Monday 20 January 2014

KES BOO DAN TIDAK TEPUK TANGAN ... BEKAS CALON KETUA PEMUDA UMNO DESAK NAJIB RAZAK BERUNDUR!!!

Kes boo dan tidak tepuk tangan: Najib kena berundur


PETALING JAYA
:  Sudah sampai masanya bagi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berundur.


Menurut bekas calon Ketua Pemuda Umno Malaysia, Syed Rosli Syed Harman al Jamalulail, rakyat kecewa dengan kenaikan harga barang yang melanda negara sejak akhir-akhir ini dan secara spontan mereka melahirkan rasa tidak puas hati kepada Perdana Menteri dan isteri  di majlis penyampaian hadiah di pertandingan akhir badminton Terbuka Malaysia malam tadi.


“Sekali tengok nampak mereka biadab apabila mereka menyorak dan mengejek  (boo) Datin Seri Rosmah Mansor yang memberikan kalungan bunga kepada Datuk Lim Chong Wei, tetapi sebenarnya mereka kecewa dengan apa yang berlaku pada negara,” kata beliau kepada FMT mengulas isu Rosmah diboo dan Najib tidak diberi tepukan ketika menyampaikan hadiah kepada pemenang.


Katanya, jangan salahkan mereka tidak hormati pemimpin negara kerana mereka melihat pemimpin negara mewah berbelanja, suka membazir  sedangkan rakyat disuruh berjimat cermat.


Syed Rosli menambah insiden yang tidak disangka-sangka itu membuktikan rakyat sudah muak dan menyampah dengan pemimpin negara yang gagal menangani masalah kenaikan kos sara hidup.


Sehubungan dengan itu beliau bersetuju dengan pandangan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir bahawa jika isu ini gagal ditangani kerajaan, BN akan kalah pada PRU ke 14 nanti.


Dalam wawancara dengan sebuah akhbar tempatan semalam , Mukhriz berkata jika kerajaan mengekalkan tindakan yang tidak popular ini, BN akan tewas pada PRU akan datang yang dijangka diadakan pada tahun 2018.


Syed Rosli berharap makmal yang akan diadakan untuk menangani masalah ini dapat dihidupkan segera dan dapat mencari jalan penyelesaian secepat mungkin.


“Rakyat tertekan dengan apa yang berlaku seperti kenaikan harga minyak, kenaikan harga gula, kenaikan harga barang serta ura-ura kenaikan harga tol yang mana mereka lihat kerajaan gagal menangani isu ini secara berkesan,” katanya lagi.

15 comments:

  1. Hahaha padan muka rosmah gemuk tu. Nasib baik kena booo, kalau kena baling botol kat kepala dia....memang mendudalah najib kangkung tu... Apa punya turrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib laki bini ni memang keras kepala degil pulak tu. Apa nak jadi laaa. Kenapa pekak sangat ke telinga najib ni? Kalu pekak meh sini aku korek ngan batang cangkul. Babi punya PM.

      Delete
    2. hehehe lawak lawak. Mek gedempol tu masih perasan orang sayang kat dia laki bini. Sekarang ni rakyat bukan sahaja menyampah dengan kelaku dua laki bini tu tapi dengan semua pemimpin amnobn. tak caya? coba buat PRU sekarang ni...he he nescaya ramai calon bn akan hilang wang pertaruhan.....

      Delete
  2. Benarkah lelaki ini sazzy sam adik ipar bung?lihat sini

    ReplyDelete
  3. Keza xnk berhimpun pertahan rosmah badak.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosmah yg mana? Yg 3 kaki 2 inci tu ke? Hehehehe

      Delete
  4. Hint dari rakyat sangat jelas sekarang....bebanan kos sara hidup sangat tinggi....yang tinggal hanya keegoan untuk terus berkuasa...berundur dan meletak jawatan amat mustahil....kita masih aman...rakyat tidak bertindak sperti di korea atau indonesia atau thailand...pembangkang masih menghormati pru walau ditipu...demo protes aman pun dianggap nak gulingkan kerajaan...provokasi dan sentimen perkauman ditiup hebat demi kelangsungan kuasa...hilang maruah hilang agama demi kuasa....silapnya penganut ajaran umno orang lain dianggap kurang ajar/pengkhianat apabila tidak sealiran dengan mereka dengan pemimpin dianggap maksum

    ReplyDelete
  5. WAHAI ahli pkr ! Kita semua ahli parti bersaudara. Kepada org islam pkr, budhha , hindu kristian..marilaj kita ramai ramai berdemo di kedutaan jepun memprotes tindakan negaranya yg menghalang Ketua yang teramat Mulia dan teragung Anuwar berahim dari memasuki dan melancong ke negara jepun.

    Kita turun demo mcm bersih dulu dan black 505. kita kasi rosak itu pejabat duta jepun..kasi jerit jerit dan lompat lompat demi menjaga maruah Anuwar ibrahim.
    Lebih afdal kalau sabtu ni kita beli tiket pergi jepun..dan berdemo kat airport narita.

    Jgn lupa bawak pak samad said sijenglot adiwira kita. muka dia pun macam muka jepun. ultraman pun lari.

    ayuhhh semua.kita demo . demo!demo! haram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu barua capkati ya...mengong la..byk lg makan kangkung najib...rosmah da kangkangkn dlu la..Haha...

      Delete
    2. Kau la pegi demo sorang-sorang bawa kangkung banyak-banyak...bangang punya budak. Anuar tak dapat masuk ke Jepun tidak membebankan rakyat. Harga barang naik kerana kebodohan kerajaan minoriti Najis, rakyat yang susah kena makan kangkung dan jadi bodoh macam lembu UMNGOK!!!

      Delete
    3. laaa ada lagi orang mengong noo....ko tak makan kangkung kut tu sebabla mengong hehehe. Rakyat dah meluat dengan Amnobn laaa yang ngko sorang2 masih doh pertahan mangkuk2 tu apa kejadahnya...

      Delete
  6. wayang.. BEKAS CALON tu...konon2 perihatin laa..siapa pemerintah skrang? bukan UMNO/BN ke? tngok ape dh jadi..barua pnyer orang!!

    ReplyDelete
  7. Hensem gak abang baju merah kat belakang tu. Cam pernah ku lihat tapi di mana ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamat perlis tu memang hensem tapi otak serabut. Nanti dia dulu akan dipanggil bersoaljawab depan Allah di Padang Mahsyar kerana sikap pengampu dan reka fatwa kelirukan umat Islam. Tak percaya??tunggu dan lihat

      Delete
  8. Kalau kat mini pun kecut teloq camna nak perintah negara.. bini tunjuk saja mau apa mesti dapat. Sekolah permata p.. jet laju, cincin berlian mahal wooo! Bukan cincin belah rotan tak pandang le. Anak mau buat film mau beli kondo entah apa lagi lepas ni. Semua lu kasi kat lu punya mini. Ini lakyat mau minta tulun itu halaga balang saja lu tak boleh kasi. Aku ingat lu tulun itu semua jawatan lagi baik la. Lu balik lumah bela lu punya mini bagi besat2 la. Lagi senang cali olang lain la duduk lu punya tempat. Haiiyaa.. manyak sueee yo...sekalang mau idup pun susah oo... lia
    punya mini punyai pasat manyak kacau wooo..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...