Monday 13 May 2013

KETUA PEGAWAI EKSEKUTIF AIR ASIA-X MELUAT HABIS DENGAN UTUSAN PASAL SIARKAN TAJUK BERITA " APA LAGI CINA MAU"!!!!!


"Saya anti perkauman.. Saya meluat dengan pendirian pengarang Utusan"...Itulah kata-kata Ketua Pegawai Eksekutif Air Asia-X, seorang berbangsa Melayu, Azran Osman Rani meluahkan isi hatinya secara jujur dan ikhlas menerusi akaun Facebooknya.

Utusan bagi beliau sudah tidak relevan sehingga jumlah pembaca semakin merosot kerana minda pengarangnya sempit..Utusan tidak mewakili Melayu Malaysia.

Pada 7hb Mei 2013 yang lalu Utusan telah menyiarkan laporan muka hadapan bertajuk "APA LAGI CINA MAHU?"..

Laporan yang mengundang kemarahan rakyat.

40 comments:

  1. kahkahkah..akhbar cina perkauman takpa.. hidup PR..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangan punya CEO....woi mangkuk, ko dah baca akhbar cina tak???? Dia oran lagi teruk statement rasis dia tau tak. Awat hang tak cakap macam gitu kat akhbar cina tong san tu. Babi punya melayu, dasar kacang lupakan kulit....kharrak ptuihhhh.

      Delete
    2. kalau nak aman n adil di malaysia hentikan perkauman sebelum huruhara akan terjadi.
      hapuskan perkauman. amin.

      Delete
    3. Wahai umat manusia, sesungguhnya kami meciptakan kamu daripada lelaki dan perempuan, dan kami menjadikan kamu daripada berbagai-bagai bangsa dan bersuku puak supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu sama lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah adalah orang yang lebih takwanya antara kamu, (bukan yang lebih berketurunan atau bangsanya). Sesungguhny Allah maha mengetahui lagi mendalam pengetahuannya (tentang keadaan dan amalan kamu).

      [Surah al-Hujurat, ayat 13]

      Delete
  2. Itu Utusex ka atau Utusan Meloya

    ReplyDelete
  3. orang2 umnu kata bahawa utusan melayu adalah diumpamakan sebagai kitab ke nombor tiga selepas alquran dan hadis nabi. memang inilah yg difahami mereka sejak dulu lagi. Inilah yg sangat2 dihargai oleh Madey..sehingga Madey rompak harta rakyat pun...berbilion henggit pun tetap orang2 umno sanjung Madey. Inilah sebenarnya peranan utusan melayu yg menipu orang2 umno sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah..manakala orang pas merasakan harakah kitab rujukan utama lebih tinggi dari AlQuran dan hadis.. sebabtu dalam harakah yang bercanggah dengan AlQuran pun orang pas terima..kesian..

      Delete
    2. Aku tetap beli utusan ada kep.no ekor yg tepat.terbaik teruskan.

      Delete
  4. Utusex dengan Berita Hairan dua2 meluat je saya tengok. Orang kampung pedalaman yang kurang atau takde pendedahan boleh la ditindas. Kesian orang kampung terutamanya felda kena tipu. Hidup Banglasia.

    ReplyDelete
  5. Pelik x? Utusan dah mcm lidah parti umno/bn. Tp jualan utusan makin merosot. Ahli umno ada berjuta. Tp utusan nk jual suku juta pun sakit. Xkan ahli umno xbeli kot. xkan bila pr boikot jualan terus merundum. Sian utusan. Ahli umno tolong la beli. Bila lg nk support melayu... Huhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. harakah berapa jualannya? kahkahkah..

      Delete
    2. utusan memang anjing umno yg ingin musnahkan rakyat malaysia supaya huruhara sebab tu permainkan perkauman.
      amin.

      Delete
  6. Hidup banglayu...hahah..bangla.nepal.mynmar pon xmo baca..cuba tukar bahasa kompom...laris hahah..asal bodo amno..asal amno bodoh piang kehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas utusan malaysia tutup nanti mungkin akan hujut utusan bangla tak lama lagi.
      amin.

      Delete
  7. MELUAT?... YG AIR ASIA BAWAK PENGUNDI HANTU TAK MELUAT KE???

    ReplyDelete
  8. Biduk berlalu, kiambang bertaut.
    Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA
    semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

    ReplyDelete
  9. CINA SOKONG CINA RASIS,KALO MELAYU SOKONG MELAYU BUKAN RASIS? SAMA JE.....TAK PAYAH LA NAK GUNA ISU PERKAUMAN ZAMAN SKRG,ORANG DH MENYAMPAH....SEMPIT SGT OTAK TU!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 20:55.....
      Yang mula gunakan isu perkauman ni bangsa cina tong san ni jugak. Ko tak dengar ke apa yang kit siang dok terjerit2 isu rasis dan perkauman waktu kempen kat Gelang Patah dulu? Ko tak baca ke surat khabar cina yang dok selalu timbulkan isu perkauman ni??? Ko tak tau ke kat sekolah2 cina seluruh Negara, isu perkauman di api-apikan??? Yang sempit otak sebab dok selalu kena kemut kat Nuaq Berahi dan DAPpigs ni ko sebenarnya. Tapi nak buat macam mana kalau ko ni memang dah spesis cina DAPpigs team member RED BEAN tu kan.....Ko dan team RED BEAN DAPpigs ko tu boleh pi balik Tong San lah....

      Delete
    2. hahaha putarbelit pula!
      melayu resis yg mainkan perkauman skrg cina pula yg mainkan perkauman apa punya bahloi nak gila kut.
      amin.

      Delete
    3. gua melayu,beb!13 May 2013 at 23:57

      Anti rasis dh merepek meroyan!Mcm lh dia membaca suratkhabar Cina.Kalau nk bercakap biar lh berfakta jgn dok merapu mcm Yahudi mabuk!Kalau me reka2 cerita dr bawah pokok di belakang rumah kamu,tk payah le.Kalau BODO pun jgn tunjuk kn BODO kamu pd org.

      Delete
    4. gua melayu,beb! 23:57....
      contoh terbaik melayu yang telah diperbodohkan dek cina...ke ko ni cina bangang menyamar melayu bodoh.....kharrk ptuihhhhh.

      Delete
    5. bila matlamat menghalalkan cara.. Islam sangat indah.. tapi sayang kembali asing.. beruntunglah orang yang asing..

      Delete
  10.  satu ja nasihat aku.. ingatlah Allah.. tak kira hang PAS ka UMNO ka PKR ka.. kalau ingat Allah kita takkan berani nak adakan cerita.. aku bukan ahli UmNo atau mana2 parti politik.. tapi aku mengundi parti yang pada pandangan aku kurang membawa mudarat.. PAS perlu berubah.. jadilah parti yang benar2 Islam.. abaikan UMNO.. berusahalah untuk menjadi benar2 pengganti UMNO yang boleh diharapkan oleh orang Islam yang majoritinya melayu..dalam Pas ada golongan yang profesional.. tunjukkan kehebatan Islam bukan dengan memburukkan UMNO.. aku pasti orang Islam akan sebulat hati mengundi PAS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas adalah parti pemimpin islam malaysia maka melayu islam kena ikut pas!
      pkr adalah parti pemimpin rakyat malaysia maka semua kaum dalam malaysia kena ikut pkr!
      dap adalah parti pemimpin rakyat kaum malaysia maka semua dalam malaysia boleh ikut dap!
      amin.

      Delete
    2. PKR dan DAP tidak boleh diharapkan dalam membangunkan negara Islam..apatah lagi UMNO dan BN.. cuma PAS kena tunjukkan cara sebenar pentadbiran Islam.. ramai golongan profesional Islam dalam PAS..

      Delete
  11. Allah pun tak makbulkan satu doa Nabi iaitu hal perpecahan ummat. Pasai pe? Pasai memang ade wujud puak yg degil menyeleweng. Pas tak boleh bersatu dgn umno. Tengok hal tutup aurat rambut pun dah berbeza

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tidak perlu pun bersatu dengan UMNO.. PAS menjadi pengganti UMNO.. percayalah org melayu tidak terlalu sayangkan UMNO.. tetapi mereka tiada pilihan.. tiada PARTI Islam yang benar2 boleh diharapkan.. kerusi yang PAS dan UMNO dan parti2 Islam menang kali ni sudah cukup membentuk kerajaan.. PAS boleh bertindak secara profesional.. hentikan mencari keburukan UMNO sebaliknya tonjolkan kelebihan PAS.. dan hentikan kerjasama dengan Parti DAP..apabila itu berlaku orang Islam sebulat hati menyokong PAS..dan bersatulah hendaknya orang Islam..

      Delete
  12. Ya betul anon 22.32..lebih baik umno keluar dulu dr bn ada berani? Sebab dlm bn byk parti rasis...ada bran? Ckp ckp je begegar2..habuk pon tarak... asal bodoh amno...asal amno bodoh piang..haram jadah...kata piem

    ReplyDelete
    Replies
    1. itula saya bagitau.. abaikan UMNO.. PAS yang perlu berubah untuk tarik sokongan.. kalau PAS tak mau berubah maka tak perlu salahkan orang Islam yang menolak PAS..

      Delete
  13. Ya Allah, tunjukkanlah kami kebenaran akan kebenarannya dn kurniakanlah kami kemampuan untuk mengikutinya. Tunjukkanlah kami kebathilan akan kebathilannya, dn kurniakan kami kekuatan untuk menjauhinya. Dan bg mereka yang telah ditunjukkan tetapi masih mahu menyokong kebathilan, Ya Allah, janganlah diizinkan mereka menulis atau berkata yang boleh mendatangkan kesedihan mahupun dosa pada yang lain dan juga diri mereka sendiri. Tolonglah kami agar tidak bertambah dosa kami. Amiin x3

    ReplyDelete
  14. melayu bangang macam ini pun ada. sebab itu paramugari air asia pakai baju nampak pantat.

    ReplyDelete
  15. orang umno kn suka raba pantat dgn tunjukk ponggong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini bukan penyokong PAS.. orang PAS takkan macamni..

      Delete
  16. Saya org Cina... tolonglah semua..kalau akbar Cina racist..dah lama dakwa bawah akta hasutan... sama juga DAP dan Limkitsiang... bagi buktilah.. jgn cakap kosong shj.. org cina cuma mahu kerajaan yg bersih, pilihanraya yg bersih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa orang cina cakap pasai bangsa wa ma.. mana ada racist.. wa cakap pun tapi itu suma cina talak cakap wa racist ma..tapi itu melayu talak boleh cakap pasai bangsa sendiri ma sebab ada melayu lain yang akan cakap racist ma..

      Delete
  17. AZRAN OSMAN RANI SALAH SEORANG ANAK MELAYU YANG MUDAH LUPA ASAL USUL DAN TAK MENGENANG BUDI.....DIA TERLUPA TANPA ADANYA DASAR YANG DIPERJUANGKAN UMNO SUDAH TENTU DIA TAK BERADA DI TEMPATNYA SEKARANG....DAN MUNGKIN PENGAJINANYA ENTAH TAHAP MANA ? DENGAN ADANYA UMNO BANGSA MELAYU DIBERI PELUANG SELUAS NYA UNTUK BELAJAR ATAS KUOTA MELAYU....TETAPI SAYANG SETELAH BERJAYA BELIAU MENJADI KACANG LUPAKAN KULIT MALAHAN YG MENYEDIHKAN SANGGUP MEMPERLEKEHKAN BANGSA SENDIRI.....WALAU PUN AZRAN SEORANG EKSEKUTIF TETAPI DIA TIADA KEBIJAKSANAAN DAN KECERDIKAN....BELIAU TIDAK TAHU APA-APA....APATAH LAGI SEJARAH.....BELIAU BERCAKAP MENGIKUT SEDAP MULUT TANPA MELIHAT PERKARA DI HADAPAN.....BELIAU TIDAK TAHU YANG UTUSAN LAH BERPERANAN SEBAGAI LIDAH MELAYU DALAM MEMPERJUANGKAN KEMERDEKAAN....WAKTU ITU BELIAU BELUM DILAHIRKAN LAGI DAN BELIAU CELIK MATA SEMUANYA SUDAH SENANG.....KALAU TAK TAHU TOLONG TANYA ORANG YANG TAHU JANGAN JADI BODOH SOMBONG.....BARU SEDIKIR TUHAN BAGI NIKMAT SUDAH KUFUR DAN SOMBONG.....INIKAH MELAYU YANG BOLEH KITA AGUNGKAN.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 16:41..
      Macam ni saudara. Beristighfar byk2 sebelum buat apa2 komen. Tenangkan hati sbb dgn hanya hati yg tenang baru kita dapat memikirkan yg terbaik. Adam & Hawa adalah ibubapa kita yg asal, dari mereka maka datanglah kita. Sejak pembunuhan pertama terjadi maka ikon kebaikan yg hilang bersama jasad tersemadi itu kini muncul semula setelah Allah swt tapis & tapis sehingga dianugerahkanNya sebidang tanah utk kesinambungan generasi akan datang. Kenapa Allah swt asingkan melayu ini & dilantik sebagai khalifah mutlak melalui perlembangaan yg sah adalah utk menjadi contoh terbaik di dunia mengenai kehidupan bermasyarakat yang berbilang kaum & agama. Tidakkah kalimah Allah swt itu kini semakin menyatukan kita semua? Yg menjadi masalahnya pada umat islam di malaysia ini adalah ilmu & amalannya yg dengkel membuatkan mereka merasakan hanya dengan kalimah kita akan ke syurga. Tidakkah kalimah mesti disebut sekali dgn Muhammad saw baru kita ni dianggap islam? Dan tidakkah yang membezakan di antara kita adalah amalan? Apa yg berlaku kini bukan isu perkauman saudara. Pembangkang kini rata2 disokong oleh pelbagai kaum yg terdiri dr majoriti melayu juga. Tak boleh membuat analisa melalui peratusan yang diistiharkan selagi tiada keputusan muktamad diambil melalui petisyen. Jangan analisa sesuatu sumber yg tidak pasti kerana sudah tentu analisa itu sendiri tersasar dari apa yg cuba diketahui. Kini protes berjalan yg diharap semoga segera berakhir & biarlah undang2 pula mengambil peranannya. Kami sokong pembangkang bukanlah kami sokong orang cina & kami hilang maruah sebagai orang melayu. Jangan perkecilkan kaum india & yg lainnya yg juga menuntut keadilan. Kami rata2 sebagai ibubapa amat kasih & prihatin terhadap pembesaran anak kami di zaman yg serba hebat kini. Memang dunia penting dalam pada yg sama akhirat juga penting. Serangan politik peribadi yg mengaibkan, sumpah laknat berleluasa hingga lebih berani menggunakn kalimah Allah hingga kami dihidangkn video yg brkemungkinan live dr kaabah. Astaghfirullahal'azim. Takkan kami nak biarkan anak kami membesar dalam suasana begini? DSAI adalah seorg melayu islam yang dihina sedemikian rupa & saya rasa kalau benar segala tohmahan sudah lama beliau tenggelam & takde mana2 ulama negara mahupun antarabangsa nak berdamping dengannya. Adakah ulama itu juga benci melayu? Tidak, kami berusaha untuk ubah dari yang baik kepada yg lebih baik, itu saja. Semoga Allah swt memberikan hidayah kepada tiap umat di negara ini agar sentimen perkauman segera dilenyapkan sebaliknya bersama membasmi kebatilan demi kesejahteraan ummah di masa hadapan sebelum kiamat datang menjemput kita. Dah lama kita berpaksikan undang2 sediaada yg amat senang dimanupulasi oleh mereka2 yg mengawalnya kerana hukuman dosa hanya dibicarakan di akhirat. Jika mereka nampak yang mereka sebenarnya dikalangan mereka2 yg bakal diazab dgn siksaan yg pedih nescaya semua ini takkan berlaku. Kita juga takkn dpt melihat peti2 undi yg dilarikn serta tiba2 ada penambahan bangsa baru tanpa kaedah yg sewajarnya. Kami telah melihat sebelum ini bagaimana tokoh2 agama yg cuma mengadu nasib termasuk pak lah yg cuba menegakkan islam hadhari akhirnya bertukar dari politik ke poligetik yg mana saudara juga maklum nasib mereka kini. Kami cuma ingin perubahan setelah lihat umno & barisan gagal melakukannya & terus menerus menyokong pimpinan yg lemah. Saudara juga lebih arif sikap & habitat pemimpin2 saudara. Kadang2 ilmu itu tidak berguna sekiranya tidak mendapat berkat dari Ilahi seperti ada siswazah yg belajar buat kapal akhirnya jual roti canai akhirnya janji dicapati utk membayar balik ptptn. Kami juga yakin akan muncul seorang pemimpin muda yg berwibawa melalui gerakan keadilan ini yg bakal memimpin kita, semua kaum ke arah kemakmuran sejagat & yg paling makmur di akhir zaman. Kami tak pernah lupa pada sejarah & kami ingin mengubah sejarah agar melayu tidak lagi dipandang hina di dalam kejahilan mereka sendiri.

      Delete
    2. melayu mudah lupa...

      Delete
  18. hakikatnya Cina racist.. Judi arak dadah yg wujud di malaysia semua di sebabkan bangsa budha ini..

    ReplyDelete
  19. Bgsa cina rasist pon..melayu mna tau...ni plak melayu p dok tmbah2 plak...betambah meluat aku...kenapa lah org malaysia ni..+++meluat tgk media semasa dok tmbah2 crita...aku org tanah melayu..xkan melayu hilang kata-kata..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...