Sunday 19 January 2014

BEZA AMAT KETARA CARA RAKYAT BERJIWA MERDEKA DAN BERFIKRAN WARAS BERFIKIR DENGAN RAKYAT PRO KANGKUNG BERFIKIR DAN BERTINDAK..


Seorang anak gadis masih  remaja tetapi cekal, berani, pintar dan berjiwa merdeka memberitahu Najib Razak melalui akaun twitternya yang berbunyi " Pada pandangan saya yang marhean ini, rakyat patut diberi kebebasan mengkritik tuan sebagaimana bebasnya tuan mengkritik rakyat.".

Ini baru betul anak muda berakal dan berakhlak serta berilmu memberikan pandangan.

Sopan tanpa gentar dengan menyatakan yang hak dan benar.

Spesis macam ini tidak ada dalam UMNO dan parti-parti dan NGO-NGO yang sewaktu dengan nya.

Spesis UMNO jenis pakar bakar patung, menjerit terlolong terlalak dengan menghamburkan kata-kata rasis biadab melampau.

10 comments:

  1. aku setuju. kritikan membina haruslah dibenarkan terhadap pemimpin bn dan pakatan. kita kene menasihati dsai supaya menarik balik ugutannya 'you ulang i saman'. pemimpin yang tidak boleh dikritik mesti ditolak


    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro, berapa dia org bayar? elaun bulanan ke atau per comments basis? lu punya hujah selalu tak kuat dan tak matang. baru belajar ke?

      Delete
    2. keza..keza..tak habis-habis dengan komen-komen bodoh kau.....

      Delete
    3. Keza... kau tau tak perbezaan antara kritikan dan fitnah? Tak tau balik belajar le....

      Dalam Islam kritikan membina amat digalakkan. Sebab Ad -Deen itu nasihat dan menasihati. Tetapi fitnah kena 80 kali sebatan tau..

      Ohhh. patut kau tak tau atau tak nak ambik tau,,, sebab itu 80 kali sebatan tu hukum hudud. Pemimpin yang engkau sanjung akan berkata depan Allah di akhirat nanti bahawa "Ya Allah. Bagaimana aku hendak melaksanakan Hudud, Sebab hukum hudud itu tiada dalam Al -Quran. Ia hanyalah rekaan ahli Fekah"

      Dan engkau menyokong pemimpun itu serta kenyataannya.....

      Agak2nya apa yang akan terjadi terhadap engkau dan pemimpin itu??

      Hanya Allah yang tahu,,,

      Delete
  2. tabiat pemimpin tertinggi pakatan yang memecat ahli setelah dikritik mestilah diambil perhatian oleh rakyat. kalau dahulu hassan ali dipecat daripada pas, saharuddin hamid dipecat daripada pkr, dan jenice lee dipecat daripada dap. segala tindak tanduk zalim dan keterlaluan ini, berpunca daripada nepotisme mestilah dijauhi



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul juga yek.... macam Ku Li dinyah dari UMNO, Mahathir dibuang dari UMNO, Musa Hitam di pecat, Ghafar Baba dipecat, DSAI difitnah dan dibuang dari UMNO, Kamilia Ibrahim dibuang dari UMNO... dan yang lain2 yang menjadi calon tu....macam tu ye Keza?

      Delete
  3. Keza yang dipecat setelah diberi ruang dan peluang namun jika disimpan menjadi gunting dalam lipatan sebaliknya yang kalah pilihan raya (ditolak rakyat) dilantik sebagai senator/menteri/penasihat/pengerusi agensi/glc/duta mestilah dielak kelaziman ini kerana boleh melemahkan negara kerana ditadbir oleh orang2 yang terhutang budi "I give you...you give me" tak gitu maulana?

    ReplyDelete
  4. Ini lah anak melayu Islam yang sebenar...umno tahu melalak tak tentu pasal je...buat hal untuk gaduh perkauman bagi kat umno

    ReplyDelete
  5. Pemimpin yg dilantik rakyat adalah golongan elit. Maknanya mereka lebih intelectual daripada 50 professor yg ada PHD.
    Maka rakyat biasa yg otak macam lembu ini jangan mimpilah nak kritik pemimpin.
    Najib claim dia telah dididik dan diasuh oleh Tun Razak untuk menjadi pemimpin bertaraf dunia dari baby lagi. Raykat mana ada asuhan macam tu. Mak Pak didik cara basuh jubo yg betol je. Raja raja pulak adalah bayangan Allah dimuka bumi. Maknanya tuhan dah masokkan dalam kepala batu mereka segala kebijaksanaan dalam alam ini. Pemimpin2 politik dan raja raja adalah super human. Walaupun mereka dari keturunan lanun Bugis.

    Haaa . . . . . lebih kurang gitulah pemahaman pemimpin UMNO dan Raja Raja.

    Pasal tu bila rakyat protes dan pertikai keputusan dan idea mereka ini maka mereka(rakyat) ini penderhaka yg paling bangsat. Bughah la tu. Halal darah tu.

    Ha Ha Ha Ha . . . .

    ReplyDelete
  6. DUMNO kan parti untuk orang orang bahalol tahap KANGKONG !

    Semua orang tahu kan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...