Friday 31 May 2013

EDISI KELUHAN RAKYAT: AHLI PARLIMEN KAPAR PEKA TENTANG RUNGUTAN RAKYAT ISU SISTEM PENGANGKUTAN AWAM YANG KURANG EFISEN...




Isu pemindahan operasi pengangkutan awam dari Bandar Klang ke Terminal Bas Klang Sentral telah banyak mengundang bantahan dan kenyataan pelbagai pihak. Sebelum ini pihak Kerajaan Negeri telah pun mengarahkan pihak MPK untuk menyelesaikan masalah yang timbul, namun masih ramai yang menyuarakan rasa tidak puas hati mereka.

Terbaru terdapat keluhan dan rungutan dari pengguna-pengguna bas ulang alik mengenai kelewatan yang amat ketara sehingga menyebabkan mereka terpaksa menunggu lebih kurang 30 - 45 minit untuk mendapatkan bas seterusnya diantara waktu puncak awal pagi dan pulang kerja.

Atas keprihatinan itu YB Manivanan Gowin merupakan Ahli Parlimen Kapar telah turun ke lokasi untuk mendengar sendiri rintihan pengguna-pengguna demi untuk diperbaiki ke arah yang lebih baik dan dapat menangani isu ini dengan lebih efisen serta memuaskan hati semua pihak.

Antara alasan yang diperolehi dan mendukacitakan adalah kuantiti bas tidak mencukupi dan selalu rosak. Alasan picisan ini sepatutnya tidak digunakan lagi dalam era globalisasi ini, rakyat memerlukan kepantasan dan kecepatan dalam menuju ke destinasi khususnya ke tempat kerja. Sikap tidak prihatin syarikat pengusahan bas di Bandar Klang ini secara tidak langsung boleh memberi imeg negatif kepada pengurusan bas yang telah dipermitkan untuk penumpang-penumpang bas di Klang.

Semoga dengan sikap keprihatinan Ahli Parlimen Kapar ini akan memberi nafas baru kepada pengguna-pengguna pengangkutan awam ini tentang keselamatan, kelewatan dan muatan yang macam ikan sardin ini.

Saya omakkau melapurkan untuk media Parlimen Kapar.




16 comments:

  1. apa kena pemindahan operasi dari klang ke klang sentral yg berdekatan dengan setia alam ada kena mengena dgn MPK? apa yg PBT mpk plak yg kena selesaikan? deyy...macai. sebelum tulis kasi baca dulu. Pengangkutan ada badan lain yg uruskan. yenadeyy!kihkih. Study lagi ye.

    ReplyDelete
  2. ayat last tak boleh blah. "Saya omakkau melapurkan untuk media Parlimen Kapar." macam Hanyut Singh Walia...hahaha...

    keep it up.

    ReplyDelete
  3. Bagus lah klu YB dapat turun padang jengok keluhan rakyat tentang masalah ini.....Apakah perkara ini telah dirujuk pada MPK....Kan dah diwartakan akan perubahan ini sebagai plan pembangunan Klang yang terancang....Jangan jengok saja tanpa tindakan perlu yang bersesuaian....kajian terperinci perlu dilakukan....Syabaslah klu YB dapat merubah masalah ini. YB dlu trus senyap begitu saja... harap jangan hangat2 tahi ayam.

    WAN ADNAN
    PENGUNDI KAPAR

    ReplyDelete
  4. Pada Omakkau saya sarankan agar cari topik pendekatan yang diperlukan rakyat Kapar...sebagai contoh isu keperluan Senuah Hospital diKapar ini yang amat diperlukan....Mungkin itu lebuh membawa kejayaan kepada YB awak payungi itu.....

    Maaf sekiranya terkasar.....Sy orang kampung je tak pandai berbahasa...sekadar memberi saranan pada Omakkau yang sekarang jadi orang kuat YB kapar....Fikir2kan

    WAN ADNAN
    PENGUNDI KAPAR

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkah. ...payungi serta angkat yb tersebut..

      Delete
    2. team yb ni tau tak pelan perancangan keseluruhan kawasan ni. Tau tak ada disediakan reserve LRT?
      REVLISHADI
      (macai pkr)

      Delete
    3. mana dia tau pasal rkk or apa yg telah dirancang oleh majlis fizikal negara.main bedal je anggek dgn team dia ni. teknik pegi bus stand lepas tu amik gambar kunun nak selesaikan masalah...tektik basi.biasalah nak popular.sekadar hantar report kat pengerusi PKR la tu lepas menang calon.tengok 2bulan lagi.senyap je la tu.yg kesiannya macai dungu pengundi yg pilih.kihkih.
      lain kali kasi belajar sampai habis..
      yenadeyyy..cari isu lain la tambi

      Delete
  5. hospital dah ada di sg buluh la ngong. klang pun ada.

    -Omak kau-

    ReplyDelete
    Replies
    1. ... bandar Kelang dah nak sunyi... tak lama lg jd mcm pekan cowboy la jwbnya...

      Delete
  6. omakkau telah mendapat dunia yang dikejarnya..

    ReplyDelete
  7. Ramai juge yg jeles kat omak kau

    ReplyDelete
  8. Omak Luv u!

    ReplyDelete
  9. aik dah remove ke komen tentang aurat omakkau..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. omakkau takpa boleh pusing salahkan kerajaan BN menghalang wanita menutup aurat..

      Delete
  10. aik dah remove ke tentang aurat.. tanggunglah di akhirat nanti.m

    ReplyDelete
  11. anuar hisap pantet.........

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...