Thursday 9 May 2013

APAKAH AZMIN SUDAH MULA NAK TUNJUK BELANG?????.. TIDAK DAPAT JAWATAN MB TERUS NAIK BERANG????


Kicauan Azmin dalam twitternya dikatakan sudah mula nak lakukan serangan berpunca atas kecewa dan ketidak puas hatinya, tidak dilantik menjadi Dato' Menteri Besar Selangor kini menjadi perbualan umum.
“Rakyat letih dengan asakan politik melampau. Terima hukuman, muhasabah diri, akui kelemahan, maju ke hadapan, tumpu rakyat bukan kerabat.”

Ayat-ayat yang dipaparkan jelas menunjukan beliau sudah mula buat "warm up"..sindir tajam akan kelemahan dan kesilapan DSAI sebagai punca utama gagalnya PR merampas Putrajaya.

Diberitakan sedang team up dengan Ketua Wanita KeADILan, Zuraida Kamaruddin bagi mengempur dan tempur Ketua Umum PKR DSAI.

Kisah dan cerita ini sudah mula dibicarakan dari kalangan para pengamat dan penganalisis politik.

Beliau sebelum ini amat lantang sebagai hulubalang ajak rakyat ke jalan raya buat bantahan tapi agak pelik untuk berhimpun secara aman di Stadium Kelana Jaya tanpa menjejaskan keselamatan peserta beliau seakan-akan membantah keras... Kelibat beliau bersama-sama dengan Ketua Wanita KeADILan, Zuraida Kamaruddin tidak kelihatan menguatkan persepsi betapa ada konspirasi tersusun sedang disusun oleh mereka berdua.

Nasihat Omak Kau.. jangan heret parti jika kamu gagal menjadi MB.... Parti tidak akan punah dan musnah kerana ketamakkan segelintir pemimpin...parti hanya akan ranap jika anggotanya bangkit secara beramai-beramai dalam satu waktu ... PKR dibina dari keringat, air mata dan darah rakyat...Tidak nampak rakyat mau musnahkan parti yang kini sudah gagah dulu cukup amat lemah semata-mata mau ikut nafsu serakah sekerat dua pemimpin yang kejar glamer atas platform perjuangan konon.

Jangan sesekali persendakan kebijaksanaan rakyat dalam berfikir dan menilai satu-satu isu yang dihidangkan didepan mata mereka.

Sekerat dua pemimpin yang khianat sebab dikejar tak dapat akan menerima hukuman ketat dari rakyat...

Bertaubatlah sebelum nak pasang apa-apa niat nak melakukan khianat.

104 comments:

  1. Ribut berlalu, kiambang bertaut.

    Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jijan menyundalkan diri demi sesuap rezeki.

      Delete
    2. sejak bila plak tak bersatu ???? .

      Delete
    3. kepada anon-anon 18:34 & 19:52....jom kita layannnnnn sekali lagi....

      Ribut berlalu, kiambang bertaut.

      Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA
      semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

      Delete
    4. Asik ayoh je, ce cita sikit caranya.

      Delete
    5. Anon 21:33....
      Laa....kan aku dah cakap kat atas tu...salah satu cara nya kita kuatkan semula pegangan ekonomi Melayu dan bumiputra....bodoh ke bangan ko ni????

      Delete
    6. Jijan mali mabok todi...melalut berhari hari..kalu nak bersatu kenalah bubar umno sbb parti tu dah rosak penuh rasuah dan seleweng serta dah jadi parti haram sejak 1988 lagi..jadi ramai ramailah pakat2 masuk PAS.mari kita bersatu dalam PAS.

      Delete
    7. kahkahkah.. sedarlah majoriti orang Islam takmau PAS. terbukti kerusi parlimen PAS berkurang..

      Delete
    8. HArun 09:09......
      Apa kena dengan ko ni....makan banyak sangat daun ketum ke atau pil kuda haaa??? Ada ke aku cakap pasal parti kat dalam statement aku tu?? Kan aku cakap MELAYU DAN BUMIPUTRA kena bersatu?? Ke ko ni salah seorang cina rasis dalam team Red Bean DAPpigs tu menyamar jadi harun????

      Delete
    9. Woi Jijan mali...kokok berdekah dekah punggung bergelumang tahi...bau sampai ke pelusuk dunia masih tak sedar diri. Melayu dah lama bersatu dengan semua bangsa di Malaysia untuk buang melayu yang bergelumang taik macam awak tu...Bangang...!!!

      Delete
    10. Cakap nak bersatu tapi mulut maki hamun.. Itu bukan cara yg sebenarnya.. Bangsa Melayu sendiri terkenal dengan sopan dan santun dia... Mengaku Melayu kenala jadi Melayu yang sebenarnya.

      Delete
    11. betultu.. kalau mengaku pejuang Islam tunjukkan akhlah Islam.

      Delete
    12. Kalo kita cakap cara baik, ko orang semua jawab mengalah kan setan, kenalah cakap cara kasor beb....lagipun kalu aku cakap cara baik pada team Red Bean ni ada ke faedah? Ko orang semua kat dalam Red Bean tu cuma boleh faham kalau aku cakap cara kasar.....ada faham tak macha?? Aku tahu lah ko oang kat dalam tu tengah menggelupur sebab dengan suara-suara seprti aku ni menyuruh MELAYU dan BUMIPUTRS bersatu lama-lama seruan keramat ni ko orang dah tak boleh nak sekat. Bila time tu tiba, nahas ko orang semua....kahkahkahkah....

      Delete
    13. yang depa duk maki hamun UMNO tu depa lupa.. dasar kahkahkah..

      Delete
    14. Assmin Aiskerim Ali dah keluaq TV3 tadi dok kutok Kerajaan bawah DS Khalid Gagap gagal menjalankan tanggungjawab dengan kes samanlah, kes sampah-sarap lah, kes banjir kilat lah.... Siap dia Taram Jijah Sepet submit nama calon Bakal MB tanpa bersemuka dengan Assmin ang Gang semua....Hai, apa dah jadi Beb???? MAcai-macai PR semua - tolong jawab sikit...Ini baru Selangor Beb, belum lagi Putrajaya....Yang best tu Assmin 'Ais Kerim' Ali boleh query dia punya PRESIDENT parti kenapa tak bincang dengan geng2 dia dulu tu.....lawak, lawak. Bergadoh like cat & Dog....kahkahkahkahkah....

      Delete
  2. ketiadaan azmin dan zuraidah dlm pr, selangor tetap milik pr jugak. rakyat tak memerlukan org yg suka memecah belah parti. kalau nak letak jawatan silakan. kami amat mengalu-alukan ketiadaan kamu dlm pr dan kembalilah kamu berdua kedalam umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn jadi mcm hasan ali sudah.jgn nak perasanlah, rakyat tak heran dan terimalah pembalasan rakyat nanti.sebenarnya anda tiada apa apa tanpa parti yg disokongan rakyat dan DSAI.ingat dan sedarlah diri!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  3. Azmin berdarah keturunan babi agaknya...........

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa ko ni...relax la...ke macai umno ni? aku pun geram gak tapi jgn lah kita melompat sama mcm dia.

      Azmin ooi...mana la aku nak letak muka ni kalau PR bercakor mcm ni...selalu kan ko kuat. apsal nak tikam belakang mcm ni..makcik zuraidah tu pun satu...frustrating la mcm ni...

      Delete
    2. akhlak orang PR memang suka maki hamun.

      Delete
    3. kalau jawatan yang dikejar inilah jadinya ....

      Delete
    4. kahkahkah....inilah tahap mentality macai-macai PAS-piss-pussy, P'Gay'R & DAPpigs yang menggelarkan pakatan haram mereka ini PR - PAkatan Rasis. Dulu ASSmin 'AisKerim' Ali dan Zuraidah 'Mak Lampir' ini lah yang ko orang junjung dan jilat. Bila depa tag team, ko orang caci hina depa. Ko orang semua macai-macai tahap haram jadah...kahkahkah...

      Delete
    5. pada penyokong pr jgnlah marah n sedih sebab dalam sesuatu parti memang ada suka n duka, rebut kuasa rebut kerusi memang dah biasa dalam mana2 parti.
      beri mrk masa utk berfikir n relax kejap sebab selama berjuang ni memang dah letih n mudah naik berang, kita pun bisa macam tu juga kan!
      kita tunggulah nanti bagaimana berita mrk berdua tu barulah kita boleh buat kesimpulan. cuma yg sy takut bila umno tahu mesti akan cuba nak koret org sebab dah kerja umno supaya lebih berkuasa n hancurkan pihak lawan.
      semoga masalah peribadi akan selesai sikit masa lagi.
      amin.

      Delete
    6. Asalnya orang2 PKR ni dari umno jugak sbb tu perangai pun dekat2 mcm umno cuma diorang ni dah reform sikit.kalau umno tu lagi busuk dan buruk petangai.

      Delete
    7. kahkahkah..

      Delete
  4. Apa yang nak dikaejar kejar didunia ni. Rezeki kan ALLAH SWT yang tentukan, kalau ada dapatlah dan kalau tak ada, sabar lah mungkin bukan masa nya lagi.

    Nak jadi ketua tak boleh tamak tamak gelojoh, kena banyak sabar.

    Kalau sudah niat tak baik, ALLAH SWT akan tunjuk balasan walau di dunia lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasihat yang baik untuk DSAI.eh untuk Azmin ke?

      Delete
    2. anon 17:40.....
      Memang aku setuju sekali dengan apo yang ko tulis tu. Memang ngam kono kat batang hidung Nuaq Berahi dan Assmin 'Aiskerim' Ali....dan jugak kat pemimpin BN yang mana kalo masih tak sedaq kan diri tu lagi, tak tahu lah aku nak cakap apo lagidah.....

      Delete
  5. Rupanya masih ada lagi pemimpin dlm PKR yang tiada jati diri untuk bersama dengan parti. Mereka lebih utamakan ketamakan diri dlm mengejar cita-cita.Dulu pon aku dah agak dah benda macam ni pasti berlaku.Lita tunggu dan lihat esok apa kesudahannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok penasihat la camana.. PAS aku respek.. tengok masih boleh beralah..

      Delete
    2. Alah....ko orang tengok lah nanti...Tuanku Sultan akan pilih wakil PAS jadi MB. Dia nak suroh PAS bersihkan Selangor ni dari segala macam maksiat. PKR bukannya boleh diharap. Apa yang DAP nak, semua dia bagi. Itu yang pusat judi dan maksiat tumbuh macam cendawan lepas hujan turun.

      Delete
  6. kahkahkah.. belum dapat kerajaan persekutuan lagi ni.. ini pun rakyat taruh harapan.

    ReplyDelete
  7. rakyat bawahan said..

    ini hikmahnya PR belum dapat tawan Putrajaya..ada pemimpin yang sudah hilang keikhlasan hati untuk berjuang, belum apa-apa sudah mengidamkan JAWATAN...RAKYAT berjuang untuk menolak kerajaan yang zalim, bukan semata-mata Calon...

    fikir-fikirkan lah wahai Pemimpin atasan PR sekalian...

    ReplyDelete
  8. Aku n kwn2 mmg dari awal lg .x berapa suka ngan pkr ni..sbb diorg ni asalnya dr umno jugak...jd budaya mereka lebih kurang je
    ..



    ReplyDelete
  9. Perjuangan Pakatan Rakyat adalah berasaskan perjuangan rakyat..Pemimpin hanya dapat di lonjakkan keatas oleh rakyat yang mengundi...Pemimpin yang mengejar jawatan adalah pemimpin palsu...Ingatlah wahai pemimpin, jika kamu ikhlas dlm perjuangan, jawatan besar itu lambat laun akan hadir kedlm perjuanagn kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pulak perjuangan PR berasaskan perjuangan rakyat!! PKR berjuang untuk Anwar. DAP berjuang untuk harta dan kaum Cina. PAS berjuang untuk Isalm untuk dunia dan akhirat. Azmin berjuang untuk Rakyat melalui partinya PKR dan Azmin ialah bertaraf 'pemimpin'. Khalid hanya bertaraf 'ketua' sahaja.

      Delete
    2. Umno berjuang untuk rakyat, tapi undi rakyat kurang kih kih kih

      Delete
    3. sepatutnya UMNO salahkan SPR. kih kih kih

      Delete
    4. pada macai pr sabar n tunggu jgn sdr buat kesimpulan, ini bukan ajaran islam.
      pada macai bn memang suka bila dalaman pr ada masalah n cuba nak kecohkan macam2 alasan n komen.
      kita sebagai rakyat harus lihat keseluruhan n bukannya pada serong bila pr ada sedikit masalah sebab negara ada masalah , keluarga kita ada masalah, parti pun ada masalah, jadi tiada semuanya dalam keadaan terbaik. namun pr akan cuba selesaikan masalah ini secepat mungkin.
      yg penting! apa sj pr lakukan adalah utk rakyat maka kita kena menerima pandangan parti atas gabungan yg menentukan siapa yg lebih layak, kepentingan lebih pada parti n bukannya individu. amin.

      Delete
  10. tanduk sudah keluar maaaa...pergi lah merajuk tu...nanti jadi macam ezam, hasan ali, zul kulim & lain2...daripada dapat jadi wakil rakyat, habuk pon tak dapat nanti...ini bukan masalah anwar tak nak, rakyat yg mahukan tan sri khalid...sudah2lah...geli lahhhh...aku sokong tan sri khalid!!!

    ReplyDelete
  11. Mudahla pencacai umnongok bn amek kesempatan dlm hal ni.fikirla untuk rakyat bukan kepentingan parti dn diri sendiri. Rakyat yg brsusah payah, brhujan brpanas utk mengundi memenangi selangor. Kecewalah dgn pemimpin begini.

    ReplyDelete
  12. Azmin...jangan la letak taraf sedara ngan katak2 yang dah melompat keluar tu..You are so much better than them...uncomparable.Jangan lah buat PR mcm ni...
    kenapa sakit hati sangat ngan DSAI tu...tengok di..dah tua tapi kuat fizikal, mental dan spiritual....mana nak cari leader mcm ni...dalam PR ja..(eh bongkak pulak)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 18:27.....
      Aku sokong analisa ko pasai DSAI tu. Orang tua tu memang kuat lagi fizikal dan mental. Spiritual questionable????....jadi aku percaya si Saipul cakap bila dia telah di LIWAT oleh Nuaq Berahi Al-Juburi ni. JAdi pada macai-macai PR yang cakap sebaliknya, hang check balik cakap anon 18:27 tu yang aku confirm mewakili keseluruhan tahp mentality macai-macai macam ko orang ni semua....kahkahkah...

      Delete
    2. kitorang x rasa MB selangor Khalid lagi cos Sultan cam xberkenan dengan cara dye memrintah..n memberi kepada mandat yang baru..DAP-15,PAS-15,PKR-14 DAP memg da termaktup dlm undang2 selangor xleh jadi MB so PAS n PKR..sptutnya orang PAS yang dlantik jadi MB Selangor...n kita tgok perubahn apa yg PAS boleh laksanakan..

      Delete
  13. munkin sebab faktor keturunan....it is in the blood....tengok jer lah perangai umi hafilda dan si mulut celupar azwan ali....tak sukar nak kenal yg mereka ini adik beradik....

    pak anwar, teruskan perjuangan walaupun seperit manapun,rakyat dibelakang kamu...jgn hampakan mereka

    pak anwar...semangat juang kamu yg kental...tiada galang ganti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak manislah begini, jangan pula masukan keluarga Azim dalam hal ini.

      Delete
  14. dulu si azmin ali inilah yang hangpa puja.. lani mulalah ungkit keturunan..

    ReplyDelete
  15. Bukan parti pkr yg teruk.. Ada sekor dua jenis dok sedor.. Pergi joint bn kalau nok jawatan. Cissss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan salah faham, Azmin bukan nak jawatanlah bahlol. Sabagai saorang pemimpin, jawatan tidak penting tetapi perjuangan parti itu lebih penting. 

      Delete
    2. anon 20:32....

      iyo lah tu......kahkahkah..

      Delete
    3. anti PR kahkahkah itu trademark aku anon 18.33.. napa nak ambik.. aku nak tuntut trademark akutu.. kahkahkah..

      Delete
    4. anon 20:42....

      Kalo mika nak ambik, ambik lah....bukannya berkudis pun...ia dak???...kahkahkah

      Delete
  16. Bukan parti pkr yg teruk.. Ada sekor dua jenis dok sedor.. Pergi joint bn kalau nok jawatan. Cissss

    ReplyDelete
  17. pls omakkau.. jngn laga2kan orang dalam parti.. itu pendapat peribadi aje...

    ReplyDelete
  18. Patut laa tak dapat putrajaya... ada khinzir berbulu cipam ropenyerr...

    ReplyDelete
  19. hrp isu ni diselesaikan dgn cepat dan cara pling berhemah..
    aku syg kedua2 pemimpin ni..

    ReplyDelete
  20. ambil kedah sebagai pengajaran..... contohilah dato chua jui meng

    ReplyDelete
  21. APA NAK KECOH SANGAT NI. PAS DGN HATI TERBUKA MEMANG NAKKAN TAN SRI KHALID JD MB. KITA DA NAMPAK KREDEBELITI TAN SRI. KLU BUAT UNDIAN DLM KELAS PUN,SEMUA MURID AKAN ANGKAT TANGAN.
    TAK PAYAH P.K NAK LANTEK ORG LAIN.

    ReplyDelete
  22. Salam,
    Wa selalu pesan dgn kawan2 baru dan yg lama yg wa x berapa selesa dgn perjuangan pemimpin pkr! Ini adalah krn mereka berasal dr perut yg sama..cara hidup pon lbh kurang sama dan budata berpolitik pon sama! Biasanya kwn yg baik itu bulih menjadi musuh yg paling ketat! Oleh sbb itu kita di tuntut bersahabat..jika sahabat berbuat salah tegurilah dgn hikmah!
    So..apa korang pernah tgk cara azmin menegur pimpinan PAS atau mengkritik dgn berhikmah?
    Jika kita berjuang atas dasar parti?inilah yg kita dpt..tto jika berjuang atas dasar prinsip dan iman..lihat shj PAS & DAP. Mereka lebih kredibel dan berintegriti brbanding pkr!

    Cheers

    Krankenman

    ReplyDelete
  23. Tak bolehlah nak salahkan Anwar 100% atas kegagalan ke Putrajaya...Si Azmin dan Zuraidah ni buta ke tak nampak SPR terang2 main tipu dgn dakwat yg tidak kekal, undi awal, undi pos, bangla mengundi dan lain2 lagi...

    Kali ni kau berdua menang dlm pru bolehlah ckp besar, cuba kau duduk kat tmpt Mat Sabu atau Saifudin Nasution...

    PR dah teruk terluka krn gagal tawan Putrajaya, dtg pulak korang berdua simbah garam pulak...ini ke akhlak awak berdua?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab dia tau spr tak menipu la dia salahkan anwar.. yang buta tak nampak ja salahkan spr.. undi awal.. undi pos.. dakwat kekal yang tidak kekal patut toreh dengan pisau baru kekal, undi bangla kat selangor dan KL walaupun situ PR menang..

      Delete
    2. Ko ni bcakap guna otak ke kepala lutut? Kau kata spr bebas? Cuba ambik contoh media... 24 jam 365 hari utk BN, utk PR? Ooo..itu adil namanya yea...x perlulah aku nak hurai lebih lanjut...buang karan jea...

      Delete
    3. kahkahkah.. kalau PR la jadi kerajaan dia nak bagi BN guna media kerajaan ka? masa Anwar jadi TPM dulu PAS boleh guna media kerajaan ka? x perlulah aku nak hurai lanjut.. buang karan jea..

      Delete
    4. Ko dah tngok ke PR jadi kerajaan pusat? Mcmana ko boleh tuduh mcm tu? Hebatlah ko ni dah nak sama taraf dgn nabi boleh tau perkara yg akan dtg...
      Paling tidak ko sokong dan bagi menang PR dulu kat Pusat barulah boleh sama2 kita tengok dan bagi ulasan...aduh habis dakwat jea...

      Delete
    5. kan soalan tu.. tapi masa Anwar dalam kerajaan dulu camana ek?PR bebas ka.ops lupa blum ada PR..PAS bebas ka?

      Delete
    6. Masa Anwar dlm kerajaan dulu kenkawan dia yang dlm BN tu la.. tak sama mcm sekarang kenkawan laen...
      Buta ka bodo?

      Delete
    7. kahkahkah.. Anwar masa berkuasa dulu lupa semua ni.. sekarang baru nak melaungkan kebebasan media.. kahkahkah..

      Delete
    8. Yealah dulu dia samalah dgn kepala otak pencacai ko tu sampai buta hati tak nampak kezaliman dan ketidakadilan depan mata, dia dah berubah skrg, ko bila lagi?

      Delete
    9. kahkahkah.. berubah pun dah terlambat.. hukum karma.. sekarangni dah terlambat.. sepatutnya waktu berkuasa dulu berubah..

      Delete
  24. aku respek guan eng dengan ahmad yaacob.. awal ja angkat sumpah.. tak timbul isu pengundi hantu undi pos undi awal peti undi hilang blackout dakwat kekal tak kekal undi bangla undi saluran satu..

    ReplyDelete
  25. Hahahah kalo asal PKR komen kutuk sama.sendiri aku tak heran lah sbb korang semua BEEDARAH UMNO..keturunan umno yg blh makan sama sendiri.. Cumo korang ni kuar umno tubuh pkr.. Sifat umno korang mmg xkn hilang semua nya.. Jahanam PR sbborg Pkr yg bdarah umno!!!

    ReplyDelete
  26. Salah ke dia nak tuntut jawatan mb..yang korang tak puas hati nape..bodoh

    ReplyDelete
  27. Hahahahaha..tu baru negeri blm negara lg..oi 20:00 mb mana boleh tuntut2..klau semua buat mcm tu bpk kau pun nak!!!

    ReplyDelete
  28. Kalau Azmin tinggalkan PR percayalah dia akan jadi macam Hassan Ali, macam Zul Nordin dan mcm beberapa org lagi yg sejenis. Pengaruk tak kuat mana pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan ketika itu orang PR akan pekakkan telinga butakan mata walaupun Azmin Ali bongkarkan rahsia DSAI.

      Delete
  29. Ini yang menyampah dgn orang politik. Masa kempen nak bela rakyat konon. Bila dah menang berebut jawatan. Tak ada keikhlasan. kita penyokong terpinga-pinga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 20:33.....
      Tu lah.....bila aku cakap ko oang ni semaua macai-macai yang telah disuntut pemikirannya oleh bos-bos macai ko orang semua, ko orang marah. Ha...sekarang tengok....apa yang aku cakap dulu betoi kan,kan,kan,kan....kahkahkah...Macammanapun relax lah bro...Assmin'Aiskerim'Ali dan Zuraidah Mak Lampir tu acah saja. Sat lagi ko orang tengok, dia orang ok balik, siap berpeluk bertampar bagan....tapi kalo depa bergadoh kao-kao jugak....ada aku peduli....kahkahkah

      Delete
  30. Azmin tdk bijak atau pn tk cerdik sgt. Hnya krn beliay org lame yg ssme2 brjuang dr awal reformasi dlu. Ttp jika ini hasrat beliau maka singkir sj lh suruh fia letsk jawstan buat pilihanraya kecil. Nisbah kbijaksanaan azmin dgn rafizi ramli ibarat 1:10

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah.. nanti rafizi ramli tu pulak hgpa kata macam2 kalau dia keluar parti..

      Delete
  31. isu PAS takdak dalam Exco Penang pun tajuk yang menarik omakkau..

    ReplyDelete
  32. Azmin dah banyak mambuat pengorbanan yang amat besar untuk parti dan beliau memang layak menjadi MB. Renung2 kan lah. Apa yang beliau tak buat untuk parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 21:21.....

      Haaa.... betoi tu. Apa yang dia tak buat untuk parti. Bagi orang rasa 'aiskerim' dia pun dia dah buat , apa lagi kan,kan,kan......kahkahkah

      Delete
    2. Berudu cepat besor nak jadi katak, sebab tak dapat menjadi MB. macam Hasang Ali. Mereka ingat seronok sangat jadi pemimpin, tahukah anda setiap saat kerja buat kamu akan disoal diakhirat nanti. Dalam Islam jangan minta jawatan kecuali kamu dilantik kumpulan kamu.

      Delete
  33. Utamakan Rakyat bukan Jawatan! Jadi adun pun bersyukurlah....berjuang kena ikhlas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi berkasan bila ada power bai

      Delete
  34. asam garam perjuangan... orang yg ada kepentingan diri akan lari dr perjuangan jika gagal mengecapi hajat di hati.

    ReplyDelete
  35. Ahli perjuangan tidak akan letih. Rakyat marhaen tidak akan letih. Mandi keringat dan hujan lumrah perjuangan. Ia memberi semangat dan kekuatan. Percayalah. Pejuang bukan mengheret rakyat. Tetapi rakyatlah yang menjadi daya tolak kepada pejuang untuk terus mara dan berjuang. Syabas kepada semua. Semuga keringat yang mengalir tetap berhasil kelak. INSYAALLAH.

    ReplyDelete
  36. Assalammu'alaikum,
    Tokwan dah baca ledakan minda anak muda ini, rupanya panas baran kakak dia Umi Hafilda mengalir juga dalam tubuh ini, tokwan boleh rasa kekecewaan Azmin bila PAS & DAP secara ikhlas, matang dan berwibawa memberi sokongan kepada TS Khalid sebaGai MB Selnagor. Orang mengukur pencapaian TS Khalid yang dah pasti, awak menunjul diri kerana GILA KUASA.... ini kah perjuangan Anda?
    Wahai Azmin jadilah seperti Chik Gu Bad...... pejuang sejati jatug bangun bersama rakyat.
    Tokwan akui beberapa kesilapan DSAI dalan pemilihan calon, DSAI TIDk mengambil kira sentimen akar umbi, kitahilang Kajang kerana Chik Gu Lee di pinggirkan,
    Khalid Jaafar Ulu Selangor tidak di sukai penduduk tempatan begitu juga MUSTAFFA KAMIL BIN AYUB Pasir Salak adalah pilihan salah kerana Pasir Salak sedia berubah jika calon mereka diketengahkan dan Dr M Noor Manuty bukanlah calon untuk Bafgan Serai lebih berkesan jika beliau di letak sebagi calon DUN Larut. INI KESILAPAN DSAI sejak dari pengumuman lagi tokwan dah kata dengan sahabat tokwan semuanya akan pergi ke bn....... Betul berlaku.
    Tapi nasihat tokwan untuk Azmin tiokwan dah lalu 13 PRU yang benar terlibat 12 tapi tokwan tak pernah mimpi nak jadi YB, NASIHAT TOKWAN BERHEMAHLAH BILA BERCAKAP DAN MENULIS, TERLALU RAMAI MUSUH DILUAR NAK AMBIL KESEMPATAN, AWAK MASIH MUDA DAN PANS BARAN BAWA BERSABAR, RAKYAT UMUM MAHU TS KHALID...... BAWA ISTIGHFAR DAN BERSABAR ATAU SERTAI SAJA KAKAK KAMU PERANGAI DSAI DAN KAK WAN..... JIKA ITU YANG KAMU MAHU.

    Tokwan harap jika ada kawan-kawan Azmin yang baca sampai pesanan tok wan in kepadanya..... Tokwan jauh di pingiran desa perak......... untuk menyampiakan sendiri.

    Tokwan Perak




    ReplyDelete
  37. Tok wan cakap senang ler..tok wan tak penah berjuang seperti azmin..dia byk berkorban ufk pkr..khalid baru join pkr dah jd mb..azmin dah lama berjuang,biar la dia nak tuntut mb..
    Sia sia la dia berjuang utk anwar kalu tak berpeluang jd mb.
    Ingat pengorbanan azmin k..

    ReplyDelete
  38. Salam semua rakyat Malaysia. Betul kata-kata tokwan perak tu. Azmin dengarlah nasihat tokwan. Esok pagi-pagi, Azmin berbanyaklah istifar, salawat dan zikir. Nanti sejuk hati Azmin. Nanti dalam sidang media, Azmin pegang mikrofon dan luahkanlah intipati berikut " Kepada seluruh warga, saya adalah anggota jamaah, saya berkerja secara jamaah dan saya patuh dengan keputusan jamaah. Tidak timbul soal saya menuntut jawatan. Tidak wujud saya mempertikaikan kepimpinan. Hanya saya ingin menyatakan betapa saya masih terasa letihnya mendayung dan mengharungi masa-masa kempen pilihan raya. Saya melihat sokongan rakyat merata-rata. Hingga saya nampak tak mungkin kita akan kalah. Hingga semalam saya masih mengganggap kekalahan ini kerana olah dari salah stategi DSAI. Menjadikan saya agak emosional. Tetapi Alhamdulillah, berkat bimbingan dari sahabat-sahabat dan munajat saya ke Hadrat Ilahi, kini saya sadar. Saya sadar bahawa kita bukan berlawan dengan BN. Kita PR yang kerdil ini sebenarnya berlawan dengan seluruh kekuatan kuasa dunia hitam yang tidak mahu tertegaknya keadilan di bumi Malaysia ini. Dunia hitam tentunya dikepalai oleh Yahudi APCO yang dijemput dan dibayar mahal, jentera media, seluruh agensi UBN dan kebodohan rakyat di desa-desa yang amat terhad sumber maklumat. Kini saya akui memang benar manusia di dunia hitam memang kejam. Mereka sanggup berbuat apa sahaja asalkan dapat mengekalkan kuasa. Alhamdulillah saya sadar dan saya memohon maaf jika polimik hal saya ini menjadikan warga semua kurang selesa. Sesungguhnya saya sentiasa beriltizam akan sentiasa menegakkan keadilan di bumi bertuah ini. Sama ada menang atau kalah dalam pilihan raya, itu hanya perhitungan material. Namun di sisi Allah SWT, saya tetap akan menang jika saya mempertahan janji dan ikltizam saya hingga akhir hayat.
    Begitulah serba sedikit cadangan kami kepada sdr Azmin. Semoga di Berkati Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah tokwan.. sambung kita sebenarnya menentang hampir 80 peratus orang melayu Islam yang masih bersama BN. namun jangan bimbang 97 peratus orang cina bukan Islam bersama kita dalam menegakkan agama yang mereka anuti.

      Delete
  39. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  40. Azmin kena belajar dengan Husam musa yg tak dilantik dalam exco negeri.. bersikap lapang dada kalau tak dilantik... dan pilih keharmonian party dari menimbulkan suasana keruh sbb kecewa tak dapat jawatan .. Tumpukan kepada pembangunan dan kebajikan rakyat ..walau apa jua kedudukan masih boleh berkhidmat untuk rakyat kalau anda jujur dengan perjuangan anda ..

    ReplyDelete
  41. Kat johor sukar nak nafikan fenomena khadiran ribuan rakyat ke ceramah2 PR adalah disebabkan anwar ibrahim. Kbanyakkan yg dtg utk mendengar ceramah anwar adalah pengundi atas pagar tak kira melayu, cina dan india temasuk aku. Azmin gn zuraida bkn tak pernah dtg berceramah kt johor. Tp aku sendiri pun tak pernah terliur nk dtg dgr ceramah dorang berdua. So azmin dan zuraida jgn la nk rasa hebat sgt dan rasa diri tu berpengaruh. Klau dua org ni kuar pkr pun rasanya sama je mcm ezam kuar pkr. Bape kerat yg ikot dia.

    ReplyDelete
  42. Ya saya setuju denga Omakkau 1000%, lihat betapa manisnya mulut si Zuraida yg menggesa PAS dan DAP tidak campur tangan dalam urusan pemilihan menteri besar atau memberikan sokongan kepada pihak tertentu kerana ia akan diputuskan PKR Pusat. Zuraida juga berkata kerusi MB hak milik PKR kenapa Pas dan DAP yang terlampau ghairah untuk menamakan diri mereka atau menamakan orang itu ini jadi MB. Dia juga berkata PAS gila kuasa dan jawatan. Sejak bila ada perjanjian kerusi MB tu milik PKR

    ReplyDelete
  43. Pas penakut sebab kena sergah ngan dap pkr .dap takut pas pegang mamti tak boleh buat biz maksiat kat selangor.ingay tak cerita hassan ali.nanti kalau pas pegang dap taklrh nak kafirkan org melayu
    .pkr perasan mcm kerusi dia lebih.belum memerintah dah bergaduh.rasuah rasuah rasuah bn rasuah itu yg kau asak kay telinga rakyat ari ari.apa negeri kau perintah tak de rasuahko.anwar n the gang banyak duit pernah kau tanya.kalau gaji setakat mp berapa je
    kau org tak fikir.totok ngan anwar.cuba berfikir cara rasional.

    ReplyDelete
  44. Aku nak azmin zuraida muhasabah diri, kedudukan politik kamu berdua sekarang adalah kerana usaha kawan2 sokongan dari ahli ahli dari parti PAS dan DAP. Jangan lah setelah menang atas usaha bersama ini kamu lupa diri serta mengeluarkan kata kata yang angkuh dan sombong. Rakyat memerlukan pemimpin yang mempunyai sikap yang rasional dan kalau nak tegur pemimpin adalah secara profesional, bukan pemimpin hilang hati budi serta yang lancang mulutnya serta kurang peradaban.

    ReplyDelete
  45. KAMI RAKYAT NAK BAGI TAU... KALAU MANA2 PEMIMPIN YG NAK BLAH BOLEH BLAH....KAMI AKAN SETIA DI BAWAH KEPIMPINAN DS ANWAR.

    KAMI JANJI AKAN LAWAN UMNO SAMPAI KAMI TEMUI KEJAYAAN.

    ReplyDelete
  46. Sebenarnya aku pangkah Zuraidah ngan Azmin ni bukan sangat aku suka kat diorang tapi demi untuk mengekalkan PR kat kawasan paerlimen Ampang ngan Dun Bukit Antarabangsa. Kalau macam ni lah punya perangai, hancuslah peduduk Ampang. Kalau PRU14 masih muka dua mamat ngan minah ni, aku pangkah je parti lain

    ReplyDelete
  47. Salah sangat ke Azmin mengkritik DSAI. Jangan pandang dari sudut negatif nya saja. Kenapa terlalu beremosi sangat ni. Sikit-sikit maki,itu saja ke yg korang tau. INGAT... Azmin lebih rapat dgn DSAI dari kita semua. Pandangannya ada maksud mendalam demi survival dan kelangsungan PKR. Fikirkanlah.

    ReplyDelete
  48. BERPOLITIK ADA HAD NYA. RAKYAT JUGA DAH LETIH. HARI-HARI KENA SUAP DENGAN POLITIK. SAMPAI SATU MASA RAKYAT AKAN KENYANG DENGAN AKTIVITI POLITIK. REFORMASI CERAMAH, PERHIMPUNAN, BERSIH DLL .AKHIRNYA SEMUA JADI LESU.--.AR.

    ReplyDelete
  49. Pemimpin politik sume bergaji.mereka terdiri yb-yb yg mempunyai elaun bulanan.Kami diarah kehulu kehilir.Sekali sekala tu ok la.Duit minyak, tol, makan minum semua kena tanggung sendiri.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...