Friday 24 January 2014

SURAT TERBUKA SERTA NASIHAT WARGA BERPENGALAMAN TOK ABAH ISMAIL DARI BIRO PENERANGAN PUSAT KEPADA YB NURUL IZZAH DAN SUAMI...



Warkah terbuka Tok abah utk Raja Ahmad Shahir Raja Salim & Nurul Izzah Anwar:
Slm utk kalian berdua.


 Ketika berita mengenai rumah tangga kalian dimainkan oleh media smlm, Tok abah baru saja selesai membaca buku "Masa Depan, Masa kita", karya Nurul Izzah yg dihadiahkan pd Tok abah baru2 ini. Kompilasi esei buah fikiran Nurul Izzah ini amat bermakna sekali kpd sesiapa yg membaca nya.
Bak kata Pak A. Samad Said dlm Prakata buku tersebut,...'esei2 ini dtng dr suara zahir & bisik hati penulis nya yg mewakili citra & cita2 bangsa yg sama sekali lain dpd yg ada. Bg yg belum baca, pesan Tok abah dptkan buku ini dan baca.

Dlm keadaan kalian berdua sedng melalui ujian besar dlm kehidupan kalian skrng, izinkan Tok abah coretkan sdkt pesanan ikhlas pagi ini utk kalian.


1. Sejujurnya, kalian berdua adalah pasangan suami isteri yg telah menyentuh hati & memberikan harapan baru "Masa depan, Masa kita", kpd umat & warga di negara ini.

2. Percayalah, berita mengenai 'perkara yg menyentuh peribadi kalian' telah disiarkan oleh mereka yg cemburu dgn kehidupan kluarga kalian dan sngt tidak bert/jawab serta berniat jahat terhadap kalian. Apatah lg status Nurul Izzah, spt yg diungkapkan oleh Pak Samad Said, ....'watak yg disegani, sebagai suara baru rakyat di negara ini'.

3. Sedarlah, dlm suasana situasi politik & siasah yg semakin tercalar ini, gelanggang politik sudah hilang adab & tatasusila nya. Budaya politik rimba, politik fitnah & adu dumba, hingga tidak lg mengenal sempadan kehidupan peribadi berleluasa. Lebih memalukan, ada "players" yg terlibat, bertindak bagai sudah dirasuk iblis & syaitan!

4. Ingatlah, jgn biarkan mereka yg cemburu & berniat jahat dgn kebahagian krhidupan kalian, merampasnya dr kalian. Meterikan kenyataan "keluarga kami menjadi keutamaan kami" di hati kalian.

5. Sesungguhnya, kehidupan ini memang suatu perjalanan yg panjang & penuh ranjau berduri. Namun, menjadikan impian "Masa depan, Masa kita" bukanlah sesuatu yg mustahil utk dicapai. Jgn lupa, ...."hidup di M'sia ini penuh drama...!

Akhir sekali, Tok abah yakin, kasih sayang Allah msh ada utk kita smua. Smuga Allah rahmati dan berkati kalian berdua.


Wallahu'alam.

22 comments:

  1. Tok Abah saya sebagai peminat setia kepada pasangan Izzah dan Raja Ahmad Shahril mendoakan semuga kebahgian rumahtangga mereka berkekalan sehingga ke akhir hayar. Amin. Kalau rakyat 53% rakyat Malaysia mendoakan kebahgian kelian insya'allah Allah akan menolak segala fitnah dan doa dari rakyat 47%.

    ReplyDelete
  2. Tok Abah saya sebagai peminat setia kepada pasangan Izzah dan Raja Ahmad Shahril mendoakan semuga kebahgian rumahtangga mereka berkekalan sehingga ke akhir hayar. Amin. Kalau rakyat 53% rakyat Malaysia mendoakan kebahgian kelian insya'allah Allah akan menolak segala fitnah dan doa dari rakyat 47%.

    ReplyDelete
  3. myampah puak puak ni...suka sngat jg tepi kain org..jg rmhtngga sendiri tak payah dok kucar rmhtngga org...biarkan diorg selesai sendiri....kita brdoa semuga kekal hgga akhir hayat...

    ReplyDelete
  4. Ya allah ya rabb ku,pelihara lah rumahtangga mereka dr fitnah kejahatan mereka2 yg zalim
    .

    ReplyDelete
  5. Tok abah, Keza monyet akan terus berusaha untuk memusnahkan keharmonian keluarga tersebut. Seperti Iblis, Keza monyet tidak akan berhenti untuk melaksanakan agenda busuknya! Kalau cukup modal, tak mustahil Keza monyet akan mendapatkan khidmat nasihat dari firma Yahudi. Kah kah kah kah..

    ReplyDelete
  6. dalam ceramah ceramah si Nurul ni akan datang, dia akan menyatakan bahawa dia sanggup memfailkan penceraian demi perjuangan masa depan bangsa dan negara.

    Saya sanggup memfailkan penceraian ini kerana si suami tak dapat berkorban masa, demi kerjaya politik saya. ..yg hari hari sibuk.meting..lawat mangsa banjir..
    dan sebagainya. Saya YB.mana boleh hari hari mau.

    Nurul ni akan spin kegagalan dia dan rakyat makcik2 kampung akan mengalir airmata ..kihkih
    ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 17:35... Jodoh, ajal ketentuan Allah. Buktinya, najib ngan rosmah dulu2 pon pernah kawin cerai jugak. Tak kan mak bapak ko tak ajar??

      Delete
  7. jaga laki pun out..lagi mau tulis ;masa depan masa kita'.kahkahakhakhak

    ReplyDelete
    Replies
    1. 17:48...Jodoh, ajal ketentuan Allah. Buktinya, najib ngan rosmah dulu2 pon pernah kawin cerai jugak. Tak kan mak bapak ko tak ajar??

      Delete
  8. Dari Thauban r.a. Rasulullah SAW bersabda 'Siapapun wanita yang meminta cerai kpd suaminya tanpa ada sebab kekerasan, maka haram baginya untuk mencium bau syurga.' ...

    Rasulullah SAW memperingatkan wanita Muslimah agar tidak terjerumus ke dalam dosa besar...

    Kewajipan suami terhadap isterinya:

    (i) Memberi nafkah kpd isteri menurut keadaannya, baik dalam sempit mahupun lapang. Nafkah: makanan, minuman, pakaian, ubat-ubatan, tempat tinggal dll.
    (ii) Hak di atas tempat tidur iaitu hak utk dikumpuli.
    (iii) suami harus menjaga kehormatan isterinya, harta dan agamanya.
    (iv) Kewajipan mengajarkan masalah-masalah agama kepada isterinya.
    (v) mempergauli dangan cara yang baik...

    Kewajipan isteri terhadap suami.

    (i) Isteri harus taat kpd suami, tidak menyakitinya dgn perkataan mahupun perbuatan, berbuat untuk keredaannya agar dia dpt masuk syurga.
    (ii) Isteri juga dituntut agar menjadi wanita solehah, ahli ibadah, menjaga dirinya tatkala suami tidak berada disisinya, juga harus menjaga harta suami dan rumahnya.
    (iii) isteri juga harus takut kpd tuhannya mengenai harta suami, mempergunakannya secara bijaksana, tidak boleh membelanjakannya secara berlebih-lebihan dan tidak boros, tidak membebani suami dgn sesuatu yang ia tdk mampu.
    (iv) isteri harus memiliki adab agama yang terhormat, menjaga pakaian dan perhiasannya.
    (v) Isteri harus mengurus keadaan rumah dan mengabdi kpd suami dgn cara yg baik.
    (vi) Isteri harus siap dituntun dituntun suami apabila dia keluar dari ketaatan kpd Allah atau melakukan sesuatu yg membuat Allah marah....

    ReplyDelete
  9. Raja Ahmad Shahir Raja Salim & Nurul Izzah Anwar

    Sedangkan lidah dan gigi lagikan tergigit, inikan pula pasangan suami isteri sentiasa sibuk dengan urusan dunia yang tidak pernah selesai.

    Ikatan kekeluargaan bergantung pada kesetian, kejujuran dan ketabahan. Tiada parasit yang boleh merubah dan memecah belahkan ikatan itu jika masing-masing mempunyai tujuan yang sama. Kecuali jiwa sudah merancang untuk curang.

    Pergilah ketempat yang aman dan nyaman. Luangkan masa dan tunjukkan rasa kasih sayang diantara anda bersama dengan orang yang tidak anda pedulikan kerana punca keretakan rumahtangga adalah berpunca dari keegoan yang merasa dirinya lebih dominan tanpa merujuk pada rukun rumah tangga yang telah ditetapkan oleh agama.

    Jika anda selalu kesuntukan masa untuk memberi perhatian, izinkan saja Raja Ahmad Shahir Raja Salim menikah satu lagi.....

    Tanggongjawab pada keluarga adalah sama tanggongjawab menjaga negara cuma saiznya saja yang berbeza.

    Semuga anda berdua kekal sehingga akhir hayat.

    ReplyDelete
  10. Dari Thauban r.a. Rasulullah SAW bersabda 'Siapapun wanita yang meminta cerai kpd suaminya tanpa ada sebab kekerasan, maka haram baginya untuk mencium bau syurga.' ...


    Nabi tidak mengaku umat terhadap hambanya yang kaki meliwat...

    elok la tu kita jadikan mereka ni pemimpin dan pejuang islam negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 21:15..... Setuju pendapat anda. Tetapi jika ia sesuatu fitnah maka terbaliklah pula hukumnya kerana sipemfitnah yang tidak akan mencium bau syurga apatah lagi untuk diakui sebagai umat oleh Rasulullah.

      Delete
    2. pemimpin yang pernah ditangkap berkhalwat di hotel juga tidak sepatutnya dijadikan sebagai pemimpin

      Delete
  11. Bukan semua salah nurul ijah. Kita juga harus siasat adakah suaminya lelaki tulen atau sama juga meliwat menybbkan izah mohon fasakh.

    Makcik Timah lembah pantai

    ReplyDelete
    Replies
    1. 21:21..... Jaga2 lidah anda kerana ANDA MNJADI ORANG PERTAMA MEMULAKAN FITNAH BHW SUAMI IZAH MELIWAT. Adakah anda fikir anda mampu ketawa dan berbuat lucu ketika menghadap Allah di akhirat nanti?

      Delete
  12. Tok abah oh tok abah agak agaknya depa lali bini kurang menyabut kot so rajin rajin ler belek berus sabut tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni memang anjing amno. Bapak ko tak menyabut mak ko lagi ker? Jangan2 bapak ko tengah menyabut mak ko.....

      Delete
    2. Anon 02.04 sumbat kaki babi dalam pantat mak kau nak tak

      Delete
  13. nasihat berguna drp tok abah bukan saja utk pasangan izah tetapi untuk semua yang bergelar suami dan isteri. Nasihat yang baik kita ambik dan bukan dipersendakan....

    ReplyDelete
  14. pukul 2.12 pagi hari sabtu, baru balik kerja terus buka tv2. Isteri seorang bergelar ustaz sedang menyanyi lagu inggeris sambil berdansa diiringi kumpulan muzik. Lagu berirama jazz atau chacha...

    Aku nak tanya korangla. Kalu korang, korang bagi ker bini korang nyanyi sambil berdansa kat tv? Janganlah marah, aku tanya aje......

    ReplyDelete
  15. Kalau orang yang mengatakan hukum Islam tak relevan dan ramai pula yang menjadi penyoKong, maka apalah nak dihairankan bila penyokong-pnyokong berkenaan suka memfitnah, suka mencaci, suka mempermainkan perintah AlQur'an. Oleh itu orang yang difitnah hendaklah bersabar dan memohon perlindungan dari All SWT sahaja. Semakin alam ini hampir kepada kiamat semakin banyak huru hara dan hiruk pikuk. Bersabar dan bersabar semuga tuan dan puan yang difitnah mendapat perlindungan Allah swt. Perkara ini adalah satu satunya bukti yang jelas mengapa berjuang untuk bangsa itu banyak keburukannya!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...