Sunday 5 May 2013

UTUSAN KALAU TIDAK MENIPU TAK SAH!!!!!...KISAH TRAGEDI FLASH MOB BERDARAH....YANG KENA SERANG DITUDUH SEBAGAI PENYERANG!!!



Malas nak buat ulasan panjang lebar sebab sebelum ini sudah pun dibuat artikel mengenai isu ini... Sekadar di pohot print screenkan keratan akhbar Utusan menuduh mangsa serang ganas samseng puak-puak UMNO kepada anggota Flash mob di Ipoh, Perak, semalam dituduh sebagai penyerang konvoi BN pula.


Lihat, baca, fikir dan nilai sendiri taraf Utusan lidah biawak rasmi UMNO.

45 comments:

  1. pak cik seperti biasa, akan pergi mengundi. tapi kali ini pakcik akan mengundi sapa-sapa sahaja calon daripada bn. ini kerana niat pakcik utk mensabotaj pr kerana terlalu banyak berkompromi dengan kafir sehingga sanggup menggadaikan Islam. pakcik sangat sayangkan pas, tapi pakcik rasa ini sajelah cara untuk pakcik menyampaikan mesej kepada pimpinan atasan jangan sesekali menolak Islam dan hudud untuk mendapat keredhaan daripada kafir. maafkan pakcik wahai rakan-rakan dalam pas sekelian, apa yang pakcik lakukan untuk kebaikan.



    pak ali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka hati pak ali lah. X de org paksa. Nak gi undi BN ke PR ke. Tapi saya ingat lebih baik pilih parti sendiri.

      Delete
    2. Sy ingat pak ali jaga rumah sewa bwh rumah lantai tanah sudah la...sbb pak ali dh x dpt beza mca, mic, gerakan tu cina @ mlayu...ini sdh kira parah ni!!

      Delete
  2. lagi sekali pakcik hendak bertanya kepada orang-orang Islam di sini, terutamanya pas. kita mengatakan umno/bn zalim kerana menolak Islam dan hudud, tapi adakah kita kini memperjuangkan Islam dan hudud setelah menjadi kuda kafir? adakah negara kebajikan yang kita perjuangkan lebih baik daripada negara Islam dan gaya hidup seorang muslim? pakcik akan mengundi umno/bn bukan sebab pakcik suka kepada mereka, tapi kerana pakcik menolak pas/pr. pemimpin atasan mesti diajar supaya mereka sedar



    pak ali

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam pak ali,
      kalau nak undi bn pergilah undi kenapa dok kata kat sini???
      ini dah nampak sgt nak tarik undi tapi tak guna sebab kami memang akan tukar kerajaan yg kafir.
      apa pas/pr kafir???
      sy rasa kamu yg bangsa melayu kafir malukan bangsa sdr n gadaikan maruah yg utk wang semata. sungguh memalukan.
      tadi pagi ada pakcik yg dah berusia dtg kata sama sy, n berkata: sama2 kita ubah ya nak!!!!
      pakcik ini undi bn puluhan tahun lagi kata mahu ubah!!
      sebab dia tahu selama ini bn tak jalankan tugasnya dgn baik n benar2 berkebajikan pada rakyat. habis apa lg?? tukarlah.
      reformasi....tabbir....amin.

      Delete
    2. Pak ali ni dah hilang waras fikiran agaknya.. pak ali, ini nasihat saya... KALAU BODOH DUDUK DIAM

      Delete
  3. errr pakcik...bn tak gadaikan Islam ke? bn tak tolak Islam ke? ishhh pakcik ni kompius kot hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai... kamu tak faham ke apa yang pakcik tulis. pakcik undi bn bukan kerana pakcik redha dengan mereka, tapi pakcik ingin memberi pengajaran kepada pemimpin pas supaya jangan menggadai Islam dan mempermainkan perjuangan orang lama mcm pakcik ni yang ingin melihat agama Islam dan hudud dilaksanakan di Malaysia ni. bila pemimpin pas sudah sedar dan kembali kepangkal jalan, pakcik akan bersama mereka semula



      pak ali

      Delete
    2. Tapi pak ali dah cndrung kpd kzaliman,pakcik lebih rela menyokng muslim yg zalim daripada non muslim yg adil?

      Delete
  4. apa yang plg merisaukan pakcik, setelah perjuangan Islam ditolak, perjuangan kristian semakin bercambah di bawah pr. penganut kristian di israel pun secara terbuka dan terang-terangan mendoakan kemenangan pr supaya dapat menumbangkan krjn Islam umno/bn. kamu semua tak rasa pelik ke, sebabnyer kristian dan yahudi tidak pernah redha kepada Islam? jadi, kenapa mereka ingin pr menang?



    pak ali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak ali,cube cari kitab di internet,taip 'google',kmudian,pak ali taip,peratus penganut agama kristian di MALAYSIA,di situ pakcik bleh dapati,penganut agama kristian adalah 9% sahaja,budha 22%,islam 55%,kenapa pak ali nak main sentimen agama di sini?

      Delete
    2. Tula pak ali baca la lagi berita harian,utusan pastu tngok brita tv 1 2 3 mcm tu la jadinya pak ali.pak ali
      Guna sentimen agama mcm ni pak ali dah pernah sampai mekah belum ni.

      Delete
    3. Kalau orang pr taka.kirala pas ke pkr ke rata nya tak nak tengok tv 3 .apala bodohnya kaum ni badingkan kesahihan berita tv 3 dgan harakah ke keadilan daily cerita mereka lagi merepek perkara blom sah dah disahkan sebabtu aku dah keluar dari.pkr penoh dengan penipuan sama la macam pas yang terang terang dah murtad syabas pak ali

      Delete
  5. Sy sokong pakcik.sudah tertulis dlm al-quran,klu kita bersekongkol dgn kafir,kita akan dilaknat krn mrk saling membantu menjatuhkan Islam.blog omak kau ni banyak mengaibkan manusia malah menjadi batu api.blog ni mendidik hati pembaca ke arah sifat mazmumah-yg dikeji.penulis blog ini tidak takut hukuman & azab Allah.semoga bagi petunjuk kpd mereka yg engkar larangannya.Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok, pakcik dengan makcik nak pergi mengundi. marilah rakan-rakan dan penyokong-penyokong pr yang beragama Islam di dalam pr, terutamanya pas bersama pakcik. ingat pesanan arwah ust fadhil noor dahulu, tentang asas perjuangan pas. putrajaya bukannya matlamat utama kita, tapi matlamat utama kita adalah akhirat. kini... perjuangan asas pas sudah berubah sehinggakan mengutamakan putrajaya lebih daripada syurga Allah yang akhirnya menyebabkan kita menolak negara Islam dan hudud. MasyaAllah...



      pak ali

      Delete
    2. Pak ali ni x faham kot.putrajaya pusat pentadbiran bagi malaysia.istilah pas ke putrajaya adalah istilah supaya pr dapat majoriti besar dan diberi mandat oleh rakyat.bukan kejar keduniaan tapi ingin wujudkan negara islam.pak ali x faham bahasa perumpamaan ke apa.

      Delete
  6. pkcik dh tua pn nk jdi ejen fitnah jgk lgi..bawak2 la taubat..jom ubah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. jom ubah pemimpin yg sudah tua, tidak upaya, nyanyuk dan perlu diusung drpd gilakan kuasa dunia. jom ubah pemimpin yg kroni, dynasti dan melantik keluarga sendiri memegang jawatan. jom ubah!


      keza

      Delete
  7. respek pak ali! saya pun nak pegi mengundi ni, dan saya akan mengundi umno/bn. saya berharap bekas rakan seperjuangan saya dlm pkr dpt mengikut saya krn pr/pkr penuh dgn tipu daya, kezaliman, penindasan dan merosakkan akidah. saya sbg org Islam yg sayangkan akidah dan keimanan saya, merasakan skrg bn adalah pilihan terbaik.



    keza

    ReplyDelete
  8. aku UMNO kedah akan boikot pimpinan mukriz. Kami nak bashah jadi MB. kami akan undi pas.

    pak hasan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka hati ko lah Pak Hasan....tapi seelok nya ko apply kerja kosong coffee boy si Saipul dulu. Spesis macam ko ni tersangat lah elok bersekongkol dengan Nuaq Berahi Al-Juburi. Manalah tau kan, kalo muka ko jambu sikit, ko dapat additional bonus dari Bang Non tu pulak....kahkahkah

      Delete
  9. Takutlah kamu wahai penulis blog omakkau dgn azab Allah. Kematian itu pasti,balasan Allah juga pasti! Menyebarkan aib org malah memfitnah hanya akan memperlihatkan kebodohan kamu sebagai org Islam krn Islam tidak mengajar umatnya untuk melakukan seperti apa yg kamu lakukan di blog ini.bukan hebat seseorg itu jika dia menghina org lain malah dia lebih hina disisi Allah kerana menghina makhluk ciptaan Allah.INGAT! Hukum memuliakan manusia adalah syirik!! Allah pasti membalas apa yg telah kamu lakukan.Segala pembalasan telah tertulis dlm Al-quran.sila rujuk Al-quran.wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. relax bro, aku faham situasi omakkau a.k.a hanisya mcm mana, sbb dulu aku pun sama mcm dia. dia kini memandang perjuangan pkr adalah terlalu suci, sehinggakan menipu, mengumpat dan menyebarkan berita fitnah adalah perkara kecik yg blh diabaikan. minda nyer telah dicemari dgn drogma2 palsu dan berita penipuan. apa yg aku cuba buat, menceritakan kebenaran supaya hatinya terbukak.

      marilah hanisya a.k.a omakkau, tinggalkan je lah perjuangan sia2 yg penuh tipu daya ni. jgnlah menzalimi diri sendiri



      keza

      Delete
    2. Hahahaha sapa sebar aib ni bro.papa gomo lagila.omakkau fitnah menda kalau bukti ada.bkn create tp ori.korang bukti create pastu edit pastu kelentong rakyat.Allah SWT adil bro Dia lebih mengetahui hakikat nya bro.

      Delete
  10. hanisya a.k.a omak kau, marilah hanisya, kita menolak parti pkr yg sudah rosak ni. aku pun dulu mcm ko jugak, terlalu taksub dgn anuwar. adakah ko terlalu mengagungkan anuwar sehingga lupa kpd segala penipuan, kelucahan dan sifat nepotisme yg dilakukan? marilah hanisya... blm terlmbt lagi



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke ni keza,?provoke la kuat mane pun,insyaallah kami x kan brganjak memperjuangkan pakatan rakyat sekaligus menumbngkan rejim BN

      Delete
    2. salam bro,
      tak pe biarkan mrk ni, sebab mrk ni macai umno nak buat kacau n cuba tarik undi sj.
      kalau umno tak mainkan isu perkauman mrk ni tak akan senang duduk sebab perkauman sj dapat pertahankan kedudukan mrk umno ni.
      apa islam??
      kalau umat islam itu sdr hina agama lain n tak hormat agama lain islam apakah itu!
      agama lain bukan kafir yg diwarwarkan selama ini oleh ulamak umno adalah salah kerana kafir adalah utk manusia atau bangsa yg tak punyai agama.
      kita tak boleh mengatakan agama islam adalah agama seluruh alam dunia ini kerana dunia ini punyai perbagai bangsa n agama kerana setiap bangsa berbeda dgn sdrnya agama pun berbeda n bukannya dikatakan islam bukan kafir tapi agama lain adalah kafir ini salah fahaman.
      kalau melayu itu tak hormat akan agama n permainkan isu agama itulah melayu kafir yg hanya utk kepentingan diri mrk semata2 n bukannya agama islam itu sdr.
      islam dah sering dipermainkan n agama lain pun dipermainkan juga , jadi ini kena dibedong kalau tak negara akan huruhara suatu hari nanti disebabkan melayu,cina,india kafir(bn) ini. oleh itu rakyat malaysia kena berani ubah persipsi ini n ubah ke kerajaan yg baru yg lebih menghormati semua kaum dinegara malaysia.
      hidup2, hidup rakyat,hancur2, hancur bn,reformasi...tabbir ...amin.

      Delete
  11. kita ubahhhh!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  12. tak payah layan pakcik bodoh dan munafik tu bro huhuhu...

    ReplyDelete
  13. Kelakar plak aku bca komen2 pendukung umno bn ni. Menolak pr gn mggunakan hujah yg sgt dangkal. Kpd pak ali, bnykkan la bca sirah nabi. Bca perjanjian hudaibiyah. Rmai sahabat krg bersetuju dgn tolak ansur nabi ktika membuat perjanjian dgn kafir quraisy. Tp xda plak sahabat2 berpaling tadah dn berpihak dgn quraisy semata2 nk tunjuk protes dan teguran pd nabi. Pkcik terus la duk gn umno tu wlau kta xredha. Cth pkcik g disko, ada org tnya. Nape g disko pkcik?. Pkcik pun jwb, pkcik g disko sbb nk tegur wife pkcik kt umah. Asik mbebel je. Xthn telinga. Pkcik xredha g disko ni, tp pkcik g gk sbb nk bg wife pkcik sedar dn berubah. Pakcik2 .. Kan lbh baik pkcik duk hutan atau tmpt yg xmdtgkan fitnah. Pkcik tau bn dn umno cmne. Tp semata2 nk tegur kepimpinan pas pkcik sokong mereka. Perjuangan apa cmni pkcik? Dbanding keza rasanya keza lbh baik dr pkcik kerana pndirian nya jelas. "aku minum arak ni bkn aku redha. Tp sbb nk protes kdai mamak yg wt teh tarik xsdp".. Ish!!! Pelik...mcm2 kt dunia skg ni.

    ReplyDelete
  14. Artikel kat ni cerita pasal sapa yang menipu sapa,printscreen tu la dah jadi sedikit bukti,yang orang 1st komen cite pasal sapa gadai islam pulak.nak pegi mengundi pegi la mengundi..dok sah putar belit kat sini.artikel kat atas tu menunjukkan sapa yang pakai baju BN tu dah boleh buat sesuka hati,kiranya kebal daripada undang2,tak payah jadi anak raja.

    ReplyDelete
  15. Yeer keza lebih baik berbanding pakcik nyanyuk tu..
    Keza paling teguh pendirianya wlaupun tdk sealiran politik...
    Org mcm keza ni lah yg kita nak..
    Hemsem bergaya...

    ReplyDelete
  16. Sudah lah keza kaw itu dah rosak akhlak kerana terlalu lama dengan UMNO kalau kow berhijrah kedalam.PAS aku percaya kow dah jadi orang alim dan berakhlak termasuk Pak Ali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah le layan orang tua tu!!!! otak dia da kena virus karat umno. Entah2 pak ali tu da dapat kain pelikat dengan duit RM 10, tu jd mcm tu. Chua soi lek tu tk tentang hudud ke pak ali???? Bodoh punye orang tua....!!!

      Delete
  17. baru balik ngundi, 1 undi untuk pas. Insyaallah jerlun milik pas. Kami tolak legasi mahathir. Bashah patut jd mb kedah bukan mukriz.

    p.hasan

    ReplyDelete
  18. cian nye kat pak ali ni ye....jom sahabatku..ini kalilah...TAKBIRRR

    ReplyDelete
  19. SABARLAH KENA PUKUL PUN TAKLAH SAMPAI KOMA MACAM BUDAK YANG JATUH DARI MOTOR BESAR BAPAK DIA. ALLAH SWT TU MAHA ADIL. TIADA SATU PERKARA PUN TERTINGGAL DARI PERHATIANNYA. TUNGGU HARI NANTI SAMPAILAH PULA PERKARA SETIMPAL. TAK LEBIH TAK KURANG. OH YE YAKIN KEPADA ALLAH SWT DAN MOHON PERTOLONGAN DARINYA. SEKIAN.

    ReplyDelete
  20. bukti visual kukuh mengatakan puak LAIN KALI LAH telah menyerang dan memukul geng KALI INI LAH...
    mcmna pulak si BERITA HAIRAN boleh pusing cerita? hebat media kita hari ini.. senang di beli.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah kencing la beb..youtube full version dah keluar..memang patut pun kena pukul..kurang ajar..tetiba tolak motor bebudak geng lain kali lah..gudjob bro..lain kali lah..

      Delete
  21. Pakcik, u are sick! Get well soon..

    ReplyDelete
  22. Owhh...kerana sikap riak & takabbur, menghina sesama makhluk MAKA saya TUNGGU HANISYA ABDUL HAMID - penulis Omakkau!!! JATUH SAKIT....Semoga Allah beri awak petunjuk kerana menulis blog yang suka menghina makhluk Allah. Amin.

    ReplyDelete
  23. Mmg patut kena belasah pun.hahaha..amik pengajaran
    Sket.Org xkan kacau kte klau kta xkacau org.btol x?Sape yg baling tin kat kepala?sape tolak2 kepala pakai kayu bendera,sape dok jatuhkan moto ?sape yg dok kluar kata2 kurang sopan?youtube(kejadian sebenar flashmob ipoh).jgn tgk yg 2minit lebih tu yg dh edit.tgk yg 6minit pnya..tgk sape start dlu..
    What u give,u get back! Padan muke..

    ReplyDelete
  24. Machai2 umno karat ni usah dilayan sgt
    .Bak kata rebus dlm air pun bile angkat blk umno..selam dlm sg pun bile angkat blk umno.Mmg xbley buat ape dh..Allah Maha Mengetahui sgale pmbohongan..Tnggu je blasannye klu x kt dunia di akhirat sane..jgn lupe geng2 tegar ni pn ade saham juge kt sane nnti..fixed deposit lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha..dah kalah..xde modal la tu..keh keh keh...ape nk ko tegakkan benang yg dh basah..bute ke mata ko? Sakai..

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...