Thursday 30 May 2013

KOLEKSI GAMBAR ANAK-ANAK MUDA BERKAMPUNG DEPAN PENJARA SUNGAI BULUH TUNJUK SOLIDARITI KEPADA SAFWAN ANANG!!!



Aktivis siswa Safwan Anang adalah antara empat orang pemimpin NGO dan Pakatan Rakyat yang ditahan mengikut Akta Hasutan dalam operasi pada malam semalam dan dituduh di mahkamah sesyen Jalan Duta Kuala Lumpur dibawah Seksyen 4(1)(b) akta yang sama.

Mahkamah membenarkan keempat-empat individu tersebut diikat jamin RM5,000 setiap seorang, namun Safwan enggan diikat jamin.

Seorang lagi aktivis, Hishamuddin Rais yang dikehendaki polis atas dakwaan kesalahan sama, turut menyerah diri di hadapan Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.


Beliau mengaku tidak bersalah apabila pendakwaan dilakukan secara berasingan ke atasnya selepas itu, mengikut undang-undang sama.

Kesemua lima individu berkenaan didakwa melakukan kesalahan tersebut di antara jan 8.55pm hingga 11.15pm pada 13 Mei di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor.

Mereka didakwa menyebut kata-kata menghasut, yang didakwa cenderung membangkitkan rakyat untuk mengubah kerajaan dengan cara yang tidak sah.

Safwan Anang telah dibawa ke Penjara Sungai Buluh sebagai membantah tindakan keras kerajaan kepada rakyat yang membantah PRU 13 yang penuh dengan kecelaruan dan kesangsian.

Malam tadi rakyat terutamanya anak-anak muda telah berkhemah depan penjara Sungai Buluh sebagai tanda sokongan solidariti mereka kepada Safwan Anang.

Isteri Safwan, Masturah sempat jua memberikan ucapan sepatah dua kata . Dia rasa sebak dan
terharu dengan sokongan rakan-rakan dan rakyat Malaysia. Ada yang datang sejauh dari Terengganu.

Ini bukan kali pertama suaminya ditangkap sepanjang dua tahun perkahwinan mereka. Pada awal perkahwinan mereka Suaminya pernah ditangkap dan dibelasah teruk oleh polis di hadapan UPSI.

Menurut Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) Mohammed Bukhairy Mohammed Sofian, semasa pendengaran perbicaraan, Safwan menyatakan bahawa beliau tetap menjunjung sistem raja berperlembagaan serta menghormati undang-undang dan keputusan mahkamah.

Namun apa yang mendukacitakannya ialah seluruh sistem di negara ini telah menjadi tunggangan untuk kepentingan politik Umno-Barisan Nasional (BN), kata Bukhairy dalam satu kenyataan media hari ini.


Menurut Bukhairy, Safwan sempat menyampaikan tiga pesanan penting untuk disampaikan kepada seluruh rakyat Malaysia:


* Penahanan dan dakwaan ini bermotifkan politik. Tindakan saya ini sebagai protes dan memberi signal penolakan terhadap salah guna kuasa untuk kepentingan hayat Umno-BN.

* Tindakan saya juga demi sayangkan negara dan ingin memulihkan demokrasi yang makin tenat.


* Ini juga mesej jelas kepada anak muda bahawa kita benar-benar serius perjuangkan hak kita. Saya di dalam tetapi saya yakin kalian di luar sana tetap akan terus bangkit berjuang lawan penipuan!

Menurut Bukhairy, demi menyelamatkan demokrasi yang kian nazak di Malaysia,

Safwan rela untuk terus dikurung di dalam penjara.


43 comments:

  1. Page ni bkn digodam ye...
    Kena samak sbb tamai sgt pencacai najis anjing umno lepak kat blog ni!
    so, kena samak le sekali skala....


    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *








































































    Dahhh...
    Nextweek, samak skali lg!


    Hoii! Gila ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah...mane taknye...macai umno pon da start pangkah blog gomo...tu yg dok sebok menempel di blog org tuh

      Delete
    2. Che'en tlng samak minggu dpn ye,
      kesian blog omak kau asyik dikomen bodoh oleh si ANJING2 kurap
      mangkuk hayun bangang tahap keldai, yg dicacaikan
      dari war room BABItroopers Umnoporno
      barisan nasional yg x rasional!





      Ihsan::chennai*MEDIA
      Ingat kerala,
      ingat PENGKHIANAT MELAYU!!!

      Delete
  2. sia2 saja berkumpul.. bukan ada faedah untuk agama Islam pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. org ketuk kepala anda 13x dan anda hanya diam membisu? lepas tu dok kritik pulak pihak yang melawan kezaliman dengan cara yang termampu? Allah menyuruh kita berdiam diri apabila ada pihak yang menzalimi kita?

      yang berpuluh tahun merampas harta negara, menyamun wang rakyat, bergelumang dengan rasuah, tak pulak anda nasihat "bukan ada faedah untuk agama Islam pun..."

      banyak2 makan pengat.....

      Delete
    2. B.o.n.g.o.k.......bwat pe dok umah tgk tv3 je?ade faedah untuk umat islam ke?

      Delete
    3. Ada faedahnya... berjuang demi keadilan kepada sesama manusia dan menentang (membantah) kezaliman. Itu tuntutan agama. Syabas anak2 muda yg berani menongkah kezaliman... REFORMASI!!!

      Delete
    4. umno/bn perasuah, penyamun,penipu,kroni dll. Apa faedahnya pencacai umno oooi................ inilah akibatnya lama makan benda haram dari hasil penyamunan umno. Penjahat & penyamun disanjung.................

      Delete
    5. sila kemukakan kezaliman BN pada anda..

      Delete
    6. salam,
      berkumpul pun salah juga ke???? beriadah sesama members pun salah ke??? berceramah sesama rakyat pun salah ke??? berkomonikasi juga salah ke???? kenapa rakyat buat semua salah ya! kenapa rakyat membantah pun salah ya! kenapa rakyat beri pendapat juga salah ya! kenapa! kenapa! kenapa!!!!!!!!! saya rasa malaysia dah kembali zaman batu lah! cuma ketua kaum je boleh bercakap bersandiwara berceloteh.
      hairan sy kenapa ye....!
      mana per....gi...demokrasi yg dipersetujui.....!
      masih di zaman jajahan ke malaysia ni...!
      alamak! baik sy balik kampung je lah!
      hidup dalam hutan sj....!
      guna kayu api je msk tak yah guna gas n minyak.
      mungkin negara akan aman sejahtera selamanya.
      amin.

      Delete
    7. salam,
      ubn tak ada zalim malah sgt baik!
      minyak dia kawal bagi murah!
      brg dia bagi murah!
      GST dia kawal bagi free!
      AES dia kawal bagi saman free!
      kereta dia bagi murah!
      tol dia kawal bagi diskaun!
      gula dia kawal harga murah!
      beras dia kawal harga murah!
      lembu dia kawal harga murah!
      telor juga harga murah!
      apa lagi ya!!!! sy pun dah lupa!
      oh ya! letric pun dia kawal harga murah!
      air pun dia kawal harga murah!
      gas pun murah! semua macam murah!
      ubn memang bagus utk selamanya.
      amin.

      Delete
    8. oh itu yang dikatakan zalim..
      harga minyak kita mahal pun ramai ja puak PR bawak anak2 sempena cuti sekolah makan angin.. dalam barang kita mahal pun ramai puak2 PR pi membelibelah.. dalam barang mahal pun puak PR tolong orang negara jiran seludup pi negara jiran..dalam mahal pun puak PR mewah dengan smartphone..tablet.. siap broadband lagi..

      Delete
  3. jgn smpai rakyat bangkit ke jalan raya - kerajaan ptt tangani isu ini dgn lunak, bukan memaksa...ibarat tebing sungai yg menentukan hala tuju air sungai..kerajaan menjadi batas sungai tu, bkn menahan air deras sungai....jika menahan air yg sedang marak...bayangkan apa jadi pada batas sungai tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. pejuang Islam bukan begini kaedahnya..

      Delete
    2. ini bukan berjuang utk islam tetapi utk rakyat malaysia.
      maka rakyat akan bangkit utk haknya sebagai rakyat malaysia.

      Delete
    3. pejuang hak apatu?

      Delete
  4. Yg berbuat zalim dan kejahatan dilindungi, yang menegakkan keadilan dianiaya.. ditangkap. apa nak jadi dgn manusia2 zalim nih... semoga Allah melimpahkan ketabahan dan istiqamah kepada mereka yg berjuang menegakkan keadilan dan memberi kesedaran kepada yang lain untuk sama2 berjuang menentang kezaliman. Dan marilah kita berdoa supaya penzalim2 ini diberikan balasan yg setimpal atas kejahatan mereka supaya mereka kembali kepangkal jalan. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. keadilan yang bagaimana?

      Delete
    2. aku dah tak dengar retorik untuk tubuhkan negara Islam.. yang aku dengar retorik tumbangkan pemerintah zalim.. zalim2 BN pun puak2 PR ni penuh kat Universiti.. mampu berfacebook.. berbblog.. mampu bermewah.. zalim sungguh..

      Delete
    3. salam,
      zalim kerana hak rakyat tak diberi sama rata atau purata!
      zalim kerana nasib rakyat tak diberi sama rata atau purata!
      zalim kerana wang rakyat tak dibahagi sama rata atau purata!
      zalim kerana undang2 utk rakyat tetapi tiada undang2 utk kroni!
      zalim kerana rakyat atasan sgt kaya org bawahan sgt miskin!
      zalim kerana rakyat tak boleh itu ini tetapi mrk boleh ikut suka!
      apa lagi ye.....apa2 lah.
      mana keadilan utk rakyat malaysia.
      amin.

      Delete
    4. keadilan dituntut30 May 2013 at 17:28

      kesian ngan Safwan.dipenjara kerana tuduhan menghasut je.tapi 4 ekor binatang yg disyaki membunuh Dharmendran cuma ditukar bahagian saja.siap stapler telinga kawan tu.ni manusia ker binatang punya soalsiasat.meh aku stapler hangpa punya telinga plak.bila rakyat menghina marah .dan itu sewajarnya.bos kdn tak kan suspek pembunuhan masih bebas.rakyat menghasut (kata hangpa)amboi tangkap.tu polis yg menjalankan soalsiasat hingga menyebabkan kematian awat masih bebas.suspek dah ada.tahan.soalsiasat.stapler telinga,balun dengan rotan dan seksa depa pulak.awat polis jika buat kematian tahanan tu kira ok ker.terbaek dr kdn dan pdrm.last esok mau ada yg kata Dharmendran stapler telinga nya sendiri,mencedera diri sendiri dan menyebabkan kematian diri sendiri.di malaysia semua boleh.selamat lah pembunuh yang dilindungi.sayangi lah malaysia.

      Delete
    5. salam,zalim kerana hak rakyat tak diberi sama rata atau purata!zalim kerana nasib rakyat tak diberi sama rata atau purata!zalim kerana wang rakyat tak dibahagi sama rata atau purata!zalim kerana undang2 utk rakyat tetapi tiada undang2 utk kroni!zalim kerana rakyat atasan sgt kaya org bawahan sgt miskin!zalim kerana rakyat tak boleh itu ini tetapi mrk boleh ikut suka!apa lagi ye.....apa2 lah.mana keadilan utk rakyat malaysia.amin.
      .... aku rakyat Pulau Pinang tak dapat samaratapun.. jadi kerajaan Pulau Pinang zalimla..

      Delete
    6. salam,
      saudara rakyat pulau pinang tak diberi apa2 ke?
      ye ke? kesian......! habis kat pulau pinang semua bagi sama cina ke??? saudara nak sama rata macammana??? seorang bagi br1m 1200 baru sama rata ke saudara??? sama rata utk semua rakyat malaysia n pendapatan negara diberi dgn samarata ikut pangkat hukum ikut peraturan yg adil pada semua n bukannya rakyat diberi sedikit yg kroni dapat byk2 maka adil ke saudara.
      macammana ayah saudara bagi rm100 pada saudara n ayah saudara beri pada adik atau abang saudara rm1000 saudara rasa adil ke????
      amin.

      Delete
    7. macam kat kelantan dan selangor takdak kroni..kehkehkeh..

      Delete
    8. Tolong senaraikan kelantan dan sngor yg kroni.untuk pengetahuan semua bileh?????

      Delete
    9. anon 21:39 tak perlu nak buta hati.. baik BN mahupun PR tetap ada kroni.. terimalah kebenaran walau pahit.. ini zaman fitnah.. mudah2an Allah cepat menggantikan dengan zaman nubuwwah.. tak perlu taksub dengan politik demokrasi..

      Delete
  5. Orang PR semua nya ceredek2 belaka masuk U mengaji tinggi2 yg puak macai umno ngaji takat tktn 5 dapat upah 50-100rgt buat kerja bodoh yg diarahkan oleh umno. Kalau tak caya tengok sehaja profesor2 yg Pro BN beri kenyataan dan pendapat paling hampeh. Ada profesor pro BN ini kata Malaya/Malaysia tidak pernah dijajah. Satu dunia tahu Tanah Melayu dijajah oleh Portugis,Belanda,Jepun dan Inggerish yg mangkok ini boleh kata Tanah Melayu tidak pernah.di jajah. Buang ke laut shj lah PHD profesor seperti ini nyusahkan rakyat dan pengkaji sejarah shj. Yg heran puak umno boleh percaya pula cakap profesor ini. Sebab itu lah aku kata macai pro umno/bn memang bodoh bin bahalol

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngaku jugak puak PR ni ramai diberi peluang belajar kat U.. kalau zalim puak BN takkan bagi peluangpun.. kahkahkah.. zalim pun hang boleh berinternet lagi.. takdak pulak puak BN pi sekat internet hang.. dalam BN zalim pun hang sempat komen kat blog ni takdak pulak puak BN tangkap hang masuk penjara..

      Delete
    2. salam,
      org2 pr pandai bukan kerana semuanya free tetapi rajin n sememangnya bijak! hihihi......!
      org pr byk pandai2 cerdik2 bijak2 kerana sebab yg semuanya itu sokong pihak pembangkang kerana mrk sedar ubn tak jaga rakyat dgn sebaiknya malah berat sebelah n salah guna kuasa n byk lagilah n sebab itu yg faham yg sedar yg bijak yg cerdik yg mahu keadilan yg mahu perubahan yg ingin kebajikan yg ingin macam2 lagilah maka mrk semua sokong pr maka yg tinggal utk sokong ubn hanyalah.........? hihihihi.....sry... sy tak bermaksud begitu.....!
      amin.

      Delete
    3. umporno haprak30 May 2013 at 17:38

      neh anon 1409.meh citer mana satu sek maupun universiti milik be end.tarak.umporno be end ni papa kedana.pru pun tempek kat balairaya dan dewan kemas.jadi no hal kat sek dan uni mana kami nak blajar.itu hak rakyat oooi.jgn perasan lah.satu lagi projek kerajaan be end tapi modal duit malaysia.memang perangai umporno be end mcm tu kut.suka mengaku hak orang lain sebagai hak makbapak dia.kharrrrrrrk tui.

      Delete
    4. kalau kerajaan BN zalim sepandai mana puak PR atau sehebat mana melaungkan hak tetap tak boleh masuk universiti.. fikir2kan..

      Delete
    5. salam,
      saudara, hadi awang pernah berucap kat palimen n beliau mengkritik ubn bahawa selama 56tahun memerintah adakah tanggungjawap dijalankan dgn adil n sepenuhnya!
      memang ubn ada lakukan perubahan pembangunan seluruh malaysia tetapi seimbang ke? baik ke jalanraya? baik ke bangunan yg dibina? berapa byk wang digunakan utk semua kemajuan dimalaysia n kenapa perbangunan negara tak sebaloi wang yg dibelanjakan? tgk sarawak yg kaya dgn minyak! kenapa jalanrayanya kemajuannya pembangunan jauh ketinggalan mana keadilan utk negeri kaya asli ini.
      maka kalau semaju mana universiti tak guna kalau tiada pelajar yg cerdik n pandai.
      amin.

      Delete
  6. Sedar sedar lah.kita terutama umat islam puak pkr pas dan dap sezalim mana kah kerajaan yang ada sekarang ? Adakah langsung kita x bleh menunaikan fardu kita sebagai muslim tak adakah langsung peruntukan untuk agama kita adakah diabaikan keperluan untuk agama lain ada kah umno membenarkan padri berdiri di shaf yang paling hadapan dan mentarbiah orang islam seperti yang berlaku di salah sebuah masjid di selangor untuk politik . Renungkan lah ... Adakah pemimpin umno dengan terang.terangan menyokong kemungkaran siapa yang mengutamakan kuasa politik dan mengenepikan agama bersekongkol dengan pendokong murtad lgbt dan banyak kemungkaran yang lain..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang akhir zaman.bercakap pandai.cerita islam pandai.tapi hakekatnya dia tak tau sebenar islam.dia islam karna terlahir dr ibu bapak yg islam.jadi islam umat akhir zaman islam keturunan.bukan islam yg mendapat hidayah dari allah.hingga banyak dikalangan bijak pandai yg menolak hukum2 islam.menolak hudud dll.rasanya kita tau siapa orang itu?? Klu soi lek yg bercakap. pasal dia tak tau ttg islam.tapi klu org yg mengaku islam dan pemimpin kita yang bercakap.itu menunjukkan kebodohan pemimpin kita tentang islam.jadi....sedarlah wahai saudaraku seagama.bersatulah kita atas nama islam bukan atas nama melayu.kaum dan bangsa lambat laun akan pupus.tp tidak pada islam yg sebenar2nya .......TAKBIR.........

      Delete
    2. PAS menolak manifesto penubuhan negara Islam demi kuasa.. PKR langsung tak cakap tentang Hudud.. UMNO dah tau la camana.. sedarlah politik demokrasi tidak sesekali akan menaikkan Islam..

      Delete
    3. sembang kuat nak bersatu.. UMNO yang terang2 Islam tolak.. DAP yang terang kafir terima..

      Delete
    4. Mic dan mca apa pulak...?tolong bg penjelasan perbezaan cina mca dan dap?Meka sama tak sunat.meka satu kapal.yg beza dap dalam pr yang berjuang demi rakyat.dan mca dalam barisan yg semua rakyat dah sedar dan mula menolaknya...

      Delete
    5. yang bezanya dulu PAS cakap tak boleh berkawan dengan bukan Islam.. siap keluar fatwa dan dalil yang membuktikannya.. nah sekarangni..

      Delete
    6. yang bezanya PAS tak mau berkawan dengan UMNO dengan alasan UMNO tak mau laksanakan hudud.. tapi boleh pulak berkawan dengan ISLAM PKR yang juga tak mau laksanakan hudud..

      Delete
    7. Salam sdara.pas taknak ngan umno bukan pasal hudud je.tapi banyak bende2 lain yng pasti pas pernah dihianati saat pas bersama umno dulu.tapi PAS pasti nak bersatu semula klu uMNo masuk pAs.mcm mn? Ada berani ka? Pas bersatu ngan dap karna cina dap dah mula menerima dan tau bahwa hudud hy untuk muslim sahaja.sepatutnya menjadi tanggung jawab kerajaan untu k menjelaskan apa itu hudud pada rakyatnya.adakah kerajaan yg ada menjelaskan pada rakyatnya????? Tidak sama skali.menakut2 kan ada la.negara akan mundur sup tangan dsb.ngan pkr pulak.tolong jelaskan org pkr yg mana yg tak terima hudud.......

      Delete
    8. kan hangpa jugak cakap BN takkan laksanakan hudud.. tapi yang aku hairan PAS pun dah tak cakap bab hudud ni.. itu yang hairan.. cuba tanya pendirian Anwar tentang hudud.. apa jawapan dia?

      Delete
    9. Anwar: Hudud tak ada tempat dalam dasar PakatanNg Ling Fong | 12:28PM Nov 9 2011Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat. petikan Malaysiakini bukan Utusan..

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...