KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 31 January 2014

SUASANA SOLAT JUMAAT DI MASJID QARIAH BATU 10, CHERAS KAJANG .. KEHADIRAN DSAI TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN DENGAN KHALID DAN AZMIN BERMASAM MUKA????


BIAR GAMBAR BERBICARA.

Tengah hari tadi DSAI bersama Tan Sri Khalid Ibrahim dan Azmin Ali untuk solat Jumaat di Masjid Qariah Batu 10, Kajang.

Apakah rakyat tempatan atau lebih tepat pengundi berdaftar DUN N25 Kajang dari warga Bani Melayu beragama Islam tolak kehadiran DSAI sebagai wakil rakyat mereka?

Apakah tiada suasan dan perasaan mesra antara Khalid dengan Azmin?

Lihat, fikir dan nilai kerana rakaman gambar tidak memperdaya kita .gambar mampu mengisahkan seribu bahasa.

35 comments:

  1. noh omar yang masam muka dengan Khalid samad

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebaiknya umno letak saiful bukhari dia calon paling layak paling berpengaruh dan dia kesayangan najib laki bini dan kesayangan semua orang2 umno.



      Keza

      Delete
  2. dont judge the book by the cover....

    ReplyDelete
  3. Pemimpin pemimpin PAKATAN PKR ini muka muka ceria , positif , dan konfident. Muka muka confirm boleh buat kerja dan tengok saja badan badan mereka bukan gaya badan besar otak kechik tahap KANGKONG yang ada dalam UMNO SELANGOR dan PM.

    Ini rupa rupa pemimpin biasa campur dengan rakyat dengan air muka cekal , bukan benggap.

    Tahniah Rakyat , Tahniah Pakatan Rakyat !!!!!

    ReplyDelete
  4. Bodoh lah klu mJlis d masjid n hari jumaat lak tu muka masing2 mencuka or payau......so penipu@parpu purak2 ler mimiknya....

    ReplyDelete
  5. kne la professional. xkn nak tunjuk muka kelat depan voters..

    ReplyDelete
  6. muka ada sinyum.. tapi media datang nak interview pun lari.. kahkahkah..

    ReplyDelete
  7. Tak sabar lak nk tengok muka profesional Najib depan voter.Voter kajang nak puji Najib dapat kurangkan harga kangkung. Dalam negara menuju kearah berpendapatan tinggi voter Kajang nak dengar pengurangan yg lebih relevan dari PM. Harap bukan pengurangan harga sate kajang sebab dah digunakan trooper UMNO/BN terhadap Anwar. Hehe..

    ReplyDelete
  8. kenapa pulak najib nak turun kajang..BN kan dah boikot bersama PR.. biar ISMA saja yang menang..

    ReplyDelete
  9. aku ada disitu. memang nampak azmin dan khalid bersalam. tapi terasa mereka berdua layan diri dan kawan masing masing. langsung tak memandang satu sama lain.
    hmmm...drama lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tahu kenapa ada krisis antara Azmin dengan Khalid ? Yang buat kecoh adalah media dan petualang dalam kerajaan negeri. Sebenarnya dia orang tu kawan baik bila bersama dalam pejabat.

      Azmin berketrampilan sebagai ahli politik, dan Khalid Ibrahim pula menampilkan diri sebagai ahli perniagaan atau ahli korporat. Dua orang ini mempunyai idealogi yang berbeza. Sedangkan jawatan menteri besar adalah ‘jawatan politik’, bukan sekadar pengurus wang seperti seorang akauntan.

      Oleh kerana itu apabila Khalid buat silap dalam urusan politik, Azmin akan menegurnya bagi memperbetulkan keadaan. Tapi malangnya ada orang yang mengambil kesempatan mencipta cerita kononnya Azmin ingin merampas jawatan menteri besar dari Khalid Ibrahim.

      Ramai orang melihat Khalid sebagai hero negeri Selangor dengan program-program merakyatkan ekonomi serta propaganda bagi mewarnakan Khalid sebagai seorang hero.

      Seandainya Khalid tidak digambarkan sebagai seorang hero, dan pencapaian negeri tersebut tidak diuar-uarkan, tidak akan ada sesiapa yang akan memberi penghormatan tinggi kepada beliau.

      Khalid dipandang sebagai seorang hero adalah hasil daripada kerja buat pekerja politik yang gigih memperlihatkan beliau sebagai ikon kemajuan negeri Selangor, dengan harapan supaya Pakatan mendapat sokongan yang berterusan.

      Namun hakikat yang harus kita terima dengan berat hati ialah Khalid sebenarnya bukanlah seorang hero tetapi Anwar Ibrahim sebenarnya hero yang duduk dibelakang tabir menjadi penggerak utama selaku penasihat ekonomi dan politik dalam kerajaan negeri Selangor.

      Kita tidak boleh ketepikan track record beliau selaku Timbalan Perdana Menteri merangkap menteri kewangan....

      Delete
    2. alahai copy dari Malaysiakini.. kahkahkah.. konon bernas la komen anon 21:50..

      Delete
    3. Setuju dgn Anon 21:50.
      Memang khalid bukan hero. Jadi sila blah. sape suruh pecat azmin dari lembaga pengarah PKNS!!!

      Azmin sepatutnya jadi MB lepas pru yg lepas. Lepas Anuwar menang jadi MB. lepas tu jwtn MB bagi Azmin. Setel masalah.

      HIDUP{ AZMINNN!!!

      Delete
  10. Kalau Anwar Ibrahim menang dalam pilihanraya kecil, dia akan jadi ADUN Kajang, kemudian akan jadi menteri besar..... lepas tu dia akan tawan Putrajaya jadi perdana menteri pulak. Kalau ia jadi kenyataan, pasti ada orang yang akan mati mengejut kerana takut.. siapa lah orang itu ?


    ReplyDelete
    Replies
    1. suruh anuwar basuh kote dia dulu yg busuk meliwat tu dulu baru cerita jadi MB atau PM.

      Delete
    2. anon 21:06

      Dari tahun 1998 mamat banduan ni asyik korang 'Kalau' je...

      1998 satu negara baik org umno, pas sembahyang mintak Allah tunjukkan. Last2 masuk jel. salahguna kuasa.Lagi tak percaya ke kuasa Allah?
      satu langkah saja lagi..dia akan jadi PM. Tapi Allah tak bagi jugak? Dia tutup rapat zaman liar dia dlm UMNO..akhirnya jatuh jugak.

      tak jadi PM pun? PRU lepas kalah jugak. Allah dah tunjukkan depan mata tapi korang masih buta.

      Delete
    3. Astagfirrullahalazim hari jumaat yg mulia ni anda ingat KOTE ANDA JUGA

      Delete
    4. Kote tak jadi masalah. Lidah yang menfitnah yang jadi masalah jika berhadapan depan Allah untuk dihisab.

      Delete
    5. alahai yang fitnah najib suma tu tak ingat pulak takut dihisab..

      Delete
    6. Mandela dipenjara lagi lama dari mamat yg anoy 2120 cakap.tapi najib samakan diri dia macam mandela.cuba fikir apasal agaknya.dan betulkah najib macam mandela.

      Delete
    7. mandela salah guna kuasa ke?? ada balun buntut jantan jugak ke?

      Delete
  11. Hahahaha..thank you omakkau.kau mmg bangang.ko tengok ler ikhlas ker tidak kalau salam hujung jari jer dan pandang tempat lain,padahal MB tersengeh2 tengok nuar....Dah nk makan baru Azmin dtg salam MB...rendahnyer martabat Azmin,mcm org melukut di tepi gantang.kah kah kah...kita dah agak mungkin omak kau ni gunting dalam lipatan...

    ReplyDelete
  12. Khalid ko jangan tersengih sengih ye. Sila siap bungkus kain baju ko ready nak keluar dari pejabat MB. Faekah..pegawai pegawai dan orang khalid kat selangor standby..blah. sapa suruh kacau azmin.
    lawatan lawatan terakhir ko kat masjid masjid kat selangor ni...huahuahuah

    ReplyDelete
  13. Hahahaha...nuar tak leh jadi mb,azmin pun tak boleh...hanya PAS je pilihan.Syabas PAS selangor...

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum.
    Kita ahli PKR jangan berani suara membantah apa juga keputusan pimpinan tertinggi PKR. Jangan banyak tanya apa strategi strategi. Kita patuh sahaja. suruh undi kita undi. anwar suruh demo kita demo. Adun pkr nak letak jawatan ke..nak ganti sape suka suka ke..lantak. Nak tutup isu cerai anak dia ke..gaduh azmin khalid ke ..nak tutup isu kes liwat ke..bior je. Jgn nak bersuara sbb kalian semua buka politician. tak banyak tahu.
    korang pensyarah ke..jurutera ke,,jgn byk fikir.hal hal strategi kita ahli bawahan mana reti. banyakkan baca blog cukup untuk pengetahuan dan ilmu. orait!

    AMK selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru lepas makan kangkong goreng belacan campor daun ketom ke ?

      Delete
  15. Ketum? Ketum is KETUA UMUM.Ketua UMUM ko tu yg byk sangat minum air ketum.hahahah

    ReplyDelete
  16. Omakko..kau mmg talibarut umno. Telur ko org msk dlm ke..takut dia dtg bertanding...ko org takut dua msk sgor....nhehe

    ReplyDelete
  17. Kita tertipu permainan azmin dgn Khalid. Mereka sengsja cipta isu perbalahan bg beri peluag anuar jadi adun seterusnya mb. Klu tak buat isu tak dpt la kajang letak jawatan. Nampak macam real. Perancangnya amat berpengalaman bermain politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang UMNO Baru sudah pegang telor bekas ADUN Kajang berkaitan perniagaan yang dijalankan oleh ahli keluarga nya. Ugutan demi ugutan akan menjurus rampas kuasa sama seperti di negeri Perak.

      Tapi kes tu terpendam sebab perancang sabotaj terkedu kerana tak sempat cipta bukti ADUN itu terus letak jawatan.

      Utuk coverline pencacai buat tuduhan kononnya perletakan jawatan sehingga perlu pilihanraya itu satu pembaziran...

      Delete
  18. Cbr BN ltk NAJIB sbgai lwn DSAI... ade brani??

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib takla segila gula anuar.. dah jadi PM dah pun.. bukannya anuar.. apa jawatan besar pun tak pegang.. itupun yg kelapaq sgt nak jadi MB.. dahla parlimen pmtg pauh pun trjaga.. ada hati nak jd adun kajang plak..

      Delete
    2. tambahan.. parlimen pmtg pauh tjaga sgt2.. dlm stahun anuar turun tak smpai sekali.. kahkahkah..

      Delete
  19. Dah masuk dah pecacai2 keris karat. Konon2 org pkr le org pas le.... . Woi... balik kampung tanam kangkung lagi baik drpd dok belakon sekupang pun tak dapat. Sebelah mata pun najib tak tengok muka hangpa.....huh...huh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah anwar tengok hang ka? hang dapat dua kupang ka? kahkahkahkah.. boikot PRK.. SPR tipu..

      Delete