Tuesday 21 January 2014

LAGI SEKALI NAJIB KANGKUNGKAN RAKYAT DENGAN CUBA NAK PERTAHANKAN KENYATAAN "KANGKUNG" DENGAN MEMBERITAHU BAHAWA MAKANAN KEGEMARANNYA IALAH SOTONG KANGKUNG.



Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sekali lagi menyelar kritikan yang mengejeknya berhubung kenyataan “kangkung” dengan menegaskan bahawa ia adalah makanan kegemarannya.

Najib berkata, beliau menggunakan kangkung sebagai cara menggambarkan konsep penawaran dan permintaan.


"Saya suka kangkung dengan sotong. Saya bagi contoh supply and demand. Sawi ke, ikan kembung ke. Kita perlu lihat rasionalnya," katanya.


Perdana menteri berkata, tanpa sebarang penstrukturan semula ekonomi, Malaysia mungkin akan terperangkap dalam lingkungan ekonomi mendatar atau dikenali sebagai perangkap ekonomi kelas pertengahan.


"Tujuan kita bukan untuk membebankan rakyat, tetapi mencapai lonjakan negara maju dan berpendapatan tinggi yang tidak mungkin berjaya tanpa penstrukturan ekonomi.

Kalau benar makanan kegemaran Najib Razak ialah sotong kangkung mengapa tidak pernah jumpa setiap jamuan yang dihadiri beliau sama ada beliau sendiri anjur dan tuan rumah salah satu dari menu makanan yang di sediakan ialah sotong kangkung ataupun terlihat gambar beliau sedang menikmati sotong kangkung .. TIDAK ADA!!!!!!


Jelas Najib cuba mengkankgkung dirinya sendiri yang sedia terkangkung!!!.. Damage control yang beliau cuba lakukan tidak laku dan berkesan sedikit pun untuk mengubah persepsi betapa negara kini memiliki seorang PM bergred kangkung!!!!

14 comments:

  1. Mmg patut pun....mangkuk ni pun dah mcm sotong....minat kangkung....SOTONG KANGKUNG.....betul la tu....jgn mare keza....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamat pekan tu tahu ke berapa harga sekilo sotong. ..mahal bro. aku teramat sedih yg mamat tu masih bermimpi dan berilusi dgn kangkongnya...ada penasihat pun kangkong...

      Delete
    2. Kalau kos hidup tinggi jangan ramai anak ! siapa setuju?

      Delete
  2. aku pun minat soyong kangkung. yg pentig mkn halal





    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg padanlah ko ngan si PM kangkung tu......dahlah kosong...lembik pulak tu....hihihihihi

      Delete
  3. makanan halal...duit haram...duit rasuah

    ReplyDelete
  4. Sudah bahalol tak boleh di baiki lagi. KANGKONG tetap subur di LONGKANG , mana tak bahalol jadi nya.

    ReplyDelete
  5. Awak suka kangkung mestikah oeang bayak mesti suka kangkung?????
    AWAK SUKA DAN DIBAWAH KANGKANG ROSMAH MISTIKAH SEMUA ORANG MESTI SUKA ROSMAH....

    DAIiiiiiii maca ini HARAM JADAH punya kenyataan

    ReplyDelete
  6. kenyataan tu hanya untuk anak2 buah serta pengikut2 bodo dorang jer...yg 47% tu boleh r...

    ReplyDelete
  7. PM sbnarnya gagal tenteramkan keadaan. Dia ingat niat tak nak bebankan rakyat. Tapi rakyat dah terbeban pun ngan kenaikan harga barang. Masalah x leh selesai ngan niat. Perlu tindakan proaktif. Yang PM cakap tu retorik. Rakyat 47% mesti bijak fikir . Jangan angguk je. Kena geleng juga bila hujah x masuk akal. Elok bangun dari tidur dn mimpi.

    ReplyDelete
  8. DAN LAGI SEKALI NUWAR KANGKANGKAN sorang mamat jambu yg bakal tersebar dalam alam maya.kihkih

    ReplyDelete
  9. Setakat guna air lior nak ambil hati rakyat tak payah le. Rakyat nak kau tunai janji bukan sayur kangkung. Hai tak faham2. Ramai rakyat dah belajar tinggi guna duit hutang bukan duit umno. Di belakang sana banyak benda yg rakyat dah tahu yg kau ingat rakyat tak tahu.

    ReplyDelete
  10. aku minat kangkangkan mamat jambu.

    DSAI

    ReplyDelete
  11. Kangkang ponggong hang le bagi pekuda tutuh. Last keluar kunyit wek........weeeeeeeek... ptuih.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...