Sunday 16 February 2014

DAGING, DISYAKI BABI, DIBALING DALAM PERKARANGAN MASJID CHEROK TOKUN, MACAHANG BUBUK, PULAU PINANG.



Daging, dipercayai babi, dilapor dilempar ke perkarangan  Masjid Cherok Tokun,  Machang Bubuk, Pulau Pinang hari ini.

Ketua CID  Mazlan Kesah berkata, suspek dipercayai menggunakan jalan utama dan melempar daging itu kira-kira jam 5.30 pagi.

Saksi Saad Arop, 78, berkata, beliau mengesan perkara itu selepas memasuki masjid untuk solat Subuh.

“Beliau membuat laporan polis kerana tidak puas hati dengan insiden itu dan mengesyaki ia daging babi,” kata Mazlan melalui SMS jawapan berkaitan insiden itu.

Perkara itu pertama kali berlaku di masjid itu.

Polis menyiasat kes itu bawah Seksyen 296 Kanun Keseksaan berkaitan mencemarkan rumah ibadat dengan niat menghina.

Saad membuat laporan polis di Machang Bubuk pada 7.19 pagi.

Mazlan berkata, tiada rakaman CCTV di kawasan itu dan paling dekat beberapa meter daripada rumah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di Permatang Pauh.

22 comments:

  1. Ni mesti keje barua umno.mat telo pun xtau pun bbi najis berat ni kan pulak macai2 umno yg bodoh macam umno.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan tuduh sembarangan, tak baik, dosa...kita siasat dulu...

      Delete
  2. Asyik nak cari gaduh aje..... mainkan lagi isu agama ..... memang celaka manusia itu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل



      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


      Delete
  3. Orang Sabah bilang (tidak mungkin)@ adalah teramat bodohlah (cari penyakit juluk sarang tabuan) orang Kristian buat perkara2 seperti itu (termasuklah gantung provokasi banner di geraja tempoh hari)...di sabah@sarawak tdk berlaku perkara seperti itu...apa yg berlaku di semnjg dipercayai dilakukan oleh orang melayu sendiri... & ini menjadi antara faktor yg akan mengurangkan sokongan BN.. meluat tengok perangai orng melaya yg begitu, tdk heranlah bila taib mamud beri ingatan agar omno jgn dibawa masuk ke serawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan cakap orang Melayu, cakap orang umno!! Orang Melayu bukan semuanya bodoh macam orang umno!!!

      Delete
  4. Jangan meminta-minta porak peranda darurat dengan daging babi kerana jika berlaku porak peranda pada masa darurat daging babi boleh dimakan sedangkan pencetus utama kacau bilau perang itu gara-gara provokasi daging babi.

    ReplyDelete
  5. Kita tunggu siasatan Polis dahulu.
    Kalau tiada tangkapan, paham2 sudah la....

    ReplyDelete
  6. Jangan terkejut pulak sekiranya beberapa orang budak cina dijadikan kambing hitam....perbuatan ini tidak ada dalam ajaran Islam...cuma ada satu golongan saja yang sanggup melakukan apa saja terutama di P Pinang, S'ngor dan K'tan...tak ke pelik?

    ReplyDelete
  7. provokasi begini biasanya ada mata, hanya berlaku di negeri PR.

    ReplyDelete
  8. Asal babi jo umno...umno jo babi...puak pkr ni asik tuduh umno elek siasat dulu...x mustahil puak harbi kapir yg buat...nanguk air jernih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khinzir dan umno berpisah tiada. hidup umno!

      Delete
  9. Masjid perlu pasang CCTV pulak...
    Dah nampak macam nak kalah pru14
    Maka isu agama , bangsa melayu akan dimainkan supaya jadi darurat..

    ReplyDelete
  10. Ala ini cuma mainan polirik kotor BN sehaja nak bagi melayu dan cina dipineng gaduh. Bila jadi huru hara apa lagi peluang lah nak jadikan mageran seperti terjadi di Kelantan dulu dan adakan Pilihan Raya Negeri. Jangan mudah terripu dan terpedaya dengan mainan polutik kotor UMNO/BN. Buat tak tahu sehaja. UMNO/BN dah nak mampos sekarang ini. Orang tua tua kata UMNO/BN dah buang tebiat. Kalau manusia bila ada tanda2 buang tebiat 44 hari jalan lah. Kalau parri pula lagi 4th 4 bulan lebih lah tu. Bermakna PRU 14 UMNO/BN berkubur. Doakan lah selepaa solat fardhu dan solat sunat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa la ank jd pandai ko...joki btambah ko....

      Delete
  11. Anak siapa la yang dok lempar babi tu? Memang org tak nampak tapi ingat Tuhan nampak..jika niat tak baik bertobat la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tobat??!! Tuhan???? Wargh!! Hahhahahahahhahahahahhaahahahahahahahahahhahahahhaaa.... hang ni cramp perut gue. Tunggul kayu,besi dan batu lebih faham erti tobat n tuhan dari baghal umno. buang masa lu taip je bro

      Delete
  12. Ini kita tak campurlah. Perkara macam ni biasa berlaku bila orang berkuasa terdesak. Macam kat Vietnam pada tahun 60an. Asal melutup bom kat Saigon semua kata itu kerja Vietcong, asal meletup je semua tuduh Vietcong. Lama-lama orang tahu juga itu kerja agen kerajaan untuk menakutkan orang ramai. Ini biasalah bila terdesak. Nak kata orang Cina buat tak boleh sebab orang Iban pun makan babi. Nak kata orang Iban marah pasal isu Allah, orang Kadazan pun marah juga, sebab menafikan haknya berugama dinegara sendiri. Nak kata orang Kadazan buat, orang Asli juga makan juga benda tu. Nak katakan Orang Melayu Tak Buat tak boleh juga sebab sekarang ramai orang Melayu sedang gila dan ramai juga yang tak percaya kepada ajaran alquran. Abih tu macam mana???? Biarlah polis siasat.

    ReplyDelete
  13. Masih ingat tak - RUSUHAN 1986 di Kota Kinabalu Sabah apabila Barisan Nasional kalah dalam pilihanraya umum. Di antara alasan untuk lakukan rusuhan ialah khuatir penindasan agama oleh pemerintah baru Kristian PBS - dan untuk provoke satu tanda Salib diconteng pada tembok pagar simen Masjid Negeri Sabah di Sembulan Kota Kinabalu. Juga kebakaran berlaku Masjid di Tempasuk (dipusat kampung Bajau) Kota Belud. Siapa yang lakukan. ? JAWABAN - Orang Sendirilah Yang Lakukan - sila tonton video berikut :- http://www.youtube.com/watch?v=ymTL8LiRn_U

    ReplyDelete
  14. Amalan buang dagin babi sebenarnya amalan british yg ditiru umno.penah blaku sekor babi dsembelih dan dcampak dalam masjid kg batu kikir,negeri sembilan.ramai org cina dibunuh selepas itu.

    ReplyDelete
  15. Batu kikir garang garang urang ehhh....orang kiyai salleh pun ado tu.....kg lain cam mano....

    ReplyDelete
  16. "paling dekat beberapa meter daripada rumah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di Permatang Pauh." Ayat ini mengelirukan. Bagi saya, paling dekat beberapa meter dari rumah emak Datuk Seri di To Kun bawah, bukan Permatang Pauh. Permatang Pauh dah jauh beberapa KM dah. Masjid ini di To kun Atas.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...