Monday 6 May 2013

PARLIMEN P109 KAPAR!!!!...KERUSI PARLIMEN YANG DIRAMALKAN SUKAR UNTUK PKR/PR PERTAHANKAN AKHIRNYA MENANG DENGAN MAJORITI SUNGGUH BERGAYA!!!.. SEMUA 4 DUN DIBAWAH NAUNGANNYA SAPU BERSIH!!!!



Parlimen P109 Kapar pada jangkaan awalnya agak sukar untuk PKR/PR pertahankan dan DUN N43 Sementa mau rampas dari UMNO memang payah....Itulah ramalan dan pengamatan beberapa pengamat dan penganalisis terbentuk dalam minda mereka.

Semasa berkempen banyak sangat dugaan dan rintangan yang perlu dilalui terutamanya kekurangan logistik, tenaga kerja dan dana.

PKR/PR telah memilih Sdr Manivannan Gowindasamy dan Dr Daroyah Alwi bagi mengalas amanah dan tanggung jawab untuk mempertahankan Parlimen Kapar dan rampas DUN Sementa.

MIC/BN pula menurunkan Sakhtivel Alagappan yang dicanangkan kononnya calon yang cukup popular kalangan penduduk Kapar dan orang kuat UMNO tempatan Md  Razali Md Amin di beri pilihan untuk pertahankan DUN Sementa.

Jelas aura DSAI mampu membawa kemenangan dengan dibantu sokongan padu para anggota PKR Cabang Kapar yang ketuai Tuan Azizi Ayob....langsung tidak ada boikot memboikot mapun cah keting dan cantas mencantas berlaku sepanjang kempen 15 hari berjalan.

Terbukti membawa kejayaan yang cukup besar dan bermakna sekali kepada Pakatan Rakyat Selangor dan Omak Kau secara peribadi.

Menang Parlimen Kapar dengan majoriti melebehi jangkaan 23,500 lebih, serta sapu bersih semua DUN dibawah naungannya, DUN N42 Meru yang ditandingi Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor Dr Abd Rani Osman, N43 Sementa Dr Daroyah Alwi, N44 Sungai Pinang Dato' Teng Chan Khim dan N45 Selat Kelang Dr Halimah Ali.

Ini dinamakan tolak kepentingan peribadi demi kemenangan parti..Tahniah.

54 comments:

  1. Sorry la yee..aku p'undi atas pagar..suara dap parlimen&dun..byk sgt..lu org pikir lah..pilihan aku semlm tepat&akhirnya menang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eloklah tu syabas kerana termakan hasutan racist UMNO/BN....selalunyer duduk atas pagar...dia punyer view luas sikit....ko ni aku rasa duduk bawah tempurung kut.....lepas tu biru jer ingatkan langit rupernyer biru UMNO/BN.....hihihihihi

      Delete
    2. ek ele....sepatutnyer dah tahu mcm tu....korang(melayu) ramai2lah undi PR......ini dah mcm nie kau slahkan DAP pulak....korang yg salah....sbb tak undi PR.....

      Delete
    3. Pagor kepala hotak dia..

      Delete
    4. 3komen atas mcm komen tali barut..jer..hahahaha..

      Delete
  2. tahnia, semoga jalankan kewajipan baik2. rakyat skrg menuju perubahan yg semakin hampir. hidup rakyat.

    ReplyDelete
  3. Kalah dah biasa. Kerusi parlimen semakin meningkat.tahniah.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum .. tahniah semua, saya memang mendoakan dr rani & gang berjaya .. cuma tertanya2 knp sbak bernam masih xberubah..

    ReplyDelete
  5. Rakyat selangor steady. Menilai kepimpinan dgn prestasi. Itulah politik yg matang...cuma untuk pertahankan dimasa dpn byk aktiviti kemasyarakatan serta pembangunan fizikal dan rohani. Utk melayu islam... bykan aktiviti kerohanian tanpa isu politik. Insyaallah mereka kekal menyokong. Bagi kaum india bykan pembangunan pendidikan seperti di seksyen 7 shah alam iaitu sek.jenis keb. .tamil midlands.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa nak asingkan aktiviti kerohanian dengan politik. Islam itu syumul, di dlmnya meliputi semua aspek kehidupan. Jangan tersangkut dalam dakyah UMNO berpegangan sekularism yang mengasingkan politik dengan agama....seolah2 Islam itu tidak lengkap ajarannya. Rasulullah sendiri menjadi ketua negara Madinah dan mengasaskan perlembagaan Madinah yang menjadi perlembagaan pertama di dunia....dan dalam keadaan masyarakat berbilang kaum pulak tu.

      Delete
  6. Sedih dato husam kalah.dngar2 ada tmpat blackout dan peti undi hilang betul ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye gue pn sedih.tp nk wt cmna Allah SWT berikn Datuk cubaan dan dugaan besar di dunia..Permainan dunia..jika guna Al Quran dan Sunnah mmg byk halagan..tp jika gna syaitan dn iblis...konfem menang.itulah hakikatnya...bersbr je la.Hanya Allah sahaja yg tahu apa sebnrnya yang berlaku...

      Delete
    2. Otak kau, dah kalah kita kena muhasabah diri, sebab peliwat taknak mengaku.

      Delete
    3. Gua pun.....sedihnya....ingatlah sahabat seperjuangan, kemenangan depa belum tentu baik bagi depa, lebih2 lagi penuh helah dan tipu daya....boleh jadi itu istidraj bagi depa, supaya depa bertambah kufur dan dihumban Allah kedalam api neraka. Kita kalah ke? Mana ada, pejuang tulin tak akan mengaku kalah. Kita menang di sisi Allah dan depa menang disisi Bangla dan Nepal dan manusia2 yang menyokong kemungkaran. Kemenangan itu Allah yang tentukan, Allah nak tengok usaha kita....mari sama2 kita mantapkan iman dan takwa..moga2 pertolongan Allah menyusul dan kita dapat menegakkan agama Allah di muka bumi ini. Agama yang adil, rahmat bagi seluruh manusia, yang Islam mahupun bukan Islam. Bagi yang bukan Islam..jangan takut sokong PAS, hudud itu untuk kami, orang Islam bukan untuk korang.

      Delete
    4. Apapun Kita PKR dan PAS teruskan kerjasama agar Kit Siang menjadi PM Kita yg Ke8 pada PRU14.Takbir...

      Delete
  7. ramalan aku betul. pas kini ditolak oleh melayu dan Islam krn menggadaikan agama Islam dan hudud utk menjadi keldai dap. terbukti krn kerusi pas semakin berkurangan. aku harap lps ni pas dpt post mortem dan kembali semula kpd Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kerusi BN kurang camne pulak?

      Delete
    2. kerusi bn kurang dikwsn majoriti kafir. standard lah tu org kafir terutamanya cina undi dap. tapi melayu dan Islam kini bersama umno/bn. akhirnya pas jugak yg putih mata..



      keza

      Delete
    3. Ait.. Bukan UMNO tu Melayu ke?
      Tak de sebut Islam pun

      Delete
    4. Aku rasa kerusi pas yg bertambah..hang dpt maklumat zaman bila ni?pas hanya d tolak oleh melayu rasis mcm hang..hang tgk jenis melayu yg cerodik spt rakyat kelantan dan selangor..wpun mcm2 fitnah d taburkan rakyatnye steady je..ini le d namakan melayu jati tk kelabu dgn duit..cukup cukup le zaman tu dulu..

      Delete
    5. Semalam aku jaga bilik mengundi....di kawasan yang majaroti India dan Cina. Melayu ada la sikit. Maaf cakap, saluran 1-6, pkr dan pas sapu bersih. Ko rasa sapa yang pangkah PAS ? Dekat luar, India kibar bendera pas. Betina melayu UMNO tergedik2 dekat luar menjerit Hidup BN. Yang melayu sokong BN, Cina India sokong PAS. Dey....jangan cakap banyak tambi....aku duduk dalam masyarakat Cina, bergaul dengan depa, dari tak pandai cakap cina sampai pandai cakap...dengan izin Allah, depa tak seburuk ko sangka. UMNO yang bodoh ikut telunjuk soi lek. Depan MCA bukan main lagi manis, belakang macam2 hampa kutuk cina.

      Delete
  8. terima kasih kpd rakan2 yg menolak pr. berbaloi usaha aku menyebarkan kebenaran. akhirnya pr tersungkur walaupun sblm ni cukup angkuh mengatakan akan merampas putrajaya. kpd penyokong pr, terimalah kekalahan sbg pengajaran, bahawa kebenaran selalunya mengatasi tipu daya dan pbohongan



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini nak menunjukkan bhw walaupun PR kalah.....malah sudah 13 kali termasuk nie.....kekecohan yg dipropaganda oleh UMNO/BN adalah satu penipuan jer.....oleh itu kera2/macai UMNO/BN harap jgn terlompat2......nanti jatuh pulak......

      Delete
    2. Hang silap,zaman Rasulullah SAW ya kejahatan akan d balas dgn kebenaran
      ..skrg ni akhir zaman kejahatan akn mengatasi kebaikan..dlm perjuangan kita perlu yakin..menang kalah itu kuasa Allah..

      Delete
  9. seriusly... korang jgn nangis tau sbb kalah. next time blh cuba lagi! he.. he..



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..
      Tiada noktah dlm perjuangan

      Delete
  10. lah... jgnlah nangis. kalo sedih, blh pegi bwh ketiak mak. tapi jgn pegi bwh kelengkang abg nuar dah lah... dia pun tgh susah hati tu, cita2 hancuss.. ha! ha!



    pak sedara keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ni akal pendek..
      Tak ilmiah..
      Asyik citer pasal kelengkang saja
      Pergi main jauh jauh la..
      Mesti periksa pun selalu meniru ni

      Delete
  11. hu.. hu.. aku nangis sbb pr kalah... penat aku dan member aku dlm pas jadi kuda dap. last sekali, dap yg menang bnyk, tapi pas jugak yg kalah banyak.. hu.. hu.. kita org pas still nak jadi hamba dap lagi ke? dah serik lah asyik dipermainkan je.. dah tak rela..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah la nak menyamar.. Tak de orang nak percaya
      Tulis je penyokong BN bukan kena tangkap polis.

      Delete
    2. Setuju, ngaku je ko macai bn, tak repot polis dee

      Delete
  12. Tahniah pr..jgn putus harapan.. Kerajaan bangla%myammar menguasai negara sekarang ini.. Dunia menyaksikan... .

    ReplyDelete
  13. jangan hina bangla n myammar kerana mereka juga ada ic macam keza cuma tk pandai nyanyi lagu negaraku. Hanya lagu negaram yg swmpat keza ajart dan jangan nangia kalau keza jadi KULI depa.kikiki

    ReplyDelete
  14. kena tukar namaler camni...MYANBANGLASIA...dan gubah lirik lagu

    myanbanglasia kita sudah berjaya,
    aman makmur bahagia,
    myanbanglasia abadi selamanya,
    lalala, hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taib Mahmud pencuri harta orang Sarawak6 May 2013 at 15:46

      Tak la. Tapi Indomyanepabanglasia (Indon+Myanmar+Nepal+Bangla+Malaysia).

      Wei nak tau sebab apa Sarawak BN menang banyak? Sebab orang Sarawak kena ugut kalau diorang tak pangkah Bn, elektrik diorang akan dipotong dan sebagainya. Bukan saya wat citer tapi orang Sarawak ramai complain.

      Delete
    2. fuyoo...panjang nama tu bro...INDOMYANEPAKINOBANGLASIA..pakistani dan filipino jangan dilupakan..byk kat sabah

      Delete
  15. Jangan menyesal dimasa depan jika ramai pendatang jd warganegara... masa itu anak cucu akan menyumpah kita kerana membiarkan mereka jd warga malaysia... maka lepas ni jgn nyesal jk jenayah meningkat... tepuk dada tnya iman..

    ReplyDelete
  16. Ingat siapa yg khianat jual ic demi kuasa..tanpa memikirkan masa depan anak cucu kita.. jgn mng bersorak habis tanah tergadai... amno xpnh belajar dri sejarah...

    ReplyDelete
  17. macai2 UMNGOK mmg bongok ! PAS makin meningkat di selangor...dr 6 kerusi jadi 15 ! Najib mesti teruk kena maki dgn rosmah sebab gagal rampas selangor ! Semoga Najib & BN terus gagal di masa hadapan . BN tinggal nyawa2 ikan je di Selangor.

    ReplyDelete
  18. hu...hu...hu...aku nangis sebab angan2 husam nak tawan putrajaya tak kesampaian...aku nangis tanpa lagu sebab angan2 anugerah tuhan pr nak jadi PM tak juga kesampaian...aku sedih dalam kegelapan sebab doa pas KO kan BN kebalikan kpd pr...huk huk huk....mbeeek...mbeeek...mbeeek.


    kambing sedih keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menang dengan tektik blackout ke??? takat menang gitu tak yah sembang la nampak sangat sumbangnya....Ko tak tengok ke muka najib semalam, menang pun tapi tak ceria, mana taknya dia sedar hakikat dahla BN dpt undi popular dlm 48%+ je tu pun dah campur dengan macam2 penipuan...

      Delete
  19. BN akan terus gagal selagi jalang bernama UMI HAFILDA mendampingi mereka. Najib mmg bongok sebab menerima UMI Hafilda !!!

    ReplyDelete
  20. Dahlaa yg penting pr kekal selagor...t/kasih pengundi selangor bijak2 orangnya..
    Pengundi JENJAROM

    ReplyDelete
  21. Yang menang P/R ni Dapigs. Yang kalah adalah orang melayu sama ada BN or Pas. Pkr menang pun pasal cina sokong untuk kuatkan Pakatan nak tumbang kan BN.
    Tak ada guna nya berpakat dgn Dap.
    Lebih baik pakatan Pas dgn Umno.

    ReplyDelete
  22. Gi mampos la amno..pengkhianat jual ic

    ReplyDelete
  23. PM Malaysia baru adalah dari bangsa Bangla atau Indon.

    ReplyDelete
  24. assalamualaikum..dmam PRU 13 dh abs..
    ckup2 r nk tmbh dosa kring msing2..fitnah,caci maki,m'hina hrap d'hentikn..jgn angkat politik lg tggi dr agama..kdg2 sy malu dgn komen2 yg bkn2 ni..jgn la gune bhsa2 kesat..cbe tnjuk akhlak yg mulia..b'dkwah dgn hikmah..cbe kte tgk p'juangan RASULULLAH S.A.W..d'maki,d'caci d'hina tp pe RASULULLAH wat?melenting?maki blk?tak kn?RASULULLAH trima dan sabar dgn pe yg b'laku..berkat dgn k'sbaran RASULULLAH n dakwah dgn hikmah ni rmai msuh2nya tlh m'jd sahabat serta panglima2 perang baginda S.A.W..trima kputusan s'adanye..wlaupn de rse ckit kcewa tp sy sbg p'ngundi DUN MERU n PARLIMEN KAPAR still b'bgga dpt m'prtahankn DUN MERU n PARLIMEN KAPAR sekaligus dpt m'prtahankan kerajaan selangor..InsyaAllah dgn izin ALLAH negeri2 yg telah berada d bwh p'merintahan PR akan menjadi kubu kuat PR..cme rsenye kte blom t'mmpu lg utk m'nawan ptrajaya..p'juangan msih pnjang..hope the best for PRU 14..
    P.s = kdg2 menitis air mate ble bce kisah NABI MUHAMMAD S.A.W..plg t'sntuh bila bce kisah RASULULLAH dengan pengemis yahudi buta..DAKWAH BIL HIKMAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang putrajaya takut manusia dari takut Allah. takut menyokong perjuangan Islam sebab takut kena tukar ke, kena buang dari gomen. tahniah kepada semua orang gomen yang bersama2 memberi sokongan kepada pejuangan Islam. tidak akan bergerak sebutir zarah pun kalau Allah tak izin. kalau kita mencari redha manusia dalam murka Allah, maka Allah akan serahkan kita pada manusia.

      Delete
  25. CiA PR Selangor6 May 2013 at 21:47

    Kami adalah blogger tegar yg gait berkempen dan pengundi PR Selangor PRU 13, mulai sekarang kami akan memantau dan menilai pencapaian kerajaan PR serta kualiti dan usaha para pemimpinnya..Semua ini akan menjadi penanda aras dan petunjuk masa depan sehingga tiba PRU 14...ingat PR Selangor bahawa KAMI adalah rakyat yg mempertahankan maruah dan kemenangan parti..Tunaikan janji janji anda pd rakyat.

    ReplyDelete
  26. Apalah dah bnyk janji pr lepas tak tunai pru 13 pangkah lai org selangor betul bengap.takkan nak pangkah pemimpin dlm pr yg terang lai bersuluh terk moralnya serta mengikut parti yg terang tolak islam.renungkan takkan anwar nak jadi pm.ini semua kerja allah.kalau allah nak jadikan anwar dulu lai dah jadi(masa tpm).muhasabahlah.rakyat bukan buta mata dan hati nak pilih pemimpin dlm pr.ingatlah org melayu dlm pr.dap dah memperpodohkan anda semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum..klau cite psal moral dua2 side de mslh..cbe kte bkak minda ckit..kdg2 kte xtau p'rncangan ALLAH..maybe ALLAH bg BN memerintah utk kite m'nilai sme ade BN akn bwk lbh byk kebaikan atau m'bwk lbh byk k'brukan..sy p'cye s'jht mne s'seorg muslim tu, dlm hati die still leh m'nilai sesuatu yg baek n bruk..cbe kte anggap sesebuah kerajaan tu seperti manusia..mnusia ni ble hdup lme msti de luka2..klau xdrwat luka tu nnti msti m'bsuk n t'pkse d'buang bhgn tu..klau d'rwat cpt InsyaAllah akn sembuh bhgn yg luka tu..sme la dgn sesebuah krajaan..mne de yg xbtol kte p'btolkn..mne yg krg baik kte p'baikkn..klau btol org2 atsn krajaan aniaya kte tu urusan die dgn Allah..aku lbh rela hdup ssh kt dnia dr hdup ssh kt akhirat..pembalasan ttp de..Allah Maha Adil..stiap pe yg kte wt akn d'pertanggung jwbkn k'ats diri kte..mntk maaf klau de yg trase..

      Delete
  27. orang melayu UMNO ajer yg bodoh.org nak perubahan dia sebuk dgn provokasi perkauman....membaca tu biarlah dgn melihat kedua belah pehak...jgn baca dari sebelah pehak ajerrrr...aku pun org atas pagar juga.tapi pilihlah kerajaan yg boleh menawarkan lebih kebaikan kepada rakyat bukan kerajaan yg menawarkan kelebihan kpd segolongan rakyat tertentu sahaja....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...