KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 1 February 2016

PROGRAM PAN EDAR BORANG PAN DIPASAR TANI PANTAI DALAM, KUALA LUMPUR DISAMBUT HAMBAR DAN DINGIN OLEH PARA PENGUNJUNG.


Ada yang diberikan borang langsung tak mau pandang .... ada yang dah diberikan borang pulangkan balik ... ada diberikan borang terkejut apa yang diberikan ... ada para petugas dah macam kera sumbang tiada pengunjung yang sudi hampir.

Apakah ini bukti yang PAN mendapat sambutan hangat kalangan warga kota dan bandaraya yang dihebahkan seantaro dunia parti yang paling hebat pesat berkembang???

Adakah ini senario yang menyokong kenyataan Presiden PAN betapa borang PAN kehabisan begitu pantas macam pisang goreng panas kerana permintaan amat luar dugaan hebatnya dan terpaksa dicetak lagi sebab permintaan yang tidak cukup tangan nak melayan?????

Lihat sendiri akan gambar-gambar yang dimuat naik.

132 comments:

  1. Dengkinya, itu usaha mereka, bukan paksa suruh masuk parti. Pas boleh lah ceramah pd mereka bahawa sah nya, ambil borang boleh masuk syurga, kalau tak ambil nerakalah tempat mereka. Macam kes dululah, undi pas boleh masuk syurga, hahaha, permainkan agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Melayu beragama Islam menolak PAN kerana PAD adalah Talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      Bukti2 DAP Anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. Gerakan yg anti Islam macam DAP diambil PAN sebagai wali.

      Yg suci bagi PAN adalah mereka yg berperangai macam Eric Paulsen yg anti Islam. Bila mufti diugut untuk disaman oleh DAP, PAN membisu. Memang PAN talibarut DAP yg nyata

      Eric Paulsen biadap terhadap Islam dan umatnya

      http://www.ismaweb.net/2015/01/eric-paulsen-biadap-terhadap-islam-dan-umatnya/

      BANGI, 12 Jan – Kenyataan Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty, Eric Paulsen yang mengaitkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dengan penyebaran fahaman ekstremis memperlihatkan kebiadabannya terhadap umat Islam dan pengamalannya di Malaysia.

      Ahli Jawatankuasa Pusat ISMA, Profesor Madya Dr Zainur Rashid Zainuddin berkata, menuduh JAKIM mempromosikan agenda ekstrem melalui khutbah Jumaat pada setiap minggu ternyata membuktikan beliau seorang yang biadap.

      “Dia perlu diajar selayaknya agar lebih beradab dan berbahasa.

      “Isunya bukanlah untuk menyatakan kekebalan JAKIM atau institusi agama daripada kritikan yang membina.

      “Tetapi apa yang lebih penting ialah institusi masjid dan khutbah Jumaat telah sebati dengan rakyat Malaysia sejak ratusan tahun yang lalu,” ujarnya kepada wartawan ISMAweb.

      Beliau berkata demikian bagi mengilas tindakan Eric yang membuat tuduhan dengan mengaitkan Jakim menyebarkan fahaman ekstremis.

      Eric dalam kenyataan Twitter miliknya, menuduh Jakim menyebarkan fahaman itu pada setiap Jumaat yang dipercayai merujuk kepada khutbah solat Jumaat kepada umat Islam.

      Kata Dr. Zainur Rashid, apa yang Eric lakukan boleh dilihat sebagai serangan secara bersiri dan terancang oleh golongan yang mendokong agenda liberalisme tajaan Barat terhadap kedaulatan Islam di Malaysia.

      Justeru, kerajaan mesti bertegas dengan tindakan provokasi yang dilakukan oleh mana-mana pihak seumpama ini dan bertindak segera sebelum ia terus merebak dan menimbulkan perbalahan di kalangan rakyat Malaysia

      “Kepada semua umat Islam di Malaysia daripada apa jua latar belakang, kita haruslah menginsafi dengan agenda tajaan Barat ini.

      “Kita perlu bersatu dan mendepaninya bersama.

      “Kita mesti melihat segala permasalahan yang berlaku di Malaysia dengan jiwa yang besar dan bersedia untuk bersepakat bagi memertabatkan Islam dan masa depan umat,” ujarnya.

      Delete
    3. Kenapa lah aku x pernah terserempak dgn mereka2 yg mengedar borang PAN ni..kalau jumpa, soalan pertama yg aku nak tanya ialah apakah pendirian PAN samada menyokong DAP atau sebaliknya sekiranya DAP berpendirian menolak hudud sehinggalah ke akhir hayat??

      Aku sebenarnya dah tahu jawapannya sebab itulah pd aku mereka patut keluar PAS ataupun disingkirkan shj masa muktamar..

      Delete
    4. Hahaha...cemburu satu penyakit yg tak bisa diobati, apa lg menerima satu perubahan yg dah lama biasa.kalaulah nak perubahan pasti dulu lg dah berubah dan sebab itu sukar utk berubah atau menerima perubahan,inilah yg dihadapi pan. Kerana tidak mahu berubahlah sukar utk mrk maju kedepan sebaliknya ketinggalan selamanya di belakang kemajuan. Pan tak gagal kerana inginkan perubahan sebaliknya yg tak mahu terima perubahan itulah yg gagal tiada kemajuan hanya ketinggalan.

      Delete
    5. Bukannya dengki tp nasihat dr buat kerja sia sia lebih baik lepak diwarung bak ku teh.eh lupa pulak lepak warung bak ku teh pun sia sia juga.pendek kata kump pan ni mmg suka buat kerja sia sia

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN wajar ditolak kerana mereka adalah talibarut DAP yg anti Islam.

      Tahun 50an dulu ada melayu Penderhaka menjadi talibarut komunis. Sekarang ada pula PAN yg menjadi talibarut DAP yg anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/02/dap-semakin-rasis-terhadap-islam/

      DAP semakin rasis terhadap Islam

      Oleh Siti Fatimah Ishak

      BANGI, 10 Feb- Pengerusi PEMBELA, Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin hari ini mempersoalkan tindakan pemimpin-pemimpin parti rasis, DAP apabila kelihatan semakin biadab terhadap agama Islam.

      Katanya, sejak akhir-akhir ini, pemimpin DAP terlalu menunjuk yang mereka tidak berpuas hati dengan amalan-amalan Islam termasuk khutbah Jumaat.

      Seperti semalam, Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor berkenaan ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Chong Eng menyifatkan mesej tutup aurat tidak membantu wanita daripada serangan seksual dan penderaan.

      Ustaz Hafiz berkata, apa yang Chong Eng tahu mengenai aurat dan hubung kaitnya dengan penzinaan atau rogol?

      “Sejak bila Chong Eng rajin mendengar khutbah Jumaat?

      “Bayangkan kalau kami umat Islam mula mempertikaikan agama Chong Eng dengan lojik akal kami sendiri, apa akan jadi pada penganut yang sama agama dengan Chong Eng?

      “Jadi, fikirkanlah, jagalah hati umat Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Sehubungan itu, Ustaz Hafiz berkata, Peguam Negara didesak untuk mendakwa Chong Eng mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan atas keceluparan mulut beliau.

      “Dan kepada Chong Eng, anda disarankan untuk belajar lagi mengenai Islam.

      “Jangan sekadar mendengar khutbah Jumaat dan mengulasnya dengan penuh kejahilan mengenai Islam, agama yang diwahyukan Allah ini,” katanya.

      Delete
    2. PAN adalah talibarut DAP yg anti Islam. Bila DAP bersuara mereka menyokong. Bila umat Islam Malaysia dihina, PAN yg dipimpin oleh Mat Sabu akan tersenyap

      PAN wajar ditolak kerana mereka adalah talibarut DAP yg anti Islam.

      Tahun 50an dulu ada melayu Penderhaka menjadi talibarut komunis. Sekarang ada pula PAN yg menjadi talibarut DAP yg anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2014/12/tony-pua-semai-kebencian-terhadap-islam/

      Tony Pua semai kebencian terhadap Islam
      BANGI, 6 Dis – Ahli Parlimen DAP Tony Pua dilihat sedang menyemai kebencian terhadap agama Islam apabila mempertikai pendapat orang Islam mengenai agama mereka sendiri.

      “Tindakan provokasi Tony Pua amat menjijikkan, mengulangi skrip tokoh sekular evangelis yang memperlekeh agama orang Barat pada kurun ke-17,” kata Setiausaha Biro Politik ISMA Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan.

      Beliau merujuk entri terbaru di laman facebook Tony Pua yang mengutuk kenyataan seorang profesor berhubung hukum alat muzik menurut Islam.

      “Yes, our tax-payers money is paying for this “Professor’s” salary,” tulis Tony Pua siang tadi.

      Tambah Ustaz Hazizi, akibat perlekehan dan sindiran terhadap agama yang berterusan, akhirnya orang Barat meninggalkan agama dan rata-rata mereka menjadi atheis.

      “Tujuan Tony Pua membuat kenyataan begitu untuk merangsangkan kebencian terhadap agama dan merosakkan keharmonian antara rakyat negara ini,” kata beliau lagi.

      Delete
  3. Jgn layan org PAS ni...ego bebal plg bodo.... kaki dengar ceramah budaya PAS... pasal PAS budaya mrmbaca buku hilang... org cerdik dan berpandangan jauh sbb banyak membaca buku... org bodo sombong sbb sllu keba goreng penceramah.. letih dng.takbirrr ..balik ceramah zass.....zzzzzz...zzz krohh...krohh...zzz ..zzz bangun pagi bodo balik...otak kosong balik... bubar PAS islam selamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai PAN Pimpinan Mat Sabu , sanggup kau menjadi talibarut DAP (DAP anti Islam) untuk sedikit Ihsan Duniawi

      Politik cauvinis, gelojoh DAP sentiasa bakar sensitiviti Islam

      http://www.ismaweb.net/2016/01/politik-cauvinis-gelojoh-dap-sentiasa-bakar-sensitiviti-islam/

      BANGI, Selasa – Gaya politik parti rasis dan cauvinis DAP yang sentiasa membakar sensitiviti majoriti rakyat negara ini yang beragama Islam tidak menyumbang apa-apa dalam membina hubungan antara kaum yang lebih baik.

      Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat, Ahmad Amzad Hashim, berkata politik gelojoh DAP telah melebarkan jurang polarisasi kaum apabila semua yang berkaitan parti itu dilihat mewakili cita-cita politik kaum Cina.

      DAP, katanya, menjadi punca prasangka kepada kaum lain yang sepatutnya boleh hidup dengan aman dan saling menghormati.

      “Mereka mahu memaksa fahaman sosialis dan liberal mereka kepada umat Islam yang majoriti dalam negara ini dikala PAS yang memperjuangkan Islam pun tahu menghormati hak bukan Islam dengan mengecualikan sepenuhnya bukan Islam daripada tertakluk kepada kanun jenayah syariah yang sedang diperjuangkan di Kelantan.

      “Desakan DAP sebagai parti paling berkuasa dalam pakatan harapan akhirnya menundukkan semua parti komponennya PKR dan PAN agar menolak dari menyokong perjuangan undang-undang syariah,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

      Pada masa sama, katanya, pakatan harapan tidak berani mencabar perjuangan ‘Malaysian Malaysia’ DAP yang bercirikan rebel serta menyanggah terhadap kedudukan perkara yang sensitif dalam Islam, institusi raja Melayu dan kepentingan bangsa Melayu.

      Ahmad Amzad juga berkata, UMNO yang telah terlalu lama membuat kerosakan dalam negara mula ditinggalkan oleh bangsa Melayu yang kini menggabungkan diri di dalam PAS.

      “Dijangkakan peralihan yang lebih besar akan berlaku dengan tunduknya UMNO kepada agenda Amerika melalui TPPA yang akan memangsakan rakyat dan negara lebih jauh lagi,” katanya.

      Beliau berkata, PAS tidak boleh menggabungkan diri dengan UMNO atau Barisan Nasional (BN) yang terpalit dosa penyelewengan, kezaliman dan khianat yang banyak kerana dasar Islam PAS tidak membenarkan pendekatan yang bagai memberi nafas baru kepada UMNO untuk terus kekal dengan kejahatannya.

      Namun, katanya, walaupun kekal sebagai lawan politik kepada UMNO dan BN, PAS menolak permusuhan yang bagai hilang akal hingga sanggup merisikokan kedudukan Islam dan kepentingan bangsa Melayu dengan memberi ruang kepada pihak lain untuk menangguk di air yang keruh.

      Delete
    2. Org PAN akan merasa mereka mula jadi cerdik bila mula dapt berkhidmat sepenuh masa pd DAP..seperti pacak bendera DAP dsbnya...

      Delete
  4. Najib dan Hadi Awang berdua ni lah yg telah merosakkan imej orang Melayu dan Islam.

    Najib menjanjikan duit rasuah kpd penyokong2nya.
    Hadi menjanjikan syurga buatan Pas kpd pentaksub2nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai PAN, DAP mahu orang Islam diberi Hak Murtad tapi PAN Senyap. PAN adalah talibarut DAP yg Anti Islam

      Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

      KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

      Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

      “Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

      “Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

      Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

      Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

      “Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

      “Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

      Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

      Razali (BN-Muar), mengingatkan semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta mempolitikkan isu sebegini bagi memastikan keharmonian kaum kekal terjaga.

      Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani pula berkata kenyataan itu sangat tidak wajar kerana mereka tidak faham hukum-hakam agama Islam.

      “Para ulama, pemimpin, dan umat Islam sendiri yang menguruskan soal ini… Bagaimana hukum orang murtad, hukum orang yang melanggar undang-undang Islam. Itu orang yang mengetahui sahaja.

      “Jadi kenapa dia nak masuk campur, kalau dia buat begitu, nanti timbulkan kemarahan umat Islam. Kita pun tak mahu masuk campur agama dia,” katanya.

      Sementara itu, Ngeh, yang juga penasihat DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

      Beliau juga meminta supaya penjaga yang mendapat hak jagaan diberi kebebasan mendidik kanak-kanak berusia 18 tahun mengikut mengikut agama yang dianutinya berdasarkan peruntukan Perkara 12(3) dan 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

      “Perkara ini jelas supaya tidak ada perbalahan, jika sudah capai usia 18 tahun, kanak-kanak itu bebas menganut agama seperti yang dijamin oleh Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan,” kata beliau.

      Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah.

      “Saya berasa tidak selesa apabila Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) dan Syiah tidak bersependapat dan saya tidak setuju undang-undang terhadap pengikut-pengikut Syiah ini,” tambahnya. – BERNAMA

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

      "Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah."

      Mat Sabu memuji HIZBULLAH . Sila Tengok Video ini. Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Nampak tak DAP Laknatullah memperthanakan Syiah dan Mat Sabu Menjulang Syiah Nasrullah dalam Youtube

      Delete
    3. Kalau TGLGE dan TGHH menerangkan ciri2 ahli syurga pastilah hasil kupasan TGLGE lah yg jadi pilihan ahli2 PAN..x buleh den nak menolong..

      Delete
    4. Fatwa wali2 Umno;

      Hudud Adalah Rekaan Ahli Fekah Semata-mata - Dr Mahathir

      Negara akan huru-hara sekiranya Undang2 Islam dilaksanakan - Najib Rosmah

      “8 dpd 11 negara yg melaksanakan hudud dianggap sbg negara paling korup".


      Abu Hurairah berkata, Rasulullah saw hersabda :

      “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat)”.

      Delete
  5. Replies
    1. PAN senyap bila khatib dan Mufti dihina, tapi tangkas bila DAP disentuh. DAP kan anti Islam dan PAN pula adalah talibarut mereka

      Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      http://www.ismaweb.net/2015/09/khutbah-aidiladha-kita-tak-akan-mohon-maaf-daripada-dap-kata-mufti-pahang/

      BANGI, Ahad – Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman berkata Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tidak akan memohon maaf daripada parti rasis dan cauvinis DAP berhubung isi kandungan khutbah Aidiladha yang dibaca di masjid-masjid negeri itu pada Khamis lalu.

      “Kita tak akan minta maaf kerana kita bercakap hal agama. Hal agama ini (pihak luar) tak boleh campur tangan, apatah lagi dalam khutbah.

      “Kita tak akan tarik balik khutbah (ini). Kita ada hak untuk menyatakan tentang kebenaran Islam,” katanya kepada Antarapos semalam.

      Khutbah Aidiladha yang disiarkan dalam versi PDF di laman web Jabatan Mufti Negeri Pahang untuk kegunaan para khatib antara lain menyebut:

      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara.

      “Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti parti Umno, Pas, PKR dan ditambah parti baru yang di namakan Gerakan Harapan Baru (GHB) malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terang menentang Islam.

      “Sepatutnya umat Islam bergabung dan bersatu suara walaupun berlainan dasar politik mereka,” kata khutbah itu.

      Teks khutbah ini masih boleh diakses di pautan berikut:
      http://mufti.pahang.gov.my/images/khutbah/2015/rumiseptember/aidiladha.pdf

      Delete
  6. Ramai puak umno kat sini komen backup pas. Umno dah lali dgn fitnah,dan ahli terikut2 tanpa sedar. Hati2 umno itu bangsat negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesiapa yg tidal setuju dengan DAP Laknatullah akan dilabel ameno oleh PAn

      Delete
    2. Woi PANipu


      Ini aku copy paste dari website DAP. Roketkini.

      Laknatullah punya DAP memaki hamun Khutbah Jumaat. Saya malu dengan Mujahid, Mat Sabu, Dr Dzul, Khalid Samad dll dalam PAN. Sanggup berwalikan DAP Anti Islam kerana mahukan Pangkat.

      Ini bukti DAP memaki hamun Khutbah Jumaat pada tahun 2014. Roketkini tu

      http://www.roketkini.com/2014/02/02/sebar-kebencian/

      Khubah Jumaat sebar kebencian, JAKIM cabar usaha ke arah keharmonian? -Lim Kit Siang

      KUALA LUMPUR, 3 FEBRUARI: Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang melahirkan kekesalannya terhadap beberapa khutbah Jumaat baru-baru ini yang dilihat sebagai sengaja meniup sentimen persengketaan agama.

      Beliau berkata, kandungan teks khutbah terbabit yang disediakan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) ternyata amat bertentangan dengan nada positif kerajaan BN untuk menerima tawaran PR agar perbincangan Konsensus Nasional diadakan.

      Yang lain saya tak sanggup copy paste kerana kenyataan dari orang Sesat dan menyesatkan itu amat menghiris hati umat Islam.

      Komem aku : Mungkin PAN Berbangga dengan sifat anti Islam DAP

      Delete
  7. Inilah sifat melayu. DENGKI . Terharu lihat kesungguhan mereka melawan umno. Ps: nak lawan umno pun ada org sakit hati, x faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini buktinya. Jawab satu per satu. Siap aku bagi Link lagi.

      Sesuci-suci manusia dimata PAN Imayam adalah DAP, sehina2 manusia bagi PAN Imayam ialah orang Melayu berketurunan Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. nak lawan umno ada orang dengki.. presiden pan kata pas isis??? mcm ni nak lawan umno. hipokrit...

      Delete
    3. ANTI ISLAM SERLAHKAN WATAK SEBENAR LIM GUAN ENG



      Biarpun berbuih mulut orang Melayu dan Islam di Pulau Pinang juga di seluruh Malaysia berhubung tapak masjid dan kepentingan orang Melayu di Pulau Pinang, namun ianya tidak diperdulikan apatah lagi diambil tindakan. Malah, Lim Guan Eng tetap dengan keputusannya untuk menjual tanah tapak masjid dan menidakkan kepentingan orang Melayu.

      Sejak tahun 2008, pentadbiran Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang, telah banyak kali memorendum dihantar kepadanya bagi membincangkan kepentingan Islam dan nasib masyarakat Melayu Pulau Pinang, tetapi sehingga kini satu pun tidak ambil peduli. Tindakan Lim Guan Eng itu dianggap sebagai tidak berminat untuk membela nasib orang Melayu.

      Delete
    4. salam

      saya orang penang dan saya tengok tak dak pun tapak masjid dijual....kalau ada boleh tak bagi ccontoh...dekat air hitam farlim dulu zaman gerakan memrintah tak dak pun masjid...tapi sekarang dah ada....masjid batu maung dan buat yang baru pun sekarang....

      Delete
    5. Amboi tau la PAn talibarut DAP. Dgn tangkas anon 11:32 menghalalkan kejahatan DAP yg anti Islam

      Delete
    6. Isma sokong Mufti Pahang tidak tunduk dengan DAP


      Oleh Siti Fatimah Ishak

      BANGI, Isnin – Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) cawangan Pahang menyokong ketegasan yang ditunjukkan Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) apabila tidak terpengaruh dengan desakan parti rasis dan cauvinis DAP yang mahu jabatan itu memohon maaf berhubung isu khutbah Aidiladha baru-baru ini.

      Yang Dipertua Isma Kuantan Dr Mohamad Nor Sundari berkata tindakan Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang menegaskan bahawa pihaknya tidak akan memohon maaf kepada DAP suatu tindakan yang tepat.

      “Khutbah yang dibacakan adalah untuk menyeru masyarakat supaya mengutamakan perpaduan tanpa mengira perbezaan fahaman politik dan wadah perjuangan.

      “Jadi, DAP mahupun mana-mana pihak perlulah menghormati institusi mufti dan jabatan agama negeri-negeri yang menjaga hal ehwal agama Islam pada setiap masa. Ini bagi menjunjung perlembagaan negara yang meletakkan Islam sebagai agama rasmi persekutuan,” tegasnya dalam satu kenyataan.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Baru-baru ini DAP mendakwa teks khutbah sempena Aidiladha di Negeri Pahang telah menghina parti itu apabila menyebut DAP terang-terang menentang Islam.

      Marah dengan tindakan itu, Pengerusi DAP Pahang Tengku Zulpuri Shah Raja Puri memberi masa lima hari kepada JAIP untuk memohon maaf secara terbuka dan menarik balik khutbah itu atau berdepan tindakan undang-undang.

      Bagaimanapun Mufti Pahang Pahang bertegas tidak akan memohon maaf kepada parti rasis itu berikutan mereka mempunyai hak untuk menyatakan kebenaran Islam.

      Menyokong tindakan Mufti Dr Sundari berkata, khutbah merupakan medium utama di masjid-masjid untuk memberi peringatan dan nasihat kepada umat Islam dalam pelbagai aspek kehidupan yang disampaikan ketika menunaikan solat Jumaat.

      Delete
  8. “pas gagal menarik minat anak muda yang kritis dan juga gagal mempamirkan sikap pemuda Islam yang menilai sesuatu berdasarkan neraca kebenaran dan bukannya asobiyyah kelompok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kempen Gaya Mewah DAP Mula Dipertikai
      JANUARY 30, 2016
      AIDCNEWS
      LEAVE A COMMENT
      AIDCNews- 30/1/16 – Walaupun penggunaan treller panjang sudah digunakan DAP sejak Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13), namun persediaan treller itu untuk persiapan kempen bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri Sarawak 2016 mula dipertikai.

      Ini kerana sampai sekarang, DAP gagal menjawab isu pemberian dana RM1.2 billion daripada Israel yang pernah didedahkan oleh bekas aktivis strategik DAP, Mohamed Razali Abd Rahman pada tahun 2012.

      “DAP Sarawak telah memperkenalkan trak kempennya dan ia merupakan satu persediaan untuk menghadapi pilihan raya negeri.

      “Dari mana punca dana mereka itu, makan malam pengumpulan dana, derma BRIM dari ahli-ahli mereka atau dari dana Israel RM 1.2 bilion ?” soal Ronnie Klassen.

      Penggunaan treler panjang oleh DAP itu dianggap sebagai satu strategi yang menjolok mata di Sarawak memandangkan parti itu bukan pemerintah, sebaliknya pembangkang yang hanya memiliki 12 kerusi Dewan Undangan Negeri Sarawak daripada 71 kerusi pada PRN 2011.

      “DAPigs sekarang sangat kaya..selepas mendapat durian runtuh daripada Israel,” kata Tan Khai Beng.

      About these ads

      Delete
    2. 1.2 billion aje? ceh buat malu aje. najib solo pun dpt lebih 2.6 billion

      Delete
  9. Terbaik - anak muda yang kritis vs pemakan dedak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap prihatin! Halau Dan Rampas Barang Peniaga Cuma Ambil Masa Tak Sampai Sejam,Tetapi Permohonan Pasar Tani Lebih 2 Tahun Tak Lulus.



      Jika kita kata regim Dap rasis dan double standart mereka akan marah.

      Kemudian regim ini akan bertindak secara kuku besi keatas peniaga kecil. Kedai dan gerai diroboh. Barangan jualan dirampas malah ada yang merayu hingga terpaksa melutut menyembah mahukan hak mereka dikembalikan.

      Tetapi siapa Dap mahu tunduk kepada rintihan dan tangisan rakyat marhain terutamanya peniaga Melayu.

      Tak apalah semua amat maklum melayu Pulau Pinang seperti kasta bawahan mana ada kelas dan hak mereka sentiasa dinafikan.

      Inisiatif MTPNPP mahu mengelakkan sebarang permasaalahan dan mahu membantu peniaga kecil sekarang dihalang. Hak rakyat untuk mendapatkan barangan murah akibat sabotaj dan tekanan ekonomi oleh peniaga cina yang tamak dinafikan.

      Apa yang susah sangat untuk membenarkan tapak pasar tani?Prosedur apa yang perlu dipenuhi?Bukannya memerlukan wang judi lumba kuda atau komisen projek tanah Batu Kawan.

      2 tahun permohonan? Hingga sekarang tak diluluskan sedangkan banyak projek perumahan mewah kroni bernilai jutaan ringgit dan PRK1PP(Projek Roboh Kampung 1 Pulau Pinang) seperti Kampung Mutiara disegerakan.

      MTNPP tidak berkepentingan untuk meraih ratusan atau billion ringgit seperti Winbond S/B hingga kampung boleh dirobohkan.

      Malah pasar tani mengikut perkiraan regim Dap tidak mendatangkan keuntungan politik Dap maka harus dihalang secara sistematik.

      Cara pemimpin melayu Pulau Pinang amat berhemah mereka tidak gopoh walaupun 2 tahun menunggu tetapi Pisau harap Regim Dap luluskan pasar tani ini kerana Lim Guan Eng boleh dapat publisiti percuma dan boleh disiarkan didalam buletin mutiara . Bohong lah sikit kata ini projek Dap membantu rakyat sekurang kurangnya adalah 4-5keping gambar Guan Eng bersalam dengan peniaga melayu.

      Bukankah ini peluang Dap untuk mencuri kredit dan kerja keras MTNPP. Pisau amat yakin pengundi melayu cukup senang ditipu apatah lagi Guan Eng pulak berpeluk dengan peniaga melayu comfirm pengundi akan kata Guan Eng dewa penyelamat.

      Delete
  10. Pas adalah parti politik kenegerian. Sebab itu ditolak oleh rakyat Terengganu dan Kedah. Lihat sekarang mereka memerintah hanya di kelantan. Ini lah pas masuk ke arena politik tp tetap dlm konteks ke kelantanan. Tak pergi ke mana mesti balik ke negeri mereka. Mereka menjual parti mereka atas nama Islam supaya dapat diterima masyarakat luar tetapi mereka tetap gagal kerana semangat kenegerian anak kelantan tetap sebati dan tidak boleh dibuang. Negeri lain sudah lama menolak pas. Kita yg tidak ada kena mengena dgn kelantan kenapa nak sokong mereka? Hanya kerana pas kononnya berimej Islamic? Maaf ini islamic kelantan bukan Islamic sebenar buktinya mereka terpinggir sekarang banyak yg gagal dan celaru. Biarkan pas dgn kelantan mereka. Tahniah kita di negeri lain berjaya pulangkan semula pas ke kelantan. Syukur

    ReplyDelete
  11. Dah takda isu lain lagi ke janda siam ni.apa cerita khalid kau tu dah mainkan Pas ,dulu pas sokong khlaid mati2an sekarang kena kena min dalam isu TPPA ,khlaid sokong umno.kah.kah.kah.betina siam ni dah mabuk pil kuda agaknya,asik cari isu Pan ajae.

    ReplyDelete
  12. TAK HABIH-HABIH NAK KELAHI AJE KOJE KOME.

    ReplyDelete
  13. Ingat pas ingat parti bodoh..... kuat ceramah... hukum islam mana yg pas dah buat di klantan.?... bubar pas islam pasti selamat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubar PAN selamat Islam dan Melayu Malaysia..

      Delete
    2. Spesis mat kelantan

      Delete
    3. Spesis pemakan bak kut teh si anon 6.57...

      Delete
  14. PAS perjudikan Islam utk keduniaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarya PAN yg perjudikan islam utk keduniaan..kalah pemilihan jer terus memberontak..dasar parti PAN apa yer? cer story sket

      Delete
  15. Budaya ceramah budaya PAS.... budaya caci maki budaya PAS....kafir mengkafir doa mcm kimak budaya PAS.... ego tebal bebal hak.milik org PAS... terhapusnya budaya baca buku sebab PAS membudayakan ceramah tongong dinkalangan melayu... berpuak puak budaya PAS ... perasan bagus alim dan bangga digelar ulamak sedangkan tindakaan assobiah dan berpilih pilih menghukum orang lain juga budaya PAS....bubar PAS islam pasti selamat......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik. Dasar politik org kelantan. Biarkan pas terpinggir di kelantan. Politik kolot

      Delete
    2. TERBAIK!!! BIARKAN MAT SABU MENYALAK BUKIT!!!

      Hahaha!!! Memang terbaik kenyataan yang dikeluarkan oleh Pesruruhjaya PAS Selangor ni. Memang itu yang sepatutnya dilakukan oleh PAS terhadap puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu.

      Biar je diorang nak bercakap apa pun. Lantak diorang la kalau diorang nak jadi seperti 'Anjing yang Menyalak Bukit'. Takde faedah pun kalau dilayan keranah puak - puak Pengkhianat tu.

      Lagi pun kita semua dah sedia maklum. Puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kalau bercakap pun bukannya diorang mewakili suara rakyat diperingkat akar umbi.

      Sebaliknya, puak - puak Pengkhianat tu bercakap hanya demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Al-maklum la, BARUA Kafir Harbi la katakan. Jadi, memang patut sangat la kalau puak - puak PAS tu tak layan kenyataan yang dibuat!!!
      SHAH ALAM - Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad mengakui tidak mengambil peduli sebarang kenyataan Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengenai kedudukan parti itu yang dikatakan tidak menumpang apa sahaja perkara berkaitan PAS.

      Jelasnya, ia dikira isu berlainan daripada perjuangan parti yang jelas misi mahu membela rakyat serta fokus terhadap pentadbiran khususnya dalam soal belanjawan negeri.

      "Saya tidak ambil pot (peduli) apa yang Mat Sabu hendak kata mengenai Amanah atau PAS. Misi dan fokus PAS jelas untuk merealisasikan harapan rakyat terutama selepas pembentangan bajet negeri baru-baru ini," katanya ketika ditemui di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

      Dalam perkembangan berkaitan, Iskandar berkata tidak tahu mengenai sebarang pertemuan Mat Sabu dengan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

      "Banyak sangat spekulasi mengenai pertemuan itu. Kita juga tidak mahu layan perkara sedemikian yang boleh menjejaskan apa sahaja fokus parti," ujarnya.

      Sementara itu tegasnya, PAS Selangor melihat sebarang spekulasi yang melibatkan parti itu dengan Amanah atau DAP bukan keutamaan yang perlu didahulukan.

      "Kita tidak layan spekulasi atau cakap-cakap orang mengenai apa sahaja bentuk kerjasama PAS dengan Amanah atau DAP. Biarlah apa orang kata mengenai Pas dengan pakatan pembangkang baharu. Kita komited untuk meneruskan pentadbiran negeri ini sebagaimana yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada parti itu pada pilihan raya umum (PRU) lepas," katanya.

      Delete
    3. ha3 x pernah plak aku dgr mat sabu salak bukit. hj hadi dah byk kali menyalak ke bukit...entah soa disalak nye?

      Delete
  16. Apa ! ....... borang keahlian PAN laris bagai pisang goreng ? Yang aku nampak depa dok rasuah makcik2 dgn pisang goreng dlm plastik oren ........ makcik2 ni mmg pandai depa ambil goreng pisang tp depa tak layan borang keahlian PAN tapi PAN buat cerita borang depa laris bak goren pisang tp yg sebenarnya goreng pisang tu yg laris bukan borang depa ........... mmg Kau PANdustaaaaaaaaa ! PANgodaaaaaaaa ! kah kah kah tp makcik2 pun tak sudi !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ops bukan pandusta tp walaONTA...

      Delete
  17. PAN...Parti Angkut Najis untuk tokeh-tokeh DAPigs

    ReplyDelete
  18. Adatlah DAP mesti bagi syarat. Mana boleh suka2 sponsor. Mat sebu pulak dah kering idea nak tarik ahli. Sampai tahap macai tepaksa serah borang mcm serah pamplet makjun. Buat malu saje. Nampak sgt niat nak mengabiskan borang. Esok naik ofis LGE mintak borang lg konon sambutan hangat pdhal jd kertas bungkus nasi lemak ciput 60sen. Kalau mcm inilah mmg konfem LGE akan approach Tun M sbg sekutu baru -khas utk tarik org melayu.
    Takkan terdesak sgt kot.

    ReplyDelete
  19. Pas duduk diam2 di kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi! Please join me on WowApp. Visit my personal page and see what it is all about. Thank you.
      shahrulzahari73: https://wowapp.com/w/shahrulzahari73

      Delete
  20. Maaflah akak...kuali dah banyak kat rumah...Kut ye pun bukan bg limau Dap sebiji je...Kodukut...

    ReplyDelete
  21. OMAK KAU.TAK SUDAH SUDAH CERITA PASAL PAN.DAH TANDUS IDEA KE.BUANG LAH LAMBANG PAKATAN KAT BLOG KAU NI.TAK TAHU MALU KE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wuyoooooo Talibarut DAP. Gua takut ooooooo!!!

      Banyak langsi punya worang

      Delete
  22. maafkan saya komen ni saya tujukan kepaka Blogger Moundweller tapi saya tak yakin di akan siarkan komen saya ni :
    kami pun nak juga tahu apa cerita DAP nak saman Bekas Penasihat Khas Ketua Menteri Pulau Pinang Mohd. Razali Abdul Rahman berkaitan pemberian dana USD300 juta oleh Israel dan syarat " membenarkan Israel membina Pangkalan di Negara ini" kenapa Mountdweller tak highlight isu ni ...? dah jadi bodoh ke ? dah jadi bangang ke atau memang dah di kasi atau telor dah dipegang oleh keluarga Lim ? mountdweller jadi sangat takut nak ulas dan memberi komen tentang isu ni.., sebabnya dakwaan tu dibuat oleh bekas Penasihat KM PP LGE..
    Mountdweller meletakkan slogan " cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa " slogan tinggal slogan je ke ?.. tapi mountdweller boleh pula mengeluarkan entry yang menghina pemimpin parti politik lain ikut suka dia , dan bila bekas Penasihat KM PP tu buat dakwaan tu moundweller jadi bisu dan bodoh terus ? MOUNTDWELLER mungkin akan buang komen ni tapi jangan takut KOMEN NI akan di 'copy dan paste' pada blog-blog lain

    ReplyDelete
  23. Pas balik kelantan lah woi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12:20, Mat Sabu dah selfie Amoy ka belom?

      Delete
  24. Tulang Besi dah tukar nama Jadi PAN Besi taukey Tart.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Greenboc dah Jadi Redboc bintang tiga sebab mereka adalah talibarut DAP yg anti Islam

      Delete
    2. Kedahlanie dah Jadi kedutlanie semenjak jadi talibarut DAP

      Delete
    3. Blog2 talibarut INI tidal mempertahankan Mufti Pahang apabila beliau diugut oleh DAP. Mereka hanya pandai mempertahankan DAP. Bukti unggul mereka2 INI adalah talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      Delete
    4. Tapi isu bauksit Mufti pertahan belah mana plak? Susah laa sebelah tentang org kafir tapi sebelah sokong org Islam yg zalim...mana ADIL?

      Delete
  25. hnya pandir2 bodoh shja yg sokong PANdir.

    ReplyDelete
  26. Amek kau..!!! Org PAS pasti grrrr dengan pendedahan video ini...
    https://youtu.be/rcyC5igBzVI

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

      "Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah."

      Mat Sabu memuji HIZBULLAH . Sila Tengok Video ini. Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Nampak tak DAP Laknatullah memperthanakan Syiah dan Mat Sabu Menjulang Syiah Nasrullah dalam Youtube

      Delete
    2. ... dan hardy serta haruan den bermati-matian membela naguib pasal derma (kununnya)untuk hapuskan ikwanul muslimin. maka hardy dan haruan adalah teman setia al-sisi sang penyembelih mesir

      Delete
    3. Siri Bercakap Dengan Jin (SBDJ)
      224. DISERANG PONTIANAK [VS Januari 2000]
      Berpandu pada pengalaman dan apa yang dilihat, menebalkan keyakinan di hati bahawa datuk sedang bertarung dengan sesuatu, sedang memanfaatkan ilmu kebatinannya. Ali Usman tetap dengan caranya, terus bersilat dengan menjerit kecil.


      Semua yang berlaku di depan mata membuat saya tidak keruan dan tidak tentu arah. Semuanya pelik dan membingungkan. Macam mana tidak pelik, Ali Usman yang tidak tahu bersilat, tiba-tiba boleh bersilat macam pendekar. Biasanya. dalam saat-saat genting seperti ini, datuk tidak mahu berada jauh dari saya, Tetapi kali ini keadaan ltu tidak berlaku.

      'Huuuuuuuuuuuuuuu….Ahhhhhhhhhh…."

      Suara jeritan itu membuat saya menekup sepasang lubang telinga dengan teiapak tangan. Ali Usman yang bersilat, mati langkah malah tersembam memeluk pokok jering, macam ada tenaga ghaib yang menghempaskannya kepokok tersebut. Datuk pula sudahberubah tempat, duduk bersila di atas tanah yang agak tinggi memeluk tubuh, tidak ubah macam orangbersemadi.


      Bila jeritan itu berakhir, baru telapak tangan yangmenekup lubang telinga saya buka. Mata saya melilau mencari punca jeritan. Mungkin dari datuk, mungkin juga dari manusia keluang. Terlintas dalam fikiran untuk meniru bunyi jeritan tersebut.


      “Batalkan apa yang kamu fikirkan. kalau kamu meniru jeritannya, kamu akan masuk perangkapnya. aku baru saja melepaskan Ali dari cengkamannya. Bila dia sudah menguasai fikiran dan hati kamu, susah jadinya," saya pasti itu adalah suara datuk.


      Dengan pantas sa­ya renung ke arahnya, datuk tidak bergerak. masih macam tadi.

      'Huuuuuuuuuuuu Ahhhhhhhhhh "jeritan bergema lagi.

      Dan kali ini saya sudah menemui kepastiannya. jeritan itu datang dari manusia keluang. Memang wajar datuk melarang saya meniru jeritannya.


      Saya teringat pesan orang tua-tua, kononnya "semangat" hantu syaitan dan makhluk ghaib boleh bersatu dengan semangat manusia, bila manusia meniru gaya dan lagak mereka seperti meniru perbuatan mereka, mengajuk suara mereka dan sebagainya.

      Saya renung ke arah manusia keluang dengan harapan dia akan menjerit. Lebih dari lima minit menanti, jeritan tidak juga bergema. Apa yang saya lihat manusia keluang berhempas cuba bangun.

      Delete
    4. Segala usahanya tidak berhasil. Sebaik sahaja dapat berdiri terus rebah ke bumi. Kedua-dua belah pahanya tidak dapat menopang badannya yang besar. Keadaannya tidak ubah seperti itik patah pinggang.

      Apa yang menarik manusia keluang tidak kenal putus asa. Susah macamanapun, dia tetap berusaha. Tidak lemah semangat, tidak jemu. Perlahan-lahan bibir bawah saya tekan dengan gigi atas. Kagum dengan semangat yang diperlihatkannya.

      “Huuuuhhhhhhh,”

      Terdengar suara manusia keluang, seperti mengeluh. Dia sudah hampir berjaya berdiri dengan sepenuhnya. Tetapi, kerana tidak dapat mengimbangi badan disebabkan perutnya yang luar biasa besar menyebabkan dia tersembam ke dada bumi semula.

      Saya mula merasa kan satu perbuatan yang tidak wajar, kalau sekadar hanya melihat gerak-geri dan keranah manusia keluang itu tidak ada untungnya dan boleh mengundang kecelakaan, fikir saya dalam hati.

      Tindakan selanjutnya yang boleh saya lakukan ialah merenung ke arah datuk minta bantuan. Datuk masih macam tadi masih bertafakur. Renungan saya alihkan ke arah Ali Usman. Ada perubahan pada dirinya. Keadaan sudah berubah. dia tidak lagi memeluk pangkal pokok.

      "Ali."

      Saya cuba bersuara. Malangnya suara saya tidak keluar. Saya lambaikan tangan ke arahnya. Tidak mendapat balasan. Suasana begini membuat saya tidak tentu arah. Dan sebagai usaha terakhir, saya bercadang mahu mengambil seketul batu kecil untuk dilontarkan ke arah Ali Usman.

      JAMAH

      SEMASA ketul batu dijamah. pergelangan tangan kanan terasa sengal dan sakit macam ada sesua­tu yangmenekan, Toleh kiri, toleh kanan. Tidak ada apa di sisi saya.


      "Siapa yang mengganggu?"


      Muncul pertanyaan dalam hati sambil perlahan-lahan menoleh ke arah manusia keluang yang sudah berdiri dengan baiknya.


      'Perbuatan kamu," kata saya.

      Manusia keluang bagaikan mengerti dengan bahasa yang saya tuturkan. Sepasang tangan memukul-mukul dada menggambarkan kebanggaan dan secara tidaklangsung mengakui perbuatannya terhadap diri saya.

      Menyedari risiko besar menanti, saya batalkan hasrat mengutip batu kecil untuk dilemparkan ke arah Ali Usman.

      Delete
    5. tulisan bro ni saja i baca ...bes bro nak lagi byk

      Delete
  27. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  28. Memang la begitu DAP tu kapir mana dia faham Islam, ini yg umno Islam pun dah lebih 50 tahun merdeka tak nak Hudud lagi Tuan Guru Kamu Lebai Hadi nak bekawan Umno. Pan tu parti baru biar la dia merengek macam budak kecik, PKR tu nak zon selesa di Selangor je nampaknya, cuba kalu PSM ada ok ka. TAPI !!!!! TAHUKAH ANDA : 9 DARI 10 CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih

    ReplyDelete
  29. Blog pas mana? Ini blog pkr. Pas dah terpinggir ke? Sampai terpaksa menumpang kasih kat blog orang. Kesian

    ReplyDelete
  30. Alahai omakkau

    Xda isu ke nk dketengahkan dlm keadaan negara kucar kacir ekonomi xstabil ringgit menjunam
    Apa kehal 24jam ngutuk pan ade pekdah ke.nape bongok bebenor omakkau ni
    Nampak nampak beno hati yg sedang membusuk


    Cian omakkau otak kasi asah sikit dgn ilmu... Ini x 24jam ratib salah dap pan...tabung haji dap pan jugak le ambil duit ye... 2.6 bilion kalo lim guan eng dap dpt derma agak blh bebas mcm najib x!!!!vonggok lg bingai

    ReplyDelete
  31. Kami kaum walaONTA sgt gumbira kerana bakal mendapat anak sulong hasil permukahan di mukah dlm PRN Sarawak 2016. walaq3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cih kao PANdusta, kao PANipu. kami bokan walaonta tapi kamilah PANtat, walaq3

      Delete
  32. Korang ingat tak lagi pasal isu kerugian Koperasi Al-Hilal Bhd (Kohilal) yang berjumlah RM 45juta duit dari berpuluh ribu ahli?

    Itu PAS punya kononnya produk untuk membangunkan ekonomi Islam lah..

    Masa penubuhan Kohilal tu pada tahun 86, bukan main lagi pemimpin PAS kata Kohilal akan bantu ekonomi ahli dan amat menguntungkan..

    Akhirnya yang untung adalah orang atasan dan kroni dorang sendiri..

    Yang paling best, bila dah rugi 45 juta.., alasan yang dorang bagi ialah itulah risiko yang terpaksa ditanggung oleh ahli bila melabur.. Tak ke macam Haram namanya tu?

    Ni semua mesti nak kebas duit rakyat lagi la nii..

    ReplyDelete
  33. PAS mengakui masalah menyelubungi Koperasi Al-Hilal Bhd (KOHILAL) yang ditubuhkan pada 1986 disebabkan kelemahan pengurusan sehingga mengakibatkan pelaburan dilakukan mengalami kerugian.

    EXCO kerajaan negeri, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah yang juga ahli KOHILAL turut mengakui tidak pernah menerima dividen sejak melabur dalam koperasi berkenaan.

    "Saya ahli (KOHILAL), kita tak ada dividen, sejak dulu pun tak ada dividen. Kita pun tahu masalah membabitkan KOHILAL tetapi pandangan saya ia lebih kepada masalah pengurusan dan kesilapan pelaburan, bukan membabitkan salah laku, hanya kesilapan perkiraan.

    Apabila kita melabur di tempat yang tak kena memang rugilah, itu yang menjadi masalah dan dalam perniagaan itulah antara risiko terpaksa ditanggung". - maksudnya...bodoh la tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onta pun lebih mulia drp walaONTA

      Delete
  34. PAN masih kurang sambutan krn org ramai tak nampak hala tujunya...mcm parti serpihan lain sebelum ini pun gagal mndapat tempat sewajarnya dlm politik tanah air.

    ReplyDelete
  35. Pada 5 Mac 2010, di Ibupejabat KOHILAL di No. 34-4-1, Blok F, Jalan 4 /50, Off Jalan Gombak, Diamond Square, KUALA LUMPUR, satu wawancara khas telah diadakan di antara SHAMSURI bin ROSLAN dengan MOHD KUSRIN bin RAHMAD , RAZALI bin MOHD DAUD dan MOHD SHUKOR bin ABD. AZIZ.

    Wawancara tersebut diadakan untuk mendapatkan fakta sebenar berhubung isu penyelewengan KOHILAL sebanyak RM 45 juta.

    Antara lain wawancara tersebut mendedahkan perkara berikut:

    a. Selepas menerima aduan ahli koperasi berhubung skim pelaburan berjuta Ringgit yang diperkenalkan PAS antara 1996 dan 1999; Koperasi Al-Hilal Berhad atau KOHILAL yang ditubuhkan oleh PAS, disiasat oleh Jabatan Pembangunan Koperasi (JPK) dan Suruhanjaya Sekuriti (SC) atas dakwaan berlakunya penyelewengan pengurusan yang bermula sejak 2001.

    b. MOHD KUSRIN bin RAHMAD menganggotai Lembaga Pengarah baru pada JUN 2002.

    c. Lembaga Pengarah menyedari ramai ahli KOHILAL tidak berpuas hati dengan pengurusan skim-skim pelaburan tetapi tiada apa yang boleh dibuat oleh ahli yang tertipu.

    d. Mereka hanya melolong bahawa pihak pengurusan melakukan penyelewengan. Perkara ini telah dibangkitkan dalam mesyuarat Koperasi serta persidangan parti PAS.

    e. Yang menjadi kebinggungan sekarang ialah jika ahli KOHILAL boleh mendapatkan kembali pelaburan mereka sebanyak RM39.80 juta. Pengarah KOHILAL KURSIN bin RAHMAD berkata ianya tidak mungkin berlaku kerana wang tersebut telah ghaib dalam beberapa skim pelaburan yang tidak menguntungkan.

    Wang RM39.80 juta telah lesap macam jin masuk ke dalam botol.

    f. MD. SHUKUR bin ABD AZIZ berkata skim-skim tersebut dikendalikan anak syarikat yang bernama KOHILAL Holdings SDN. BHD. (KHSB) di antara 1996 dan 1999 yang kini telah pun gulung tikar.

    KHSB ini pernah mempelawa ahli-ahlinya melabur melalui KOHILAL. Ini adalah penyelewengan besar. Md Shukur menuduh Ahli Lembaga Pengarah lama melakukan kesalahan menipu apabila mereka mengarahkan dana tersebut dipindahkan ke akaun anak syarikat KHSB untuk mengendalikan skim-skim tersebut.

    g. SHUKUR bin ABD. AZIZ menjelaskan bahawa jumlah pelaburan membabitkan sejumlah RM 46.5 juta.

    Daripada jumlah tersebut, RM 8.9 juta dilaburkan dalam projek ladang burung unta, RM 8.9 juta digunakan untuk membeli saham penerbangan MALAYSIA (MAS) manakala RM 9 juta dan RM 16.2 juta lagi masing-masing dilaburkan dalam sektor pertanian di INDONESIA dan Perdana Teknologi Venture. RM43.2 Juta semuanya.

    Hanya orang dunggu akan melabur RM8.9 juta dalam projek burung unta. Inilah dunggunya menjadi ahli PAS, asyik dengan unta sahaja.

    Di sini juga nampak betapa munafik PAS – membeli saham MAS sebanyak RM8.9 juta. Dulu PAS pernah menuduh MAS ”haram” sebab MAS hidang minuman arak dalam penerbangan.

    Bakinya RM3.3 juta dilaburkan dalam 24 anak syarikat KHSB, termasuk UMMAH Asset Management yang kini disiasat Suruhanjaya Sekuriti atas kesalahan mengumpul dana daripada ahli KOHILAL tanpa sebarang lesen rasmi.

    h. Pada mulanya KOHILAL telah membayar dividen 10% - 15% kepada ahli pada setiap bulan. Selepas 1997 bayaran dividen lesap macam asap.

    Para ahli mula menuntut keuntungan pelaburan dan ingin mengetahui perkembangan pelaburan mereka. Mereka juga mempertikaikan proses membuat keputusan berhubung pelaburan tersebut.

    Sehingga kini, Ahli Lembaga Pengarah baru tidak mengetahui proses pelaburan yang dijalankan samada kajian dibuat mengenai daya untung projek-projek pelaburan KHSB. Semua dokumen mengenai pelaburan dana juga tidak ditemui.

    ReplyDelete
  36. Inilah antara cara PAS menipu ahli KOHILAL.

    Satu sumber KOHILAL mendedahkan bahawa tiada sebarang kajian dibuat kerana KHSB (anak syarikat) juga diuruskan oleh orang yang sama, yang menganggotai Lembaga Pengarah KOHILAL. Ahli-ahlinya marah dan menganggap pihak pengurusan dan Lembaga Pengarah mengabaikan etika bisnes.

    Mereka menuduh Lembaga Pengarah bertindak tanpa pedulikan bahawa ahli KOHILAL telah menghabiskan wang simpanan hari tua untuk melabur dalam skim palsu KOHILAL. Akhir sekali semua di tipu oleh PAS. Keadaan diburukkan lagi apabila pihak pengurusan yang lama tidak mengakui kesilapan mereka sebagai mana laporan tahunan KOHILAL bagi tahun 2003.

    j. Tapi apakah cara penyelesaian yang dicadangkan oleh PAS?

    Dalam wawancara tersebut KURSIN bin RAHMAD , MD. SHUKOR bin ABD. AZIZ dan RAZALI melahirkan harapan agar kesemua 89,000 ahli dapat membantu pihak pengurusan sekarang bagi memajukan lagi koperasi tersebut serta tidak lagi mengungkit kesilapan lalu serta turut membantu pihak pengurusan baru meningkatkan lagi mutu dan prestasi syarikat dalam melaksanakan rancangan – rancangan perniagaannya.

    k. Lembaga Pengarah sedang mengkaji projek 5 tahun untuk mengumpul dana RM50 juta melalui pelbagai aktiviti perniagaan yang telah dirancangkan, termasuk usaha niaga dengan Maktab Kerjasama Malaysia.

    Maksudnya setelah telan duit ahli KOHILAL sebanyak RM46 juta, sekarang PAS nak ahli yang sama melaburkan sekali lagi (Round 2) dana sebanyak RM50 juta untuk menutup penyelewengan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEKARANG DAH JADI..... KOHILANG .. KOPIAH YANG HILANG

      INILAH AKIBAT GUNA AGAMA TP FASIK

      Delete
  37. Pas bakal berkubur next pru
    Sama2 kita nantikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yehaaa..PAN akan menang besar PRU14, sama2 kita saksikan keputrajaya atau ke Pungkokjaya!!

      Delete
  38. Beberapa cadangan dunggu PAS untuk menipu KOHILAL sekali lagi Untuk membaik pulih image PAS (kononnya) berkenaan skandal KOHILAL ini, PAS membuat beberapa cadangan :

    PELAN A) Menggalak ahli melabur semula modal sebanyak RM 45 Juta untuk mengganti wang yang telah lesap. Setelah menipu ahlinya sebanyak RM45 juta, PAS nak tipu mereka Round Kedua.

    PELAN B) Jika PELAN A tidak menjadi PAS akan mengeluarkan kenyataan keras tidak mengiktiraf KOHILAL sebagai sebahagian daripada PAS

    PELAN C) Cuba memujuk ahli KOHILAL dengan cara memohon maaf saja dan akhir sekali

    PELAN D) Mengambil tindakan disiplin parti terhadap mereka yang telah menghancurkan kepercayaan ahli.

    ReplyDelete
  39. Beberapa cadangan dunggu PAS untuk menipu KOHILAL sekali lagi Untuk membaik pulih image PAS (kononnya) berkenaan skandal KOHILAL ini, PAS membuat beberapa cadangan :

    PELAN A) Menggalak ahli melabur semula modal sebanyak RM 45 Juta untuk mengganti wang yang telah lesap. Setelah menipu ahlinya sebanyak RM45 juta, PAS nak tipu mereka Round Kedua.

    PELAN B) Jika PELAN A tidak menjadi PAS akan mengeluarkan kenyataan keras tidak mengiktiraf KOHILAL sebagai sebahagian daripada PAS

    PELAN C) Cuba memujuk ahli KOHILAL dengan cara memohon maaf saja dan akhir sekali

    PELAN D) Mengambil tindakan disiplin parti terhadap mereka yang telah menghancurkan kepercayaan ahli.

    ReplyDelete
  40. Mengikut survey HaramkahDaily.net pada 2003, didapati sekurang-kurangnya 60% responden menyokong PAS atas dasar parti itu menjamin kerajaan yang bersih dari rasuah dan salah guna kuasa. Maka PAS khuatiri skandal RM45 juta duit KOHILAL yang lesap ini bakal menghancurkan keyakinan rakyat kepada PAS.

    Untuk menjaga maruah parti dan menipu ahli, PAS akan sedaya upaya berusaha untuk menutup skandal RM45 juta KOHILAL daripada diketahui umum. Namun melihat bahawa begitu banyak maklumat telah sampai ke tangan penilis, ahli PAS sendiri yang sudah mula pecah tembelang PAS.

    Kes KOHILAL adalah satu fakta yang tidak dapat dinafikan lagi. KOHILAL mengalami defisit kewangan yang merundum bila anak syarikat yang bernaung di bawahnya mengalami kerugian teruk, disebabkan penyelewengan dan tidak peka menceburi perniagaan.

    Urusan perniagaan luar negara (Iran, Indonesia) tanpa sebarang perjanjian bertulis menunjukkan betapa dunggu PAS tidak tahu mengurus hanya satu saja koperasi. Tapi PAS masih berangan hendak mentadbir negara.

    Perbelanjaan tanpa kawalan (contohnya : duit KOHILAL digunakan untuk membeli tiket kapalterbang Haji Hadi melawat ke luar negara) menyebabkan ketirisan dalam pengurusan. KOHILAL mengalami kerugiaan yang teruk sehingga tiada duit bayar dividen kepada ahli dunggu yang dahagakan pahala dan syurga.

    KOHILAL didaftarkan di bawah Jabatan Pembangunan Koperasi Malaysia mengikut Akta Koperasi 1948 pada 3 JUN 1986. Mesyuarat pertama Ahli Lembaga Pengarah (ALP) diadakan pada 19 JULAI 1986. Allahyarham Hj. ISMAIL ABDULLAH, Bekas Timb. Pesuruhjaya PAS WILAYAH PERSEKUTUAN telah dilantik sebagai Pengerusi KOHILAL yang pertama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOHILANG .... KOPIAH YG HILANG

      Delete
  41. Setiap ahli Kohilal dikenakan bayaran yuran penyertaan RM 5.00 dan setiap peserta berdaftar dikehendaki membeli saham KOHILAL bernilai RM10.00 seunit dengan kadar minimum 10 unit bernilai RM100.00 jumlahnya.

    Pada awal penubuhan 1986, anggotanya sekitar 156 orang, meningkat menjadi 14,121 orang pada 1995. Keahlian terbesar 20,781 orang tercapai pada 2002.

    Oleh itu kutipan yuran saja 20,781 x RM100 = RM2.078 juta.

    Apa sudah jadi kepada semua duit ini?

    Adakah LEBAI-LEBAI sudah telan.

    Pada pertengahan 1997, Lujnah Ekonomi PAS Pusat telah melancarkan satu dana pelaburan dikenali sebagai pelaburan “The Year 2000”.

    Pertama sekali pasal apa PAS guna bahasa Inggeris: pelaburan ‘The Year 2000’? Kenapa tidak digunakan bahasa Arab yang betul ia itu ‘Al Fala’afil Wa ‘Allafa 2000’? Tidakkah bahasa Arab lebih afdal? Atau pun sekurangnya gunalah bahasa Melayu “Dana Tahun 2000”.

    Pelaburan tersebut dirancang sebagai serampang dua mata iaitu jaminan (palsu) memberi keuntungan kepada ahli KOHILAL. Tapi tujuan sebenarnya ialah bagi menampung perbelanjaan parti menghadapi Pilihan Raya Umum ke-10.

    Tempoh matang pelaburan pula dijanjikan tamat pada 2000 ataupun sehingga tarikh PRU ke-10 diumumkan. Malangnya sehingga ke tahun 2010, ahli KOHILAL hanya menggaru bontot masing-masing.

    Untuk menipu orang, setiap pelabur KOHILAL dijanjikan bayaran dividen 10% SETIAP BULAN !!

    Dividen pula akan dibayar pada setiap 3 bulan sekali.

    Seterusnya badan Perhubungan PAS Negeri dikerah mencari pelabur baru.

    Mengikut PAS “sekitar 1998, pelaburan KOHILAL menerusi projek ‘Pelaburan - The Year 2000’ telah mendatangkan keuntungan yang memuaskan di mana ahli-ahli yang melabur di bawah skim tersebut telah mendapat keuntungan sepertimana yang dijanjikan”.

    Tapi sila perhatikan bahawa skim pelaburan ini sudah menyalahi undang-undang. Bagaimanakah sebuah Koperasi yang ditubuhkan dibawah Akta Koperasi 1948 boleh digunakan untuk menjana dana untuk membiayai kempen sebuah parti politik seperti PAS untuk Pilihan Raya Umum ke-10 yang lepas?

    Apabila PAS mengambil dana Koperasi untuk bayar kempen politik, sudah tentu hak dan kepentingan ahli Kohilal akan tercabul. Dan inilah yang telah berlaku.

    Yang memburukkan keadaan lagi ialah Ahli Lembaga Pengarah dan Pengurusan Tertinggi KOHILAL semuanya adalah ustaz dan orang politik PAS.

    Memandangkan bahawa KOHILAL sudah kehilangan RM45 juta dan lebih 20,000 ahlinya tertipu, jelas bahawa Lembaga Pengarah dan Pengurusan KOHILAL telah mengutamakan politik PAS dan membayar tambang kapalterbang Haji Hadi Awang. Duit ahli Kohilal RM45 juta sudah hilang.

    ReplyDelete
  42. Patut semua ceo kohilal di hudud kan tangan mereka semua.... kes stopa ali smpi skg tak dihudud gak tu.... kohilal potong tangan... klu stopa ali nk potong mana yeek....ini la wajah PAS .... bodoh ego bangang bertingkek tingkek... di Pulau Pinang dah tak masyuk mereka lawan balik tangan yg suapkan.... di Selangork ada masyuk projek jilat tangan yg suapkan.... kat sarawak tuan yg suapkan ckp PAS ni x ada pengaruh PAS buat bodo saja sambil lawan senyap senyap.... bodo sungguh PAS ni... ego tongong bertingkek tingkek..... pasal PAS budaya baca buku lenyap... budaya ceramah bangang 1 stadium jadi budaya.... org bodoh sombong ego bertingkek jer yg suka ceramah ..... banyakkan baca buku kurangkan ceramah bangang.... bubar PAS islam selamat maju dan makmur....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasug memang munafik tk layak lksana hudud membusukkn imej islam lg

      Delete
  43. Skandal KOHILAL Pas ada 4 siri...hari ni kita dedahkan siri pertama dulu...

    Siri seterusnya lebih saspen lagi.....

    ReplyDelete
  44. Omakau siwalaunta, kenafa dengki sama Pan? Dia punya usaha dia punya rezki. Walaunta punya usaha, walaunta punya rezki. Jangan dengki, tak baik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak bkn dengki tp jaki aje...dia punya puk... pun dah gtl lama x kena. khalidpun x berapa nak tanya khabar itu psl omak geram. tontowipun x tepati janji...kata nak amek omak buek bini no 3 tp takut kat bini tua...meroyan la omak. asyik ratib PANtat3...last2 jd walaUNTA...ptuih

      Delete
  45. “Kita dahulukan yang mana dahulu.Dahulukan masalah atasi kemiskinan. Hukum Hudud tidak boleh dilaksanakan. Hukum mencuri tak boleh dijatuh kalau gaji minima tidak dilaksanakan." Hj hadi. Dah spin pulak? Bahaya ulamak gini.. dah hukum pancung kerana dituduh murtad..akhirnya spin. Jangan semudah itu nak jatuhkan hukum kepada orang lain semata-mata tidak bersama parti kamu ya wahai pak lebai malang..semua dah tahu tembelang lebai..tolak pas agen umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ambil pot kata2 hadi kambingpun boleh terbang bro!

      Delete
  46. Kasihan sama tn guru haron din, asyik kena kelentong. mati2 sokong derma 2.6b sbb kunun utk lwn dap/yahudi, last2 utk lwn ikhwanul muslimin. Bkn main gempaq kunun rayani air nak lantik jd penasehat,last2 keling tu tipu juga...kasihan tn guru. Walaunta x mare ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heran ye...sekoqpun x dak geng walaun yg berani sanggah posting tuan.

      Delete
    2. harung jing asyik kena kelentong sebab dia pun kaki kelentong..kaki kelentong di kelentong oleh si pengelentong..si bodoh di bodohkan oleh si bodoh..penipu di tipu oleh si penipu..inilah yg dikatakan hukum karma bagi org2 bodoh yg berlagak pintar..ckp tak serupa bikin.

      Delete
  47. Salam kembalikan 2.6b pulak dah,

    Proxy malasyu dah menang. Apa untungnya kpd rakyat? Dapat universiti? Lbh ramai graduan x cukup A dpt degree nnt maka perebutan jawatan degree makin tinggi. Jawatan dlm kerajaan makin sedikit. Guru pun dah kena pilih2 x automatik posting dah. Graduan x cukup A ini sudahlah xkan bayar ptptn tapi akan menambah PATI di dalam negara, jenayah dan gejala sosial pasti akan bertambah. Drpd bina university lebih baik bina kandang lembu atas tapak itu dpt juga hasil dpt kurangkan import livestock setiap kali raya...heee

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 4A-3A diploma, 2A-1A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  48. ha ha ha hadi seru supaya mb kedah ditentukan secara demokrasi...ha ha ha demokrasi ala pascai...walaq onta = walaONTA!

    ReplyDelete
  49. Adoiiii x habis2 omak kau nak menjaja cerita ni...sekurang2nya PAN dah berusaha keras untuk menambat hati pengundi..ni semua strategi ..tidak semestinya dengan berceramah sahaja nak tarik undi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah PANdosta

      Delete
    2. hahaha...nak tambat hati dgn goreng pisang dan sebiji limau? Rakyat nak tgk dulu apa perlembagaan parti PAN sebelum join..sampai skrg masih tak ada! apa punya badigol punya parti...

      Delete
  50. Hoi omak kau. Kau buang je le logo PKR dan DAP dari gambar kau kat atas tu. PAN + PKR + DAP dan jadi Parti Harapan. Kau tinggalkan logo PAS tu dan kau tambah sekali logo UMNO, MIC & MCA. Kau dah tak layak nak pamirkan logo PKR dan DAP.
    Ni semua blogger cari makan. Bila dah tak de sugar daddy yang nak support, mula le meroyan tak tentu pasal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tk blh buang bro... klu buang tkde sifat munafikla

      lg pun kot2 pru PH menang.. blh dia mengaku sokong PH.. pura2 hentam PH

      jenis cr makan. bkn mudah jd ibu tunggal

      klu ikut mashitah.. jd ehek pun boleh saja utk cr makan

      Delete
  51. Walaq + Omak + uNTA = WalaONTA!

    ReplyDelete
  52. Setuju bebona anon 12.29...dah nak macam blogger upahan pulak den nengok eh..yg den heran ghamai pylak yg suko kek omak kau ni...kojo eh memburukan oghang yo...x do isu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg ko betenggek kat cni naper? badigol..

      Delete
  53. Omak Kau dulu Lebih mengutamakan isu2 besar..dan ambil berat km ausahan rakyat..skg ni dah jauh tersasar ..perjuangan pun hilang dan lenyap eama sekali

    ReplyDelete
    Replies
    1. isu beasr apa yg diperjuangkan oleh PH? tak ada..senyap dan slow mcm siput babi jer...

      Delete
  54. Perjuangan yg lebih besar adalah melenyapkan pandir pandir penjilat dap ini.ia
    adalah krn hal ini kelak akan lebih menyusahkan rakyat.segala putar belit mereka yg menyokong dap ternyata tdk akan diterima oleh org.sudahnya mereka akan jd org yg memalukan diri sendiri saja(baca kucing kurap)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada lbh besar lg.. nk ranking atas blog.. tu yg copy paste byk sampah kutuk dap

      i sokong dap

      Delete
    2. ada lebih besar lagi..yg lebih besar tu adalah.. jeng jeng jeng..perut mat sabu.

      Delete
  55. Abu Hurairah berkata, Rasulullah saw bersabda :

    “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat)”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadis ni sesuai di tujukan kpd bomoh jin.

      Delete
    2. sesuai utk puak PAN la, aka Mat sabu, Dr zul dan Khalid samad...penjual ugama utk sedikit kesenangan dunia..belaan DAP sumer ni

      Delete
  56. Harakah tulis ada menteri mesir gila babi nak hukum bunuh 400 000 ahli ikhwanul muslimin (IM). Ada perdana menteri pula yg terima derma 2 600 000 000 untuk lwn IM. Tp yg paling2 bangang ada mursidul am dan presiden parti islam yg turut sokong pm yg nak hapuskan IM. dan lebih mlg ada juga walaun unta yg ttp sokong kebangangan presiden mereka...bg aku hampa semua sama saja dgn al sisi, penyembelih umat islam di mesir yg dipuji puja oleh omak gg mancung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Putar belit apa lg geng pan ni.teruskan lg lah sampai terbelit mcm najib tu.bloq penyokong disana sini lawan omak kau satupun tak mampu.nak cakap apa lg tu.sorok muka bawah ketiak lge lah korang.menyokong dap utk menolak najib n umno adalah kerja yg lebih merbahaya.pas telah membawa satu jln yg lebih selamat.kutukan terhadap pas tak akan berjalan dgn baik nanti mata org akan lebih terbuka melihat kebenaran.apa yg pasti islam n pas akan sentiasa jd penyelamat.hal yg batil tak boleh bercampur dgn kebenaran(baca pan n dap).bila bercampur kebenaran akan lenyap(baca pan).kesimpulan pan ini hanya akan membawa kemusnahan yg lebih besar.sudahnya mereka akan menjadi kucing kurap krn itu.

      Delete
    2. 0008 - Sapa yg putar belit? setahu aku geng serban yg kaki putar. Derma 2.6b dah confirm utk lwn IM (disahkan oleh AG) tapi tuang presideng dan Mursidul walaONTA tetap tak tarik balik sokongan kpd PM, maknanya depa TETAP SOKONG usaha umNO utk hapuskan IM...Tak ada bezanya dgn yahudi zionis dan general as sisi! Aku x sokong dap kapir makan babi tp setahu aku depa tak pula bermusuh atau nak lwn IM sebagaimana penerima dan penyokong derma 2.6b.

      Delete
    3. Puak2 PAN ni diorg percaya berita yg menguntungkan depa ja...dulu tak percaya kata2 AG pasal liwat Anwar, tapi sekarang percaya lak pasal dan 2.6B utk lawan IM...baghal

      Delete
  57. “Kita dahulukan yang mana dahulu.Dahulukan masalah atasi kemiskinan. Hukum Hudud tidak boleh dilaksanakan. Hukum mencuri tak boleh dijatuh kalau gaji minima tidak dilaksanakan." Hj hadi. Dah spin pulak? Bahaya ulamak gini.. dah hukum pancung kerana dituduh murtad..akhirnya spin. Jangan semudah itu nak jatuhkan hukum kepada orang lain semata-mata tidak bersama parti kamu ya wahai pak lebai malang..semua dah tahu tembelang lebai..tolak pas agen umno! Spin isu perkauman plak lepas ni...isu hudud dah mkn diri..pengikut kena spin dgn tuang presiden sampai terpusing kepala bana.kah..kah..kah

    ReplyDelete
  58. Lagi cepat bubar PAS.... lagi cepat islam maju dan makmur....

    ReplyDelete
  59. Itukan tempat nurul izzah nak cari gaduh dgn geng nuor ke.sudah dpt kat geng nuor tu apa nak kacau lg.tarik org umno utk sokong dap bleh percaya ke.cari org pas agaknya.geng nuor mmg dah sokong dap nak tarik apa lg.ke persedian utk 3penjuru.geng mat min perlu berhati hati nampaknya.geng dap rajin buat keje merayap selongkar tong sampah.nak dpt sambutan hangat turun le ke warung bak ku teh.itupun ditoya org dap sj.kami ni dah dap nak masukkan pan apa lg.sudahnya kemana pergi dicemuih org.sudah jd kucing kurap apa nak buat.kutuk lg org yg nak buat hudud.lama lama akan jd lebih dihina dr najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berpusing bana dlm kain kena spin tuang hardie punasihat umno

      Delete
  60. Pada PRU 14 nanti, Pas pasti mengulangi gelagat buruk PRU 13. Pas telah meletakkan calon walaupun dewan undangan tersebut telah dipersetujui ditandingi oleh rakan parti komponen. Pas pasti tidak akan belajar dari sejarah bagaimana pertindanan pertandingan tiga penjuru antara partinya, PKR yang akhirnya dimenangi Barisan Nasional. DUN Sungai Acheh, Kota Damansara, Bukit Besi, Kota Putera dan Seberang Takir sebagai bukti kukuh kebobrokan Pas. Semasa dalam Pakatan Rakyat Pas sanggup menodai janji, apatah lagi kini Pas tidak bersama Pakatan Harapan, yang pastinya pertandingan tiga penjuru tidak boleh dielakkan.

    Seandainya Pakatan Harapan tidak berjaya menawan Putrajaya pada PRU 14 nanti, pastinya semua jari akan menuding kepada Pas. Jika BN terus berkuasa, maka Pas harus dipertanggungjawabkan kerana menyebabkan penderitaan rakyat berlarutan dan berpanjangan. PRU 14 adalah medan demokrasi yang terbaik untuk menukarkan kerajaan melalui mekanisme pilihan raya. Jika BN tidak dapat ditewaskan maka Pakatan Harapan dan Pas sama-sama menggigit jari, malahan rakyat akan sengsara dan merana.

    ReplyDelete
  61. Tok peti pahang menikus isu bauksit kat kuantan..apa cer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleh GST...geng songkok tinggi!

      Delete
  62. Mana omak nih? Masih tunggu pitih brim ke? Cepat la posting psl mukeris dah ltk jawatan...tu kan anak mahazalim musuh bos kau yg utama! Lepas mukeris kita dapat mat basah pulak...

    ReplyDelete
  63. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete