Friday 31 January 2014

EDISI GEMPAR TERKEJUT BERUK!!!! ... S. SAMY VELLU SUDAH MENJADI PRESIDEN MIC SEMULA?????





Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, isterinya Datin Seri Rosmah Mansor bersama barisan kepimpinan Kabinet menggaul yee sang di majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina MCA di Kuala Lumpur pagi ini ...

Mengapa Samy Vellu berada diatas pentas? .. Beliau bukannya menteri kabinet dan Presiden MIC lagi?

Apakah Samy Vellu sudah di angkat menjadi Presiden MIC semula ke?.. Kalau Presiden MIC sedia ada DS G. Palanivel tidak dapat hadir sudah semestinya Timbalan Presiden MIC DS S.Subramaniam menggantikan beliau atau dia pun tidak dapat hadir salah seorang dari 3 Naib Presiden MIC yang mewakili MIC.

Mustahil kesemuanya sekali serentak tidak dapat hadir?.. Apakah Samy Vellu sudah menjadi Presiden MIC semula atau MCA hanya iktiraf Samy Vellu satu-satu Presiden MIC.

17 comments:

  1. Samy Vellu nak jadi MB Selangor agaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana bole. Kajang kan mca punya. melayu kajang nak pilih adun mca ker? kalu bole letaklah calon umno.


      keza

      Delete
    2. kita mesti boikot PRK Kajang selagi SPR tidak penuhi tuntukan kita..

      khak tuih..

      Delete
    3. setuju. ahli umno mesti boikot.

      Delete
    4. ayuh boikot.. biar calon bebas berentap sesama sendiri.. ini perangkap UMNO..

      Delete
    5. Al-Qur'an melarang menjadikan orang kafir sebagai Pemimpin:

      Surah Aali 'Imraan : 28 - "Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah, kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya. Dan hanya kepada Allah kembali(mu)."

      Surah An-Nisaa' : 144 - "Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?"

      Surah Al-Maa-idah : 57 - "Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman."

      Surah At-Taubah : 23 - "Hai orang-orang beriman, janganlah kamu jadikan BAPAK-BAPAK dan SAUDARA-SAUDARAMU menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) jika mereka lebih mengutamakan kekafiran atas keimanan, dan siapa di antara kamu yang menjadikan mereka wali, maka mereka itulah orang-orang yang zalim."

      Delete
    6. Sorri bro aku tadi tengah sodok pantat puteri umno kat kajang. Best looo ketat...bagi rm 50 hingget je. Best bro kelentit panjang bulu panjang. Sorri semua. Nanti aku bagi idea aku ek.



      Keza

      Delete
  2. Duta khas (infrastuktur) ke India....salah satu pembaziran wang pembayar cukai...Pesuruhjaya Tinggi dan segala pegawai diplomat dah ada...jawatan "balas budi" yang hanya Malaysia saja buat untuk bagi pangkat, jawatan, gaji dan kemewahan sampai ke kubur!!! Hanya ada di negara bolehland...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. negara bolehland YB boleh suka2 hati letak jawatan.. hidup PKR..

      Delete
    2. yb letak jawatan, umno susah hati? Patutnya suka....

      Delete
    3. UMNO susah hati sebab SPR sudah menyebelahi PKR.. kalau tidak kenapa PKR tidak boikot SPR.. tak timbul pun isu dakwat tidak kekal..

      Delete
  3. Hukum meyisang tahun baru cina:

    Adapun dalil daripada As-Sunnah, hadis daripada Rasulullah SAW, “Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka ia termasuk dalam golongan mereka.” (HR Abu Dawud).

    Dalam hadis ini, Islam telah mengharamkan kaum Muslimin untuk menyerupakan atau menyamakan diri mereka dengan kaum kafir dalam perkara-perkara yang menjadi ciri khas bagi kekafiran mereka, seperti perayaan hari raya mereka. Oleh itu, adalah haram hukumnya seseorang Muslim untuk turut serta merayakan hari raya agama lain (Lihat Syeikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz, Penjelasan Tuntas Hukum Seputar Perayaan, [Solo : Pustaka Al-Ummat], 2006, hal. 76).

    Berdasarkan kajian fakta dan dalil-dalil Al-Quran dan As-Sunnah yang telah dinyatakan di atas, adalah jelas bahawa haram hukumnya bagi seseorang Muslim untuk merayakan Tahun Baru Cina dalam segala bentuk dan juga manifestasinya. Haram bagi kaum Muslimin untuk terikut-ikut dalam mengucapkan Gong Xi Fatt Chai kepada kaum Tionghua, begitu juga haram bagi Muslim untuk menghiasi rumah atau biliknya dengan tanglung khas Cina atau hiasan naga dan pelbagai aksesori lain yang serba merah, kerana itu semua mempunyai kepercayaan tertentu dalam agama tersebut. Haram juga untuk mengadakan pelbagai jenis pertunjukan untuk meraikan Tahun Baru Cina seperti live band, karaoke mandarin dan lain-lain. Semua bentuk perbuatan tersebut haram dilakukan oleh Muslim kerana ia termasuk dalam perbuatan merayakan hari raya agama kafir yang telah diharamkan oleh Al-Quran dan As-Sunnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang PAS wajib baca dan sila beri komen..

      Delete
  4. Samy @ EEEE......
    Jijik lah......

    Biawak makan KANGKONG ke ?????

    ReplyDelete
  5. Woit.... samy bulu... dont wry le... ini rakan bisns sapu mlisyia le.... tarak kacau lu org la...

    ReplyDelete
  6. Tahun baru cina adalah perayaan budaya bukanlah perayaan agama spt wesak dsbnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. adapun yang nak tolong jawabkan untuk najib.. kalau dulu abislah najib dikafirkan..sekarangni sudah ok.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...