Thursday 30 January 2014

MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN TUBUH JAWATANKUASA PEMILIHAN PUSAT LAKSANA PEMILIHAN KEADILAN 2014.



Lepas PRK DUN N25 Kajang, semua anggota KEADILAN akan tumpukan pemilihan KEADILAN 2014.

Omak Kau dah ada beberapa calon pada firasat dan bisikan hati yang layak menjadi pemimpin dan peneraju parti .. Ada yang inkumben . Ada yang perlu muka baru .. Inkumben yang perform dan deliver mesti dipertahankan ... Yang gagal dan dilihat sudah lesu tidak bermaya harus di tukar ganti dengan wajah segar dan baru serta lebih bermutu.

Prinsip Omak Kau .. If your are good your are good.

Majlis Pimpinan Pusat dalam mesyuaratnya pada 15 Januari 2014 telah bersetuju menubuhkan Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) untuk melaksana dan mengawal selia Pemilihan Parti 2014.

Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) ini dipengerusikan oleh Dato’ Johari Abdul, Ahli Parlimen Sg Petani, Timbalannya, Datin Paduka Tan Yee Kew dan tujuh orang ahli jawatankuasa yang terdiri daripada kalangan anggota kanan Parti yang berwibawa dan berpengalaman luas dalam pemilihan dan pilihan raya.

Parti Keadilan Rakyat adalah parti yang pertama di Malaysia yang memberikan hak kepada anggota terbanyak untuk memilih pucuk pimpinan melalui pengundian terus (direct election) bermula pada Pemilihan 2010.

Pemilihan kali ini adalah penerusan kepada proses yang diamalkan pada pemilihan 2010 dengan pembaharuan-pembaharuan berikutan kerangka Perlembagaan baru Parti yang diluluskan pada 24 November 2014 yang antaranya:

1. Pencalonan secara individu oleh calon dengan memansuhkan pencalonan dari Cabang

2. Pengundian secara serentak di peringkat Cabang dan Pusat

3. Tempoh masa Pemilihan yang lebih pendek berbanding Pemilihan 2010

Dengan tertubuhnya Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) seperti yang diumukan hari ini, maka saya mengambil kesempatan ini menyeru keanggotaan Parti semua peringkat mempersiapkan diri bagi mengambil bahagian dan memilih dalam suasana persaingan yang sihat dan demokratik.

Saifuddin Nasution Ismail
Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat

4 comments:

  1. Nanti prk kajang kami nak tayang filem lucah nuar yg terbaru bro....tunggu ye...aku yg tukang sebarkan nanti.




    Keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi mau menyamar jadi keza.. glamer keza.. semua takut sama keza..

      Delete
    2. tiada yg takut keza,yg pastinya keza seorang pengecut

      Delete
  2. jual cd lucah keza ni,sian anak bini ko mkn duit haram

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...