Monday 27 January 2014

EDISI BONGKAR SAMPAI TERBURAI .... KENYATAAN-KENYATAAN PM,TPM DAN PARA MENTERI GRED KANGKUNG YANG MENYEBABKAN TERPAKSA HADIR KURSUS BERI CERDIK SIKIT!!!


Inilah antara kenyataan para pemimpin UMNO/BN yang digredkan sebagai kangkung menjadi bahan jenaka dan kutukan pedas rakyat sehingga Najib Razak terpaksa kerahkan para menteri kabinetnya menghadiri kursus khas macam mana nak berdepan dengan media.

Buatlah kursus atau latihan .. kalau dah jenis tidak cerdik diberikan amanah dan tanggung jawab urus tadbir negara tidak akan kemana.

Cara penyelesaiannya ialah tukar kerajaan dan serahkan kuasa kepada Pakatan Rakyat .. penyelesaian jangka pendek dan panjang.

12 comments:

  1. Semasa kursus para menteri tu perlu dihidangkan dgn menu makanan berasaskan kangkung untuk menjimatkan perbelanjaan


    keza

    ReplyDelete
  2. DULU TOLAK BULAT-BULAT, SEKARANG NAK SURUH ORANG LAIN TERIMA CADANGAN DIA PULA... ANWAR.. ANWAR...DAH KALAH TU BUAT CARA KALAH

    KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan "pendamaian nasional" hanya boleh dicapai sekiranya semua pihak termasuk PR menerima keputusan PRU13 lalu.

    Tambah beliau, segala bentuk himpunan yang memberikan gambaran bahawa pihak pembangkang tidak menerima keputusan PRU, 5 Mei lalu perlu dihentikan.

    "Keputusan PRU13 perlu diterima oleh semua pihak kerana ia berjalan mengikut proses yang telah ditetapkan mengikut undang-undang dan Perlembagaan Persekutuan.

    "Kalau mahu mulakan proses pilihan raya yang bersih atau meneruskan "pendamaian nasional" perlu terima keputusan PRU13 dahulu.

    "Apa keputusan yang dibuat mahkamah kita perlu terima, baru boleh menubuhkan pendamaian nasional," katanya pada sidang Dewan Rakyat sesi pertama bagi penggal 2013-2018, di sini, hari ini.

    Najib berkata demikian ketika menjawab Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang yang mengutarakan soalan kepadanya mengenai usaha, kejayaan dan halangan terhadap "pendamaian nasional" sejak PRU13, awal bulan lalu.

    Sebelum ini, Najib telah menyatakan selepas PRU13 akan melaksanakan "pendamaian nasional".

    Mengulas lanjut, Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan itu berkata, kerajaan bersifat terbuka dan melalui "pendamaian nasional" semua pihak boleh berbincang mengenai pelbagai perkara.

    "Pokonya perlu terima keputusan PRU13.

    "Kerajaan bersifat terbuka dan parti-parti politik daripada pembangkang dan kerajaan boleh berbincang supaya negara lebih berjaya, tentukan masa depan yang terbaik," tambahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. trima...Xtrima sama je dol...skrang sape yg memerintah? semua barang naik, siapa yg terima? rakyat gak trima..hidup trsepit, rakyat gak trima..apa dan sape yg X terima apa2, daripda krajaan skrang?

      Delete
  3. Dalam bab keluarkan kenyataan para pemimpin UMNO/BN yang digredkan sebagai kangkung menjadi bahan jenaka dan kutukan pedas rakyat sehingga Najib Razak terpaksa kerahkan para menteri kabinetnya menghadiri kursus khas tapi dalam masa yang sama dia dilihat amat pandai mencipta kekayaan sesama kroni bila dia mencadangkan akan swastakan Jabatan Kastam Diraja Malaysia (KDRM).

    Apakah anda sedar bahawa tidak lama lagi barang yang dibawa masuk atau dibawa keluar negara akan dikenakan cukai yang amat tinggi kerana GST ?

    Kita tunggu dan lihat hasil penswastaan itu nanti....apakah kerajaan bertambah senang atau kekal berhutang apabila berjaya mengumpul banyak duit.

    ReplyDelete
  4. Bila baca statement mereka , nampak sangat otak otak mereka bahalol tahap Kangkung Longkang. Sedih.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila banyak khianat dan makan hasil korup hati jadi gelap!!!

      Delete
  5. Mohon pencerahan dari sesiapa di sana.....Bodoh sangatkah menteri-menteri di Malaysia? sampaikan kena pergi kursus untuk keluarkan kenyataan-kenyataan. Siapa sebenarnya yang pilih mereka nih?...Hangus lagikah duit pembayar cukai nanti untuk diadakan kursus?...Berapa banyak nilai kursus tu nanti?...ribu-ribu ke juta-juta?...(dalam bentuk ringgit ke rupiah?)........Yang pasti aku nak 'dump' duit aku banyak kat zakat nanti............................................................................


    Ingin tahu.

    ReplyDelete
  6. Dafuq dafuq dafuq.. Bn is a piece of shit

    ReplyDelete
    Replies
    1. you are right my friend.....

      Delete
    2. I am so so agreeing with you.

      Delete
  7. Nasib baik tak de seko pun yang jadi wakil rakyat aku!! Yang menyokong dengan menteri pun sama je - besao punye bangang!!

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...