Tuesday 21 January 2014

HEBOH CERITA PASAL ADUN UMNO/BN TAHAN, PAHANG MENJADI MADU KEPADA ISTERINYA YANG MEMPUNYAI DUA SUAMI!!!!



Nampaknya Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tahan, Datuk Wan Amizan Wan Abd. Razak telah menjadi 'madu' kepada 'isterinya' yang mempunyai dua suami.

Beliau membuat kejutan apabila memfailkan permohonan cerai terhadap ‘isterinya’ yang telah berkahwin dengan individu lain pada Disember tahun lalu, lapor Kosmo Online.

Selepas membuat permohonan  menceraikan isterinya, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut, Pahang itu turut membuat satu lagi permohonan bagi membubarkan perkahwinan wanita itu Azma Azifazilla Azan, 28, dan suaminya, Rizal Md. Radzi, 40.

Wan Amizan, 42, selaku plaintif memfailkan permohonan cerai mengikut Seksyen 47 Undang-undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003.

Wan Amizan yang diwakili peguam syarie, Anita Arifin dan Mohamed Isa Abd. Ralip memfailkan permohonan membubarkan perkahwina nmengikut Seksyen 61(3)(b)(i) Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor 2003 bagi.

18 comments:

  1. mcm nie lar bila dh buta hukum hakam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adun Tahan Bawa Lari Anak Dara Orang
      JERANTUT – Satu demi satu keburukan pemimpin Umno terdedah. Terbaru, tersebar salinan laporan polis seorang wanita, Wan Kelesum Wan Mohamad yang mendakwa anak perempuannya Azma Azifazilla binti Azan, 22, telah dilarikan Adun Tahan Dato’ Wan Amizan Abdul Razak, yang baru saja memenangi jawatan Timbalan Ketua Umno Bahagian Jerantut dalam pemilihan baru-baru ini.

      Laporan tersebut mengatakan, pada 22 Mei 2008 Wan Kelesum telah melihat anak gadisnya itu keluar rumahnya di Felda Sungai Retang, Jerantut dengan membawa pakaiannya. Beliau cuba menghalang tetapi gagal. Pada awal bulan Jun, Wan Kelesum mendakwa, beliau telah dimaklumkan bahawa anak perempuannya itu telah berkahwin lari dengan Wan Amizan sebagai isterinya yang ketiga. Sejak itu Wan Kelesum tidak dibenarkan berjumpa anak gadisnya itu.

      Difahamkan salinan report polis tersebut telah digunakan oleh pihak tertentu sebagai satu isu untuk menghalang Wan Amizan daripada memenangi pertandingan dalam Umno Bahagian Jerantut baru-baru ini. Malangnya Wan Amizan telah menang besar dan bergaya dengan majoriti 80 undi menewaskan pencabarnya.

      Puak UMNO memang sudah buta matanya, biarpun mereka tahu pemimpin terbabit terlibat dengan berbagai skandal seks dan rasuah, namun mereka tetap memilihnya untuk diangkat sebagai pemimpin. Wan Amizan dipercayai adalah anak didik TPM Najib Razak. Maka kita tidak hairan beliau terus menang bergaya biarpun akhlaknya tidak seberapa.

      Ini kerana puak-puak UMNO tidak penting semua itu. Janji, mereka diberikan imbuhan untuk memilih calon terbaik. Semoga dengan ini UMNO akan terus berkarat dan akhirnya mereput dalam masa terdekat ini. UMNO sukar untuk memulihkan imej dikalangan rakyat. Rakyat semakin bijak untuk membuat penilaian kini.

      Maka yakinlah, dengan sikap puak-puak UMNO ini, ianya akan menjurus kepada kehancuran parti itu nanti.

      Delete
  2. Wassatiyahhhhhhhh......

    ReplyDelete
  3. Mesti bekas bini ada umpph sayang sgt serta jeles org dapat, ,cun ttu
    Tahta wanita dan harta boleh memalukan lelaki

    ReplyDelete
  4. Masya Allah..... Tak belajar agama ke? Mana boleh betine simpan dua jantan macam khinzir.... Budak Melayu pulak tu. Malu kan bangsa saja.....

    ReplyDelete
  5. yang peliknya (rujuk keratan akhbar di atas tu) wanita tersebut Azma Azifazilla Azan pulak mendakwa tak pernah berkahwin ngan ahli politik a.k.a ADUN Tahan tersebut. Cerita banyak pun tak guna, kalau betul memang wanita tersebut 'memadukan' ADUN itu maka sesuatu tindakan perlu diambil oleh pihak yang menuntut dan Jabatan Agama Islam Negeri yang berkenaan, sebaliknya kalau ternyata wanita tu tak pernah berkahwin ngan mana-mana ahli politik (?) akan timbul persoalan siapa kah yang dikahwini oleh ADUN ni pulak ? macam-macam hal dah jadi kat Negara kita ni, adakah kes menggunakan MyCard milik orang lain pun terlibat dalam kes ini ? cian gak tengok kat ADUN Tahan ni.., Kesian kesian gak, terasa gak hati saya bila orang yang kurang hensem (cam kami) ni kalau di 'perlakukan' sebegini...(sedih tau..)

    ReplyDelete
  6. apalah bala yg menimpa umno bertimpa timpa...asik tuduh anwar..tapi tahik di jubur sendiri tak dibasuh...

    ReplyDelete
  7. TOLAK HUDUD pakai hukum umno/bn inilah jadinya.....
    Kena madu.......
    Nak kahwin orang muda power kureng agknya...... Bini cari lagi satu

    ReplyDelete
  8. ADUN tahan ini berasal dari kampung labu tembeling tengah walaupun katek adalah keturunan manusia kaki kelentong dalam semua bidang, bawa lari anak dara orang felda sg retang dan bernikah di thailand, keh malu sungguh dengan waris keh seorang ni.

    ReplyDelete
  9. Mana mufti nikah kahwin tmpt ni. Tiada rekod dlm fail nikah tu ke. Kalau menikah di siam tentu ada masalah lain kot. Isteri 2 laki.. wow..kuat sangat ke nafsu dia ni atau tak cukup makan... kalau beranak nak binkan bapa mana ha.. huh..huh... dunia dah nak kiamat kot.

    ReplyDelete
  10. dah puas balun baru nk cerai... begini lah kebanyakan mentaliti penganut umgok..

    ReplyDelete
  11. Gua rasa adun ni dah gila lah....macam mana dia boleh jadi Adun..Pelik. Dalam adun punya negeri pun sampai kes makamah...lagi nak jadi Ketua untuk Rakyat .
    kalau gua tengok mamat ni... memang muka tamak pun....tak terkejutlah kalau mamat ni kaki ugut pun. kalau nak kawin pun bawak lari....Memang Kangkong mamat ni.

    ReplyDelete
  12. 2 x 5 pkr nuar ....umno .....bangsat

    ReplyDelete
  13. korang semua dok mengata dia kau kau punya. Dalam buat dosa pun dia dapat pahala free dari kau orang... Sebab mengata dia. Dalam hati dia berkata Alhamdulillah. Biarlah undang undang yang menentukan.. Tak payah dok buang buang pahala kita yang tak berapa banyak sangat. Dengan maki hamun dan mencarut... Astaghfirullah.

    ReplyDelete
  14. Kaki sapu betina kaki songlap duit kaki tipu rasuah kaki pembohong kaki gila pangkat glamor kaki belit cakap kaki belagak samseng taik kucing kaki kencing orang kaki hina hukum islam ... puak mana perangai macamni. Cuba teka... ada duit tu pun duit songlap. Ada nama sikit mula nampak betina tembam kira nak paku. Huh...huh...

    ReplyDelete
  15. Pompuan 2 yg xsedar diri..dia mmg dah kawin ngn ADUN Tahan 2 tp xnak ngaku. Semua orang tau pompuan 2 mmg nak kikis harta laki dia..Mula2 kawin lagi dh demand,mintak macam2

    ReplyDelete
  16. Bagus la Gemuk sial ini mati tadi kat Sri Lanka sebab ginjal rosak Tu lah makan banyak sangat duit haram

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...