Tuesday 24 March 2015

BEBERAPA PRODUK DENGAN HARGA BARU SEBAIK SAHAJA PELAKSANAAN GST 1 APRIL 2015 TERSEBAR DI ALAM MAYA.


Tidak dapat disahkan akan kesahihan maklumat ini tetapi jelas jika benar akan mencerut leher pengguna dari golongan yang berpendapatan rendah dan sederhana.

36 comments:

  1. Kawan2 Reformist_

    DAP dan PKR sudah khianat kpd perjuangan reformasi.

    Kita mesti keluar beramai2 Dari PKR. Selepas kita memecat PKR sebagaj parti kita.

    Pilihan kita:
    A. Kembali kpd UMNO dan membuat pembaharuan dari dalam
    B. Terus berjuang dlm rangka reformasi sebagai Ahli PAS.

    Sebaik2nya pilihan (A)/lebih tepat. Kalau mahu status quo sila jadi Ahli PAS sbg pilihan ke 2.

    Roy, Hulu Tembeling
    Seasoned Reformist

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala butooooh kooo.

      Delete
    2. Roy ulu tembeling.. lanccciuauuuu . Botoh pak hang.
      .

      Delete
    3. Pengakuan tulus dari saya TKI kerja di malaysia
      saya mau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga,, serta penghargaan dan rasa kagum yang setinggi-tingginya kepada AKI DARMO,,saya sudah kerja sebagai TKI selama 3 tahun di malaysia ,,dengan gaji lebih kurang 2.7jt/bln,,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,,apalagi setiap bulan harus mengirim orangtua di jawa timur,,sudah lama saya mengetahui roomnya om ini,,juga sudah lama mendengar nama besar AKI DARMO,,tapi saya termasuk orang yang tidak terlalu percaya dengan hal ghoib,,jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yang mau menipu..
      dan kemarin saya di beri 4d singapura,,saya benar2 tidak percaya dan hampir pinsang,,angka yang di beri AKI DARMO ternyata tembus,,awalnya saya coba2 menelpon,,saya bilang saya terlantar disingapura,,tidak ada ongkos pulang,,terus beliau bantu kasih angka..mulanya saya tidak percaya,,mana mungkin angka ini keluar,,tapi dengan penuh pengharapan saya pasangi kali 120 lembar,,sisa gaji bulan juli ternyata meledak….!!!
      dapat 300jt..sekali lagi terima kasih banyak AKI DARMO,,saya sudah kapok kerja jadi TKI,,rencana bulan ini mau pulang aja ke jawa timur,,buat AKI DARMO saya tidak akan lupa bantuan dan budi baik AKI..
      yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi
      AKI DARMO di nomor: (-082-310-142-255-)
      demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa..

      BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL AKI DARMO
      angka;GHOIB: singapura
      angka;GHOIB: hongkong
      angka;GHOIB; malaysia
      angka;GHOIB; toto magnum
      angka”GHOIB; laos…
      angka”GHOIB; macau
      angka”GHOIB; sidney
      angka”GHOIB: vietnam
      angka”GHOIB: korea
      angka”GHOIB: brunei
      angka”GHOIB: china
      angka”GHOIB: thailand

      Delete
  2. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  3. Sesiapa tak mau kena gst, munumlah teh o cap badak sumbu

    ReplyDelete
  4. MARI KITA 'GST' UNDI NAJIB DLM PEMILIHAN UMNO

    SOKONG MUHYIDDIN PRESIDEN BARU UMNO UTK HAPUSKAN GST NAJIB

    MUHYIDDIN GANTI NAJIB!!

    UNDUR NAJIB UNDUR!!

    UNDUR SEGERA!!

    HAPUSKAN GST!!

    HAPUSKAN NAJIB!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moiden mat sembab tu ke..wahai anon21.19? Kepalo botoh mak ko. Hehehe

      Delete
  5. Bunyi mcm lelogan pasar mlm je

    ReplyDelete
  6. Syukur.Seronoknya kena GST.

    ReplyDelete
  7. Bila pulak muhyiddin nak betanding presiden

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 21.31...pokemak ko.

      Delete
    2. Aku tanya pun kau pokemakan aku.. kau ni memang keterunan gampang sial haram jadah musibat.

      Delete
  8. Jgn risau, bila kerajaan dapat banyak duit nanti rakyat akan senang. Tahun 2016 ke atau tahun 2017 ke tak pasti lagi ye. Tapi kena collect duit dulu la. Harap anda masih selamat tidak mati kebuluran sementara menunggu ye.

    ReplyDelete
  9. syukur barang makanan tak kena gst....muhaha...satu malaysia kena kelentong

    ReplyDelete
  10. Rakyat tengah perit nak hidup.GST pulak datang. Dan tuan tuan yakin lah bahawa ini semua salah Anwar. Dia lah penyebab GST ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anwar Yg pandai2 cadangkan gst dulu pkr juga kena tanggungjawab juga

      Delete
  11. Aku mintak daging babi feveret daPIGS naik harga. biaq kebuloq geng2 daPIGS lahanat ni. Terlebih makan babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi tu kasi juga sama orang omno mentahkedarah....omno babi.

      Delete
  12. Lancau nk sokong umno...PR tetap dlm perjuangan...

    ReplyDelete
  13. Duit babi tu ler buat org umno gemuk...

    ReplyDelete
  14. Pelekat biru pelekat apa ia nampak sangat macam menipu je
    Satu lagi kenapa dia tutup bar code lama itu .
    Hai pkr nak menipu lagi ke ?
    susu baby tak kenakan gst?
    kalau milo dan kopi itu aku percaya dia kena gst sebab di kotageri barang diprosas Kalau dulu kena sst 5% sekarang kena pada 6% naik pada satu peratus je.

    Aku penah kerja pasar raya tak akan sampai dua harga kot tak salah bila ada harga baru dia orang akan buang Tanda harga lama termasuk bar code dia. Nampak sangat pkr terdesak cipta bar code baru latak bar code lama sekali, kalau pasar raya buat macam itu sampai dua harga di pasar raya itu dia orang boleh disaman kpdnkk . Pkr jangan terdesak sangat sampai cipta bar code yg baru, yg aku tahu di pasar raya apa tesco kan, tak salah aku tesco tak guna bar code itu cikai itu ia jenis kertas biru ada bar code palsu , pkr cipta itu tak di langkap itu menipu pun biar berpada2

    Tak salah aku yg putih itu bar code betul,
    tesco yg biru itu bar code palsu
    Lagi satu, mana ada dua tanda harga dalam satu masa, ini penipuan pkr ini

    aku berharap berhati dengan penipuan pkr ini dia orang terdesak sangat nak jatuh kan kerajaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punya org² pkr patutlah parti kau nak linkup kerja kau org menipu je.. celik mata je pikir nak menipu lain x de mcm mana pas boleh keja sama dlm PR, aku pun keje tesco gak tak payah caya semua bohong ..

      Delete
    2. Org lain fikir, nak makan apa,...tapi org PKR fikir nak makan siapa.

      Delete
  15. Kita bodoh membodohi sesama kita. Depa senyum kekenyangan. Bayar je la cukai2 tu. Apa nak di bisingkan lagi. Lagi tinggi GST lagi baik. Itu ketaatan yg sejati tu. Sangat baik untuk Melayu tau.

    ReplyDelete
  16. Sepatutnya kerajaan perlu mengenakan cukai yg tinggi kpd pendatang yg telah diberi kerakyatan .

    ReplyDelete
  17. carilah fakta yg tepat mengenai GST ... bukan sekadar menjadi penyambung fitnah ... umpama sipengendali blog ini ..menyebarkan sesuatu mengenai GST yg dia sendiripun tak tahu kesahihannya ... sangat senang dia melihat golongan yg kufur dan tidak mahu bersyukur "bertempik" dengan luahan rasa yg penuh dengan celaan..keluh kesah .. seolah2 GST adalah satu kezaliman yg amat besar mudharatnya ...dlm 160 buah negara yg melaksanakan GST terdapat didlmnya negara2 yg lebih lemah ekonominya..lebih besar penyakit rasuahnya .. tetapi org awamnya tidak menjadikan GST sebagai senjata dlm merebut kuasa pemerintahan .. kamu sangat "istimewa" wahai kaum yg melampaui batas

    ReplyDelete
  18. adapun golongan yg kufur dan tidak bertimbang rasa itu sering menjadikan "kezaliman" sipemerintah sebagai alasan utama untuk menjatuhkannya .. mereka (org awam) ditipudaya oleh para penyangak ilmu supaya memberikan pula kepada mereka kuasa pemerintahan .. dipenuhi di dlm ubun2 si rakyat dengan keluh kesah yg tidak berpenghujung akibat dari kezaliman sipemerintah..kemudian dibuai pada perasaan dan nafsu si org awam .. dengan harapan yg sangat sempurna sifatnya (hampir segala2nya kehendak dan nafsu si rakyat akan ditunaikan) .. lantaran itu tidaklah menjadi sesuatu yg aneh atau luar biasa ..tatkala ada dari kalangan mereka yg tidak segan walau berkali2 dikumpul di tepi jln (ada juga yg berbaring sambil menjulang bendera)...melakukan rusuhan dan kerosakan .. bertempik dengan suara yg keras pada sesuatu khabar yg mereka sendiri tidak mengetahui benar atau fitnah sifatnya .. dan akal mereka hanya kembali berfungsi setelah para penyangak ilmu itu menamatkan "sesi" ditepi jln yg digelar sebagai "demontrasi" .. maka pulanglah sirakyat kembali ketempat asal..tanpa sedikitpun terdetik dihatinya ..pada "kemungkinan" akan terancamnya nyawa mereka dan kaum kerabatnya..tidak juga pada kehilangan segala harta bendanya..yg ada didlm fikiran mereka hanyalah untuk tidur tatkala sampai ketempat asal ..dan meneruskan rutin hidupnya .. inilah keadaan golongan yg dizalimi ..hanya di malaysia

    ReplyDelete
  19. Memang GST zalim. Di tengah2 kesempitan rakyat masih nak kenakan cukai. Lain la kalau rakyat Malaysia semua mewah2 belaka. Pada amnya pun rakyat Malaysia sedang hidup dalam berhutang. Tau tak.

    ReplyDelete
  20. Jeritlah, makilah dan sumpah seranahlah, GST akan jalan terus. Kerajaan sentiasa pekakkan telinga yg kesudahannya rakyat terima juga. Itulah sejarah lalu spt kenaikan harga minyak walaupun berkali2 berlaku kenaikan harga minyak. Rakyat Malaysialah katakan.

    ReplyDelete
  21. Tu lah sebabnya pemerintah bermaharajalela. Semangat Tuah terus hidup dengat kata2 azimatnya takkan Melayu hilang di dunia. Jebat pulak dah pencen. Apo nak di kato. Ado mato tengok jo. Ado telinga buat pekak badak je la.

    ReplyDelete
  22. Ada pilihanraya kita pangkah la bulan saje.Ada juga dapat pahala dengan niat yang betul lah.

    ReplyDelete
  23. Nak tido mlm niat sahaja aku bayar gst utk menolong kerajaan membayar hutang tanpa kerelaan...biar Allah Taala yg membalasnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waduh..suci murni betul niat kamu wahai kawan .. apa pula niat dan iktiqad kamu pada segala nikmat yg kamu peroleh untuk diri kamu dan kaum kerabat kamu ? adakah cukup sekadar dengan fahaman "ia adalah hak aku sebagai rakyat" ? walau seribu tahun lagi pun aku tidak akan jemu untuk bertanyakan kepada golongan yg kufur dan tidak bersyukur seperti kamu ..nikmat apa yg kamu mampu dustakan dengan hanya sekadar berpaut pada fahaman "ia adalah hak aku sebagai rakyat"...adapun selepas pelaksanaan GST ..andai "tido" mlm kamu tidak lagi lena..harta benda kamu semakin hilang ..pendapatan kamu semakin kecil nilainya dan mengakibatkan rutin hidup kamu berubah melebihi 51% maka benarlah kamu tergolong dari kalangan mereka yg dizalimi oleh GST.. tetapi jika "tido"mu masih lagi lena..harta bendamu masih lagi terpelihara..dan pendapatan kamu tidak menyusut nilainya dengan begitu ketara yakni.. masih boleh bersenang2 pada sesuatu yg bukan menjadi keperluan asasmu (membelanjakan sedikit dari pendapatan demi memenuhi hobi dan memuaskan kehendak cthnya memancing,bercuti,menaiktaraf kereta,rumah,membeli rokok.. dll) dan akhirnya dengan GST juga tetaplah rutin hidupmu masih berjalan seperti biasa hanya memerlukan adjustment dalam bentuk pengurangan bajet tidak melebihi 51% ..maka ketahuilah kamu benar2 tergolongan dlm kalangan mereka yg kufur nikmat .. dan ingatlah sebagaimana kamu meminta Allahswt membalas pada "kezaliman" sipemerintah terhadap kamu ..si pemerintah juga pasti akan meminta kepada Allahswt pada "kezaliman" kamu kepadanya .. dan sesungguhnya Allahswt Maha Adil..

      Delete
  24. Pengakuan tulus dari saya TKI kerja di malaysia
    saya mau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga,, serta penghargaan dan rasa kagum yang setinggi-tingginya kepada AKI DARMO,,saya sudah kerja sebagai TKI selama 3 tahun di malaysia ,,dengan gaji lebih kurang 2.7jt/bln,,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,,apalagi setiap bulan harus mengirim orangtua di jawa timur,,sudah lama saya mengetahui roomnya om ini,,juga sudah lama mendengar nama besar AKI DARMO,,tapi saya termasuk orang yang tidak terlalu percaya dengan hal ghoib,,jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yang mau menipu..
    dan kemarin saya di beri 4d singapura,,saya benar2 tidak percaya dan hampir pinsang,,angka yang di beri AKI DARMO ternyata tembus,,awalnya saya coba2 menelpon,,saya bilang saya terlantar disingapura,,tidak ada ongkos pulang,,terus beliau bantu kasih angka..mulanya saya tidak percaya,,mana mungkin angka ini keluar,,tapi dengan penuh pengharapan saya pasangi kali 120 lembar,,sisa gaji bulan juli ternyata meledak….!!!
    dapat 300jt..sekali lagi terima kasih banyak AKI DARMO,,saya sudah kapok kerja jadi TKI,,rencana bulan ini mau pulang aja ke jawa timur,,buat AKI DARMO saya tidak akan lupa bantuan dan budi baik AKI..
    yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi
    AKI DARMO di nomor: (-082-310-142-255-)
    demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa..

    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL AKI DARMO
    angka;GHOIB: singapura
    angka;GHOIB: hongkong
    angka;GHOIB; malaysia
    angka;GHOIB; toto magnum
    angka”GHOIB; laos…
    angka”GHOIB; macau
    angka”GHOIB; sidney
    angka”GHOIB: vietnam
    angka”GHOIB: korea
    angka”GHOIB: brunei
    angka”GHOIB: china
    angka”GHOIB: thailand

    ReplyDelete
  25. Awalnya aku hanya mencoba main togel akibat adanya hutang yang sangat banyak dan akhirnya aku buka internet mencari aki yang bisa membantu orang akhirnya di situ lah ak bisa meliat nmor nya AKI NAWE terus aku berpikir aku harus hubungi AKI NAWE meskipun itu dilarang agama ,apa boleh buat nasip sudah jadi bubur,dan akhirnya aku menemukan seorang aki.ternyata alhamdulillah AKI NAWE bisa membantu saya juga dan aku dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik berkat bantuan AKI NAWE dgn waktu yang singkat aku sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup ,kita yang penting kita tdk boleh putus hasa dan harus berusaha insya allah kita pasti meliat hasil nya sendiri. siapa tau anda berminat silakan hubungi AKI NAWE Di Nmr 085--->"218--->"379--->''259'

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...