Sunday 16 February 2014

PRK KAJANG .. HERMAN TINO HINA DAN PERLEKEH NAJIB DAN ROSMAH?????


Mengapa mau halang Najib dan Rosmah dari turun ke Kajang kalau tidak merasa kedua mereka menjadi liabiliti? .. Tidakkah ini sudah menjadi satu kerja penghinaan kepada Najib dan Rosmah dan juga bangsa Melayu????

Bukankah nanti akan menjemput para NGO tukang sembelih ayam berkumpul dan beteriak sambil beri upah tampar???

Sambil mengredkan  Pilihanraya Kecil, PRK DUN 25 Kajang sebagai 'perang kecil', penyanyi Dangdut dan Irama Asli terkenal era tahun 80 an, Herman Tino mmerayu dan memohon agar Najib dan Rosmah supaya jangan turun ke Kajang.

Sebaliknya beliau yang sebelum ini meluahkan hasrat untuk bertanding menentang Datuk Seri Anwar Ibrahim di DUN Kajang mahu Najib dan Rosmah menumpukan tugas menjaga Malaysia dan mengotakan janji.

Penyanyi yang terkenal dengan lagu 'MENGAPA DI KENANG MENGAPA DI FIKIR'  atau nama sebenarnya Masrun Tamsi, 59 menulis di akaun twitter miliknya, @Herman4Kajang.

"‎Dato Najib dan Kak Rosmah jangan turun Kajang, biar kami saja bertempur dalam perang kecil ini, kamu jaga Malaysia kotakan janji" tulisnya.

Difahamkan, Herman turun menyebut pertandingannya nanti menentang Anwar Ibrahim di PRK DUN Kajang sebagai 'politik damai' lawan 'pesona palsu'.


BAGI OMAK KAU INI PERTEMBUNGAN ANTARA POLITIK TINGGI DAN REALITI YANG DIBAWA DSAI DENGAN POLITIK SYOK SENDIRI YANG MERASAKAN DIRINYA HEBAT SEKALI ... DIA LUPA MASA PRU 13 LALU DIA MASUK BERTANDING SEBAGAI CALON BEBAS DI PARLIMEN TANJUNG KARANG SAMPAI WANG DEPOSIT RM10,000 HILANG DENGAN HANYA MEMPEROLEHI 340 UNDI SAHAJA.

NASIHAT OMAK KAU IALAH AGAR PENYANYI INI KENANG PENGALAMAN BELIAU SEMASA PRU 13 LALU DAN FIKIR-FIKIRKAN SEMASAK-MASAKNYA.

9 comments:

  1. herman tino cari pasal usik pemimpin suci PKR.. abislahhh...

    ReplyDelete
  2. kenapa diusik keramat hidup ? ngo mana plak lepas ni? berapa rm tawaran melempang tino nih....

    ReplyDelete
  3. Banyak duit Herman Tino. Tak kesah kalau wang deposit hilang......

    Jalan nak untung disini......

    http://stayreward.com/index.php?share=115728

    ReplyDelete
  4. Dia pernah jadi pemimpin kat mana....ketua kompang kat kampung dia kot...

    ReplyDelete
  5. Baik wak herman ni guna duit dia tu p haji atau pun umrah..cmfom ada faedah...INI CRITA NAK JADI ADUN..BUKAN NAK JADI JKKK WAK Oiiii...ada fham ka???

    ReplyDelete
  6. Untuk kang masron tamsi...mbok yo dhadi wong ki seng eleng to..rumongso awak ae ki nang d panggonane ne... ojo yo kor dhadi sanggupan ne wong liyo...wes tuo tuo ki yo mbok d akeh ne lek mu ngibadah...ojo kor karep pe dewe...

    ReplyDelete
  7. Kami pengundi Kajang tak mahu calun berbangsa JAwA macam Herman Tino Kami mahu orang MELAYU. Walau pun dia orang JAWA tapi nama dia misti nama MELAYU. Kalau jawa Herman jadi YB Kajang nanti dah tiada lagi satey Kajang akan diganti denngan satey Indon.

    ReplyDelete
  8. Nak nyanyi tak laku, bertanding dalam pilihan raya pun tak laku, lagi baik wak pinjam duit dari tekun (orang ameno pinjam tak payah bayar sebab dia ingat itu duit mak bapak dia) beli peralatan buat tempe dan eksport ke Mongolia atau pun ke Surinam (disana ramai keturunan jawa yang jadi kuli belanda zaman dulu).

    ReplyDelete
  9. Ingat tak dulu MAMAT JAWA nih jalan kaki promosi album tak lakunya!!! wakakaka kesiann.. Kalau ada duit sikit-sikit tu lebih baik lah pergi Tunaikan HAJI.. Bini MAMAT JAWA nih tak Gaduh pulak ke dia nak bertanding kali nih.. Wakakaka dah bujang ker??????

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...