Wednesday 3 February 2016

MB KEDAH ... MUKHRIZ LETAK JAWATAN AHMAD BASHAH GANTI


Selepas dua minggu pergolakan politik melanda Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir bersetuju untuk melepaskan jawatannya sebagai menteri besar.

Menurut Bernama, Timbalan ketua badan perhubungan Umno Kedah, Datuk Ahmad Bashah akan menggantikan Mukhriz sebagai menteri besar yang baru.


Mukhriz membuat pengumuman itu dalam satu sidang media di pejabat pentadbiran negeri di Wisma Darul Aman hari ini, dan mengakhiri kemelut dalam kepimpinan Umno Kedah yang mahu beliau berundur.


Mukhriz mengambil keputusan untuk berundur selepas dimaklumkan oleh Jemaah Pemangku Sultan Kedah bahawa beliau telah hilang keyakinan majoriti ADUN di negeri ini.


Dua puluh satu ADUN BN dan 15 ADUN pembangkang di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah telah menyuarakan pandangan mereka kepada Jemaah Pemangku Sultan Kedah pada hari Isnin dan Selasa lalu.

118 comments:

  1. Ok.Selesai...
    Jgn lupa kes Imdb makin hari makin terbarai barai...hahahaha
    Tutup omak, jgn tak tutup bau busuk kuat ni....kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Halau TSKI tak mau berhemah
      Halau Mukriz mau berhemah

      Itulah PAN Imayam, gang double standard untuk DAP tercinta.

      DAP pula ant Islam

      Ooooo nayakan Khalid okey
      Nayakan Mukriz not okey.

      Inilah satu lagi bukti PAN adalah talibarut DAP

      Delete
    2. PH TONJOL KE-TAHI-KAN POLITIK LONGKANG MEREKA!!!

      Hahaha!!! Hahaha!!! Memang tak boleh blah lansung bila baca kenyataan yang dikeluarkan oleh PH (Himpunan PKR, DAP Dan Talibarut DAP yakni PAN) ni. Ternyata ianya hanya satu kenyataan yang bertaraf Longkang semata - mata.

      Dalam kenyataan yang dikeluarkan, PH tu dilihat cuba menangguk di air yang keruh apabila terdesak nak campur dalam krisis kepimpinan yang sedang melanda Negeri Kedah.

      PH kata, PKR mengambil sikap 'menyokong' kepimpinan Negeri dengan alasan kononnya tidak ada sebab musabah untuk mereka menukar Menteri Besar pada ketika ini.
      “Sebarang keputusan untuk mengeluarkan penyandang jawatan Menteri Besar bagi mana-mana negeri mestilah diasaskan dengan alasan yang munasabah.
      “Atas alasan tersebut, pada pandangan kami, kami akan terus menyokong pentadbiran yang sedia ada. Parti Keadilan Rakyat menghormati proses Perlembagaan dalam menentukan calon menteri besar yang dapat kepercayaan majoriti ahli ahli undangan negeri,” katanya melalui kenyataan hari ini.
      IRONIKnya, sewaktu Selangor dilanda krisis kepimpinan, kenapa pulak diorang boleh tukar Menteri Besar sedangkan tidak ada sebarang alasan yang munasabah diberikan kepada rakyat?

      Sebaliknya PKR, DAP dan Talibarut (PAN) bukan sahaja mengkhianati rakyat dengan cara yang tidak demokratik, malah sempat menggunakan taktik Politik Jijik hanya kerana mahu menghalalkan tindakan mereka.

      Bahkan dalam perlaksanaan agenda Langkah Kajang, PKR sendiri telah membelakangi proses Perlembagaan apabila mendesak ADUN Kajang letak jawatan tanpa sebarang sebab yang munasabah.

      Demi untuk menggugurkan Khalid Ibrahim dari jawatan Menteri Besar, pelbagai tuduhan telah dilemparkan oleh pemimpin - pemimpin PKR. Macam - macam fitnah turut disebarkan.

      Fitnah yang dijaja terhadap Si Khalid Ibrahim tu akhirnya terbukti apabila Setiausaha Agung PKR pada ketika itu, Saifuddin Nasution mengaku bersalah dan terpaksa memohon maaf.

      Jadi, tak payah la Si Wan Azizah tu sibuk sangat nak tunjuk 'Alim' bersuara mengenai isu yang melanda Kedah pada ketika ini. Kalau dia setakat nak 'Ludah Muka Sendiri' dan tunjuk kemaluan dia depan orang ramai, baik tak payah!!! Mengabihkan masa je!!!

      Delete
    3. Najib..kau mmg PukiMak paling bangsat malaysia pernah ada..kau ni bapak segala bala bencana..kau buang pemimpin yg rakyat suka.kau letak pemimpin yg sama bangang dgn kau..rakyat suruh kau letak jawatan..kau buat muka bodoh kau jer..

      Delete
    4. Orang tua kaki tidur, lulusan LCE (SRP) tongong, dah nak mampus dipilih jadik MB Kedah?? Kahkahkah...

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Sapa pun jadi MB, hakikatnya mereka kaya raya. Rakyat tetap ikat perut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN wajar ditolak kerana mereka adalah talibarut DAP yg anti Islam.

      Tahun 50an dulu ada melayu Penderhaka menjadi talibarut komunis. Sekarang ada pula PAN yg menjadi talibarut DAP yg anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/02/dap-semakin-rasis-terhadap-islam/

      DAP semakin rasis terhadap Islam

      Oleh Siti Fatimah Ishak

      BANGI, 10 Feb- Pengerusi PEMBELA, Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin hari ini mempersoalkan tindakan pemimpin-pemimpin parti rasis, DAP apabila kelihatan semakin biadab terhadap agama Islam.

      Katanya, sejak akhir-akhir ini, pemimpin DAP terlalu menunjuk yang mereka tidak berpuas hati dengan amalan-amalan Islam termasuk khutbah Jumaat.

      Seperti semalam, Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor berkenaan ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Chong Eng menyifatkan mesej tutup aurat tidak membantu wanita daripada serangan seksual dan penderaan.

      Ustaz Hafiz berkata, apa yang Chong Eng tahu mengenai aurat dan hubung kaitnya dengan penzinaan atau rogol?

      “Sejak bila Chong Eng rajin mendengar khutbah Jumaat?

      “Bayangkan kalau kami umat Islam mula mempertikaikan agama Chong Eng dengan lojik akal kami sendiri, apa akan jadi pada penganut yang sama agama dengan Chong Eng?

      “Jadi, fikirkanlah, jagalah hati umat Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Sehubungan itu, Ustaz Hafiz berkata, Peguam Negara didesak untuk mendakwa Chong Eng mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan atas keceluparan mulut beliau.

      “Dan kepada Chong Eng, anda disarankan untuk belajar lagi mengenai Islam.

      “Jangan sekadar mendengar khutbah Jumaat dan mengulasnya dengan penuh kejahilan mengenai Islam, agama yang diwahyukan Allah ini,” katanya.

      Delete
    2. Serabut lah dgn mat copy paste nih..x dok idea sediri ko..bengong

      Delete
    3. Ye lah mat copy paste banggang,ada aku kisah!!

      Delete
  3. Nnti pru kaw kedah kita undi dap plak. Melayu masing2 kemaruk jawatan. Mengarut tahap gaban. Elok skit kot klu dap perintah. Jdi mcm penang. Aman, damau, tenteram. Bak kata pepatah...menang sorak kg tergadai...bangang punya umno kedah.

    ReplyDelete
  4. Tubuh parti baru...la mukriz..compom telungkup BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. AIDCNews- 02/2/16 – Mengapa pihak Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) seolah-olah memejam mata terhadap gerai-gerai di Jalan Baru depan Sunway Hotel Penang, soal Suara Tajdid Parlimen Bayan Baru.

      Soalan itu dilontarkan, dipercayai berikutan tindakan rakus MBPP merobohkan gerai-gerai peniaga kecil Melayu dekat Bandar Baru Perda, Teluk Kumbar hari ini dan di Farlim, Air Itam semalam.

      Suara Tajdid mendedahkan bukan setakat tiada sebarang tindakan terhadap gerai-gerai di Jalan Baru depan Sunway Hotel, malah pihak MBPP turut memberi keistimewaan kepada peniaga-peniaga kecil di tepi jalan itu.

      “Telah lama mereka berniaga di sini. Semasa zaman PR 2008, peniaga-peniaga ini diberi kelebihan, PBT menutup jalan dan jadikan (jalan) sehala setiap hari bermula jam 4 petang.

      “Inikah wajah bersih, hijau dan sihat di Pulau Pinang ?

      “Jalan menjadi teramat sesak dan peniaga dibenarkan meniaga di atas jalan raya bukan setakat itu sahaja, paip dan meter PBA (Perbadanan Bekalan Air) pun disediakan sekali,”dedahnya.

      Sikap ‘double standard’ pihak MBPP itu seolah-olah telah mengesahkan dakwaan rasis yang sering diperkatakan sebelum ini.

      “Keseluruhan peniaga di sini adalah Non Muslim, kenapakah tindakan tidak diambil ?

      “Jika diambil pun sekadar melepaskan batuk ditangga.” dedahnya lagi.



      Tindakan MBPP dianggap kontradik apabila mereka sentiasa memburu dan bekerja untuk mencari apa sahaja kesalahan yang boleh disabitkan terhadap restoran nasi kandar Line Clear di Jalan Penang, sejak dari tahun 2014.


      Pemilik restoran nasi kandar Line Clear , Abdul Hamid Seeni Pakir, menunjukkan restorannya telah dibersihkan oleh MBPP
      Pengendali restoran berkenaan, Abdul Hamid Seeni Parkir, bukan setakat diberi amaran, dikenakan denda oleh pihak MBPP, malah restorannya diserbu dan digeledah serta barang-barang perniagaan mereka turut disita.

      MBPP juga turut membatalkan lesen perniagaan restoran berkenaan.

      Delete
  5. Jgan tubuh parti baru mukhriz nti punahsihat najib meroyan...Dusah pula nak kerjasama bila kuasa dah x ad

    ReplyDelete
  6. Wahai PAN, DAP mahu orang Islam diberi Hak Murtad tapi PAN Senyap. PAN adalah talibarut DAP yg Anti Islam

    Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

    KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

    Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

    “Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

    “Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

    Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

    Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

    “Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

    “Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

    Razali (BN-Muar), mengingatkan semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta mempolitikkan isu sebegini bagi memastikan keharmonian kaum kekal terjaga.

    Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani pula berkata kenyataan itu sangat tidak wajar kerana mereka tidak faham hukum-hakam agama Islam.

    “Para ulama, pemimpin, dan umat Islam sendiri yang menguruskan soal ini… Bagaimana hukum orang murtad, hukum orang yang melanggar undang-undang Islam. Itu orang yang mengetahui sahaja.

    “Jadi kenapa dia nak masuk campur, kalau dia buat begitu, nanti timbulkan kemarahan umat Islam. Kita pun tak mahu masuk campur agama dia,” katanya.

    Sementara itu, Ngeh, yang juga penasihat DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

    Beliau juga meminta supaya penjaga yang mendapat hak jagaan diberi kebebasan mendidik kanak-kanak berusia 18 tahun mengikut mengikut agama yang dianutinya berdasarkan peruntukan Perkara 12(3) dan 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

    “Perkara ini jelas supaya tidak ada perbalahan, jika sudah capai usia 18 tahun, kanak-kanak itu bebas menganut agama seperti yang dijamin oleh Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan,” kata beliau.

    Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah.

    “Saya berasa tidak selesa apabila Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) dan Syiah tidak bersependapat dan saya tidak setuju undang-undang terhadap pengikut-pengikut Syiah ini,” tambahnya. – BERNAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai pas parti makan gaji buta!!

      Delete
  7. Jangan tubuh parti baru mukhriz nti tuan presiden x boleh jadi penasihat..susah nak kerjasama semula bila kuasa dah x ada

    ReplyDelete
  8. Omak kau kes yg melibatkan umno n bn x nak pulak dia jadi batu api ...x nak pulak dia buruk burukkan bn...lagi baik ko tukar nama blog ini kepada nama UMNO MESRA PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok..dah nak rak puji pan..ko ni bute ke?..

      Delete
  9. Lingkup la ko mat bashah pasni. Saling x tumpah mcm mat sabu...2 x 5. Next pru dh x merasa mb dah nooo....ini kali bolehlah...lepas ni orang lainlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya hormat Mukhriz Dan TSKI, ada prinsip!

      Bukan macam PAN Imayam pimpinan Mat Selfie Wala DAP tu. Kalah pemilihan merajuk chow Jadi balaci DAP. No maruah no harga diri. Weiii Mat Sabu kasi dengar OK. Jgn buat Pokaq

      Presiden PAN Rahmatan Lil ' Alamin tak Jadi MB (Menteri Besar) tapi Jadi MB (Macai Besar) DAP.

      Yg Mulia Sifoo Abang Mat Sabu MB (Macai Besar) DAP al selfie

      Delete
    2. Maka akhirnya terlantiklah @nj!ng boss jd MB. Mission accomplish. Satu persatu, boss melantik @njg-@njgnya.. Mangsa seterusnya....?

      Delete
  10. Ni budak pas ke umno, asyik komen burukkan Pakatan Harapan . Isu tepek adalah isu basi...setakat ulas tajuk. Sebijik mcm tv tiga suku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu dikatakan basi itu adalah realiti. DAP adalah anti Islam dan Parti Cauvinis. Jika cerita Abu Lahab dan ABu Jahal diajar kepada setiap generasi, kejahatan DAP yg anti Islam wajib diualang supaya Umat Islam tidak tertipu

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral
      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2015/09/mufti-pahang-terkilan-dengan-orang-islam-dalam-dap/

      Mufti Pahang terkilan dengan orang Islam dalam DAP

      BANGI, Selasa – Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman melahirkan rasa terkilannya kepada sebahagian orang Melayu, Islam dalam parti rasis dan cauvinis DAP yang mengancam untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) berhubung dengan teks khutbah Aidiladha lalu.

      Beliau berkata, kandungan teks khutbah berkenaan adalah merupakan satu nasihat kepada umat Islam supaya bersatu dan bukannya bersama dengan pihak yang secara terang mencabar Islam.

      Oleh itu, beliau menyifatkan tindakan beberapa orang Islam dalam DAP itu sebagai lebih mengutamakan dasar parti itu dan tidak menghormati institusi Islam.

      “Saya rasa terkilan dengan orang Islam dalam DAP, sepatutnya mereka kena mempertahankan ahli agama dan institusi Islam ini, namun mereka pula ingin menyaman kami dan meminta kami memohon maaf,” katanya lapor Utusan Malaysia hari ini.

      Beliau juga berkata, kandungan teks khutbah berkenaan adalah benar dan bukannya berbaur fitnah kerana telah dirujuk dalam al-Quran iaitu ayat 28, Surah Ali Imran.

      “Jelas dalam al-Quran, larangan untuk orang mukmin berpihak kepada orang kafir dan menjadikan mereka teman setia dengan meninggalkan orang mukmin.

      “Kalau kita lihat dalam beberapa isu seperti hudud sebelum ini, mereka menentangnya yang bermakna menolak hukum Islam sedangkan Islam tidak pernah me nafikan hak orang lain walaupun Islam adalah agama Persekutuan di Malaysia,” katanya.

      Sehubungan dengan itu, pihaknya tidak gentar dengan ancaman DAP untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak berkuasa agama negeri.

      “Kita tidak akan tunduk kepada pihak yang mahu jabatan ini memohon maaf dan menarik balik teks khutbah Aidiladha itu.

      Sementara itu, khutbah Aidiladha yang dikeluarkan oleh Jabatan Mufti Negeri Pahang untuk kegunaan para khatib antara lain menyebut:

      “Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti parti Umno, Pas, PKR dan ditambah parti baru yang di namakan Gerakan Harapan Baru (GHB) malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terang menentang Islam.

      “Sepatutnya umat Islam bergabung dan bersatu suara walaupun berlainan dasar politik mereka,” kata khutbah itu

      Sebelum ini, Pengerusi DAP Pahang, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji, berkata pihaknya memberikan tempoh lima hari kepada JAIP untuk meminta maaf atas kandungan khutbah Aidiladaha berkenaan dan sekiranya tidak, pihaknya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan saman terhadap JAIP.

      Delete
    3. Memang kami berhasrat nk serang UMNO tapi bila PAN asyik serang PAS atas arahan DAP mungkin, kami terpaksa lah melawan balik..jadi x sempat nk serang UMNO..kalau PAN berseorngan tanpa DAP mungkin mudah sikit..

      Delete
    4. Memang kami berhasrat nk serang UMNO tapi bila PAN asyik serang PAS atas arahan DAP mungkin, kami terpaksa lah melawan balik..jadi x sempat nk serang UMNO..kalau PAN berseorngan tanpa DAP mungkin mudah sikit..

      Delete
    5. Ada aku kisah!!MP pas kaki blue,hi hi syok ke!

      Delete
    6. Ada aku kisah!!MP pas kaki blue,hi hi syok ke!

      Delete
  11. “Kita dahulukan yang mana dahulu.Dahulukan masalah atasi kemiskinan. Hukum Hudud tidak boleh dilaksanakan. Hukum mencuri tak boleh dijatuh kalau gaji minima tidak dilaksanakan." Hj hadi. Dah spin pulak? Bahaya ulamak gini.. dah hukum pancung kerana dituduh murtad..akhirnya spin. Jangan semudah itu nak jatuhkan hukum kepada orang lain semata-mata tidak bersama parti kamu ya wahai pak lebai malang..semua dah tahu tembelang lebai..tolak pas agen umno! Spin isu perkauman plak lepas ni...isu hudud dah mkn diri..pengikut kena spin dgn tuang presiden sampai terpusing kepala bana.kah..kah..kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di mata PAN Imayam pimpinan Mat Sabu, Sesuci-suci kaum adalah DAP, sehina-hina manusia adalah orang berugama Islam dan berketurunan melayu.

      PAN bila nak minta maaf kepada Mufti Pahang dan segala qariah masjid di Pahang apabila menjadi bacul (mendiamkan diri) bila DAP menghina Khutbah, Mufti dan Khatib di negeri Pahang

      Delete
    2. HADI ADALAH PENYAKIT DLM PAS.

      KHALID BRAHIM PENYAKIT DLM PKR

      NAJIB... RAJA PENYAKIT

      Delete
  12. Komen keburukan umno xde... semua burukkan dap, pan & pkr. Spin psal perkauman/agama itu dah sebati. Nampak sgt agen umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ka Benda DAP memnaang Anti Islam nak kata apa. Macam Israel. Takkan nak kata Zionist tu mukminin.

      Haaaaaaaaaaaaaaaa antaranya DAP maki khutbah. SIap aku bagi Link sekali

      http://www.ismaweb.net/2015/09/khutbah-aidiladha-kita-tak-akan-mohon-maaf-daripada-dap-kata-mufti-pahang/

      Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      BANGI, Ahad – Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman berkata Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tidak akan memohon maaf daripada parti rasis dan cauvinis DAP berhubung isi kandungan khutbah Aidiladha yang dibaca di masjid-masjid negeri itu pada Khamis lalu.

      “Kita tak akan minta maaf kerana kita bercakap hal agama. Hal agama ini (pihak luar) tak boleh campur tangan, apatah lagi dalam khutbah.

      “Kita tak akan tarik balik khutbah (ini). Kita ada hak untuk menyatakan tentang kebenaran Islam,” katanya kepada Antarapos semalam.

      Khutbah Aidiladha yang disiarkan dalam versi PDF di laman web Jabatan Mufti Negeri Pahang untuk kegunaan para khatib antara lain menyebut:

      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara.

      “Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti parti Umno, Pas, PKR dan ditambah parti baru yang di namakan Gerakan Harapan Baru (GHB) malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terang menentang Islam.

      “Sepatutnya umat Islam bergabung dan bersatu suara walaupun berlainan dasar politik mereka,” kata khutbah itu.

      Teks khutbah ini masih boleh diakses di pautan berikut:
      http://mufti.pahang.gov.my/images/khutbah/2015/rumiseptember/aidiladha.pdf

      khutbah pahang

      Pada hari yang sama, portal liberal The Malaysian Insider menyiarkan artikel yang ditulis oleh ahli DAP berbangsa Melayu, Sheikh Omar Ali yang mengutuk teks khutbah itu.

      Delete
    2. Bila Khatib dan Mufti dihina oleh DAP Laknatullah. Takkan nak ikut PAN yang hanya tersenyum gembira. Kita kena menolak DAP. DAP tu Ibarat Abu Jahal dan Abu Lahab.

      Takkan macai PAN tak kenal Abu Lahab dan Abu Jahal??????

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-sokong-ketegasan-mufti-amaran-untuk-puak-dap/

      Sokong ketegasan mufti, amaran untuk puak DAP
      INSTITUSI agama Islam sekali lagi diserang oleh pihak tidak bertanggungjawab.

      Kali ini khutbah Jabatan Mufti dan Jabatan Agama Islam Pahang menjadi sasaran berikutan isi kandungannya yang menjelaskan kebenaran sebagai panduan umat Islam.

      Malangnya, ada orang Melayu Islam sendiri yang membuat kenyataan mewakili puak kuffar dalam parti rasis dan cauvinis DAP.

      Lihat, beginilah cara orang Melayu dipergunakan oleh parti anti-Islam itu.

      Ketegasan Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang tidak mahu memohon maaf apatah lagi menarik balik khutbah itu amatlah dihormati.

      Pendirian itu disambut pula oleh mufti di negeri lain dan juga Isma sendiri.

      Inilah satu sikap yang kita mahu, saling menyokong antara satu sama lain apabila terdapat usaha yang mahu menjejaskan kedudukan Islam dan institusinya di negara ini.

      Kepada puak DAP sama ada Melayu atau tidak, berhenti daripada masuk campur urusan agama Islam jika tidak memahaminya dengan jelas.

      Delete
    3. Padan muka bahalol

      Delete
    4. MP Pas syok blue German,syok ke lebai?

      Delete
  13. Pada PRU 14 nanti, Pas pasti mengulangi gelagat buruk PRU 13. Pas telah meletakkan calon walaupun dewan undangan tersebut telah dipersetujui ditandingi oleh rakan parti komponen. Pas pasti tidak akan belajar dari sejarah bagaimana pertindanan pertandingan tiga penjuru antara partinya, PKR yang akhirnya dimenangi Barisan Nasional. DUN Sungai Acheh, Kota Damansara, Bukit Besi, Kota Putera dan Seberang Takir sebagai bukti kukuh kebobrokan Pas. Semasa dalam Pakatan Rakyat Pas sanggup menodai janji, apatah lagi kini Pas tidak bersama Pakatan Harapan, yang pastinya pertandingan tiga penjuru tidak boleh dielakkan.

    Seandainya Pakatan Harapan tidak berjaya menawan Putrajaya pada PRU 14 nanti, pastinya semua jari akan menuding kepada Pas. Jika BN terus berkuasa, maka Pas harus dipertanggungjawabkan kerana menyebabkan penderitaan rakyat berlarutan dan berpanjangan. PRU 14 adalah medan demokrasi yang terbaik untuk menukarkan kerajaan melalui mekanisme pilihan raya. Jika BN tidak dapat ditewaskan maka Pakatan Harapan dan Pas sama-sama menggigit jari, malahan rakyat akan sengsara dan merana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di mata PAN Imayam pimpinan Mat Sabu, Sesuci-suci kaum adalah DAP, sehina-hina manusia adalah orang berugama Islam dan berketurunan melayu.

      Delete
    2. Macam biasa pasti DAP betul di mata PAN..

      Delete
    3. Macam biasa pasti DAP betul di mata PAN..

      Delete
    4. Anon 13:56 ni sekolah sampai darjah berapa ? Tak pasal2 nak salahkan Pas jika BN menang PRU14 nanti. Selama ni BN perintah Malaysia kerana siapa pulak? Kalau parti sendiri lemah jgn salahkan org lain. Bengong binti Bongok lah engkau ni. Anak engkau tak lulus periksa, patut ke kau salahkan anak jiran sebelah?

      Delete
  14. Mat Bashah jadi MB kedah makin maju kahkahkah.. terkedu macai PAN dan macai abang besarnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu Selfie Amoy, Mat Bashah tak buat

      Mat Sabu ketua Talibarut (PAN) DAP, Mat Bashah tak buat

      Mat Sabu Puji Syiah Hassan Nasrullah Mat Bashah tak buat

      Mat Sabu bersetuju dengan Karl Marx, Mat Bashah tak buat

      Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Mat Sabu memuji HIZBULLAH .

      Sila Tengok Video ini.

      Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA Bukankah

      Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria.



      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    2. Jesse lancau!!Cirit!!;

      Delete
  15. Woooi bangang...DAP DAP DAP! anti islam anti islam...
    MCA tu dah masuk islam ke bangang!
    Hwa hwa wa waaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeaaaa itu para reformist masih dalam PKR dan menyokong PAS. Bukan macam PAN Talibarut DAP.

      Kah kah kah

      Delete
    2. MCA & MIC ada kacau islam ke? Ada ganggu islam mau sembayang ke?

      Delete
    3. Yelah MCA &,MIC pun sokong hudud kan bahlol?

      Delete
  16. Berpijak pd realiti. Indonesia yg paling ramai umat Islam belum laksanakan lg hudud. Tunjukkan Islam itu cantik kpd mereka, bukan menjauhkan/membuang mereka. Bukan menolak tp sedarlah prosesnya amat panjang. Berapa hebat ulamak itu berceramah tp gagal mengIslamkan kapir pd aku bukan ulamak yg hebat. Yang kau sibuk cerita org itu ini agen israel apahal? Tp kenapa dlm doa, kau mendoakan kesejahteraan bangsa israel? Keliru? Fahamkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cool, tapi DAP memaki hamun khutbah!!!!!!!!!!!!!

      Takkan nak gembira bila DAP laknatullah maki khutbah

      Kami cari Syafaat Nabi nak masuk syurga. Syafaat DAP tak laku akhirat nanti

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2014/12/tony-pua-semai-kebencian-terhadap-islam/

      Tony Pua semai kebencian terhadap Islam
      BANGI, 6 Dis – Ahli Parlimen DAP Tony Pua dilihat sedang menyemai kebencian terhadap agama Islam apabila mempertikai pendapat orang Islam mengenai agama mereka sendiri.

      “Tindakan provokasi Tony Pua amat menjijikkan, mengulangi skrip tokoh sekular evangelis yang memperlekeh agama orang Barat pada kurun ke-17,” kata Setiausaha Biro Politik ISMA Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan.

      Beliau merujuk entri terbaru di laman facebook Tony Pua yang mengutuk kenyataan seorang profesor berhubung hukum alat muzik menurut Islam.

      “Yes, our tax-payers money is paying for this “Professor’s” salary,” tulis Tony Pua siang tadi.

      Tambah Ustaz Hazizi, akibat perlekehan dan sindiran terhadap agama yang berterusan, akhirnya orang Barat meninggalkan agama dan rata-rata mereka menjadi atheis.

      “Tujuan Tony Pua membuat kenyataan begitu untuk merangsangkan kebencian terhadap agama dan merosakkan keharmonian antara rakyat negara ini,” kata beliau lagi.

      Delete
    3. KAH KAH KAH!!

      Delete
  17. Lepas mu keris kita tgk mat basah pulak. mu keris jatuh bukan sbb geng umporno tak suka tapi sbb bos walaunta suruh geng dia sokong mat basah, nanti tuang guru bos dpt komisyen derma biliun2. Sekian laporan imayam tv. dap kapir makan babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan babi lg mulia dr makan duit mdb,mkn duit yapiem dan tabung hajeez..sekian laporan tuan pesideng sotong

      Delete
    2. DAP anti Islam.menindas peniaga Melayu dan india dengan menghalau mereka di Pulau Pinang


      Gerai Di Jalan Baru Depan Sunway Hotel Penang: Ini Takpa, Boleh Pejam Mata?

      Gerai-gerai di Jalan Baru depan Sunway Hotel Penang

      Mengapa pihak Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) seolah-olah memejam mata terhadap gerai-gerai di Jalan Baru depan Sunway Hotel Penang, soal Suara Tajdid Parlimen Bayan Baru.

      Soalan itu dilontarkan, dipercayai berikutan tindakan rakus MBPP merobohkan gerai-gerai peniaga kecil Melayu dekat Bandar Baru Perda, Teluk Kumbar hari ini dan di Farlim, Air Itamsemalam.

      Suara Tajdid mendedahkan bukan setakat tiada sebarang tindakan terhadap gerai-gerai di Jalan Baru depan Sunway Hotel, malah pihak MBPP turut memberi keistimewaan kepada peniaga-peniaga kecil di tepi jalan itu.

      “Telah lama mereka berniaga di sini. Semasa zaman PR 2008, peniaga-peniaga ini diberi kelebihan, PBT menutup jalan dan jadikan (jalan) sehala setiap hari bermula jam 4 petang.
      “Inikah wajah bersih, hijau dan sihat di Pulau Pinang ?
      “Jalan menjadi teramat sesak dan peniaga dibenarkan meniaga di atas jalan raya bukan setakat itu sahaja, paip dan meter PBA (Perbadanan Bekalan Air) pun disediakan sekali,”dedahnya.

      Sikap ‘double standard’ pihak MBPP itu seolah-olah telah mengesahkan dakwaan rasis yang sering diperkatakan sebelum ini.

      “Keseluruhan peniaga di sini adalah Non Muslim, kenapakah tindakan tidak diambil ?
      “Jika diambil pun sekadar melepaskan batuk ditangga.” dedahnya lagi.
      Tindakan MBPP dianggap kontradik apabila mereka sentiasa memburu dan mencari kesalahan Restoran Nasi Kandar Line Clear di Jalan Penang, sejak dari tahun 2014.
      Pemilik restoran nasi kandar Line Clear , Abdul Hamid Seeni Pakir, menunjukkan restorannya telah dibersihkan oleh MBPP

      Pengendali restoran berkenaan, Abdul Hamid Seeni Parkir, bukan setakat dikenakan denda oleh pihak MBPP, malah barang-barang perniagaan mereka turut disita. MBPP juga telah membatalkan lesen perniagaan restoran berkenaan.

      Delete
    3. khutbah bengong mesti dibantah

      bukan Nabi saw yg khutbah... manusia biasa yg tk lepas dr berat sebelah blh dibantah

      khutbahlah pasal gst dn 1mdb.. mampus tk brani.. polis tunggu luar masjid

      Delete
  18. Anom 14.39 ada ke patut dia kata orang bangang dia yang sangat tolol tu dia tak sedar pulak.MCA tu dia berada dalam satu gabungan yang ketuanya ialah UMNO. Ada dia komplain pasal khutbah jumaat?.DAP tu pula cina rasis yang lepas bebas yang tidak ada sesiapa pun yang boleh kawal.Nak berkawan dengan cina ni boleh tapi syaratnya kena ikut telunjuknya macam Mat Sabu pujaan kau tu.Kalau itu pun kau tak tahu tak payah bercakap politiklah wahai sitolol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Melayu beragama Islam menolak PAN kerana PAN adalah Talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      Bukti2 DAP Anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  19. Woooi bangang MCA dh masuk islam ke...
    Pemimpin MCA merajuk tk dpt salam dgn wanita islam...
    Hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Melayu beragama Islam menolak PAN kerana PAN adalah Talibarut DAP. DAP pula anti Islam

      Bukti2 DAP Anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. khutbah bengong mesti dibantah

      bukan Nabi saw yg khutbah... manusia biasa yg tk lepas dr berat sebelah blh dibantah

      khutbahlah pasal gst dn 1mdb.. mampus tk brani.. polis tunggu luar masjid

      Delete
  20. Wooiii bangang ...Cina DAP jahat sangat no...
    Cina MCA suci murni, boleh jadi khalifah no...
    Kuikuikui

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAH KAH KAH!

      Delete
    2. Yang kau rujuk web umno apa hal? Atau kau ni penyokong umno. Umno itu parti politik korup pun masih nak percaya kenyataan mereka. Atau kau ni pemakan dedak!

      Delete
  21. Kedah dapat mb kaki tidur. Tahniah

    ReplyDelete


  22. Laa apa pasai Bashah pulak yang ganti , bukan Si Rosmah tu ke?

    ReplyDelete
  23. TAPI !!!!! TAHUKAH ANDA : 9 DARI 10 CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PUM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih

    #AkuhanyasukungPKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP MESTI DISOKONG SELAGI TK ROMPAK 42B DAN TK MAIN2KN HUDUD

      MUNAFIK MENIPU UMAT ISLAM LBH HRMJADAH DPD BUKAN ISLAM YG TK TIPU ORG ISLAM

      TK KIRA APA TOPENG DIPAKAI.. SONGKOK TINGGI KE SERBAN LUSUH KE.. KLU MENYUSAHKN UMAT MESTI DIHUMBAN KE LAUT

      AKU TUNGGU DAP ROMPAK 42B DN TIPU HUDUD BARU AKU TOLAK DAP

      Delete
    2. DAP kafir sama jahat dgn muslim munafik aka UMNO, PKR dan PAN dan seluruh juaknya..tak ada beza..keneraka semuanya..

      Delete
  24. Anon 1715 bongok nk mampus.klu dap pegang msia bleh la nk rompak 42B..

    ReplyDelete
    Replies
    1. APASAL MAIN KALAU2.

      BETUL BUAT JAHAT TKBLH KALAU2.

      YG DH BUAT TAIK MESTI DIHUMBAN... TKDE KALAU2 LA BANGANG

      Delete
    2. Bongok btl anon 18.54...DAP bangsat dah buat taik kat ugama islam ko sokong jgk...apalagi humbankan DAP kelaut la bhai

      Delete
  25. Cina DAP yang menyamar dan menyelinap dan masuk dalam kampung melayu macam kominis zaman darurat. Mainkan isu hudud dan berlakun suci tak makan rasuah lepas tu fitnah pulak orang rompak 42billion adalah tektik lapuk zaman dahulu kala.DAP tetap DAP dan tidak ada yg lebeh munafik darinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHA ROMPAK 42B TEKTIK DAP

      YG MASUKKN 2.6B PUN DAP KOT... AKAUN KIT SIANG TP GUNA NAMA NAJIB

      SGT LA BANGANG UMNU PASUG NI. TERMAKAN TAIK TIKUS KE

      Delete
    2. Anon 18.56..tak payah la nak menipu..mmg dah kerja org KAFIR aka DAP utk menjatuhkan islam...yg ko pi sokong tu buat apa...berpura2 baik tapi celak punya jahat dan rasis

      Delete
  26. Ramai pemakan dedak merumput di sini.

    ReplyDelete
  27. salam 2.6b suda kc balik pulak?

    Maksud hadis, jika sesuatu urusan diberikan kepada bukan ahlinya tunggulah saat kehancurannya- hadis sahih riwayat Bukhari.

    Benarlah kata kata nabi, apabila orang bodo diangkat jadi pemimpin maka berlakulah rasuah dan penipuan. Yang dapat getahnya orang pandai.

    Apabila orang bodo memenuhi ipt maka hancurlah kredibiliti ipt dengan ranking merudum, pedophile dan klip 3gp. Yang dapat getahnya orang pandai .

    Apabila orang bodo disuruh mengajar maka keluarlah kenyataan akademik tak penting, kepandaian bukan diukur dengan jumlah A tetapi jumlah bulu kemaluan dan sebagainya, rosaklah anak bangsa penuh dalam serenti dan buang anak sana sini. Yang dapat getahnya orang pandai .

    Kembalilah ke jalan keadilan, meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A < degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
  28. (pemakan dedak) vs (pemakan babi+pencinta pemakan babi)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pemakan babi dlm bukit... aku kenal itu haji nippon

      Delete
  29. Pukimak punya pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas memang jahanam.. penjilat seorg perompak

      pas mengundang bala.

      pas jd alat najib utk kalahkn ph dan pas rela tk menang sikit pun pru... yg penting tok arab suruh guna 2.6b utk sumbat mulut pasug dgn duit.

      tu pun xhabis.. najib pulang 2b sebb tk gamak tgk pasug mcm lembu menagih duit.

      tinggalah hudud utk srlamanya. hudud adalah HUDUUUUUUIT

      Delete
    2. Contoh akhlak terpuji puak2 PAN..anon 18.55 dan 19.00 pencarut dan penabur fitnah - org yg sama jer nih..

      Delete
    3. Anon 18.55...sedap tak mak ko punya puki

      Delete
  30. Kah kah kah ........... dua2nya lahanat ...... yg satu pura2 baik tak makan rasuah tp diam2 ada agenda tersembunyi utk kuasai malaysia dan org melayu jadi tukang angguk depa ..... perniagaan org melayu dimusnahkan walhal ianya tidak langsung menghalang lalu lintas berbanding perniagaan cina yg terletak kawasan sibuk sehingga menghalang lalu lintas . Umno pula kerja macam taik kerja nak balun duit rakyat je ! Rata2 org melayu islam tersepit dan terhimpit nak pilih kerajaan melayu islam yg korup atau kerajaan cina yg nampak baik diluarnya ttp tak mustahil ada agenda tersembunyi spt singapura ............ syukur ..... sekurang2nya kita masih ada PAS utk perjuangkan rakyat walau dicerca dan dikutuk !

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas mengutuk diri sendiri

      najib diberi 2.6b utk sumbat mulut pas dgn duit

      maka senyaplah hudud sebb mulut tersumbat duit

      sekurang2nya ada pas utk jilat najib yg dibenci sebahagian umnu sendiri

      untung najib ada pasug yg bangang dn assobiyah itu

      Delete
    2. Apa yg parti PAN, DAP dan PKR buat utk mengurangkan beban rakyat..tak ada, zero, nada, yillek..ceramah pun duk kutuk PAS jer..tak ke bangang sepatutnya hentam sama itu UMNO, ni hari2 kutuk PAS, TGHH, TGHD. Aku rasa yg duk mencela ni org bukan islam pasal komen mcm org tak ada akhlak dan iman..

      Delete
  31. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  32. Salam mana 2.6b?

    Kenapa raja dan ahli politik berubat di luar negara dengan pakar luar?

    Sama seperti vvip Malaysia bila sakit berubat di luar hatta Singapore. Kenapa mereka tidak berubat di dalam negara?

    Anak-anak mereka juga dihantar belajar di luar negara. Sekolah-sekolah di dalam negara hanya untuk anak rakyat marhean, orang miskin dan kampung.

    Cuba speaking dengan tukang ajar anak-anak anda, tanya berapa kali naik pentas kecemerlangan waktu sekolah, dapat berapa A upsr dan spm.

    Tobat lahom tak jawab, last-last keluar akademik tak penting. Harap-harap jangan ada doktor cakap kesihatan tak penting sudahlah. Kami rakyat bukan macam perompak kat atas nun boleh berubat kat luar.

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian ) spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am . Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai heee

    ReplyDelete
  33. PR KALAH PRU SEBAB PAS. PAS ADALAH BONEKA UMNO. LIHAT SHJ WATAK MEREKA YG SUKA MENGACAU DISAAT AKHIR PRU. INI SEMUA SKRIP UMNO YG MELETAKKAN PRO MEREKA DIDLM PAS. UMNO PENASIHAT MEREKA ADALAH ISRAEL SUNGGUH BIJAK DAN LICIK. UTK LEBIH BERJAYA GUNA IMEJ ISLAM, PASTI PENGUNDI MELAYU AKAN PERCAYA. PASTI PAKATAN PEMBANGKANG AKAN BERPECAH, DAN UMNO AKAN KEKAL BERKUASA. OLEHITU RAKYAT HARUS SEDAR BAHAWA SENTIMEN AGAMA DAN PERKAUMAN YG DIMAINKAN OLEH PAS ADALAH TIPUAN BELAKA DAN DICANANG DLM BLOG OLEH AHLI PAS PRO UMNO. INGAT PAS INGAT UMNO INGAT ISRAEL. TOLAK ISLAM SELAMAT DAN KITA BERJAYA MENAWAN PUTRAJAYA. AMIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAAF TOLAK PAS (PD AYAT AKHIR)

      Delete
    2. Wow kuatnya spin cerita dan cipta alasan kalah PRU14. Kalau dah dasar pemakan bak kut teh, selamanya akan ketagih. Kalau PH yg akan kalah PRU14, di katanya PAS sebagai puncanya, Kalau menang atas kekuatan PH..ada jugak kepala otak yg baghal mcm anon 19.46

      Delete
    3. Anonymous3 February 2016 at 23:24DAH TERIMA BRIM KOT HHAHAHAA..TERUS LUPA KERAJAAN BN MENIPU RAKYAT...BAGI GULA SIKIT DAH KHAYAL SETAHUN HAHAHA MELAYU MELAYU...LAYU SAMPAI MATI LER

      Delete
    4. Anon 9.46...ko dah dpt elaun drp PH? kalu dah bolehla ko pi makan bak kut teh sempena hari raya kau isnin ni....jgn lupa beli sekali patung naga utk joget dpn rumah

      Delete
  34. Cukup lega rasanya bila mukhriz berundur dari kerusi mb kedah. Segala yg terbuku dlm hati rakyat tlh cair terungkai dan ibarat duri dlm daging selama ini tlh tercabut yg selama ini begitu mencengkam dgn perlakuan salah guna kuasa penyelewengan dan pelbagai kezaliman yg dilakukan tun selama 22 tahun pemerintahannya. Walaupun sukar bagi rakyat melupakan segala bentuk kezaliman oleh tun,tetapi dgn keluarnya mukhriz dari persada politik maka tanah air maka kebimbangan legasi tun akan mengulangi seperti mana pemerintahan diktator regim mahatir tlh melenyap bersama lenyapnya pengaruh mukhriz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga pala mahathir tak botak mcm kebotakan mukhriz akibat stress..kah kah kah

      Delete
  35. Kenapa org melayu dlm pas sudah muak dgn pas.
    Ini adalah kerana pemimpin2 nya yg ada macam org kena pil kuda
    tak da pendirian
    sebelah kaki nak ke umno..sebelah kski lagi nak jadi pembamgkang
    Mampuih la mcm tu..
    org tak caya lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. knpa berbagai bangsa muak dngn PANtaik....sebab mereka tak mau ditaikkan.

      Delete
    2. Aik..org melayu dlm PAS sdh muak dgn PAS? salah ayat ko tu..sptutnya rakyat m'sia sudah muak dgn DAP, PKR dan PAN...buktinya ceramah perdana puak2 ni tak dapat sambutan..hahahaha

      Delete
  36. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  37. Hahahaha DAP DAP DAP, jahat betul DAP ni...
    Hooi ngok yg jual singapura melayu umno la ngok...
    Yg pakai undang2 yahudi lord reid melayu umno la ngok yg jahanamkan MAS melayu umno la ngok
    Yg songlap 2.6 bil melayu umno la ngok...
    Ngok faham tak....
    Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, jangan lupa sama pas, depapun ngok juga. Hj hadi dan harun din bermatian pertahan derma 2.6b sbb untuk melawan ikwanul muslimin! Depa mmg tak suka kalau saudara seislam (IM) berjaya sbb nanti as sisi dan jahudi mare...

      Delete
    2. Cantek...pendedak kawtim sama walaonta.

      Delete
    3. Mmg pun DAP jahat, dpt perintah PP jer pun dah kurang ajar semacam...perangai mengalahkan gangster cina..org mcm ni nak diletakkan di Putrajaya..khak ptuih

      Delete
  38. Semoga Allah s.w.t menyatukan Muhyiddin Dan Mukhriz...
    InsyaAllah , laluan Islam terbuka luas...

    #Melayu_perlu_bersatu
    #CIMB_08050002702205

    ReplyDelete
  39. Muhydin tuhhh penakut sebenonye...bila mukhriz dah lantan bersuara baru la terhegeh hegeh muhydin lantang bersuara.... alahaii...muhdin ooo muhdin...tulur tak kuar abis dari kerundut tebalnyer...kikiki

    ReplyDelete
  40. Kesian orang PAN@abdi atau tali barut DAP ni sejak dari tadi dok meroyan-royan macam dog yang tak dapat tulang. Pasal angka RM42 bil dan angka RM2.6biltu pergi repot polis la wei dgn bukti yang kamu ada tu dok menyalak sini buat apa.Mana tahu dgn bukti2 baru yang kamu ada tu bukan saja AG malah YDP Agung boleh pengsan kerana terkejut dgn bukti yg kamu kumpulkan itu sangat kukuh dan padu untuk menghantar najib ke sungai buluh.Dengar cerita LKS and the geng sangat bersuka ria dan terima kasih yang tak terhingga dgn kemunculan ahli2 tali barut ini yang sanggup mengabdikan diri pada DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous3 February 2016 at 23:34 DAH TERIMA BRIM KOT HHAHAHAA..TERUS LUPA KERAJAAN BN MENIPU RAKYAT...BAGI GULA SIKIT DAH KHAYAL SETAHUN HAHAHA MELAYU MELAYU...LAYU SAMPAI MATI LER

      Delete
  41. Kita sebagai penyokong pas kena Terus menyokong UMNO. Kalau UMNO kalah Mampus Kita. Kita dah memang tak boleh menang, silap2 Kelantan pun Kita bungkus Nanti. Nyawa Kita hanya UMNO sekarang. Lantak la rakyat hidup susah ke, Ugama digadai Dan Kita Terus diperbodohkan oleh Amanah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul tu..PRU14 nnt jgn bagi satu undi pun kat puak lahanat DAP, PAN dan PKR...kasi humban dalam jamban

      Delete
  42. diganti oleh samseng kampun dusun yang tidak berpelajaran dan terencat akal! kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  43. diganti oleh pemimpin yang tak pass sekolah! macam mana nak pimpin kami semua?

    ReplyDelete
  44. Srp buleh jadi menteri besor.....gamaknye xyah le belajor pandai2...spm buleh jd pm tuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau marah dan mengelebah kat mb kerana angan2 bodoh bapak kau nak jdi mb tak kesampaian keh keh keh

      Delete
  45. omak kau dah jadi barua umno pas.kikiki.senangnya hidup jadi lalang ni.muka mau tebal jah.

    ReplyDelete
  46. Salam 2.6b sudah jadi dividen ke?

    MB Penang -Lim Guan Eng attended La Salle Primary English School in Petaling Jaya, and later the Batu Pahat Montfort Primary English School. For his secondary education, he attended Batu Pahat High School and Malacca High School. He graduated from Monash University in Australia with a bachelor's in economics and was a qualified professional accountant by 1983. He also served as the president of MUISS (Monash University International Student Society) during his university years.

    MB Selangor -Azmin Ali lahir di Singapura pada 25 Ogos 1964 dan merupakan abang kepada pengacara televisyen yang penuh kontroversi iaitu Azwan Ali.Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Gurney Road (2), Kuala Lumpur dari 1971 hingga 1976. Kemudian beliau bersekolah menengah di Sekolah Tinggi Setapak, Kuala Lumpur (1977 - 1979) dan Institut Teknikal, Jalan Cheras, Kuala Lumpur (1980 - 1981). Beliau menyambung pelajaran beliau di University of Minnesota, Amerika Syarikat. Beliau berjaya mendapat master pada usia 24 tahun.

    MB Kedah- Dato' Seri Ahmad Bashah Md Hanipah (lahir 10 Oktober 1950) ialah ahli politik UMNO/Barisan Nasional dari negeri Kedah, Ahli Dewan Undangan Negeri bagi kawasan Bakar Bata dan Menteri Besar Kedah yang ke-12. Pendidikan tertinggi , SRP = PMR.

    "Di dalam Perkembangan berasingan, Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang mencabar Bashah Untuk menunjukkan sijil SPM Bagi membuktikan beliau Bukan Sekadar Hanya berkelulusan SRP."

    Patut umno buat dasar lembu masuk ipgpun boleh jadi tukang ajar. kah kah kah.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah, pekerja am dan MB umno) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...