Sunday 26 May 2013

GAMBAR PERNIKAHAN DIPERCAYAI USTAZ AZHAR IDRUS YANG BARU DIKIRIMKAN PAGI TADI OLEH SAHABAT OMAKKAU!!


Khabarnya baru saja melangsungkan pernikahannya pagi tadi, info lanjut belum diperolehi apa-apapun omakkau ucapkan tahniah dan semoga berbahagia hendaknya. Mohon pencerahan sendiri dari mulut Ustaz.

Menyingkap al-Quran dan as-Sunnah dalam menyebutkan tentang hukum poligami, maka akan didapati bahawa hukum berpoligami sunnah bagi yang mampu. Dalam firmanNya, Allah s.w.t telah menyatakan :
وَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُوا فِي الْيَتَامَى فَانْكِحُوا مَا طَابَ لَكُمْ مِنَ النِّسَاءِ مَثْنَى وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَى أَلَّا تَعُولُوا
“ Dan jika kamu takut tidak berlaku adil terhadap perempuan-perempuan yatim ( apabila kamu berkahwin dengan mereka ), maka berkahwinlah dengan sesiapa yang kamu berkenan dari perempuan-perempuan ( lain ): dua, tiga atau empat. kemudian jika kamu bimbang tidak akan berlaku adil ( di antara isteri-isteri kamu ) mak ( berkahwinlah dengan ) seorang sahaja, atau ( pakailah ) hamba-hamba perempuan yang kamu miliki. Yang demikian itu adalah lebih dekat ( untuk mencegah ) supaya kamu tidak melakukan kezaliman.” (Surah An-Nisa’:3)

15 comments:

  1. ..Buleh lagi ada satu tempat kosong lagi.. :) Tahniah UAI...

    ReplyDelete
  2. tengoklah nanti pencacai umnongok spin. klu tak caya tengok je lah. tahniah ustaz semuga berbahgia dunia akhirat.

    ReplyDelete
  3. Saya Umno . Tahniah Ustad Azhar Idrus.
    Elok juga kita beralih dari topik politik Pru.
    Bawa lah makan angin di musim cuti ni bagi yang lain lain.

    ReplyDelete
  4. Apa nak agong kan sangat ustaz ni ka pelawak nak lawan salleh yaakob kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg dgr ceramah yg lawak2 pon x g pe lg yg tegas ..

      Delete
  5. Anak dara ke ibu tunggal noo kalo ibu tunggal bgus lah ado tompek dio bergantung dapt rasa naik fararri

    ReplyDelete
  6. semoga berbahagia..tapi United Malays National Organisation(waris penjajah) memerintah MAJORITI rakyat malaysia x bahagia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai juga orang Melayu yang dah lupa kepada parti memerintah yang telah banyak berjasa kepada mereka.
      Kalau kaum lain tak kenang malah mencerca tak lah ralat sangat.

      Delete
  7. Kahwin sampa mpat tu sunnah nabi pd yg mampu zahir batin dan boleh berlaku adil tapi utk melalak berkumpulan di jalanan langsung takde syarat wajib,asalkan muda lepasan atau pelajar kolej,darah mudah dan senang terhasut memberontak, mentah dlm pengalaman hidup,mak bapak orang senang semuanya boleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hindraf berontak jalanan dapat jadi menteri. Mentah ke?

      Delete
  8. Pasal tu dsai nak ikut kot kot jadi pm bila berontak di jalanan ..mengong

    ReplyDelete
  9. Larat lagi ke ustaz. Teman duble barrel shj penat dibuatnya. Ustaz treeple barrel merangkak nanti ustaz jangan tak dapat penuhi jemputan ceramah udah le.

    ReplyDelete
  10. Ini betul lelaki sejati. Tak lah perasan hebat kahwin pun lari ke Siam. Ada yang berduit sikit nikah kat London pun ada juga. Yang tak senonohnya ramai yang simpan betina macam simpan anjing atau kucing.

    ReplyDelete
  11. Lelaki sejati...x comment

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...