Friday 3 January 2014

PARA BLOGGER PRO UMNO DEDAHKAN KEPADA UMUM BAHAWA NAJIB DAN ROSMAH KINI SEDANG BERSERONOK TERBANG KESANA KESINI DENGAN JET PERIBADI MEWAH YANG BARU KETIKA RAKYAT SEDANG BERGELUMANG DENGAN KOS SARA HIDUP YANG SEMAKIN MENINGGI!!!!



Di tengah-tengah langkah penjimatan, penulis-penulis blog pro-Umno tampil mempersoalkan sama ada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kini terbang ke seluruh negara menggunakan jet mewah baru.

Dalam tulisan di blog, antaranya oleh Big Dog dan RockyBru, mereka membangkitkan pesawat Airbus ACJ320 dengan nombor 9H-AWK – dikenali "Perdana 2" atau "NR2" – yang kebetulan sama dengan huruf singkatan Najib.

Pesawat itu didaftarkan di Malta dan disewa daripada kumpulan penerbanganComlux.

Menurut laman web penerbangan itu Aviation Week, Jet Premier One (M) Sdn Bhd, syarikat yang menguruskan penerbangan orang kenamaan di Malaysia, termasuk Najib, ada menyewa Airbus ACJ320 daripada Comlux.

Sewaan itu dikatakan bertujuan menggantikan sementara pesawat yang biasa digunakan Najib, Airbus ACJ319.

ACJ319 dengan nombor 9M-NAA beroperasi menggunakan nama “NR1” atau “Perdana 1” dan merupakan pesawat rasmi perdana menteri, sama seperti Air Force One yang digunakan presiden Amerika Syarikat.

BILA BLOGGER PRO UMNO TOTOK PUN DAH MULAI MELUAT DAN MENYAMPAH DENGAN GAYA HIDUP NAJIB RAZAK PETANDA HAYATNYA SEBAGAI PERDANA MENTERI MALAYSIA SUDAH TIDAK LAMA.

53 comments:

  1. beli mercedes sangat menjimatkan..

    ReplyDelete
  2. Sementara itu, Pejabat Perdana Menteri hari ini mengeluarkan penjelasannya berhubung perkara dibangkitkan itu. Kenyataan penuhnya seperti di bawah:Pejabat Perdana Menteri ingin menarik perhatian berhubung laporan blog mengenai penggunaan pesawat khas untuk Perdana Menteri.Laporan tersebut mengandungi beberapa fakta yang salah dan tidak tepat yang boleh menimbulkan persepsi yang tidak tepat kepada penggunaan pesawat khas tersebut.Kerajaan sebelum ini memiliki 5 buah pesawat khas iaitu ACJ A319, BBJ, Fokker F28, Global Express dan Falcon 900 yang diperuntukkan untuk kegunaan YDP Agong, YAB Perdana Menteri, dan YAB Timbalan Perdana Menteri.Tertakluk kepada syarat-syarat yang ditetapkan oleh Kerajaan, pesawat-pesawat ini juga boleh diluluskan untuk kegunaan oleh DYMM Sultan-sultan dan TYT Yang Dipertua-Yang Dipertua Negeri, YB Menteri-Menteri dan Timbalan-Timbalan Menteri, tetamu-tetamu Kerajaan Persekutuan dari negara asing, Pegawai-pegawai Kanan Kerajaan serta orang-orang kenamaan.Pada Ogos 2012, pesawat Fokker F28 telah dilupuskan kerana telah berusia lebih 30 tahun dan tiada pesawat gantian dicadangkan.Pada tahun lepas, pesawat BBJ dan ACJ A319 telah dijadualkan untuk menjalani proses penyelenggaraan wajib. Pesawat BBJ menjalani urusan penyelenggaraan di antara Januari-Julai 2013 sementara ACJ319 di antara 15 Jun-8 Oktober.Sejajar dengan itu, Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab atas urusan pesawat khas Kerajaan telah mengambil keputusan menyewa sebuah pesawat lain ACJ A320 bagi menampung kekurangan pesawat.Pesawat ACJ A320 ini disewa di antara 1 Februari - 31 Disember 2013 setelah mendapati pesawat BBJ memerlukan lebih masa bagi urusan penyelenggaraan.Penggunaan pesawat khas membolehkan Ketua Negara dan Ketua Kerajaan bergerak di dalam dan luar negara dengan keadaan keselamatan yang lebih terjamin. Selain itu, Anggota Pentadbiran yang sibuk dengan pelbagai urusan tidak terikat kepada jadual perjalanan komersil di samping kepentingan menjaga imej negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gi melancong tak payah la naik jet kejaan. naik la air asia. kalu air asia yg murah pun tak mampu, tak yah la gi melancong

      Delete
  3. penggunaan utk urusan rasmi negara tiada isu. sedangkan anwar menggunakan jet peribadi utk kepentingan sendiri. so, apa ke der?

    ReplyDelete
    Replies
    1. beza banyak bro!!!!! Yang satu kena pakai duit kejaan beratus ribu. Yang satu lagi naik free sebab member offer dan tak pakai guna duit kejaan.

      Delete
  4. jgn risau... dulu masa anwar pegi indon dgn thailand, dia naik sampan je kayuh sendiri. inilah pemimpin pilihan rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah tu. dia naik tegang kotenya..

      Delete
    2. Yer kee? Kak mah pun naik sampan jugak masa gi arab. Ni baru balik naik sampan gi melancong kat eropah

      Delete
  5. nak tanya sikit... masa anwar pegi ngadap abang besar zionis dia pegi naik apa? musykil jugak aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. porah macai tak habis2 dengan kebengongan, bukti depan mata pun buta lagi dasar bodohhhhh

      Delete
    2. Ni yang mana satu ni? Masa najib jumpa padri besar pope kristien hari tu ker? Ooo yang tu nia gi naik sampan ajer.

      Delete
  6. 'saya jamin keselamatan negara israel' - dsai

    ReplyDelete
    Replies
    1. satuuuuuuuuuuuuuuuuu mesya. satuuuuuuuuuuuuuuu mesya.
      aku tipu pun dia org tak tau. seronok aku dapat naik jet tahun baru 2014 ni...

      Delete
  7. 'anwar ibrahim harus bertaubat!' - karpal singh

    ReplyDelete
    Replies
    1. weii weiii kapal. jaga sikit mulut ko.kita kan dah geng..
      jgn bongkar lagi ye kes aku liwat dulu mcm tahun 1997 di parlimen. kang aku merajuk kang.-KETUM (Ketua UMum) DSAI

      Delete
    2. Tuan guru yang teramat mulia Saudara ku Karpall. Jgn kecoh kecoh benda tu lagi. kang aku kena balik..sbb tahun 97 tu aku pun bongkar dan gelar anuwar aljuburi kat parlimen. syhh.diam,,,diam dah la.

      - Mad syiabu-

      Delete
    3. Salam hormat Tuanku Chuah soi Leek. Terima kasih kerana memelihara islam dan hudududdud di sini

      Delete
  8. No hudud in Malaysia- dato' seri Najib kapior

    ReplyDelete
  9. Hudud tiada dalam Pakatan-DSAI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh hudud. nanti semua orang kudong tangan. Mar Shit dan madey

      Delete
  10. 'hudud tiada dlm perjuangan pakatan' - anwar ibrahim

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa? ko cakap ada hudud kalau kita PR berjaya tawan dataran dan negara? ko jgn memain nuwar.- Hajah Hadi

      Delete
    2. Yeahhhh......yeahhh...... kita telah berjaya dengan bangganya membawa gangnam style ke negara kita. Ini semua untuk meningkatkan keimanan kepada pemuda2 sempena hari belia ini - bukan anwar ibrahim

      Delete
    3. apaaaaaa.....lu nyangan sibut2 hulut. Kalu lu sibut hulut, wa mawak anak buah wa kelua malisan nasionat - siow leak.

      ok...ok...wa talak siebot lagi maa. nyangan kelua aaa....nyangan kelua aaaa - piyem

      Delete
  11. Tiada kena mengenapun perjalanan anwar dengan duit negara sama spt UAI naik ferrari....macai selamanya macai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai ni janji kuar je post OMAKKAU mesti pintas cepat2....nampak jelaslah kebodohannya dan kebebalan tahap tenok menyondol terus.....biorkan jelah labu.........

      Delete
    2. alah. blog copy..provoke..fitnah yg dibawa oleh askar blogger cina dap. hentam je la sukahati aku nak tulis apa.
      Bukannya pkr ni parti islam nak sopan2 beradab islam bebagai.. apa daaa

      Delete
    3. Tahniah Omak kau.... hari cuti kerja ni banyak anjing2 amno yang singgah blog omak kau. patut la masa gi kedai tadi ramai aku tengok anjing2 amno lepak kat siber kafe cina . Untung budak cina kafe tu..

      Delete
  12. bila Parti kita memerintah kita janji akan jual kapal terbang semua.. kita akan naik mercedes sahaja..lebih selamat..

    -Lim Gun Ang-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Tuan tanah Pulau Pinang! Kami akan akur dan patuh perintah apa juga Tuan Besar Tanah Pulau Pinang yang bakal menjadi Tuan seluruh Tanah Melayu selepas PRU14 nanti. Kami Akur- Ahli PKR Bagan Serai-

      Delete
    2. Naik mers masih kurang jimat. Kalu nak lebih jimat naik jet peribadi Perdana 2. Jimat sebab tak payah isi minyak kat petrol pam. Lagipun tak payah bayar tol. Nak jimat dan wasatiyah kenalah ikut cara first lady berjimat.

      Ahli umno Bagan Serai

      Delete
  13. meriah macai mlm ni,bonos masuk ke?elok la duit haram buat daftar sekolah anak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. majoriti keja kejaan orang umno. Tak elok kau kata gitu kat orang umno.



      keza

      Delete
  14. macai2 umno kalau x sebut nama anwar mau gila gamaknya. Apa je isu di kaitkan anwar. Rindu eh kat anwar?. Naik jet peribadi utk kegunaan sendiri?...ayat mcm bangang je. hahaha...nama jet peribadi weiiii...mmg la kegunaan sendiri...hahaha...Yg org persoalkan Si Najib ni guna jet sewa yg di khaskan utk urusan rasmi kerajaan(PM, Agong, TPM bla bla...) adakah Najib Guna utk kegunaan peribadi?. Tu je pun. Yg melalut sampai anwar, lge....pehal?. hahaha...cuba la berfikir sejenak guna pala hotak tu...ni tak guna pala lutut mencarut x sudah2.

    ReplyDelete
  15. entahla macai ni.. aku pung nak jugok glamer..

    -Haji Hadi Besi-

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22.26 tu bukan macai. Dia anjing amno

      Delete
    2. perkataan yang selalu digunakan oleh babi pakatan rakyat ialah ANJING x dak yg lain ka aqu pun dah bosah!!!!

      Delete
  16. Meroyan sakan rindu tk terkira sudah jatuh cinta namamu DSAI disebut2 selalu kalau benci nk sebut pun meluatkan.....mimpi pun terbayang wajah DSAI........ha ha ha semuanya Anwar punya pasal ...kucing nak beranak pun salah Anwar.....kak Semah jadi gedempol pun salah Anwar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anuar tidak bersalah.. jijah yang bersalah dalam hal ni.. jijah akan hadiahkan jam baru ye bang.. jam yang hilangtu jijah tahu abg tak sengaja jatuhkan dalam jamban..

      Delete
    2. dah mamat ni dulu masa zaman liarnya naik jadi menteri sampi jadi TPM kaki meliwat. Terlajak laris la. auwww

      Delete
    3. dah mamat ni dulu masa zaman liarnya naik jadi menteri sampi jadi TPM kaki meliwat. Terlajak laris la. auwww

      Delete
    4. anwar tutuh sapa?? zianahh ke atantuya??
      Melampau betol anwar ni


      ahli amno baru

      Delete
  17. Macai-macai sekalian..skrg ni xkire NAJIB ke ANUAR..mane2 pemimpin yg rasuah,salah guna kuasa,wajib ditumbangkan..NAJIB ngn ANUAR tu ade kongsi gaji ngn korang ke?Beria2 sgt backup np..melayu2..Korang kalo susah xde nye dorang nk share gaji tuh..

    ReplyDelete
  18. arhh. mana boleh ko nak glamer pak hadi. mana ko hilang aritu? Batang hidung kote pun taknampak. Penat kitaorang berdemo menjerit jerit turunkan kos utk kami ni yang susah...ko sedap2 je abiskan duit rakyat melancung ke london.

    Pegi melancung sana naik kapalterbang perabih duit rakyat yang menderma ke? kalau tak sila jelaskan.
    Tapi kalau naik unta melancung takpe. kita orang maafkan ckit.

    -Pengerusi Gerakan Turun Kapalterbang-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. lain la kalau gi melancong eropah tengok matahari tenggelam dan timbul. Itu boleh naik jet peribadi NR2. Naik jet pun bukan mahal sangat. Tak bayar tol punnnnnn

      Delete
  19. Bertaubat lah , puak keris menaburkan fitnah dan ada puak yang masih buta hati tentang kebenaran ewalaupun fitnah itu palsu.Ingat cara mereka komen mencarut perkataan kotor mercerminkan bagaimana kotor nya hati mereka.Sekarang bukan survival melayu tetapi survival negara yang dah nak muflis, jangan lah percaya fitnah kotor menjatuhkan lawan yang nak bongkar kecurangan puak munafik keris.

    ReplyDelete
  20. aku heran knp najib dan rosmah bercuti keluar negara...sedangkan majlis tahun baru selalunyer tak kan dilepaskan utk dihadiri...lebih2 lagi makhluk keduanyer ni mmg jenis giler glamor.(giler nak jg imej).....aku teringat hal in pernah terjadi pada seorang pemerintah mamak munafik yg digelar pembaling batu sembunyi tangan....aku rasalah...hal2 yg terjadi semasa mlm, selepas dan sampai hari ni....yg melibatkan bughahlah.....serbu pasal guna perkataan Allah adalah skrip utk mengalih perhatian rakyat dari isu bermcm2 kenaikan harga barang dan perkhidmatan yg menyusahkan rakyat ini.....aku rase skrip sipembaling batu sembunyi tangan ini masih berjalan....aku ucapkan syabas kpd NGO SAMM dan TURUN sbb tak tergoda dgn kebaikan PDRM semasa di Dataran Merdeka malam dulu.....kalu tidak.....mmg isu di dataran akan dibesar dan diputar belit dgn teruk oleh agen fitnah mereka......fitnah dan menipu dah jadi darah daging UMNO/BN....dan sekarang nie isu bughah dan guna kalimah Allah.....sedang berjalan sebagaimna didlm skrip mereka.....jom kiter perhati lakunan mereka.....

    ReplyDelete
  21. NR1 = najib rosmah 1?

    ReplyDelete
  22. Dah namanya kerajaan setan.dah tentu amalan membazir adalah amalan setan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LGE aka guan eng tu beli mercedes benz s 300L tu x membazir ke....tu lagi setan namanya dan pok nik pulak beli kereta alphard,proton perdana dan lagi 2 buah lagi mercedes benz tu x ka membazir .... pemimpin pr buat korang x kata apa apapun pandang jangan sebelah mata .... kata kat orang pemimpin pr lagi terok .........

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...