Friday 24 January 2014

TIAN CHUA BERHIMPUN BERSAMA-SAMA DENGAN PENJAJA-PENJAJA MELAYU BANTAH DBKL MAU MEROBOHKAN GERAI-GERAI MEREKA TETAPI PEJUANG UMNO, PERKASA DAN PEKIDA LANGSUNG TIDAK NAMPAK MUKA!!!!!


Ahli Parlimen Batu, YB Tian Chua telah bergegas ke PPR Taman Beringin, Jinjang Utara untuk sama-sama dengan para penjaja Melayu Taman Beringin membantah keras tindakan Dewan Badaraya Kuala Lumpur (DBKL) mau merobohkan gerai-gerai mereka.

Demi menggelakan diri mereka diambil tindakan undang-undang oleh DBKL maka para penjaja Melayu ini terpaksa merobohkan sendiri gerai-gerai mereka.

Ketika sokongan moral dan bantuan politik diperlukan tida nampak bayang dan batang parapemimpin UMNO, Perkasa dan Pekida termasuklah NGO-NGO yang kerja mererka siang malam buat laporan polis.

Kini para penjaja dan peniaga kecil di ibu kota sedar betapa apabila ditimpa musibah dan kesusahan hanya pemimpin Pakatan Rakyat saja yang datang menghulurkan bantuan dan memberikan sokongan moral dan politik.

Paling mereka sayu dan terharu ialah pemimpin PR yang sering dilempar dan di labelkan sebagai pengkhianat bangsa Melayu dan negara, YB Tian Chua .. pemimpin itu jugalah yang sanggup turun padang meninjau dan membantu .. Nak harapkan pemimpin UMNO, Perkasa, Pekida dan Jati seta NGO-NGO berjiwa UMNO jangan harap .. cakap berdegar-degar bagai nak runtuh langi tapi debu sedikit pun tak lekat.


Kini YB Tian Chua dalam proses menggunakan jasa baik pejabatnya untuk membantu para penjaja Melayu ini untuk membuat rayuan kepada DBKL.

5 comments:

  1. mana mamak penang yang lanyak pegawai kerajaan tu tolong lanyak datuk bandar pulak.ada ke kedai melayu nak dirobohkan.

    ReplyDelete
  2. kesian tengok nasib golongan penjaja di kl. nak cari sesuap nasi utk anak2 pun sering kena ganggu. agaknya dorang tu ingat br1m 600 ringgit tu cukup utk setahun kot.....

    ReplyDelete
  3. kenapa tiada wakil rakyat DAP yang turun kat penang haritu dan sama2 memperjuangankan penjaja melayu? kerajaan negeri ingat bantuan RM100 setahun tu cukup kut? ha?

    ReplyDelete
  4. ahli Pekida kuda duk umah tgk dvd KL gangster-cuba menjadikan diri lebih gangster dan lebih muka ketat-diaorg ni kalau nak menolong org free2 takde laa-imbuhan dan kamera tv3 kene ada
    Baru bole tolong org-silap2 peniaga yang buat demo ni kene pau lak dgn ahli pekida gangster ni-

    ReplyDelete
  5. Jinjang kawasan org apa? ahli majlis, adun & ahli parlimen dari parti politik apa? DBKL ikut arahan jer yg putuskan 3 jawatan diatas. jangan baling batuk sorok tangan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...