Sunday 26 January 2014

KERANA MENGELUARKAN KENYATAAN-KENYATAAN BODOH MENYINGGUNG RAKYAT ... SEMUA MENTERI KABINET DIARAH OLEH NAJIB PERGI KURSUS MACAM MANA NAK BERCAKAP DENGAN MEDIA.



Datuk Seri Najib Razak sudah mewajibkan latihan media kepada menteri Kabinetnya untuk mengelakkan kenyataan "kurang bijak" yang menyebabkan pentadbirannya menjadi bahan jenaka di kalangan rakyat Malaysia, kata satu sumber.

Imej perdana menteri penggal kedua itu tercalar disebabkan kenyataan kurang bijak beberapa menterinya sehingga menjadi bahan lawak yang menjatuhkan "air muka" Putrajaya, kata satu sumber kepada The Malaysian Insider.


"Perdana menteri mahu semua menteri menjalani latihan media untuk elak kenyataan-kenyataan kurang bijak terus dikeluarkan," kata satu sumber dengan syarat namanya dirahsiakan merujuk kepada arahan Najib kepada anggota Kabinet.


Sumber itu merujuk kepada kenyataan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hasan Malek dalam satu wawancara bersama akhbar milik Umno Utusan Malaysia yang mengatakan rakyat di negara ini seharusnya mensyukuri kerana mempunyai pemimpin ikhlas yang memberi keutamaan terhadap rakyatnya mengatasi kepentingan lain.


Manurut Hasan, biarpun keputusan kerajaan menaikkan harga barangan dan perkhidmatan dikritik hebat, rakyat perlu memahami ia dilakukan untuk kebaikan jangka masa panjang iaitu bagi mengukuhkan kedudukan fiskal kewangan negara.


Kenyataan itu hadir selepas Putrajaya memulakan langkah memotong subsidi dan menaikkan harga barang sehingga menyebabkan majoriti rakyat merasakan keperitannya.


Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor turut "diserang" akibat menyelar pemilik hartanah Kuala Lumpur yang membantah kenaikan harga cukai pintu.


“Anda mahu kami menilai hartanah anda sekitar 0.1% untuk 21 tahun?” Saya tidak kisah. Terpulang,” kata Ahli Parlimen Putrajaya itu sambil menambah kenaikan cukai itu membantu pemilik hartanah yang mahu menjual atau menyewa aset mereka.

AKHIRNYA NAJIB SUDAH AKUI YANG BARISAN KABINETNYA TERDIRI DARI SPESIS CAP AYAM BELAKA.

33 comments:

  1. kenyataan paling lawak tahun 2014 - sayur kangkong

    ReplyDelete
  2. Bos ketam nk ajar ank bjalan,2x5 je..bkn kursus ngn media,kursus nk berenti jd pm ngn mentri pn korg ptt pergi gak..
    Hahaha,bodoh pnye pngundi 47%

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceh....mulut hang nih...cover la sikit. Hang buat keza marah aje.

      Delete
  3. Zaman takde tenet yang mana setiap komen yang tak mengampu kejaan dan tidak akan disiarkan dalam media, boleh la menteri UMNU Haramjadah buat statement bodoh! Kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Haaaa...memang patut pon...pm kangkung pon kena pergi jugak kursus ....

    ReplyDelete
  5. Cerdik Najib ni yer.

    Cam tahuuuuu jer kenyataan yg MENYINGGUNG boleh di perbaiki, Tapi Kenyataan yg MEMBOHONG melembukan diri sendiri, bantuan anjing diperlukan.

    Apasal ANWAR ANAK BERANAK asyik MEMBOHONG jer.
    Baik bapak emak anak, semuanya hidup bercakap bohonggggg jer.
    Keling pun tak cam Anwar Anak Beranak.
    Cubalah belajar bercakap benar. Sekali pun takpe.
    Paria betul keluarga ni.

    Anjinggg !!!! Tolong menyalak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedara pun patut pergi kursus sekali dengan anggota kabinet PM Najib.

      Delete
    2. 11.24.....aikkkkk marah betul nampak... jangan la marah sangat. kang cepat tua... marah2 ni kan tak hensem...... relax la jangan ambik hati. pi ambik air solat. nabi kata, nak bagi marah cepat turun, pi ambik air solat. Pas ambik air solat pi sembayang sunat.

      Delete
    3. 11.24.....kan hang dah menyalak tu.

      Delete
    4. Sapa pulak nih?....kaum kerabat keza ke nih?....

      Delete
  6. peribadi ds najib, menegur pimpinan menteri dgn penuh berhemah. menyarankan mereka menjalani latihan media agar segala usaha kerajaan tidak disalah ertikan. terima kasih



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman pm yang dulu tak ada pula cerita kursus jenis ni utk kabinet. kenapa yer?


      ahli pemuda umno Gombak

      Delete
    2. harap2 selepas kursus yang bakal diadakan di dalam hutan tebal ini (bukan di hotel mewah) berakhir, harga barang2 seperti petrol, gula, tol, tarif elektrik, tambang bas sekolah, kereta dan sebagainya akan turun dengan mendadak.... Kalu lepas kursus pun harga barang2 terus naik, baik korang tak payah gi kursus. Menghabiskan duit kejaan aje tapi tak bagi pekdah kat rakyat.

      Delete
  7. sepanjang karier politik ds najib, tidak pernah beliau mengherdik, memboikot atau mengugut wartawan seperti pemimpin tertinggi pr. dah lah kongres parti pun boikot wartawan yg pro bn, lps tu siap ugut 'u ulang i saman!'. pemimpin yg tidak membenarkan kebebasan media adalah pemimpin nepotisme yg takut pada kebenaran



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ker keza...haramjadah betul ko nie........hihihihihihihi

      Delete
    2. 1. dia tak ada nak boikot2 dah...dia terus aje naik harga petrol ngan tarif letrik.

      2. dia memang tak main la saman2 ni. dia pun malas nak gi mahkamah. kalau gi mahkamah kang terburai pulak..

      Delete
    3. Dia tak boikot tapi DIA MENGHARAMJADAH WARGA FELDA YANG SEMUANYA ADALAH MELAYU termasuk kau, KEZA.

      Delete
  8. Kah..kah..kah..yang menyuruh tu pun patut gi juga...kah..kah..kah. ..macai kangkung terlepas...kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  9. Badut xdapat payment dah ada balik... memang baik, tak pernah herdik wartawan...kah kah kah...apatah lagi boikot...kah kah kah...baru bangun tido ke badot keza oi!...kah kah kah
    Pandangan super bernas...kah kah kah

    Keeza

    ReplyDelete
    Replies
    1. kabinet kena gi kursus. Keza jadi fasilitator. Mesti ngam....

      Delete
  10. Syarikat mana yang konduct seminar latihan media kepada menteri....tolong pastikan syarikat itu tiada kaitan dengan kaum kerabat UMNO....rakyat dah bosan dengan cara orang UMNO menambah kekayaan kaum kerabat mereka...
    Kenapa mahu disimpan menteri2 yang tidak cerdik ...kenapa masih tidak mahu berundur...kami dah bosan dan meluat....apakah kau tidak sedar yang kaum lain generalized Melayu bodoh setiap kali komen bangang keluar dari mulut kau orang !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. kenyataan drpd pemimpin pr sprt 'negara Islam tiada dlm al-quran' dan 'saya menyokong segala usaha menjaga keselamatan negara israel' adalah kenyataan bijak yg wajar dicontohi

      Delete
    2. seronok tengok ahli2 kabinet tidor masa tengah kursus nanti. Errrr...berapa hari kursus turrr? jangan ponteng kursus haaaaa...

      Delete
    3. betul tu 1329. dulu2 pemimpin agung umno pernah terkata hudud tak ada dalam Quran. Lepah tu pemimpin agung umno tu cadang supaya huraian Quran dikaji semula. Tak tau la dah kaji semula ker belum skang nih....mungkin sdra 1329 boleh mengetua kajian tersebut.

      Delete
  11. Keza dah putus asa... Siaaan. Kah kah kah kah

    ReplyDelete
  12. AIKKKK..... MENTERI pergi kelas bahasa belajar KANGKUNG.

    Untung betul jadi budak budak bahalol yea.

    ReplyDelete
  13. buat ler kursus 10 juta tahun pun, hasilnya akan tetap sama jugak. Harga barang2 akan tetap naik jugak, tak ada yang akan turun

    ReplyDelete
  14. Aku sarankan kursus ini dibuat di kem2 motivasi dalam hutan atau kem BTN. Seminggu pun cukuplah. jangan bawak hand phone atau sebarang alat komunikasi. Barulah boleh mencapai objektif.

    Tapi kalu nak buat kat hotel2 lima bintang - baik tak payah buat laaa. ngabiskan borehhh, ngabihkan duit rakyat yoo.

    ReplyDelete
  15. aku sarankan bukan kursus komunikasi ini sahaja yg perlu dihadiri ahli2 kabinet.. Kursus lain seperti kursus pencegahan rasuah, kursus menguruskan perbelanjaan berhemah, kursus keagamaan, kursus tatacara membantu rakyat dan sebagainya perlu dilaksanakan dari semasa ke semasa.

    ReplyDelete
  16. Kabinet pertama dulu tak de pun orientasi, tak ade kursus. Nampak sangatlah yang jadi menteri-menteri ni bengap sangat, kurang ajau tak reti nak cakap elok. Tapi elok juga menteri bengap sebab yang menyokong mereka lagi bengap lepas tu pemalas pulak. Ada lesen pajak. Ada permit sewakan. Ada kontrak jual. Dapat tanah percuma jual. Kereta nak besar, bini nak banyak, rumah nak besar, duit nak bertimbun tapi pemalas nak mampus.

    ReplyDelete
  17. Kursus la sajer orang gomen ni. Dari pagi sampai ke malam. Turun makan saja 5 kali. Siap ada bas amik anto balik. Prestasi keje makin mundur. Kursus guna duit saper? Tak kira la duit saper, janji dapat bekerja sambil 'bercuti'. Kat resort mana nak buat ni?

    ReplyDelete
  18. Keza where are you?.....aku amat merindui komen-komen bahlol kau...................

    ReplyDelete
  19. APA LAGI YANG CINA MAU???? CINA MAU LU MELAYU PUNYA MENTELI NYANGAN KULANG AJA. CAKAP BAIK-BAIK SELUPA ITU AJI!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...