Friday 24 January 2014

BERITA YANG DI TUNGGU-TUNGGU OLEH RAKYAT .. UMNO/BN BAKAL KALAH TERUK PRU 14 KATA TUN DR MAHATHIR MOHAMMAD.



KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed tidak menolak kemungkinan BN akan kalah teruk pada pilihan raya akan datang sekiranya isu kenaikan harga barangan dan perkhidmatan tidak diatasi dengan segera.

Menurutnya, biarpun kerajaan kini giat menjalankan operasi pemantauan dan kawalan harga di seluruh negara, namun jika kerajaan gagal menangani kemarahan rakyat itu, peluang mempertahankan kerusi kerajaan dikhuatiri tipis.

"Ya boleh, tapi sekarang ini saya nampak ada sedikit kawalan harga yang dilakukan oleh pemerintah, ini adalah usaha yang baik tetapi pendapat Tun Daim itu memanglah mempunyai asasnya," katanya kepada pemberita selepas merasmikan forum yang bertajuk 'Hak Asasi Kemanusiaan Dalam Tradisi Islam' di Pusat Islam, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas lanjut kenyataan bekas menteri kewangan, Tun Daim Zainuddin pada Selasa lalu meramalkan BN akan tumbang sekiranya pilihan raya diadakan ketika kemarahan sedang memuncak berikutan isu kos sara hidup.

Kata Daim lagi, kerajaan BN pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak yang tidak cekap dan boleh mendatangkan mudarat hilangnya kuasa BN dalam PRU14 akan datang.

"Kerajaan gagal mengawal isu kenaikan harga barang.

"Isu pengurangan subsidi yang selama ini dinikmati rakyat perlu diteruskan dengan mengurangkan perbelanjaan kerajaan di mana rakyat nampak kerajaan boros dalam perbelanjaan negara," katanya.

Dalam pada itu, mengulas isu kalimah ALLAH, Mahathir menegaskan, kerajaan perlu mengembalikan keputusan asal hanya penganut Kristian di Sabah dan Sarawak sahaja yang diberi kebenaran menggunakan Bible dalam Bahasa Melayu.

"Ketika saya dalam kerajaan, penyelesaiannya ialah kitab Bible berbahasa Melayu itu hanya digunakan di Sabah dan Sarawak.

"Cuma kita tidak perlukannya di Semenanjung Malaysia," katanya lagi.

46 comments:

  1. kata penyamun menyokong pandangan perompak

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksud madey adalah jika kuasa memerintah dikembalikan pada dia,maka umno menang PRU 14.jika tidak kalah ler.meroyan kuasa betui mamak tua nie.

      Delete
    2. kalau kos hidup meningkat tak payah ramai anak....zaman sekarang ni dah ada mcm2 teknologi utk kurangkan anak

      Delete
    3. Woi anon 1844,ko x caye pd rezeki allah ke,hati2 ngn kate2 ko tu..bahaye

      Delete
    4. Antara kenyataan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Musa Hitam dalam 'Bicara Minda ‘Survival Ekonomi Melayu’ di Kompleks Karangkraf' yang perlu difikirkan menggunakan otak oleh macai-macai UMNO ialah..

      Pertama - “Jika sekali pun pembangkang memerintah negara mereka tidak akan sebegitu bodoh mahu membiarkan ekonomi negara muflis seperti yang lain sangkakan.

      Kedua - "Kita dalam suasana pilihan raya umum (PRU) pada pendapat saya dulu, baru ini dan sekarang, barang siapa yang menggunakan perkauman sebagai isu politik adalah ahli politik yang bankrap,"

      Ketiga - Ketika ditanya bagaimana untuk mengubah minda Melayu dan gerak kerja yang berasaskan perkauman, Musa, 78, berkata "Itu yang saya duka cita, jika kita bergantung pada akedemik senang sikit kita boleh belajar dan proses semula jadi. Tetapi dari segi mentaliti nak ubah, sukar jika kita ada sistem politik begitu terbuka, misalnya di Malaysia.

      Ayat kedua tu.. dia sindir Mahathir yang lebih Melayu dari Melayu sedangkan dia datang dari Karala. India dan juga lain-lain macai UMNO yang sering melaungkan HIDUP MELAYU!! yang sekapal dengannya..

      Ayat yang ketiga tu mungkin macai-macai UMNO kurang faham.. tak apa aku tolong permudahkan, kalau kita cerdik ianya tak susah untuk mengubah minda yang berasaskan perkauman.. tapi kalau bodoh macam macai-macai UMNO yang ada sekarang ni.. susah sikitlah... ha.. ha.. ha..

      Delete
    5. Klu melayu tak ramai anak mcm mna nk pasti 30 thn akan datang melayu Islam stil majoriti rakyat di malaysia...klu dah tak majoriti...abislah...patut bangga ada ramai anak...jgn fikiran sempit

      Delete
  2. Keza where are you?..............

    Azek

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko rindu dkt komen ilmiah dan teguran membina aku ke? aku ni bekas macai pkr, dah masak dgn penipuan dan penyelewengan pr. so, skrg ni jadi tanggungjwb aku utj menyedarkan korang



      keza

      Delete
    2. keza,keza....komen ilmiah tahap pencacai umno yg tiada taraf ilmiah.ko perasan lebe ler keza.kesian betul tengok ko sebab biasa nya yg bodoh akan malu ngaku bodoh dan akan cuba berlagak pandai walaupun kebodohan terserlah.kesian ko keza.

      Delete
    3. komen ilmiah? kepala butoh la....budak tadika bagi komen lagi ilmiah banding dengan komen ko

      Delete
    4. keza, sebenarnya kita suka tengok seekor anjing ameno menyalak.

      Delete
    5. kami mau mahatir jadi pm kami lagi.


      ahli pemuda pulau pinang

      Delete
  3. Woi Madey, ko diamlah! Najib bangang kena jaga2 pasal tua kutuk sekor ni tengah merancang nakkan kuasa ko! Kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. woit....bole bagi dia jadi pm sekali lagi nih!

      Delete
  4. raja mamak pula meroyan.....bila nk mampus nth.....ni la orgnye yg jadikan mamak tu melayu..mamak murtad ni haramjadah no 1....

    ReplyDelete
  5. Mamak,mamak,x abis2 nk nyibuk

    ReplyDelete
  6. kne tggu gak 4thun lg klu nk tngok mreka tumbang...dlam masa tu..habis kering rakyat drompak,dkikis..yg nie Xsmpai stahun pn da mcm2..nasib-nasib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau mahathir masih jadi pm kita tentulah hidup kita tidak sesusah ini.


      ahli pemuda Gombak

      Delete
  7. Hmm tanpa madey yg tipu kita .. mungkin kite seperti indonesia .. hmm ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. patutnya mahatir jadi pm kita. zaman mahatir dulu hidup kita senang.


      AJK Pemuda Gombak

      Delete
  8. syukur.... Allah mengurniakan kita dr mahathir, seorg pemimpin yg berwibawa dan bijaksana, dihormati kawan dan digeruni lawan.



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu dan Mamak tak boleh berpisah atau berpisah tidak? Melayu dah mengesahkan Mamak sebagai Melayu dan Hero depa pulak tu.

      Delete
    2. Woi keza,ye ke digeruni lwn,??
      Pemimpin yg hina hukum allah ni ko sanjung..agak2 ko la,Allah n Rasul nye suke n sayang ke org mcm ni?

      Delete
    3. memang dia bijaksana... bijaksana mengayakan kroni dan anak beranak

      Delete
    4. Tun Musa: “kalau saya lawan, maka saya pasti akan dituduh seorang homoseksual malahan mengadakan hubungan seks dengan binatang dan lain-lain. Kamu tidak kenal dia (Dr. M) sepertimana saya. Pada masa itu juga saya tidak ada kekuatan kewangan. Duit semua dipegang oleh Daim.” ----- betulke musa hitam ada cakap macam nih?????? Lolz

      Delete
    5. Saya setuju dengan keza. mahatir sepatutnya menjadi pm kita sebab dia sangat bijaksana di seluruh dunia

      Delete
  9. Terima kasih Tun.

    Keberanian Tun, kebijaksanaan Tun telah mengharumkan nama Malaysia dan telah menjadikan Malaysia model contoh negara Islam terbaik di dunia.

    Kerana ketegasan Tun, rakyat Malaysia telah diselamatkan dari di pimpin seorang penipu, kuat meliwat bontot sesama jenis, gemar berzina dgn bini orang dan kaki melanggan pelacur, seorang barua illuminati neocon yang bernama Anwar Ibrahim.

    Rakyat Malaysia bertuah kerana telah dikurniakan seorang genius yg ikhlas pada agama , bangsa dan negara bernama Tun Dr Mahathir Bin Mohammad.

    Mudahan Allah swt panjangkan umur Tun dan sentiasa dlm keadaan sihat selalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 ko lah,allah n rasul nye ske ke pemimpin ko ni hina hukum hudud(Allah)..cer kabo kt teman,nk gak teman dengo

      Delete
    2. Dr Mahathir yangakhir-akhirini seperti orang yangdalam ketakutan yangamatsangat itu telahmembuatkenyataan-kenyataanyang menghangatkan dengan bermatlamatuntuk membinadan meningkatkan sentimen perkauman di negaraini. Beliau(Mahathir) telah memintaFeldauntukmemainkanfilem TandaPutera bagimenaikkanperasaan kebencian orang MelayuterhadapkaumCinadan ianyatentulahuntukmenghalangDAP yang menjadi sasaran cemuhanMahathir akhir-akhir ini.

      Seperti yangsayasebutkanselalu UMNO hanyaakan kekal berkuasa jikaadaperbalahan dan perpecahan. UMNO tidak kekaljika rakyatdannegaradalam keadaanaman dan damai. Makaitulah sebabnya UMNO sentiasa berusahauntuk meningkatkan perasaanbenci membenci di antara kaumagar parti itu terus menjadipartipemerintah yang berkemampuanuntuk melakukanrasuah secara sistematik.

      UMNO memerlukan sangatuntuk terus memerintah keranasudah tertanam budayadan pemikiran pimpinanUMNO di setiapperingkatyang parti itu ada modal untuk mereka berniaga dan mengumpulkankekayaan keluargadan kroniitu. Kejatuhan UMNO merupakan kehilangan puncamereka mengumpulkan hartasepertiyang dikumpulkan oleh Karun dahulu.

      UMNO sudah tertanam kepercayaan yanghanyaUMNO sahaja yanglayak untuk memerintah tetapirakyat sudah berubahdantidak lagitermakan dengan dakyahburuk dan hinaparti itu. Rakyatsudah memahami bahawamereka adalahtuan kepadanegaradan bukannya Mahathir yang sentiasa berfikiryang hanyabeliausahaja yangberfikir. Mahathir berfikir hanyapemikiranbeliau sahaja yang mestidiikuti.

      Delete
    3. Tun Musa: “kalau saya lawan, maka saya pasti akan dituduh seorang homoseksual malahan mengadakan hubungan seks dengan binatang dan lain-lain. Kamu tidak kenal dia (Dr. M) sepertimana saya. Pada masa itu juga saya tidak ada kekuatan kewangan. Duit semua dipegang oleh Daim.” ----- betulke musa hitam ada cakap macam nih?????? Lolz

      Delete
  10. ketika anwar menyeru masyarakat dunia menjaga keselamatan negara israel, dr mahathir dgn lantang mengkritik kekejaman israel terhadap umat islam.



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tahu ker keza bahawa madey nie ler yg bertanggungjawab membawa pasukan kriket ke malaysia.madey ler yg menulis surat tahniah kpd seorang yg dilantik sebagai pm israel.ehud tu mentor madey.ilmiah aper kebenda nya ko nie.bodoh sesangat ler ko keza oi.

      Delete
    2. aku setuju pendapat ko keza..... dalam dia kritik israel, dia turut sama kritik hukum hudud dalam Quran. Bagus turrrr...kita kena bangga kat dia turrrr

      Delete
    3. Kah kah kah kah

      Tun Musa: “kalau saya lawan, maka saya pasti akan dituduh seorang homoseksual malahan mengadakan hubungan seks dengan binatang dan lain-lain. Kamu tidak kenal dia (Dr. M) sepertimana saya. Pada masa itu juga saya tidak ada kekuatan kewangan. Duit semua dipegang oleh Daim.” ----- betulke musa hitam ada cakap macam nih?????? Lolz

      Delete
  11. semoga pimpinan bn dpt menerima teguran membina daripada tun dr mahathir. jgnlah bn menjadi seperti pembangkang, yg mengeji dan menghina pemimpin veteran yg tidak sehaluan, sprt yg terjadi kpd ustaz harun din dlm isu kalimah Allah



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. keza....bila haron din dah masuk icu ni, aku tengok ko macam penyokong setia kat haron din pulak. Ko dah masuk parti haron din ker? ye laaa....kalu setakat puji haron dia yang berjiwa pas tur aje, nak buat hapa? lagi pon, kalu umno ni bagus, dah tentu haron din masuk umno!

      Delete
  12. Pada pendapat aku pakatan rakyat adalah pembela rakyat malaysia...kalau nak harapkan parti kangkung...xde satu pun pemimpin mereka yg mempunyai ketokohan dan kehebatan seperti pemimpin pr...syabas kepada mereka kerana telah membuktikan kehebatan dan kejujuran anda didalam mentadbir negeri...

    Bekas ahli parti kangkung selangor...

    ReplyDelete
  13. Bebudak hingusan baru setahun jagung macam Keza yang baru kenal politik Mesia boleh la terkagum ngan Madey Kutty yang nampak cun sebab kena make up ngan media pengampu yang kerjanya mengangkat telur pemimpin je. Ngan otai2, Madey takleh nak kencing pnye... Tunku cukup kenal ngan spesis mamak ni sampai Tunku gelar si Madey ni "lalat ijau". Kah kah kah kah..

    ReplyDelete
  14. Tuduhan agen asing atau pengkhianat kepada agama, bangsa dan negara adalah satu senjata yang telah digunakan oleh Umno semenjak dahulu lagi bagi membunuh pengaruh pihak yang menentang pemimpin parti itu.

    Ketika Umno bergolak pada tahun 80an sehingga membawa peletakan jawatan Timbalan Perdana Menteri, Tun Musa Hitam gara-gara tidak sehaluan dengan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, label agen asing juga telah digunakan oleh Mahathir terhadap beliau.

    Setelah Musa Hitam meletakkan jawatan beliau telah bergandingan dengan Tengku Razaleigh Hamzah bagi menentang Mahathir dan Tun Ghafar Baba dalam Perhimpunan Agung Umno yang membawa kepada Umno diisytiharkan sebagai pertubuhan haram oleh mahkamah.

    Perkara ini diakui sendiri Musa Hitam di dada-dada akhbar tempatan selepas tidak berapa lama Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat dari kerajaan dan Umno.

    Ketika itu, Anwar juga telah dilabel oleh Mahathir dan pemimpin-pemimpin Umno yang tidak sehaluan dengan Anwar sebagai agen asing kepada Amerika sekaligus dianggap sebagai pengkhianat negara.

    Kata Musa Hitam dalam sebuah akhbar media arus perdana ketika itu, bukan Anwar sahaja yang pernah dilabelkan agen asing, malah beliau juga ketika menentang Mahathir turut dituduh dengan tuduhan yang sama oleh Mahathir dan pemimpin-pemimpin yang menyokong Mahathir.

    Utusan Khas

    Bagaimanapun selepas beberapa tahun kemudian, Musa Hitam yang dilabelkan sebagai agen asing itu telah dilantik oleh Mahathir sendiri sebagai Duta Khas Malaysia ke PBB dan Utusan Khas Perdana Menteri untuk Kumpulan Bertindak Peringkat Menteri Komanwel (CMAG).

    Beliau juga diberi kepercayaan oleh Mahathir untuk mengetuai perwakilan Malaysia untuk Suruhanjaya Hak Asasi Manusia PBB (UNHCR) dari 1993 sehingga 1998, dan dipilih sebagai Pengerusi Sesi Ke-52 untuk Suruhanjaya tersebut pada tahun 1995.

    Pada tahun 1999, sekali lagi Musa telah dilantik sebagai Pengerusi Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) sehingga 2002.

    Selain itu, beliau turut mendapat kepercayaan kerajaan apabila dilantik sebagai Pengerusi kepada sebuah syarikat kaitan kerajaan (GLC) yang besar dan terkenal.

    Apakah mungkin Mahathir dan PM selepasnya mampu memberikan begitu banyak kepercayaan kepada seseorang yang diketahuinya adalah seorang agen asing yang juga pengkhianat negara?

    Hakikatnya Mahathir telah memberi kepercayaan kepada Musa Hitam di peringkat antarabangsa kerana mengetahui tuduhan agen asing dan pengkhianat yang dibuatnya sendiri ke atas Musa sebelumnya tidaklah benar.

    Sebaliknya Mahathir sedar tuduhan itu hanyalah senjata rekaannya dan Umno sendiri untuk memusnahkan pengaruh Musa Hitam dalam Umno dan masyarakat umum.

    Adakah tuduhan agen asing dan pengkhianat negara memang terdapat dalam buku manual ‘Bagaimana memusnahkan pengaruh musuh Umno’ milik Umno?

    Apapun, membuat tuduhan terhadap musuh politik sebagai agen asing dan pengkhianat negara hari ini tidak lagi dianggap sebagai senjata yang berkesan

    ReplyDelete
  15. Tun Musa: “kalau saya lawan, maka saya pasti akan dituduh seorang homoseksual malahan mengadakan hubungan seks dengan binatang dan lain-lain. Kamu tidak kenal dia (Dr. M) sepertimana saya. Pada masa itu juga saya tidak ada kekuatan kewangan. Duit semua dipegang oleh Daim.” ----- betulke musa hitam ada cakap macam nih?????? Lolz

    ReplyDelete
  16. Jika kita membaca kenyataan Tun Mahathir pastinya kita akan bersetuju diatas apa yang diperkatakan oleh orang tua itu bahawa beliau tidak menolak kemungkinan BN akan kalah teruk pada pilihan raya akan datang sekiranya isu kenaikan harga barangan dan perkhidmatan tidak diatasi dengan segera.

    Perlu diingat, pilihanraya yang ke 14 masih jauh lagi.... biarpun negara Malaysia dilanggar pelbagai jenis tsunami UMNO Baru dan Barisan Nasional masih kekal memerintah.

    Oleh kerana itu apakah benar Tun Mahathir risau tentang BN akan kalah teruk pada pilihan raya akan datang atau beliau sebenarnya beliau tidak peduli langsung hal tersebut ?

    Dalam keadaan hidup rakyat yang dihimpit kos sara hidup yang tinggi, pelbagai pekara yang luar biasa dan tidak terduga boleh berlaku dan menggangu ekonomi yang telah mereka kuasai. Inilah sebenarnya ketakutan yang cuba diselidungi dengan kenyataan seperti dibawah ini.

    "....Budaya demonstrasi jalanan yang semakin diangkat golongan tertentu untuk menyatakan ketidakpuasan hati mereka adalah suatu tindakan yang mencabul hak masyarakat majoriti...."

    "Umpamanya bila berlaku demonstrasi, ini mengganggu perniagaan orang lain, ini bermakna kita telah menghapuskan hak orang lain, ini tidak harus dilakukan,"

    Bila disebut pasal perniagaan, rakyat biasa akan berfikir bahawa perniagaan yang terjejas itu adalah orang yang menjual goreng pisang, kuih muih ditepi jalan. Fokas orang tua ini bukan disitu tapi kepada syarikat gergasi yang memiliki saham yang besar seperti syarikat Leburaya utara selatan, TNB, IPP, PETRONAS, PETRON, PROTON, dan banyak lagi.... syarikat ini pada kebiasaannya sentiasa untung tidak pernah rugi. Jika rugi rakyat yang tanggong kerugian itu.

    Tanpa kita sedari beliau sebenarnya bercakap tentang kuasa yang menguasai ekonomi ketika ini bukannya pasal rakyat tolak Barisan Nasional.

    Mereka dari gulungan kapitalis tidak mahu berkongsi kesusuahan dengan rakyat. Dan mereka tidak mahu kerajaan Najib memaksa mereka mengeluarkan bantuan sebagai syarikat kebajikan demi meringankan beban hidup rakyat. Mereka mahu kekal dalam keuntungan.

    Apa yang anda faham ?

    ReplyDelete
  17. Mukhriz cakap macam bapa dia cakap. Sebenarnya idea siapa, anak ke bapa. Bapa dibelakang anak, bila ku nan tegur anak dia, tun m ni pun panas telinga maka dia pun ulang cakap macam anak dia. Ha.. cantik.. puak amno baru nak berkelai.. tapi ingat mereka ni sebenarnya nak rakyat sejuk dan lupa iseu sebenar. Maka lakonan gaduh lawan perli sama mereka pun bermula.. bukan tak kenal perangai mamak kot..

    ReplyDelete
  18. UMNO tak akan tumbang, pasal Mamak Kerala dah ajar UMNO menipu kaw kaw setiap kali pilihanraya.

    ReplyDelete
  19. Tiada satu kerajaan atau empayar yang kekal di dunia ini. Lambat laun ia akan runtuh, punah ranah dan hancur lebur dan pengikut-pengikutnya akan bertempiaran lari seperti tikus-tikus terjun beramai-ramai ke dalam laut apabila terbakar sesebuah kapal ditengah lautan. Sama ada kuat atau lemah, sama ada baik atau jahat sesebuah kerajaan itu tetap pergi. Empayar British dengan tenteranya, Empayar Soviet dengan KGB hancur lebur, Ceausescu dengan sekuritate hancur musnah, Saddam dan mukarabat hilang dipadang pasir, dinasti pahlavi dengan savak dipadamkan dari sejarah Iran, inikan pula sebuah kumpulan manusia yang lemah serba serbi baik fizikal (dibanding dengan bangsa Aryan) mahu pun mental (berbanding dengan bangsa yang makan kacang dan gandum)! Tentera portugis dengan kapal layar mereka dengan mudah mengalahkan Melaka namun tentera yang sama juga telah digagalkan oleh sebuah kerajaan lama Ceylon yang bersenjatakan lembing panah dan parang. Dengan kata mudah siapakah biawak-biawak hidup hari ini untuk dibandingkan dengan semangat perjuaangan Tun Dr Ismail, Syed Jaafar Albar dan Dato Harun Idris? Yang ada sekarang hanyalah sebatang leban lapuk yang dikerumun oleh anai-anai dan disokong oleh pelupuh muda dan batang-batang bemban yang lembik.

    ReplyDelete
  20. kasihan betull lah kezaa ni,,,tak belajar metamatikkee,, umo berape ? ,, akuni,, dah kene pecat dari ahli umno,, 10 tahun yg lepas,, dlm BN ni,, dia semua kejar projek,, bila ko lawan diatas kejujuran,walau dlm persatuan belia kampung sekali pun ,, kau akan dipecat,,,, dia org akan kejar jawatan,, buat musyuarat agung 5 minit selesai,,, kezaaa kau tak rase mcm mane tanah org tua yg bergeran 10 ekar ,, dipinggiran putrajaya,, hilang dalam sekelip mata,,, kerana sikap tamak haloba dia org,,,, semasa projek putrajaya sedang rancak berjalan,,,,, : ( tuhan aje yg tau,,, kalau tak aku fikirkan agamaa,, satu2 dah aku tembak kepala dia orng,,,, kau belajar lahhh perihal komediti dunia,, ape yg kerajaan buat sekarang ni,,, betul ke tidakk,,, GST tu sistem yahudi ,, brape banyak negara dunia yg guna GST ni,, hancurrr,,,dlm syarikat CEO ke ahli lembaga pengarah ,, pegawai kewangan/pemasaran/ yg tidak dpt membawa keuntungan pade syarikat,,,,, akan dipecat pemegang saham,,, senang cerita kalau di jepun TERJUN BANGUNAN,,, tapi jgn lah tempat kangkung menjalar // atau parit dibelakang rumah : )

    ReplyDelete
  21. WOW !!!
    This Is What You Really Want !!
    >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...