Monday 17 February 2014

EDISI MAHARAJA LAWAK MEGA ... ZAID IBRAHIM BERKATA BELIAU LEBIH HEBAT DAN BAIK DARI DSAI.


Selepas Ibrahim Ali kini giliran Zaid Ibrahim pula buat lawak gila.

Bukan nak mengata atau menghina serta memperkecilkan kemampuan dan kewibawaan Zaid Ibrahim .. secara akal logik dengan mengambil kira sejarah silam .. parti KITA yang ditubuh dan diasakan oleh beliau hanya mampu bertahan tidak sampai setahun .. Tidak bernai masuk bertanding PRU 13 lalu malahan merayu diberikan kerusi atas tiket Pakatan Rakyat.

Tuduh DSAI sudah tidak popular tetapi setiap majlis perjumpaan, penerangan dan ceramahnya sambutan cukup hebat dan menggerunkan pihak lawan sehingga berbelah bagi UMNO/BN sama ada nak bertanding atau tidak PRK Kajang.

Nak tahu sama ada Zaid Ibrahim ini hebat cuba beliau buat suatu ceramah .. nak tengok berapa yang hadir.

Ini yang susah apabila ada yang menggelarkan dirinya pemimpin tetapi tidak mau ukur baju dan belek cermin sebelum mengeluarkan kata-kata.



KAJANG - Walaupun populariti Datuk Seri Anwar Ibrahim sukar digugat, namun dari segi prinsip politik, bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim menyifatkan dirinya lebih baik.

Bekas Presiden Parti Kita itu berkata, prestasi Anwar kian merosot apabila gagal membawa PR ke Putrajaya dan gagal mempertahankan Kedah serta Perak di bawah pentadbiran mereka.

"Sebelum PRU13 beliau mungkin dilihat sebagai individu yang berkuasa. Tetapi selepas itu tidak lagi, penyokong boleh nilai sendiri prestasi dan kelemahan beliau.

"Tetapi saya konsisten, saya lebih baik daripada beliau," katanya kepada pemberita pada sidang media di Kajang, semalam.

Ditanya bagaimana beliau mampu memberi saingan kepada pemimpin utama PKR itu, Zaid berkata, beliau lebih terbuka dari Anwar.

"Saya tidak boleh ceritalah apa kekuatan saya. Tetapi saya lebih terbuka daripada Anwar. Rakyat sudah bosan dengan pemimpin politik yang suka main politik saja," katanya.

Selain itu Zaid berkata, beliau enggan berkempen melalui sesi ceramah seperti amalan PR, sebaliknya akan menggunakan platform soal jawab dalam skala kecil-kecilan sebagai kaedah kempen beliau.

Tegasnya lagi, keputusan untuk bertanding di Dun Kajang bukanlah untuk memecahkan undi mana-mana kaum.

8 comments:

  1. seekor lagi katak tak sedar diri...............

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل



      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


      Delete
  2. betul jugak kata dia.. dia berani letak jawatan sebab tak bsetuju dengan keputusan jemaah menteri.. Anwar ada buat ke?

    ReplyDelete
  3. Ini dinamakan demokrasi. Sesiapa saja yang layak boleh mencalonkan diri sendiri jadi wakil rakyat.

    Semuga pengundi DUN Kajang dapat meraikan kehadiran Datuk Zaid Ibrahim yang menyifatkan dirinya lebih baik.... Namun calon yang betul adalah dengan memangkah kertas undi berlogo parti keadilan.

    Beri kemenangan pada DS Anwar Ibrahim kerana beliau lebih baik jadi wakil rakyat untuk DUN Kajang.

    ReplyDelete
  4. lawan je anwar tu zaid....tak kira la menang ke kalah...janji lawan ttp lawan...gua akan undi lu...mati hidup balikpun gua takan undi parti kencing rakyat....pirahhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ko sekali yg masuk bertanding pun bagus jugak.... merasa le nt hilang wang pertaruhan.....hehehe

      Delete
    2. Mana dia berani, macam bos dia jugak 'roti tarak telor, khakk tuihh

      Delete
  5. Zaid Ibrahim si Mamak ini setuju dengan keputusan dan tindakan mahkamah sivil yang menyerahkan anak-anak mualaf sdr Rizuan kpd ibu mereka yang beragama Hindu. Zaid tidak setuju dgn keputusan mahkamah syariah yang menyerahkan anak-anak tersebut kpd bapa mereka sdr Rizuan yg telah memeluk Islam.


    Zaid kata Melayu tidak sensible dan bodoh. Implikasinya, keputusan mahkamah syariah adalah tidak sensible dan bodoh mengikut Zaid.

    Zaid telah menjadi kafir kerana mengingkari keputusan Allah dan Rasul-Nya - Quran 33:36. Zaid sanggup jadi kafir asalkan dia jadi popular di kalangan kaum kafir dan juga di kalangan kaum Muslim sewel. Zaid jadi kafir kerana dia menghina keputusan Allah dan Rasul-Nya dan itu juga bererti dia telah menjadi kafir kerana turut menghina Allah dan Rasul-Nya - Quran 6:70.

    Pihak Polis dan SKMM tidak ada kuasa untuk bertindak ke atas Zaid kerana di dalam kerajaan kita tidak ada undang-undang untuk menangani gejala menghina Allah dan Rasul-Nya. Undang-undang kita yang ada hanya setakat untuk bertindak ke atas mereka yang menghina Raja-Raja Melayu saja. Mengikut kuasa-kuasa yang ada pada Polis dan SKMM, kita dibolehkan untuk menghina Allah dan Rasul-Nya tetapi tak boleh untuk menghina Raja-Raja Melayu kita.


    Betul juga ini, kita hendaklah menjaga dan mempertahankan Daulat Raja-Raja kita supaya kita kekal di dalam keadaan kita yang syirik dan kufur buat selama-lamanya. Kita juga perlu menggalakkan lagi supaya semakin ramai umat Islam yang menghina Allah dan Rasul-Nya seperti Zaid Ibrahim ini seperti mana yang dikehendaki oleh undang-undang kita. Semakin ramailah puak-puak kita yang menjadi kawan karib Zaid Ibrahim di dalam Neraka nanti. Inilah yang dikehendaki oleh undang-undang kita, polis kita dan SKMM kita. Inilah yang dikehendaki oleh Raja-Raja Melayu kita sebagai ketua-ketua agama kita supaya terpelihara Daulat Raja-Raja kita yang syirik dan kufur ini. Biar kita masuk neraka asalkan Daulat Raja terpelihara. Daulat Raja!

    Zaid lupa bahawa sudah ramai umat Islam dan orang Melayu kita yang sensible dan bijak kerana mereka membuat undang-undang Parlimen yang memberi keutamaan kpd mahkamah sivil yang mengatasi keputusan makamah syariah. Anak-anak mualaf sdr Rizuan telah diberi kpd ibu mereka ynag beragama Hindu kerana wujudnya undang-undang negara yang dibuat oleh ahli-ahli Parlimen Melayu yang sensible dan bijak macam Zaid. Zaid adalah Melayu Mamak yang sensible dan bijak tetapi mudah lupa macam Madey Mamak!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...