KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 13 February 2016

MASIH RELEVANKAH ANWAR IBRAHIM MENJADI CALON PM PAKATAN HARAPAN????????


Selasa lalu 9hb Februari 2016 genaplah setahun Datuk Seri Anwar Ibrahim merengkuk dalam Penjara Sungai Buloh.

Beliau telah dihukum penjara lima tahun kerana kesalahan meliwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan.

Bagi memperingati ulang tahun pertama pemenjaraan Anwar telah diadakan perhimpunan #Bebas Anwar sambil menyalakan lilin di luar pintu masuk utama penjara.

Khabarnya kira-kira 1,000 orang dilaporkan hadir untuk memberi sokongan termasuk pemimpin utama PKR dan PAN serta beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang kait rapat dengan PKR.

Namun kelibat pemimpin PAS tidak kelihatan kerana menurut Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, penganjur tidak menjemput parti itu.

Begitu juga dengan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali kerana mengerjakan umrah. Beliau menghantar pesanan kepada Anwar dan ahli keluarganya menerusi rakaman video yang disiarkan di perhimpunan itu.

Di perhimpunan itu juga berlaku peristiwa yang kononnya digelar revolusi mikrofon apabila Presiden PAN, Mohamad Sabu membaling mikrofon kerana kecewa pembangkang masih gagal menarik sokongan rakyat negara ini selain melabelkan para penyokong pembangkang sebagai lahir jantan tetapi memiliki hati betina.

Tindakan Mat Sabu yang kini menerima nama jolokan baru Mike Sabu itu tidak pula mengujakan sebaliknya menjadi bahan lawak jenaka dan bidasan keras apabila rakaman video kejadian itu diviralkan di media sosial. Itulah Mat Sabu dari dulu sampai sekarang masih dengan gimik dan retorik politik murahan.

Kita lupakan cerita Mike Sabu itu seketika kerana setakat baling mikrofon kedinding tak membantu pun kenaikan harga getah atau memulihkan nilai Ringgit.

Perkara yang lebih mengejutkan apabila Pakatan Harapan masih menamakan Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri.

Kesian dan simpati kepada rakyat Malaysia kerana kita masih dimomok dengan keagungan dan kehebatan luar biasa Anwar sedangkan hakikatnya aura beliau semakin pudar dan luntur. Karier politiknya sudah sampai di penghujung.

Tidak sedarkah mereka yang zaman kegemilangan Anwar sudah berlalu dan namanya semakin tidak relevan terutama dalam kalangan anak-anak muda.

Rasanya sudah cukup untuk menjaja nama Anwar untuk tagih simpati dan sokongan rakyat. Tolonglah beri harapan baru dan semangat baru kepada rakyat untuk meneruskan hidup di zaman penuh kegilaan ini.

Adakah pembangkang tiada calon lain yang boleh diangkat? Kalau nak juga jaja nama Anwar, angkat sajalah Nurul Izzah sebagai calon Perdana Menteri.

Bagaimana pula dengan Rafizi Ramli? Beliau anak didik kesayangan Anwar dan pemilik idea Langkah Kajang yang berakhirnya dengan Pakatan Rakyat kecundang. Tak layakkah Rafizi menjadi calon Perdana Menteri?

Dan bagaimana pula dengan Azmin yang kini dianggap paling berkuasa dalam PKR sebagai calon Perdana Menteri?

Azmin bukan calang-calang kerana beliau pemimpin licik yang bijak mencekup peluang. Lihat saja bagaimana beliau dipilih menjadi Menteri Besar Selangor. Ketika para ADUN PKR/DAP dan dua PAS bersolidariti dengan akuan bersumpah bersama-sama dengan Kak Wan akhirnya jawatan berprestij itu dimiliki Azmin Ali.

Rakyat mahukan satu harapan yang menjanjikan perubahan walaupun ia belum pasti dapat dilaksanakan. Bukankan salah satu seni politik itu menjaja sebuah harapan kepada rakyat?

Tiada makna menukar nama Pakatan Rakyat kepada Pakatan Harapan jika harapan lama juga yang menjadi kata-kata janji dan sandaran.

Sebilangan besar rakyat Malaysia telah mulai menerima hakikat bahawa Anwar adalah tahanan jenayah bukan tahanan politik. Oleh sebab itulah perjuangan NGO-NGO untuk meletakkan Anwar sebagai tahanan dalam rumah tidak mendapat sambutan dan diberikan pertimbangan yang serius.

Anwar didapati bersalah oleh sembilan hakim daripada pelbagai peringkat mahkamah dan telah melalui proses perbicaraan yang agak panjang iaitu selama tujuh tahun.

NGO-NGO berkaitan sewajarnya mengambil posisi hentikan mengelirukan rakyat kononnya Anwar adalah tahanan politik sama seperti yang berlaku kepada Nelson Mandela dan Aung San Suu Kyi.

Tak pernah pula media melaporkan Mandela dan Aung San Suu Kyi pernah dipenjara kerana kesalahan meliwat.

Akhir kata, terimalah hakikat Anwar sudah mulai tidak relevan dipersada politik arus perdana negara. Dan juga tidak lagi membawa harapan besar untuk membawa perubahan kepada rakyat Malaysia.

61 comments:

  1. Wali PH adalah DAP yg anti Islam.. Orang Melayu Penang dihalau macam penduduk Palestine.


    Gerai Siapa Pula Bakal Jadi Mangsa Kerakusan Guan Eng Selepas Ini ?
    FEBRUARY 12, 2016

    AIDCNews- 12/2/16 – Gerai siapa pula bakal menjadi mangsa kerakusan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, soal Persatuan Mukabuku Pulau Pinang.

    Ia merujuk kepada insiden perobohon gerai Adam Tomyam dan gerai Afiq Bawal Goreng di hadapan Kuaters Polis Lebuhraya Thean Teik, Air Itam, Pulau Pinang.

    “Makin hari makin menjadi !

    “Gerai siapa pula yang bakal menjadi mangsa selepas ini ?, “soalnya.





    Menurut Penang kini, kedua-dua gerai peniaga kecil Melayu itu dirobohkan pagi semalam.

    “Kami menerima maklumat pemilik kedai Bawal Goreng menangis hiba melihat gerai diruntuhkan dan barangan kedainya dirampas. Kesian melihat depa sukar nak cari rezeki.

    “Kalau penguatkuasa ada hati perut dan ruang diplomasi, barangan di kedai seperti TV LCD, peti ais, kipas angin dan barangan memasak tak payah la angkut naik trak.

    “Cukuplah mungkin sekadar kerusi, meja dan dapur sahaja kalau nak rampas pun,”lapornya.





    Sementara itu, Penang Kini turut melaporkan sebahagian struktur bangunan warisan yang dikenali sebagai Hotel Runnymede, iaitu bangunan kolonial berusia 208 tahun itu turut dirobohkan dipercayai bagi memberi laluan kepada pembinaan hotel bertaraf lima bintang di situ.



    “Ini baru betul-betul UBAH !

    “Runnymede sebelum dan selepas Tahun Baru Cina 2016,” lapornya sambil membandingkan dua keping gambar (di atas) sebelum sebahagian struktur bangunan warisan itu diroboh dan selepas diruntuhkan.

    Hmetro.com turut melaporkan tiada sebarang papan tanda pemberitahuan diletakkan.

    Jurucakap Persatuan Warisan Pulau Pinang (PHT) berkata, pihaknya menerima maklumat kerja perobohan bangunan warisan itu dijalankan pada Isnin lalu iaitu ketika sambutan Tahun Baru Cina.

    “Kami mahu penjelasan daripada kerajaan negeri, mengapa kerja perobohon dijalankan pada hari cuti umum, seolah-olah mereka mahu menutup sesuatu,” katanya.

    Bangunan warisan itu terletak di atas tanah seluas 0.8 hektar berhampiran pesisiran pantai, sekali gus menjadikan ia antara hartanah yang paling bernilai di Pulau Pinang.

    Hotel Runnymede pernah didiami Sir Stamford Raffles pada 1805 ketika Raffles bertugas sebagai Penolong Setiausaha kepada Gabenor Pulau Pinang, Robert Townsend Farquhar.

    Selepas itu, Hotel Runnymede mengalami banyak perubahan termasuk pernah dijadikan sebagai hospital tentera British ketika zaman Perang Dunia Kedua.

    Sementara itu, EXCO Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalu lintas, dan Tebatan Banjir negeri Chow Kon Yeow berkata, pihaknya sudah mengeluarkan Pelan Kebenaran Merancang (PKM) kepada pemaju terbabit.

    “Bagaimanapun, PKM itu tidak membabitkan Hotel Runnymede. Kerja perobohan hanya dijalankan di beberapa struktur kawasan sekitar tapak hotel berkenaan sahaja.

    “Selain itu, kita akan menyiasat bagaimana kerja perobohon itu boleh dijalankan pada hari cuti umum,” katanya.

    ekoran insiden itu, Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) turut melahirkan rasa kecewa dengan tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang kerana terus menerus menghapuskan tapak warisan di negeri itu dengan alasan pembangunan.

    Presiden CAP, S.M. Mohamed Idris berkata, bangunan sampingan dalam kawasan hartanah Runnymede telah dirobohkan sedangkan permohonan kebenaran merancang untuk projek pangsapuri dan hotel di kawasan itu telah dibatalkan pada 24 November 2015.I

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANG SAH DAPigs NI TAK SEDAR DIRI!!!

      Heh! Nampak gayanya dendam kesumat puak - puak Chauvanist Ultra Kiasu Kafir Harbi DAPigs ni terhadap PAS masih lagi tak padam - padam. Bahkan ianya terus membara dalam hati mereka.

      Habis semua benda yang dibuat oleh puak - puak PAS tu hanya menimbul kebencian dari kalangan puak - puak DAPigs tu. Walaupun apa yang diperkatakan itu adalah satu Kebenaran.

      Tapi, itu pun puak - puak DAPigs tu nafikan dengan alasan - alasan Longkang bagi mencetus persepsi perkauman dikalangan rakyat. Realitinya, diorang yang lebih Rasis dari orang lain.

      Misal contohnya dalam isu yang dibangkitkan oleh Hadi Awang baru - baru ni berhubung isu TPPA yang menyebut, DAPigs menyokong cadangan TPPA itu secara diam - diam kerana menguntungkan mereka.

      Kata Hadi Awang, puak - puak Chauvanist Ultra Kiasu tu hanya bermain 'Wayang' depan orang ramai sedangkan hakikatnya perjanjian TPPA tu memenuhi agenda sulit subversif mereka.

      Tambah Presiden PAS tu lagi, pandangan itu diberikan berdasarkan kepada hakikat bahawa ekonomi di Malaysia ini secara majoritinya dikuasai oleh kaum Cina, bangsa Majoriti dalam DAPigs.

      Jadi, adakah fakta itu salah? Wajarkan DAPigs anggap ianya sebagai satu tindakan Rasis sekiranya kita menceritakan tentang kebenaran? Takkan se-JUMUD itu pemikiran puak - puak DAPigs ni?

      Kita tengok apa yang berlaku di Pahang ni pun cukup la. Takde sorang pun pemimpin dikalangan puak - puak DAPigs tu yang bersuara mengenai isu perlombongan Bauksit di Kuantan.

      Sebaliknya, mereka yang dulu pernah Menyalak dan Melolong nak bakar kilang Lynas tu pun dah hilang entah ke mana. Mana perginya Wong Tak, calon DAPigs di Bentong tu dulu?

      Kenapa sekarang dia hanya berdiam diri? Adakah sebelum ini Si Wong Tak tu hanya menyalak macam Anjing Lapar hanya semata - mata kerana dia nak menjadi calon dalam Pilihan Raya je?

      Terbukti, pemimpin DAPigs macam Si Wong Tak tu hanya sekadar MENIPU rakyat dengan menjaja diri dia sebagai "Hero" yang memperjuangkan isu rakyat. Walhal, dia hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri je!

      Delete
    2. Bukti2 DAP Anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  2. Hahaha....melayu mudah lupa apalg nak kenang budi, umpama kacang lupakan kulit, mahu wang tak mahu maruah hakikat melayu tidak berubah hanya di tinggalkan sepanjang zaman.bukan melayu ditindas tetapi byk bercakap kurang berusaha,hanya pandai meminta memberi jauh sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hinalah Melayu. Dimata PAN pimpinan Mat Sabu hanya DAP yg suci. Orang Islam keturunan Melayu amat hina di mata mereka

      Delete
  3. Boleh ,asalkan bukan parti yg kutuk cina babi akhirnya jadi dewa cina atau parti yg cerita bab Islam tapi tengok porno takde duit lg nak bayar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hinalah Melayu. Dimata PAN pimpinan Mat Sabu hanya DAP yg suci. Orang Islam keturunan Melayu amat hina di mata mereka

      Delete
  4. Cina MCA ok ke? India MIC ok ke? Dasar komen hipokrit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen ko lagi hipokrit..
      semua melayu ok ke?....

      Delete
  5. Jauh beza tu antara MCA dan MIC dengan DAP.Abang kena kaji betul2 jangan main hentam saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MCA dan MIC setuju ler dgn hudud ek? Hebat

      Delete
    2. Semua melayu setuju hudud ek? Hebat??

      Delete
  6. Salam 2.6b

    Hanya wayang
    1. Jawatan menteri seperti shahidan dan shahrizat hanya wayang tiada fungsi.
    2. Bangunan hospital besar dan gah di setiap daerah tapi nak bersalin kena refer hospital di ibu negeri sbb yang lain tu hanya wayang.
    3. Tukang ajar untuk anak anak rakyat atau ahli akademik bersepah-sepah macam puntung rokok tetapi 70% akademik teruk, minta tengok results upsr-spm jika tak percaya.
    4. Umum projek bantu rakyat berjuta-juta, tapi tak sampai ke akar umbi sebab beri adik beradik dan kroni siap buat rumah sewa lagi, contoh flat pprt.
    5. Bersama berdemo bila kampung melayu diambil dap tetapi 50 tahun perintah geran letak nama sendiri bila datang tawaran berjuta daripada pemaju sendiri yang jual sendiri berdemo.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.heee

    ReplyDelete
  7. Nak tanya dgn omakkau, masih relevankh tuang mi presiden adi bawang jadi presiden pas?????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuang presideng hadi awang maseh releven jadi presideng pas sebab dia tak pernah buat kerja bodoh memantat lubang jubo sesama jenis mcm sheikh aljuburin alkelentongi almunafikin tu, ada faham.

      Delete
    2. Tuan Anonymous13 February 2016 at 21:13 ni muslim ke non muslim? Kalau muslim baik bertaubat sebb dlm hukum hudud...takzir jika kita memfitnah org meliwat tanpa saksi dan bukti kena roatn 80 kali...jgn kita kata sokong hudud tapi kita perlekeh dgn fitnah dan tuduh org islam lain dgn benda yg dia tak buat....hang dah ada dosa dgn Anwar Ibrahim secara individu...baik pergi minta maaf secara depan JIKA ANWAR MAAFKAN hang selamat kalau tidak tunggulah hukuman di padang mahsyar MELAINKAN HANG BUKAN MUSLIM MAKA TIDAK TERPAKAI HUKUM HUDUD ATAS ANDA....

      Delete
    3. Sokong hudud tapi tak reti apa itu hudud tak ke pelik tu? Alahai taubatlah sebelum ajal

      Delete
    4. Dia ingat dgn guna Anonymous ALLAH swt tak tahu siapa dia kot hehehehe....malaikat dah tulis dosa anda dgn Anwar so cermin2 lah diri sendiri

      Delete
    5. Begitu juga dosa anda dgn najib dan rosmah dan hj hadi dan tantawi.

      Delete
  8. Sbb anwar tersangat relevanlah beliau dikurung dlm sangkar besi! Pejuang rakyat atau 'peoples rebelion' tiada tarikh bersara dlm perjuangan. Anwar rakyat sedang menanti mu spt rakyat afrika menanti nelson mandela.

    ReplyDelete
  9. Anon 1.16
    tak cukup hukum hudud... takzir ada... qisas pun ada tak semestinya klu x ada saksi suma perkara dah selesai tak ada apa2 tindakan... yg mengadu saiful yg jadi mangsa saiful dia bawa bukti dua diliwat... DNA srmpek aur mani ada... bill cofee boy melancung luar negara dll suma ada... sumpah laknat dia buat... aljuboori ada buat sumpah laknat ada ka..? Terpekik terlolong luar mahkamah cajao x buat dlm mahkamah menikus nyorok lam montot kapal sink... ada ati plak nak samakan diri dng nelson mendela lgi tuhhh... alahai cermin la diri anak beranak rakyat malaysuia dah cukuo faham kelentonh dan pembohong krluarga nih... cukup cukup la tu.... dosa suka buat fitnah dan kelentong org lain ko nk campak ke mana pulak...? Udah udah la nk tegakkan benang basah anak beranak nihh..

    ReplyDelete
  10. artikel ni mcam percaya dengan fitnah liwat anwar ibrahim. maknanya arwah tok guru nik aziz pun terpedaya dengan anwar la ye. bila tok guru takde puak2 yang nak berbaik2 dgn amno la yang memecahbelahkan pakatan. dulu arwah tok guru tak gaduh dengan dap.. la ni semua dap yang jahat.dgn amno kena bersangka baikk...walhal terang lagi bersuluh..

    ReplyDelete
  11. Arwah tok guru ko tak bole pakai langsung.... u turn sampai masuk lam kubo.....

    ReplyDelete
  12. Pengaruh Anwar dalam politik Malaysia memang kuat dan tidak dapat disangkal lagi. Selain Anwar kita percaya tiada ahli politik yang lain yang setandingnya kerana beliau seorang yang paling berpengalaman dalam dunia politik Malaysia dan merupakan bekas timbalan menteri. Suka atau tidak itulah realitinya. Berikutan kes liwat tersebut. Liwat sendiri adalah termaktub dalam hukum hudud. Kes sepatutnya dibicarakan di mahkamah syariah dan bukan mahkamah tinggi. Kesimpulannya apa keputusan mahkamah adalah zalim kerana tidak mengikut hukum Allah. Memang beliau kelihatan rakus ingin menjawat jawatan yg tinggi termasuk dalam rancangannya "langkah Kajang" namun antara Najib dan Anwar siapa yang lebih layak memerintah. Sepanjang penglibatan anwar dulu bersama Dr. Mahathir kita tahu bahawa sokongan Melayu terhadap UMNO adalah kuat berikutan Anwar adalah menteri kewangan ketika itu. Ini adalah fakta...Sekiranya ada calon lain yang lebih layak..Sila nyatakan..

    ReplyDelete
  13. Kita kena beringat...Kebenaran tidak semestinya disetujui majoriti. Seperti zaman dahulu majoriti mengatakan bumi ini mendatar tp sebenarnya tidak. Tolong kembali kepada Al-Quran dan Sunnah dan bukan nya berdasarkan pengikut penganut islam di Malaysia di mana hanya agama sahaja islam tapi semestinya Muslim yang bertaqwa kepada Allah. Berikutan kes Anwar tersebut cukup2 lah mengutuk dia dan menghina. Kita takut kita menambah lagi byk dosa yang sedia ada. Sudahlah hukuman tidak mengikut Hudud jadi tak perlu la kita percaya sgt terhadap hukuman sekular yang manusia cipta mempunyai byk kelemahan dan ketidakadilan. Berikutan mengenai sumpah yg Saiful ucapkan tu...tolong tnya balik ulama(yg betul) supaya tidak menjadi manusia yg jahil. Kalau bersumpah sudah cukup utk dijadikan bukti maka tak perlulah Allah menciptakan undang2 qias,hudud dan sbgnya.Sumpah hanya boleh digunakan pakai oleh suami isteri iaitu sumpah li'an. Tiada sumpah lain pula disebut dalam hadis mengenai org yang diliwat dan boleh diterima pakai. Allah SWT menempatkan dosa membuat fitnah lebih buruk dampaknya daripada membunuh. Firman Allah: "... fitnah itu besar (dahsyat) dari melakukan pembunuhan ..." ~ Surah al-Baqarah, ayat 217.Allah berfirman: "Maukah Aku beritakan kepadamu, kepada siapakah syaitan2 itu selalu turun? Mereka turun ke tiap2 pendusta yang berdosa, yang mendengar sungguh2 (apa yang disampaikan oleh syaitan2 itu) sedangkan kebanyakan beritanya adalah dusta." ~ Surah asy-Syuras 'ayat 221-223.

    ReplyDelete
  14. Omakkau dah x relevan kpd penyokong2 pakatan rakyat. Jangan terlalu daif dlm mengampu PAS kerana PAS juga x boleh menang tanpa sokongan rakyat pelbagai kaum.

    ReplyDelete
  15. Salam 2.6b ,

    Cara mudah tipu Melayu ,
    1. Setup satu skim mlm @ pelaburan.
    2. Berlindung disebalik emas atau produk yang hebat (jus buah over priced boleh ubati semua penyakit kronik/ gadget cucuh rokok jimat minyak) .
    3. Ambil artis / ustaz atau public figure jadi duta.
    4. Gunakan term arab seperti hibah, wakalah dan jemaah.
    5. Rekrut seramai melayu yang mungkin, target spesis mentah/ bodo tapi berlagak pandai macam ( student dan cikgu)/ pekerja kerajaan sebab senang buat loan dan pesara sebab angan2 nak kaya.
    6 . Kalau dorg tak percaya bawa pergi 'office' . Tekankan nak 'tolong' melayu. Umpan dengan kereta mewah pinjam.
    7. Minta labur 30K, bulanan beri profit 1k.
    8. Cukup setahun angkat kaki dan enjoy the money. Dorg dapat 12K (duit dorg juga tu) rugi 18K. Kita untung boleh beli Bentley :)
    #KEDEPAN

    ReplyDelete
  16. Omak kau dh x releven dan xtau mane halatuju untuk disokong... Pas bersama dgn umno demi nafsu dan jawatan... Pas yg dulu bukanlah pas yg sekarang

    ReplyDelete
  17. Apa2 hukum pun sesuai selain dari hudud... Qisas.. Qati.. Takzir pun hukum islam asal sesuai dlm kes ini..tak perlu memilih milih... Klu anwar bersumpah dah keliling dunia dia terpekik terlolong akan cakap benda ini...klu bab akuan bersumpah dlm kes2 yg lain dia lah yg terpekik terlolong satu dunia supaya akuan sumpah dah dibuat... Tun daim lah menteri kewanhan yg terbaik sekali.. Tun dah sediakan platform menteri kewangan selepas dia.. Tapi yg jadi bila anwar jadi menteri kewangan..? Hancus ikut IMF dan jadi badut soros yahudi akhirnya... Kalau peguam sendiri cakap liwat suka sama suka dan suruh taubat lagi lansung tak disanggah oleh anwar dan kerabat sendiri.... Cukup2 la nk menipu..

    ReplyDelete
  18. LIWAT SAMA DENGAN ZINA!!!Takrif liwat mengikut Mazhab Shafi’i ialah memasukkan zakar ke dalam dubur lelaki, perempuan atau khunsa dikenakan hukuman had(hudud).Hukuman mereka seperti penzina iaitu sebat 100 rotan dan buang negeri bagi yg tidak muhsan (tidak pernah merasa persetebuhan yang sah) dan direjam bagi yang muhsan. Ini pendapat mazhab Syafie, Sai’d bin Musayyab, ata bin Rabah, hasan, qatadah, Nakhaie, thauri,auzaie, Abu Thalib dan Imam Yahya.
    Hujjah mereka adalah menyamakan hukum liwat dengan zina dan berdasarkan hadis yg lemah sanadnya:

    روي { أنه صلى الله عليه وسلم قال : إذا أتى الرجل الرجل فهما زانيان }. البيهقي من حديث أبي موسى

    Nabi saw bersabda “ Apabila lelaki itu meliwat lelaki lain keduanya adalah penzina.” Hr Baihaqi...

    Malaysia majoriti adalah mazhab syafie maka hukum liwat ini adalah hudud bukannya qias atau takzir...Lagipun mahkamah malaysia tidak menjalankan hukum tersebut..sekiranya undang2 sekular yang menjatuhkan hukuman maka ianya secara jelas adalah zalim disisi Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes menjubo ni bukan.kali pertama berlakudi mesia.... tiap2 hari bersepah kejadian.liwat meliwat berlaku... yg ni tak ada pulak puak gay pluralist terpekik terlolong nak dibela ... bila kena kat gay pluralist tua baru suma nak bukak biji mata
      ...rujukan haparakdaily ni mcm.kertas sampah layaknya..

      Delete
    2. Jadi baguslah..bila ada yang bukak mata sesiapa yang rasa jahil boleh lihat kembali liwat dan hukumnya dalam AL-Quran tp jahil yang hanya mendengar dari kata2 org yg jahil juga akan jadi makin jahil membabi buta namanya. Islam tidak meletakkan hanya insan yang bernama Anwar sahaja patut diadili tapi seluruh umat islam. Secara logiknya Allah yang menjadikan kita maka dia lebih tahu apa yg sesuai utk ciptaannya. Jika manusia percaya dengan undang2 dunia maka rosaklah manusia seluruhnya.Secara terang bila Allah kata jika manusia memilih undang selain undang2nya maka ianya adalah zalim maka keputusan dari hakim hanya boleh diterima oleh masyarakat tetapi tidak pada Allah. Keputusan yang zalim hanya disokong oleh orang zalim juga.Masalah Anwar bersalah atau tidak itu urusan dia dengan Allah. Tapi tak perlu lah kita jadi batu api dan jadi penyampai fitnah.Ingatlah firman Allah swt yang bermaksud :[ Hai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu menjadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) kerana Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk tidak berlaku adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan ] Al Maidah:8

      Delete
    3. Rakyat lawan anwar bujan namanya anwar ibrahim... bukan kerana dia melayu.. juga bukannya dia proksi yahudi zionis ... atau bukan dia bangga jadi gay ... bukan pulak pejuang LGBT ... bukan peguam dia banyak walaupun terang2 peguam anwar tahu dia liwat suka sama suka .... dua bukan saja pejuang LGBT tapi pluralist yg menhancurkan akidah dan iman... ajaran pluralism murtad dan kafir...bukan macam di memali mati katak... ini pejuang yg tegak kebenaran insyallah syahid ...

      Delete
  19. Tak habis-habis pinjaman IMF.....sila rujuk laman web ini :
    http://www.worldbank.org/projects/search?lang=en&searchTerm=malaysia

    Pada pertengahan tahun 1998 tersebut berbagai isu yang melanda di Malaysia. Selain masalah kejatuhan ekonomi dunia pada masa yang sama Anwar Ibrahim, pada 1997, telah menolak semua usaha untuk “Bail Out” kroni-kroni Mahathir dan Daim yang melarat pada masa itu. Sebelum 1997, para kroni seperti Halim Saad, VinSetan, Anandha Krishnan, Tajuddin Romli, Wan Azmi Gendut, Tajuddin Othman dsbnya, hidup dalam kemewahan menikmati kekayaan negara yang diberikan kepada mereka. Sedikit pun rakyat Malaysia tidak merasai nikmat yang dinikmati oleh kroni-kroni ini. Akhir sekali noktah kepada pemecatan anwar pada 1998 bahawa ada info dari dalam bahawa beliau tidak mahu bail out untuk membantu perniagaan anak Dr Mahathir iaitu Mirzan Mahathir sebanyak 2.0 billion. Pada tahun 1998 juga bermulanya pinjaman IMF dibuat. Cuma yang muskilnya adakah pada jun 18 1998 dibuat oleh Anwar atas persetujuan Mahathir...atau Mahathir sendiri yang buat pinjaman sebagai menteri kewangan. Sekiranya benar dokumen oleh Rafizi PKR bahawa sebenarnya Malaysia telah mula menandatangani Rujuk Kertas Maklumat Projek (Project Information Document) bernombor PID6999 yang bertarikh 23 Oktober 1998. maka Dr Mahathir adalah dalang sebenar meminjam IMF selepas anwar dipecat dan dipenjarakan.

    rujuk: http://www.harakahdaily.my/tag/krisis-kewangan-1997

    ReplyDelete
  20. Kah kah rafizi ni kaki penipu...dokumen penipu sesuai untuk penipu...sejak bila tun dr m jadi menteri kewangan.... fakta mana yg dirembat nihh..

    ReplyDelete
  21. buat baik berpada pada..jubo menjubo jangan sekali..jngn ikut perangai sipeliwat tua tak sedar diri tu...anugerah tuhan lah sangat..ptuii!!!

    ReplyDelete
  22. Percakapn di atas...
    1.Hmm..ayat dari cybertrooper murahan.....
    2 Org yg betul2 jahil dalam segala hal berkata2 suka hati tanpa fakta...
    3.Butakan hati terhadap sesuatu perkara walau pun tahu kebenaran...akibat marah..hasad dengki...demi habuan dunia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4. Anon 13:30 spices yg suka menjubo dan dijubo, kaum nabi luth akhir zaman yg dilaknat oleh Allah SWT.

      Delete
  23. Sekurang kurangnya mat sabu berani berckp dan menentang kezaliman dan bukannya menegak kebatilan dan bersedondon dgn umno ....tak serik2 walaupun ditipu umno beratus kali..anwar adalah ikon rakyat malaysia dan tiada tandingnya sbb itu anwar tetap dipilih sbg pm walaupun nasih terpenjara...itu pilihan yg lebih dari kekalkan pemimpin gila mereng sasau memimpin parti, membawa parti kelubuk.neraka..tafsir quran ikut nafsu dan selera sendiri utk jaga kepentingan perut sendiri dan keluarganya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul3x..mat sabu berani bercakap..dlm dunia ni dia shja yg berani mengelar anwar sebagai aljuburi..akhirnya kata masin dari mulut mat sabu jadi kenyataan, maka jdi lah anwar sebagai penjubur tua.

      Delete
  24. Penyokong jahil pas = penyokong totok umno = otak sama sama kat lubang jubo...umno jual nama melayu dan pas jaja agama@ mazhab syiah..jgn terlalu taksub sbb jedua dua parti tu penipu ora melayu..sepatutnya jadikan TGNA sbg idola ,pemimpin penyatu rakyat dan pemimpin islamik sejati ...pemimpin2 pas sekarang ramai yg munafik..lihat kes spender besar, kes pakaian dewa cina dan kes tonton porno..
    Semuanya terlepas dari tindakan kerana satu kapal,agama sudah tolak tepi ,al quran dah tutup buku...inilah ajaran2 sesat dlm pas dan oenyokong jahil agama tetap sokong mcm babi buta...tak takut jer bila mati jadi mcm bangkai...nasihat ikhlas saya sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  25. Pas bukan lagi parti islam ...tetapi sebuah parti org2 munafik mcm syiah jugak...atas kertas berlandas al quran dan hadis tapi dari segi tindakan dah ikut yahudi@abdullah bin sabak...tafsir alquran ikut ikut nafsu dan selera sendiri dan dah tak guna akal lagi...yg penting jawatan dan pangkat kena jaga..perut anak bini perlu diisi walau dgn cara menipu rakyat...halal haraam dah tolak tepi..janji elaun masuk walaupun ponteng parlimen.

    ReplyDelete
  26. mat sabu semakin Kuciwa, dah le tak laku bakal muflis pulak tu..kih kih kih

    ReplyDelete
  27. Camna genral degree klas 3 jurusan sejarah bole jadi menteri kewangan.... tun daim penah kata anwar tak tau teori ekonomi makro yg kompleks hanya menuruti teori ekonomi IMF yg disumbat dlm mulut menteri kewangan.... teori ekonomi tingkatan 6 pun x lepas...kikiki

    ReplyDelete
  28. Wah wah wah wah.....bukan main ligat madir suruh peguam negara bersumpah dgn menjunjung al quran jikalau dtk seri najib tak melakukan ambik duit 1MDB, kenapa kamu madir tidak berani bersumpah jikalau kamu dulu sebagai pm menuduh dtk seri anwar sebagai peliwat, kalau kamu berani n bercakap benar, bersumpah lah kamu dengan menjunjung al quran di dalam tv dengan siaran langsung kalau kamu tidak ada buat fitnah terhadap DSAI, kami rakyat malaysia cabar kamu kalau kamu berani

    ReplyDelete
    Replies
    1. dlm kes liwat anwar takut bersumpah. .menampakkan dngn jelas bahawa anwar memang kaki bontot..munafik mcm peliwat tua ni memang takut bersumpah...kih3

      Delete
    2. mahataik dan aljubori same jer dua2 kepala taik.

      Delete
  29. Hal yg tak ada sangkut lansung dng madir... Bab sumpah ni klu aljuboori tak payah pulak .... Klu org lain suruh sumpah.... Budaya tongong bohong mme milik aljuboori ....

    ReplyDelete
  30. ANWAR PEJUANG RAKYAT UNGGUL SEPANJANG ZAMAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aljuburi penjubur unggul sepanjang zaman.

      Delete
  31. ANWAR TIDAK ADA KES RASUAH SEDIKITPUN...MAKA FITNAH LIWAT DIGUNAKAN KERANA JENAYAH LAIN SEMUA UMNU TERBABIT

    TIDAK RAMAI PEMIMPIN YG SANGGUP MENERIMA UJIAN SEPERTI ANWAR DEMI MEMBELA RAKYAT.

    ADAPUN FITNAH LIWAT YG BERLEGAR AKAN DITANGGUH OLEH SETIAP KONSPIRATOR DN YG MEMPERCAYAINYA... DIBAWA MATI

    MALAYSIA BINASA KERANA UMNU DN PAS

    UNTUNG SINGAPURA MAJU WALAU SEKANGKANG KERA KERANA TIADANYA UMNU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SINGAPURA MAJU SEBAB TIADA PEMIMPIN POLITIKNYA MAIN JUBUR MCM ALJUBURI.

      Delete
  32. Kepala bapak rasuah dan kepala pembohong di Malaysia adalah anwar aljuboori.....semua saksi dirasuah dan dibeli...semua perwakilan dlm umno dibeli.... semua kroni dapat tender kjaan sudah dirasuah... malah para demonstrasi gulung gulung atas jalan raya pun dibayar rasuah.... puiiiii

    ReplyDelete
  33. ANWAR PEJUANG RAKYAT UNGGUL SEPANJANG ZAMAN

    ReplyDelete
  34. Kah kah masa aljuboori dlm umno... budaya rasuah perwakilan menjadi...pernah budaya tumbuk menumbuk dan baling kerusi terjadi...skg budaya tersebut ssgt meriah dlm PKR... tumbuk menumbuk...pecah pala smpi berdarah.... undi lam jamban dan hotel...beli perwakilan dan ahli hantu dan ahli tak berdaftar ssgt meriah...yg paling bangang jawatan aljuboori pun tak ujud dlm PKR malah aljuboori tak pernah bertanding...konon nk jadi champion demokrasi tadbir parti mcm kuku besi....cukuo2 la macai PKR kena jubo otak mereka..ahakss...puiii

    ReplyDelete
  35. Nelson mandela xdituduh meliwat kerana yg mnuduh tu xsehebat org kita..kita no pengecut..takutkn sngat anuar smpai copy paste senario liwat..ditambah dgn sokongan dari agensi2 yg diketuai okeh berok2 knyang...ingat tu...kalau pemimpin2 msyarakat antarbangsa pun xpercaya..yg kau percaya tu nape?..jadi berok jugk ke?

    ReplyDelete
  36. Tulis tanpa FAKTA..... suma bukti di mahkamah lansung tak dicabar.... kalau nak tulis bio ada Fakta...klu tak nnpk ssgt mcm berok...

    ReplyDelete
  37. Hidup Anwar! Hidup Anwar! Hidup Anwar! Hidup Anwar pemimpin Melayu sejati! Hidup Anwar! Refomasi! Refomasi! Refomasi!

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  38. Kesian sungguh pada yg suka ssgt ditipu dan dibodohkan oleh manusia durjana ini...rela sungguh ditipu hidup2.... saiful pun ada hak walau pun dia org kerdil dan saiful sebagai mangsa pun dah pesan cukup cukup lah ditipu..... tapi masih ada rela dan sangguh dibodoh2 oleh sipenipu.... ahakss...

    ReplyDelete