Wednesday 22 January 2014

ISU PIJAK DAN BAKAR BENDERA JEPUN SERTA BOKOT BARANGAN KELUARAN JEPUN .... KETUA AMK BUAT KENYATAAN GRED KANGKUNG!!!!!!



Ketua AMK Shamsul Iskandar Mohd Akin memberi kenyataan rasmi cakap AMK tidak terlibat dalam peristiwa memijak dan membakar bedera Jepun serta ajak rakyat boikot barangan Jepun di luar Kedutaan Besar Jepun ke Malaysia semalam ketika menyampaikan bantahan keras DSAI dihalang masuk ke negara Jepun.

Helo Shamsul .... cuba kamu lihat betul-betul gambar-gambar diatas ... boleh tergamak kamu cakap AMK tidak terlibat? .... Apakah kamu ingat rakyat ini buta dan otak kangkung semuanya?.

Mereka yang memijak, membakar dan ajak rakyat memboikot barang-barang keluaran Jepun dari awal mengikuti kamu dengan membawa beberapa plakad sampailah kamu serah memorandum dan buat sidang akhbar ... kesemua plakad dijulang .. masakan kamu tidak perasan.

Sepatutnya kamu kena berjiwa besar bukan putar besar .. mengaku silap .. mohon maaf kerana yang melakukan ini bukan anggota AMK tetapi peserta rombongan menghantar memo .. Kamu sebagai ketua rombongan kena ada sifat ambil tanggung jawab... Jangalah beri alasan kangkung demi menutup pekung!!!!! .. Rakyat kini terutamanya para penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat bukannya spesis jenis bingung otak berdengung.

Kalau memiliki sifat cuci tangan enggan terima kebertanggung jawapan .. lebih baik jangan jadi pemimpin .. pemilihan parti tidak lama lagi disyorkan jangan menawarkan diri sebab anggota parti sudah pun tawar hati.

Shamsul: Bakar, pijak bendera Jepun tiada kaitan dengan AMK

KUALA LUMPUR 22 JAN: Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Shamsul Iskandar Mohd Akin menafikan pengilibatan sayap parti itu dalam insiden memijak dan membakar bendera Jepun di kedutaan negara itu semalam.

“Tuduhan perlakuan pijak dan bakar poster bendera Jepun yang dikaitkan dengan Angkatan Muda Keadilan Malaysia adalah tidak berasas sama sekali seperti yang dilapor media tertentu dan tidak mewakili pihak AMK Malaysia.

“Objektif AMK jelas, menghantar memorandum kepada pihak kedutaan meminta penjelasan dari kerajaan Jepun berkaitan larangan Ketua Pembangkang Malaysia, Dato Seri Anwar Ibrahim,” kata Shamsul dalam kenyataan.

Dalam pada itu katanya, kenyataan memboikot barangan Jepun dan membakar bendera adalah luahan sebahagian penyokong yang marah dengan tindakan kerajaan Jepun terhadap Anwar.

“(Namun) ini bukan pendirian Angkatan Muda Keadilan,” tegas Shamsul.

Semalam, AMK menghantar memorandum ke kedutaan Jepun bagi membantah tindakan menghalang Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim dari memasuki negara itu 19 Januari lalu.

AMK menuntut kedutaan Jepun segera memberi penjelasan serta memohon maaf atas insiden yang seharusnya tidak berlaku itu kerana bercanggah dengan Artikel 13 Hak Asasi Manusia.

18 comments:

  1. ntah... pening... Bila masa lak Kimma sokong PKR?

    ReplyDelete
  2. aiks?? apahal nak main bakar2 pijak2 bendera malaysia ni? ape perasaan korang sebagai rakyat malaysia time sulu ceroboh sabah dulu?? ada warga filipina yang membakar bendera Malaysia... Apa yang kita rasa dulu, sama je yang rakyat Jepun skg ni andai kata gambar tu tersebar meluas kat Jepun.. Almaklum sekarang ni kan semua dihujung jari... Kalo dulu ada rakyat kita yang cakap orang yang bako bendera Malaysia tu kuno la duduk zaman batu la.. Skang ni terkena balik kat warga kita... Hurmmm....

    ReplyDelete
  3. Ingatkan warga India tadi tu..huhuuh.

    ReplyDelete
  4. Kalau Ketua AMK Shamsul Iskandar Mohd Akin memberi kenyataan rasmi mengatakan bahawa AMK tidak terlibat dalam peristiwa memijak dan membakar bedera Jepun serta ajak rakyat boikot barangan Jepun di luar Kedutaan Besar Jepun ke Malaysia semalam bermakna yang melakukan itu adalah bersifat individu tanpa mewakili mana-mana parti atau persatuan.

    Ini bermakna kalau nak dakwa, dakwa saja saudara Shamsul Iskandar Mohd Akin dan rakan-rakanya tanpa melibatkan AMK.

    Kalau ayat mudah masih tak faham, kita nyanyi saja lagu lenggang-lenggang kangkong...nanti kita tahu kenapa kita jadi bangang....!

    ReplyDelete
  5. Shamsul mmg tak layak jd ketua AMK.sokong Chegu bard...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dari dulu aku dah cakap dia ni memamang bodoh....lepas dia tempelak TGHHhari tu aku paling benci dialaaa...sekarang nyata orang paling bodoh dia laaaa

      Delete
  6. HAHA SHAMSUL GEMOK PENDEK PULAK NAK KELENTONG MACAM ANWAR.

    DAH LA ANWAR KELENTONG CAKAP KERAJAAN MALAYSIA PUNCA DIE TAK DAPAT MASUK JEPUN.

    SHAMSUL GEMOK PENDEK PULAK TERSILAP TERJAH DUTA JEPUN.

    SHAMSUL GEMOK PENDEK NAK AMPU KE WOI.

    BUKAN SALAH KERAJAAN MALAYSIA & KERAJAAN JEPUN.

    ANWAR YG TOLOL TAKDE VISA.

    NAK COVER MALU DIE TUDUH ORANG LAIN.

    PADAHAL SENDIRI YG BODOH.

    SATU DUNIA TAHU ANWAR KAKI KELENTONG.

    SATU DUNIA TAHU ANWAR KELENTONG KES BANGLA.

    ANWAR LA BANGLA KAKI KELENTONG.

    KAH KAH KAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa boleh buktikan yang Shamsul berada disitu semasa upacara pembakaran bendera Jepun itu?

      Delete
    2. DATANG SAMA2 TAKKAN DEMO LAIN2

      KAH KAH KAH

      Delete
    3. Ada bukti bergambar yang Shamsul sedang membakar bendera Jepun? Kalau takde elok kau takyah ber KAH KAH ...

      Delete
  7. AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    AMK = ANGKATAN MUDA KELENTONG

    ReplyDelete
  8. Ketua pun bingai.....malukan PKR je. CheguBard pun sama la jugak. Tunggul kayu.....threesome babydoll.

    ReplyDelete
  9. Kalau di tengok gambar gambar yang di pijak budak budak sudah tua , bukan angkatan muda 40 tahun ke bawah. Lagi pun gaya macam puak EEE saja..... Puak EEE memang suka buat kerja macam ini.

    ReplyDelete
  10. Tgo btl2 gambar diatas..ada tak AMK terlibat membakar poster jepun tu..yg aku nampak org2 tua yg dh botak kepala dan putih rambut

    ReplyDelete
  11. per2 la. MANA TANGGONGJAWAP AMK jika samasa sama2 p perang ada yang terinya ketua biar mereka tanggong sendiri

    ReplyDelete
  12. Senang cerita kita dah x payah layan lah politik malaysia niiii.....mcm2 hal lah......negara lain pun politiknya x teruk macam malaysia ni......saya x menyebelahi sesiapa......baik umno mahupun pkr.....saya cuma kata x payah layan sajalah drama politik malaysia ni.....jgn pulak anggap saya ni pro umno atau pro pkr

    ReplyDelete
  13. Tu suma Keling Mamak haramjadah punya kerja! Apa perkara pun kalau Keling Mamak terlibat mesti jadi huru hara. Cilaka punya Keling! Puuuuuih!

    ReplyDelete
  14. Sebenarnya Jepun tak pandang pun Malaysia....dulu Jepun berbaik2 dengan Malaysia sebab hendak kuli batakkan orang Malaysia..pada tahun 1970, gaji pekerja kilang jepun di Malaysia cuma RM 3/hari....lebih rendah dari seketul sushi......sekarang ni banyak la Negara seperti Bangadesh, China, Kemboja yang menawar rakyatnya kepada Jepun untuk kuli batakkan....Malaysia tidak penting lagi bagi orang Jepun...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...