Friday 24 May 2013

PULUHAN RIBU RAKYAT BERKUMPUL DI HIMPUNAN BLACK OUT 505 PERINGKAT NEGERI TERENGGANU!!!!


Markas PAS Kuala Ibai, Kuala Terengganu,  dibanjiri puluhan ribu rakyat pelbagai bangsa tua dan muda yang berbaju hitam sempena Perhimpunan Black out "505" Peringkat Negeri Terengganu.

Selain DSAI, Timbalan Presiden PAS Tuan Hj Mohamad Sabu, Naib Presiden PAS, Dato' Hj Husam Musa, Pengerusi PKR Negeri Terengganu merangkap ADUN Bandar,YB Azan Ismail, ADUN Batu Buruk YB Dr Syed Azman dan Ahli Parlimen Kuala Terengganu Dato' Raja Kamarul Bahrin Shah turut hadir.

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertegas, sekiranya tangkapan yang dibuat ke atas beberapa pemimpin Pakatan Rakyat di bawah Akta Hasutan sebagai ‘petanda’ amaran untuk membuatkannya takut, beliau tidak gusar bahkan akan terus berjuang.

“Kalau nak buat penangkapan bagi ‘signal’ (petanda) untuk saya takut? Saya akan tetap akan berjuang,” kata Anwar di hadapan kira-kira 30,000 hadirin di ceramah ‘Black 505 di perkarangan Markaz Pas, Kuala Ibai, Kuala Terengganu malam tadi.

Semalam, Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua, Pengerusi NGO Asalkan Bukan Umno (Abu), Haris Ibrahim dan aktivis PAS Tamrin Ghafar ditahan secara berasingan dipercayai berhubung himpunan membantah penipuan pilihan raya yang akan berlangsung Sabtu ini.

Anwar menyifatkan kehadiran puluhan ribu di pelbagai ceramah dengan jumlah yang meningkat sebagai bukti keberanian rakyat menentang penipuan sistem pilihan raya yang dijalankan.

Tegas Anwar, tujuh himpunan ‘Suara Rakyat Suara Keramat di Kelana Jaya, Pulau Pinang, Ipoh, Kuantan, Johor Bahru, Seremban dan Terengganu berlangsung secara aman dan tertib.Ganu_505

Sebaliknya, kenderaan milik penyokong Pakatan Rakyat yang hadir ke himpunan dirosakkan termasuk disimbah asid.

Justeru katanya, siri himpunan Black 505 di seluruh negara yang menyambut kemuncaknya pada program Suara Rakyat 505 di Padang Timur, Petaling Jaya Sabtu ini akan tetap diteruskan.

“Kerana ini sahaja mesej yang jelas, terutama di kalangan anak-anak muda. Ini pertarungan saudara. Kami hanya pemangkin kecil dalam proses ini.

“Kalau saudara biarkan penipuan berlaku, tidak ada jaminan sama sekali pilihan raya akan datang peraturan dan undang-undang akan berubah. Anak muda harus bangkit. Pertarungan ini menentukan masa depan anak muda,” kata Anwar disambut tepukan gemuruh hadirin.

“25 haribulan ini kita hadir. Kita tak boleh terima penipuan SPR dan keputusan yang diumumkan. Jangan anggap ini perhimpunan terakhir.

“Kalau kita mula beri ‘signal’ berundur sekiranya berlaku penangkapan, maka berakhir perjuangan dan kita kalah dalam pertarungan ini,” kata Anwar disambut teriakan ‘Reformasi’ ribuan rakyat Terengganu.

61 comments:

  1. PERBUATAN MEREKA YANG KURANG SIUMAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siam memerintah Melayu patuh, Portugis, Belanda, Inggeris memerintah, Melayu patuh.

      Hang Tuah bawak lari anak dara orang untuk Sultan dan Sultan bunuh laki Tun Fatimah utk buat bini, Melayu sokong.Menantu Hang Tuah kena rembat dengan Sultan pun Melayu senyum.

      Agsknya Melayu bangsa Dayus.Bila bangun menentang penipuan di kata ta siuman

      Delete
    2. Raja2 Melayu Deli di Palembang kena bunuh dengan orang2 Jawa, Melayu bawak mereka ka Semenanjung dan beri tanah Felda dan Borneo.

      Ta ka bangang nama nya

      Delete
    3. Mereka yg berhimpun membantah penipuan kamu tuduh kurang siuman, sebaliknya kamu tu yg kurang iman dan kurang akal krn rela melihat kemungkaran dan penipuan pemimpin bangsat haramjadah mcm pemimpin umno tu...

      Delete
    4. Kenapa bila kalah je ada demonstrasi .. Tak gentleman terima keputusan ... Tempat yg menang tak pulak ada demonstrasi mcm kat Gelang Patah Penang Kelantan n Selangor

      Delete
    5. Ini satu lagi kurang cerdik otak... makanan haram dah masuk dlm darah daging...woi hayun ! mrk bantah sbb mrk ada bukti ttg penipuan oleh spr dgn arahan umno babi !...di tempat yg PR menang tu...nak bantah mcm mana bukti takde...kalau kau ada bukti tolong sampikan...bangng betul !

      Delete
    6. Anon 07:40....
      Ini komen orang letak otak kat pungkok. Asal PR menang, SPR bersih, BN menang SPR tipu. Kharkk ptuihhh......

      Delete
    7. Biduk berlalu, kiambang bertaut.

      Penduduk Malaysia mesti bersatu terutama sekali bangsa teras iaitu ISLAM, MELAYU DAN BUMIPUTRA. Ayuhlah kita kuatkan semula ekonomi ISLAM, MELAYU dan BUMIPUTRA. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa ISLAM, MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

      Delete
    8. salam , hahahaha......sampai sejarah melayu pun dah keluar utk tunjukkan melayu bertapa tak tahu malu malah nak berkuasa selamanya macamlah bumi ni miliknya sj. pada jijan melayu memang dah lama bersatu cuma islam n bumiputra tak bersatu dgn melayu resis kerana rakyat bumiputra kebanyakannya mkn babi tapi melayu hina babi malah islam mana mungkin hanya bersatu dgn melayu kerana islam utk semua manusia dibumi ini. sy dah lama perhati bahtera saudara jijan cuma sy tunggu mungkin kamu akan tukar atau insaf dgn bahtera kamu yg berbau resis n hanya utamakan bangsa melayu . bumiputra n islam hanya dijadikan kekuatan utk melayu berkuasa di bumi malaysia ini. amin.

      Delete
    9. .kamu bukan orang melayu bukan jiwa melayu . Kerana kamu juak juak PR memperjuangkan kebebasan . Mengkhianti bangsa dan ugama memang dasar pemikiran kamu akan menerima segala khabar yang tiada bukti sebagai fakta seandainya isu itu megenai umno sadarlah kebangkitan kamu hanyalah untuk menghapus kan islam dalam negara ini

      Delete
    10. Ajenda mengkafirkan yang islam dari PR .ORANG PAS APA NAK JADI NI

      Delete
    11. saudara islam utk semua bangsa bukannya utk melayu sj . bagaimana islam boleh hancur n hilang walaupun tiada melayu resis negara ini tetap ada penganutnya islam yg berbilang bangsa. saudara memang melayu tetapi bukan penganut islam yg sejati malah ikut ajaran salah rendah segi mental yg berfakta bukannya auta.

      Delete
    12. Betul islam untuk semua bangsa tapi kau sedar tak kau orang yang menyokong pr dengan sendirinya telah mengecilkan majoriti yang beragama islam teras kita melayu orang melayu kat malaysia majoriti agamanya apa ye?? Kamu menyokong mereka mereka yng nak menghalalkan murtad

      Delete
    13. Malaysia ni asalnya Tanah Melayu berkurun lamanya. Terasnya Melayu dan Islam agamanya. Dimana bumi dipijak, disitu langit dijunjung. Hancur Melayu, hilanglah terasnya dan runtuhlah Islam itu. Kepada yang berfahaman liberal, sosialis, komunis, LGBT, bapak peliwat dan yang seangkatan dengannya, kehadiran kamu tidak diundang, datang tidak dijemput, kepergian kamu amat dialukan.

      Delete
    14. islam x akan runtuh klu melayu runtuh!!! tapi melayu akan runtuh klu islam runtuh!!! kau fikir la baik2 ayat yg aku bg ni! klu kau x faham jgk, buleh tanya utz.2 umno yg ada kat luar sana!!

      Delete
  2. tu ckit je ! nanti kita tgk kat festival belia putrajaya, lg ramai tau!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betol...smuanye anak2 melayu yg lapor pada hiburan yg ade kay sane.....

      Delete
  3. orang yang mengatakan orang tak siuman, yang sebenar nya dialah gila.

    ReplyDelete
  4. Jom berpesta di putrjaya dgn pelbagai hiburan, pilih saja apa anda mau, semua ada!

    ReplyDelete
    Replies
    1. rase2 tahan panas kat neraka pergi ler.

      Delete
    2. taknak aku tgk najib berjoget terkinja-kinja dgn penari tiang kt situ...

      Delete
  5. Dah dasar kerajaan syaitan ! Pgrm pun pgrm syaitan ! Yg pergi tu semua...lu pikir la sendiri !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 07:43....
      Abih tu yang joint program setan 505 tu apa.....bapak setan di imamkan oleh Nuaq Berahi Al-Juburi Wal-Liwati Al-Bureti ..... kahkahkah

      Delete
    2. anon 09:42....Taubat lah sebelum kamu masuk kubur...kalu tak tengok dengan mata jangan sekali kali mengata. Mu ni nak kata orang Islam tapi perangai kalah orang kapir. Kalu tak sedor jugak tak tahu la nok kata mende. Kesian mok mu lahirkan mu...takut gak bende bende tu jatuh ke mu atau anok anok or cucu cucu suatu masa nanti. Ingat lah balasan dari Allah. Just for ur reminder and no pun intended

      Delete
    3. salam, memang dah terbukti dinegara ini punya dua jenis melayu, satu melayu resis satu lagi melayu yg memahami. melayu resis boleh suka2 hina melayu yg memahami dgn katakan melayu itu syaitan n tak siuman , inilah yg diajar oleh kerajaan selama ini iaitu melayu mana tak sokong kerajaan adalah melayu bodah melayu tak guna melayu miskin melayu ikut ajaran sesat. apakah ini semua? maka pada semua yg berbangsa melayu yg masih waras bangkitlah pertahankan maruah mu n agama mu dari terus dipermainkan oleh melayu kafir yg tak guna utk terus berkuasa di negara ini.

      Delete
    4. awang pekan dan Anon 17:16.....
      Yang jauh sesatnya kamu. Kamu mendokong seorang ketua yang terlampau banyak membuat onar....dah terang lagi tersuloh. Nuaq Berahi itu adalah seorang Bapak peliwat, bapak LGBT, bapak penfitnah, bapak pembohong dam bermacam-macam bapak lagi lah. Nuaq berahi ini adalah ANJING yahudi zionis dan DAPpigs yang bertujuan untuk menjatuh kan kerajaan Islam Malaysia dan menggantikannya dengan kerajaan liberal dan kapitalis berkiblatkan Washington dan Tel Aviv. Sebab itu lah Nuaq Berahi Al-Juburi ni WAJIB diTENTANG HABIS-HABISAN.

      Delete
  6. Eh pandai sgt kata bahan neraka,macm kaw tu tuhan! Aku kata kaw jahil marah plak nt! Hahaha

    ReplyDelete
  7. RAKYAT BUKAN MENENTANG KERAJAAN TAPI RAKYAT SEDANG MENENTANG TENTERA-TENTERA SYAITAN........

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 08:09.....
      Aku setuju tu....tentera setan dikepalai oleh Anwar Al-Juburi dan sekutu zionis yahudi, LGBT dan kominis .....muahahahahahaha....

      Delete
    2. ni sekor lagi...tobat tobat la sebelum mu masuk kubur. Ngata orang pandai sgt. Ingat balasan Allah!

      Delete
    3. Awang pekan islam ke kamu ni ? Bukan kah ajenda PR kebebasan sedar tak kamu berapa peratus orang islam dalam parlimen kita ? Negara yang teras nya beragama islam sedar tak kamu ajenda zionis nak menghancurkan islam dah menyerap di kalangan pemimpin PR . Mereka dah hampir berjaya waktu ni sangat genting islam dinagara ni tenat tanpa sokongan kalian msih nak ikut puak puak yang mengadai kalimah allah yang nak menghalalkan lgbt yang macam macam lagi menyerapkan kemusnahan kemakmurn negara ini masih kamu nak dukung ke ?

      Delete
  8. maka nanti akan ade le komen suruh buktikan.bila dinyatajan bukti,kate nya pergi la report.ayat macai anti bewak hidup.kah.kah.kah.lawak bodo bewak hidup.gamak nya zahid tu dah ditangkap ler pasai ada repot dia pukul org.undang undang rimba tak dilaksana pada pihak yg menguasai kerajaan.anti bewak hidup pun andai sembang perhasutan,edar pilem lucah,ugut bunuh orang rasenye tak akan ditangkap.sebab nye pencacai pencacai dilindungi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anti-BewakHidup24 May 2013 at 09:47

      Kesian aku kat MACAI-MACAI NGOK kat atas tu. Ko orang tu macam ANJING menyalak bukit. Bukit ok ke, si ANJING pulak yang sakit tekak ....muahahahahaha

      Delete
    2. sebenarnya malas nak komen si bewakmati ni tapi dah lebih sgt tak kata pun tak leh dah. kamu suka kata anjing ! tak tahu ke kamu memang anjing! kerana perangaimu sudah pun macam anjing menyerit sana sini. malah suka kata babi sedangkan semua pengikut melayu resis memang macam babi sebab otak memang serupa babi bodoh n malas nak berfikir dgn betul. maka kalau hina anjing atau babi bererti hina kamu sdr yg memang sama jenis.

      Delete
    3. Anon 17:44....
      Tak sangka dapat jumpa real life ANJING yang se ekoq ni tengah salak bukit....kahkahkah

      Delete
  9. 07:49...ko xbljr agama.dh jls dlm quran Allah larang keras judi n arak..ko sokong kerajaan BN yg kearah tu..so ko pun sama klu xbrtaubt kompom nerakalh tmpt ko n macai2 yg sewaktu ngn ko

    ReplyDelete
    Replies
    1. anti-BewakHidup24 May 2013 at 09:53

      anon 09:49.....
      Hello Beb, ko pergilah Tanya Pork Nik Ajis ko tu, berapa banyak lesen arak yang kerajaan dia bagi kat Kelantan sana tu???? Jangan dok tengok yang BN bagi. Ha yang kat Selangor - berapa banyak pusat maksiat yang DAPpigs bukak. Awat PAS-piss-pussy tak bising. Ko ni sebenarnya maanusia hipokrit, munafik tak lebih dari BIAWAK HIDUP.....kharrk ptuihhhhh

      Delete
  10. Kpd 09:42...aku rasa ko ni keturunan babi laa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 09:51....
      Ko tu apa kurangnya....mak bapak asik menyondol saja tulah yang hasilnya ko!!!!!!.....kahkahkah

      Delete
  11. Ramai betul babi2 BN dlm page ni...msti bn ni bru dpt elaun!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa.....betul tu. termasuk lah cik anon 09:54 ni....kakahkahkah

      Delete
  12. Babi Bn ni dpt rm10 pun jdi..asl duit sanggup jdi babi bn..kecik2 dulu ptut dh mmpos...

    ReplyDelete
  13. Babi bn ni beragama umno bertuhankn najib brnabikn zahid...harghhh tuiii

    ReplyDelete
  14. Dasar manusia yang sarat dgn demdam. dsai sanggup menjahanamkan negara ni demi memuaskan nafsunya.
    Negara ini mempunyai undang2 dan kalau benar ada sebarang penipuan tunjukkan bukti biar rakyat dan mahkamah menilai.
    Apa yg nampak setakad ni hanyalah hantu syaitan dalam dirinya.
    Percayalah Allah tak kan mengizinkan orang seperti ni beroleh kemenangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaahhai!!!! fikirkan kes dakwat kekal tu pun sudah cukup buktinya. kenapa bengong sangat????

      Delete
    2. Kesian..semuanya salah dakwat...hidup anwarttt...kaki seks..kaki penipu....

      Delete
  15. Ada kah bukti sesiapa boleh mengundi lebih dari sekali. berapa ramai dan di mana.
    Perlu di ingat dakwat separa kekal tu hanyalah 'a secondary security system'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala bro anon 12:20 macai macai pr ni mana ada nak paham bahasa pasal bukan orang melayu agaknya benih dia orang ni brcampur najis pasal masa buat dia orang hentam depan blkng

      Delete
  16. Bukti penipuan terbaru oleh puak pr dah dikeluarkan oleh spr . Video black out di pusat pengiraan undi .petugas yang mengira undi tak pakai jaket rasmi.spr dan video tersebut dirakam sebelum pilihan raya nak apa lagi ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 20:31....

      betul tu tapi standard lah macai-macai PR ni....mana depa nak dengar pada bukti dari SPR ni....depa pikiaq depa saja yang betoi, orang lain semua salah....tulah akibatny mengkepala juboqkan otak depa supaya senang disontot oleh Nuaq Berahi dan yang seangkatan dengannya....

      Delete
  17. Memang betul apa org2 tua cakap dunia dh tua dah masuk akhir zaman...terlampau byk rusuhan benda yg salah diagung2kan kerana apa darjat dan mengejar kuasa...manusia2 menjadi terlampau pandai tentang agama sehingga lupa ajaran yg sebenar...terlampau taksub menegakkan benang yang basah sehingga lupa hukum hakam...menjadi terlampau extremist sesat dengan hukum pemikiran yang...hati menjadi buta disebabkan keegoaan dan kejahilan...

    ReplyDelete
  18. KEPADA PUKIMAK2 YG KATA PR TAK BANTAH DI SELANGOR, PENANG, KELANTAN DAN KAWASAN2 YG DIMENANGI PR.
    NAK BANTAH BUAT APA BAHALOL....BN LA BANTAH KALAU ADA PENIPUAN.. OTAK SELUT BETUL.
    TAK KE KERJA BODOH KALAU DAH MENANG DI KAWASAN TU, PASTU NAK BANTAH LAGI KATA ADA PENIPUAN...MEMANG DAH TAK ADA YG CERDIK DLM UMNO NI....KETUA CAWANGAN PUN POSMEN...EXCO BEKAS OFFICE BOY.
    PERGI JAHANAM LA UMNO.
    MAJORITI RAKYAT DAH SOKONG PR.
    MUKA TAK MALU NAK TERUS MEMERINTAH DGN MENIPU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 00:47...BETUL, UMNO MEMANG BODOH, TAPI SI KONON ANUGERAH TUHAN KAU TU LAGI BODOH DARI SEKELIAN YG BODOH...KAHKAHKAH.

      Delete
  19. senarai kawasan yg blackout dah dikeluarkan.
    spr jgn nak spin menipu rakyat.
    kakak aku sendiri bertugas di dun selama perak.
    blackout bukan sekali, tapi dua kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita buat buat sapa pun bleh reka.
      Perhatian!!!!! Esok anwar ibrahim mati gantung diri boleh kan kalau reka reka cerita

      Delete
  20. bangkai2 umno ni masih nak nafikan penipuan.
    jawab la depan tuhan bila mampus nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najis2 PR..sila pilih neraka mana nak masuk..kerana. Pemimpin anda dah tempah tiket awal2..

      Delete
  21. Penipuan atau ko yg diauta dgn anwar...semua fakta2 yg diberi diblog ini adalah datang dari ceramah2 yg penyokong pr dengar dari pemimpin2 yg terlampau pandai bijaksana mengauta...diterima digunapakai tanpa penyelidikan dan kajian...akibatnya melihatkan sendiri kejahilan penyokong pr...tu la akibatnya kalau kurang membaca...otak senang ditaikkan...sorila aku cakap cam nie koz tabiat membaca memang kurang hanya suka mendengar benda2 taik pegi ke blog2 jek tanpa usul periksa...diambil kesempatan oleh pemimpin yg bijaksana utk mengauta...sampai x tau nk beza benda yg baik yg buruk...

    ReplyDelete
  22. Minda minda kecewa dan telah di liwat oleh dato sri yang dah tak sri lagi anuwar abraham

    ReplyDelete
  23. ABAH J...ABAH J...ABAH J...ABAH J...ASAL BUKAN ANUAR ARAH JADAH...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...