejarah la bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 16:44 lg bodoh xtau bezakan sejarah dgn komen

      Delete
  24. Tak payah lah nak berdalilkan dengan Islam,RBA mana ada ugama,sebab itu bab mereka cerita dan fitnah ni makanan je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Friday, March 11, 2016
      Tolak DAP, Ini 10 Bukti-bukti Anti-Islam..


      TULISAN ini diangkat dari komen dari artikel di blog ini bertajuk

      MP DAP & PKR Pertikai Islamisasi. A.Hadi Jawab... .

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-
      bukti-Anonymous said.dap-anti-islam-semakin-viral/


      Anonymous said.

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral.

      Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1:

      Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2:

      Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3:

      Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4:

      DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5:

      Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6:

      DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7:

      DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8:

      DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9:

      DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10:

      Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. Standard pas sama level dengan taliban atau boko haram......menyalahkan orang saja.....dulu,kini dan selamanya....

      Delete
  25. Tak sabau nok tggu budak takudin juruacara pas buat pengumuman pakatan baru... klu ada 29 takudin dlm pas meriah sungguh...cepat la bubar PAS nnti...bila bubar pas islam makmur sejahtera...takbirrrr....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg akan makmur sejahtera sebenarnya bkn lah islam jika pas bubar tp dap lah itu yg sebenarnya dimaksudkan oleh macai dap.maka macaipun tumpanglah gembira krn lebih byk org melayu mcm macai akan dihalau dr kg mereka

      Delete
  26. Mat Sabu berkata...

    "Kalau kita terus hentam Mahathir, kita bukan hebat, kita bukan jantan bahkan kita lebih teruk daripada Ahmad Mazlan.

    "Dan konsep kita jelas, kita lawan mereka yang berkuasa, yang memiliki kuasa.Kita lawan Tuan Penasihat yang kucar kacirkan Pakatan.. Bukan lawan orang pencen," katanya. 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Har har mat sabut buat lawak lg.hari tu kata pas nak tengelam taik brahim ali pun nak pegang.blum sempat pas bergabung dgn taik rupanya geng pakatan haprak yg bergabung dulu.taik mader juga yg dicapai.siapa yg nak tengelam sekarang.dasar sabut dah bergabung dgn tahi jd apa sudahnya.jd lah pengelap tahi dap

      Delete
    2. taik le akan tengelam jauh ke dasar tong taik..mat sabu kepala taik manakala madet mahataik..dua2 tengelam dlm kegelapan tong taik..dua2 dibelengu oleh taik...keh keh keh

      Delete
  27. Humban Hadi PAS akan kembali kuat. Aku penyokong kuat PAS tidak rela UMNO jadi sekutu PAS. Cukuplah ona yang dibuat UMNO terhadap pengikut PAS. Peristiwa Mamali masih segar dalam ingatan.

    ReplyDelete
  28. Amat mendukacitakan lebai lebai dalam parti ulama tak bersuara mungkin tercekik dedak yang disuap oleh geng penyamun penyamun fulus 1MDB.

    Mungkin benar sekali tema Cash Is King.

    ReplyDelete
  29. Rakyat berhak meluahkan rasa tidak puas hati terhadap pemimpin jika dilihat ada kesilapan yang dilakukan namun hendaklah menggunakan saluran yang betul untuk menjatuhkannya.

    “Rakyat berhak untuk tidak puas hati dan zahirkan tidak puas hati itu dengan nasihat dan gunakan semua agensi yang berkaitan seperti SPRM, Peguam Negara untuk ambil tindakan ikut saluran undang-undang.

    ReplyDelete
  30. Mana hudud. Aku nak hudud. Jangan jadikan Islam barang mainan politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai dap kau nak ckp jgn nak ikut sedap tuan guru lge kau aje.dia org ada insuran kau org ada dedak saja.benda lain aku tak kesah kau nak sebut sebut la pas taliban ke pas tak relevan ke aku ckp ni sbb aku kesian dgn kau jgn sbb terlebih mkn dedak kau nak redah semua mcm geng mat sabu.hudud hudud kau jgn buat main kalau pas mmg iklas kau nak rasa bahananya.jd badut mcm mat sabu tak apa apa lg.sekurang kurang boleh buat org ketawa kalau jd lebih teruk mcm mana.taliban konon.pas sudah byk buat perkara baik sepjg perjalanan politiknya.benda salah yg itu juga nak kau ungkit.dasar sekular sekular juga pemikirannya.pas ingin mengankat islam keseluruhannya.itulah islam yg sebenar yg patut dipegang.biar dibenci umno biar dibenci mader biar dibenci org bkn islam dap.rasanya dap akan tersunami sekali ini.u want to joint them go on.

      Delete
  31. Itu kes ..memang menyakitkan hati...macam saya rumah depan surau ..jemaah pagi2 dah kelam kabut nak solat kat surau suka hati je park depan gate rumah walau tak halang betul2 tapi saya nak hantar anak pg sek...kalau tak jam gila...bila nak kuar dah lah terhalang kat belakang...kat depan sisi pun park kat belakang sisi pun park...kalau kerta saya kancil mungkin lepas tapi...MPV so perempuan bawak..dah berusia ..pagi pagi buta...kena reverse ,drive dekat 5 kali buat mcm tu baru lepas..bayangkan setiap hari sekolah ...cuma saya berdoa dalam hati...kau orang park menyusahkan aku..nanti Allah akan sussahkan kamu...ingat mereka tu nak cari pahala tapi kalau dah menyusahkan orang ..pahala ke mereka dapat..bukan merka buta kereta saya jenis apa tapi..memang tak berhati perut...so jangan ingat orang yang solat tu kat suarau tudah bagus tapi...menyusahkan orang lain ..lagi terukkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmgle jgn igt serban tebal tu baik.tgk kes yg kantoi tgk video blue german tu pakai serban tebal la tu.phui

      Delete
  32. Dulu x nyempat2 pasal hudu,, skrg blh tunda2 plak...bongok punya pas... Islam konon. Padahal lebih sesat drp kapir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menyempat ke tak menyempat ke dap mcm tu juga perangai.org org melayu dihalau juga dr kg nya dipulau pinang adun pkr menangis juga.taik mader dicapai juga.islam dikutuk juga.ia bkn lambat atau cepat tp ttg usaha n pegangan kita.ada kump tu sangup ketepi hudud utk kejar kuasa.ingat sikit jgn nak tamak haloba takut yg dikejar tak dpt yg dikendong keciciran.kita mmg ingin berkuasa tp dgn memegang islam keseluruhanya bersama.u wiht dap are going the way that do not have the way out.pas n islam is the way out.islam is always the way out.

      Delete
  33. Anon 21.41
    Satu hudud jer x buat yg lain dah tak islam lagi dahh....yg depan mata yg kjaan buat utk bank islam ..haji dll ko trus hukum kjaan kapir....slamo 20 tahun hukum isle mano yg dah PAS buat di klantan dan laksanakan.... jgn nok retorik ssgt la... PAS ni la yg menjahanamkan islam..memecahbelahkan umat islam... memali tragedi malang iskam di Malaysia. ..sapa mau tanggng dosa...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itula pemikiran sekular ambik yg mana suka sj hudud tak suka biar aje bertempek dlm quran situ.junjung semua isi quran tu barulah islam sepenuhnya.jd kau kutuk sekali dgn tgna.kata tghh sj yg
      salah.tgna lg dulu pegang presiden pas.jika tghh salah kenapa tgna tak boleh bising utk pecat dia sama mcm mader bising utk pecat najib.knpa mereka bleh bergandimgan utk perjuangkan islam.katanya tghh tu pro umno dan takut tgna tp tghh saja ke yg berjuang utk islam.ada ramai lg org yg memerhati turut sama berusaha ulama ulama pondok peminpin peminpin politik.org org cendikiawan.selain cendikiawan yg taksub dap itu.apa mereka yg lain itu tak boleh membentuk pakatan utk menjatuhkan tghh jika mmg org itu bersalah.bkn tak ada dlm sejarah pas presiden di singkir.knpa semua itu tak berlaku pd tghh knpa berlaku pd mat sabu n the geng.knpa bkn tghh yg tersingkir tp mat sabu n the geng.cuba la renung kan sejenak.ustaz ibrahim libya mati krn menentang undang undang zalim.dia menginginkan syahid dikala org org cinta kan kehidupan.knpa ingin salahkan tghh yg hanya menyampaikan kebenaran.pemikiran sekular yg dibawa oleh musuh musuh islam itulah punca masalah sebenar tp org org spt pan masih ingin mengekornya juga.tdk dap tdk umno.penyelesaiannya adalah pd islam sebenar islam pd keseluruhan bkn islam pd kesukaan bkn islam krn mengejar pangkat atau kawan.kawan mmg patut berkawan tp kawan bagaimana yg kita pilih kawan yg memusuhi menghina islam ke atau kawan yg memahami akan sensitif agama n bangsa lain.

      Delete
  34. Anon 21.41
    Ko ni jenis pemalas baco buku....gilo ceramah bodoh 1 stadium diiringi doa ko..ko..ko..mcm gampang haramjadah....Ini FAKTA sejarah PAS ni baiiii.... ko pi la beli buku Kafir kah aku karangan c.n afgani pejuang totok pas peristiwa memali....skg dah tobat lahum dng PAS..... ko baca buku tuhh.... lepas tu ko tahu amanat haramjadah tuang presiden tu la punca memali....sebab apa jdi mcm tu sbb org PAS ni suka dengar ceramah dari baca buku dan mengkaji.... pasal tu la PAS ni menyebabkan islam dipandang remeh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buku si dol mangkuk hayun tu ko percaya..apa yang Al Quraan dan hadis nabi cerita perihal ciri ciri kapir ko tak nak baca...bila pula tghh kapirkan orang...hanya pengikut umno tonggong aje yang terasa diri kapir keh keh keh

      Delete
  35. Kat selangor PAS menjadi sebahagian kerajaan negeri Selangor dan memiliki majoriti paling banyak dlm dewan rakyat negeri Selangor...paling malang sekali PAS yg selalu mendabik dada dng bangga sebagai pejuang islam di malaysia sanggup pulak bersama sama bejuang dan bersekongkol dng pejuang libralisma...pluralis dan pejuang LGBT kaum Nabi Luth dlm Parti PKR yg terang terang melanggar hukum islam...lansung jadi setan bisu di Selangor.... cakap bergegar nok isle ekor bergelumang dng taik.... taik mader ka atau taik tok guru.....?

    ReplyDelete
  36. Jika mmg krn amanat hj hadi yg jd memali knpa tak jd pd ahli pas yg lain.bkn ustaz ibrahim sj yg ditangkap isa.sbb org lain tak nak syahid atau blum sampai tahap ustaz ibrahim.ia adalah krn keimanan n ilmu ustaz ibrahim sendiri n bkn amanat tghh.

    ReplyDelete
  37. Malas nak cakap. Perangai tak ubah2. Baik bila pi sembahyang jumaatpun perangai tak ubah2, parking ikut suka hati - depan pintu rumah orang, double parking dn macam2 lagi- tak bolekah jalan jauh sikit parking tempat selamat. Hal sama juga bila dihighway kelajuan 70km nak lari sampai 100 km, dihighway 110 km nak lari sampai 130 km dan halau dan hambat orang macam anjing - inilah Malaysia boleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dey karapuley ...... ngko punya cakap mcm puak2 ngko tak pernah pegi masjid dan tak pernah bawa keta ? Apakah kau pegi sembahyang kat tokong sbgmana tuan galu LGE dan LKS ? Kesian kat ngko !

      Delete
  38. Penyebab islam dipandang remeh adlh krn org org spt mat sabut tu.sebok mengekor org tak kena tempat sudahnya bergayut pd taik mader.mana peguam yg kata pas tak relevan tu lama menyepi sedang kumpul keahlian jin ke.kesian mat sabun jd badut sesorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Relavanlah sgt pan dgn keahlian jinnya itu

      Delete
  39. Relevan ssgt kah bila PAS bersekongkol dng PKR membentuk kerajaan di Selangor yg terang berjuang utk LGBT ... libralisma dan pluralist yg terang sesat lagi menyesatkan .... mana nak taruk muka org PAS yg mendabik dada sbgai pejuang islam bersekongkol dng pejuang gay....PAS adalah majoriti dlm Kjaan Sgor tapi memilih jadi setan bisu bersekongkol dengan musuh islam secara terang terangan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr masih lg menghormati perjuangan pas tdk spt dap n pad eh salah eja pulak pan yg terang terang memusuhi pas.itupun nak kena ckp bodoh sgt ke tak bleh fikir.gabungan dgn dap di selangorpun krn gabungan dlm pilihanraya yg lepas jd tdk ada apa yg bleh dilakukan krn keadaan pemilihan rakyat masih tdk jelas.pru yg seterusnya lah yg akan menjelaskan akan menjadi bagaimana.jgn nak sombong melulu
      krn dap nampak hebat ada yg lebih hebat dr dap tu sendiri mahu fikir lah lgpun dap itu hebat juga dlm provokasi kaum n agama.

      Delete
  40. ni mesti kes drebar lori nak berak... hahahaaa. lain kali kalau rasa nak langgar benda cari jer signboard najib n rosmah. xpon sighboard YaHadi, paling-paling tak cari jer anjing2 mat maslan.. (macam netizen kata)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas curang k.sama dengan umngookk freemanson utk pecah dan perintah .......salahkan p,harapan saja.....sedangkan parti umngookk freemansonlah yg membuat onar di negara ini......fahammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.........

      Delete
  41. PKR masih lgi hormati PAS di Sgor.?Jijah hina PAS tak layak bertanding di Sarawak masih rasa hormat lagi ke..? Hormat atau masyukk dulu projek dan hukum Isle letak tepi dulu sbb pilihan rakyat Sgor pun tak jelas nok buat pemilihan.. teori mudah spt mudah berucap dlm
    ceramah 1 stadium. ..bila ada kata lunak fkm ceranah teriak takbirrr...itu la cara prmikiran orang PAS ternyata pemalas baca buku dan mengkaji. .. apa yg tok guru ceranah telan jer la...realiti di Sgor PKR lansung tak ada rasa hormat dng PAS... majoriti terbanyak adun di Sgor dari PAS pun tak mampu bertindak menentukan hala tuju Sgor mengikut acuan Isle yg sepatutnya PAS ambil kesempatan jadikan Sgor role model negeri Islam. .. tapi hampeh di kekantan 30 tahun di bawah kjaan PAS hukum isle yg dah dipraktikkan olrh PAS. ..klu dlm ceramah cukup mudah nk retorik klu nak isle amik semua jangan separuh atau suku suku... di Selangor PAS buang terus hukum isle boleh pula amik dan berlembut dng LGBT... pejuang gay dan pluralist yg terang2 murtad dan menghancncurkan islam... atas alasan pemilihan rakyat selangor yg tak jelas maka hukum islam ditinggal begitu saja sedangkan PAS mendabik dada dng ego sbgai pejuang Isle.... bahana bila ceramah jadi ukuran pemikiran ahli PAS yg cukup dangkal dlm berhujah dng fakta dan reality semasa. ... bahana bila kena goreng jer bila drngar ceramah ..org bijak baca buku sambil mengkaji ...alahaiiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si dol ni macam baru lepas pekena pil kuda keh keh keh

      Delete
  42. Suhayla abd, doakan lah diri kau tu supaya kau tak terlibat dengan kemalangan2 seperti ini.

    ReplyDelete
  43. Menurut prasyarat Islam...sumber yg baik dicampur kaedah perlaksanaan yang baik dan dicampur dengan niat yang baik atau ikhlas maka hasilnya baik dan mendapat pahala...jika tidak comply dengan syarat ini maka ia gagal menepati kehendak Allah dan Rasul walaupun di lihat baik...penentuan comply atay tidak kena rujuk dengan manual Islam iaitu Al Quraan dan Hadis...tidak perlu baca buku tapi lihat antara ciri ciri umno dan pas mana yang lebih menepati ciri ciri Islam..dari perlembagaan hingga akhlak pengikut serta pemimpin

    ReplyDelete
  44. 7.24 tu baru keluar dari gua ke.Bukan kah dewa-dewa kamu pejuang tegar LGBT.Kamu machai pun kenal la ambil tahu jugak apa yang seefol kamu buat dengan group freemason kat Penang tu, jangan pakai hentam entah hapa-hapa.Masaalah2 machai ni dia tak tahu apa yang dia tulis sebenarnya.Siapa yang dia nak tembak sebenarnya pun tak tahu lah.Asas perjuangan zero.Macai kalau kamu nak tahu kamu sekarang berada sebaris dengan pejuang-pejuang yang sangat memperjuangkan pluralisme,LGBT,kebebasan murtad dan yang berbaur kebebasan ala barat sepenuh nya.Sedar tak sedar kamu hanyalah lembu yang dicucuk hidung berjuang tanpa arah tujuan.Tak kan kamu tak kenal ambiga yang kau sanjungi tu

    ReplyDelete
  45. 7.24 dan 8.13..... macai yg rasa diri hebat... sokong 10.10..... kedua dua macai tu tulis jer bagus praktik hancus....bersekongkol dng pluralist...lgbt..ambiga.. mcm lembu dicucuk idung... ciri ciri penampilan fizikal yg alim tapi dalaman hancuss ....

    ReplyDelete
  46. Cai 10:20 kasyaf ker...boleh tahu dalaman hati orang lain..anon 8:13 hanya minta buat perbandingan yang mudah antara umporno dengan pas iaitu yang manakah paling hampir dengan ciri ciri Islam..PAN,DAP dan PKR memang dah out terus keh keh keh

    ReplyDelete
  47. Bubar PAS islam yang selamat dan dinamik boleh dijadikan asas kejayaan..... PAS pula jadikan islam budaya ceramah tin milo....bole masyukkk dlm poket tok tok guru

    ReplyDelete
  48. Selepas berhujah dng berfakta dan reality semasa ...macai macai PAS terdiam dan garu telur masing masing kikikiki...Bubar PAS islam pasti selamat...

    ReplyDelete
  49. Komen2 ni suma dari mangsa2 treler langgar sabit tu ada sikit brain damage. Komen politik bodoh semalaysia.

    ReplyDelete
  50. Dengan fakta dan reality semasa berhujah dengan macai PAS. ... nyata macai PAS tak mampu menjawab dng baik hujah dan fakta yg dibentangkan walau pun terpaksa guna bahasa yg kurang enak...ini disebabkan bahasa yg lunak dan bersahaja sudah tak relevan ssgt bila berdepan dengan macai PAS ini... macai PAS tak mampu beri fakta dng baik dan hujah mereka berdasarkan retorik yg lunak dan tidak berpijak dibumi yg nyata pemimpin pas semasa berceramah semata mata....

    ReplyDelete
  51. Sy bkn pnyokong pan..tak trpikir pun nk join pan..mcm x best jer..mcm takde pendirian plak..hulur sratus ribu pun blum tentu saya masuk bang ..ttg lori langgar keta tu biasa la

    ReplyDelete